Nacisnij na tulejkę wychodzaca z pancerza. W naturze robi to pedał sprzegła .
ja mam seata z 2000 roku i miałem tak samo wystarczyło popuścić nakrętke na końcu linki i wszystko jest okej
Wymień linkę sprzęgła i po kłopocie
Jeżeli wybierak nie ma żadnych luzów ani nie zapiekł się na tulejkach o ile takowe są to podejrzewał bym sprzęgło. Sprzęgło masz tam na lince czy hydrauliczne? Pedał przy wciskaniu sprzęgła czujesz opór od początku? czy pod sam koniec? Jeśli masz na lince spróbuj delikatnie podciągnąć linkę.. Jak wciśniesz sprzęgło do podłogi, wrzucisz bieg to po delikatnym...
Zalezy jak bardzo "prawe" rece masz.Zaznacz sobie odleglosc konca linki do nakretki M6 przy lapie sprzegla (pod maska) zeby potem mniej wiecej tyle samo wkrecic nakretke.Nastepnie odkrecasz te nakretke , linka sie luzuje Potem rozpinasz ja z pedalu juz w aucie i wyciagasz od strony komory silnika.Montaz w kolejnosci odwrotnej , na koniec regulujesz...
Każde sprzęgło ma regulacje, podciągnij linkę wydłużając ją. Przedmówcy mają trochę racji że sprzęgło się z czasem ułoży i trzeba będzie dokonać korekty.
Nie ma sprawy.Zycze powodzenia. Napisz jak Ci poszlo. Rowniez pozdrawiam.
Sprzęgło do regulacji, trzeba ciut naciągnąć linkę.
Sprawdź jeszcze linkę sprzęgła czy jest dobrze założona. Była założona blokada samo regulatora linki podczas rozbiórki? Ewentualnie jest jeszcze uszkodzony docisk. Tak po za tym chyba nic innego narazie nieprzychodzi mi do głowy.
Wymieniałem raz linkę sprzęgła w Seicento. Niby proste. Tyle, że to było w Anglii i co się z tym wiąże musiałem odsunąć konsolę żeby to pieruństwo zza niej wytargać, bo sobie ją po ścianie grodziowej puścili.
co mogło się stać? popraw masy podkładał podkładkę pod linkę sprzęgła, tak by wyżej łapało. hehe
Moim zdaniem warto się przyjrzeć lince sprzęgła, a co do chrupnięcia to wydaje mi się że po dłuższym postoju olej ocieka do dolnej części skrzyni i przez to nie kasuje luzów.
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
To wygląda na samoregulator, w caddy mam identyczną linkę.
Żeby wsteczny był wbijany elektronicznie to musiałbyś mieć w silniku jakiś elektromagnes. Chyba że ma skrzynię automatyczną. Wtedy ok. Jednak przy manualnej (a strzelam że masz manualną, skoro masz linkę od sprzęgła :P), to skrzynia jest w pełni mechaniczna. A przypadkiem to nie jest do rozrusznika? XD. Bo jeśli nie, to będzie czujnik zapiętego biegu.
Umieściłem "Sam naprawiam Citroen Saxo Xsara Picasso Berlingo" w pdf na Forum . Pobierz i naprawiaj
Dla mnie skończona tarcza sprzęgła,ale lepiej wymień komplet całego sprzęgła i sprawdź jeszcze raz linkę.
Witam. Wygląda na problem ze sprzęgłem. Może to być zużycie tarczy, lub uszkodzenie elementów sterujacych sprzęgłem. Nie wiem jak w Twoim aucie - jezeli sprzęgło jest poruszane linką, sprawdź czy nie ona powoduje problem - może być zanieczyszczona, zakleszczona itp.
Według VINu trochę danych o skrzyni: [syntax=text]Skrzynia biegów, Napęd PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5 SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5T PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 14 X 73 PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 25 X 20 KOŁO STYLIZOWANE KOŁO ½ STYL SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO STER LINKĄ UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY STANDARDOWY...
Mam problem z regulacją sprzęgła i potrzebuję porady. jak podciągnę linkę sprzęgło się ślizga minimalnie popuszczę to nie wyciska sprzęgła do końca, wcześniej tak nie było . Czy to znak ,aby wymienić tarcze?
a jak sie odpowietrza taki układ?
Daj sobie spokuj, skoro pisałeś w poprzednim temacie, że sprzęgło brało od połowy...zakładaj nową linkę, nawet manualną, wyreguluj i w pedał... Pod tym zielonym dekielkiem, jak pisze kolega mortego jest rzeczywiście dżwignia, ale jest też sprężyna, a pod dżwignią jest łożysko dopiero pod nim jest popychacz...a jak zaczniesz przestawiać na frezach to...
Napraw sprzeglo i bedzie po klopocie. Czekałem na tak trafną diagnozę :spoko: Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła. Sprawdzę w czwartek, może masz rację i łapa "pływa". W którym miejscu się zrywa? Zrywa się przy końcówce linki przy łapie zaraz przy śrubkach, zostaje jakieś 1-2 cm linki z tym "bączkiem" aluminiowym. Mam wrażenie jakby kąty były...
Witam wszystkich, trochę odgrzeje temat ale nie mogę nic na temat tych skrzyń znaleźć. W bardzo podobnej skrzyni (Lamborghini Racing 190) nie mogę ruszyć płynnie używając sprzęgła, strasznie szarpie aż ziemię zrywa. Ruszając z automatu jest wszystko ok, chodzi dość płynnie. Miał ktoś podobny problem? Dodam że wpinając manometr w zawór sprzęgła sterowany...
A widział kiedyś kolega w IV 1.4 sprzęgło sterowane linką?
Normalnie . Czy tak trudno znaleźć samonapinacz na lince sprzęgła?
Hehe a swoją rometkę wrzuciłem do rowu i okopałem , bo co 30 sec gasła.Siła była tak duża że oderwało podnóżek i linkę sprzęgła
I tak nie naprawisz..nowa linka cię ratuje, i żebyś jej od razu nie zepsuł...a starą zdemontuj, jak kolega wyżej podpowiada. pozdrawiam
Jeżeli wcześniej nie wchodzi a po puszczeniu sprzęgła i wciśnięciu jeszcze raz i wtedy wchodzi to raczej synchronizator . Ale jeszcze dla pewności sprawdż ustawienia ale raczej to nie pomoże Dodano po 7 Sprzęgło jest na linkę czy hydrauliczne
Kalibracja sprzęgła. Wymiana linek na nowe jeżeli sterowanie za pomocą linek. Jeżeli hydraulika warto zagladnać pod wybierak czy jest sucho nastepnie przeprowadzić odpowietrzenie. wspomaganie. - cylinder po lewej stronie.
Kolega pisał, że ma linkę. Gdzie tak napisał? Pisał, że mechanik wymieniał sprzęgło i linkę sprzęgła. One powinny mieć lekki opór, ale powinny się obracać.
Gdyby sprzęgło się skleiło, to by motocykl ruszył po wrzuceniu biegów. Objawy wskazują na tzw. ciągnięcie sprzęgła, czyli niepełne rozłączenie. Zwykle problem stanowi olej, który jest bardziej lepki w niskich temperaturach. Jak silnik (olej) się rozgrzeje to problem powinien zniknąć. Jeśli luz dźwigni sprzęgła nagle się powiększył, to sprawdź linkę...
Wymień tarcze sprzęgła,linkę,odpowiednio wyregulować i działać jak należy powinno :|
Nie powinno być problemu.Zdejmujesz linke z plastiku na pedale i musisz ja wyszarpac od strony maski.Trzyma ja taki plastik na zatrzaski.Dostep nie jest najgorszy.Rozkrecona na maxa linke zakładasz na pedał,potem na wajche w skrzyni i regulijesz srubka na panceży naciąg.20 min i po sprawie.Powodzenia.
Masz za słabo napiętą linkę sprzęgła.
Właśnie uruchomiłem swoją mf-ke po bardzo długim postoju. Mam tylko jedną linkę do sprzęgła z tego co tu wyczytałem powinna być druga do hamulca, tylko nie wiem gdzie ją założyć?
Potrzebny dokładniejszy opis. Sprzęgło na lince czy hydrauliczne? Jeżeli hydrauliczne to sprawdz stan płynu hamulcowego.
W otworze na linkę jest śruba, na klucz imbusowy, musisz ja odkręcić.
sprawdz sprzęgło linkę od sterowania sprzęgłem może pękła jak cała to musisz skrzynię zrzucić
W tym aucie nie ma żadnej filozofii wyjmujesz starą a w jej miejsce zakładasz nową i po temacie
Jeśli jest na wzór megane I 1.4 8v 75km to nie ma regulacji ani przy pedale ani przy widełkach. Jak podaje źrodło WKŁ : "Nacisnąć pedał sprzęgła, aby końcówka pancerza uległa zamocowaniu w sprężystym uchwycie. Regulacja linki nastąpi samoczynnie"
Też mam problem z tą nieszczęsną linką, mianowicie sama wymiana przebiegła poprawnie, problem z tym, że urwały się obie śruby mocujące do grodzi, ma ktoś jakiś patent na naprawę w tym miejscu?? Problem w tym, że jedna dziura w środku auta jest zasłonięta jakimś profilem :/
Tam jest kolego samoregulator, powinieneś chyba wymienić całą linkę na nową.
Odpowietrzyć i będzie po kłopocie. Bzdura, sprzęgło na linkę. Usuwam "pomógł".
Na pewno jest kilka punktów: -masa na silniku -masa na ramie -masa na kierownicy Niby wszystkie elementy metalowe ale dobrego styku ze sobą nie mają, toteż przewód masy dochodzi do nich w wielu punktach. Naciskając klamkę sprzęgła napinasz metalową linkę zahaczoną jednym końcem na silniku (który pewnie ma tą masę podpiętą skoro pracuje bez zarzutu),...
Jerzeli mówisz o twardej gumce w karoserii to poprostu ją się wyjmuję na siłę. To jest tylko Polonez.
Nie. Mam na myśli plastikowy element pedału sprzęgła, który trzyma linkę Wyrobił się u mnie i niszczy linkę Pytanie, czy można go pozyskać z innego pedału, czy to całość i trzeba przełożyć cały pedał. Jeśli tak, to jak to zrobić - jak odkręcić pedał sprzęgła w Corsie?
w takim pasacie sprzęgło na linkę ?zazwyczaj hydrauliczne.
linek sprząc wymiana linek sprząc linek sprząc wymiana
lexia sterowniki interfejsu gruszka podłączenie atmega8 ds18b20 termostat
makita dga504 ładowarka samochodowa
Kod U11 w pralce Panasonic NA14VA1 - przyczyny i rozwiązania Brak sygnału z kablówki - diagnostyka i rozwiązania