Witalski ! Tu był temat wałkowany o opóźnieniu załączania przekaźnika . chyba o to Ci chodziło http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45...
Zacznij od przeczytania instrukcji obsługi, jeśli nie masz to Kenwood na swoich stronach sporo udostępnia. Czasem jest to ustawiane np położeniem bezpiecznika lub jakimś ukrytym przełącznikiem. Zwykle ale nie wszystkie auta mają na stacyjce położenie ACC pomiędzy wyłączonym a zapłonem, specjalnie do słuchania radia. SławeK
A jak byś na czas kiedy nie jedziesz odłączył akumulator rozruchowy, i w jego miejsce podał zasilanie z zasilacza 12V-14,4 v. Akumulator rozruchowy będzie po ponownym podłączeniu 99% pełny. A w radio, to polecam posłuchać skandynawską kapelę Siena Root:)
Ja bym zaczął od poprawnego podłączenia obu zasilań a potem poczytał instrukcję obsługi. Sony zwykle miało coś takiego, ukryty przełącznik z pozycjami do logiki zapłonu tak że po włączeniu kluczyka pojawia się zegar jak radio jest wyłączone a jak było włączone przed zabraniem drugiego plusa to się powinno włączyć ale ta logika jest zwykle trochę uboższa...
Witam To radio z Blaupunktem ma wspólny tylko napis na panelu a w środku to 100% medion, tewion jednym słowem CHINA, wiem bo miałem przyjemnośc ostatnio takie badziewie rozkręcac i obstawiam że logika zapłonu w tym modelu kończy się na włączaniu po przekręceniu zapłonu pełnej logiki zapłonu na tym na pewno nie uzyskasz
Logika zapłonu to przypuszczam że działa ;) bo jak wyłączysz kluczyk na grającym to się wyłącza , a po przekręceniu z powrotem włącza A jeśli chodzi o włączenie bez kluczyka to raczej nie ma takiej funkcji ;) [przeczytaj w instrukcji obsługi] Jedyne co możesz zrobić to podać dwa stałe plusy na pamięć i ACC [ale wtedy nie będzie żadnej logiki zapłonu...
Z tego co opisujesz to akurat logika zapłonu działa . Szukaj przerwy przy impulsatorze (ostatnio miałem taki przypadek)lub nie działa część odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie radia.
Do radia nie jest przypięty plus po stacyjce, logika zapłonu jest relizowana poprzez szynę can, plus po stacyjce musisz wziąć spod bezpieczników, czsami można spod zapalniczki.
Jak ktoś podłącza radio tak samo niechlujnie jak pisze to można wnioskować że ma podobną wiedzę na temat elektroniki i ortografii. W tym radiu żródła zasilania są dwa, jedno podtrzymujące pamięć radia a drugie do działania logiki zapołonu, oba muszą być podłączone do właściwych styków w radiu i musi być do kompletu prawidłowo ustawiony ukryty przełącznik...
Witam, chciałbym się zorientować czy jest możliwość podłączenia fabrycznego radia fiata model AD 182 L tak aby wyłączało się w momencie wyłączenia zapłonu. Czy to radio ma taką opcje? Z góry dziękuje za odpowiedz.
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Serwis odczyta kod z numeru karoserii jeśli radio było zamontowane fabrycznie i nie będzie tego wyjmował. Trzeba umieć operować wyjmakami żeby je wyjąć choć na razie nie widzę potrzeby. Owszem, pasują inne radia, czasem może być mały problem z plusami choć ten model jak pamiętam ma standardowo. Szyby jeśli jeszcze masz oryginalne to lepiej zostaw to...
Niektóre radia są tak zaawansowane, wbrew pozorom, że nawet kolejność podłączania plusów jest dla nich ważna. A analizując płytkę drukowaną mocno się zdziwisz, na końcówce mocy jest druk trzywarstwowy! A ono tylko wygląda prosto. SławeK
jest to fabrycznie montowane radio daewo ,chyba że po wymontowaniu go będzie można wyczytać coś więcej (typ,model),na razie tyle tylko wiem
od spodu radyjka przełącz przełącznik z A->B lub odwrotnie...powinno to Ci pomóc.. pozdr. commor
Witam Czy jest możliwość podłączenia tego radia do samochodu w taki sposób aby działało tylko gdy przekręcę kluczyk? Pozdrawiam.
Ten komputerek cięzko nazwać pokładowym , to zwykły wyswietlacz informacji a to jest wszystko co instrukcja podaje na temat tego wyswietlacza rysunki w załacznikach WYŚWIETLACZ INFORMACJI Na wyświetlaczu występują następujące informacje: Zegar Termometr Zużycie chwilowe paliwa Następny rysunek przedstawia wyświetlacz informacji. 1 - Przyciski regulacji...
Witam. Czyli brak napięcia +12V (czerwony gruby kabel). Sprawdzał kolega bezpieczniki? Radio grało po włączeniu zapłonu ponieważ w kostce od strony radia jest mostek w połączeniu +12V po zapłonie (choć nie koniecznie) z logiką tylko że w tym przypadku logika radia musi niestety mieć stale +12V, a tego napięcia brak. Jak radio jest nie oryginalne to...
Czułość wyszukiwania automatycznego . Największa Dis1.
witam płomien palnika na co reguluje zespół gazowy (sit albo honuej) w zalerznosci od podawanego mu napiecia otwiera i przymyka przepustnice pokretło od co słuzy do ustawiania temp instalacji co jak logika nakazuje ale piec ma tez wewnetrzne ograniczenie mocy całkowitej na module (zazwyczaj jest to mały potencjometr lub robi sie to elektronicznie )...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Witam. Czy radio blaupunkt BERMUDA MP 36 http://www.allegro.pl/item102746060_blau... posiada taką funkcję jak logika zapłonu (radio sie wyłacza stacyjką a można uruchomić go potem bez kluczyka w niej) ???
Witam. Na obudowie radia JVC KD-S777R mam narysowany akumulator, +, uziemienie i antenę. I jeżeli chcę żeby działa logika zapłonu to muszę podłączyć kable od akumulatora (Tam gdzie jest cały czas napięcie) do pinów tak gdzie akumulator, a tam gdzie jest narysowany + to podłączyć kabel gdzie jest napięcie dopiero gdy się włączy zapłon. A te uziemienie...
Logika zapłonu jest tylko w Blaupunkt, Philips, VDO i Grundig. Chińskie radia nie mają logiki zapłonu. Dla przypomnienia działa to tak: - wyłączamy kluczyk wyłącza się radio, włączamy kluczyk włącza się radio, jednak bez kluczyka można włączyć radio, wtedy samo wyłączy się po godzinie (chińczyk tego nie potrafi :D ).
To by trzeba przejrzeć układ płytki, zrysować częściowo schemat. Zapewne jest uszkodzona przetwornica, ale ciężko powiedzieć czy jej praca jest sterowana przez mikrokontroler, czy jest tylko blokowana na czas wyzwalania iskry. Yamaha TZR50 ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, tj. do 4000 RPM stały kąt 24°, powyżej liniowe opóźnianie zapłonu do 20°...
Taka jest logika zapłonu w tym radiu i nic z tym nie zrobisz, 1. opcja radio gra na przekręconym kluczyku, na wyłączonym nie gra, 2.opcja pominięcie stacyjki, radio gra niezależnie, od stacyjki, Blaupunkty natomiast w tej kwestii są najbardziej mobilne, działają jak większość fabrycznie montowanych odbiorników, reagują na kluczyk w stacyjce i bez niego...
Tak też nie da rady, logika zapłonu i podświetlenie również idą po CAN. Musi być radio i wyświetlacz od przedlifta inaczej kicha.
Chodzi mi po głowie obwód funckjonalnie podobny jak logika zapłonu (ignition logic) w Baupunktach. Nie tylko w Blaupunktach, na pewno w jeszcze Grundigach i chyba w Sony. W oryginalnym układzie potrzebne są 2 "zasilania": ACC lub IGN i BAT. Różnica między ACC a IGN jest taka, że IGN znika po wyłączeniu zapłonu a ACC dopiero po wyjęciu kluczyka (czyli...
Cześć, proszę o pomoc w rozwiązaniu nietypowego problemu. Radio fabryczne Blaupunkt 169 CD/MP3, chcę zamontować w fiacie Panda z 2005r. Wiem o wymaganym połączeniu z CAN. Doprowadziłem przewody z licznika. Po włączeniu radia na wyświetlaczu pojawia się niestety CANCHECK. Gdyby to był jedyny objaw - to wskazywałoby na błędne połączenie z CAN, ale: -...
Jak działa logika zapłonu to nie będzie się wyłączało.Co do podświetlania potrzebny jest inny wyświetlacz i będzie się podświetlać.Co do temperatury powinna działać ponieważ piny od czujnika są w tym samym miejscu (mogę się mylić bo piszę z pamięci brak dostępu do schematów). Kiedyś robiłem taki przeszczep ale z douczeniem jak być powinno i działa to...
jeśli dzieje sie tak przy wyłączonym zapłonie to jest to prawidłowe tak działa logika zapłonu
Pewnie działa logika zapłonu spowodowana brakiem drugiego plusa zasilania.
Nie zgodził bym się z ostatnim postem skoro masz posklejaną instalację trzeba ją doprowadzić do dobrego stanu może myślisz że to nie jest groźne ale widziałem już jak samochód się sam zapalił na parkingu przed blokiem, właściciela nie było więc ci co to zobaczyli gaśnica wybili szybę i to ugasili i właściwie miał szczęście że ktoś to w miarę szybko...
Tak jak masz opisane dwa stałe "+" , a trzeci to S /po stacyjce jeśli chcesz aby działała logika zapłonu lub też na stałe/ i oczywiście "-" ;)
Ta skrętka w mini iso to właśnie CAN MULTIMEDIA zauważcie, że w kości zasilania są tylko 2 kable,plus stały i masa, brak w nim minn. zapłonu bo radio dostaje polecenie włączenia siecią CAN z wyświetlacza który jest łącznikiem między CANem auta a CANem radia. Cała logika radia(podświetlenie, zdalne sterowanie, głośność w funkcji prędkości itd) sterowana...
Dzieje się tak głównie w VW i Audi - trzeba czytać co producent umieścił w FAQ. Swoją drogą po godzinie radio ma się nagle wyłączyć - do tego służy logika zapłonu (IGN ON w MENU EXPERT).
A czy nie ma możliwości przerobienia radia? Logika zapłonu to taka mądra rzecz...
Nie ma błędu. To tak zwana logika zapłonu. Radio gra tylko jak kluczyk w stacyjce jest przekręcony. Niektóre auta nawet mają do tego celu specjalną pozycję stacyjki (mówi się na to pierwsze położenie). Po więcej informacji odsyłam cię na www.studio24.prv.pl Możesz to obejść łącząc czerwony kabelek z radia z żółtym i podpinając je do stałego plusa.
Jak usuniesz usterkę to opisz dla potomnych co było . Ja miałem ten sam przypadek ale sobie darowałem, bo w aucie działa logika zapłonu . Pzdr
Gdzieś tu na forum był zaprezentowany schemacik zewnętrznego układu logiki zapłonu ale raczej w naprawach. Idea to przerzutnik pamiętający moment wyłączenia. Pzdr. N.
Witam Poproszę o pomoc odnośnie prawidłowego podłączenia radia BLAUPUNKT 169 CD w Oplu Combo D. Pierwotnie radio to było podłączone wg. następującego schematu: a) stałe +12V - podłączone do wejścia UB; b) +12V po zapłonie na wejście +15 to skutkowało tym iż radio nie włączało się i wyłączało automatycznie po przekręceniu zapłonu (ręczne załączenie/wyłączenie)...
Czy działa Wam logika zapłonu? Czy można wyłączyć tylko sprawdzanie CANCHECK, ale żeby CAN później działał? Z moim komputerem radio nie chce się dogadać i nie przechodzi testu CANCHECK. Radio gada z licznikiem (po włączeniu wyświetla na nim FM1, działa regulacja podświetlenia..) Moje radio to Blaupunkt 169 CD/MP3 2.86 EDIT: Po wyłączeniu cancheck działa...
Poszukałem, poczytałem, teraz rozumiem jak to działa i z czym to jest związane, dzięki za podpowiedź z hasłem, gdyż nie wiedziałem nawet że pod takim hasłem jak logika zapłonu szukać info. Niestety ale mój Pioneer DEH-P40MP nie ma tej opcji (chyba że nie znalazłem w instrukcji ale w necie szukałem i też nie ma) więc sprawa się rozwiązała.
A napewno jest dobrze podłączone, logika zapłonu działa i kod nie jest wyłączony ? SławeK
To podłączenie nazywa się logika zapłonu i chińskie radia (pioneer, sony itp. ) tego nie mają. Ktoś już próbował to na forum rozwiązać wystarczy użyć szukaj.
doczytałem się że prawdopodobnie mam coś takiego jak logika zapłonu w podłączeniu radia oryginalnego Tak ale po CAN ! Po lewej stronie konsoli ( deski ) masz bezpieczniki - kontrolka w dłoń i do roboty.
Kostka ISO ...rozpis , logika zapłonu . Użyj "SZUKAJ" wpisujęc te 2 hasła bo pojawia się średnio raz w tygodniu.
Ja się na tym nie znam ale myślę, że jak radio się wyłącza co regularny czas to działa logika zapłonu - czyli brakuje jednego plusa.
podłącz poprawnie i radyjko będzie działać jak trzeba ,przecież radyjka blaupunkta posiadają logikę zapłonu ,poszukaj info co to jest logika zapłonu i nie czytaj bzdur co piszą: dariusz dubinski2 i apap
logika zapłonu blaupunkt logika zapłonu radio logika zapłonu zrobić
włączają wentylatory polonez ściemniacz żarówek ledowych elektroniczny ogranicznik prędkości
Podłączenie kolumn 6Ω do amplitunera 8Ω: czy to bezpieczne? Kabel zasilający wyświetlacza nawigacji Citroen C4 Picasso 2009 - opis i diagnostyka