Godzinę ....... Pod warunkiem, że przy włączeniu uwzględnisz AS .... i logikę zapłonu .... Jarek
A co ma wspólnego airbag z instalacją radiową? Za dużo sie naoglądałeś Taxi 2. W większości radyjek napięcie załączane po stacyjce jest napięciem roboczym za wyjątkiem tych które nawet bez tego załączanego można włączyć na godzinę np Blaupunkt. To że w radiu jest bezpiecznik nie uchroni instalacji samochodu w razie jakieś przykrej sytuacji a poza tym...
W Blaupunktach z tego okresu zapłon nie musi być włączone tylko radio trzeba włączyć aby się świeciło - - - - na LCD. Blaupunkt prawie zawsze miał dobrze zrobioną logikę zapłonu - i nie potrzebował włączonej stacyjki.
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Starsze Blaupunkt z tego co wyczytałem to miały taką funkcję nawet wersje sklepowe.
Sony nie ma takiej funkcji jak orginalne oplowskie wiec zostaje podłączenie albo z zapłonem albo bez wzgledu na zapłon.Jak chcesz miec inaczej to kup blaupunkta one maja tak jak chcesz
Dziwne masz te odczyty. Przy połączeniu żółty-czerwony miernik powinien pokazywać zero (oba są plusowe). Nowsze Alpiny po prostu tak mają, że podłączone na stałe rozładowują akumulator. Nie wiem dlaczego, też wydaje mi się to bez sensu. Idealne dla Ciebie byłoby radio z logiką zapłonu, czyli takie jak fabryczne. W sensie że można je włączyć bez karty....
Mam na myśli takie działanie radia, które pozwoli na załączanie radia automatycznie po przekręceniu zapłonu. Taki efekt uzyskam, gdy czerwony przewód podłączę pod plus po stacyjce. Tylko czy wtedy da się uruchomić radio bez kluczyka? Na pewno taką funkcję ma blaupunkt.
Witam, mam pytanie odnośnie ww. radia. Zakupiłem od znajomego radio jak w temacie i ponieważ w moim punto nie ma szyny CAN, nie została ona podłączona, a więc nie mam też logiki zapłonu. Moje pytanie brzmi czy modyfikując któreś ze złączy w kostce radia jestem w stanie zrobić ręcznie logikę zapłonu w tym radiu? Opis złącza radia znajdziecie na tej stronie...
Witam forumowiczów! Pytanie dotyczy Blaupunkta Monte Carlo MP28. Podobno w radiach tej firmy działa logika zapłonu - w moim(astra F) nie działa.Próbowałem zamieniać przewody(zasilanie stałe z tym po kluczyku) i brak efektu. Tzn. działa tylko po kluczyku lub po zmostkowaniu dwóch przewodów zasilających niezależnie od zapłonu. W instrukcji piszą że radio...
Jak odetniesz +B to stracisz pamięć stacji i nastawy. Zresztą i tak to nic nie da. +B... czyli? jestem trochę lajkiem w tych sprawach, dlatego nie wszysrkie skróty rozumiem. Dodano po 20 Jeszcze gorzej jak radio wymaga kodu to po takim zabiegu mogą być kłopoty. Najlepszym rozwiązaniem jest układ logiki zapłonu wbudowany w radiu. w takim razie chyba...
Napisanych przez Ciebie jakoś nie za bardzo... Lepiej powiedz czy ten konkretny San Diego mp35 ma logikę zapłonu czy nie. Pzdr. N.
Kable z power antena, jeden włącza fabryczny wyświetlacz do radia a drugi zasila antenę, rozumiem że radio działa na stole. Spróbuj je podłączyć beż "power anteny" radio ma tam max 150mA prądu może to w jakiś sposób wpływa na pracę radia. I musisz zmienić logikę zapłonu czyli 7 z 4 w złączu zasilania A
Drugie pytanie: czy jezeli przewód który mam teoretycznie podłączyc pod +12V stacyjki połącze z czerwonym pzrewodem zasilania, to czy na postoju radio bedzie pobierało prąd i w konsekwencji rozładuje mi akumulator ?? Nie. Prąd będzie pobierany tylko do podtrzymania pamięci. Poczytaj sobie o logice zapłonu.
"Radio wymaga podania napięcia +12V na obu przewodach plusowych" mówisz akurat o tym modelu pioneera? Do tej pory montowałem kilka radyjek i z tego co pamiętam blaupunkt dalco manta i jakiś inny tani "no name" miał tą "logikę zapłonu" dziwne że pioneer miałby tego nie mieć ?
Nie ma problemu musisz zamontować jeszcze wyświetlacz który pracował z tym radiem, ponieważ bez niego radio nie uruchomi się. Ponieważ twoje auto nie ma szyny CAN to nawet jeśli zamontujesz komplet to radio będzie wyłączać się co godzinę, nie wspminając o logice zapłonu itd.
Większość odbiorników zamontowanych fabrycznie ma tzw logikę zapłonu, ona powoduje że radio powinno się wyłączyć po wyjęciu kluczyka. Niektóre można włączyć ale potem same po jakimś czasie się wyłączają jeśli nie ma kluczyka, ma to zapobiegać niepotrzebnemu rozładowywaniu akumulatora. SławeK
A więc. Doszedłem do tego iż na jednym radiu (blaupunkt s202c) jest jak chcę, a na tym soniaku niestety nie. Czyżby po prostu radio tego nie obsługiwało ? Ale z drugiej strony zabytkowe radio działa jak należy (bez kluczyka i reaguje na logikę zapłonu), a nowsze już nie chce :/ NIe wiem co mam już o tym myśleć :P POzdrawiam.
w oplu jest prawdopodobnie kable zasilające z akumulatora i ze stacyjki odwrotnie niż w iso bo instalacja jest pod oryginalne radia z logiką zapłonu więc w samochodzie + ze stacyjki prawdopodobnie jest na pinie 4 a z akumulatora na 7
Hej! Wczoraj dokładnie założyłem nowe radyjko do VECTRY, poprzednio miałem Blaupunkta San Remo RD169, który spisywał się świetnie teraz zamienił stryjek siekierkę na kijek i mam problem z tak zwaną logiką zapłonu przy nowym PANASONICU. Jest to model radia CQ-C3355N (taki sam układ połączeń jak CQ-C5355N) Logika zapłonu działała w Blaupunkcie: Po włączeniu...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
owszem musisz radia montowane w oplach maja logikę zapłonu i włączają sie niezależnie od stacyjki jednak przy wpisywaniu kodu musisz miec stacyjkę w w pozycji ign . w instrukcji jest wszystko dokładnie napisane ..tylko komu by sie chciało zerknąć. . . bo wątpię żebyś miał przerabianą instalacje fabryczna pozdrawiam
Chodzi mi po głowie obwód funckjonalnie podobny jak logika zapłonu (ignition logic) w Baupunktach. Nie tylko w Blaupunktach, na pewno w jeszcze Grundigach i chyba w Sony. W oryginalnym układzie potrzebne są 2 "zasilania": ACC lub IGN i BAT. Różnica między ACC a IGN jest taka, że IGN znika po wyłączeniu zapłonu a ACC dopiero po wyjęciu kluczyka (czyli...
Witam. Czy radio blaupunkt BERMUDA MP 36 http://www.allegro.pl/item102746060_blau... posiada taką funkcję jak logika zapłonu (radio sie wyłacza stacyjką a można uruchomić go potem bez kluczyka w niej) ???
Nie posiadam instrukcji do tego radia(w bazie elektrody też nie ma).Interesuje mnie czy ma funkcję logiki zapłonu tzn.włączenie stacyjki odpala radio,jeśli tak jak to ustawić.Radio podłączone do oryginalnej instalacji w Audi 80.
Prawdę mówiąc to standard jakiś jest. Zamiana plusów miejscami nic nowego nie wznosi bo to akurat jest dobrze zrobione pod logikę zapłonu (Grundig, Philips, Blaupunkt pod to też były robione). Największa plama to +12V na złączu sterowania anteny automatycznej - i to koncern VW dał tu ciała na całego, ale niektóre radia fajnie fruną przy podłączeniu...
Po prostu, radio żeby grało musi mieć dwa zasilania, jeden plus jest stały a drugi pojawia się po przekręceniu kluczyka. Opel ma je zamienione więc albo rozbierzesz wtyczkę i zamienisz je albo zastosuj przejściówkę ISO-ISO 1 do 1 z tym ze w niej zamienisz te dwa przewody i wszystko będzie ok, będzie też działać logika zapłonu, tzn jak zapomnisz zgasić...
Taka jest logika zapłonu w tym radiu i nic z tym nie zrobisz, 1. opcja radio gra na przekręconym kluczyku, na wyłączonym nie gra, 2.opcja pominięcie stacyjki, radio gra niezależnie, od stacyjki, Blaupunkty natomiast w tej kwestii są najbardziej mobilne, działają jak większość fabrycznie montowanych odbiorników, reagują na kluczyk w stacyjce i bez niego...
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Logika zapłonu jest tylko w Blaupunkt, Philips, VDO i Grundig. Chińskie radia nie mają logiki zapłonu. Dla przypomnienia działa to tak: - wyłączamy kluczyk wyłącza się radio, włączamy kluczyk włącza się radio, jednak bez kluczyka można włączyć radio, wtedy samo wyłączy się po godzinie (chińczyk tego nie potrafi :D ).
Jeśli w aucie jest prawidłowo podłączone i nie ma włączonego zapłonu (kluczyka) to tak ma być. Jest to po to zrobione żeby Ci radio nie rozładowało akumulatora jak zapomnisz je wyłączyć (logika zapłonu). SławeK
Przeróbka fajna, ale patrząc na to radio, zastanowiłbym się jednak nad montażem jakiegoś starszego Blaupunkta, Grundiga czy Philipsa i dołożeniem do niego modułu BT. Te radia (a przynajmniej te z wyświetlaczem) miały sprawnie działającą logikę zapłonu, umożliwiającą włączenie radia bez sygnału ACC na 10 minut. Nie wspominając o lepszej prezencji i jakości...
jeśli dzieje sie tak przy wyłączonym zapłonie to jest to prawidłowe tak działa logika zapłonu
Dzięki, ale problemem (tak mi się wydaje) jest niezgodność body i radia. Body jest z 2005, a radio 2008-2009. Brakuje niestety jakichś ramek CAN. Rozwiązaniem jest wyłączenie testu CAN w radiu. Poniżej informacja dla potomnych. Rozkręcamy radio i lokalizujemy EEPROM 95320: http://obrazki.elektroda.pl/4270246700_1... Wymontowujemy go...
Nie pomaranczowy a żółty. Pomaranczow to ILL. Niektóre radia mogę grać na jednym plusie z tym że wyłączają się po godzinie same (logika zapłonu) lub w momencie wyjęcia kluczyka ale potem można je włączyć jeszcze raz bez kluczyka. Niektore auta mają taką pozycję kluczyka w której jest napięcie w instalacji bez włączenia zapłonu a nawet w niektorych można...
Nie da się tak podpiąć . Poczytaj o "logice zapłonu" , bo tylko radia oryginalne i stare Blaupunkty takie rzeczy potrafią .
Tak też nie da rady, logika zapłonu i podświetlenie również idą po CAN. Musi być radio i wyświetlacz od przedlifta inaczej kicha.
Witam Poproszę o pomoc odnośnie prawidłowego podłączenia radia BLAUPUNKT 169 CD w Oplu Combo D. Pierwotnie radio to było podłączone wg. następującego schematu: a) stałe +12V - podłączone do wejścia UB; b) +12V po zapłonie na wejście +15 to skutkowało tym iż radio nie włączało się i wyłączało automatycznie po przekręceniu zapłonu (ręczne załączenie/wyłączenie)...
Nie dopisałem kablomania studio 24. O.k. zaczytałem instrukcje 7 po zapłonie 4 stały. Z zegarkiem i podświetleniem już wiadomo. Ale dlaczego radio ma pobór ok 450 mA ? Dużo za dużo..... Dodam że reaguje na odłączanie i podłączanie zapłonu(logika). Chodzi głównie o tak duży pobór na wyłączonym....
Czekać trzeba minimum godzinę, musi być włączony zapłon lub kluczyk w pozycji ACC bo inaczej logika zapłonu wyłącza Ci radio. Obawiam się że jednak będziesz musiał udać się z tym radiem do specjalisty od kodów. SławeK
Pewnie działa logika zapłonu spowodowana brakiem drugiego plusa zasilania.
Tak panie to tylko w... radiach blaupunkta jest. I niektórych seryjnie montowanych w autach. Funkcja "one hour", która umożliwia włączenia radia radia bez kluczyka na okres jednej godziny. A w tym przypadku albo - albo. Polecam lekturę na temat logiki zapłonu na stronie www.studio24.prv.pl
Radio współpracuje z komputerem samochodu , jak nie zobaczy magistrali to tak napisze. A w niektórych Puntach magistrali CAN nie ma doprowadzonej. Owszem najprawdopodobniej dobry serwis będzie potrafił to wyłączyć , ale traci się niektóre funkcje jak logika zapłonu , podświetlenie razem z oświetleniem deski itp. Po wyłączeniu żądania CANa jest duże...
Radio z funkcją logiki zapłonu (Blaupunkt, Philips, Grundig) może grać na jednym plusie ale do wpisania kodu potrzeba 2 plusów.
Wiele radii markowych tak robi , ale nie jest to efekt zamierzony przez producenta. Miałem swojego czasu Blaupunkta Paris RCR42 który najpierw słabiej świecił a jak aku było na wykonczeniu (napięcie w instalacji spadało poniżej 10V w czasie jazdy w zimie, na światłach) to się wyłączał. Owszem , możesz sobie zaprojektować taki układ czuły na napięcie...
To proste i trudne bo zależy co włożysz i jak podłączysz. Uprzedzam, górną kostkę trzeba odciąć jeśli radio nie będzie od Opla, w dolnej w stosunku do większości innych radii uniwersalnych trzeba zamienić plusy zasilania żeby logika zapłonu działała a data będzie gasła po włączeniu radia chyba że odłączysz odpowiedni przewód idący do wyświetlacza. Może...
Sprzęgając tak antenkę teleskopową z przedwzmacniaczem antenowym zostają pogwałcone w ten sposób elementarne zasady konieczne do tego by można było mówić o możliwości dopasowania źródła sygnału (o danej mocy znamionowej) do obciążenia. O co tu biega w tym dopasowaniu antenowym zrobię przez porównanie: 1. Obciążenia - do dwóch zwykłych żarówek na dwa...
Z tym ostępowaniem od standardu to nie jest tak. Jest standard zwykły i logic (logika zapłonu). Ale radio jest podłączane jak klasyczne na iso.
Wystarczy wymienić żarówki w podświetlaniu wyświetlacza. A co do instalacji Opla to jest jeden szczegół który ma znaczenie, otóż plusy w kostce radia są zamienione ze sobą przez co radio nie działa bez kluczyków i nie działa logika zapłonu. SławeK
Mam informację żę wyłączanie logiki zapłonu z klawiatury jest możliwe w ten sposób nacisnąć i przytrzymać razem klawisze 1 i 3 a następnie włączyć radio (nie sprawdzałem) . Jeśli to nie działa to ja bym podłączył na stałe plusy do końcówek kl15 i kl30 ( a nie tak jak jest że pamięć jest na stałe a główny jest po przekręceniu stacyjki)
Mam następujący problem. Zamontowałem w Passacie b5 98r. radio Blaupunkt Brighton mp35. Z oryginalnej kostki iso w Passacie wymontowałem styki 1,2,3, 5 zamieniłem 4 z 7 i jest wszystko Ok. Działa logika zapłonu, radio włącza się i wyłącza ze stacyjki, tylko mam problem z podświetleniem, świeci cały czas a nie kiedy są włączone światła. Okazało się,...
Logika zapłonu to coś troszkę innego - jest jak piszesz, radio włącza się po przekręceniu kluczyka i wyłącza po wyjęciu go. Ale można włączyć radio także bez kluczyka. Mają to np. Blaupunkty i Philipsy. Jak pisze Irek, musisz znaleźć w skrzynce bezpieczników miejsce, gdzie pojawia się +12V po przekręceniu kluczyka.
Cóż wkładanie takich wynalazków zamiast radia to jak jazda rowerem pod parasolem. Nigdy zabawka przenośna nie będzie miała tak dobrej części radiowej. A po co MP3 jak to jakość jak z kasety. Swoją drogą ja w Oplu wożę Blaupunkta Bremen RCM127, który normalnie chodzi bez problemów na standardowej instalacji nawet logika zapłonu chodzi. Co prawda miał...
To by było dobre, gdyby ten uklad zadziałał jak logika zapłonu, czyl wykrył, że zasilanie z zapłonu zniknęło i wyłączył radio i jednocześnie pozwolił na włączenie radia. Myślę, że jednak nie da się tego zrobić tym sposobem, bo układ ten nie miałby możliwości włączania i wyłączania radia (radio nie ma wejścia sterującego). To co proponujesz spowodowałoby...
To radio po wyłączeniu z przycisku na radiu, przy podanych obydwu plusach BUP i ACC pobiera ok 30mA prądu, będzie rozładowywało akumulator. Żadne przekaźniki tu nie pomogą. Radio wyłączy się do zerowego poboru przy braku plusa po stacyjce ACC, a z kolei żeby się włączyło bez kluczyka z przycisku na radiu musi mieć na ACC od strony radia zasilanie i...
Praktycznie każde auto ma w kostce takiego plusa, i łatwo go namierzyć lampką probierczą lub żarówką. Zaczyna działać logika zapłonu, radio się wyłącza po godzinie i nie będzie podbierać prądu, niektóre modele podłączone na "ryja" rozładowują aku a potem właściciel niepotrzebnie wymienia akumulator. SławeK
Witam, pytam w imieniu brata - bowiem ma on problem z radiem Blaupunkt Lausanne CD30. Plyty w zasadzie czyta bezproblemowo (nie przeskakuje sciezka). Nagralem ostatnio plyte audio (x8 predkosc) w trybie i DAO i TAO i ma problem z odczytem kazdej z nich - dalsze sciezki (od 7 czy 8 piosenki) odtwarza z trzaskami (plyta na wiezy gra w calosci ok!). To...
Czy działa Wam logika zapłonu? Czy można wyłączyć tylko sprawdzanie CANCHECK, ale żeby CAN później działał? Z moim komputerem radio nie chce się dogadać i nie przechodzi testu CANCHECK. Radio gada z licznikiem (po włączeniu wyświetla na nim FM1, działa regulacja podświetlenia..) Moje radio to Blaupunkt 169 CD/MP3 2.86 EDIT: Po wyłączeniu cancheck działa...
Poczytaj o "logice zapłonu" ale tylko fabryczne radia to mają i jakieś "starożytne" Blaupunkty . A co do wysysania prądu to bym się nie martwił bo póki wyłączone to powinno pobierać tylko tyle prądu co przy normalnym podtrzymaniu pamięci. Widać że nie miałeś Alpinki lub Clariona, bo tam to podtrzymanie załatwiało akumulator w bardzo krótkim czasie....
Montowałem radio do Punto II. Radio Blaupunkt High - z podłaczeniem Cana. Problem taki że w aucie nie było instalacji Can pod radio. Przy liczniku także brak Can'a - puste piny. Bez szyny radio uruchamia się z komunikatem "Check" Pociągnąłem Can bezpośrednio z "Body Computer" "BSI" - jak zwał tak zwał :) Radio normalnie się uruchamia, tzn przechodzi...
logik zapłon radio funkcja logik zapłon radio logik
czerwona kontrolka oznaczać bosch płukanie słownik język angielski
MA6D49 zamiennik – MUR420CT, UF420C, STTH3R02D-FP, ES3D-C – dioda FRD 3A/200V TO-220 Richtek RT6926 datasheet availability for T-CON power IC troubleshooting