Trafo tak brumi Jest to jego mechaniczne "brumienie", czy to słychać w głośnikach ? W pierwszym przypadku (jesli to jest mechaniczne) sugeruje luźne uzwojenia na rdzeniu. W drugim, świadczyć może o złej filtracji napięć zasilających.
Luźno nawinięte uzwojenie. Zastanów się co sie dzieje z przewodem w polu magnetycznym.
Widzę, że kolega ma podobne zdanie. Nie ma innej możliwości niż luźny rdzeń i luźne uzwojenia, nic innego nie może w transformatorze wytwarzać fali mechanicznej. Kiedyś robiłem z tym eksperymenty i mogę Ci powiedzieć, że jeżeli pakiet blach transformatorowych jest za luźno poukładany to zawsze będziesz słyszał dźwięk. Ja jestem w stanie zmusić nawet...
Zapewne delikatne brzęczenie pochodzi od trafka . Luźne uzwojenia drgają wprowadzając transformator rezonans który przechodzi na obudowę dając mało przyjemne efekty. W starszym sprzęcie pomagało dokręcenie trafa . Jeśli trafo jest w całości przykręcone (rdzeń nie jest skręcany na śruby) zastosuj podkładkę gumową . Droższym rozwiązaniem jest zastosowanie...
Przyczyną pojawienia się dźwięku 50Hz może być zbyt luźne uzwojenie, zbyt luźno ściśnięty rdzeń. Mogą buczeć dławiki - podobnie albo uzwojenia albo rdzenie. Przy czym dławiki będą buczeć pod obciążeniem. Transformatory mogą buczeć na biegu jałowym i bardziej pod obciążeniem.
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
chciałbym się zapytać z czego wynika "piszczenie" przetwornic? Z magnetostrykcji w rdzeniu lub z luźnego uzwojenia transformatora/dławika. Tylko, że jeżeli to jest PWM o częstotliwości liczonej w MHz, to czy nie powinien być niesłyszalny tak, czy inaczej, niezależnie od wypełnienia? Skąd w takim razie ten pisk? Albo deklarowana częstotliwość ma się...
bez obciążenia 230V buczy ale chyba to normalne. Nie grzeje się. Wygląda na to że jest sprawne Nie, buczenie nie jest normalne. Albo luźne blachy rdzenia, albo uzwojenie.
Czasami jak kolega wyżej pisał piszczenie powoduje luźne uzwojenie na rdzeniu.
Farbą nie wiele wskórasz, tu trzeba by było zadziałać jakąś żywicą, klejem. Ale jeżeli masz luźne uzwojenie wewnątrz to będzie kłopot.
Rozumiem, bo wtedy w "luźnym" uzwojeniu indukuje się również siła elektromotoryczna. Zadam głupie pytanie - czy ten układ daje na wyjściu napięcie przemienne?
Nissan to to samo co Renault. Kolego, sprawdź czy pręty nie sa luźne, bo siła odśrodkowa jest znaczna. Jak Valeo, to zobacz czy koszyczek (uzwojenie na wirniku) nie jest luźne, bo to wada genetyczna wirników w tych alternatorach. Albo rusz śrubokrętem, albo ujmij wirnik w dłoń i na wyskości ucha pokręć nim, fajna grzechoteczka.
Jeżeli to Bosch to raczej wychodzi na luźne uzwojenie stojanu i brak izolacji rowkowej i międzyfazowej.P
Eq Yamaha 1100 brzęczy transformator. Sprawdź proszę, czy "brzęczy" sam transformator, czy winne jest wadliwe mocowanie transformatora do obudowy. W tym modelu transformator jest mocowany za pomocą blaszanych "uszu" do spodniej części obudowy. Być może wystarczy dociągnięcie tych wkrętów lub podłożenie pod transformator podkładki tłumiącej (guma, korek,...
To nie jest żadne uzwojenie. Opaska izolacyjna która trzyma zaciski wejściowe. Jak przetniesz będą luźno do niczego nie przymocowane.
Zakładam, że poprawnie oceniłeś źródło dźwięku (patrz post wyżej). Jeżeli poza buczeniem wszystko jest OK to: - luźny rdzeń trafo (sprawdź, czy można go bardziej "ścisnąć") lub - luźne uzwojenie - tu czasem pomaga pomalowanie uzwojenia żywicami poliestrowymi.
Na 5 zdjęciu widać luźne uzwojenia, czyli nie ma pewności z której cewki.
Skupiając uzwojenie na pierścieniu zwiększasz wartość poziomu indukcji rozproszenia. Dlatego zwykle dławik sprzężony jest równomiernie nawinięty. Nawet jeżeli liczba zwojów jest mała to rozkłada się je po całym obwodzie. Wyjątkiem jest dławik skompensowany ale w jego przypadku ważne jest fizyczne rozdzielenie obu uzwojeń. Nie kombinuj, zwykły wzrór...
Jak odłączyłeś końcówki mocy, a dalej muczy to to nie to. Jak brzęczy to znaczy, że są luźne uzwojenia a nie, że jest przeciążone. Jak się nie grzeje to OK. spróbuj wtyczki wyciągnąć od niego jak ucichnie to trzeba szukać.
Klej który trzeba smarować na pewno jest za gęsty aby wniknąć w luźne uzwojenie. Sugerowałbym raczej impregnację lakierem elektroizolacyjnym. Zrobią Ci to w zakładzie przezwajającym silniki.
Podstaw elementy w drenie BUZ-a, rezystory do n.2 i 3 TDA, sprawdź dobrze inne elementy. Ewentualnie luźne uzwojenia/rdzeń trafa.
W silnikach elektrycznych głównie hałas powodowany jest przez łożyska, wentylator czy sam wirnik (tarcie, ruchy powietrza). Jeśli chodzi o transformatory to na dźwięk przede wszystkim wpływa jakość nawiniętego uzwojenia czy sztywność rdzenia. Najczęściej buczą blachy rdzenia albo uzwojenie które jest stosunkowo luźno nawinięte. Takim sytuacjom przeciwdziała...
pomiar jest różny nawet na zewnętrzny pinach w zależności od pozycji To świadczy albo o luźnych zaciskach na krańcach uzwojenia albo o luźnych zwojach drutu oporowego, więc nie do końca działają dobrze. 1204891 Impedancja między pin 1 a 3 jest sumą tych dwóch części uzwojenia jakie są w danym momencie zwarte. Tak myślę.
Mój tok rozumowania był następujący: kilkukrotne przegrzanie, być może nie do końca czysty stop miedzi ze względu na optymalizację kosztów --> większa kruchość, brak impregnacji i luźne uzwojenia --> albo ja zawadziłem przy rozbieraniu albo po prostu pękło podczas upadku. Co do lakieru do soldermaski - elektrycznie i terminicznie nie mam obaw,...
""Uzwojenia nie "bzycza", ale luźne blachy rdzenia " Uzwojenie też potrafi brzęczeć ale całość nasączyć lakierem powinno pomóc.
po podłączeniu mu 230v ma taki falowy przydźwięk. Jaki to jest falowy przydźwięk? To, że transformator buczy to nic dziwnego, może mieć (względnie) luźne uzwojenia. Zwijany rdzeń w troidzie także może mieć luzy jak normalny transformator z rdzeniem EI, UU, LL.
Rzeczywiście jest to błąd związany z silnikiem: otwarty / zwarty obwód uzwojenia, luźne połączenie, błąd elektroniki - PCB Proponuję omomierzem sprawdzić oporności: uzwojenie silnika ~2Ω +/- 10% (wyjścia z silnika U-V-W) prądnica tachometryczna ~40Ω, Jeśli te pomiary będą prawidłowe to uszkodzona jest prawdopodobnie elektronika sterowania...
Może uzwojenia luźne?
Mogłeś też naruszyć konstrukcje uzwojenia. Przy "luźnych" drutach uzwojenia ma prawo wydawać taki wyjący odgłos przy obciążeniu. Kwestia jakości dzisiejszych łożysk tez jest ważna. Te tanie szybko padaja. Łożyska klasy C3?
Zdjąć ostrożnie cewki cewki z kinola ,można wczesniej zaznaczyć flamastrem ich dawne połozenie . Zlokalizować luźne uzwojenia te od V ,zalać klejem na gorąco z pistoletu. Odczekać aż klej wystygnie . Zamontować cewki spowrotem na szyjce. Cieszyć się ciszą.
Przyczyn może być pare. Jedną z nich to przypalona cewka głośnika wysokotonowego. Rozbierz ten głośnik i sprawdź czy nie ma luźnego uzwojenia a także sprawdź czy cewka nie jest wtopiona w karkas. Gdy jednak wszystko będzie dobre w głośniku to sprawdź luty na zwrotnicy i okablowanie (może coś nie łączyć i z tego ten dźwięk) Pozdrawiam!
(at)chasing Magnetostrykcja to zmiany wymiarów pewnych materiałów paramagnetycznych pod wpływem pola magnetycznego. Na rdzenie transformatorów, silników etc. dobiera się takie materiały by to zjawisko nie wystąpiło. To może być zbyt luźne nawiniecie uzwojenia albo źle sklejony rdzeń.
Pomsył jest jeden. Ale stracisz gwarancje. Prawdopodobnie jakiś feryt luźny albo uzwojenie wydaje ten dźwięk. żadne programy w tym tobie nie pomogą bo to jest fizyczna wada.
PRzejrzyj cały obwód podświetlenia. Z tego co pamiętam jest to transformator - bezpiecznik i żarówki. Może gdzieś coś jest luźne / odlutowało się. Najlepiej sprawdź czy jest 6V (miernik ustaw na przemienne) na uzwojeniu trafa.
Zapewne nie tyle buczenie co trzeszczenie. Wygląda na luźne uzwojenia trafo. Ściemniacz prawdopodobnie obcina nie amplitudę lecz czas trwania tejże. W efekcie trafo jest obciążane krótkimi szpilkami. Ja próbowałbym trafo uciszyć np przez zatopienie uzwojeń w stearynie jako, że fachowo tj zalanie szelakiem lub lakierem trochę kłopotliwe.
Witam - podokręcaj wszystkie chłodzone elementy do radiatorów na początek. Pewnie piszczy Ci trafo w przetwornicy. Ktoś kiedyś na elce opisywał patent z kąpielą trafa w lakierze (żeby skleić luźne uzwojenia) - ja tego nie próbowałem więc nie mogę nic powiedzieć. Poszukaj na forum bo było pare razy ten temat poruszany. Powodzenia Pozdrawiam ------- a...
Jedna jest markowa CTEK Też mi marka... Hama też będzie markowa? Ta markowa w czasie pracy wydaje dziwie odgłosy , tzn. jakby piszczała, syczała, Magnetostrykcja w rdzeniu, i/lub luźne uzwojenia. Pytanie, czy to normalne że przetwornica takie odgłosy wydaje? Nie jest normalne, porządne zasilacze pracuja bezgłośnie.
Słyszysz pracę dławików - luźne rdzenie lub uzwojenie.
gdy zestaw jest odłączony id źródła dźwięku oraz wyłączony Jeśli buczy zestaw włączony do sieci a wyłączony wyłącznikiem to zapewne wyłącznik jest za transformatorem a buczy transformator. Najprostsze rozwiązanie - odłaczać zasilanie z sieci (listwa z wyłącznikiem). Warto sprawdzić mocowanie transformatora, może jest luźne albo transformator "na sztywno"...
Dekompresator za wyczaj jest w głowicy obok świecy i uruchomiany ręcznie manetką.Służył przeważnie do gaszenia silnika. Stosował go SACHS w silnikach 125 cm. przed 1939 r. Był to wspaniały odgłos takie psikanie. Był stosowany w dyzlach przy ręcznym zapalaniu. Rozpędzano silnik kręcąc ręcznie i po osiągnięciu obrotów zamykano dekompresator Silnik odpalił....
Złożyłem rdzeń, wszystko ok, tylko burczy, myślę że jest to spowodowane luźnym nawinięciem uzwojeń. Uzwojenie się nie grzeje.
Ludzie trafo ZAWSZE będzie buczeć, to jak głośno zależy od jakości wykonania, luźno nawinięte uzwojenia są częstym powodem buczenia, Trafa na rdzeniach EI mogą buczeć z powodu rozklejającego się rdzenia
TL494 może pośrednio odpowiadać za to piszczenie, gdyż jest to układ kontroli i sterowania przetwornicy impulsowej. A te mają to do siebie, że lubią piszczeć. Znaczy, że pracują z częstotliwością kilkunastu kHz i te sygnały mogą być słyszalne poprzez np. luźne uzwojenie którejś cewki lub transformatora. Przy przeciążeniu przetwornicy takie piszczenie...
nie pytałem dokładnie bo lutnik powiedział ze zrobienie tego to koszt około 100zł a i tak nie jest pewne czy by naprawił... a przystawki dzialały dobrze tylke pewnego dnia zaczeła piszczeć jedna - mostkowa to zaczolem grac na tej przy gryfie i ta padła następnego dnia... i czym dluzej gram tym bardziej piszczą może to nie być luźne uzwojenie tylko luzy...
skaktus uzwojenie jest nawinięte luźno na rdzeniu między uzwojeniem a rdzeniem jest ze 3mm w miejscach gdzie nie ma kolumny bocznej dzięki temu powietrze ma przepływ i chłodzenie się sprawdza, testowane.
Dzień dobry, Informacja dla osób szukających przyczyny uszkadzania się falownika. Trzeba sprawdzić indukcyjność uzwojeń między fazami lub po prostu nieco porozsuwać druty uzwojeń tuż przy łączeniach wszystkich zwoi. W moim przypadku na uzwojeniu silnika tuż przy łączeniu między poszczególnymi uzwojeniami na silniku były zwarte uzwojenia. Słabo emaliowany...
Dla mie ta robota i tak jest bez sensu, te wirniki mają notoryczną tendencję do pękania uzwojenia. Najlepiej potrzepać wirnikiem i przysłuchać się, czy nie brzęczy/stuka. Jeżeli tak to już lata luźno szpula z uzwojeniem.
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Kolego autorze, zgodnie z załączonymi schematami i zdjęciami tabliczki znamionowej termik jest prawidłowo zainstalowany i założony. Jeżeli chodzi o sam problem to może on być zarówno banalny jak i skomplikowany. Zależy od rodzaju "uszkodzenia" i wiedzy autora. W pierwszej kolejności po załączeniu mierzyłbym prąd na wszystkich fazach (już po przełączeniu...
Ps co do zintegrowanych kart i tak powiem: powyżej ok 13 14kHz wprowadzaja jak wyżej pisano intermodulacje przez co zmienia się barwa sygnału więc niewiadomo czy słyszymy sin czy jej harmoniczne. Dobrą praktyką jest utworzenie w cool edit sygnałów i nagranie ich na CD i póżniejsze odtworzenia na DOBRYM odtwarzaczu. Jak ktoś zechce sprawdzić powyżej...
luźny zawias luźny gniazdo kondensator luźny
akumulatorki 26650 vectra słabe łącze subwoofer dibeisi
sterownik biezni suszarki haier
Fiat Panda 1.1 2004 – montaż liczników z obrotomierzem i halogenów, instalacja, kompatybilność Mitsubishi Outlander II brak świateł mijania i drogowych – żarówki, bezpieczniki, przekaźniki sprawne