Więc to zaniżenie jest minimalne, moim zdaniem nie powinno wpływać na pracę silnika. Ale skoro na starej turbinie było lepiej, to z pewnością to jest kwestia regulacji, ale stracisz w ten sposób gwarancję. EDIT. A nie sorry, nie zauważyłem że wykres zaczyna się od 1800 obrotów. Jednak przy 2000 to jest prawie pół bara różnicy, więc to jednak może być...
Przepływomierz mierzy dobrze.
uszkodzony wtrysk sterujący (zależy jeszcze jak, czy np. leje czy elektryczne uszkodzenie) powoduje w mniejszym lub większym stopniu błąd doregulowania faktycznego początku wtrysku, to nigdy nie pomaga ani w osiągach ani w ekonomii.
Nie. Prędkość obrotowa jest ponad 4 tys obr, więc sterownik robi co może. Mieści się w tolerancji, wiec jest ok.
Wydaje się, że przepływka tnie dawkę. Jak masz możliwość, to podmień ją tylko nie na jakiś tani zamiennik (można też spróbować wyczyścić, ale według mnie rzadko jest znacząca poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, ogólnie sprawdziłbym też katalizator oraz dolot, szczególnie od filtra do turbo. EGR zaślepiłeś, ale czy on sam i kolektor ssący są czyste?
Tutaj też jest dobrze. Od 1500 obr masz już pełną dawkę paliwa, kąty wtrysku też są w porządku. Pokrywa się z tym co chce sterownik i dobija do 15 stopni, więc jest tyle co zapisane w mapach. Nie ma się co czepiać.
Wystarczy poszukać. http://obrazki.elektroda.pl/6715572800_1...
Załóż AC01 czerwony i Hanki.
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Zobacz na grupę 011 i na ostatnią pozycję czyli wysterowanie zaworu co się dzieje. Ciśnienie wstaje zbyt późno i od razu jest przeładowanie. Ja bym podmienił zawór na początek. Jeśli to nie pomoże to szukać w turbo przyczyny.
Dokładnie jak kolega wyżej - następuje przeładowanie mimo próby zbicia podciśnienia przez elektrozawór N75, wskazania MAF w logu statycznym wskazują na zaślepiony EGR, wskazania przepływomierza są OK. Sprawdź jak pracuje dźwignia zmiennej geometrii na turbosprężarce. Poza tym postaraj się robić logi ww. grup osobno i kręć do 4200 RPM lub do osiągnięcia...
Jutro z samego rana ogarnę to i zobaczymy co będzie Będzie uśmiech na twarzy. Nie wiem czy dobrze z rysunku zinterpretowałeś wężyk z nr 20 - ten ma oczywiście iść do gruchy siłownika ciśnieniowego uchylającego zawór upustowy.
Jakie logi? Ustawiasz tak, aby z dołu było w maksie. Jak nie rozumiesz to logi nie pomogą.
Do czego te logi potrzebne? Wiązka na podłużnicy zgniła, trzeba naprawić.
przy dynamicznych widać ,że pompa ogólnie nie jest już w super stanie (norma ) zobacz sobie u mnie pompa ma troche małe ciśnienie wewnetrzne ale mimo to ze to 90hp seria agr pompa jest w lepszym stanie (https://log.tunezilla.com/spreadsheet/5... nie stety regeneracja tłoczka pompy jest rzeczą loteryjną ,sam robie takie rzeczy ale trafic na używke...
Albo powrót do fabrycznego softu i diagnostyka po blędach jak koledzy wyżej pisali albo ktoś z ogromną wiedzą i logi dynamiczne, nie ma co kombinować.
Zmieniłeś zepsuty n75 na używany (sam nie wiesz czy sprawny). Dalej masz błąd n75 więc jest zepsuty albo wiązka do niego. Z logu wynika tyle że przeładowuje. Czyli n75 nie otwiera klapki upustowej.
A masy do niego masz sprawdzone? Jakieś logi dynamiczne? (ciśnienie doładowania, wysterowanie elektrozaworu zmiennej geometrii) Może wężyki źle podłączone.
A przepływomierz to kolega oryginał założył?. Proszę zamieścić logi dynamiczne z jazdy, to może coś poradzimy.
Logi dynamiczne turbiny, przepływki.
Dalej problem z turbiną, najlepiej zrób logi dynamiczne i zobacz jakie ciśninie robi.
Trzeba zrobić logi dynamiczne gr. 003, 011.
Witam.Bardzo możliwe że pompa paliwa opiłkuje i zatyka wtryskiwacze.Trzeba by było zrobić próbę przelewów lub logi dynamiczne.
Zrób porządne logi dynamiczne i je przedstaw tutaj, wtedy dopiero można będzie Ci pomóc. Pozdr.
podlacz pod kompa i wrzuc logi dynamiczne,inaczej nikt ci nie pomoze poki nie bedzie widzial co sie dzieje.tak to moze to,albo to?
Najlepiej zrobić logi dynamiczne podczas tych anomali.. Kiedyś robiłem auto z takimi objawami co prawda inny motor ale winny był przepływomierz jeszcze innym razem potencjometr gazu.. Na logach wyjdzie.. EGR można zaślepić na czas prób..
Masz błąd czujnika ciśnienia, więc coś nie tak z doładowaniem. Zrób logi dynamiczne 003 i 011, bo albo dziura, albo sterowanie geometrią, albo sam czujnik w co wątpię.
Logi dynamiczne robione w trybie awaryjnym. Zrób porządne logi dynamiczne: 003 008 011 . Przed wykonaniem logów wykasuj błędy i wyłącz i włącz zapłon. Pozdrawiam.
A jakiś komentarz do logów w sensie głównie mnie turbo interesuje czy to normalne wskaźniki, które wynikają z logów ?
Po przejrzeniu internetu wynika, że kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest prawidłowy i są zbyt duże korekty długoterminowe. Jako że parę miesięcy temu czyściłem przepustnice i po odłączeniu jej i ponownym zamontowaniu zauważyłem krótkotrwałą poprawę na 1-2 dni, to stawiam na walnięty czujnik nastawnika przepustnicy, który wysyła błędne informacje do ECU....
Można zdjąć pokrywkę pompy i przemyć wnętrze sprayem do czyszczenia egr. Jeśli to 110KM to geometria na turbo stoi i łapie przeladowanie. Za dużo pompuje logi dynamiczne 3 bieg i od 2 tys but do 4 tys. Dodano po 33 W nastawniku broń boże nic nie grzebać.
Najlepiej zrobić logi dynamiczne, bo ten stan świecy nie jest najlepszy. Do 1.8T świece, tak właśnie wyglądają, jeśli chodzi Ci o kształt elektrody. (at)witold1988 : https://www.beruparts.pl/content/dam/mar...
Witam. Przymierzam się do podniesienia mocy w moim aucie. Zrobiłem logi dynamiczne i prosiłbym o ich sprawdzenie czy wszystko jest dobrze. http://vaglogi.pl/log-004_btGS2.html http://vaglogi.pl/log-003_Atev66.html http://vaglogi.pl/log-001_SDPPQA.html http://vaglogi.pl/log-008_72MlfLn.html http://vaglogi.pl/log-010_1H0HW.html http://vaglogi.pl/log-011_nhEfJ59.html.....
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
Robiłeś te logi na jałowych obrotach? Dodano po 40 Zrob logi dynamiczne od 1500 obr do 3800. Pedał w podłogę , długa prosta, bieg trzeci, i wstaw te logi na strone VAGLOG. Otworz sobie ten poradnik i dojdziesz do wszystkiego.
To nie turbina, trzeci pompowtrysk nie domaga, zapodaj logi przeplywki dynamiczne, i pompowtryskow bipy usterkę raczej szukaj w układzie paliwowym.
Zużyte turbo wypluwa trochę oleju, ale ja się założę że sztanga nie chodzi płynnie w całym zakresie, tutaj masz podobny przypadek. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Logi dynamiczne grupa 11.
Przesyłam plik logów dynamicznych No tak nie bardzo. klikamy start logowania w momencie kiedy na trzecim bądź czwartym biegu, uzyskamy obroty okolo 1400-1500. Po kliknięciu start logowanie wciskamy pedał gazu na max w podłogę i logujemy aż do obrotów 4300 dla tdi Ja loguje od samego początku kiedy wbijam 3 bieg do praktycznie odcinki 5000 rpm z kawałkiem.
Witam! Prosiłbym o interpretację logów dynamicznych: http://vaglogi.pl/log-011_39wFLA5.html Seat Toledo 2 1.9 TDI ASV 110KM ( Chip na 140 KM ) Zauważyłem że od czasu do czasu przy obrotach +/- 3200-4000 turbo niedomaga to znaczy auto łapie muła i traci moc. Turbo nie odcina, błędów brak. Nie za każdym razem tak jest, czasem jedzie jak szalony a czasem...
Poza przeładowaniem turbiny z pewnością jeszcze jakaś przypadłość trapi Twój samochód gdyż jak opisujesz po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika tryb awaryjny nie zanika, przede wszystkim odczyt błędów a potem logi dynamiczne i podziel się tutaj spostrzeżeniami.
Dawkę masz sporo za małą, turbo dmucha za późno, bo przepływomierz odszedł do krainy wiecznej szczęśliwości abo masz nieszczelność między MAF a turbo. O ile logi dynamiczne były z noga w podłodze, bo czasem widać odjęcie gazu. Po odpięciu przepływomierza powinien jechać tak samo, albo lepiej.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Hmm, wydawało mi się, że to właśnie ta nowsza wersja. Jutro sprawdzę. Na logi dynamiczne trzeba będzie jednak poczekać.
Witam. Auto to Audi A6 C6 3.0 TDI 233 KM, chip zrobiony na 272 KM i 575 Nm. Po wymianie turbiny na hybrydę i cholernie centralny FMIC tuner twierdzi, że turbo późno wstaje. Oceni ktoś logi dynamiczne?
Jaka jest norma korekcji sprawnych wtryskiwaczy w tym silniku ?
Witam Prosze o analizę logów, auto mi szarpie na gazie po nagrzaniu wymienione cewki, przepływomierz, świece, moduł zapłonowy. Dziękuje. http://vaglogger.apphb.com/log/5f32f4bf7... http://vaglogger.apphb.com/log/5f32f4bf7... http://vaglogger.apphb.com/log/5f32f4c07... http://vaglogger.apphb.com/log/5f32f4bf7...
Czytałeś link który Ci wysłałem? Ja się boisz zaryzykować to daj pompowtryski do sprawdzenia. Dodano po 4 Poza tym mówiłem ze ja wymienisz tandem pompę nie będzie poprawy i nie ma. Dla pewności zrób logi dynamiczne gr 003 011. Od 1500 do 3500 obrotów na trzecim biegu.
Szanowni Forumowicze, proszę o pomoc. Nie znam się kompletnie na naprawie samochodów i dodatkowo wydałem już mnóstwo kasy i straciłem sporo nerwów. Mechanicy rozkładają ręce. Co temu samochodowi dolega. 3,0TDI BUG 233KM Poniżej logi. Dziękuję z góry za wszelaką pomoc.
http://www.vaglog.pl/log-011_UlQDg9.html Witam . W linku powyżej znajduje się test logu dynamicznego turbiny. Chciałbym się dowiedzieć czy wszystko jest w porządku z doładowaniem czy jednak nie. Potrzebuje analizy tego logu.
Musisz zrobic logi dynamiczne. Lub nagminny problem z zapiekajacymi sie kierowniczkami.
Jak dawkę masz ok. 5mg/s to czas na logi dynamiczne 008+011, 003+010, 003+008+011. Trzeci bieg możliwie niskie obroty, pedał w podłogę i tak do 4000rpm Dodano po 4 Obok tego zaworu masz zaślepkę na inbusa 6, może tam jest wyciek?
Zmienilem soft na oryginalny. Pozdrawiam
Logi dynamiczne podpowiedzą co się dzieje pod maską podczas szarpania.
Kurde nie mogę zrobić logów dynamicznych tym sprzętem . A co myślicie na temat tego co napisałem ???
AJQ jest na wąskiej sondzie jak stare AGU/AEB ale ma już nowszy sterownik ME7.5 Poza tym żadne 1,8T nie jedzie jakoś super przy 1800 bo jest turbo dziura, także co najmniej 2500 żeby poczuć kopnięcie w plecy. Najlepiej zrobić logi dynamiczne, jak będą spadki mocy to wyjdzie co jest nie tak, niż wymieniać bezsensu. Komputer czasem pokazuje różne błędy...
http://obrazki.elektroda.net/6_125226848... Proszę o analizę logów dynamicznych.Na moje jest coś nie tak z przepływką,ale proszę o opinie ekspertów. http://obrazki.elektroda.net/6_125226848...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Logi dynamiczne się robi i wtedy wiadomo co jest grane
Przy 2016 obr pompuje. Mógłbyś to wstawić na strone vaglogi.pl?
Jeszcze śmiało możesz wydłużać aż zbliżysz się najbardziej do wartości zadanej a wtedy wklej również loga dwóch grup łącznie tj. 011 i 010. Coś chyba jednak zbyt szybko wykluczyłem tą przepływkę ale zobaczymy jak ustabilizuje się ciśnienie doładowania jak wtedy będzie mierzyć.
Czy doszedłeś jakim programem zrobić logi? pozdrawiam
A moc normalnie jest? Zrób logi dynamiczne, będzie wiadomo jak to chodzi, co się dzieje
jeśli masz możliwość oraz chęć to wykonaj logi dynamiczne... ciśnienie doładowania zadane oraz rzeczywiste plus odczyt z przepływki oraz polożenia pedału przyspieszenia (gazu)
Jeszcze jedno dodam na chwile obecną. Zauważyłem, że raz na jakis czas podczas odłączenia turbiny przez nolauf i mój bład P0235 pojawiają się falujące obroty. Podsyłam linka jak to wygląda. Podkreślam nie zdarza się tak za każdym razem. Ale jak się zdarza to jak tylko jest nolauf. https://www.youtube.com/watch?v=jX499-3_...
ok... poszukam a w sobote można podjechac czy niebardzo ? a ma Pan ten program i przeprowadzi Pan logi dynamiczne ? pozdrawiam
Witam. Czy ktoś mógłby pomóc przeanalizować te logi. Auto ledwo jeździ. http://vaglogi.pl/log-003_008_011_1Zlofm... Dziękuje za pomoc.
Witam Pacjent jak w tytule 2009 rok 370k przebiegu wypada 6ty cylinder Zrobiłem logi statyczne 90-94 które zrobić dynamiczne? Świece i cewki wymienione Proszę o pomoc Mariusz
Prawdopodobnie przycina się zmienna geometria turbiny. Do sprawdzenia. Zrób logi dynamiczne lub chociaż sprawdź czy sztanga turbo chodzi bez przycięć w całym zakresie.
A ja bym zaczął od tego skąd wiadomo że auto trapią takie usterki? Nie lepiej podjechać na stacje kontroli i sprawdzic na scieżce zdrowia? To auto ma 14 lat ciezko będzie znaleźć inne w idealnym stanie. Brak mocy - najlepiej logi dynamiczne ale handlarz może nie pozwolic lub pomiar na hamowni co ja bym zrobil? pojezdzic i poogladać inne octavie, golfy,...
Pomiary i diagnostyka to nie jest odczytywanie błędów i ich kasowanie. Diagnostyka to są logi statyczne, dynamiczne, interpretacja wyników i umiejętność logicznego myślenia. Odczytaj LiveData parametrów powietrza i paliwa. Tu szczególnie potrzebny jest log dynamiczny.
148b to chyba błąd świecy żarowe... zrób logi dynamiczne szczególnie zwracając uwagę na ciśnienie cr
W załączniku.
Skoro ciśnienie paliwa ok to może ciśnienie doładowania powietrza. Zrób logi dynamiczne i się okarze.
Prośba o komentarz i analizę logów dynamicznych turbiny i przepływomierza. W załączeniu pliki. Linki: http://vaglog.pl/log_239931.html http://vaglog.pl/log_239932.html
Szukaj problemu gdzie indziej, diagnostyka logi dynamiczne. Od tego raczej bym zaczął, a ty grzebiesz w softach
A kto mierzy ciśnienie doładowania na postoju? Zrób logi dynamiczne i wyjdzie czy coś jest nie tak.
ale ja prosiłem o analizę logów jak przepływka i inne parametry. Bo nie wiem za bardzo
zablokuj egr w pozycji otwartej i zrób logi dynamiczne..
Witam.Proszę o analizę logów dynamicznych.Auto po mocnym rozgrzaniu przeładowuje. [url=http://vaglog.rtnet.pl/monika1084_8...
Wtryskiwacze do sprawdzenia.
Przepływomierz pokazuje dobrze, włącz "Bassic settings" na kanale 011 i obserwuj gruchę turbiny, sprawdź wężyki podciśnienia, podmień na próbę n75 i n18 ale wygląda na turbinę, spróbuj ją rozruszać na forach jest opisane.
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
witam zrobiłem logi dynamiczne i statyczne , ale nie potrafię ich odczytać może wy mi pomożecie . dodam ze głównie chodzi o bład 550 i odcinanie turbiny , może widzicie co jest nie tak , co jest do zrobienia , wymiany , poprawy ustawienia ? z góry Wielkie dzięki za pomoc ! Passat b5 1.9 tdi 90km AHU 1998r kombi linki do logów dynamicznych http://vaglogi.pl/log-001_a7amUN8.html.....
Zrobić logi dynamiczne z pomiarem ciśnienia paliwa i doładowania na drodze, te czynniki mają wpływ na tryb awaryjny pod obciążeniem.
Turbo kreci się słychac fajny swist. Gdzieś się doczytałem , że może byc za mała gruszka i wtedy są problemy z upustem.
http://www.vag-com.pl/]Link
Silnik AWT z Passata? Pewnie dziurawy dolot jak zawsze w starym 1,8T - sprawdzić szczelność do tego, ciśnienie paliwa, może pompa trup, warto też zrobić logi dynamiczne: 002+033 003+020 115+118 jeśli są błędy zapisane to przed każdym przejazdem kasujemy je.
Witam. Prosiłbym o ocenę logów dynamicznych przepływki i turbo. Jeżeli byłoby coś na rzeczy prosiłbym o komentarz co niedomaga . Auto ma mała moc vaglog.pl/log-003_011_NBkh19D.html
Siemka mam prozbe o sprawdzenie logow dynamicznych Auto wpada mi w tryb awaryjny po przekroczeniu 100km/h.Przeplywomierz nowy http://vaglog.pl/log_255179.html
trzeba zrobić tzw. logi dynamiczne czyli odczyt wartości podczas jazdy, również turbina mi nie pompuje w pełnym zakresie a błędów żadnych nie mam, dopiero wtedy będzie wiadomo czy łopatki są zatarte czy jest nieszczelność dolotu czy jeszcze inna przyczyna.
Tryb awaryjny zawsze wystąpi jeśli rzeczywiste ciśnienie doładowania będzie odbiegać od zadanego (w znacznej odchyłce) dłużej niż 5 sekund a jeśli chodzi o jego sygnalizowanie to niejednokrotnie jest również i tak, że sterownik silnika nie pokaże żadnego błędu związanego z przeładowaniem bądź niedoładowaniem mimo, iż takowe występuje a zwłaszcza nie...
Ramie zostało poprawnie wyregulowane i turbina pokazuje logi prawidłowe.
Strzykawka 150ml, wężyk i sprawdzenie czy geometria płynnie chodzi. Jak będziesz miał vcds to warto zrobić logi dynamiczne.
Według logów dynamicznych wszystko jest w porządku. Uszkodzony map dał by błąd w postaci jego usterki (np. elektrycznej) lub błędu z ciśnieniem doładowania. Dostałem informację, że problem leży po stronie braku paliwa przy dużym obciążeniu. Pomiar cisnienia paliwa pompy tandemowej zrobię gdy przyjdzie manometr( aktualnie zamowiony). Dziwi mnie to, że...
Zrobiłem tak, jak mi radziłeś, tzn. wykasowałem luz oraz wydłużyłem sztangę. Wydaje się być lepiej. Wrzucam logi dynamiczne grupy 11: https://log.tunezilla.com/chart/763208#H...
pomóc Ci ? pokaz logi dynamiczne
Mój kalkulator przelicznik Nm na IQ Nie jest może super precyzyjny ale bardzo ułatwia pracę. Dopasowany do ---- oczywiście EDC16 100ps VW touran. Zapomniałem dopisać czemu to służy. Jest to arkusz kalkulacyjny Excel za pomocą którego możną podejrzeć... przeliczyć wyniki logów dynamicznych grupy 008 wyświetlanych w Nm w wyniku otrzymujemy dawkę paliwa...
Poczytaj o logach dynamicznych.....
Czyli wychodzi na to ze jak zrobię logi dynamiczne to mi wszystko powie ?
Zaślepienie EGR zawsze wpłynie na zaburzenie składu mieszanki albo błąd przepływomierza. 1000mbar to ciśnienie atmosferyczne, czyli brak doładowania. Wielkości otwarcia zaworów są wielkościami zadanymi, nie mierzonymi więc skoro jest 0% to tego oczekuje ECU. Problem w tym, że zrobiłeś pomiary statyczne, na postoju, a nie logi dynamiczne podczas jazdy....
analiza logów dynamicznych setool logów zapis logów
aquamatic candy zacisk hamulcowy ręczny syrena alarmu własnym zasilaniem
u1208 peugeot wzmacniacz sygnału satelity
Parkside 20V – jaki klucz do demontażu pokrywy silnika w kosiarce akumulatorowej? Dahua IPC: automatyczne wyłączanie DST i NTP – konflikt z NVR, firmware, konfiguracja czasu