ciężko mi coś sensownego powiedzieć. Jednak z mojego doświadczenia powiem że jeśli skrzynia szarpie ( zwłaszcza kiedy zapięty jest lockup ) to coś się dzieje z konwerterem lub sterowaniem tego elementu. I na to by mi to wyglądało. sterowania w tych samochodach są jednak podatne na uszkodzenia tak samo jak i konwerter ( sprezęgło lockup ). A jeszcze...
Dzięki za rady, ale wydaje mi sie mało prawdopodobne że to wina silnika, przypominam ze 4HP20 to automat, i tak się zastanawiałem czy to nie konwerter/lockup lub ktoryś z zaworów nim sterujących. Olej, filtry itp sprawy wymieniane jakieś 3 tyś temu.
Bo często pod obciążeniem lock-up się rozłącza i wtedy lecisz na naturalnym poślizgu konwertera.
Panewkę można wymienić, ona jest w korpusie skrzyni/pompy oleju, konwerter wysyłasz bez tego elementu. Koszt panewki to gdzieś 20zł. Zgrzyt może być z konwertera jak zapina lockup. To przez niego ci falują obroty. Konwertery najczęściej padają właśnie w okolicach 200tys km. To moje zdanie
Na schemacie nie zauwazylem czujnika obrotow wejsciowych,wiec chyba bierze je z cz.walu korb.Kiedy zadziala LOCKUP(blokada na sztywno konwertera)a sterownik widzi roznice obrotow we/wy.to sie burzy.Zobacz czy to nie skrzynia typu ZF
Jeździ w C5x7. Płyte wymieniałem już dwa razy. Każda działa inaczej, ale w dalszym ciągu nie zapina lockup-u na D. Prawdopodobnie przyczyną jest konwerter. Jeśli chodzi o samą kulturę zmiany biegów to jak najbardziej winę za to ponoszą elektrozawory liniowe zabrudzone od brudnego oleju z opiłkami.
Witam. Od pewnego czasu mam problem z redukcją biegów przy przyspieszeniu. Przykład: jadę spokojnie na trzecim biegu (1,5tyś. obrotów) i chce przyspieszyć. Spalanie chwilowe rośnie do 20 litrów a on dalej mieli. Pomaga mocne wciśnięcie pedału gazu(jeszcze nie kick down). Wcześniej zrzucał bieg przy chwilowym spalaniu ok. 10 litrów. Ostatnio wymieniłem...
W moim krajzlerze była skrzynia NAG1 (odpowiednik 5G tronic mercedesa) i czuć było załączenie Lock-up. Wystarczyło powyżej 100Km/H lekko ująć gaz i obroty spadały o ok 300 i napęd robił się sztywny ( nie uślizgiwał się konwerter) Wydaje mi się że Lock-up załączał się też na 4 biegu
Główny kontroler DME /komputer/ rozpoznaje, że przy momencie obrotowym konwertera lockup jest zamknięty, pomimo faktu że lewarek zmiany biegów automatycznej skrzyni jest w pozycji P (sprawdzić obwód masy). Nie opisuje Pan zachowania skrzyni. Według tego odczytu oznacza że w momencie przejścia lewarka na D samochód ma tendencję do "ucieczki" lub gaśnie...
skrzynia DP0 to zmora każdego mechanika zajmującego się ASB. Drugi błąd to problem ze spięciem sprzęgła lockup ( czylii sprzęgła konwertera ) Zawory które masz do wymiany są bardzo charakterystyczne ( na całym bloku są tylko dwa takie - przykręcane na śruby typu torx 30 ). I tutaj pojawia się dalszy problem : musisz wiedzieć jakiego masz koloru elektrozawory....
Z opisu wynika że jest błąd w pracy sprzęgła lockup. Możliwe przyczyny : 1. Układ sterowania pracą ASB ( płyta sterująca - elektrozawór sterowania przepływu i zasilenia sprzęgła - wadliwe działanie ) 2. źle zregenerowany konwerter i następuje poślizg sprzęgła lockup 3. źle wykonana adaptacja sterownika PCM - po wykonaniu naprawy skrzyni biegów ( chociaż...
Witam Kupiłem niedawno Astrę kombi 1.6 16V w automacie, była całkiem zdechła, nie odpalała, więc kupiłem okazyjnie za 800zł a buda jest bardzo ładna to zaryzykowałem, silnik uruchomiłem (były świece do wymiany i pozamieniane kable od świec i brak paliwa) Natomiast do rzeczy - automatyczna skrzynia z początku na zimnym silniku nie bardzo chciała zmieniać...
dzięki za schemacik zdobyłem książkę atsg z jf506e ładnie opracowana jest wszystko zawiera musze język podszkolić bo nie w pl. mam to już pomierzone w normie , nie wiedziałem że się różni działanie sterownika przy maździe lub innych jeszcze dobrze sie w literature nie wgryzłem i sądziłem że jeden pies tylko wtyczki inne, mam na stanie tego pistonka...
niestety nie dysponuję takim młotkiem, mój warsztacik dopiero nabiera rozpędu.. spróbuję to zrobić w takim razie klasycznie Dodano po 4 kosz shell wyszedł... wsadziłem gruby imbus po skosie w te dziurki i od drugiej strony drugi pręt.. puknąłem 2 razy młotkiem i wyskoczyło :) tak jak myślałem łożysko kompletnie przemielone... niestety Romuald-f nie...
Witam. Czy udało się rozwiązać problem. Mam dokładnie taki sam. Tylko w mondeo mk4. U mnie niby łapie. Ale tak opornie, że w większości czasu jeżdżę na konwerterze. Do 80km/h wiecznie ślizga. Błędów brak. A zimą jak jest zimno tak do 5st to przez pierwsze 5 km potrafię nawet 150km/h jechać bez lock up'u, że jak puszczę nogę z gazu to obroty spadają...
nie wiem ile kosztuje cewka, ani chińska ani w ASO, moją kupiłem na złomie bo jak jestem na złomie i jest auto które mam to zawsze sobie nawydłubuje bagażnik "przydasi" i płacę za to wszystko ze 100-200zł a mam wszystko z osprzętu, przełączniki, komputer wraz z immo i kluczykiem, często i z wiązką i wtryskiem, ogólnie wszystko co z osprzętu się może...
Witam. Od pewnego czasu szukam przyczyny uślizgów i luzowania się napędu na wyższych biegach i niskich prędkościach obrotowych silnika. Problem występuje również na nowym konwerterze. Podejrzewam ze któryś z elementów w mechatronice lub sama pompa odpowiada za odpowiednie zaciśnięcie Lockupa. Czy ktoś z obecnych fachowców może poradzić mi co sprawdzić?
jak wymienicc olej w automatycznej skrzyni dfk audi z silnikiem afn Zależy jak olej będzie wyglądał po odkręceniu korka w misce. Najpierw rozgrzej silnik i skrzynię. Odkręć korek w misce skrzyni na pracującym silniku i lewarku biegów na P. Jak przeleje to znak, że skrzynia w ostatnim czasie nie pracowała na niskim poziomie oleju. Jak nie przeleje przy...
Ok, wymienione tarczki i przekładki K3, sprawdzony tłok itd. Wymienione 3 panewki. Skrzynia złożona, zregenerowany konwerter na pokładzie. Płyta zaworowa wyczyszczona, przedmuchana itd Efekt ślizgającego się 4 biegu zniknął. Lockup działa. Adaptacje zresetowane. Niestety nadal nie jest wszystko całkiem ok. Przy delikatnej i normalnej jeździe zmiana...
Witam! Mój problem polega na tym ze kupiłem z dobre pół roku temu Małysza 1.8t quattro i koleś przed kupnem sprawdzał mi ja na kompie i była różnica prędkości na konwerterze stwierdziliśmy ze tylko konwerter do wymiany a dosyć fajna sztuka w nie dużych pieniądzach to się skusiłem i ja kupiłem, wymieniłem konwerter i zaczęły się problemy, tryb awaryjny...
zauważyłem że po przywróceniu ustawień fabrycznych w blokach skrzyni przez jakieś 10 km jest ok , po odłączeniu aku to samo 10 km jak skrzynia nie do poznania, a potem znowu problem wraca, jeśli byłby padnięty konwerter przy wymianie oleju powinny być opiłki w oleju?? może wymienić zawór lockup?? czy sterownik ten pod wykładziną pasażera , ponieważ...
bez lockupu pęd samochodu też jest hamowany silnikiem, tylko w mniejszym stopniu, nie bezpośrednio, a przez turbinę konwertera, można sobie wrzucić powiedzmy 2 i tak zjeżdżać. Nigdy nie widziałem tak długiej i stromej góry, na Lubelszczyźnie nie spotkałem dłuższej stromej góry niż jakieś 0.5~1km a tyle to bez najmniejszych problemów można zjechać lekko...
Witam Mam problem, z którym do tej pory się nie spotkałem Skrzynia AL4, po remoncie głównym. Wymieniłem panewki, taśmy, uszczelki, tłoki, tarczki, kosz F3 i planetarka tylną. Konwerter został zregenerowany, sterownik hydrauliczny wymieniony na nowy z ASO (zamówiony z Francji). Przy przełączaniu z 1 na 2 bieg, dochodzi do prześlizgu - auto się toczy...
konwerter konwerter spdif konwerter demontaż konwerter uniwersalny
dobrać napięcie transformatora schematy piekarników mosfet audio amplifier
zestaw monitoringu zamiennik układu scalonego
Błąd E135 na kuchence indukcyjnej Bosch - przyczyny i rozwiązania Parametry diody Zenera w magnetofonie Aria 2411