Po pierwsze odłącz akumulator, odepnij wtyczki z modułu poduszek i z pomocą schematu przedzwoń kable na ciągłość obwodu.
Może dojscie do miejsca lutowania będzie. Jak nie,to demontaż całej deski. Tak wygląda po wyjęciu.
Nie wiem co ma piernik do wiatraka skoro błędy są wskazane tylko nie wiem w jaki sposób je zniwelować - kostka usunięta a obwody scalone, błąd nadal występuje. a to ma piernik do wiatraka że na Clipie powie Ci jak chłopu na granicy że Np II obwód poduszki kierowcy.. a nie jakieś dziwne obaa2736 o których nic nie wiadomo... patrzysz wtedy tam gdzie...
Nic nie jest inaczej, ten żółty kabelek wypina się z poduchy. A koleżanka Złota niech sobie sama lutuje przewody airbag, w swoim prywatnym samochodzie.
Przewodów do zapłonników nie wolno lutować, przynajmniej teoretycznie.
Co wy z tym bezołowiowym w samochodach? Cyna ołowiowa jest dopuszczalna w elektronice samochodowej. Znasz jakieś regulacje odnośnie tego na terenie Polski? Czy podobnie jest dla kolei? Dyrektywa ROHS nie tyczy się układów bezpieczeństwa i ratowanie życia, bezołowiowej cyny nie znajdziemy w systemach airbag i innych krytycznych systemów bezpieczeństwa,...
Problem nie tak stary jak świat. Na złączach występuje zwiększony opór. Kilkakrotnie wyjąć i ponownie wpiąć. Jeżeli w obwodzie są luty to należy je sprawdzić. Ponowne lutowanie lub podgrzanie lutowanych miejsc. Obejrzeć stan złączek. To jest podstawa. Ostatecznie, tak jak - MIR_TECH, sugeruję sprawdzenie przewodów.
Nie mógł. Podłączyłeś go na skrętkę czy lutowany?
to jeszcze lutujesz układy, a nie lepiej po k-line przecież idzie bez problemu, pozdro
po co tam coś lutować czy poprawiać? trzeba odszukac przyczyne ,co w takim aucie mając badziewnego fejsa i trochę pojęcia jest kwestią dziesieciu minut
Jak możesz to wrzuć zdjęcia tej wiązki do miejsca przy podłużnicy , i mam rozumieć że kontrolka nie paliła się po zakupie auta. Trzeba też sprawdzić czy któryś pin się nie wysuwa z wtyczki, stan lutowania, i szarpnąć za przewody od lutowania co najmniej do miejsca przy podłużnicy bo to bardzo podejrzany odcinek instalacji
Lutowanie drutów do wiązki, komputerowe usunięcie błędu poduszki powietrznej i jest okej.
Witam. Mam pytanie odnośnie poduszek w samochodzie. To jest amatorskie grzebanie, nauka, zdobywanie wiedzy. Kupiłem samochód po wystrzale kurtyny i poduszki fotela, kupiłem używana kurtyna i poduszka fotela, przy kupionych poduszkach mam przewodu z 10cm, lutować to czy rozbierać kostkę i się wpinać? Moduł airbag słyszałem że można wyczyścić, jednak...
Też się z tym zgadzam. Złączki ,poprzez użytkowanie foteli czasami tracą kontakt. Ja je lutuję i mam 100% gwarancji.
właśnie rozkreciłem i widze ze nie ma... sa tam diody- ktore sie lutuje do plytki... jakos sobie poradze z tym :)
No tak, ale praktycznie świeci zawsze i nie przygasa po załączeniu zapłonu. Być może to kwestia słabego styku gdzieś na złączu, tylko nie bardzo wiem gdzie tych złączy szukać. Gdzieś w necie czytałem, że to w Oplach standardowa usterka. Ktoś nawet pisał, że wywala złącza i lutuje kabelki na wprost. Wtedy ma niby już spokój, klient nie wraca.
Taka przypadkowość w załączeniach związana z temperaturą i/lub wstrząsem to zwykle wina jakiegoś połączenia lutowanego, sprawdź luty przy zapłonniku napinacza, ale szczególnie w samym sterowniku SRS...pozdrawiam
Koledzy, wiadomo że stacje, hot-airy i wogóle są najlepsze, ale nawet drobne SMD (obudowy tsop, nie 'duże' soic) da się lutować przy odrobinie wprawy zwykła grzałkową za 20 złotych. To taka informacja dla początkujących, żeby od razu nie mysleli że SMD==wielki wydatek na stację lutowniczą:)
Jak ma wąż idący z obudowy do grzałki to masz kompresor, hot airy z nadmuchem z wentylatora masz zwykle takie z przewodami bez rurki oraz sam wentylator jest w rączce. Podobno wentylator w rączce jest denerwujący a przy kompresorze masz to mniejsze zmęczenie dłoni - choć zalecam sobie kupić uchwyt do hotaira z podstawkąi tam mocować rączke z grzałką....
W audi A4 1995r mam błąd 1025, kontrolka świeci i nie da się skasować. Sprawdzona linia od licznika do sterownika airbag 8A0 959 655C. Rozebrałem licznik i przelutowałem a było co lutować. Żarówka kontrolki jest 1,2W. Rozbierając licznik zauważyłem, że jest nowszy o rok od auta w którym obecnie jest zamontowany. Typ licznika to 8D0 919 034B. W niebieskiej...
Podejrzewam , że w Oplu masz takie same, cienkie" chińskie" przewody jak u mnie ,pomiedziowana stal :D ciężko się to badziewie lutuje. Jak będziesz coś robił z przewodami, lutował, odłącz minus od akumulatora ze względu na SRS i bezpieczeństwo jakiegoś zwarcia. Posprawdzaj dokładnie bezpieczniki.
Niestety coś z lutami. Lupa i bardzo dokładne oględziny wszystkich lutowań na zegarach.
zmienic soft lub oszukac go A możesz rozwinąć myśl ? zajmował się tym jakiś elektronik ale mowił ze coś trzeba by lutować w środku. Mam do kupienia moduł z 2002 na 4 poduszki i 2 napinacze ale moduł zanotował wypadek, czy taki moduł podejdzie ? Wojtek
jest kilka programów które "naprawiają" sensory bez potrzeby ich rozbierania.... widzieliście sensory jak wyglądaja po lutowaniu/wylutowaniu plcc52 ??? czy ktoś zastanowił się jaki wpływ ma dodatkowa rezystancja węgla powstałego ze spalonego lakieru/żywicy???
Chcesz ryzykować to Twoja sprawa. Przepisy dotyczące poduszek powietrznych są dość rygorystyczne. Reszta poduszek powinna zostać wystrzelona i wymienione wszystkie (pasy też) łącznie ze sterownikiem. Wiem że praktyka mija się z przepisami, ale mając autocasco można wywalczyć wymianę z ubezpieczalnią. Nie mając ubezpieczenia każdy robi jak chce. Tutaj...
więc tak... świece ok pali bez problemu, w między czasie był jeszcze wymieniany akumulator bo było zwarcie na celi i alternator się kopcił. Co do airbagów to wymieniłem przełączniki zespolone z taśmą i jest po kłopocie( jakiś baran lutował taśmę od airbagu i przez to ten błąd także temat zamykam Wszystko wyjaśnione pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi:)
Do przejrzenia-czyszczenia-lutowania kostki za osłoną słupka drzwi pod siedzeniami w schowku pasażera, pod siedzeniami, pod kanapą i w bagażniku w schowkach. No i kwiatek po otwarciu dużego schowka od strony pasażera trzeba się pochylić to zobaczymy u góry klapkę-otwieramy a tam jest kostka (wygląda jak te pod fotelami ,żółta) od poduchy w kokpicie-rozłączamy,...
Witaj kolego piszesz jakoś haotycznie jakąś wadę pamięci flash czy coś takiego i jedynym ratunkiem było wrzucenie wsadu jeszcze raz a nic nie piszesz o obiawach uszkodzenia , odczycie błędów a może braku komunikacji , nie kombinuj nic z wsadem bo skoro nie potrafisz go odczytać to jak chcesz go wgrać twoje słowa Może coś pomyliłem i nie trzeba lutować...
mam identyczny problem w vectrze z 2000r. euroscan odczytuje błąd poduszki w fotelu pasażera, kasowanie błędu pomaga na kilka dni :( wyjąłem kostkę spod fotela, ruszałem kablami i całą wtyczką ale kontrolka sie nie zapaliła, ruszałem również kablem przy samej poduszce ale błąd nie wyskoczył. Czy spróbować odciąć wtyczkę i zlutować kable czy lepiej wpiąć...
Jeszcze zanim dotarły masowo do Polski Hot Airy nawet Ajuwa tania to stosowane były opalarki i zresztą do dziś są . Oczywiście tylko te z regulacją temperatury np Steinel . Jest to bardzo dobre narzędzie pomocne szczególnie tam gdzie ha nie da rady ze względu na mniejszą moc (dopiero Quick z grzała 1000 W może częściowo się równać ) .
kolega toplew ma rację co do wiedzy i sprzętu, Ja swoją wiedzę o elektronice w 30% wyniosłem ze szkoły (bo miałem nauczycieli którzy byli OK) a reszta to praktyka i ma wiele racji co do liczników i immo jakieś 2 miesiące temu wysłałem w kosmos licznik (zapomniałem skopiować soft i na szybkiego wgrałem inny) ale udało się z pomocą innego fachowca naprawić...
w roverze 200 i 400 kontrolka kasuje sie sama po naprawie uszkodzenia. nie jestem pewien co do rovera 214. w roverach i wielu autach padaja kostki pod siedzeniami. ja np. wycinam je i lutuje kabelki. wiem ze to nie jest najlepsze rozwiazanie ale pomaga. proponowal bym ci to przede wszystkim sprawdzic je, mam nadzieje ze ci to pomoze.
Na początek powiem że usterka wystapiła podczas normalnego użytkowania auta (nie było dzwona).Sprawdziłem" oporność poduszki przedniej od strony kierowcy" (taki jest komunikat w) i jest ok.2,5 ohma , następnie opornikiem o identycznej oporności 2,5 ohma lutowałem przed taśmą , za tasmą (czyli za kazdym łączeniem kostek , pomijając złacze wielo pinowe...
Wiedziałem że o to zapytasz. Moje zdania pisane wyżej nie są po kolei. Żółte przewody biegnące do poduchy były już lutowane - no to je rozlutowałem. Co do tej blaszki z pomarańczowej kostce ? i tu mnię zaskoczyłeś. Faktycznie coś takiego tam było, ale nie zastanawiałem się nad tym zbytnio. Prawdopodobnie masz rację. A już myślałem że znalazłem przyczynę...
No lutowanie niestety odpada ponieważ licznik wymieniam bo stary ma błąd pamięci i na wyświetlaczu kilometrów dziennych jest dEF także przelutowałbym pamięć z błąd... ________________________________________... Problem został rozwiązany tzn. licznik, który kupiłem nie podpasował ponieważ pojawiały się problemu które wyżej opisałem....
:m.bielecka (w sumie, nie wiem, czy zwracać się do mężczyzny, czy kobiety) - tylko że większość "naprawiających" bierze się za to od strony "co zrobić, żeby było najtaniej?". Wkładanie oporników, lutowanie taśm, zaklejanie byle czym rozerwanych desek i zaślepek i UWAGA! - ponowne wykorzystanie wystrzelonych poduszek! Bo są już firmy oferujące poskładanie...
Ponieważ na co dzień mam kontakt z projektami Automotive chciałbym wyjaśnić kilka mitów jakie tutaj się przewijają. Uwierzcie lub nie ale projektując urządzenie do samochodu są pewne kryteria jakie trzeba spełnić jak: niezawodność, testy klienta, odpowiedni "life-time" liczony w latach/setka tysięcy kilometrów. Nikt sztucznie nie postarza produktu ale...
Witam, Trafił do mnie sterownik poduszek z Nissana Murano 2008r, 6 poduszek Objaw - brak komunikacji, kontrolka miga. Auto nie było bite, usterka podobno pojawiła się po założeniu alarmu. Ponieważ ktoś już w tym grzebał (lutowana pamięć) a sam nie posiadam odczytu z takiego modułu, mam prośbę - czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić załączoną zawartość...
Wszystko inne rzeczy działają, skrzynia, ABS, Airbag, kierunki, itp oprócz licznika, klima jest manualna bez wyświetlacza, radio oryginalne, działa jeszcze jest na kasety W wycieraczkach brak jest czasowych, zatrzymują się gdzie popadnie ... Wygląda, że jest tam sieć CCD +/- Czy to taka sama równoległa jak CAN? Klient twierdzi, że stało sie to po odłączeniu...
Wtyczka ma jedną pozycję i inaczej nie wejdzie ale nie w ty rzecz. Jak lutowali przewody do wtyczki w fabryce mat to aby nie pomylić piny z przewodami robiliby różne kolory przewodów. Ponieważ są oba białe to prawie jest to dowód, że to co wewnątrz maty jest nie rozróżnia biegunowości. Ja mam obie maty z przodu auta uszkodzone i dlatego nie mogę zmierzyć...
Cytat: "Sprawdź tylko czy po zamknięciu samochodu z karty traci się dostęp do bagażnika bo tego nie jestem pewien . Powinien się tracić ale lepiej sprawdzić niż parkować samochód z otwartym bagażnikiem . :D https://obrazki.elektroda.pl/7228897300_... https://obrazki.elektroda.pl/2067120600_... https://obrazki.elektroda.pl/5971580600_...
nie lutowac z podlaczonym akumulatorem , a najlepiej odlaczyc centralke Airbagu , dobrze by tez bylo uzyc lutownicy oporowej . . ... a ciekawy jestem co ty bys zrobil jesli na zlaczce jest zbyt duzy opor i powodoje to blad ?? co dzieje sie czesto w nowych autach gdzie z powodu oszczednosci material na styki jest ze zbyt tanich stopow i po kilku miesiacach...
znalezione na forum.audiklub.pl: Potrzebne są następujące rzeczy: - Komplet srubokretow
Pierwsze pytanie czemu wymieniałeś zegary. Drugie czy nowe zegary mają nr 3B0 919 880 (wskazówki nie są wyznacznikiem) Trzecie dysponujesz sprzętem do wyciągnięcia PIN z liczników i VCDS? Czwarte czy masz sprzęt i umiejętności lutowania SMD?
Witam Mam problem ze Skodą Fabią 1.9 SDI z 2000r. Klient przyjechał z usterką prędkościomierza, po wstępnej diagnostyce testerem, nie wykryłem żadnych błędów (dziwne ale nic nie było). Wiec zabrałem się za szukanie standardowej usterki (czyli zgnitej wiązki). Oczywiście wiązka zgniata, tylko dotknąłem wiązkę i od razu wyskoczyła masa błędów. Samochód...
obiektyw lutować lutować kości lutować wytrzymałość
tranzystor bc337 czujnik zalania telefonu kabel mercedesa
youtube wolno działa zamienik bu508af
Pasek klinowy do pralki Daewoo DWF-5590 DP - gdzie kupić? Podłączenie zasilacza 14V 4A do boomboxa 14.4V