To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Sony nie ma takiej funkcji jak orginalne oplowskie wiec zostaje podłączenie albo z zapłonem albo bez wzgledu na zapłon.Jak chcesz miec inaczej to kup blaupunkta one maja tak jak chcesz
Niestety bez szans. Radia azjatyckiej produkcji są o tyle paskudne, że mało które ma logikę zapłonu, umożliwiającą uruchomienie radia bez kluczyka w stacyjce. Niby można je podpiąć pod stały plus, ale wtedy nie będzie się wyłączać ze stacyjką. Można pokombinować z jakimś przekaźnikiem czasowym, ale czy to będzie łatwa robota - no nie wiem...
Praktycznie prawie wszystkie radia japońskie i chińskie są tak zrobione [brak takiej funkcji]. A z tzw. logiką zapłonu od lat radia produkują firmy europejskie.
Godzinę ....... Pod warunkiem, że przy włączeniu uwzględnisz AS .... i logikę zapłonu .... Jarek
Nie da się tak podpiąć . Poczytaj o "logice zapłonu" , bo tylko radia oryginalne i stare Blaupunkty takie rzeczy potrafią .
Można zmostkować. Poczytaj sobie o logice zapłonu. SławeK
Nie da się, radio musi mień t.z.w logikę zapłonu czyli móc pracować tylko z jednym zasilaniem, większość radyjek uniwersalnych tego nie ma, tym bardziej tych chińskich wydumek.
Witam Jak wspomiał adrian logikę zapłonu ze stacyjki mostkujesz do zasilania radia i już będziesz miał czły czas włączone radyjko. POZDR Grzegorz:D
Albo podłącz plus ACC przez stacyjkę prawidłowo a plus podtrzymujący pamięć do stałego plusa. Możesz też w większości radii przełączyć logikę zapłonu małym przełącznikiem ukrytym w szczelinie w blasze, tylko po przełączeniu odłącz na chwilę zasilanie. SławeK
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
Rozwiązanie typowe dla np. Grundigów, stały plus podtrzymuje pamięć i zasila tuner oraz końcówkę mocy, plus po stacyjce to tylko sterownie "logiką zapłonu", zazwyczaj przez przekaźnik lub tranzystor. Jak masz schemat to go daj... pewnie padło sterowanie odłączaniem zasilania dla wzmacniacza. Po podłączeniu radia do zasilania należy przycisnąć RESET...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Czy Sony XR-6700RDS ma logikę zapłonu? Ma dwa przewody doprowadzające zasilanie, przełącznik trybu pracy. Tylko czy po podłączeniu czerwonego plusa po stacyjce da się je uruchomić bez kluczyka?
Owszem, można , wystarczy oba te plusy połączyć razem od strony radia i do stałego plusa w aucie ale nie jest to zalecane gdyż poważni producenci radii robią coś takigo co nazywamy logiką zapłonu (widać to badziewie tego nie ma) i może rozładowywać akumulator a drugie to radio nie każde radio powinno grać bez kluczyka, te radia które wymagają dwóch...
jak podłączyć żeby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, ale oczywiście żeby była możliwość włączenia radia bez kluczyka Nie da się. Albo radio zależne od kluczyka, albo całkowicie niezależne. Tylko wybrane modele radioodbiorników mają taką funkcję, że można je załączyć bez kluczyka, najczęściej na godzinę. O kostce ISO i logice...
Witam, mam pytanie odnośnie ww. radia. Zakupiłem od znajomego radio jak w temacie i ponieważ w moim punto nie ma szyny CAN, nie została ona podłączona, a więc nie mam też logiki zapłonu. Moje pytanie brzmi czy modyfikując któreś ze złączy w kostce radia jestem w stanie zrobić ręcznie logikę zapłonu w tym radiu? Opis złącza radia znajdziecie na tej stronie...
Przecież to radio nie ma logiki zapłonu. Gra albo na stałe, albo po stacyjce. Coś słabo się kolega naczytał o tej funkcji.
W kamperze radioodbiornik samochodowy w desce rozdzielczej zasilany jest z akumulatora rozruchowego. Chcę podłączyć go do zasilania postojowego zachowując logikę zapłonu. Napięcia na obu akumulatorach zapewne będą się różnić. Czy mogę zostawić napięcie po zapłonie z akumulatora rozruchowego, a napięcie stałe wziąć z akumulatora postojowego i różnica...
Znajomy ma w oplu CHYBA takie radio (wygląda podobnie ale wiadomo jak to działa) http://allegro.pl/radio-samochodowe-odtw... albo http://www.audiophile.pl/p/2035_blaupunk... podobne są te modele, musze sprawdzic dokladnie jak bede co to za model ma :). działa na logikę zapłonu tj wyłącza się jak wyciągnie...
Akurat kiedys też zastanawiałem się nad tym problemem z dokładnie tym samym modelem. Szkoda go przerabiać byle jak, schematu nie uświadczysz nigdzie. Teoretycznie jest to możliwe ale nie chciało mi się aż tak go psuć, kupiłem BE2210 i po problemie. Jest jeszcze jeden pomysł, zastosować przetwornicę od laptopa, taką by nie siała zakłóceniami ale wtedy...
Trzeba ciągnąć ACC do radia bo oryginał miał logikę zapłonu z cana
Spójrz sobie na tą stronę i powinno to ci pomóc w zrozumieniu na czym to polega http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recod... Funkcja FADER jest włączana w radiu poprzez jego odpowiednie kodowanie, tak samo wyświetlanie funkcji na fisie i działanie przycisków na kierownicy, jednak RCD200 po podłączeniu zamiast DELTY która działała powinno reagować...
Tak przeglądam temat i niedoczytałem jakie to radio montowałeś zamiast fabrycznego w ty VW ? Zwykle lepsze radia i prawidłowo podłączone mają tzw logikę zapłonu, tzn. Po wyjęciu kluczyka wyłączają się ale można je ponownie włączyć lecz samo się wyłączy po 30-60min jeśli nie dostanie plusa od zapłonu lub nie będzie nim kręcone. Ma to za zadanie pozwolić...
A czerwony kabel nie ma zasilania na stałe? Tam logiką zapłonu steruje CAN, więc radio powinno mieć zasilanie zawsze. Po prostu zmostkuj czerwony z żółtym
Witam. Czyli brak napięcia +12V (czerwony gruby kabel). Sprawdzał kolega bezpieczniki? Radio grało po włączeniu zapłonu ponieważ w kostce od strony radia jest mostek w połączeniu +12V po zapłonie (choć nie koniecznie) z logiką tylko że w tym przypadku logika radia musi niestety mieć stale +12V, a tego napięcia brak. Jak radio jest nie oryginalne to...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Polecam powrót na wspomnianą stronę i poczytanie sobie tematu o logice zapłonu albo użycie funkcji SZUKAJ.
1. Wszystkie radia chyba można zrobić z logiką zapłonu - nie mówie o prehistorykach. 2. Pewnie się podświetli jakiś przycisk od włączania. 3 Tak będzie regulacja.
Dziwne masz te odczyty. Przy połączeniu żółty-czerwony miernik powinien pokazywać zero (oba są plusowe). Nowsze Alpiny po prostu tak mają, że podłączone na stałe rozładowują akumulator. Nie wiem dlaczego, też wydaje mi się to bez sensu. Idealne dla Ciebie byłoby radio z logiką zapłonu, czyli takie jak fabryczne. W sensie że można je włączyć bez karty....
Nie jest zamieniony tylko Opel podobnie jak VW/Audi okablowywał instalację pod radio z logiką zapłonu. I kolory są jak podałem. Swoją droga radio z logiką zapłonu to jest pełna wygoda.
Popracuj nad zasilaniem radia. Pomiń logikę zapłonu. Być może wystarczy zamienić przewody zasilające radio. Jarek
Witam wszystkich na forum! Mam podobny problem z radiem, z elektronika nie mam nic wspolnego.... miałem problem z pamiecia...tzn z wyjeciem kluczyka traciłem wszystkie ustawienia w moim radiu.... wg wskazan fachowcow zmostkowałem kabel zasilania "czerwony" z kablem pamieci " żółtym" we wtyczce przy radiu...teraz radio dziala cały czas nawet po wyjeciu...
Trzeba wyłączyć logikę zapłonu a nie ryć po kablach. To radio ma taką opcję.
W B6 jest radio po CANie więc stracisz logikę zapłonu i funkcję GALA(są emulatory CAN) włączenie podświetlenia(to można łatwo "naprawić"). Wygląd radia jest delikatnie inny, chodzi o czarny kolor.
Nie kabelek od logiki tylko do użycia w logice zapłonu. Jak jest na nim zasilanie to nic się nie stało a jak nie ma to pewnie bezpiecznik. Każde zasilanie jest w jakiś sposób zabezpieczone, inaczej byś nie oglądał kabli a tylko je wąchał... SławeK
ok , więc może jakiś klawisz jest zblokowany , sprawdź czy wszystkie przyciski "klikają". I czy radio reaguje na logikę zapłonu? Tzn czy włacza się i wyłacza automatycznie kluczykiem.
Tylko oryginalne radia potrafią tak działać jak chcesz...no może jeszcze jakieś stare Blaupunkty miały tzw. "logikę zapłonu" . Poczytaj o tym, bo temat omawiany był niejednokrotnie.
Co mi da sprawdzenie napiecia na pinach skoro instalacja auta jest ok i napięcia są w porządku?Tak sobie myślę, że jedyne co mogę sprawdzić to ścieżkę stałego plusa w niebieskiej kostce ale dalej na pcb w liczniku podlaczonym pod zasilacz z zachowaną logiką zapłonu czyli stały plus i plus po zapłonie.
Sprawa jest prosta, ISO co ma stały plus na styku A4 to standard zwykły, a to co ma stały plus na styku A7 to okablowane pod logikę zapłonu. I problem pojawia się głównie w konstrukcjach dalekowschodnich, gdzie producent oszczędza całe życie na czym może i nie zakłada eeproma do radia - wtedy daje znać gubienie nastaw. Bo radyjka europejskie zwykle...
Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.
Nowsze radia nie mają wejścia podświetlania i uboższą logikę zapłonu, zwykle nie działąją na jednym plusie czyli całkowicie bez kluczyka. Producenci myślą że każde auto teraz ma pozycję ACC w stacyjce a okazuje się że nie każde, Cieniasy itp mają niestety prostą stacyjkę. Podświetlanie włącznika za to włącza się jak włączysz stacyjkę, dlatego zrezygnowali...
Napisanych przez Ciebie jakoś nie za bardzo... Lepiej powiedz czy ten konkretny San Diego mp35 ma logikę zapłonu czy nie. Pzdr. N.
Czerwony to ma być ACC lub zasilanie po stacyjce (terminal 15), natomiast żółty to jest podtrzymanie (czyli stałe zasilanie). Dodatkowo producent przestrzega, że podłączenie czerwonego do "stałego 12V" będzie powodowało wyładowywanie akumulatora. Niestety w przeciwieństwie do Oplowskiego radia, główne zasilanie idzie tu czerwonym przewodem, a żółty...
Nie wszystkie radia posiadają logikę zapłonu. Zamień plusy stały i ten pojawiający się po przekręceniu kluczyka. Może pomoże.
Przeróbka fajna, ale patrząc na to radio, zastanowiłbym się jednak nad montażem jakiegoś starszego Blaupunkta, Grundiga czy Philipsa i dołożeniem do niego modułu BT. Te radia (a przynajmniej te z wyświetlaczem) miały sprawnie działającą logikę zapłonu, umożliwiającą włączenie radia bez sygnału ACC na 10 minut. Nie wspominając o lepszej prezencji i jakości...
Witam , nie mogę namierzyć usterki związanej z błędem 2208 , objaw jest taki, że po zamknięciu auta radio włącza się w różnych okresach po zamknięciu centarlnego zamka, rozładowując aku. Nie reaguje na logikę zapłonu. Podstawione inne sprawne radio objaw ten sam. Akumulator pod obciązeniem 100A 11,1V, bez 12,9 , ładowanie 13.9V , klimatronik także nie...
W kadecie przy właczonym zapłonie nie powinno się wyłączać. A podświetlać się powinno po włączeniu świateł. Opel i VW są kablowane tak samo - pod logikę zapłonu.
Ale namieszałeś. Przede wszystkim należało by elektryka kopnąć w 4 litery za to że nie zrobił Ci tego od razu a z Twoim pojęciem będzie kłopot. Otóż jak pamiętam to Opel ma plus stały i plus od zapłony zamienione miejscami. Więc rozgałęziony żółty przewód będzie w nim plusem który jest odłączany przez kluczyk a nie plusem stałym jak w większości innych...
dzieki wielkie. a możesz coś więcej powiedzieć o tej logice zapłonu. byłbym bardzo wdzięczny
logik zapłon zrobić logik zapłon pioneer radio blaupunkt logik zapłon
migające oświetlenie lodówki punto centralny zamek transmisja żywo
zbiornik plynu spryskiwaczy amica 51ge2 32zpta
TV SHARP - brak przycisku Input na pilocie Aquos Uchwyt tarcz tnących Schneider/Berlinett CM5100