http://www.egrafik.pl/kurs-c-plus-plus/3... Dodano po 41 Najsmutniejsze, że się szukać nawet nie chce...
Witaj co na to?
Poczytaj to: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
Problemem jest tu operator %, który przyjmuje wyłącznie wartości całkowite. Musisz go zastąpić funkcją fmod() z pliku <math.h>.
Napisałem ci kompletny prog losowania lotka i multi.Dla tych którzy mają wątpliwości że użyłem fcję goto "label" mam propozycję aby prog poprawili bez użycia dodatkowych fcji np bool. Sądzę że nikomu się nie uda. Plik losowania plik.txt umieściłem na dysku D:,ale możesz zmienić na dowolny. Odpowiada za to linia kodu: plik_zap.open("d:\\plik.txt",fstream::ou...
Tu znajdziesz rozwiazanie http://blog.actuary.pl/2010/01/zegarek-n...
To sprawdź tutaj: http://ideone.com/
Np: #define rozmiar_gry 6 #define rozmiar_tablicy(a) ((sizeof a)/(sizeof a[0])) const int rolka[] = {1, 1, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 2}; int stan_gry[rozmiar_gry][rozmia... void losuj_nowe(void) { int i = 0; for (i = 0; i < rozmiar_gry; ++i) { /* losuj...
Rekord powiniej być tablicą sześciu liczb całkowitych, wtedy posortujesz normalnie jak tablicę. Losowań masz wykonać 1000 a nie 49 jak to robisz. Losowanie bez powtórzeń możesz ułatwić sobie nieco korzystając z tablicy haszującej - poczytaj sobie o tym wynalazku. :)
To trochę inaczej wygląda. Pomocne mogą być rysunki z wikipedii. Zawartość rejestru przesuwasz w lewą lub w prawą strone o 1 bit, a drugi koniec rejestru uzupełniasz wartością będącą wynikiem XOR bitów pobranych z odpowiednich odczepów rejestru (poszczególne bity rejestru). Skąd bierzesz bity do XOR - określa wielomian. Przykładowy kod: dla wielomianu...
Ponieważ dla komputera nie ma prostego sposobu, żeby wygenerować liczbę z dowolnie wybranego rozmiaru. Losowana jest zawsze liczba o stałej długości. Reszta z dzielenia, uzyskiwana operatorem %, ma bardzo ciekawą właściwość, nigdy nie uzyska się reszty większej, niż dzielnik (pomniejszony o jeden). Dlatego ta sztuczka jest powszechnie wykorzystywana...
Masz przykład losowania bez powtórzeń wybranej ilości liczb z liczb od nn=1 do 80; nn też ustalasz.Możesz to przerobić na własne potrzeby. #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int k,i,j,n,nn,los[80]; int losuj() { do { k=rand()%nn+1; for(j=0;j<=i-1;j++) { if(los[j]==k)losuj(); } los[i]=k;...
echo off title Number from 1 to 100. color 0a cls :loop cls set /a rand=%random% %%101 echo %rand% pause >nul goto loop
to może losuj jedną liczbę a pozostałe wyświetlaj ?:)
Dawno temu napisałem program w Visual Basic Script na podstawie algorytmu losowania bezzwrotnego. Algorytm ten jest znany. Ja poznałem go na lekcjach Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki Matematycznej. Model jest statyczny (nie uwzględnia zmiennej czasowej) i opiera się na podstawowej kombinatoryce. Jeżeli dobrze pamiętam, to owe wiele lat temu...
Wystarczy stworzyć tablicę dla histogramu - będziesz ją indeksowała wylosowaną liczbą zwiększając wartość tej pozycji o 1 (1 wylosowana). Na koniec wystarczy znaleźć największą wartość i wyświetlić na którym jest indeksie - to bedzie najczęściej losowana liczba.
google -> VBA pętla for Linków tam od groma :)
Witam. Do generowania liczb pseudolosowych w Javie mozna uzyc klasy Random z pakietu java.util . Trzeba stworzyc instancje tej klasy, po czym, w zaleznosci od potrzeb, wywolac odpowiednia metode. Dla twojego przypadku moze to wygladac w ten sposob: import java.util.Random; ... int los; Random r = new Random(); los = r.nextInt(101); //przedzial...
Sporo niewiadomych. Nie wiadomo gdzie jest 'Activecell', a w związku z tym 'C[-1]' oraz wszystkie "offsetowane". Jedyna wskazówka, że wynik *5% zapisujesz w B3. Trzeba policzyć :) W przykładzie losowanie 5% unikatowych liczb z kolumny "C". Oczywiście wartość 'ile' możesz zapisać w B3 ;) itd
Witam, Czy użycie tego kodu dla M32 z wew. 2 MHz da mi pożądany efekt czyli losowanie liczb? Kod C - To jest jakaś inna wersja tej funkcji powinno być tak: [syntax=c] //---Poczatek generatora------------------------------... uint32_t stan_poprzedni=7; //Przy inicjalizacji bedzie to 'seed' const uint32_t a=22695477, c=1; uint16_t losuj() { stan_poprzedni=(a*stan_poprzedni+c);...
bascomowa funkcja Rnd() potem zapisujesz wylosowane liczby w tablicy i przy kolejnym losowaniu sprawdzasz czy się nie powtarza jeśli się powtarza to losujesz jeszcze raz i znowu sprawdzasz, jeśli się nie powtarza to dopisujesz do tablicy wylosowanych i wyświetlasz na lcd
1. Jaki to procesor? Attiny2313 czy AT90S2313 czy Attiny2313 2. do pojedynczych diod led nie trzeba tranzystorów, a czym maja być zasilane "buźki"? Bo wydaje mi się, że buźki można by wysterować tranzystorami bez przekaźników 3. Po co te tranzystory na przyciskach - nie potrzebne 4. Proszę o nie rysowanie laurek - http://mirekk36.blogspot.com/p/spis-tres...
Co prawda PHP to nie moja bajka, ale algorytm mogę zaproponować: - utwórz tablicę a z n liczbami do losowania; - utwórz pustą tablicę b na p wylosowanych liczb; pętla (oczekuj na naciśnięcie przycisku) - losuj liczbę z zakresu n tablicy; - zapisz tą liczbę w tablicy b; - wykasuj tą liczbę z tablicy a; - przesuń pozostałe liczby o jedną pozycję w lewo...
Dzień dobry wszystkim ;-) Szukam rozwiązania kilku problemów z oprogramowaniem Arduino, konkretnie MEGA2560, zacznę od pierwszego, które na tą chwilę blokuje pozostałe. Losowanie: Aktualnie program losuje liczby w zakresie 1-12, funkcja random wspomagana przez randomSeed. Jest OK, funkcja zwraca wartość 1-12. Następny etap zakłada wylosowanie kolejnej...
Co do zadania jak najbardziej sie zgadzam, że rozwiazanie nie jest odpowiedzią na problem. Tu mi sie nasuwa kilka spostrzeżeń. Ile ma byc tych liczb od 1 - 20 - nie sprecyzowane. Z jaka dokładnością maja być losowane te liczby, bo jak całkowite i ma ich być 20 to po co losować? A tak na marginesie to ŻADEN program komputerowy nie ma w 100% działającego...
Zdawalo mi sie ze juz czytalem kiedys na ten temat ale przeszukalem forum i niestety nie znalazlem podobnego zagadnienia. Wie ktos moze jak wykonac losowanie przypadkowych liczb w '51? Z poczatku myslalem zeby wykorzystac rozne wskazniki czy rejestry w procesorze ale to chyba nie byla by zupelnie losowa generacja liczb (?) Ma ktos jakis pomysl? Chocby...
Wylosuj liczbę od 1 do 100 i sprawdź, czy jest ona równa 1. Szansa na to jest 1%. Tu [url=https://stackoverflow.com/questions... masz przykład funkcji random.
Jeśli użyjesz S-Funkcji, to możesz zapisać w języku C. Nieco o tym tutaj: http://www.dzyszla.aplus.pl/programy_i_t...
witam musze napisac program w c a nie mam pojecia jak sie za to zabrac, zadanie wglada nastepujaco: "Napisz program. ktory losuje szesc liczb w zakresie od 1 do 49. Losowanie powtarza zadana przez uzytkownika ilosc razy. Wszystkie wyniki losowan przechowuje w tablicy struktut pod kolejnymi pozycjami. Po zakonczeniu losowan program powinien pokazywac...
Nie znam takie wbudowanej funkcji. Ale można to obejść, możesz losować liczby i sprawdzać czy wylosowana to 5 jeżeli tak to powtarzasz. To ma jedną wadę wyobraź sobie że cały czas będziesz losował 5 ... Druga opcja to wykonanie 2 losowań pierwsze dla liczb z przedziału np. <2,5) drugie (5,n>. Trzecie co przychodzi mi na myśl to wrzucasz konkretne...
Poprawiona wersja: [syntax=cpp] #include <iostream> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <cmath> using namespace std; int main() { int n; srand(time(NULL)); n=rand()%20+0; //////////////////// przy użyciu swich swich(n) case 5: cout<<"piec"; break; case 6: cout<<"szesc"; break; case 7: cout<<"siedem";...
EDIT: Problem już rozwiązałem. Siema Mam problem taki że pokazuje mi liczby: 17 0 33 0 22 0 kod: #include <cstdlib> #include <iostream> #include <cmath> using namespace std; const unsigned ILOSC_LICZB = 6; const int MAKSYMALNA_LICZBA = 49; int main(int argc, char *argv[]) { unsigned aLiczby[ILOSC_LICZB];...
Jeśli ŚREDNIA i ODCHYLENIE.STANDARDOWE dla skończonej liczby losowań mają wyjść dokładnie takie jak założono, to już nie będą wartości losowe, najwyżej losowe "na smyczy". Ponieważ są to dwa parametry, można obliczyć dwa wyniki rozwiązując odpowiedni układ równań. Czyli jeśli potrzebujemy n liczb, losujemy n-2, a dwie obliczamy. Ponieważ wychodzi z...
To samo zamieściłeś w KFD. Dobre postępowanie. Masz tą samą odpowiedź którą dałem w KFD, jednak troszkę zmodyfikowaną: #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,suma=0,tab[10]; time_t t; srand((unsigned) time(&t)); cout<<"zawartosc tablicy:"<<endl;...
#include <windows.h> #include <iostream> #include <ctime> int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszCmdLine, int nCmdShow) { srand(static_cast<int>(tim... char losuj[] = { ((rand()%6)+49), '\0'} ; MessageBox...
Da się jakoś zrobić LOSOWANIE liczb w C++ ?? Proszę pomóżcie, albo podajcie jakiś przykład...
[syntax=cpp]... tablica[ile] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[ile] <<endl; ...[/syntax] Powinno być chyba [syntax=cpp]... tablica[i] = ((rand()%100)+10); cout << tablica[i] <<endl; ...[/syntax] Inaczej (losowo) program będzie "szedł w maliny" przy indeksie tablicy=ile. Poza tym, tabele indeksujemy od wartości 0, a nie od...
Chciałbym napisać mały programik( symulator LOTTO), taki żebym mógł losowac liczby w różnych kombinacjach. Liczby wylosowane nie powtarzają sie w kolejnym losowaniu,czyli:np. losuję 5 liczb z 50, póżniej kolejne pięć wyłączając pięć poprzednich czyli:5 z 45 itd. Mój problem polega na tym,że nie mam pojęcia jak się pisze programy. Czy trzeba mieć inny...
Czyli rand() % 4 oznacza, że ma losować z liczb 0,1,...3 ???? Tak rand() % 4 oznacza że losuje liczbę 0 lub 1 lub 2 lub 3 a int JakasZmienna JakasZmienna=rand() % 4 że wartość tej zmiennej to ta losowa liczba. Liczby często losują się te same ale uruchamiając mój kod ileś tam razy wylosuje każdą z możliwych liczb, jedną więcej razy inna mniej, jedna...
Jak się nie wytłumaczysz, to napisz sobie sam. 1) musisz zapamiętać liczby, które możesz wylosować. 2) musisz losować jedną z nich 3) musisz ją usunąć z liczb możliwych do wylosowania. Najprostszy i najbardziej nieefektywny algorytm umieszczałby wylosowane liczby w tablicy. Przy wylosowaniu nowej liczby przeglądałby tablicę i sprawdzał, czy już taką...
Random(100);
Wylosowana liczba musi być postaci: 3*x + coś, wtedy będziesz miał co 3
Wykonaj 8 pomiarów "wiszącego" ADC i ostatni bit traktuj jako zmienną losową - po prostu sklej z nich 1 bajt. Jakiś stan może sie próbować ustalić, ale ostatni bit pomiaru i tak będzie "szumić". Oprócz tego możesz do kodu programu wrzucić tablicę liczb pseudolosowych wygenerowanych na PC i taki pomair z ADC wykorzystywać jako swoiste ziarno.
Witam, mam taki skrypt lotto, muszę go zmienić, by 2 razy sprawdzał czy liczby się nie powtórzyły. Pierwszy raz przy podawaniu, ma nie pozwolić na wpisanie 2 takich samych liczb, oraz na końcu ma sprawdzić czy liczby wylosowanie się nie powtórzył i zapobiec powtarzaniu. Czy mógłby ktoś go tak przerobić? Byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dzięki. [syntax=c]...
dzięki działa a wiesz może jak zrobić losowanie liczb w zakresie od 9 do -9 :?:
Bardziej chodziło mi, że makro jest przygotowane na sortowanie nawet stu wartości w wierszu, Ty masz to do lotto, specyficznie do 6 liczb, więc Const MaxX możesz zmienić na 6 spokojnie, wtedy będzie brało pod uwagę tylko kolumny od A do F. Jeśli będziesz chciał sortować losowania z innych gier, gdzie załóżmy jest losowane 20 liczb, to wtedy można to...
Jak to nie wiesz? Utwórz sobie drugą tablicę, wypełnij ją zerami, zwiększaj pole o 1 za każdym razem kiedy liczba równa jego indeksowi zostanie wylosowana.
visual studio
A jakiś może kod ilustrujący to? n to ilość liczb do wylosowania. [syntax=cpp] for (int i=0; i<n; i++){ while(!plik.eof()) { plik >> liczba; cout << liczba << endl; fout << liczba << " "; } [/syntax] W taki sposób ma być dodany for czy w while? jeśli wrzucam w while to mi wyświetla w słupku pojedyńcze cyfry.. A potem...
Wiem wiem że estetyka, na egzaminie napisał bym "ładniej" :D A w tym wzorze -1^2j zawsze będzie 1 - więc nie pisałem. W tym zadaniu własnie chodzi że "dla m mocno większego od 1" Niech będzie że "dla m dużo większe od 1 oraz losowego t z przedziału -4 do 6" tylko co dalej... To jest tak dziwnie napisane, myślałem że może dla każdego t ma obliczyć 3...
Odpowiedź pozostaje ta sama. Liczby nie muszą być po kolei, RANDBETWEEN losujesz tylko numer wiersza w kolumnie A. Jeżeli umieścisz w niej te czasy, spośród których chcesz losować, to będziesz de facto "losował" czasy.
Mam do rozwiązania coś takiego: Z 20 liczb ma zostać wylosowane 5. Ma być losowanie bez powtórzeń. Tutaj jest prosto, bo użyłem =los() w 5 komórkach pod sobą, a następnie =pozycja , co pozwoliło mi na wylosowanie bez powtórzeń. Drugim etapem jest dołożenie kolejnych 10 liczb i znowu losowanie 5 z tej puli (czyli 5 z zakresu 30tu), lecz liczby nie mogą...
http://absolwencinawalizkach.pl/losowani...
narazie musi to być zwykła kostka :] dopiero po zaliczeniu będe mógł sie dalej bawić. Ojciec stwierdził że mam mu z tego zrobić losowanie liczb do totolotka :D teraz można też ustawić losowanie liczby 0-9 ale programowo, myślałem też żeby tam jakąś zworke dać do ustalania przedziału losowania :)
Uwierz mi że losuje liczby tak jak powinno losować tylko nie pozwalasz wyjść z pętli jeśli wylosujesz liczbę np 23, 29 itp. Warunek źle skonstruowałeś powinno być tak: [syntax=cpp]while (!(((res >= 1) && (res <=10)) || ((res >= 20) && (res <=30))));[/syntax]
Nie wiem czemu chcecie uzywac tutaj liczb losowych. Ja nie chcę losować liczb tylko wygenerowac wszystkie mozliwe kombinacje liczb od 1 do 49. Czyli np: 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4,5,7 1,2,3,4,5,8 i teraz chcialbym sie pozbyc powtórek typu 1,2,3,4,5,6 1,2,3,4,6,5
Ale natrzaskaliście tych bibliotek :D [syntax=cpp] #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int k, i, n, nn, los[20]; cout<<"podaj ilosc losowanych liczb "; cin>>n; cout<<endl<<"podaj z ilu liczb losujesz "; cin>>nn; time_t t; srand((unsigned) time(&t));...
Podaję kod w C++, zamiana na C jest banalna. Jest to losowanie zadanej przez Ciebie ilości liczb, z zadanej również ilości liczb, np 6 z 49. [syntax=cpp] #include <cstdlib> #include <iostream> using namespace std; int main() { int i,ile,z_ilu; cout<<"podaj z ilu liczb chcesz losowac "; cin>>z_ilu; cout<<"podaj ile liczb...
#include <stdlib.h> #include <time.h> #include <stdio.h> main() { srand(time(NULL)); int x; x=rand()%101; printf("Liczba wylosowana to %d\n", x); } To jest mój kod, nie raz używałem funkcji losowania, ale dzisiaj we wszystkich programach, które napisałem jest taki problem, że: losuje jakąś liczbę x, następnie po odpaleniu ponownym...
Witam, otóż muszę napisać program, który będzie losować 5 liczb bez powtórzeń z zakresu <100;999>. Używam do tego tablicy jednowymiarowej oraz pętli for. Ogólnie kryteria dosyć drastyczne, bez żadnych funkcji oraz innych udziwnień. Losowanie 5 liczb jest banalne, jednak jak ująć w kodzie ponowne losowanie lub pominięcie tej liczby, gdy wylosuje...
Witam. Mam pewien problem dotyczący losowania liczb. Mam przedział liczb od 3 do 16. Muszę wylosować liczby z poszczególnych zakresów: 3-4 5-6 7-8 9-12 13-16 Problem polega na tym, że każdy przedział chciałabym losować OSOBNO tak, aby już wylosowany przedział nie zmieniał się. Np. Wylosowałam pierwszy przedział i mam taką kolejność: 4,3 Teraz chcę wylosować...
Mam zrobić program który losuje 10 liczb a następnie porządkuje je. Tak by funkcja void main() miała jak najmniej elementów. Napisałem trochę tego programy, ale niestety zamiast liczb uporządkowanych podaje 0, 0, 0.... Dołączam moje wypociny:/ #include <iostream> // dolaczenie biblioteki iostream.h using namespace std; const int n = 10; int tab[n];...
Witam, oj, podstawy się kłaniają... :roll: Losujesz liczbę z zakresu 0-99 (oczywiście rozkład jednostajny) i jeśli wylosowana liczba jest z zakresu 0-19 (mniejsza od 20) to masz swoje 20%. Pozdrawiam, GSM
Zmienna rozmiar mówi jak duż ma być tablica a min i max to zakres z jakiego ma losować. Więc niema problemu aby z zakresu od 2 do 2 wylosowało 9 pozycji o wartosci 2 debbuger mówi że pętla wykonuje sie w nieskonczoność Właśnie nie - masz/miałeś tą pętle eliminującą powtórzenia. Raz wylosujesz 2 i potem program w nieskończonej pętli losuje liczbę z...
Chcesz losować 5 liczb od 1 do 80 - więc w drugim wierszu poziomo umieszczasz 80 liczb od 1 do 80. W pole ile pozostało wpisujesz 80. Pole D3 kopiujesz w prawo min. 80 razy. Później kopiujesz cały trzeci wiersz minimum 5 razy "w dół". Wylosowane liczby odczytujesz z kolumny B. Pozdrawiam, Dr.Vee
Kiedyś napisałem losowanie n (max 20) liczb spośród nn liczb. Można to napisać prościej. Uwaga nn>n #include <time.h> #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; int main() { int k,i,n,nn,los[20]; cout<<"podaj ilosc losowanych liczb "; cin>>n; cout<<endl<<"podaj z ilu liczb losujesz "; cin>>nn;...
I to są liczby pseudolosowe ? Z Wikipedii: Liczby pochodzące z generatora programowego zwane są liczbami pseudolosowymi, ponieważ faktycznie nie są dziełem przypadku, lecz wynikiem obliczeń matematycznych. Jak wypróbujesz ten kod - to znajdziesz jeszcze jedną jego wadę :cry: wynikającą z zastosowanego algorytmu - tzn. powtórzenia losowanych liczb :-o...
Słuchaj ja mam programik on losuje 5 liczb o różnych wartosciach ale zawsze sa te same. czy o to ci chodzi?? Widocznie mechanizm generacji liczb pseudolosowych wymaga inicjalizacji przed losowaniem (randomize() czy cuś w tym stylu w zależności od języka/bibliotek).
Pierwszy raz się spotykam z * w C++. Jak i gdzie dokładnie się jej używa? To wręcz śmietanka w C/C++. ;) Operator wyłuskania może nie jest obszernym tematem do opisania, ale na pewno ciężkim do zrozumienia dla początkujących. Tutaj temat ten jest bezpośrednio związany ze wskaźnikami, a co za tym idzie również i z operatorami new, delete. Musisz poczytać...
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
Tablica jednowymiarowa? Użyj random() aby losował pozycje liczb z tej tablicy.
1. "i" jest licznikiem, nie losowaną liczbą (jest nią "k") z którą po losowaniu nic się nie dzieje. można by w wypadku ponownego wylosowania wartości którą już mamy w tablicy kombinować ze sprawdzaniem kolejnej, czyli k+1, ale tu znowu trzeba sprawdzać czy już takiej nie było, jeśli była to k+2 i tak do skutku, kłopotliwe, trzeba jeszcze sprawdzać czy...
:arrow: walek33 Szczerze? Nie zastanawiałem się nad tym. Moje podejście jest proste i sprowadza się do szukania rozwiązania od strony technicznej. Osobiście nie wierzę w "powtarzalność" losowanych liczb w Jakimkolwiek Lotku, to kwestia przypadku. Gdyby było inaczej dawno byśmy już to rozgryźli na elektrodzie :) A pod awatarem, w następnym wierszu po...
ciezko stwierdzic w ktorym dokladnie momencie. wyglada to mniej wiecej tak.. aby go sprawdzic zmniejszylem ilosc losowanych liczb do5 a ilosc dzialan zwiekszylem do 20 na dwa pytania odpowiadam zle.. i dziala nawet losuje 2 razy to pytanie na ktore wczesniej odp zle(caly czas odp zle na nie) pozniej sa z2 pytania na ktore odp dobrze a pozniej staje...
Coś takiego #include <iostream> #include <conio.h> using namespace std; class RandomTab{ public: RandomTab(); void Losuj(); void Wyswietl(); int GetMax(); private: int x[30]; }; RandomTab::RandomTab()... srand(time(NULL)); } void RandomTab::Losuj(){...
10.Napisz program który losuje n liczb całkowitych od (0 do 100) obliczający ile jest podzielnych przez 3, podzielnych przez 4, jaka jest średnia tego zbioru. Zadbaj o estetyczne rozmieszczenie komponentów i strony. proszę o pomoc ponieważ całkowicie mi to nie działa :c prosiłbym o cały kodzik od początku do końca o ile nie jest to problemem
dosyć dobrym rozwiązaniem jest też np użycie niewielkiego ROM'u z losowymi wartościami jednocześnie losowo go adresując, ostatnio potrzebowałem generator liczb pseudolosowych i co prawda zakończyło się na rejestrach przesuwnych, ale szczerze powiedziawszy lepszą losowość dawało rozwiązanie z ROM'em, na rejestrach przesuwnych zdarzyło się, że otrzymaliśmy...
[syntax=cpp]//deklaracja zmiencyh #include <iostream> #include <cstdio> #include <conio.h> #include <math.h> #include <cmath> #include <time.h> using namespace std; int main() { int tab[10]; srand(time(0)); for (int i=0;i<=10;i++) //dodaje elementy do tablicy { tab[i] = rand()%20+1; } for (int i=0;i<=10;i++)...
Proszę przykład losuje liczbę.
W Pascalu funkcja Random(x) losuje liczby całkowite z przedziału Zepsułeś całą niespodziankę :)
chce aby program losował liczby z przedziału od 1 do 20 i do 2 liczb po przecinku, bo w takim przypadku jak teraz to wyskakuje mi za każda raza ( liczba.00 ) program losowanie; uses crt; var a:real; begin clrscr; randomize; {uruchomienie generatora} a:=random(20); write('Wylosowano ',a:0:1); readkey; end.
Chuba raczej jako wejście, jeśli łączysz je do masy lub Vcc. Inaczej będziesz miał zwarcie Fakt, źle się wyraziłem - do masy lub vcc wewnętrznie - czyli pisząc po ludzku ustawiamy jako wyjście i 0 (do masy) lub 1 (czyli do vcc). Absolutmie nie zamierzałem polecać zewnętrzne podłączanie do masy. To czy jako wejście z podciąganiem to kwestia ilośći zewnętrznych...
Po pierwsze powinieneś działać w zakresie 0-7. Po drugie Rnd losuje liczby według algorytmu pseudolosowego - warto na starcie załadować generator jakimś seedem. Po trzecie nie lepiej: PORTD = Rnd(255) PORTB = Rnd(255)
Witam Mam maly problemik potrzebuje na wyswietlaczu LCD w dsm51 wypisac wszystkie litery alfabetu polskiego lacznie z polskimi. Wszystko byloby dobrze gdyby bylo ich tylko 8, ale niestety jest 9 :( Jezeli wiecie to jak zrobic zeby wypisac te wszystkie litery to czekam z gory dziekuje za pomoc I jezeli jeszcze moge o cos spytac to chcialbym zrobic prosty...
Dziekuje za obie odpowiedzi- obie byly trafne :) Problem rozwiazany ale jak to w zyciu pojawil sie kolejny a raczej dwa: 1. przy kolejnych losowaniach, wylosowane liczby sa za kazdym razem takie same 2. odnosnie tego malo doskonalego sposobu na losowanie liczb pseudolosowych- czy moglbys Azar zmodyfikowac moj kod? Nie chodzi o mój problem z angielskim...
Ja mysle,z e nalezy zrobic to tak, zdefiniowac JEDNA tablice, ktora bedzie zawierala dane, czy dana liczba juz byla losowana. Czyli mozna to zrobic na minimalnym rozmiarze (ilosc_liczb/8) i zapisac to bitowo. Napisac raz fkcje, ktora bedzie losowac liczbe, sprawdzac, czy juz byla wylosowana. A losowanie dwoch liczb roznych, to po prostu dwa razy losownie...
Witam wszystkich. Chciałbym prosić o pomoc w rozwiązaniu zadania : Proszę napisać skrypt symulujący losowanie „Multi Lotka”. Algorytm: 1. Pytamy użytkownika o typ 10 liczb 2. Losujemy 20 liczb z przedziału [1;80] 3. Sprawdzamy ile liczb typowanych przez użytkownika powtórzyło się wśród liczb wylosowanych przez komputer. 4. Wyświetlenie komunikatu...
Ciekawostka: losowanie liczb polega na przeprowadzeniu bardziej skomplikowanych obliczeń niż Twoje :) Ale to bez znaczenia... Zauważ, że mając gotową tablicę po prostu w pętli for biorę jej kolejne elementy i dodaję do listy punktów w domyślnej serii wykresu. Musisz zrobić to samo i nie ma tu znaczenia, skąd bierzesz wartości. Edit: A jeżeli chcesz...
Witam, mam do zrobienia program który polega na losowaniu 4 liczb z przedzialu i podaniu tych liczb od najmniejszej. Zrobilam program ktory ładnie losuje liczby ale nie wiem jak napisać żeby mi te liczby wyświetliły się od najmniejszej. [syntax=pascal]uses crt; var a:longint; begin textbackground(0); clrscr; textcolor(12); randomize; for a:=1 to 4 do...
Umieszczaj kod w znacznikach "code". Program działa poprawnie w zakresie 10 pytań i oceniania, tylko mały drobiazg przepytuje z dodawania w zakresie 100, a nie z tabliczki mnożenia. Jeśli jesteś autorem tego dzieła, to nie bedziesz miał problemu ze zmniejszeniem zakresu losowanych liczb do 10 i zamianie znaku "+" na "*":D Po 10 pytaniach sprawdź czy...
1. Użytkownik wprowadza dane do tablicy tab1. 2. Podaje liczbę k. 3. Losujesz k liczb z tab1. 4. Te 7 liczb zapisujesz do tablicy tab2. 5. Wykonujesz mnożenie. 6. Wynki zapisujesz w tab3.
Witam.Jedno z sumowaniem dla przykładu zrobiłem.Z resztą kolega powinien sobie poradzić bo wzór już będzie i programiki są bardzo proste :D program suma_tablic; uses crt; type tab=array[0..10] of array[0..10] of integer; var a,b,c:tab; i,j:integer; procedure wyswietl(d:tab); var i,j:integer; BEGIN for i:=0...
ok zrobiłem już. dzięki za pomoc :D jeszcze pewno będę miał problemy z zrobieniem tego szyfrowania z losowaniem liczb (bez osobnych procedur) ale naprawdę dziękuję!
Witam wszystkich serdecznie. Mam do napisania w C++ program, a zupelnie nie wiem jak sie za niego zabrac. Please o pomoc. Zadanie wyglada tak: "Napisać program umożliwiający sortowanie malejące liczb wylosowanych przez program (10 liczb). Program powinien obsługiwać menu z opcjami: 1. Losowanie liczb (wyświetlenie wyniku losowania) 2.Sortuj malejąco...
Zrobiłbym to tak... W kolumnie A (od A1 do np. A20) wpisujesz liczby. W kolumnie B wpisujesz "x" dla liczb, których już nie chcesz losować (bo np. były wylosowane wcześniej). W C1 wpisujesz: =JEŻELI(B1="x";"";A1) i kompujesz tę formułę w dół. W dowolnej innej komórce wpisujesz: =INDEKS(C:C;ZAOKR.DO.CAŁK(LOS()*MAX(C:C)... W tym momencie będzie Ci losował...
Jeśli ktoś zna tematyke kanałó radiowych i mołby napisać taka funkcje opsac w jaki sposob mozna losowac liczby o rozkladzie gausa z tym ze prosze nie wysylac linkow z wikipedi bo doskonale je znam Jeżeli dysponujesz generatorem liczb losowych o równomiernym rozkładzie losowanych liczb w zakresie 0-1 (zwykły random w komputerze), wystarczy że wylosujesz...
Dioda działa, ale mam jeszcze problem z tym, że na końcu chcę sprawdzić czy wpisany kod jest poprawnie wpisany, ale Zmienne kod1-4 są zmiennymi lokalnymi dla pętli for. I oczywiście ta pętla for z losowaniem liczb działa w nieskończoność.
robisz generator losowy który losuje x liczb i sprawdzacz czy któraś liczba się nie powtarza, jak znajde to wkleje Ci taki kod w C++ Dodano po 3 W C++ wgląda to tak ind liczba[20],a,b,c; for(a=0;a<20;a++) { liczba[a]=random(80)+1; do { c=0; for(b=0;b<20;b++) { if(a!=b && liczba[a]==liczba[b])...
if liczba=(r) then begin begin writeln('Gratuluje zgadłeś za ',licznik,' razem'); znak:=readkey; until znak=#27; {<--------------- error podany w temacie} end; Sama ta budowa pokazuje na krzyżowe bloki. Proponuję zamieścić kod w znacznikach [syntax = pascal] i zadbać o wcięcia, to sam zobaczysz, gdzie jest za dużo lub...
3. Zadanie Maszyna losująca. Maszyna generuje losowo 3 liczby z zakresu od 0 do 9. W przypadku wylosowania jednakowych trzech liczb (oprócz „0”) maszyna daje możliwość powtórnego losowania liczb. W przypadku wylosowania trzech liczb „0” maszyna generuje napis „Wygrana”. Jeżeli natomiast przynajmniej jedna z generowanych...
losowanie liczb excel losowanie liczb zbioru excel losowanie liczb
kabel zasilający grubość kabla odblokować start pulpicie windows update dziać
teoria obwodów hulajnoga elektryczna scooter
Wymiana immobilizera w Volkswagen Polo 1.4 na 1.0 Radio Manta RS5501 Toronto - samoczynne włączanie