A w takim razie gdzie na jaki pin ma iść 12v że stacyjki po jej załączeniu Nigdzie,to radio nie ma analogowej logiki zapłonu.
Tak. Bezpiecznik 10A. Jego położenie to forma dostosowania do logiki zapłonu.
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
jeśli dzieje sie tak przy wyłączonym zapłonie to jest to prawidłowe tak działa logika zapłonu
No i bez CAN-busa będzie się odbiornik wyłączał co godzinę, brak podświetlenia, Gali i logiki zapłonu. Jakie radio było fabrycznie w tym Audi? Pzdr. N.
Jak się wyłącza kluczkiem a nie chcesz tego to nic nie rźnij tylko włącz kluczyk, wyłącz radio, trzymają 1 i 3 włącz radio - zabeczy i wyłączy się logika zapłonu.
Serwis odczyta kod z numeru karoserii jeśli radio było zamontowane fabrycznie i nie będzie tego wyjmował. Trzeba umieć operować wyjmakami żeby je wyjąć choć na razie nie widzę potrzeby. Owszem, pasują inne radia, czasem może być mały problem z plusami choć ten model jak pamiętam ma standardowo. Szyby jeśli jeszcze masz oryginalne to lepiej zostaw to...
A czy czasem nie działa tutaj logika zapłonu???? Radio zachowuje się tak jakby nie dostawało plusa(drugiego plusa) po stacyjce wiec przyglądnołbym się podłączeniu.
Nie ma błędu. To tak zwana logika zapłonu. Radio gra tylko jak kluczyk w stacyjce jest przekręcony. Niektóre auta nawet mają do tego celu specjalną pozycję stacyjki (mówi się na to pierwsze położenie). Po więcej informacji odsyłam cię na www.studio24.prv.pl Możesz to obejść łącząc czerwony kabelek z radia z żółtym i podpinając je do stałego plusa.
Witam. Czy radio blaupunkt BERMUDA MP 36 http://www.allegro.pl/item102746060_blau... posiada taką funkcję jak logika zapłonu (radio sie wyłacza stacyjką a można uruchomić go potem bez kluczyka w niej) ???
Podaj 2 plusy zasilania (przekręć stacyjkę). LOGI - to logika zapłonu. Dodano po 25 Podaj 2 plusy zasilania (przekręć stacyjkę). LOGI - to logika zapłonu.
Jeśli w aucie jest prawidłowo podłączone i nie ma włączonego zapłonu (kluczyka) to tak ma być. Jest to po to zrobione żeby Ci radio nie rozładowało akumulatora jak zapomnisz je wyłączyć (logika zapłonu). SławeK
Chińskie radia (Sony, Pioneer itp) nie mają logiki zapłonu więc nie możesz oczekiwać takiego zachowania jak ma radio fabryczne.
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
Jak ktoś podłącza radio tak samo niechlujnie jak pisze to można wnioskować że ma podobną wiedzę na temat elektroniki i ortografii. W tym radiu żródła zasilania są dwa, jedno podtrzymujące pamięć radia a drugie do działania logiki zapołonu, oba muszą być podłączone do właściwych styków w radiu i musi być do kompletu prawidłowo ustawiony ukryty przełącznik...
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Praktycznie każde auto ma w kostce takiego plusa, i łatwo go namierzyć lampką probierczą lub żarówką. Zaczyna działać logika zapłonu, radio się wyłącza po godzinie i nie będzie podbierać prądu, niektóre modele podłączone na "ryja" rozładowują aku a potem właściciel niepotrzebnie wymienia akumulator. SławeK
Z tym ostępowaniem od standardu to nie jest tak. Jest standard zwykły i logic (logika zapłonu). Ale radio jest podłączane jak klasyczne na iso.
tak, wpisać w wyszukiwarkę hasło "logika zapłonu"
Ja bym zaczął od poprawnego podłączenia obu zasilań a potem poczytał instrukcję obsługi. Sony zwykle miało coś takiego, ukryty przełącznik z pozycjami do logiki zapłonu tak że po włączeniu kluczyka pojawia się zegar jak radio jest wyłączone a jak było włączone przed zabraniem drugiego plusa to się powinno włączyć ale ta logika jest zwykle trochę uboższa...
Podłącz drugi akumulator np.7Ah żelowy jako bufor przez diodę o większej mocy np.30A na zasilanie radia ale musisz zrezygnować z logiki zapłonu. Pzdr.
Sony nie ma takiej funkcji jak orginalne oplowskie wiec zostaje podłączenie albo z zapłonem albo bez wzgledu na zapłon.Jak chcesz miec inaczej to kup blaupunkta one maja tak jak chcesz
Logika zapłonu to przypuszczam że działa ;) bo jak wyłączysz kluczyk na grającym to się wyłącza , a po przekręceniu z powrotem włącza A jeśli chodzi o włączenie bez kluczyka to raczej nie ma takiej funkcji ;) [przeczytaj w instrukcji obsługi] Jedyne co możesz zrobić to podać dwa stałe plusy na pamięć i ACC [ale wtedy nie będzie żadnej logiki zapłonu...
Witam. Czyli brak napięcia +12V (czerwony gruby kabel). Sprawdzał kolega bezpieczniki? Radio grało po włączeniu zapłonu ponieważ w kostce od strony radia jest mostek w połączeniu +12V po zapłonie (choć nie koniecznie) z logiką tylko że w tym przypadku logika radia musi niestety mieć stale +12V, a tego napięcia brak. Jak radio jest nie oryginalne to...
Tu kłania sie tzw. logika zapłonu. Radio jest zasilane dwoma przewodami: na jednym, zwyczajowo żółtym (przewód od kostki ISO do radia będący w komplecie z radiem) ma byc stałe, nieodcinane 12V. Służy ono do podtrzymania pamięci radia. Drugi, czerwony, można podłączyć do 12V załączanych po stacyjce. Twedy radio będzie działac tylko w czasie, kiedy stacyjka...
Jak usuniesz usterkę to opisz dla potomnych co było . Ja miałem ten sam przypadek ale sobie darowałem, bo w aucie działa logika zapłonu . Pzdr
Nie da się, radio musi mień t.z.w logikę zapłonu czyli móc pracować tylko z jednym zasilaniem, większość radyjek uniwersalnych tego nie ma, tym bardziej tych chińskich wydumek.
Mam następujący problem. Zamontowałem w Passacie b5 98r. radio Blaupunkt Brighton mp35. Z oryginalnej kostki iso w Passacie wymontowałem styki 1,2,3, 5 zamieniłem 4 z 7 i jest wszystko Ok. Działa logika zapłonu, radio włącza się i wyłącza ze stacyjki, tylko mam problem z podświetleniem, świeci cały czas a nie kiedy są włączone światła. Okazało się,...
...sony ma jeszcze z tylu przelacznik zasilania w zaleznosci od wyprowadzen w samochodzie Chyba kolega miał ostatni kontakt z radiami Sony jakieś 10 lat temu... Polecam wrzucić w wyszukiwarkę hasło "Logika zapłonu".
Oczywiście, że da się, ale jeżeli nie bedzie podłaczony do szyny komunikacji samochodu będzie się wyłączał co godzinę oraz brak będzie logiki zapłonu.
No tak ale czasem pod ACC podłączane jest całe radio i wtedy trzeba uważać. Pozdr. N.
Ja się na tym nie znam ale myślę, że jak radio się wyłącza co regularny czas to działa logika zapłonu - czyli brakuje jednego plusa.
Nie posiadam instrukcji do tego radia(w bazie elektrody też nie ma).Interesuje mnie czy ma funkcję logiki zapłonu tzn.włączenie stacyjki odpala radio,jeśli tak jak to ustawić.Radio podłączone do oryginalnej instalacji w Audi 80.
jak podłączyć żeby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, ale oczywiście żeby była możliwość włączenia radia bez kluczyka Nie da się. Albo radio zależne od kluczyka, albo całkowicie niezależne. Tylko wybrane modele radioodbiorników mają taką funkcję, że można je załączyć bez kluczyka, najczęściej na godzinę. O kostce ISO i logice...
Z tego co opisujesz to akurat logika zapłonu działa . Szukaj przerwy przy impulsatorze (ostatnio miałem taki przypadek)lub nie działa część odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie radia.
Logika zapłonu jest tylko w Blaupunkt, Philips, VDO i Grundig. Chińskie radia nie mają logiki zapłonu. Dla przypomnienia działa to tak: - wyłączamy kluczyk wyłącza się radio, włączamy kluczyk włącza się radio, jednak bez kluczyka można włączyć radio, wtedy samo wyłączy się po godzinie (chińczyk tego nie potrafi :D ).
A jak byś na czas kiedy nie jedziesz odłączył akumulator rozruchowy, i w jego miejsce podał zasilanie z zasilacza 12V-14,4 v. Akumulator rozruchowy będzie po ponownym podłączeniu 99% pełny. A w radio, to polecam posłuchać skandynawską kapelę Siena Root:)
Godzinę ....... Pod warunkiem, że przy włączeniu uwzględnisz AS .... i logikę zapłonu .... Jarek
Nie da się tak podpiąć . Poczytaj o "logice zapłonu" , bo tylko radia oryginalne i stare Blaupunkty takie rzeczy potrafią .
Przeważnie tylko radia fabryczne mają taką funkcję .
Gdybyś przeczytał instrukcję i prawidłowo podłączył radio a zwykle jest na nim naklejka to pewnie nie było by problemu i wiedziałbyś jak działa logika zapłonu w nim. SławeK
Czekać trzeba minimum godzinę, musi być włączony zapłon lub kluczyk w pozycji ACC bo inaczej logika zapłonu wyłącza Ci radio. Obawiam się że jednak będziesz musiał udać się z tym radiem do specjalisty od kodów. SławeK
Nie jest zamieniony tylko Opel podobnie jak VW/Audi okablowywał instalację pod radio z logiką zapłonu. I kolory są jak podałem. Swoją droga radio z logiką zapłonu to jest pełna wygoda.
Radio nie ma logiki zapłonu (jak to radia dalekowschodnie) i albo wyłączanie kluczykiem albo słuchanie na postoju bez kluczyka. A to fajne jest - wiem bo w niemieckich to chodzi bez problemu.
A czerwony kabel nie ma zasilania na stałe? Tam logiką zapłonu steruje CAN, więc radio powinno mieć zasilanie zawsze. Po prostu zmostkuj czerwony z żółtym
jest to fabrycznie montowane radio daewo ,chyba że po wymontowaniu go będzie można wyczytać coś więcej (typ,model),na razie tyle tylko wiem
jak to jest z logika zaplonu w tym radiu? tzn chodzi mi o to czy mozna wlaczyc to radio bez plusa po stacujce, bo ja zauwazylem ze radio wlacza sie tylko jak sa dwa plusy, a jak sa dwa to nie moge go wylaczyc, jak wciskam OFF to pokazuje sie zegarek i jakies tam animacje, dluzsze przytrzymanie OFF tez nie pomaga. wychodzi na to ze to radio mozna wlaczac...
Witam, chciałbym się zorientować czy jest możliwość podłączenia fabrycznego radia fiata model AD 182 L tak aby wyłączało się w momencie wyłączenia zapłonu. Czy to radio ma taką opcje? Z góry dziękuje za odpowiedz.
Tam jest taki mały przełącznik który powoduje że po włączeniu zapłonu zapala się podświetlanie i zegarek lub włącza radio logiką zapłonu. SławeK
Akurat kiedys też zastanawiałem się nad tym problemem z dokładnie tym samym modelem. Szkoda go przerabiać byle jak, schematu nie uświadczysz nigdzie. Teoretycznie jest to możliwe ale nie chciało mi się aż tak go psuć, kupiłem BE2210 i po problemie. Jest jeszcze jeden pomysł, zastosować przetwornicę od laptopa, taką by nie siała zakłóceniami ale wtedy...
Witam forumowiczów! Pytanie dotyczy Blaupunkta Monte Carlo MP28. Podobno w radiach tej firmy działa logika zapłonu - w moim(astra F) nie działa.Próbowałem zamieniać przewody(zasilanie stałe z tym po kluczyku) i brak efektu. Tzn. działa tylko po kluczyku lub po zmostkowaniu dwóch przewodów zasilających niezależnie od zapłonu. W instrukcji piszą że radio...
Muszę się przyznać że nie miałem tego wynalazka jeszcze na stole ale ktoś ze znajomych już z tym walczył tyle że to radio było pod inną nazwą. Teraz przynajmniej wiemy o czym rozmawiamy. Podrzuć jeszcze oryginalną zawartość, przyda się do archiwum, i opisz to co zrobiłeś że Ci ruszyło. Może ktoś to sprzwdzi na swoim i chociaż powie Ci że nie zrobiłeś...
ACCesorry to zasilanie po kluczyku, niezbędne, bez niego radio albo nie włączy się albo po godzinie się wyłączy, zależnie od tego jak dana logika zapłonu w danym działa. SławeK
Radio z funkcją logiki zapłonu (Blaupunkt, Philips, Grundig) może grać na jednym plusie ale do wpisania kodu potrzeba 2 plusów.
Na allegro wpisz "iso Nissan" i za 5,99zł masz kłopot z głowy. Fajnie by było mieć tak samo Tego nie przeskoczysz, bo tylko oryginalne radia tak potrafią . Nowoczesne radia nie mają tzw. "logiki zapłonu" . Dodano po 3 edit Ta Twoja kostka na fotce wygląda jednak na już przejściówkę "Iso (lub Nissan)" > "konkretne radio" , czyli sięgnij głębiej w kokpit,...
Przecież to radio nie ma logiki zapłonu. Gra albo na stałe, albo po stacyjce. Coś słabo się kolega naczytał o tej funkcji.
Nie radzę nowszych odtwarzaczy Alpine podłączać na stałe - często rozładowują akumulator. Jeśli jednak się upierasz - w aucie jest to raczej czerwony przewód (sądząc po zdjęciu). Będzie to ten, z którym łączy się żółty przewód w kostce radia. Alpine niestety nie ma logiki zapłonu, która pozwalała włączać radio bez uruchomionego silnika.
Tak też nie da rady, logika zapłonu i podświetlenie również idą po CAN. Musi być radio i wyświetlacz od przedlifta inaczej kicha.
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
To radio nie ma takiej opcji [logiki zapłonu] - prosto zrobić się tego nie uda , a kombinacje nic nie dadzą co prawda radia nie spalisz ale rozładujesz akumulator.
W Beckerze wystarczy podłączyć główny plus a drugi dać po stacyjce. Podanie plusa po stacyjce skutkuje działaniem logiki zapłonu a jak radio jest wyłączone to świeci się ON. W Twoim przypadku wystarczyło zamiast rżnąć jak leci zastosować przelotkę ISO-ISO z zamienionymi plusami miejscami.
Marian, ale w tych radiach za te 200-250 zł nie ma takiej logiki zapłonu, mało które radio to ma, chyba że fabryczne. Co do francuzów to co przeszkadza ręcznie je wyłączyć i się nie załączy już w ogóle. Sam posiadam wiekowy model Alpine, który jakością dźwięku zabija wszystko do 500zł+ teraz albo i więcej, tylko brakuje mu tej logiki zapłonu bym bez...
Witam Jak wspomiał adrian logikę zapłonu ze stacyjki mostkujesz do zasilania radia i już będziesz miał czły czas włączone radyjko. POZDR Grzegorz:D
radio jest poprostu źle podłączone, "logika zapłonu" było o tym na forum wiele razy, użyj funkcjii szukaj i nie zganiaj na konstruktorów Clio
Jeszcze gorzej jak radio wymaga kodu to po takim zabiegu mogą być kłopoty. Najlepszym rozwiązaniem jest układ logiki zapłonu wbudowany w radiu.
Trzeba ciągnąć ACC do radia bo oryginał miał logikę zapłonu z cana
Moim zdaniem to radio nie ma funkcji logiki zapłonu. Jak chcesz grać bez kluczyka to daj żółty i czerwony razem na akumulator, ale musisz pamiętać o ręcznym wyłączaniu radia jak parkujesz. Pzdr. N.
To podłączenie nazywa się logika zapłonu i chińskie radia (pioneer, sony itp. ) tego nie mają. Ktoś już próbował to na forum rozwiązać wystarczy użyć szukaj.
Po czym tak sadzisz? na obudowie jest nr fiata Bo w temacie który podałem, też są nr Fiata. A tak wygląda moje radio które jak opisywałem w tamtym temacie zachowuje się identycznie czyli brak logiki zapłonu a kupione w salonie z oplem combo.
A nie wystarczy sprawdzić, czy radio ma obsługę "logiki zapłonu"? [url=http://elektron.pol.lublin.pl/users...
Posiadam stare radio Skoda Symphony produkcji Grundiga (kod SK2Z3Z), wersja na kasety. Chciałbym włożyć je do auta spoza grupy VAG (odpowiada mi funkcjonalność), jednak radio jest najprawdopodobniej zakodowane aby logikę zapłonu i podświetlenie sterowane było po szynie CAN. Z tego co wiem, można to radio przekodować tak, aby wyłączyć komunikację po...
Hej! Wczoraj dokładnie założyłem nowe radyjko do VECTRY, poprzednio miałem Blaupunkta San Remo RD169, który spisywał się świetnie teraz zamienił stryjek siekierkę na kijek i mam problem z tak zwaną logiką zapłonu przy nowym PANASONICU. Jest to model radia CQ-C3355N (taki sam układ połączeń jak CQ-C5355N) Logika zapłonu działała w Blaupunkcie: Po włączeniu...
No tak,też prawda.. A powiec mi czy jest możliwość podłączenie tej logiki zapłonu w radiu pioneer FH-P4000R? Bo mam podłączone że wyłącza się i włącza po stacyjce ale chciałbym żeby bez kluczyka w stacyjce też działało.
Po pierwsze w Oplach zamienione są w kostce ISO zasilanie 12V stałe i 12V po stacyjce. Niestety nie jest to takie proste, bo oplowskie radio jest zasilane ze stałego 12V, a 12V po stacyjce jest tylko sygnałem sterującym "logiką zapłonu" (radio da się włączyć bez kluczyka w stacyjce). W większości innych radioodbiorników główne zasilanie jest z 12V po...
Radio nigdy nie było wyciągane a wcześniej wszystko było sprawne. Fiat wie o takiej sytuacji i serwis wysyła to do zaprzyjażnionych serwisów i tylko ingrencja w elektronice radia pomaga a logika zapłonu swoją drogą...
Do radia dochodzi 2x stały plus 12 V, czy brak logiki zapłonu może być w tym wypadku przyczyną że radio się resetuje ??
Akurat w fordzie można zrobić bardzo prostą przeróbkę (przeciąć jedną ścieżkę i dołożyć jeden tranzystorek) żeby radio mogło być podłączone z ominięciem stacyjki. Co prawda umożliwia to słuchanie radia bez kluczyka i radio nie pobiera prądu po wyłączeniu gałką, ale niestety radio nie ma logiki zapłonu i pozostawienie włączonego radia grozi jeszcze szybszym...
Spełnia, spełnia, tylko instalacja w aucie musi mieć na radio poprowadzenie 15 (ACC) i 30 (BAT) a nie 2x 30 (BAT), Opel ma na 100% zamienione miejscami ACC z BAT względem standardu ISO. W/g ISO radio jest zasilane z 15 a 30 jest tylko na podtrzymanie pamięci, w Oplu radio jest zasilane z 30 a 15 służy do sterowania "logiką zapłonu" w radiu (przy wyłączonym...
A ciekawe czy działa Ci prawidłowo podświetlanie i logika zapłonu. A przy okazji rozstroiłeś radio, to że gra nie znaczy że gra dobrze. Mała rada, znajdź różnice która pozwala mu na granie i tylko ją zostaw, reszta w oryginale. SławeK
Do radia powinny byc podłączone dwa plusy pod żółty i pod czerwony przewód (tak jest w 99% radi) Żółty to pamięć i musi być na stałe podłącozne do plusa a czerwony to zasilanie które możesz podac po stacyjce czyli +12V pojawi ci sie na tym przewodzie dopiero po włożeniu i przekręceniu kluczyka. Wysiadając z samochodu wyciągasz kluczyk i radio Ci samo...
Ostatecznie kupiłem na Allegro adapter CAN (przypomnienie: zapodaję radio Audi Symphony II do VW Golf IV). Po szybkim wpięciu się w oryginalną instalację Golfa IV chodzi na 100% zapłon, czyli radio nie gaśnie po 1godzinie oraz chodzi "logika zapłonu", czyli włączanie/ wyłączanie radia po kluczyku. Do tego radio po włączeniu świateł podświetla wszystkie...
To dziwne, bo jak wpisuję w gogle "radio samochodowe logika zapłonu", to od razu dostaję właściwe materiały. Korzystasz z innego internetu? Podpowiem, że ciekawe RZ eczy znajdziesz na stronie Studio24 (polecanej zresztą w linkach przez nasze forum).
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Słuchaj radio potrzebuje tylko 3 kabli > plus stały, plus po stacyjce i minusa , zresztą manual radia dokładnie Ci to wyjaśni .
Witam , nie mogę namierzyć usterki związanej z błędem 2208 , objaw jest taki, że po zamknięciu auta radio włącza się w różnych okresach po zamknięciu centarlnego zamka, rozładowując aku. Nie reaguje na logikę zapłonu. Podstawione inne sprawne radio objaw ten sam. Akumulator pod obciązeniem 100A 11,1V, bez 12,9 , ładowanie 13.9V , klimatronik także nie...
Witajcie. Wiem, że w złączu ISO do Radia (w nowych Oplach - takie 3 kostki) są dwa interesujące mnie sygnały : 12 V (na stałe) i 12 V po stacyjce. Podłączyłęm więc do tego 12 V (Battery) diodę LED i wszystko niby OK ale jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki to brzęczy sygnalizator - tak jak bym np. zostawił zostawione zapalone światła - sygnalizuje ostrzeżenie....
Owszem, można , wystarczy oba te plusy połączyć razem od strony radia i do stałego plusa w aucie ale nie jest to zalecane gdyż poważni producenci radii robią coś takigo co nazywamy logiką zapłonu (widać to badziewie tego nie ma) i może rozładowywać akumulator a drugie to radio nie każde radio powinno grać bez kluczyka, te radia które wymagają dwóch...
Tak jak masz opisane dwa stałe "+" , a trzeci to S /po stacyjce jeśli chcesz aby działała logika zapłonu lub też na stałe/ i oczywiście "-" ;)
Poprawnie ten mechanizm działa tak: zanik plusa po stacyjce powoduje wyłączenie radia. W zależności od konstrukcji stacyjki napięcie ACC zanika bądź po przekręceniu w pozycję 0 lub dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Jeśli włączymy radio gałką, to możemy je wyłączyć i włączyć stacyjką. Jeśli wyłączymy radio gałką to tylko gałką możemy je włączyć....
Ale namieszałeś. Przede wszystkim należało by elektryka kopnąć w 4 litery za to że nie zrobił Ci tego od razu a z Twoim pojęciem będzie kłopot. Otóż jak pamiętam to Opel ma plus stały i plus od zapłony zamienione miejscami. Więc rozgałęziony żółty przewód będzie w nim plusem który jest odłączany przez kluczyk a nie plusem stałym jak w większości innych...
Taka jest logika zapłonu w tym radiu i nic z tym nie zrobisz, 1. opcja radio gra na przekręconym kluczyku, na wyłączonym nie gra, 2.opcja pominięcie stacyjki, radio gra niezależnie, od stacyjki, Blaupunkty natomiast w tej kwestii są najbardziej mobilne, działają jak większość fabrycznie montowanych odbiorników, reagują na kluczyk w stacyjce i bez niego...
To nazywa się "logika zapłonu" i nie da się tak podpiąć tego radia.
Poszukuje radia z logiką zapłonu. Raczej nie interesują mnie zabytki, ale coś nowszego z USB. Nie tak, że wchodzę proszę żeby mi ktoś podpowiedział ale sam nie mogę znaleźć google nie reaguje prawie na frazę logika zapłonu. Przejrzałem też specyfikację nowych Blaupunkt oraz Sony i nigdzie nie występuje taka cecha. Albo po prostu żadne z nich tego nie...
http://obrazki.elektroda.net/21_12659656... Poniżej opis bezpieczników: http://obrazki.elektroda.net/68_12659655... To jest moja skrzynka bezpieczników w Punto. Mam tu coś wymienić, zamienić, wyciągnąć żeby była ta logika zapłonu? Proszę pomóżcie ;/
Albo jeden z plusów nie dociera od złącza do eletroniki radia albo masz uszkodzony procesor. Zobacz czy radio reaguje na logikę zapłonu, to da odpowiedź. SławeK
Poczytaj "logika zaplonu" , bo temat walkowany wielokrotnie.
Radio ma się automatycznie załączać kiedy włączasz zapłon, wyłączać kiedy wyłączasz zapłon. Dodatkowo ma mieć możliwość ręcznego włączenia i wyłączenia przyciskiem kiedy nie ma zapłonu. Kup takie, które to potrafi (nazywa się to logika zapłonu) nie wszystkie radia uniwersalne to potrafią, śmiem twierdzić, że potrafi to poniżej 5% standardowych radyjek...
Niektóre auta mają stacyję nieprzystosowaną do logiki zapłonu a w niektórych radia trzeba coś przełączyć (ukryty przełącznik, dziwne kable, przełożyć bezpiecznik w inną pozycję...) SławeK
podłącz poprawnie i radyjko będzie działać jak trzeba ,przecież radyjka blaupunkta posiadają logikę zapłonu ,poszukaj info co to jest logika zapłonu i nie czytaj bzdur co piszą: dariusz dubinski2 i apap
Winą może być spadek napięcia przy rozruchu a do tego błędnie podłączone radio. Spróbuj podłączyć do bezpośredniego plusa bez logiki zapłonu. Może też być usterka w stabilizacji w radyjku. Spróbuj również odpalać auto z wyłączonym radiem i zaobserwuj czy problem pozostaje. Jarek
logika zapłonu logika zapłonu blaupunkt logika zapłonu zrobić
bosch sterownik zmywarka trafic benzyna tranzystory pallad
akumulator żelowy akumulator bluebox
Honda PCX 125 - brak wskazań przejechanych kilometrów Włącznik do spawarki Einhell CEM160/1-F - gdzie kupić?