Nie będzie problemu jak dosztukuję kawałek takiego samego drucika? Nie będzie, tylko trzeba zaizolować miejsce lutowania i zabezpieczyć tak aby wirnik nie wciągnął tego drutu.
powodem wytopienia morze byc zwarcie wirnika więc lutowanie moze nic nie dac ale sprubowac warto czasem to skutkuje polecam mocną lutownice i rozcieńczony kwas solny bez yego razcej marnie trzyma lut pozdrawiam
Zębatka wygląda ok. Wez dwa wkrętaki. Jednym zablokuj obudowę sprzęgiełka,włóż wkrętak pomiędzy obudowę rozrusznika a obudowę rozrusznika. Drugim wkrętakiem spróbuj na zasadzie dzwigni władając wkrętak pomiędzy zęby obracać sprzęgiełko. Zębatka powinna dać się obracać tylko w jednym kierunku. I jeszcze jedno. Przewody wirnika są lutowane do lamelek...
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator. Będą lekko przygasać kontrolki, ale nie będzie elektrowłącznik "klapał". To nie Polonez żeby prewencyjnie lutować wirnik.
Wygląda na wirnik,sprawdź lutowanie do komutatora.
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Tak to pracuje Stojan jest połączony w szereg z wirnikiem (czy stojana przypadkiem nie ominąłeś)? Szczotki dolegają właściwie do komutatora, komutator czysty? Inna możliwość to uszkodzony wirnik...
Patrząc jak to wygląda, sprzęt swoje najlepsze lata ma za sobą. Mocowanie kabla do obudowy, łączenie kabla z kondensatora, lutowane przewody wirnika. Nie jest dokładnie pokazane na zdjęciach, ale czy jest ślad obcierania na blachach wirnika? Stan łożysk. Ślad na wirniku może być z wcześniejszych szczotek, były takie z bezpiecznikiem stopnia zużycia....
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
Po złożeniu musi lekko się obracać jak przekręcisz za bendix.Daje się podkładki na wirnik by nie miał luzu osiowego jak będziesz sprawdzał na akumulatorze przed założeniem do samochodu.Szczotkotrzymacz nie powinien ocierać o komutator.Co do tego rozlutowania to uzwojenie wirnika jest lutowane do komutatora.O rozlutowaniu wirnika świadczą chociażby drobinki...
Wy lutowałem 4 i wirnik ruszył... Niestety bios staje na detecting Sata 5 device... Czyżby to koniec... ?
Oddaj alternator do serwisu ,masz 12 miesięcy gwarancji ,ktoś to robił,wziął kasę -odpowiada za to .Ja nie wiem, robiłem to tylko 24 lata ,gdy podczas "regeneracji" były przetaczane pierścienie ślizgowe wirnika -może brakować pierścienia na części obwodu lub ztoczono punkt lutowania uzwojenia wirnika do pierścienia, ewentualnie źle przylutowany,przewód...
Sprawdź miernikiem czy jest przejście pomiędzy pierścieniami na wirniku i między masą altka a pierścieniami. Może te Twoje lutowanie było kiepskie.
Nepek59 ma rację, ale częściową. Wirnik najprawdopodobniej jest uszkodzony. Jeżeli tak to odradzam lutowanie(bo szybko puszcza)zalecam wymianę wirnika.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Witam,pozdrawiam i życzę Zdrowych Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku. Panowie jeśli mogę pomóż,to miałem takie przypadki,też tak samo sprawdzałem i było wszystko ok.,a dalej nie kręcił.W końcu założyłem wirnik na tokarkę by przetoczyć komutator, zabieliłem czoło łączenia uzwojeń i pokazało usterkę,otóż w kilku miejscach wokół zagniatanych uzwojeń...
Wirnik do wymiany lub przezwojenia co jest nie opłacalne bo dochodzi wyważenie itp. lutowanie nie pomoże bo temperatura wirnika w czasie pracy i siły odśrodkowe ponownie go uszkodzą , dlatego jest cały zalakowany, a drut jest na komutatorze zakuty w jaskółkach.
Jeśli przezwajasz wirniki silników wysokoobrotowych, np. od elektronarzędzi, to ważne jest aby: 1. przewody z komutatorem były połączone przez zgrzewanie, lutowanie odpada, 2. gotowy przezwojony, zaimpregnowany wirnik był precyzyjnie wyważony (dynamicznie w 2-ch płaszczyznach); (mam na zbyciu odpowiednią małą wyważarkę; jakby było zainteresowanie to...
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
Mozna uzywać drutów izolowanych emaliami nieutrudniającymi lutowania , ale nie polecam do przezwajania wirników . Natomiast do uzwojeń transformatorów i cewek mozna stosować i problem lutowania mamy z głowy .
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
No to zwarcie do masy na wirniku. Pewnie od strony pierścienia wewn. Piszesz, że lutowałeś urwany przewód, może jest przetarta izolacja w miejscu gdzie drut uzwojenia przechodzi przez nadbiegunnik wirnika?
To zależy jak chcesz to zrobić? Dobrze czy "na szybko" :( ? Na YT są pomysły z naprawą np. PS3 za pomocą palnika gazowego do lutowania miedzianej instalacji wodnej... . Problemem jest rozkład temperatur w piecyku. Zwykle jest jedna grzałka w kształcie litery Z albo dwie lub 4 rurki. To mocno odbiega względem nawet najprostszych piecyków lutowniczych....
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Mam luzy na łożysku w silniku odkurzacza Electrolux Ultrasilencer. Chcę odkręcić wirnik. Zablokowałem turbinę patyczkami. Turbina się nie kręci. Śrubę rozgrzałem hotairem do lutowania ustawionym na 500 stopni. Niestety muszę użyć dość dużej siły, a śruba się nie wykręca, tylko obracam cały wirnik. Turbina pozostaje zablokowana. Za słabo rozgrzane? https://obrazki.elektroda.pl/7001372300_...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Tak masz racje nie doczytałem o tych śrubach. Szczotki wyjmuje się po to aby ich nie uszkodzić podczas wyjmowania wirnika ale nieważne poradziłeś sobie super. Co do lutowania to drut nawojowy jest lakierowany, ale zdarza się ze uzwojenie nie jest wykonane drutem miedzianym.
Jedynie dokładne przemierzenie uzwojeń wirnika może wyjaśnić sprawę , bowiem objawy wskazują na uszkodzenie uzwojenia .Możesz mierzyć omomierzem wszystkie przeciwległe wycinki komutatora np, 1 z 10 , 2 z11 , 3 z 12 , lub po dwa obok siebie np, 1 z 2 , 2 z 3 itd oporności na wszystkich parach muszą być jednakowe, wartości będą małe rzędu 1-2 omów . Lub...
Do diod prostowniczych w mostku. One nie mają się stykać one mają być przylutowane. Na zdjęciach nie widać tej części co której mają być przylutowane bo ciągle jest w niej wstawiony wirnik. Czyżby wirnik nie miał uzwojeń ? Czy ja źle widzę ? A jak rozbierałeś to nie odlutowałeś tych uzwojeń stojana ? Nie pamiętasz co lutowałeś ? Zrób porządne zdjęcia...
Nie ma takich zbiegów okoliczności , skoro byla przerwa na wirniku to tam byla usterka. Zobacz czy nie wróciła. Do lutowania wirnikow potrzoba troche oleju i wprawy.
Jaka jest jakość silnika po przezwojeniu? Jeśli po przezwojeniu końcówki uzwojeń są zagniatane w wycinkach komutatora a nie lutowane, jeśli uzwojenie jest usztywnione lakierem, jeśli wirnik jest na koniec wyważony to jakość można uznać za wysoką, zwłaszcza, ze to wirnik silnika wysokoobrotowego.
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Kolego Twój agregat ma ok. 25 lat, czyli jest z okresu solidnego wykonywania urządzeń. Wracając do tematu, to jeśli po obu stronach wirnika wyczuwasz działanie magnesów, to jest ok. Coś mi nie pasuje, że diody nie są lutowane do uzwojeń wirnika. Z załączonej fotki wynika, iż "mostek czerwony" na przewodzie zielonym i czarnym łączy oba uzwojenia w stojanie,...
Podczas pracy występuje zbyt duże iskrzenie na szczotkach ? Prawidłowo powinno być od 4 do 5 dużych iskier. Sprawdź miejsca lutowań na komutatorze wirnika czy nie ma widocznych oznak przegrzania oraz czy w cewkach stojana nie ma zwarcia.
Drut musi być izolowany, aby prąd płynął przez całe uzwojenie (a nie na skróty, czyli najkrótszą ścieżką w przypadku drutu nieizolowanego). Dobrze by było, aby Twoje uzwojenie (wirnik) miało przynajmniej 10 zwojów. W takim uzwojeniu wytworzy się odpowiednia siła magnetyczna, która będzie przyciągać/odpychać część wirnika do/od magnesu wprowadzając go...
Witam. 1.9 to znaczy konkretnie jaki silnik? Moc? Rocznik? ad1. Raczej usterka. Pewnie kable przetarte. ad2. Tak ma być. ad3. Ja dałem emulator. Żeby się nie bawić w lutowanie to kupiłem z gotową wtyczką i tylko podpiąłem, koniecznie na odpiętym akumulatorze bo później możesz mieć błąd klemy pirotechnicznej. ad4. Pompę kup koniecznie z metalowym wirnikiem...
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
Witam serdecznie. Pytałem dlatego ,że w mojej okolicy nie widziałem samych pierścieni tylko razem z (nazwijmy to umownie) korpusami i wydawało mi się, że taka wymiana to już wyższa szkoła jazdy (oprzyrządowanie ). Nie zajmuję się tym zawodowo dlatego nie ma sensu gromadzić specjalnych narzędzi Jak znajdę wolny wirnik wypróbuję.Z lutowaniem raczej O.K....
witam, Panowie ja mam taki problem z tym badziewiem, 3kw 3 fazy, napięcia na wszystkich 3 fazach ponad 300V, wyglądało by na regulator ale, na zasilaniu regulatora mam 110V a na odczepie pomiarowym 3,8V, odczep pomiarowy ewidentnie ma przerwę a z tego co koledzy wyżej pisaliście jest to odczep z uzwojenia prądowego więc przejście być musi, po podaniu...
Jeszcze dla potomnych: nie polecam lutować diod w przypadku aluminiowego uzwojenia, Dlatego ja do tego celu kupiłem specjalny topnik do lutowania z aluminium, bo początkowo miałem wątpliwości, że to połączenie może być powodem niewzbudzania się agregatu, bo przy sprawdzaniu diody wykazywały pełną sprawność, a uzwojenie wirnika miało ciągłość. Raczej...
No raczej :) Kiedyś bawiłem się w lutowanie i nawet to działało, ale przerwany był tylko jeden przewód. Jak masz za duzo wolnego czasu to nikt Ci lutowac nie zabroni. Pamietaj o dokładnym oczyszczeniu lutowanych zwoi. Po zlutowaniu całość trzeba odizolować chociazby lakierem zrobionym z kalafoni i usztywnieniu klejem lub tymże lakierem. Ps. Jak zrobisz...
Ten wirnik którego foto wstawiłeś jest już przezwajany, to nie jest oryginał . Wpierw sobie zajedź gdzieś gdzie sprawdza ci na elektromagnesie czy nie ma zwarcia . Wtedy jest nie do odratowania . Patrząc po fotce to masz lutowane połączenia komutator - uzwojenie. Tego się nie lutuje . Luty puszczą a po większym nagrzaniu siła odśrodkowa wyrzuci cynę...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Być może jeszcze nie wszystko stracone, to były solidnie robione narzędzia. Przede wszystkim wyciągnij wirnik i wizualnie sprawdź stan drutu na wirniku. Jeżeli widać odbarwienia w kolorze ciemnego fioletu to jak wspominał kolega wyżej albo wymiana lub przezwojenie (są firmy które robią to naprawdę solidnie wyważając potem wirnik). Sprawdź czy wszystkie...
Ostatnimi czasy zajmuję się przewijaniem wirników, nie każdy komutator nadaje się do zakuwania drutów a lutowanie nie jest idealnym rodzajem połączenia komutatora ze zwojem, jak myślicie zgrzewanie tych 2 elementów tego typu zgrzewarką z tym że większej mocy zdałoby egzamin? Mam do dyspozycji zgrzewarkę o mocy "ok" ponad 1kW. Czy gdyby zrobić 2 elektrody...
Najprościej było by podmienić alternator ze sprawnego pojazdu i wtedy sprawdzić, jutro go ponownie wymontuję i sprawdzę pod kątem przerwy w uzwojeniu wirnika :) Z korpusu wychodzą 3 druty lutowane do mostka zakłądam że ponownie muszę je odlutować od całości i w jakiej kolejności je sprawdzać?
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
pozwole sobie nawet go zacytowac, bo po tylu latach odnalazlem ten tekst: "W mojej ówczesnej pradnicy przerwane było jedno uzwojenie. Nie chciała się z tego powodu wzbudzać na nowym regulatorze. Wywołane było to brakiem ciągłości prądu płynacego przez uzwojenie wzbudzenia (przy mechanicznym styk utrzymywał tą ciągłość). Przerwa w uzw. wzbudzenia unieruchomi...
Proponuję po rozebraniu rozrusznika sprawdzenie stanu szczotek i komutatora. Jeżeli na komutatorze są ślady nadpalenia na sąsiadujących ze sobą półpierścieniach, wskazuje to że nastąpiło pękniecie lutowanego połączenia końców zwojów wirnika z półpierścieniami w tym miejscu. Po nagrzaniu przerwa ta sie powiększa uniemożliwiając przepływ prądu i następuje...
Witam,w wirniku klucza udarowego przecięty został jeden przewód i to w miejscu z łatwym dostępem. Czy jest jakiś sposób naprawy tego uszkodzenia? Lutowanie prawdopodobnie z uwagi na wys. obroty nie zda egzaminu. Może ktoś zna sposób na naprawę bez przezwajania?
Owszem, wygląda inaczej, ma inną średnicę więc nie wejdzie od tak sobie. Ja wykorzystałem same blaszki ze szczotkami. Odciąłem mniej więcej w połowie stare blaszki ze szczotkami i wlutowałem nowe też odcięte, tak aby szczotki docelowo znajdowały nie naprzeciwko siebie na wirniku. Musiałem tak zrobić, gdyż u mnie blaszki były wytarte i nie było możliwości...
Pchasz się w koszta... W agregatach z AVR jest inny stojan. Zobacz czy w Twoim nie rozlutowały sią diody i kondensator na wirniku, czy połączenia stojana są ok, bo chinole "lutują" alu. A uzwojenia na bank masz alu, pomalowane na kolor miedzi. pzdr
Zaraz ide wylutowywać i dam znać bardzo dziękuję za reakcję. Dodano po 3 wy lutowałem i wszystko inne działa odbiornik się binduje, wirnik się kręci tylko te dwa serwa które są na płytce nie działają.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Witam .Wirnik da się polutować. Lutownica 250W i do boju. Poprawność lutowania też da się sprawdzić obciążając dużym prądem. Sprawdź jeszcze czy szczotki ( - ) mają masę. Pozdrawiam.
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
Kiedys wkleiłem brakujace pole na żywice epoksydową, i chodzło, ale jest to ryzykowne i grozi uszkodzeniem inych podzespołów. natomiast można poszukać samego komutatora, i go wymienić. Przewody na komutatorze sa zazwyczaj zaplatane i zaprasowywane, nie lutowane, proponuje się dobrze przyjzeć, albo rozebrac jakis bezuzyteczny wirnik w celach edukacyjnych....
Lutować można, to nie rozrusznik. Aby nie zaciągnęło cyny to należy tuż przy lucie trzymać warkosz w szczypcach. Sczotki wychodzą po wyjęciu tego plastikowego pierścienia. Po wymianie znowu go zamontuj, ułatwia założenie szczotkotrzymacza na wirnik.
Witam! Problem z ładowaniem zaczął się po wymianie komutatora i łożysk. Diody po rozlutowaniu od stojana przewodziły w jedną stronę w drugą 571ohm każda Po złożeniu i założeniu alternatora auto odpaliło wszytko było ok ładowanie bez obciążenia 14,1V po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników spadało do 13,6V. Niestety po paru minutach licznik i oświetlenia...
Możesz chwycić szczotko-trzymacz szczypcami i też wyciągniesz, jeśli obawiasz się jego zgniecenia. Druciki szczotek możesz lutować. A oszczędzając roboty, pewien jesteś, że Twoim problemem są szczotki ? W nowych silnikach raczej rzadko się je wymienia, chyba że przy wymianie wirnika etc.
Oddaj wirnik do zakładu, zwykła cyna nie wytrzymuje siły odśrodkowej, do tego dochodzi podwyższona temperatura.
Jesli wąsy stojana miales lutowane to znak że ktoś mogł wczesniej go rozbierać i nie będąc w temacie założyć zwykłe 6003 i wirnik na złom
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
No to spróbuje to połączyć jeszcze pozostało mi rozgryzienie sposobu połączeń. Włącznik ma dwa zaciski takie jak w kostce i są wolne. Wychodzi jakis wolny kabelek i kończy się niczym jest też drugi z stojanu który kończy się niczym wydaje mi się, że pomiędzy nimi był ten wyłącznik termiczny i nie wiem czy mogę to skręcić bo kabelek wychodzący z przełącznika...
Samochód Brava 1,6 16V - pęknięta obudowa alternatora. Mam kupiony przód i tył obudowy z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony. Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód? Czy wyjęcie wirnika nie jest skomplikowane i jak to zrobić aby niczego nie uszkodzić...
Podzielę się swoimi doświadczeniami w podobnym przypadku. Rozbierałem kilka chińskich agregatów, które zwykle uzwojone są (pomalowanym) drutem aluminiowym, który trudno jest lutować, a moc takich urządzeń jest przeważnie zawyżona. W Twoim przypadku uszkodzenia nastąpiły na wirniku prądnicy i zauważyłem, że wprowadzono innego typu podzespoły elektroniczne....
Teraz kumam - niestety nie widzę pęknięcia więc nie wiem czy tylko przód wystarczy ale serdeczne dzięki za podpowiedzi. Dodano po 4 Mam kupiony przód i tył z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony.Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód?Czy wyjęcie...
hmm.... jakby pompa się kończyła to na ładowaniu zasobnika CWU też by grała. Ale możesz zerknąć na pompke, zamknij zawory pod piecem, spuść wodę w kotła, odkręć 4 śruby imbusem i masz pompke i wirniczek na wierzchu zerknij w wirnik ja miałem podobny przypadek i też na viessmanie że do wirnika wpadł kawałek cyny od lutowania miedzi chociaż filtr przed...
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Używałem kiedyś tych czujników obudowa jest przystosowana do lutowania powierzchniowego raczej rozpływowego w piecu niż lutownicą, w prototypie lutowałem przewodami do płytki (raster jest dosyć gesty sprawdź ile) W Bascomie czujnik obsłużysz ale oprogramować quadrocopter'a w całości raczej będzie ciężko. Poza tym temat nie jest taki prosty, a akcelerometr...
Wytrzymałość lutowania. Przy pierwszym zakręceniu (jeżeli wogóle zakręci) wyrwie ci go z bebechami. Wirniki rozbiera się po wygrzaniu lakieru, który trzyma całe uzwojenie w kupie. Czym chcesz to z powrotem zalakierować? Ponadto nie wziąłeś pod uwagę że zwarcie może być również na samym komutatorze (którego w domu nie wykonasz) więc istnieje prawdopodobieństwo...
Dodam-sprawdzania zupełnie niepotrzebnego, bo przedmówca napisał same pierdoły. -połaczenie masy masz napewno ok, bo silnik startuje, więc to se odpuść. Pasek? Piszczał by jak diabli. Brak owalizacji wirnika? No pańskie jaja jakieś. Jaka dioda na stojenie? Zawsze myślałem że są na mostku prostowniczym. Za słabe połączenia na stojanie...ech, lamerku,...
Zamiast dąsów rzucam pytanie do autora: co było naprawiane? Sadząc po fotkach -wirnik. Robota dość brzydka i nie należy się dziwić że źle działa. Blachy pogięte i lutowania brzydkie. Wyważanie raczej "fachowca" nawet nie zainteresowało /prędzej tłuczenie młotkiem/, więc nie wykluczone że kierunek uzwojeń również nie/chyba elmont ma rację/. Reklamować...
Teoretycznie się da, praktycznie nie każdemu się to udało. Sposób znajdziesz w google, ale nie gwarantuje poprawnego wykonania. To już lepiej zacisnąć to uzwojenie niż lutować, a później dopiero jakoś polutować do wtyku. Dodano po 3 Więc w pewnym momencie doprowadzi do uszkodzenia łożysk i ich mocowania. To jak się rozpadną łożyska, to wtedy wirnik...
To zapewne nie trafo lecz kompresor. Cichsze są te z turbiną w rękojeści albo w obudowie. Lutowanie gorącym powietrzem generalnie do najcichszych technologii nie nie należy. Gdybyś posłuchał dźwięku małego pieca rozpływowego na gorące powietrze :) . Dwie turbinki z podłużnymi wirnikami żaluzjowymi potrafią naprawdę sporo. IRed jest cichy.
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię. A przepraszam,faktycznie czasy unii europejskiej nam nastały a wraz z nią lutowanie bezołowiowe i dziś nawet dwa czyste miedziane kable trudno polutować" europejską cyną",co nie zmienia faktu że kiedyś tam(czasy żuk maluch polonez)tym...
Bez problemu pierścienie schodzą, ta warstwa lakieru niczemu nie przeszkadza. Jedyny kłopot do oddzielić końce uzwojenia od wąsów pierścieni, ale ostrym szpikulcem dobrze to się robi. Co do swojej pracy weź pod uwagę jedną rzecz- to co zrobiłeś może wygląda ok, ale jak patrzysz na to kiedy wirnik stoi w miejscu. Alternator może z łatwością przekroczyć...
http://obrazki.elektroda.pl/8823072000_1... Dziś przytrafiły mi się 2 rzeczy, jedna dobra i jedna niebardzo. Na fotce widać mój zestaw testowy, na którym testowałem cewki z przekaźników tak jak widać (jeszcze przed lutowaniem) 8 sztuk, równolegle na jednej z pięciu faz generatora. UDAŁO mi się uzyskać przyspieszenie/odciążenie wirnika...
Witam ponownie. Diody w wirniku rozlutowałem i ponownie je polutowałem z uzwojeniem z wykorzystaniem płynu do lutowania aluminium. Luty wyglądają zadowalająco, ale agregatu nie zmontowałem, bo stwierdziłem luz promieniowy na wale silnika od strony wirnika, a z drugiej strony, po zdjęciu magneśnicy luz jeszcze większy, więc uznałem, że w tej sytuacji...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora...
Jak tacho daje takie napięcie przy ręcznym kręceniu wirnikiem , to ręka całkiem sprawna ;) (tacho też :) ) . Grzałka - rezystancja dobra. Jak to Candy - na gniazdach kabli od silnika uszkodzenie lub na module zimne lutowania.
przewijacze raczej przewijają silniki indukcyjne, tam się uzwojenia w obudowie układa, nie trzeba tego wyważać, niema komutatora itd, a taki komutatorowy silnik jest dużo gorszy do przewinięcia bo często trzeba nowy komutator żeby pozagniatać druty w nim (można lutować do starego ale to się prędzej czy później urywa) do tego zwykle szczotkotrzymacz...
... bo jak trójfazowy indukcyjny, to taki silnik z zasady nie daje żadnych zakłóceń, chyba że jakiś styk iskrzy - może poluzowała się śruba mocująca przewód, może sprężyny w gnieździe, i pod wpływem drgań przy pracy silnika przerywa połączenie, iskrzy i wtedy daje te zakłócenia; mogło jeszcze puścić jakieś lutowanie przewodów wewnątrz silnika, z takim...
Witam ponownie pasjonatów Elektrody. Wracając do mojego postu z 31.08 to sprawa się wyjaśniła.Te lekkie,ale zauważalne zmiany mocy silnika były powodowane zmianami napięcia w instalacji (na początku małymi ),nawet do 19V.Po wyjęciu alternatora-u mnie MANDO AB17054 przystąpiłem do jego rozbiórki.Należy wyjmować przedni dekiel (razem z wirnikiem),gdyż...
Stojan lutowany a pod łozyskiem brak plastikowego "słoneczka". Ktoś już zmieniał pierścienie i pewnie drut nie jest dobrze przylutowany. Spróbuj wydłubać ten klej w miejscach lutowania, może gorącą lutownicą się podda. Poprawić luty i obejdzie się bez wymiany pierścieni. Łozysko trzeba ściągnąć żeby się tam dostać.
A dla szanownego Autora tematu, aby spróbować go pobudzić, tudzież wkleić do wirnika magnes, nie musisz znać schematu prądnicy, po za tym sam kolega pisał, że agregat został zgaszony sprawny, a odpalony niesprawny, więc jednak instalacja jest w miarę ok? U mnie było podobnie. Po wyłączeniu sprawnego agregatu, po jego ponownym uruchomieniu już się nie...
Sprawdziłem połączenie dochodzące do alternatora i okazało się,że jeden kabel (ten grubszy to lampka od ładowania,a ten cieńszy kabel to obrotomierz),czyli z instalacją wszystko OK. Gdy rozebrałem alternator okazało się,że przewody łączące magneśnicę (wirnik) z pierścieniami były zerwane-nie wiem jakim cudem się zerwały lub upaliły,w każdym razie do...
Ten elektromagnes jest nowy że jest taki czyściutki.Co do tego że napięcie spada przy rozruchu to on musiał by mieć zwarcie do masy a gdyby było coś nie tak ze stykami to by się grzał. To że uzwojenia do komutatora są zaciskane nie lutowane nie znaczy że nie mogą być uszkodzone miałem taki przypadek przy oplu z 1,7 isuzu im zimniejszy silnik tym lepiej...
Słabym punktem uzwojeń wirnika jest ich mocowanie do komutatora, w starych silnikach były owijane i lutowane, w nowych są tylko "zagniecione". Gdy to zagniecienie się poluzuje pojawia się przerwa nie zawsze widoczna. Mierzenie miernikiem nie za wiele da. Jeżeli masz zasilacz regulowany to podłącz go do dwóch sąsiednich pól komutatora i ustaw takie napięcie...
Niestety ten typ ma tak, że jest jeden wał dla części mechanicznej i elektrycznej. Czyli korbowód i prądnica mają wspólny wałek - nie ma sprzęgła. Żeby dotrzeć do wirnika trzeba by właściwie zdjąć łożysko i wentylator. Potem da się zsunąć stojan. U mnie podczas próby demontażu uszkodziłem plastikową część wentylatora. W efekcie wyrównałem go na okrągło...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
powiem szczerze że najprawdopodobniej żaden z moich poprzedników tak na prawde nie robił rozrusznika.Jak słysze przetrzyj papietkiem a będzie chodzil to pytam gdzie toczenie komutatora ,albo przylutuj szczotki no to pytam dlaczego producent zgrzewa.Wydaje mi się że patos dobrego rzemielśnika zaginie jak czytam takie rady. Pozdrawiamjavascript:emoticon(':cry:').....
Zamówiłem nową pompę, jeśli ktoś potrzebuje zregenerowanego dołu pompy (wirnik nowe tuleje teflon to może mi dać znać na priv). Nie podłączałem żarówki bo nie mam w szpergałach takiej, żeby miała 20ohm. Gonić do sklepu szukać mierzyć, oj wystarczy, że już dwa razy dół zmywarki odsłaniałem. Nie przeskoczę tego, szczególnie że zauważyłem że każde lutowanie...
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście? Wirnik ma przejście. Jeśli chodzi o diody to przyznam, że może trochę śmiałą tezę postawiłem. Jedno z trzech wyprowadzeń uzwojeń pękło przy punkcie lutowania, więc miałem rozłączone. Pozostałe diody sprawdzałem w układzie, przykładając miernik (ustawiony na pomiar diod) jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/6767640400_...
Zaden chrysler nie miał (oryginalnie) alternatora z zabudowanym regulatorem na nim.Ale jak lubisz robotę nadaremno..... sprawdz diody prostownicze wirnik i stojan zobacz tez poprawnosc lutow A co stojan na miłość Boską ma do zbyt dużego napięcia wyjściowego alternatora?I o jakie lutowania kolega ma na myśli.Zpytam inaczej-kolega wie kto jest producentem...
"2-majac cewke wykonana w ksztalcie podkowy i podlaczajac ja do sieci 230v sprawdzisz czy wirnik nie ma przebicia do masy" Opisałbym to nieco inaczej, żeby było jasne. Przebicie uzwojenia do masy można najłatwiej sprawdzić za pomocą miernika izolacji, bądź użyć do tego celu żarówki 230V podłączonej do prądu tak by jeden przewód był podłączony do blach...
Ja to rozcinałem obcinaczkami wzdłuż zgrzewania(pomiędzy blaszkami) a później lutowałem cyną bardziej odporną na temperaturę żeby się to nie rozlutowało.Chodzi już dwa lata i jest ok.Jak to sobie tak rozetniesz to wtedy sprawdzisz sobie poszczególne uzwojenia na wirniku i tranzystory.Ciężko będzie kupić tranzystory(przynajmniej 2 lata temu były problemy)podłożyłem...
Zrób zdjęcia jak to jest podłączone. Co do samej pompki - to ja już ich nie montuję. Same kłopoty z nimi tak jak opisujesz. Szkoda czasu jeździć po klientach i sprawdzać co się stało. Możesz się pobawić w rozkręcanie i czyszczenie, ale może pomoże na chwilę. Jak jest na gwarancji to pewnie wymienią sztuka za sztukę. Ja teraz stosuję IBO ale te elektroniczne...
Co do szczotek to demontaż pompki i dobranie się do środka jak również lutowanie kabelków od szczotek to pikuś dopiłowanie ich do odpowiedniego rozmiaru też (trzeba też sprawdzić wirnik czy nie jest nadmiernie wytarty od szczotek) to proste ,ale największy problem z poskładaniem ustrojstwa i tu schody ,próbowałem różnie i bez powodzenia ostatecznie...
Witam. Trafił mi się silnik z odkurzacza Zelmer z przerwanymi uzwojeniami (przy próbie wymiany łożysk). Na szczęście pękły tylko przy samym komutatorze, nigdzie więcej. Pomyślałem, że można by je połączyć ponownie bo jest ich wystarczające długość. I tu pojawia się problem. Nigdy tego nie robiłem i nie wiem jak mam je połączyć. (pary nie są zachowane,...
nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik obiektyw lutować
amazon assistant wekta centrala wymiana drzwi pralka bosch
aquasan black uszkodzony rezystor dmuchawy
Dopisanie kluczyka do BMW X3 E83 EWS 4.3 Zgubione kluczyki samochodowe bez zapasowych - co robić?