Nacisnij na tulejkę wychodzaca z pancerza. W naturze robi to pedał sprzegła .
ja mam seata z 2000 roku i miałem tak samo wystarczyło popuścić nakrętke na końcu linki i wszystko jest okej
Wymień linkę sprzęgła i po kłopocie
Zalezy jak bardzo "prawe" rece masz.Zaznacz sobie odleglosc konca linki do nakretki M6 przy lapie sprzegla (pod maska) zeby potem mniej wiecej tyle samo wkrecic nakretke.Nastepnie odkrecasz te nakretke , linka sie luzuje Potem rozpinasz ja z pedalu juz w aucie i wyciagasz od strony komory silnika.Montaz w kolejnosci odwrotnej , na koniec regulujesz...
Nie ma sprawy.Zycze powodzenia. Napisz jak Ci poszlo. Rowniez pozdrawiam.
Ten układ z linku w #1 ma słabe ujemne sprzężenie zwrotne (widać to choćby z faktu, że do wzmocnienia prawie 30dB opornik sprzężenia zwrotnego jest 390k, a opornik wejściowy 10k - gdyby sprzężenie zwrotne było silniejsze, wystarczyłaby proporcja 33:1, a nawet nieco mniej), a konstrukcja stopnia wyjściowego wprowadza spore zniekształcenia (choćby z powodu...
Jeżeli wybierak nie ma żadnych luzów ani nie zapiekł się na tulejkach o ile takowe są to podejrzewał bym sprzęgło. Sprzęgło masz tam na lince czy hydrauliczne? Pedał przy wciskaniu sprzęgła czujesz opór od początku? czy pod sam koniec? Jeśli masz na lince spróbuj delikatnie podciągnąć linkę.. Jak wciśniesz sprzęgło do podłogi, wrzucisz bieg to po delikatnym...
Każde sprzęgło ma regulacje, podciągnij linkę wydłużając ją. Przedmówcy mają trochę racji że sprzęgło się z czasem ułoży i trzeba będzie dokonać korekty.
Wymieniałem raz linkę sprzęgła w Seicento. Niby proste. Tyle, że to było w Anglii i co się z tym wiąże musiałem odsunąć konsolę żeby to pieruństwo zza niej wytargać, bo sobie ją po ścianie grodziowej puścili.
co mogło się stać? popraw masy podkładał podkładkę pod linkę sprzęgła, tak by wyżej łapało. hehe
To wygląda na samoregulator, w caddy mam identyczną linkę.
Sprawdź jeszcze linkę sprzęgła czy jest dobrze założona. Była założona blokada samo regulatora linki podczas rozbiórki? Ewentualnie jest jeszcze uszkodzony docisk. Tak po za tym chyba nic innego narazie nieprzychodzi mi do głowy.
Umieściłem "Sam naprawiam Citroen Saxo Xsara Picasso Berlingo" w pdf na Forum . Pobierz i naprawiaj
Sprzęgło do regulacji, trzeba ciut naciągnąć linkę.
Moim zdaniem warto się przyjrzeć lince sprzęgła, a co do chrupnięcia to wydaje mi się że po dłuższym postoju olej ocieka do dolnej części skrzyni i przez to nie kasuje luzów.
Mam problem z regulacją sprzęgła i potrzebuję porady. jak podciągnę linkę sprzęgło się ślizga minimalnie popuszczę to nie wyciska sprzęgła do końca, wcześniej tak nie było . Czy to znak ,aby wymienić tarcze?
a jak sie odpowietrza taki układ?
Żeby wsteczny był wbijany elektronicznie to musiałbyś mieć w silniku jakiś elektromagnes. Chyba że ma skrzynię automatyczną. Wtedy ok. Jednak przy manualnej (a strzelam że masz manualną, skoro masz linkę od sprzęgła :P), to skrzynia jest w pełni mechaniczna. A przypadkiem to nie jest do rozrusznika? XD. Bo jeśli nie, to będzie czujnik zapiętego biegu.
Może olej w skrzyni biegów? Albo źle wyregulowane sprzęgło. Jak sprzęgło nie rozłącza dobrze napędu, to ciężko ci wbić bieg, a wtedy możesz do końca biegu nie wbić, więc wyskoczy :) . Podciągnij lekko linkę od sprzęgła. No i wymień olej :) .
z czasem zużycia sprzęgła,linkę się podciąga a nie luźni tak wychodzi z praktyki :)
Witam. Wygląda na problem ze sprzęgłem. Może to być zużycie tarczy, lub uszkodzenie elementów sterujacych sprzęgłem. Nie wiem jak w Twoim aucie - jezeli sprzęgło jest poruszane linką, sprawdź czy nie ona powoduje problem - może być zanieczyszczona, zakleszczona itp.
Normalnie . Czy tak trudno znaleźć samonapinacz na lince sprzęgła?
Według VINu trochę danych o skrzyni: [syntax=text]Skrzynia biegów, Napęd PRZENIESIENIE NAPĘDU SKRZYNIA MECHA 5 SKRZYNIA BIEGÓW (CHARAKTERYSTYKA) SKRZYNIA MECHA ML5T PRZEKŁADNIA PRZEŁOŻENIE CP 14 X 73 PRZEKŁADNIA PRĘDKOŚCIOMIERZA CT 25 X 20 KOŁO STYLIZOWANE KOŁO ½ STYL SPRZĘGŁO SPRZĘGŁO STER LINKĄ UKŁAD RÓŻNICOWY (OBUDOWA) MECHANIZM RÓŻNICOWY STANDARDOWY...
Naciśnięcie sprzęgła odłącza korbowód od skrzyni biegów, a starter jest połączony właśnie przez sprzęgło, także naciśnięcie sprzęgła lub ślizgające się sprzęgło spowoduje bardzo luźne działanie startera, a włączenie biegu dodatkowo powoduje przeniesienie napędu ze startera na koło. Podejrzewam, że masz za mocno naciągniętą linkę sprzęgła. Można ją regulować...
Wymień tarcze sprzęgła,linkę,odpowiednio wyregulować i działać jak należy powinno :|
A widział kiedyś kolega w IV 1.4 sprzęgło sterowane linką?
Regulacja obrotów takiego silnika bez sprzężenia z prądnicy tacho jest kłopotliwa - brak stabilizacji obrotów w funkcji zmian obciążenia. Podpowiedź - taki silnik można też zasilać prądem stałym. W linku dostałeś praktycznie wszystko co Ci potrzeba - trochę teorii i układ połączeń wraz ze schematem regulatora.
Napraw sprzeglo i bedzie po klopocie. Czekałem na tak trafną diagnozę :spoko: Dodatkowo do wymiany "łożyska" łapy sprzęgła. Sprawdzę w czwartek, może masz rację i łapa "pływa". W którym miejscu się zrywa? Zrywa się przy końcówce linki przy łapie zaraz przy śrubkach, zostaje jakieś 1-2 cm linki z tym "bączkiem" aluminiowym. Mam wrażenie jakby kąty były...
sprawdz sprzęgło linkę od sterowania sprzęgłem może pękła jak cała to musisz skrzynię zrzucić
Witam wszystkich, trochę odgrzeje temat ale nie mogę nic na temat tych skrzyń znaleźć. W bardzo podobnej skrzyni (Lamborghini Racing 190) nie mogę ruszyć płynnie używając sprzęgła, strasznie szarpie aż ziemię zrywa. Ruszając z automatu jest wszystko ok, chodzi dość płynnie. Miał ktoś podobny problem? Dodam że wpinając manometr w zawór sprzęgła sterowany...
Jeśli uruchomisz tą przetworniczkę z linku osiągniesz to co chcesz. V_FB to napięcie feedback czyli sprzężenie zwrotne i dwa punkty w tym układzie tak oznaczone musisz połączyć. Nie napisałeś jaką moc chcesz uzyskać. Tu uzyskasz kilka miliamperów :) Zamiast R_VAR wstaw potencjometr 50kΩ i za jego pomocą ustawisz sobie 9,5V.
Kolega pisał, że ma linkę. Gdzie tak napisał? Pisał, że mechanik wymieniał sprzęgło i linkę sprzęgła. One powinny mieć lekki opór, ale powinny się obracać.
Hehe a swoją rometkę wrzuciłem do rowu i okopałem , bo co 30 sec gasła.Siła była tak duża że oderwało podnóżek i linkę sprzęgła
Dla mnie skończona tarcza sprzęgła,ale lepiej wymień komplet całego sprzęgła i sprawdź jeszcze raz linkę.
I tak nie naprawisz..nowa linka cię ratuje, i żebyś jej od razu nie zepsuł...a starą zdemontuj, jak kolega wyżej podpowiada. pozdrawiam
Kalibracja sprzęgła. Wymiana linek na nowe jeżeli sterowanie za pomocą linek. Jeżeli hydraulika warto zagladnać pod wybierak czy jest sucho nastepnie przeprowadzić odpowietrzenie. wspomaganie. - cylinder po lewej stronie.
Przyczyn może być dużo, przez sprzęgło linkę i skrzynię.Z opisu można wywnioskować że skrzynię trzeba oddać do fachowca,bo te usterki przy odbieraniu samochodu wszystko mówią o człowieku.
Potrzebny dokładniejszy opis. Sprzęgło na lince czy hydrauliczne? Jeżeli hydrauliczne to sprawdz stan płynu hamulcowego.
Na początek to możesz sprawdzić linkę, ale bardziej bym obstawiał sprzęgło.
Teraz gdy puszczę pedał sprzęgła mogę ściągnąć linkę z łapki na skrzyni biegów. Ponadto sprzęgło łapie zaraz po puszczeniu ... To oznacza że wina leży po stronie sprzęgła ??? Gdy odepnę linkę łapką mogę spokojnie ruszać tzn. nie mogę wysprzęglić ale tak jakby nie całkiem odskoczyła, mogę ją odciągnąć kilka centymetrów.
Masz za słabo napiętą linkę sprzęgła.
Nie powinno być problemu.Zdejmujesz linke z plastiku na pedale i musisz ja wyszarpac od strony maski.Trzyma ja taki plastik na zatrzaski.Dostep nie jest najgorszy.Rozkrecona na maxa linke zakładasz na pedał,potem na wajche w skrzyni i regulijesz srubka na panceży naciąg.20 min i po sprawie.Powodzenia.
Odpowietrzyć i będzie po kłopocie. Bzdura, sprzęgło na linkę. Usuwam "pomógł".
Ciekawym układem jest PHONO2 z pierwszego linku - zawiera kawałek sprzężenia zwrotnego, co pomoże w zredukowaniu zniekształceń. Należy liczyć na wzmocnienie rzędu 1500-2200, czyli optymalne do Twoich potrzeb. Napięcie zasilania 230-260V, wymagany prąd: kilka mA. Można pozyskać z dwóch transformatorów 12V spiętych ze sobą uzwojeniami niskonapięciowymi,...
W tym aucie nie ma żadnej filozofii wyjmujesz starą a w jej miejsce zakładasz nową i po temacie
w takim pasacie sprzęgło na linkę ?zazwyczaj hydrauliczne.
Też mam problem z tą nieszczęsną linką, mianowicie sama wymiana przebiegła poprawnie, problem z tym, że urwały się obie śruby mocujące do grodzi, ma ktoś jakiś patent na naprawę w tym miejscu?? Problem w tym, że jedna dziura w środku auta jest zasłonięta jakimś profilem :/
Tłumacząc luźno na nasze: rezystancje widziane przez każde z wejść wzmacniacza najlepiej powinny być sobie równe. W przypadku tego "hajspid-a" należałoby też uwzględnić rolę Cf w celu poprawy odpowiedzi impulsowej - zapobiegania oscylacji i wzbudzaniu. Rf ją pogarsza, Cf ma to skompensować. (w linku Dżoniego patrz akapit nad "Figure 3").
Gdyby sprzęgło się skleiło, to by motocykl ruszył po wrzuceniu biegów. Objawy wskazują na tzw. ciągnięcie sprzęgła, czyli niepełne rozłączenie. Zwykle problem stanowi olej, który jest bardziej lepki w niskich temperaturach. Jak silnik (olej) się rozgrzeje to problem powinien zniknąć. Jeśli luz dźwigni sprzęgła nagle się powiększył, to sprawdź linkę...
Jerzeli mówisz o twardej gumce w karoserii to poprostu ją się wyjmuję na siłę. To jest tylko Polonez.
Wyczytałem o sprzężeniu zwrotnym w stabilizatorach w linku wyżej ale jakoś nie widze aby on ja pełnił... To jest najprymitywniejszy stabilizator z wtórnika emiterowego (na swóch tranzystorach w układzie Darlingtona), bez wzmacniacza błędu.
Jeśli dobrze rozumiem sprzęgło ciągnie cały czas ? Podciągnij linkę sprzęgła
Mam już dwa tachometry na wyposażeniu, jeden laserowy drugi na IR, ale w tym prezentowanym bardzo podoba mi się opcja sprzężenia mechanicznego. Czy byłbyś tak miły i podzielił się linkiem do aukcji?
Gdzie tam widziałeś sprzęgło na linkę ? Z jaką skrzynią to ożenisz ?
Obejrzyj nie znam dobrze Aresa, ale zapewne sprzęgło na lince, szukaj regulacji. Jeśli regulacja nie pomoże szukaj mechanika. Stało się to nagle? Za mało opisujesz problem.
Sprzęgło regulujesz linką? Sprzęgło reguluje się w wysprzęgliku po poluzowaniu linki i na koniec regulujesz luz samej linki i klamki sprzęgła tym samym. Kulka powinna być bodajże w wyprzęgniku. Zobacz czy "grzybek" popychacza w koszu nie jest krzywy.
Podciągnij troche sprzęgło na lince (śruba przelotowa przy dźwigni sprzęgła). Powinno sie raczej luzować gdy motor jest w ruchu ,wtedy skrzynia, jej tryby obracaja się i jest łatwiej . Co nie znaczy , że nie idzie tego zrobić w czasie postoju. Regulacja powinna załatwic sprawę.
w clio masz samoregulator w pedale sprzegła możliwe że jest uszkodzony lub linka sie za bardzo naciągła ,ale raczej to pierwsze
Na boku jest sprzęgło z linką zwijaną przez sprężynę. Wymiana nie jest chyba trudna. Rozkręcasz rolkę, mocując się ze sprężyną, zakładasz nową linkę a sprężyna sama ją zwinie.
Przepraszam, nie jestem ,,samochodziarzem" więc raczej nie pisuję w tym dziale, poza tym jeżdże wyłącznie Toyotami z automatyczną skrzynią biegów, wiec troszkę się orientuję, jak i co działa w automatach, i czym to się różni od manualnej skrzyni,w sprawach elektrycznych. Ale zapytam, z czystej ciekawości - Kolega wymienił skrzynie aut. na manualną,...
No ok spróbuję. Dokładnie taki mam problem. Miałem kompresję normalną. po chwili kopka zrobiła się luźna i rusza się jak chce bez jakiejkolwiek kompresji. A jest jakaś poza tym łatwa metoda na naciągnięcie tej linki na sprzęgle? Bo tato coś mi na ten temat mówił ale nie zrozumiałem do końca jak to miałem zrobić. chodziło o przekręcanie podajże łożyska...
zacznij szukać linków do translatorów! translate.google.pl translate.pl
Nie. Mam na myśli plastikowy element pedału sprzęgła, który trzyma linkę Wyrobił się u mnie i niszczy linkę Pytanie, czy można go pozyskać z innego pedału, czy to całość i trzeba przełożyć cały pedał. Jeśli tak, to jak to zrobić - jak odkręcić pedał sprzęgła w Corsie?
Tam masz sprzęgło na lince i to chyba z regulacją. Może na początek sobie wyreguluj. Jeśli sprzęgło się nie ślizga i nie masz problemów ze zmianą biegów, to zapewne jest wszytko w normie.
Sprawa załatwiona pojechałem do mechanika i faktycznie sprzęgło. przy okazji załatwilem jeszcze linkę od sprzęgła i uszczelkę od kapy zaworowej.
No chyba, że masz 2001r. to wtedy sprzęgło na lince. Tak czy inaczej - jak pisze poprzednik - do sprawdzenia.
Wymieniłem linkę sprzęgła na nową. Po tym pękanie łącznika się skończyło.
(at)Seba_smd i taką właśnie funkcje zaproponował kolega powyżej. Wchodziłeś w ogóle w link który podał? Przecież nie używasz samego XORa bo to by było bez sensu. Do bramki używasz zbocza narastającego sygnału przycisku i sprzężenia zwrotnego z wyjścia. A dzięki zasadzie działania PLC i jego wykonywania cykli wszystko się zamyka w efekt jaki oczekujesz....
Inf.dodatkowe dla prawidłowego ustawienia tarczy sprzęgła(a bedzie to konieczne) zorganizuj wcześniej wałek sprzęgła. A silnik wraz ze skrzyną wyjmiesz nawet bez kanału tylko musisz się wczołgać i odkręcić łącznik biegów,linkę do sprzęgła,linkę napędu licznika,dwie śruby mocujące skrzynię,przeguby,belkę z tyłu itd. A pod silnik włóz np.kanister.Pchniesz...
Na pewno jest kilka punktów: -masa na silniku -masa na ramie -masa na kierownicy Niby wszystkie elementy metalowe ale dobrego styku ze sobą nie mają, toteż przewód masy dochodzi do nich w wielu punktach. Naciskając klamkę sprzęgła napinasz metalową linkę zahaczoną jednym końcem na silniku (który pewnie ma tą masę podpiętą skoro pracuje bez zarzutu),...
Zmień mechanika ! Linki się reguluje -procedura serwisowa ! Smarowanie regulatorów na skrzyni wykonane? Skoro mowa o wyprzęgliku (łożysko) jest dobrze odpowietrzone ? Ile luzu jest na pedale sprzęgła zanim poczujesz jego pracę ? O czym ty piszesz, sprzęgło ma odpowietrzyć na linkę?
skoro ciężko się wciska więc stawiał bym na docisk, raczej wątpię że linka zaśniedziła w pancerzu. miałem identyczny przypadek w Lagunie I więc po zerwaniu 3 linek wymieniłem kompletne sprzęgło i było ok praktycznie zero oporu przy wciskaniu sprzęgła po jego wymianie :)
Cześć. Dotyczy Citroen C4 Grand picasso. Rok 2007 diesel. Montuję dwumasę, ale nie wiem jak odpiąć od skrzyni biegów linkę sprzęgła. Prośba o pomoc.
Temat rozwiązał się sam. Podczas jazdy coś strzeliło i ,,pedał" sprzęgła nieco opadł. Podciągnąłem linkę- święty spokój. Absolutna cisza podczas wciskania sprzęgła. Najwyraźniej coś wskoczyło na swoje miejsce. Dzięki za podpowiedzi!
Właśnie uruchomiłem swoją mf-ke po bardzo długim postoju. Mam tylko jedną linkę do sprzęgła z tego co tu wyczytałem powinna być druga do hamulca, tylko nie wiem gdzie ją założyć?
witam, mam problem z ciężko chodzącym pedałem sprzęgła , sterowanie jest na linkę , samo sprzęgło chodzi dobrze - auto przyśpiesza dobrze i nie ślizga sprzęgło ??
Wystarczy, tylko skąd Ty tam wziąłeś kropkę? Powinna być kreska i cyferka 0 jeśli masz skrzynię biegów ze sprzęgłem hydraulicznym, lub stożkowe wcięcie w przypadku starszej skrzyni i sprzęgła na linkę.
Sprawdź mechanizm sprzęgła i samą linkę. Najlepiej wymień linkę.
O ile pamiętam to sprzęgło jest uruchamiane linką z samoregulacją Hydraulika z wysprzęglikiem wewnątrz. Trzeba zdemontować płytę podsilnikową, pewnie mokro pod łączeniem silnika ze skrzynią.
Dlaczego po wymianie linki sprzęgła biegi ciężko wchodzą? Czy powinienem bardziej naciągnąć tę linkę?
Więc wyreguluj układ sterowania linką sprzęgła ;)
Witam. Przebieg ze sprzężeniem DC był, ale schował się pod linkiem. Zamieszczam jako właściwy sposób pomiaru w trybie DC. Prostokąt jest trochę bardziej kwadratowy. Ten sprzęt nie produkuje sinusa i producent nie reklamuje jako przetwornicy z sinusem - dodaję dla jasności.
Trzeba powtórzyć operacje sprzed 4lat.Druga opcja do pojedyncze włókna linki już pękają i trą w pancerzu.Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomoże to linki do wymiany(wbrew pozorom nie są wieczne i się zużywają).Mowa o linkach łączących lewarek ze skrzynią biegow.Jeśli sprzęgło OK to zostawiamy je i linkę sprzęgła w spokoju.
Tam masz sprzęgło na lince? Na początek sprawdź jej stan, nasmaruj lub wymień. Jeśli hydrauliczne, to do sprawdzenia pompa i wyprzęgnik. Sprawdź też łożysko oporowe sprzęgła, może tam ma już zużytą bieżnię (rdza, wżery, brak smarowania) i przyczynia się do w/w problemów.
Mam taki problem wymieniałem sprzęgło komplet a po złożeniu wszystkiego sprzęgła nie ma mam linkę automatycznie naciągającą sprzęgło a łapa sprzęgłowa ma luz i łapie tak dopiero od połowy,poprzednie sprzęgło żeby zdjąć czy założyć linkę musiałem tą łapę podnosić łyżką a teraz jest luz na tej łapie że robię to ręką
Linkę sprzęgła sobie podciągnij.
Sprawdzić linkę sprzęgła, a jak jest ok to sprzęgło może się kończyć.
W moim samochodzie sprzęgło żyje własnym życiem. Najczęściej to samoregulatory linek sprzęgła żyją własnym życiem :D
Witam wszystkich na forum, mam problem ze sprzęgłem w golfie 3,a mianowicie założyłem nowe sprzęgło, podłączyłem linkę i po naciśnięciu pedał został w podłodze, zaznaczam linka bez samoregulatora, proszę o jakieś wskazówki pozdrawiam.
Dzięki wszystkim za pomoc mam ogarniete. Linkę od sprzęgła trzeba było zaczepić o wystającą wajchę.
A może z linką sprzęgła było kombinowane.
Może popuść linkę sprzęgła bo znowu spalisz tarczę Sprawdź też linkę gazu czy otwiera przepustnicę do końca i się nie zaciera
Szukam literatury, not aplikacyjnych, dokumentacji odnośnie odwróconego step down. Czy mogę gdzieś o nim więcej doczytać? Nie jest to odzielna topologia, wszelkie zależności i równania pozostają bez zmian, tylko gdzie indziej jest punkt odniesienia. Każdy inżynier wymyśli taki układ, gdy okaże sie że zalety łatwiejszego sterowania kluczem low-side...
Powodem jest źle wyregulowane sprzęgło, nie na lince, bo to już regulacja końcowa, lecz przy silniku, na popychaczu sprzęgła.
Odgrzewam temat.interesują mnie zamienniki łożysk do skrzyni F13.Ta stara skrzynia ma luzy międzyzębne między mechanizmem różnicowym a zębatką napędzającą na wałku głównym.Konkretnie łożyska mechanizmu różnicowego i wałka głównego.
Siemanko Od jakiegoś czasu mam problem ze sprzęgłem w berlingo. Niekiedy zdarza się, że podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu pedał wpada w podłogę i czuje się pod noga jak gdyby linka pękła ale jeżeli podważy się pedał butem to wraca on do normalnego ustawienia i wszystko niby jest ok oczywiście do momentu aż znów pedał wpadnie. Linkę...
A w tym modelu nie ma problemu z linką sprzęgła, którą dla spokoju wymienić razem z wymiana sprzęgła?
Witam zwykły regulator samochodowy małej mocy sie nie nada do przeróbki... albo będzie działał do 17v a dalej będzie sie gubił na sprzężeniu zwrotnym.... poszukaj gotowca w linku są takie z odzyskiem mocy z hamowania: http://www.ekonapedy.com/ Pozdr.
Czyli pozostawiam go w trybie u/f Tak Czy za odpowiednią regulację sprzężenia zwrotnego powinienem regulować parametry z zdjęcia? Tak Instrukcja w pierwszym linku zawiera pewne błędy, więc proponuję znaleźć oryginalną instrukcję w angielskiej wersji językowej.
Z tego co widzę pod maską jest wysprzęglik, co oznacza, że sprzęgło jest pół hydrauliczne? Więc regulacja linką odpada.
linek sprząc regulacja linek sprząc linek sprząc regulacja
logitech wingman oświetlenie przez bluetooth pasek rozrząd citroen
rower elektryczny identyfikacja radyjka
Obsługiwane formaty wideo przez Blaupunkt BN32H1032EEB Suszarka Electrolux EW8HS259SP nie startuje - przyczyny i rozwiązania