Jeśli macie problem z k-line a posiadacie wersje "V3.0 "dwu płytową to problem możecie łatwo naprawić sami. Zastosujcie się do mojej instrukcji w załączniku i problem z głowy. UWAGA! Od pewnego czasu pojawiła się wersja płyty"v5" która mimo podobnego wyglądu ma inną budowę dolnej płyty dwuwarstwowej. Na tej płycie zastosowano układy dla k-line i l-line...
Ogólne błędy wszystkich marek w systemie EOBD to nie DTC, tylko pxxxx. Poza tym jeśli diagnozowałeś system Clipem, to jest w nim procedura diagnostyczna na podstawie numeru usterki i prowadzi za rączkę po całej linii diagnozy.
zależy jaki jest sterownik silnika... czasami pomaga usunięcie wpisów immo z ECU a czasami emulator na linii kodowej
Amortyzator ma luz promieniowy, stuka, ma dziwne luzy w działaniu - jednym słowem jest SPRAWNY. To twoje rozumowanie. Wiesz co? Też rezygnuję z prostowania twojej jednie słusznie przyjętej linii...
Może jakiś inny czujnik Ci zwarcie robi. Zreknij w schemat i zobacz co wisi na tej linii.
Ad1-odblokuj Ad 2 i 3-przecież w stanach możesz odczytać jak sterownik widzi impedancje na poszczególnych liniach
Odpowiadam sam sobie: Zadziała, transoptory załatwiają sprawę. Ciekawostka: guziki pilota mają oporność około 150Ω, impulsator zwiera bezpośrednio i nie jest stricte impulsatorem - zwiera naprzemiennie jedną z 3 linii.
DF230 - Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu, linia multipleks. Wymiana oleju nic nie zmieni.
Prawdopodobnie zwarcia (przetarcie) w linii can.
...czy moglibyscie tez podac PIN na ktorym znajduje sie linia K ?
powinno byc około 11 volt na linia k
Pewnie uszkodzony czujnik po myciu robi zwarcie na linii 5v.
Odłącz wejście które masz opisane jako czujnik wstrząsowy oraz kontrolką sprawdź czy przy zamkniętych drzwiach nie masz masy na liniach drzwi.
Aby było zrozumiałe -- chcesz znać trasę przewodu od pinu 7 gniazda DLC do odpowiedniego pinu bloku wtrysku, gdzie jest linia K?
Nie pamiętam czy da się w tym roczniku dogadać z deską po linii K, jeżeli tak to da się to zrobić również za pomocą DDT2000.
Sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu czyli ustawić wałki rozrządu wcięciami za zaślepkami po stronie skrzyni biegów w linii poziomej. Zablokować wałki. Wkręcić trzpień ustalający wał korbowy. Trzpień powinien wejść w wycięcie w wale korbowym. Teraz należało by wyjąć blokadę z wałów i lekko ruszyć wałem w prawo i w lewo UWAGA ostrożnie aby trzpień...
Mam pytanie ponieważ nie jestem pewien czy konieczna jest linia immo przy takim sterowniku. Renault kango 1.9dti 2000 rok edc15vm+. Zgóry serdecznie dziękuje za podtpowiedź i pozdrawiam. [/b]
odnośnie zarabiania :D tak tylko dodam, że 2300zł na fakturze to jest 1869,92zł netto od tego podatek dochodowy, załóżmy 19% liniowego to jest 1514,62zł dochodu dla instalatora, i teraz w tych pieniądzach zakup wszystkie potrzebne podzespoły do montażu (kit, zbiornik, przewody itd) i zamontuj, warto by było zdjąc też kolektor do wiercenia co wiąże się...
spróbuj podłączyć się do nowszego auta, takiego które ma linie CAN np: laguna 2 myślę że masz wywaloną komunikacje po linii K
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnika PPID79 Elektrozawór zabezpieczenia linii zmiany biegów FMI-5 Prąd zbyt niski lub przerwany obwód
Może tak napiszesz który rocznik ? Jakiego interfejsu używasz? To wygląda na uszkodzenie linii can ale bez rocznika to wróżenie z fusów A mi kula się popsuła
Przedostatnia linia.
Czyli Euroscan tej renówki nie ruszy?Napięcia na liniach są ok?
To sprawdź na odpiętym ECM czy nie zwarcia do masy na linii 5V. Odlutuj to też się dowiesz coś.
Na linii K miałeś 12V ?
Radio powinno normalnie działać w Clio2 po lifcie, jest to wersja update list, jeśli nie działa to pewnie kupiłeś uszkodzone lub uszkodzenie jest na linii komunikacji radia z wyświetlaczem
Na ostatnim obrazie możemy zobaczyć silnik z kolejno zaznaczonymi: 1.Czerwona podwójna strzałka - kolektor dolotowy (plastikowy) 2 Żółta podwójna strzałka - przepustnica 3.Zielona podwójna strzałka - obudowa filtra ( ślepa kiszka) 4.Niebieska linia - miejsca diagnostyki uszkodzonych uszczelek ( patrz dalej opis)
wlutować podstawke i zaprogramować tms-a A po co? Nie słyszał o nowej metodzie "dawania po girach"? 5 minutek razen z długaniem zalewy i cięciem obu kabli linii kodowej.
Fakt na pinie 66 powinno być +12V po przekręceniu stacyjki, ta linia jest poprzez bezpiecznik i przekaźnik i dopiero trafia na pin 66. +12V powinien być także na pin30 i pin29, a masy na pin3,28,33,67.
na Twój nowy akku możesz wymienić bez problemu. Nie wiem jaki powinien być oryginalny, ale skoro masz taki, to pewnie taki jest fabrycznie, choć raczej już 1 raz był wymieniany. To, że jest miejsce na większy akku to raczej spowodowane jest produkcją seryjną, bo np do diesli potrzebny jest większy, a nie będą kolejnej linii produkcyjnej uruchamiać.
W zależności od modelu Renault, piny wyprowadzane są różnie. Tam gdzie np. w Twingo jest linia K, tam w Renault Safrane są wyprowadzenia od ABS. Czy interesuje Cię jakiś konkretny model?
CAN w kangoo I ?? na schemacie visu jest tylko linia K z tego co zwróciłem uwagę bezpieczniki ok. Który przekaźnik odpowiada za uruchomienie ecu ?
1) konczy się sonda 2) nadajnik szybkosci, standard w renault, zalewa go olej 3) polemizował bym 4) zawsze top wyskakuje, nawet megane II 5) i 6) problem na linii UCBIC -kaklulator silnika.
Najczęściej to wina karty, może coś w niej nie łączy np cewka. Jest druga karta? Gdyby to była karta to zapłon by się nie właczył . Świecąca na stałe dioda IMO sygnalizuje problem z " dogadaniem się " pomiędzy sterownikiem silnika a sterownikiem kabiny (UCH) - brak zasilania tego pierwszego lub uszkodzona linia CAN
Żadne kodowanie. Obróbka wsadu ze sterownika silnika, przecięcie linii kodowej i odpalasz.
licznik bledow jest w lini ktora zaczyna sie od adresu 50 oczywiscie zapisanego heksadecymalnie
Nie znam za dobrze francuskiego ale mniej więcej znaczy to tyle co "Linia kodowa przerwana lub zwarta do masy", zapewne chodzi o linię komunikacyjną immobilizer-sterownik silnika.
Ale musi być sprawy dekoder i linia kodowa
Niektóre Renault wymagają linii K i L Nie wszystkie int. to zapewniają. Ale jedynka faza II leci tylko po K.
Czy mógłby ktoś poratować działającym wsadem virgin? Ponieważ mam takie Clio 2 1.5dci 1.2DCM i kontrolka immo nie gaśnie, a Clipem (i innymi sprzętami) w sterowniku silnika nie można dokonać żadnych zmian, nawet skasować błędów czy aktywować podzespołów ... Może się komuś przyda remedium w takim przypadku: okazało się że w tym aucie immobilizer w module...
Ktoś wczesniej robił z wpieciem sie jakieś kombinacje , wewnątrz na liniach diagnostycznych , na wyjściu z ECU, są diody impulsowe zabezpieczajace , ich uszkodzenie skutkuje takimi objawami. Ale ,żeby K i L , to musiał być "szpec".
czy ktoś może mi powiedzieć jak podpiąć się interfejsem obd2 pod sensor vw jaki pin jaka linia?
Ten silnik (F9Q) pochodzi w prostej linii z F8Q,czyli Renault. Pracowałem w obu serwisach i przewaliłem tych rozrządów trochę . Nigdy ,ale to nigdy problemem nie był producent części rozrządu ani pompy... Największym problemem dotyczącym rozrządu był zawsze napinacz ,czasem rolka pasa osprzętu. To w tym silniku trzeba szczególnie tego pilnować,bo jak...
Poszli po najmniejszej linii oporu, ale dobrze że nie cieknie.
Paliwo, rozrząd, przepływomierz.
Tak diagnostykę robię NG3 ale potrzebuje schemat by zobaczyć jak się rozchodzi linia komunikacyjna by usunąć tą usterkę.
Uszkodzona linia 5V . Albo wiązka albo ster padł.
Zdejmij klemę, bo w tym aucie lubi się immo przyblokować. Natomiast ja podejrzewam brak zasilania gdzieś na ECU poprawnego. Sygnał ciągły na tej kontrolce to problem z komunikacją na linii UCH i ECU z reguły.
wpisywałem i nic. Nie mogę się połączyć z poduchami. A tak apropo to jakiej lini używa renault, bo np. opel tylko linii K i z oplem nie mam żadnego problemu by się połączyć.
Ze sterownika silnika , po linii Can , piny sterownika; ZA3 i ZA 4.
Podejrzewam że jest uszkodzona opornica ?,ale może być tak że styki są zaśniedziałe no i klapa, ale przede wszystkim to bezpieczniki jak pisał kolega sprawdź też wszystkie możliwe połączenia na linii dmuchawa wyłącznik powodzenia
Co się dzieje na linii 5 V czujnika jak i na wyjściu? Sprawdzałeś to?
Do megane 1 jest ten sam interfejs co do np VW, pin 7 w gniazdku to linia K
Na koncu tunela srodkowego(oczywiscie widoczny po zdjeciu tego tunela,na linii oparc przednich siedzen)
To automat więc skrzynia musi być na P. Do sprawdzenia czy pojawia się prąd na rozruszniku linia KL50 i czy kreci wtedy na krótko.
radio renault vdo może pracować ze zmieniaczem renault alpine ale musi być z odpowiedniej linii (tunerlist do tunerlist, radiosat do radiosat).
Informację masz przecież u góry. Linia mrq jaki ma stan? Jak uruchomisz prosty program do skanowania i2c to jakie adresy Ci znajduje?
Wymieniłem świece na nowe , iskra jest , zapłon wygląda dobrze , znaczniki są w jednej linii ale dalej nie odpala. Jutro może przyjedzie kolega kolegi z aparatem diegnostycznym ale raczej amatorskim.
Witam Panowie pilnie potrzebuję schematu elektrycznego do laguna I 95r. 2.0 8v 113KM Benzyna B56 automat. Dokładnie chodzi mi o opis pinów sterownika skrzyni automatycznej (linia diagnostyczna, masa, zasilania), oraz opis bezpieczników/przekaźników. Poratuje ktoś?
Witam jak w tytule błąd 065116 w masterze 2.3 165 koni bez ad blue. Check nie pali, tylko pomarańczowy kluczyk lecz gaśnie po chwili . Czasami ciężko odpala. Miał ktoś podobny problem lub posiada schemat linii +5v ?
A mówiłeś, że jest napięcie a ono zanika pod obciążeniem. Trudno musisz zasymulować zbliżone obciążenie w stosunku "+" i "-" zasilania szyby. Można do tego wykorzystać szybę, bo wynika z Twoich opisów, że jest ona sprawna. Do symulacji obciążenia należy wykorzystać bezpośrednio akumulator. Np.: jak będzie do szyby podpięta masa z wiązki zasilającej,...
no tak to i ja myślałem ale jeżdże autem za przeproszeniem psie pieniądze i jak narazie nie wyobrażam sobie dać 300-400 (a nawet 800 mi na miejscu proponowali) i chcę iść po najmniejszej linii oporu po mojej kieszeni;)
Dla szukających TWINGO 1,2 gniazdo diagnostyczne 12pinowe 2 -> masa 6 -> 12V 10 -> linia L 11 -> linia K
Witam Poszukuję instrukcji obsługi alarmu Cobra dedykowanego do Megane III - symbol Renault 7711 427 330. Jest to alarm dedykowany po linii CAN . Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam SDTA
jeżeli ma on bezpośrednio z linii drzwi to musisz je przeciąć i wstawić diody
Są dobrze ustawione, ponieważ linia rowków na końcach walków musi być poniżej pokrywy zaworów.
Czerwona linia na powyższym rysunku to jeden przewód w instalacji na danym odcinku, od złącza A do złącza B. Jeśli w danym odcinku instalacja jakiegoś elementu posiada 4 przewody to taką próbę wykonujesz 4 razy kolejno dla każdego jego przewodu.
Witam can wysoki to silnik can l i can h linia can sredni 2 niezależna linia też can l i can h kumasz genek100 jak samochód już zapali to linia srednia może być zwarta i samochód ci nie zgaśnie
ale to nie problem ze swiecami tylko z podgrzewaczami w ukladzie wodnym Dodano po 2 czujnik cisnienia spalin zbyd niskie napiecie bledy zasilania 5 v
Jak pisałem, rozebrałem wszystko i sprawdziłem. Wszystko poskładane jest dobrze, może jedynie koło na pompie wtryskowej nie wychodzi idealnie na znak (linia - wycięcie), ale tak wychodzi z zazębienia dwóch kół. https://obrazki.elektroda.pl/8090710800_... Mało tego, mam drugie takie koło, które po założeniu wychodzi linią do znaku też...
Witam W pierwszej kolejności trzeba zdjąć osłony głośników z pokrycia tablicy rozdzielczej i odkręcić śruby mocowania (po jednej z każdej strony). Następnie odpiąć przednią część pokrycia (podnieść przód do góry). Zaczepy są właśnie z przodu na linii brzegowej pokrycia i nie powinny się uszkodzić. Zdejmujesz (do siebie) pokrycie i masz dostęp do zestawu...
Spaliłeś bezpiecznik,błędy typowe dla uszkodzenia jednej linii zasilania. Sprawdź bezpieczniki oznaczone jako injection,symbolu lampki check itp, albo podaj kod silnika.
Jak wpiszesz zły kod to nie odpali. Kolego, ponownym ustanowieniem transmisji w starszych renault jest różnie. Czasami trzeba wypiąć sterownik silnika aby linia kodowa była nieobciążona. A czasami trzeba rozkalibrować skrzynkę połączeń i skalibrować na nowo.
nie znam jeszcze obsługi tego clipa więc nie wiem czy wszystko dobrze klikam i jak mam rozumieć to co widać na screenie. W sumie to pokazuje więcej i bardziej konkretne , dodatkow w rodzimym języku, to co i skromniej w DDT2000 po francusku było ;-) Zacytuję jeszcze raz kolegę Tak lubię Espacy ale są trudne w naprawie , clip sam nie pomoże. . Błędu...
Jest jakiś sposób żeby je odróżnić od siebie patrząc po zdjęciach? Otwory okienne drzwi mają zupełnie inny profil, w kombi dolna linia szyby jest prosta, w hatchbacku unosi się na końcu.
Umiesz czytać, co mogą blokować zegary, skoro nie są w linii diagnostycznej? Nie do wymiany tylko zasilanie do sprawdzenia
Auto dopiero zapalilo(bylo zwarcie w kablach i uszkadzal sie bezpiecznik od komputera(teraz pali na trzy cylindry). Pytanie jest inne:kontrolka od immo mruga mimo , ze silniuk pracuje. Czy tak powinno byc? Skad jest sterowana kontrolka kluczyka?(z ECU czy z moduliku immo) Czy mozna tak przeprogramowac sterownik, zeby kontrolka kluczyka gasla po chwili...
Przekaźnik sprawdziłem, działa, po włączeniu ogrzewania szyby pojawia sią masa na nóżce nr 2, przekaźnik klika i zamyka obwód między nóżką 3 i 5. Czy tam na pewno będzie masa na nóżce nr.3? Bo z opisu schematu Renault wynika, że żółta linia to +12 (po uruchomieniu silnika). Ale tak jak wspomniałem, nie znam się na elektryce samochodowej i dzisiaj wypróbuje...
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
Witam ponownie! Chodzi o to radyjko w środku :) ........................................... Sprzęcik już sprawny. Winna okazała się tasiemka (przerwa w jednej linii). Temat zamykam i dziękuję za zainteresowanie.
Pasek jeśli jest w linii z kołami to nawet rowków nie potrzebuje do utrzymania się .
Jak nie kupisz nic sensownego na złomie, to następnemu ostrożnie odetnij obudowę mniej więcej wzdłuż czeronych linii i atakuj od góry https://obrazki.elektroda.pl/3539843500_...
Obciążalność jest praktycznie żadna, bo to OC "podciągnięte" do Vcc, przecież ta linia jest dwukierunkowa i "nadajesz" właśnie zwierając tę linię do masy. Podobnie ECU podczas nadawania zwiera ją do masy. Zarówno w EuroScanie jak i w AutoscannerOpel ta linia jest dodatkowo podciągnięta do Vcc (+12V) przez rezystor 1k - 2k2. Są też gotowe konwertery/drivery:...
Volvo fh12 komunikacja wg SAE J 1708 linia A pin 2, linia B pin 3 , pin 1 +24V, pin8 masa.
To wygląda na zwarcie albo brak masy na jednej z linii 5v. Albo wewnętrzne uszkodzenie ECM. Do tego sprawdził bym napięcia zasilania ECM.
Według tego co mam to linia K na rys. Diagram10 idzie do pinu 3 ECU rys. Diagram6 pin 1 i 2 to masa (ECU bosch i siemens - rysunki obok) http://obrazki.elektroda.pl/4402798500_1... http://obrazki.elektroda.pl/4494493700_1... Dodano po 15 Na innym schemacie pin 2 i 3 to masa a VSS to pin 12 Podaj który był prawidłowy....
Trzeba wyczyścić komputer samochodu (procesor) cena ok 300 PLN i odciąć przewód linii kodowej lub wyjąc transponder z kluczyka.
Nie miał zasilania (12V) na cewkę czy na styki robocze.? Jeżeli na cewkę ; jest zasilana przez kostkę stacyjki (15) i przez bezpiecznik. Jeżeli na styki robocze to bezpośrednio z akumulatora(30) przez bezpiecznik. Na tych liniach szukaj przyczyn , a takie krosowania nie wypada elektronikowi!
Witam poprzekreceniu kluczyka Mobi mryga jak opętany i nie chce odpalić kluczyk reaguje otwiera i zamyka drzwi co teraz zrobić proszę o pomoc nr kluczyka PA66-GF-30 Renault Megane scenic 1.9 DTI Vin -VF1J-A0NL-5200-11551 góry dziękuję za pomoc Opcja 1 wypadł lub uszkodził się transponder albo cewka. Opcja 2 brak zasilania ECM albo uszkodzona linia...
Rozebrane wszystko jeszcze raz do kół zębatych, ustawione koło zębate pompy paliwa na znak(na linii krótszej), złożone resztę i odpalił od razu, więc tu był problem, który dzięki Waszym wskazówkom, szybciej rozwiązano. Dziękuję jeszcze raz
Trzeci to linia kodowa. Rozłupać obudowe natysabotażowa i dostać się do elektrozaworu. Ja osobiście stosuję inna metodę,2 minuty i po bólu
a nadal pokazuje Clip "Blokada zapłonu" - Aktywna kalkulator immo pokazuje - brak blokady, czyli ok kontrolka immo na tablicy tez gaśnie po przekręceniu kluczyka Teraz czas na wnioski. Sterownik silnika nie odblokowany. Emu dałeś do wewnątrz? Linia kodowa odpinana? Albo sieje w tej linii, albo brak komunikacji. Tu jest błędna diagnoza.
ja polecam wzmaki kenwooda ze starszych linii lub signata z linii roc oba są bardzo dobre i sprawdzone.pozdro.dan
Niestety podłączenie się do linii CAN H I L nic nie dało... czy to możliwe że piny wewnątrz w tym sterowniku nie są do niczego podłączone? żadnej oporności żadnej diody miernikiem nie wyłapałem...
Witaj, w instalację zasilania i sterowania nawiewem było wpięta jakaś dodatkowa instalacja od dogrzewacza lub od jakiegoś Webasto firmy Eberspacher, usunąłem to, poprawiłem wszystkie połączenia bo we francuzach to wszystkie kable i połączenia to żółto-brazowe i przegrzane, ale nadal nie chciał pracować. Dopięto po kilku uruchomieniach zapłonu moduł...
Cześć . Procek to Motorola HC05B16. Kod linia 00 $01 i $02 Powodzenia .Pozdrawiam też Mirek .
Nie rozumiem, dlaczego uważasz, że nic im nie zrobią, skoro trzykrotnie przekroczyli odchyłkę. No bo nic nie zrobicie zwłaszcza na to. On wykonywał usługę naprawy alternatora który z ustnych zeznań klienta nie będzie eksploatowany w samochodzie a .....samodzielnie skonstruowanej prądnicy wiatrowej dlatego uznał, że nie ma ścisłej potrzeby trzymania...
Witam, potrzebuję pilnie momenty dokręcania głowicy do silnika B18U z linii Volvo - podobno ten sam co F3P z Renault. Niestety w książce nie mam momentu głowicy. Aha i porównując momenty dokręcenia korbowodów tych obu silników to Volvo ma słabsze, mimo że to te same silniki konstrukcyjnie - może mi to ktoś wyjaśnić?? Może lepiej zastosować te z Renault??...
-plasikowe prostokątne złącze z 16-stoma sexownymi dziureczkami, o takie: http://www.obd2.com/obdii_dlc.htm -pin 4 i 5 masa, pin 7 lini aK, pin 15 linia L pin 16 zasilanie ( +akumulatora) -nie występuje coś takiego
Dżizas, problem może być w PLIP'ie, w pierścieniu, w dekoderze, w linii kodowej... Teraz się zacznie co to jest i gdzie to szukac.
renault megane linia linia kodowa renault linia renault megane
nierówne obroty silnika astra ustawienie regulatora pokojowego termet schemat podłączenia włącznika światła
bojler elektryczny blaupunkt telewizor
Błąd krytyczny w Oplu 2.0 DTI - przyczyny i diagnostyka Iveco Stralis: Znaczenie błędu 72 i diagnostyka