ciężko mi coś sensownego powiedzieć. Jednak z mojego doświadczenia powiem że jeśli skrzynia szarpie ( zwłaszcza kiedy zapięty jest lockup ) to coś się dzieje z konwerterem lub sterowaniem tego elementu. I na to by mi to wyglądało. sterowania w tych samochodach są jednak podatne na uszkodzenia tak samo jak i konwerter ( sprezęgło lockup ). A jeszcze...
Dzięki za rady, ale wydaje mi sie mało prawdopodobne że to wina silnika, przypominam ze 4HP20 to automat, i tak się zastanawiałem czy to nie konwerter/lockup lub ktoryś z zaworów nim sterujących. Olej, filtry itp sprawy wymieniane jakieś 3 tyś temu.
Panewkę można wymienić, ona jest w korpusie skrzyni/pompy oleju, konwerter wysyłasz bez tego elementu. Koszt panewki to gdzieś 20zł. Zgrzyt może być z konwertera jak zapina lockup. To przez niego ci falują obroty. Konwertery najczęściej padają właśnie w okolicach 200tys km. To moje zdanie
Bo często pod obciążeniem lock-up się rozłącza i wtedy lecisz na naturalnym poślizgu konwertera.
Na schemacie nie zauwazylem czujnika obrotow wejsciowych,wiec chyba bierze je z cz.walu korb.Kiedy zadziala LOCKUP(blokada na sztywno konwertera)a sterownik widzi roznice obrotow we/wy.to sie burzy.Zobacz czy to nie skrzynia typu ZF
Jeździ w C5x7. Płyte wymieniałem już dwa razy. Każda działa inaczej, ale w dalszym ciągu nie zapina lockup-u na D. Prawdopodobnie przyczyną jest konwerter. Jeśli chodzi o samą kulturę zmiany biegów to jak najbardziej winę za to ponoszą elektrozawory liniowe zabrudzone od brudnego oleju z opiłkami.
Witam. Od pewnego czasu mam problem z redukcją biegów przy przyspieszeniu. Przykład: jadę spokojnie na trzecim biegu (1,5tyś. obrotów) i chce przyspieszyć. Spalanie chwilowe rośnie do 20 litrów a on dalej mieli. Pomaga mocne wciśnięcie pedału gazu(jeszcze nie kick down). Wcześniej zrzucał bieg przy chwilowym spalaniu ok. 10 litrów. Ostatnio wymieniłem...
W moim krajzlerze była skrzynia NAG1 (odpowiednik 5G tronic mercedesa) i czuć było załączenie Lock-up. Wystarczyło powyżej 100Km/H lekko ująć gaz i obroty spadały o ok 300 i napęd robił się sztywny ( nie uślizgiwał się konwerter) Wydaje mi się że Lock-up załączał się też na 4 biegu
Główny kontroler DME /komputer/ rozpoznaje, że przy momencie obrotowym konwertera lockup jest zamknięty, pomimo faktu że lewarek zmiany biegów automatycznej skrzyni jest w pozycji P (sprawdzić obwód masy). Nie opisuje Pan zachowania skrzyni. Według tego odczytu oznacza że w momencie przejścia lewarka na D samochód ma tendencję do "ucieczki" lub gaśnie...
skrzynia DP0 to zmora każdego mechanika zajmującego się ASB. Drugi błąd to problem ze spięciem sprzęgła lockup ( czylii sprzęgła konwertera ) Zawory które masz do wymiany są bardzo charakterystyczne ( na całym bloku są tylko dwa takie - przykręcane na śruby typu torx 30 ). I tutaj pojawia się dalszy problem : musisz wiedzieć jakiego masz koloru elektrozawory....
Z opisu wynika że jest błąd w pracy sprzęgła lockup. Możliwe przyczyny : 1. Układ sterowania pracą ASB ( płyta sterująca - elektrozawór sterowania przepływu i zasilenia sprzęgła - wadliwe działanie ) 2. źle zregenerowany konwerter i następuje poślizg sprzęgła lockup 3. źle wykonana adaptacja sterownika PCM - po wykonaniu naprawy skrzyni biegów ( chociaż...
Witam Kupiłem niedawno Astrę kombi 1.6 16V w automacie, była całkiem zdechła, nie odpalała, więc kupiłem okazyjnie za 800zł a buda jest bardzo ładna to zaryzykowałem, silnik uruchomiłem (były świece do wymiany i pozamieniane kable od świec i brak paliwa) Natomiast do rzeczy - automatyczna skrzynia z początku na zimnym silniku nie bardzo chciała zmieniać...
dzięki za schemacik zdobyłem książkę atsg z jf506e ładnie opracowana jest wszystko zawiera musze język podszkolić bo nie w pl. mam to już pomierzone w normie , nie wiedziałem że się różni działanie sterownika przy maździe lub innych jeszcze dobrze sie w literature nie wgryzłem i sądziłem że jeden pies tylko wtyczki inne, mam na stanie tego pistonka...
niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie Dodano po 4 kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :) tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie...
Witam. Czy udało się rozwiązać problem. Mam dokładnie taki sam. Tylko w mondeo mk4. U mnie niby łapie. Ale tak opornie, że w większości czasu jeżdżę na konwerterze. Do 80km/h wiecznie ślizga. Błędów brak. A zimą jak jest zimno tak do 5st to przez pierwsze 5 km potrafię nawet 150km/h jechać bez lock up'u, że jak puszczę nogę z gazu to obroty spadają...
Witam. Od pewnego czasu szukam przyczyny uślizgów i luzowania się napędu na wyższych biegach i niskich prędkościach obrotowych silnika. Problem występuje również na nowym konwerterze. Podejrzewam ze któryś z elementów w mechatronice lub sama pompa odpowiada za odpowiednie zaciśnięcie Lockupa. Czy ktoś z obecnych fachowców może poradzić mi co sprawdzić?
nie wiem ile kosztuje cewka, ani chińska ani w ASO, moją kupiłem na złomie bo jak jestem na złomie i jest auto które mam to zawsze sobie nawydłubuje bagażnik "przydasi" i płacę za to wszystko ze 100-200zł a mam wszystko z osprzętu, przełączniki, komputer wraz z immo i kluczykiem, często i z wiązką i wtryskiem, ogólnie wszystko co z osprzętu się może...
jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn Zależy jak olej będzie wyglądał po odkręceniu korka w misce. Najpierw rozgrzej silnik i skrzynię. Odkręć korek w misce skrzyni na pracującym silniku i lewarku biegów na P. Jak przeleje to znak, że skrzynia w ostatnim czasie nie pracowała na niskim poziomie oleju. Jak nie przeleje przy...
Ok, wymienione tarczki i przekładki K3, sprawdzony tłok itd. Wymienione 3 panewki. Skrzynia złożona, zregenerowany konwerter na pokładzie. Płyta zaworowa wyczyszczona, przedmuchana itd Efekt ślizgającego się 4 biegu zniknął. Lockup działa. Adaptacje zresetowane. Niestety nadal nie jest wszystko całkiem ok. Przy delikatnej i normalnej jeździe zmiana...
Witam! Mój problem polega na tym ze kupiłem z dobre pół roku temu Małysza 1.8t quattro i koleś przed kupnem sprawdzał mi ja na kompie i była różnica prędkości na konwerterze stwierdziliśmy ze tylko konwerter do wymiany a dosyć fajna sztuka w nie dużych pieniądzach to się skusiłem i ja kupiłem, wymieniłem konwerter i zaczęły się problemy, tryb awaryjny...
zauważyłem że po przywróceniu ustawień fabrycznych w blokach skrzyni przez jakieś 10 km jest ok , po odłączeniu aku to samo 10 km jak skrzynia nie do poznania, a potem znowu problem wraca, jeśli byłby padnięty konwerter przy wymianie oleju powinny być opiłki w oleju?? może wymienić zawór lockup?? czy sterownik ten pod wykładziną pasażera , ponieważ...
bez lockupu pęd samochodu też jest hamowany silnikiem, tylko w mniejszym stopniu, nie bezpośrednio, a przez turbinę konwertera, można sobie wrzucić powiedzmy 2 i tak zjeżdżać. Nigdy nie widziałem tak długiej i stromej góry, na Lubelszczyźnie nie spotkałem dłuższej stromej góry niż jakieś 0.5~1km a tyle to bez najmniejszych problemów można zjechać lekko...
Witam Mam problem, z którym do tej pory się nie spotkałem Skrzynia AL4, po remoncie głównym. Wymieniłem panewki, taśmy, uszczelki, tłoki, tarczki, kosz F3 i planetarka tylną. Konwerter został zregenerowany, sterownik hydrauliczny wymieniony na nowy z ASO (zamówiony z Francji). Przy przełączaniu z 1 na 2 bieg, dochodzi do prześlizgu - auto się toczy...
konwerter konwerter spdif konwerter demontaż skrzynia konwerter
nissan qashqai obroty silnika akumulator tesco kosztorysy elektryczne
internet mobilny internet mobilny
Resetowanie komunikatu serwisowego Hyundai i20 2020 Dodge Magnum 2005-2008 – brak wyświetlania biegów PRNDL, diagnostyka i typowe usterki