Uczyli Cię, jak się rysuje listy na kartce?
wskaznik^.next^.liczba może powodować błędy
Muszę Cię zmartwić. Publikowany kod jest przykładem fatalnego stylu, dalekiego od programowania orientowanego obiektowo. Całości nie sposób skomentować, bo trzeba by chyba opisywać błędy popełniane w każdej linii, ale postaram się podać kilka wskazówek. Po pierwsze, po co pisać implementację listy do przechowywania elementów typu integer, jeżeli w bibliotece...
No dobra, to ja teraz powiem tak: skompilowałem sobie Twój program, ten z pierwszego postu... działa bezbłędnie :P Dodano po 2 Wymagał pomimo tego dwóch poprawek, wysyłam cały kod: //#include <conio.h> #include <stdio.h> //#include <stdlib.h> //#include <iostream> #include <string.h> using namespace std; struct kolejka...
W takim razie wprowadziłem Cię w błąd. Sorki. Myślałem, że najpierw wrzucasz a później sortujesz. Nie bierz pod uwagę mojego poprzedniego postu z wyjątkiem tej linijki: tmp = (struct element*)malloc(sizeof(struc... element)); - pozbądź się jej. Ja bym tak zapisał twój warunek w pętli: if ( !wiekszy( nowy->key, wsk->key...
Wchodzisz do DodajNaKoniec. Wykonywany jest else, bo omg == NULL. Zmieniasz Head i nic więcej. Wchodzisz do DrukujListe i operujesz na omg, które nadal jest NULL. Takie trudne? :)
Czekasz na gotowca i możesz się nie doczekać. Najpierw powinieneś wiedzieć czym są listy jednokierunkowe, później spróbować napisać program. Jeśli będziesz miał jakieś problemy podczas pisania, to wtedy zadaj konkretne pytanie. PS: użyj opcji szukaj, bo temat był już poruszany.
Poprawiłem kod dla czytelności, dopisz sobie resztę. Nie kompilowałem ze względu na niekompletny kod, liczyłem na swoją wiedzę: [syntax=c]#include <ctype.h> #include <stdbool.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #define MAX 80 #define END "koniec" // struktura liczby calkowitej z iloscia cyfr do...
Jednak nadal nie mam pomysłu jak to przetworzyć na Delphi. Może nie patrz jak przetworzyć, ale jak to od zera zrobić z pomocą filozofii Delphi gdzie podstawą jest użycie gotowych klas lub komponentów, posiadających w sobie mnóstwo użytecznych metod i własności. Nie mam w tej chwili nigdzie zainstalowanego Delphi, to nie za bardzo mam jak pomóc szczegółowo,...
https://obrazki.elektroda.pl/2451177300_... Dzień dobry, Jakiś czas temu otrzymałem NAS, model DS1515+, sprzęt był pierwotnie uszkodzony i ktoś już go naprawiał z racji dodatkowego rezystora, który ma przeciwdziałać https://obrazki.elektroda.pl/8088734500_... Sprzęt oczywiście się uruchomił i była możliwa instalacja...
Prostą implementację listy spokojnie znajdziesz w internecie pod hasłem "lista jednokierunkowa c". Mając działającą listę masz już połowę drogi za sobą. Musisz przyswoić sobie temat wskaźników, bo bez tego będzie krucho. Najwięcej zabawy zejdzie Ci ze zrobieniem interfejsu użytkownika, ale to się najczęściej sprowadza do użycia printf, scanf, switch,...
1/Właśnie cały bajer polega na tym, że ma być lista jednokierunkowa 2/Jak bym wiedział jak poprawić to nie zawracałbym tutaj nikomu głowy Siedze już przy tym troche i już nie mam pomysłu jak to poprawić..
Mam olbrzymią prośbę!! na srode mamy napisac program w Turbo pascalu a pascal nie jest moja mocno strona wiec czy ktos moglby mi pomoc??? moze ktos to ma i moglby mi podeslac na maila?? frytas-ok(at)o2.pl temat to Utworzyć następujące struktury danych: 1 – Lista jednokierunkowa 2 – Lista dwukierunkowa 3 – Stos 4 – Kolejka Na...
Lista jednokierunkowa jest struktura ktora w kazdej komorce listy zawiera wartosc oraz wskazanie na nastepnik - to wiedza wszyscy ktorzy sie tym bawia. Nikt nie wie o tym ze kazda dobrze zaimplementowana struktura listowa posiada wskazanie na glowe, z czystoteoretycznego punktu widzenia brak wskazania to nie lista, wiec (at)Dżyszla - twoj problem nie...
jeżeli masz listę jednokierunkową, to najpierw musisz odnaleźć element poprzedzający ten, który musisz usunąć. Resztę masz opisaną tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90...
Podaję przyład napisany i sprawdzony w Turbo Pascalu (potraktuj to jako pseudokod i przetłumacz na C++). Lista jednokierunkowa została zdefiniowana następująco: Type PNode = ^Node; Node = Record data: Word; next: PNode end; Var head: PNode; i wypełniona losowymi wartościami. Procedure InsertAfter(var head: PNode; n, value: Word); wstawia...
Niestety, w liście pojedynczo łączonej dostęp do ostatniego elementu jest utrudniony. Tymczasem bardzo często potrzebujemy tego dostępu, np. żeby dodać lub usunąć element na końcu listy (między innymi dlatego wymyślono listy dwukrotnie łączone). Aby usunąć ostatni element w liście pojedynczo łączonej musisz "przebiec" całą listę wskaźnikiem pomocniczym...
Co do FIFO, możesz ją zrobić jako listę jednokierunkową nie-cykliczną z tym że dodawanie tylko na końcu listy, a pobieranie tylko z początku listy. Najlepiej nazwać te metody push() i pop() jak przy stosie albo np. add() i get() Kolejka FIFO (First In First Out) działa na bardzo prostej zasadzie - jak kolejka w sklepie - pierwszy wszedłeś - pierwszy...
GUI jest napisane (podobnie jak całość) w C++. Składa się z widgetów, które można osobno włączać, czyli jak się z czegoś nie korzysta to nie zajmuje to miejsca. Do tego są w C++ napisane „drivery” urządzeń zewnętrznych – driver LCD (S65 lub Qt), enkodera obrotowego, drivery urządzeń znajdujących się na płytce). Drivery występują też...
Witam, mam problem. Piszę projekt na podstawie list jednokierunkowych. Wczytuję dane z pliku tekstowego, sprawdzam go, a następnie chcę te dane posortować korzystając z algorytmów(quicksort, bąbelkowe i selection sort). Zamiana elementów ma być realizowana poprzez zamianę wskaźników. Poza tym ma być porównywana ilość zamian oraz ilość porównań wykonana...
Ponieważ nie masz żadnej wartości określonej w przekazywanym parametrze. Wstawianie pierwszego elementu wymaga zawsze innego podejścia. Wyjścia są dwa: 1. albo sam utworzysz pierwszy węzeł i będziesz go ignorował przy operacjach wyszukiwania, wyświetlania, usuwania itp. (ma to swoje dobre strony: prostszy kod pozostałych funkcji) 2. Albo przewidzisz...
Witam serdecznie, dysponuję listą jednokierunkową, zawierającą pola „x1”, „y1”, „x2”„y2”, które są współrzędnymi początku i końca odcinka (wczytane z pliku) oraz wskaźnik na element następny. Chciałabym napisać funkcję, która dokonałaby posortowania elementów listy względem współrzędnej x końca odcinka...
Pokaż co wyrzuca kompilator przy próbie kompilacji.
starałem się zrobić symetryczny kodzik jak wyżej z dodatkami niestety nici....problem polega na daniu wiecej danych w strukturach.... program wychacza sie przy wpisywaniu danych s klawiatury... #include <stdio.h> #include <conio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> struct Baza_danych { int Producent; // chcialbym tu...
Witam :) Mam problem, muszę napisać program w C tworzący listę z 3 liczb podanych przez użytkownika a potem sortujący te liczby w kolejności rosnącej. Mam problem z sortowaniem.Czy mógłby mi ktoś pomóc? Na razie z mojego kombinowania mam to:P Ale to nijak nie działa.. [syntax=c]#include <stdio.h> #include <stdlib.h> struct wezel{ int liczby;...
Czyli zamiast klas uzyjesz struktur (struct) i chyba bedzies musial (bo nie jestem pewny) wszystkie funkcje od obslugi tych struktur pozostawic poza nimi. Cala reszta powinna byc taka sama.
Niech zgadne... projekt z Algorytmów i struktur danych? ;) Tylko czemu lista jednokierunkowa? Mieliśmy robić na dwukierunkowej :P
to pierwsze to na pewno nie jest lista jednokierunkowa, tylko jednowymiarowa tablica n-elementowa
btw. tak dla jasności, jeżeli pójdziemy od lewej do prawej to nie ma możliwości wrócić? Jak nie zapamiętasz wcześniej skąd wystartowałeś, to niestety nie. Sama nazwa wskazuje : lista jednokierunkowa.
Co to jest stos w informatyce i gdzie go stosować Cześć, Stos (ang. "stack") to struktura danych w informatyce, która działa na podstawie zasady LIFO (Last-In-First-Out), co oznacza, że ostatni element, który został dodany do stosu, jest pierwszym, który zostanie usunięty. Stos to abstrakcyjna struktura danych, która ma wiele praktycznych...
Bo listę jednokierunkową, powinno się usuwać stosując "trik" :) Jeżeli usuniesz pierwszy element z listy, to najpierw musisz zapamiętać "pozycję" kolejnego elementu, albo stracisz tę "pozycję" bezpowrotnie.
Możesz zastosować również mechanizm "list jednokierunkowych" http://binboy.sphere.pl/index.php?show=1...
Generalnie to przemierzasz całą listę od początku do końca (jest jednokierunkowa), aby do jej końca dołożyć nowy element. Do czasu, gdy nie znajdziesz węzła wskazującego na "nic" (null), to idziesz do następnego... gdy już taki znajdziesz, to wiesz, że jest on ostatnim elementem. Polecam ten wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Ściślej - mając listę jednokierunkową to szukasz poprzednika elementu do usunięcia (czyli szukasz wartości następnika, a nie bieżącego elementu). Zapamiętujesz wskaźnik na następnik, następnie zmieniasz następnik na następnik następnika i na koniec usuwasz zapamiętany.
Hm, myślałem, że chodzi o dynamiczną, jednokierunkową listę z operacjami FIFO, ale struktura mi pod to nie pasuje, jak również zapełnienie kolejki. A jeśli kolejka na tablicy, to po co ta struktura? Czym tutaj mają być p i k? Z tego kodu to nic nie wynika... Domyślam się, że chodzi tu o drugi przypadek... Generalnie to każde wstawienie do takiej kolejki...
jest to wskaźnik do następnego elementu listy http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista http://www.google.com/search?client=oper...
Przypominam sobie tworzenie list, posługując się już nieco "starszawą" książką. W skrócie opisana jest lista jednokierunkowa, która posiada między innymi funkcję, sprawdzającą czy lista jest "pusta", zwracająca wartość - int : error no 'operator -- (int)' declared for postfix '--' Nadmienię, że na starym "borlandowskim" kompilatorze taki zapis przechodzi,...
oznaczającego miejsce w rankingu ;) zapewne tak miało być. w sumie sortowanie przez wstawianie też się sprawdzi dobrze, przyznaję... :) Ale chyba bardziej złożona jego implementacja będzie (jesli by nie przeszukiwać liniowo, a całość oprzeć o listę jednokierunkową).
(at)mpier , chodzi o to, że muszę napisać w/w program z wykorzystaniem plików i list jednokierunkowych (bez tego będę miał odejmowane punkty). No i mój problem polega na tym że wiem jak zapisywać i odczytywać dane do/z plików, ale nie rozumiem w jaki sposób mam tu wykorzystać te listy. Na szczęście już powoli zaczynam to ogarniać :)
Witam Mam do zrobienia takie zadanie, prosze o pomoc gdyz jestem troche tępy z tego a od m.in tego bedzie zależało moje zaliczenie: Dana jest klasa: class lista { int dane; lista *nastepny; } Przy pomocy której utworzona jest lista jednokierunkowa. 1) Napisz metodę znajdującą sie w klasie Zadanie, która wypisze na ekran wszystkie liczby...
Atom: strasznie to skomplikowales, zrobienie menu jest naprawde proste. Jako dowod pokaze ci implementacje wielopoziomowego menu na LCD graficznym, ze sterowaniem encoderem, roznymi funkcjami typu podswieltlenie aktywnej pozycji, blokowanie danej opcji, stosowanie separatorow - http://idom.svn.sourceforge.net/viewvc/i... - zobacz w include i...
Witam! Rozwiązywałem ten problem wiele lat temu... Zależy to od tego, który usuwany element chcesz widzieć: jako bieżący, poprzedni czy następny, bowiem dla każdego przypadku trzeba inaczej podejść w zależności od tego, czy usuwany element jest pierwszym, ostatnim czy wewnątrz listy... A w Twoim programie przedstawionym jako całość nie zauważyłem zmiennej...
W funkcji void druklista(struct Osoba *&head) lista jest przewijana do końca. Zamiast void druklista(struct Osoba *&head) daj void druklista(struct Osoba *head)
Niestety, ale rozwiązanie podane przez Dariusz Bismor nie jest poprawnym. A to dlatego, że w treści zadania podano : Stwórz poprzez wskaźniki łańcuch 100 kulek Dotychczas spotkałem się z wieloma akademickimi zadankami, chyba ani razu nie chodziło w nich o skorzystanie z gotowych kontenerów typu std::list czy std::vector, jeśli treść była podobna do...
Czy mając listę jednokierunkowa w C++: Wezel_listy{ int tablica[rozmiar]; Wezel_listy *next; }; Poprawnym zwalanianiem węzła listy jest: delete(*wskażnik_na_węzeł_listy)... czy też muszę pousuwać wszystkie pola węzła: delete(*wskażnik_na_węzeł_listy.tabl... delete(*wskażnik_na_węzeł_listy.tabl... delete(*wskażnik_na_węzeł_listy)...
ad.1. W przypadku tego typu działań najczęściej logarytmuje się obie strony, a potem w razie potrzeby używa funkcji e^x, dzięki czemu otrzymujemy równoważny wzór z wykorzystaniem funkcji log i exp. ad.2. Tutaj trzeba zastosować w zasadzie dowolną strukturę słownikową, np. listę jednokierunkową, tablicę haszującą, albo nawet długie pole bitowe (jak to...
Dlaczego wszystkie elementy klas zadeklarowałeś jako "public". Tak się nie robi przy obiektowym podejściu. Klasa powinna udostępniać tylko to, co niezbędne. Puryści twierdzą, że tylko wybrane metody. :) czy Książka lista ma być tablicą? Chyba lista i tablica to zupełnie inne struktury danych, prawda? Znalazłem też inne rozwiązanie listę jednokierunkową...
Mam taki problem...mam napisać program obsługujący stos jakiś zmiennych (typ ustalany dopiero przy twrzeniu stosu) i mam taki problem...bo chce zrobić funkcję dodaj, ktorej argumentem jest void *wartosc a stos jest listą jednokierunkową o skłądowych void *wart, wezel *nast; (wezel jest typem struktury, na ktorej oparta jest lista). i nie wiem jak teraz...
Witam Mam do napisania bazę danych którą obsługiwać będzie się na switchach. Całe menu zapętliłem tak by po zakończeniu wykonywania jednej z instrukcji menu pokazało się ponownie. Niestety wyświetla się ono 2 lub 3 razy jednocześnie z nieznanego mi powodu. [syntax=c] void interface() { char x; do{ printf("Lista jednokierunkowa. Co chcesz zrobic?\n");...
Witam! Zaimplementowałem sobie listę jednokierunkową. Ciało: [syntax=cpp] class list{ public: void push(int v); int getValue(); void earse(); list (int v){ value = v; next = NULL; } private: int value; list * next; }; [/syntax] Proszę o wytłumaczenie dziwnego zachowania wskaźnika w funkcji push. Gdy zaimplementuję ją tak : [syntax=cpp] void list::push(int...
brama jednokierunkowa dioda jednokierunkowa transil jednokierunkowa
volvo silnika schemat piły tarczowej ustawienie blaszek termostacie
cabletech urz0336 falownik omron 3g3m1
Schemat lampy OCP: elementy i działanie Wymiana tarczek przedniego napędu MF 6180 bez rozpoławiania