Nie będzie problemu jak dosztukuję kawałek takiego samego drucika? Nie będzie, tylko trzeba zaizolować miejsce lutowania i zabezpieczyć tak aby wirnik nie wciągnął tego drutu.
W zasadzie sprawa ciężka. Trzeba poodginac chorągiewki i dobrze wyskrobać z nawarstwionego brudu, pręty zresztą też. Później wirnik grzać opalarką, a jak jej nie masz to do piekarnika i lutować.
Zębatka wygląda ok. Wez dwa wkrętaki. Jednym zablokuj obudowę sprzęgiełka,włóż wkrętak pomiędzy obudowę rozrusznika a obudowę rozrusznika. Drugim wkrętakiem spróbuj na zasadzie dzwigni władając wkrętak pomiędzy zęby obracać sprzęgiełko. Zębatka powinna dać się obracać tylko w jednym kierunku. I jeszcze jedno. Przewody wirnika są lutowane do lamelek...
Dokładnie też lutuje transformatorówką i też nie było z tym problemów. Zawsze za to wkładam wirnik po takiej regeneracji w tokarkę i wyrównuję pierścienie ślizgowe. Tak by nie miały żadnego bicia. Zdarza się że końcówka na którą nabija się pierścienie jest po prostu krzywa i pierścienie mają bicie.
Jeśli nie przesiliłeś agregatu dużym obciążeniem (szczególnie silnikiem elektrycznym), to po wymianie "C" na identyczny agregat powinien zadziałać. Czy sprawdziłeś działanie wyłącznika termicznego/przeciążeniowego. Jeśli masz podejrzenie do połączenia wału silnika z wirnikiem prądnicy, to przecież łatwo to sprawdzić - łeb śruby (klucz 10-tka) jest na...
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Kolego Elektrit. Wystarczy że dwie szczotki będą kontaktować, też będzie strzelać. Co nie znaczy że szczotki są dobre. Stawiam na szczotki, i nie zaszkodzi przelutować komutator. Będą lekko przygasać kontrolki, ale nie będzie elektrowłącznik "klapał". To nie Polonez żeby prewencyjnie lutować wirnik.
Wygląda na wirnik,sprawdź lutowanie do komutatora.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Tak to pracuje Stojan jest połączony w szereg z wirnikiem (czy stojana przypadkiem nie ominąłeś)? Szczotki dolegają właściwie do komutatora, komutator czysty? Inna możliwość to uszkodzony wirnik...
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Sprawdź miernikiem czy jest przejście pomiędzy pierścieniami na wirniku i między masą altka a pierścieniami. Może te Twoje lutowanie było kiepskie.
Wy lutowałem 4 i wirnik ruszył... Niestety bios staje na detecting Sata 5 device... Czyżby to koniec... ?
Witam,pozdrawiam i życzę Zdrowych Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku. Panowie jeśli mogę pomóż,to miałem takie przypadki,też tak samo sprawdzałem i było wszystko ok.,a dalej nie kręcił.W końcu założyłem wirnik na tokarkę by przetoczyć komutator, zabieliłem czoło łączenia uzwojeń i pokazało usterkę,otóż w kilku miejscach wokół zagniatanych uzwojeń...
Oddaj alternator do serwisu ,masz 12 miesięcy gwarancji ,ktoś to robił,wziął kasę -odpowiada za to .Ja nie wiem, robiłem to tylko 24 lata ,gdy podczas "regeneracji" były przetaczane pierścienie ślizgowe wirnika -może brakować pierścienia na części obwodu lub ztoczono punkt lutowania uzwojenia wirnika do pierścienia, ewentualnie źle przylutowany,przewód...
Nepek59 ma rację, ale częściową. Wirnik najprawdopodobniej jest uszkodzony. Jeżeli tak to odradzam lutowanie(bo szybko puszcza)zalecam wymianę wirnika.
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
Patrząc jak to wygląda, sprzęt swoje najlepsze lata ma za sobą. Mocowanie kabla do obudowy, łączenie kabla z kondensatora, lutowane przewody wirnika. Nie jest dokładnie pokazane na zdjęciach, ale czy jest ślad obcierania na blachach wirnika? Stan łożysk. Ślad na wirniku może być z wcześniejszych szczotek, były takie z bezpiecznikiem stopnia zużycia....
Po złożeniu musi lekko się obracać jak przekręcisz za bendix.Daje się podkładki na wirnik by nie miał luzu osiowego jak będziesz sprawdzał na akumulatorze przed założeniem do samochodu.Szczotkotrzymacz nie powinien ocierać o komutator.Co do tego rozlutowania to uzwojenie wirnika jest lutowane do komutatora.O rozlutowaniu wirnika świadczą chociażby drobinki...
Jeśli przezwajasz wirniki silników wysokoobrotowych, np. od elektronarzędzi, to ważne jest aby: 1. przewody z komutatorem były połączone przez zgrzewanie, lutowanie odpada, 2. gotowy przezwojony, zaimpregnowany wirnik był precyzyjnie wyważony (dynamicznie w 2-ch płaszczyznach); (mam na zbyciu odpowiednią małą wyważarkę; jakby było zainteresowanie to...
No raczej :) Kiedyś bawiłem się w lutowanie i nawet to działało, ale przerwany był tylko jeden przewód. Jak masz za duzo wolnego czasu to nikt Ci lutowac nie zabroni. Pamietaj o dokładnym oczyszczeniu lutowanych zwoi. Po zlutowaniu całość trzeba odizolować chociazby lakierem zrobionym z kalafoni i usztywnieniu klejem lub tymże lakierem. Ps. Jak zrobisz...
Możesz chwycić szczotko-trzymacz szczypcami i też wyciągniesz, jeśli obawiasz się jego zgniecenia. Druciki szczotek możesz lutować. A oszczędzając roboty, pewien jesteś, że Twoim problemem są szczotki ? W nowych silnikach raczej rzadko się je wymienia, chyba że przy wymianie wirnika etc.
To zależy jak chcesz to zrobić? Dobrze czy "na szybko" :( ? Na YT są pomysły z naprawą np. PS3 za pomocą palnika gazowego do lutowania miedzianej instalacji wodnej... . Problemem jest rozkład temperatur w piecyku. Zwykle jest jedna grzałka w kształcie litery Z albo dwie lub 4 rurki. To mocno odbiega względem nawet najprostszych piecyków lutowniczych....
Wirnik do wymiany lub przezwojenia co jest nie opłacalne bo dochodzi wyważenie itp. lutowanie nie pomoże bo temperatura wirnika w czasie pracy i siły odśrodkowe ponownie go uszkodzą , dlatego jest cały zalakowany, a drut jest na komutatorze zakuty w jaskółkach.
Mozna uzywać drutów izolowanych emaliami nieutrudniającymi lutowania , ale nie polecam do przezwajania wirników . Natomiast do uzwojeń transformatorów i cewek mozna stosować i problem lutowania mamy z głowy .
Witam. 1.9 to znaczy konkretnie jaki silnik? Moc? Rocznik? ad1. Raczej usterka. Pewnie kable przetarte. ad2. Tak ma być. ad3. Ja dałem emulator. Żeby się nie bawić w lutowanie to kupiłem z gotową wtyczką i tylko podpiąłem, koniecznie na odpiętym akumulatorze bo później możesz mieć błąd klemy pirotechnicznej. ad4. Pompę kup koniecznie z metalowym wirnikiem...
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Mam luzy na łożysku w silniku odkurzacza Electrolux Ultrasilencer. Chcę odkręcić wirnik. Zablokowałem turbinę patyczkami. Turbina się nie kręci. Śrubę rozgrzałem hotairem do lutowania ustawionym na 500 stopni. Niestety muszę użyć dość dużej siły, a śruba się nie wykręca, tylko obracam cały wirnik. Turbina pozostaje zablokowana. Za słabo rozgrzane? https://obrazki.elektroda.pl/7001372300_...
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
No to zwarcie do masy na wirniku. Pewnie od strony pierścienia wewn. Piszesz, że lutowałeś urwany przewód, może jest przetarta izolacja w miejscu gdzie drut uzwojenia przechodzi przez nadbiegunnik wirnika?
Nie ma takich zbiegów okoliczności , skoro byla przerwa na wirniku to tam byla usterka. Zobacz czy nie wróciła. Do lutowania wirnikow potrzoba troche oleju i wprawy.
Drut musi być izolowany, aby prąd płynął przez całe uzwojenie (a nie na skróty, czyli najkrótszą ścieżką w przypadku drutu nieizolowanego). Dobrze by było, aby Twoje uzwojenie (wirnik) miało przynajmniej 10 zwojów. W takim uzwojeniu wytworzy się odpowiednia siła magnetyczna, która będzie przyciągać/odpychać część wirnika do/od magnesu wprowadzając go...
Jeszcze dla potomnych: nie polecam lutować diod w przypadku aluminiowego uzwojenia, Dlatego ja do tego celu kupiłem specjalny topnik do lutowania z aluminium, bo początkowo miałem wątpliwości, że to połączenie może być powodem niewzbudzania się agregatu, bo przy sprawdzaniu diody wykazywały pełną sprawność, a uzwojenie wirnika miało ciągłość. Raczej...
Jedynie dokładne przemierzenie uzwojeń wirnika może wyjaśnić sprawę , bowiem objawy wskazują na uszkodzenie uzwojenia .Możesz mierzyć omomierzem wszystkie przeciwległe wycinki komutatora np, 1 z 10 , 2 z11 , 3 z 12 , lub po dwa obok siebie np, 1 z 2 , 2 z 3 itd oporności na wszystkich parach muszą być jednakowe, wartości będą małe rzędu 1-2 omów . Lub...
Tak masz racje nie doczytałem o tych śrubach. Szczotki wyjmuje się po to aby ich nie uszkodzić podczas wyjmowania wirnika ale nieważne poradziłeś sobie super. Co do lutowania to drut nawojowy jest lakierowany, ale zdarza się ze uzwojenie nie jest wykonane drutem miedzianym.
Ten wirnik którego foto wstawiłeś jest już przezwajany, to nie jest oryginał . Wpierw sobie zajedź gdzieś gdzie sprawdza ci na elektromagnesie czy nie ma zwarcia . Wtedy jest nie do odratowania . Patrząc po fotce to masz lutowane połączenia komutator - uzwojenie. Tego się nie lutuje . Luty puszczą a po większym nagrzaniu siła odśrodkowa wyrzuci cynę...
Lutować można, to nie rozrusznik. Aby nie zaciągnęło cyny to należy tuż przy lucie trzymać warkosz w szczypcach. Sczotki wychodzą po wyjęciu tego plastikowego pierścienia. Po wymianie znowu go zamontuj, ułatwia założenie szczotkotrzymacza na wirnik.
Jaka jest jakość silnika po przezwojeniu? Jeśli po przezwojeniu końcówki uzwojeń są zagniatane w wycinkach komutatora a nie lutowane, jeśli uzwojenie jest usztywnione lakierem, jeśli wirnik jest na koniec wyważony to jakość można uznać za wysoką, zwłaszcza, ze to wirnik silnika wysokoobrotowego.
Do diod prostowniczych w mostku. One nie mają się stykać one mają być przylutowane. Na zdjęciach nie widać tej części co której mają być przylutowane bo ciągle jest w niej wstawiony wirnik. Czyżby wirnik nie miał uzwojeń ? Czy ja źle widzę ? A jak rozbierałeś to nie odlutowałeś tych uzwojeń stojana ? Nie pamiętasz co lutowałeś ? Zrób porządne zdjęcia...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Owszem, wygląda inaczej, ma inną średnicę więc nie wejdzie od tak sobie. Ja wykorzystałem same blaszki ze szczotkami. Odciąłem mniej więcej w połowie stare blaszki ze szczotkami i wlutowałem nowe też odcięte, tak aby szczotki docelowo znajdowały nie naprzeciwko siebie na wirniku. Musiałem tak zrobić, gdyż u mnie blaszki były wytarte i nie było możliwości...
witam, Panowie ja mam taki problem z tym badziewiem, 3kw 3 fazy, napięcia na wszystkich 3 fazach ponad 300V, wyglądało by na regulator ale, na zasilaniu regulatora mam 110V a na odczepie pomiarowym 3,8V, odczep pomiarowy ewidentnie ma przerwę a z tego co koledzy wyżej pisaliście jest to odczep z uzwojenia prądowego więc przejście być musi, po podaniu...
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
Być może jeszcze nie wszystko stracone, to były solidnie robione narzędzia. Przede wszystkim wyciągnij wirnik i wizualnie sprawdź stan drutu na wirniku. Jeżeli widać odbarwienia w kolorze ciemnego fioletu to jak wspominał kolega wyżej albo wymiana lub przezwojenie (są firmy które robią to naprawdę solidnie wyważając potem wirnik). Sprawdź czy wszystkie...
Ostatnimi czasy zajmuję się przewijaniem wirników, nie każdy komutator nadaje się do zakuwania drutów a lutowanie nie jest idealnym rodzajem połączenia komutatora ze zwojem, jak myślicie zgrzewanie tych 2 elementów tego typu zgrzewarką z tym że większej mocy zdałoby egzamin? Mam do dyspozycji zgrzewarkę o mocy "ok" ponad 1kW. Czy gdyby zrobić 2 elektrody...
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę. Olek, a tak na serio, ile widziałeś wirników alternatorów które dostają przebicie akurat na masę? Bo ja tylko raz-jakiś ciubaryga wymieniał pierścienie i lutując wąsy do prętów zrobił gulę z cyny i ta na obrotach zwierała do nabiegunnika
Kolego Twój agregat ma ok. 25 lat, czyli jest z okresu solidnego wykonywania urządzeń. Wracając do tematu, to jeśli po obu stronach wirnika wyczuwasz działanie magnesów, to jest ok. Coś mi nie pasuje, że diody nie są lutowane do uzwojeń wirnika. Z załączonej fotki wynika, iż "mostek czerwony" na przewodzie zielonym i czarnym łączy oba uzwojenia w stojanie,...
lutować podstawa lutować nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik
wirowanie pdn885 sprawdzanie triaka regulacja falownika
bosch wymiana paska windws explorer
Kondensatory elektrolityczne w powielaczu napięcia 10-stopniowym – Cockcroft-Walton, ESR, polaryzacja Prostownik Magnum nie pokazuje prądu ładowania - przyczyny i rozwiązania