Sruba 10.9 i nakretka samokontrujaca z tzw. serem. Kazdy dobry sklep z art, żelaznymi
Jeżeli stuka również na postoju przy małych szybkich ruchach kierownicą to tak.
Odkopię trochę temat bo nurtuje mnie pewne zagadnienie Od dłuższego czasu zbiera informacje odnośnie montażu wspomagania elektrycznego do C-360 Oglądałem takie wspomaganie u znajomego w C-330 i bardzo fajnie u niego działało Zaniepokoił mnie spory luz ruszając kierownicą na postoju Luz identyczny jak przy rozbitych końcówkach czy zużytej kolumnie Czy...
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
z doświadczenia wiem, że przy regeneracji turbiny ze zmienną geometrią, czy potrzeba czy nie szlifuje się lekko kierownice tej turbiny (aby się nie zatarły z powodu nadmiaru nagaru), niestety często zdarza się, że osoba regenerująca zeszlifuje o kilka setek za dużo i powstaje luz pomiędzy tymi kierownicami, a podstawą po której się poruszają, efekt...
Ja tak jak pisałem już mam całkowicie instalację z c-360 zrobioną. Nie trzeba być elektrykiem żeby to zrobić, trzeba tylko trochę poczytać na różnych forach mieć schemat i zrobisz spokojnie. Najlepiej jakbyś to zrobił tak a jeśli sam nie poradzisz sobie to daj zarobić jakiemuś elektrykowi ale tak jak mówie nie jest to nic trudnego. Plusy są takie że...
ODPALANIE : niektóre silniki XUD9TE na to cierpią robisz tak, przekręcasz zapłon-pali się kontrolka świec żarowych-kontrolka gaśnie- -czekasz do 15 powiedzmy sekund-i kręcisz rozrusznikiem,,musi palić Chodzi o to że po zgaśnięciu kontrolki świec ,świece nadal są podgrzewane trzeba dłużej poczekać niż wskazuje kontrolka;) PRZEGUB KOLUMNY: W zależności...
Jeśli chodzi o luz na widelcu przedniego koła to trzeba zdjąć całą kolumnę kierownicy wraz z akumatorem rozłączyć przewody wykręcić widelec specjalnym kluczem. Takim jak ten. https://obrazki.elektroda.pl/5050299100_... Po wyjęciu widelca wraz z kołem dokręcić nakrętki które są schowane w dolnej części pod gumą. https://obrazki.elektroda.pl/9979916700_...
Musisz zdemontować i rozebrać całą przekładnię, luz łożysk na wałku kierownicy regulowany jest podkładkami. Oczywiście kierownicę też trzeba zdjąć i kręcąc wałkiem kierownicy wysunie się on z obudowy.
Poruszaj delikatnie kierownicą, lewo-prawo, nie kręć mocno, tylko poruszaj. Druga osoba kładzie rękę na sworzniu końcówki kierowniczej i usiłuje wyczuć czy jest luz. Stuk, puk podczas ruszania kierownicą, a także zmiana położenia końcówki do zwrotnicy ? poinformuje Cię o luzie. Podnieś koło i złap za oponę na górze i na dole, poruszaj jakbyś chciał...
Kręcąc kierownica przyjrzyj się czy nie ma ona tendencji do podnoszenia się i opadania wraz ze zmiana kierunku obrotu. Złap za koło kierownicy i ciągnij do góry i naciskaj na zmianę by wyczuć luz. Jak wszystko posprawdzasz i będzie dobrze reguluj wkrętem regulacyjnym.
Dzień dobry, to mój pierwszy post - więc proszę o wyrozumiałość, rozebrałem przekładnie od władka bo był luz osiowy na wałku, wysuwało do góry kierownicę, nic nie dawała regulacja tą śrubą z boku , i proszę o info Jak zdjąć ślimak z wałka żeby wymienić to łożysko nad ślimakiem? Dolne raczej zdejmę, ale górne? Może ktoś podpowie? Pozdrawiam
wejdź pod auto, stań za wózkiem i spójrz na maglownicę. jak brudba to wyczyść środkową część korpusu aluminiowego i tam są oznaczenia maglownicy /jak wół widać/. sądzę że masz XTR, bo były montowane w większości, ale może masz inny typ. w VR6 były też dwa rodzaje montowane, ale i tak w większości XTR /made in USA/.
Tracer to nie jest jakość to musisz wiedzieć, nawet jak kierownica kosztuje ponad 250 zł. Też mam kierownica Tracera model Drifter i również kierownica lata, ma luzy. Sprawdź czy nie masz w grze ustawionej martwej strefy od 70 %, jeśli tak to ustaw na 0 % - 5 %
Kiedy stuka? Przy luzach maglownicy właśnie stuka gdy kręcimy kierownicą na postoju i najczęściej stuka właśnie, gdy kierownica dochodzi do końca skrętu. Po prostu przekładnia przeżyła swoje i jest jej koniec - regeneracja lub wymiana na nową, regeneracji nie polecam. Regulacji raczej tam nie ma. Objawiło się po wymianie drążka, bo luzy na drążku kompensowały...
Witam,problem rozwiązany,przyczyną pływania stilacza był minimalny luz pod kierownicą a dokładnie między wspomaganiem a Krzyżakiem przy maglownicy trochę gimnastyki i bestia smiga. Dziękuję i pozdrawiam.
Cały przód jest bez luzów, było wszystko robione. Wydaje mi się że luz jest w kolumnie kierowniczej, muszę trochę przekręcić kierownicą dopiero jest reakcja na drążki kierownicze.
Sorki ze teraz ale znalazłem dopiero to.Tez mam ta kierownice i powiem ci ze miałem tez luz na skrecie w prawo.Ale odkręciłem kierownice i przykręciłem spowrotem i działa normalnie jak na razie.
Tak zapinasz przyrządy i sprawdzasz co jest przestawione. Zawsze jest jakiś luz. Jak zmieni się kąt to zmieni się minimalnie zbieżność. ( choć kąt będzie w dopuszczalnej granicy)
Może być zapieczone łożysko na kolumnie Mcphersona, ale to łatwo sprawdzić, jedna osoba wkłada rękę pod nadkole i łapie za sprężynę, a druga kręci kierownicą
Witam.Możliwe, że są luzy na przekładni kierowmiczej i z tego powodu słychać stuki,Opóźniona reakcja na ruchy kierownicą jest raczej spowodowana złym stanem amortyzatorów. Pozdrawiam.
Nie ma tam fasolek do regulacji. Każda śruba ma luz w otworze więc przez to trzeba ustawiać zbieżność. Dodatkowo wymieniałeś tuleje w wahaczach.
W moim malczanie co by nie wymieniać (a juz był łącznie cały układ wymieniony), to po tygodniu i tak sie robi to co było. Kierownicą można poruszać o jakieś 15-20 stopni i nic się nie dzieje. Widac jakis lewy egzemplarz. Trzeba sie przyzwyczaić, ze autko troche tanczy po drodze, nasmarować wszystko co sie da, żeby kierownica chodziła w miare lekko i...
Zdejmij osłonę sprawdź co tam jest, ewentualne luzy szukaj.
Koledzy już sprawdzone klient odpalił silnik i na postoju, na luzie kręcił kierownicą. Były te zakłócenia, jak kierownice puścił i się zatrzymała to zakłóceń brak. W związku z tym myślę że trzeba by było ją odkłócić - ktoś ma pomyśl jak? P.S. Wspomaganie jest takie czułe i ono nas zmyliło podczas wciskania sprzęgła i wrzucania biegu klient zawsze trzyma...
Witam. Jeżdżę hulajnogą Xiaomi i chybocze mi się kierownica. Obstawiam, że wykręciła mi się nakrętka, ale nie jestem tego pewien. Czy ktoś z użytkowników lub bardziej doświadczonych kolegów mógłby to potwierdzić bądź podać namiary na taki element? Na razie spróbuję dopasować nowa nakrętkę zwykłą, ale zeszlifowaną. Dołączam zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/6774437800_...
Bardzo stary temat i fajnie że nie zamknięty. Chodź chłopaki błotem się poobrzucali, co wynika z naszej wschodnio europejskiej kultury to nie wytłumaczyli na czym polega różnica między N75 a N18. Bardzo dużo jest wypowiedzi, że są zamienne i nawet na alledrogo wciskają zaworki N18 jako N75, ale z tego co gdzieś wyczytałem to różnica podobno jest w średnicy...
Do dzieci to jeszcze trochę 23 lata dopiero za mną, jakiś rok dwa temu miałem maglownice wymienianą po tym była zrobiona zbieżność , koła są ok wyważone co sezon na wywazarke jadę przy 140 na godzinę czuć jaki belki luz miała kierownica byłem u jednego typa mówi jeździj , ale to coś nie tak. Kierownica na środku A cos z tym muszę zrobić bo to ciężko...
Jutro sprawdzę czy jest jakiś luz na przegubie.. lecz ruszając kierownicą słychać stuki w wyższej części zawieszenia i to mnie również niepokoi zastanawiam się czy problemem nie jest coś innego.. ale dzięki za trop jutro to sprawdzę.
Problem - luzy na maglownicy.
Co do luzu to musisz kupić łożyska innej firmy bo te mają złą tolerancję wymiaru wałka. co ? Składasz poprawnie, kierownica ma mieć luz i jest to nieruchoma część całego zespołu. Teraz musisz nałożyć ostatnią turbinkę, dobrze skręcić sprawdzić czy turbinka nie ma bicia, jeżeli ma troche można ją naprostować. Dalej nabijasz blaszaną obudowę i sprawdzasz...
Witam. Samochód Opel Astra F bez wspomagania, posiada luzy w ukłądzie kierowniczym. Zanim układ skrętny załapie trzeba ruszyć pare cm kierownicą. Czy luz może być na samej maglownicy?? Czy szukać gdzie indziej??
Wtedy musiałbyś edytować mapę od n75. A to nie jest takie proste. Dwa problem może być w luzie na geometrii turbo ,a większość regenerowanych ma luz (ruch sztangi bez zmiany uchylenia kierownic w zmiennej geometrii turbiny).
od jakiegoś czasu czesto gęsto mi gaśnie auto czy na wolnych obrotach, luzie, zaczynam kręcić kierownicą wtedy wspomaganie zaczyna pracować i auto kaput, co to może być? dzieki wszystkim za odp.
czy może jest jakas przyczyna ze ten drążek sie wykrecil z końcówki? On się nie wykręcił, tylko zerwał z gwintu. A przyczyna - gwint ma zawsze jakiś luz. Do likwidowania tego luzu i zabezpieczenia przed odkręceniem jest kontra widoczna na zdjęciu. Musiała się odkręcić, a przez to zrobił się luz na gwincie i stopniowo się powiększał, aż do zerwania...
Temat ustawienia zbieżności mamy omówiony /nie zdejmujemy kierownicy/. Poruszę inny bardzo interesujący temat. Bez sprawdzania, przez telefon mechanik stwierdził, że jak chce mieć prosto to do regeneracji będzie maglownica, coś nie chce mi się w to wierzyć. Nie znam układu kierowania tego auta /chyba ma wspomaganie elektryczne/.Jaki wpływ na ściąganie...
te szarpnięcia nie wpływają w żaden sposób na kierownicę, a drążki i łączniki wymieniałem, bo na samej kierownicy też mam lekki luz
Witajcie. Jadąc sobie 5 biegiem na pełnym gazie ciężko ogarnąć tor jazdy tym zabytkiem co kupiłem. Zetor 5011 z wspomagani na sztywnym przodzie Jadąc w miarę wolno jest ok ale już jadąc szybciej to są luzy. Może nie duże ale są. Jest jakaś opcja to wyregulować?
A jak zachowuje się kierownica gdy nią kręcisz bez zapłonu? Bo ja u siebie rozkciłem całą pompę oczyściłem i wspomagania dalej brak ale pompę jest słychać tylko jak na max skręce w którąś stronę.Natomiast kierownica obkręca się tak jak by skokami cojakiś czs jest luz ai tk na zmianę stawiam więc na usterkę maglownicy
Wygląda ok. Ale czy kierownica chodzi bez zacięć i jaki luz na chra?
Końcówki drążków do sprawdzenia Tuleje w zawieszeniu do sprawdzenia
Zapomniałem napisać. Tak, rozwiązałem. Pamiętaj jednak, że u Ciebie może być to awaria czujnika kopiowania jak ponoć to jest u części ludzi. U mnie były dwa problemy . Pierwszy to luz na sworzniu ramienia kierownic który przechodzi przez ścianę turbo do kierownic. Do tego wygląda jakby ogranicznik ramienia był wytarty wiec gruszka mogła wciągnąć sztangę...
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Dla wszystkich którzy mają podobny problem - Rozebrałem silnik i wyeliminowałem luz poprzez podłożenie dwóch podkładek po czym problem zniknął, kierownica działa idealnie, nie występują już żadne anomalie. Dzięki za pomoc :) Dodano po 1 Problem nie leżał w czujniku a w luzie na silniku. Chociaż niewielki powodował duże anomalie. Po wyeliminowaniu luzu...
Witam. Mam pytanie, przy prędkości od 50 km/h w górę słychać odgłos jak na filmiku. Im szybciej jadę, tym głośniej i szybciej 'kręci'. Nie ma znaczenia zmiana biegu/luz, czy skręcanie kierownicą. Czy macie jakiś pomysł co to może być? Nie mam jeszcze opon na zmianę, dlatego nie mam jak przetestować czy to opona. [url=https://youtu.be/ZeptJXTDl4I]Link.....
Masz za duży luz gdzieś na łączeniu orbitrol-kierownica albo za mały wieloklin albo coś innego.. Z tym na zgaszonym to normalne tak ma działać pełny układ kierowniczy hydrauliczny.. Nie wspomnę że będzie ci uciekać kierownica co dzień w innym miejscu punkt "0"..
Witam, sprawdź czy nie ma luzu na wieloklinie przekładni, tzn na wejściu do przekładni kierowniczej między pedałami. Najlepiej jedna ręka na wieloklin druga lekko ruszasz kierownicą w lewo, prawo, przeważnie jest tam luz , który wystarczy zniwelować przez dokręcenie śruby.
Witam serdecznie Wszystkich. Mam dla swoich chłopców auto na akumulator 12 V (właściwie 2 ×6 V). Do auta jest pilot. Pilot działa "nad" kierowcą w aucie. Może je zatrzymać mimo wciśniętego gazu lub podczas jazdy do przodu włączyć wsteczny. W aucie jest tylko pedał gazu, drążek zmiany biegów (przód, tył, neutralny - luz), kierownica i stacyjka oczywiście....
Zbieżność zbieżnością, ale jest jeszcze luz na kierownicy, chyba nie powiedzialem o tym;/ końcówki wszystkie wymienialem, włącznie z tym środkowym drążkiem, a luz nadal jest, a na przekładni chyba nie było. Nie miałem jak tego dokładnie sprawdzić bo byłem sam i nie miał kto kierownicą kręcić
no i jednak sworzeń,przysłuchałem sie pod samochodem dokładnie,trzeba wymienić,moge mieć firmy trw,dobre by były? a czy od sworzni może być minimalny luz w kierownicy?
Jak tak patrzę po allegro, to powinieneś mieć taką możliwość. Jest śruba z boku maglownicy, nie wiem tylko czy masz dostęp do tej śruby na samochodzie, Ja nie mam bez odkręcenia maglownicy, a odkręcanie przewodów wspomagania może skończyć się ich urwaniem. Inna sprawa to skuteczność tej "naprawy", likwidując luz na środku listwy, przy skrętach kierownica...
dokrecaj wszystko pokolei tylko nie za mocno bo kierownicą nie ruszysz
invisibleman Wstawiłem zupełnie nowe drążki wraz ze śrubami regulacyjnymi i końcówkami, pojechałem do ASO ostawić zbieżność. Jak ruszam kierownicą lekko ( tak jak na przeglądzie np. ) to nic nie słychać zupełna cisza w układzie kierowniczym, ale jak pokręcę kierownicą w lewo i prawo mocno to słychać stukanie jednak. Czy to może być luz w samej maglownicy...
Jest prawidłowy luz na lince gazu? Przy skręcaniu kierownicą też to się dzieje?
Podnieś przód i złap za sprężynę i zobacz jaki luz ma na górnych poduszkach na boki.
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
Witam, przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo wyczuwalny jest luz i delikatne stuki. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jest to wina mechanizmu wspomagania znajdującego się pod kierownicą. Samochód to Renault Scenic II z 2004 roku, wspomaganie jest elektryczne. Tak po za tym wszystko chodzi lekko. Były też luzy na maglownicy ale została...
Przekładnia kierownicza ma luz na „tulei prowadzącej” - chyba tak to się nazywa.
Wymieniłem maglownicę na nową (nieoryginalną). Po ok. 2000 km, zauważyłem duży luz kierownicy. Czy możma ten luz skasować ?
Panowie to nie geometria.. Podniosłem dziś przód do góry, zblokowałem kierownicę i wyszło.. Luzy na przekładni kierowniczej.. Kierownica stoi a kołami skręcam jak u starej "trzydziestki". Tak więc chyba przekładnia do wymiany, bo podejrzewam, że regulacji żadnej tam nie ma.
Nawet nie wiadomo o jakie luzy chodzi.Ile to schodzi sprawdzić połączenie kierownica-przekładnia.Tak samo drążki .Ale jak ktoś woli po kolei wszystko wymieniać.
Zawsze jest taka ewentualność ,ale one zanim przestaja działać to najpierw cierpią na luzy,wycieki i inne przypadłości. Zaworu nadążnego gdyby był uszkodzony to nie da się zregenerować.
Znalazłem w internecie osobę, która naprawiła moją kierownicę logitech g29
Dzień Dobry, Mam prośbę o sugestie jak rozwiązać problem z luzem koła kierownicy. Mam wyczywalny luz na samym kole kierownicy, można ją poruszać w pionie jak i w poziomie zarówno przy wyłączonym jak i włączonym silniku. Samochód prowadzi się dobrze. Przy samych skrętach nie wyczywam luzów. z góry dziękuję za informację pozdrawiam Najtaniej będzie poszukać...
Witam Ktoś może się orientuje czy jest wymienne łożysko zaraz pod kierownicą na kolumnie. Jak jadę po np. drodze polnej lub kamienistej ( kocie-łby) to hałasuje mi kierownica, jest luz zaraz pod kierownicą . Jest to łożysko może wymienne , a jak ktoś to robił to może zna symbol. Z góry dziękuje
jak krzyżak jest zatarty to ma luz i się właśnie blokuje. Jak go dotkniesz na przegubie i ktoś lekko będziesz kręcił kierownicą to poczujesz na nim luzy pod warunkiem że nie połamie Ci palcy hehe
Witam ostatnio napotkałem się z problemem otóż w mojej hulajnodze zepsuł sie silnik albo coś w nim podczas jazdy czasami silnik sie zacina tzn- jak jadę wyłącza się i momentalnie zatrzymuje . patrzyłem i jest w ok ale może coś w silniku się uszkodziło i tak się dzieje ? może jak ktoś jeszcze wie jak usunąć luz na kierownicy w takiej hulajnodze ? z góry...
Kolego, luz sprawdziłeś, a czy przypadkiem nie zacierają się zwrotnice albo krzyżaki na wałku między kierownicą a kolumną?
Siemka mam problem jechalem hulajnoga i nagle mi sie wylaczyla miala full bateri poszedłem do domu podlaczylem nic cos poruszalem bo na kierownicy ma luzy odpalila sie ale jak wypychalem kierownice w przod a jak zostajwlem zeby do tylu sie cofla to sie wylaczala cos z kablem moze byc jakims ? Jak cos chodzi mi o luzy ze kuerownica ma luzy i do przodu...
Sprawdź łożyskowanie w główce ramy, luzy na łożysku koła, bicie koła.
Na śrubach mocujących kolumnę Mcphersona do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła (górna ma luz, bywają też z podkładkami mimośrodowymi)
Też stawiam na zużyte koło dwumasowe. A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować Tak, trzeba zdemontować skrzynie biegów i sprawdzić luz koła.
Wcale nie musi być duży luz by odepchnęło tłoczek podczas jazdy gdy zrobisz ruch kierownicą prawo-lewo. Najbardziej zauważalne jest to w konstrukcjach z piastą z regulacją łożyska . typu np. fiat125p ,stare fordy. U Ciebie wcale nie musi być to . Napisz czy po wymianie przewodu usterka minęła .
(Laguna IIphI 1,8) - problem który objawia się następująco: silnik wiesza się na obrotach, zaobserwowałem, że problem pojawia się jak np. wrzuci się na luz, zacznie skręcać kierownicą i hamować to rosną obroty do 1500, dodatkowo podczas jazdy na biegu jałowym - delikatne ruchy kierownicą w prawo/lewo obroty zaczynają w takt ruszania kierownicą się wahać...
Witam! Kolego nie będę wiecej polemizował ani doradzał Tobie, gdyż upierasz się przy swoim - każdy ma takie prawo. Jak ja serwisowałem odkurzacze były to silniki z blaszanymi jak i z pastikowymi kierownicami, z mocowaniem łożysk w kierownicy odlewanej przedniej z podtoczeniem pod łożysko, z rowkiem pod pierścień seegera, z dwustronnymi podtoczeniami...
Kazdą przekladnie mozna wyregulować jezeli nie jest za bardzo zużyta. Rysunek Ci nie jest potrzebny,chyba ze chcesz znac budowe to sobie wygugluj. :-) Wspomaganie jest ? Jezeli hydrauliczna slimakowa to jest sruba kontrowana nakretką (taka regulacja jak zaworów), luzujesz nakretke i wkrecasz srube. Srube najlepiej zaznaczyc do jakiegos punktu i liczyc...
Nie słuchaj bzdur. Ze zniszczonym łożyskiem to raz nie dość żeby wyło, to jeszcze kierownica zęby by wybiła. Gdzieś jest luz - pozostaje ścieżka diagnostyczna.
Co to za diagnostyka na 100% jak słychać luzy kręcąc kierownicą. Diagnostykę robisz sam. Lewarujesz dane koło do góry łapiesz za gumę i szarpiesz w prawo i lewo z całej siły , jak coś lata czy stuka to patrzysz co i wymieniasz na nowe. Poza tym koła lepiej zamieniać na krzyż a nie tył na przód ( chyba że są kierunkowe ).
Zapoznaj się z tym: https://www.agrofoto.pl/forum/topic/1106...
Sprawdzałem na tym porcie gier dzojstik i działał więc port gier jest włączony Patrzyłem jeszcze u kumpla i on ma na PCI i mu również nie wykrywa a ja mam zintegrowaną ale dzojstik na gameport u mnie dzialal na luzie
Mm pytanie.Czy mogę wymienić sam kosz-oczywiście po przełożeniu koła talerzowego-bez regulacji luzu między wałkiem atakującym a kołem talerzowym.Zrobił się luz w gnieździe pomiędzy koszem a wałkiem z kołnierzem.do którego przykręca się przegub.W efekcie drży kierownica przy jeździe gdy silnik nie ciągnie tylko jadę na "luzie"
mój samochód ma luzy na kierownicy sprawdziłem końcówki drążka jedna miała luz to ją wymieniłem ale problem jest nadal. Ruszam lekko kierownicą w prawo i lewo to słyszę pukanie a gdy ruszam jeszcze słabiej to drążki nawet nic nie drgają. Pytanie gdzie może być ten luz i jak to najszybciej sprawdzić? samochód ma wspomaganie może istnieje jakaś regulacja??...
Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w rurce o mniejszej średnicy ) włożyłem w nią metalową kulkę od łożyska i podparłem...
Nie musisz wyciągać końcówki aby stwierdzić luz w układzie kierowniczym , wystarczy że na postoju pokręcisz energicznie kierownicą w lewo i w prawo . Jak jest cicho to jest dobrze , a jak coś stuka to poproś kogoś o pomoc niech pokręci kierownicą a ty przyłóż rękę do podejrzewanego elementu , jeżeli jest luz to da się go wyczuć .
Tam bedzie przekladnia zebatkowa, one maja regulacje, sruba ktora dociska listwe zebata do zebnika kasujac luz. Poszukaj, powinno byc. Lecz nie przesadz z tym kasowaniem, kierownica musi obracac sie lekko.
Witam, posiadam Zetora 5211, rocznik 1988. Problem polega na tym, że jest luz na kierownicy około 100 stopni. I teraz pytanie do osób, które naprawiały już takie coś. Jak taki luz wyeliminować? Odkręciłem 4 śruby z góry i wyciągnąłem połowę tej kolumny. Część, którą wyciągnąłem (wykręcałem ją) okazała się, że jest dobra, problem tkwi w tym co zostało...
Najprawdopodobniej wybity wspornik z prawej strony(nowy ok 30-40zl)i zadne ustawianie nie pomoze,galki tez sprawdz.Jesli chodzi o przekladnie nie dokrecaj zbytnio bo mozesz miec przykra niespodzianke podczas jazdy,zablokuje ci sie kierownica.
Tylko czy luz na kierownicy też negatywnie nie wpływa na bezpieczeństwo ?
WItam - w mojej Corsie B (C14NZ - 1993r.) przy pokonywaniu krotkich nierownosci kierownica wyraznie skacze - ma jakby luz. Mechanik twierdzi, ze z zawieszeniem jest wszytsko OK - cos mi tam poklepal przy kolumnie - ale po miesiacu mam to samo... Pojechlbym z gosciem inaczej - ale nie wiem, co to moze byc?... Moze ktos mial taki przypadek?
Co mają kody do gwizdu, który jest naturalnym efektem wirowania łopatek z prędkościami dochodzącymi do 100000/min? Potem jest to już świst- tylko w pewnym zakresie słychać gwizd. Nie trudno zrozumieć, że jak wielu to potwierdza jako normę, to się cieszyć, że to słychać, a martw się, aby nie słychać odgłosów tarcia, zacierania, zgrzytów itp. Diagnostyk...
A czujesz jakiś luz na kole kierownicy? Jak tak to sprawdzić dokręcenie samej kierownicy i luz jak i dokręcenie krzyżaka do przekładni. Jak nie ma luzu to problem może być w mocowaniu przekładni do ramy albo w jej uszkodzeniu. Np uszkodzone osłony ,,luz w zawieszeniu . Zgadywanie.
Przekładnia kierownicza bmw e34 i e32 - większość aut z przebiegiem większym niż 300 000 km ma niestety spory luz na kierownicy spowodowany wyrobieniem owej przekładni.W niektórych przypadkach pomagała regulacja.W autach konkurencji : Mercedes/Audi ten problem nie jest tak mocno widoczny.
Zwróć uwagę na gaźnik, w szczególności do układu ssania. W szczególności sprawdź luz linki ssania, który powinien wynosić minimum 2 mm. Zbyt mały luz grozi otwarciem ssania przy skręcie kierownicą, co na ciepłym silniku powoduje zgaśnięcie (zalanie) i w konsekwencji utrudnionym uruchomieniem.
Tak, może to być luz w kolumnie kierownicy, a wtedy wymiana kolumny ze wspomaganiem.
Mogą to byc tez luzy w zawieszeniu, np sworzeń wahacza po wjechaniu w specyficzną przeszkodę łapie luz.
Wzmacniacz niczego nie wie, wzmacniacz zwiększa (lub zmniejsza) napięcie wyjściowe aż na wejściu odwracającym pojawi sie tyle samo co na odwracającym. To tak jak luz na kierownicy, w starych samochodach, luz był, a kierowca kręcił do czasu aż uzyskał zamierzony kierunek, w praktyce bez przerwy kręcił i korygował. 2. Poniżej na zdjęciach przedstawiam...
Cześć :), ale odkopałeś stary temat. Co do sprzętu to już mi wymieniali 3 sztuki, każda po około 2-3 miesiącach dostaje duży luz na łożysku od wrzeciona (ten luz na filmiku to jest pikuś z tym co się robi po użytkwaniu) jakiś szitowe rozwiązanie ma ten model... (robilem amatorski remont domu, skręcanie mebli, wiercenie w bloczku komórkowym, trochę w...
Są 2 krzyżaki, jeden przy przekładni, drugi wyżej, podnieś oś i pokręć bez palenia silnika, jeśli wyczujesz jakieś przycięcia, to wina krzyżaka-ków, możesz je też poszarpać na lewo i prawo , zobaczyć, czy jest luz i rdzawe wycieki.
W zasadzie możliwości naprawy korespondencyjnej zostały wyczerpane. Jak przypuszczam i uprzednio napisałem pompa niestety zużyła się. Czyli powstały powiększone luzy między wirnikami i kierownicami. Efektem jest właśnie obniżone podciśnienie (wartość bezwzględna). Jeśli naprawiający dysponuje stanowiskiem pomiarowym (w co wątpię) to wychwyci przyczynę....
Pytanie do kumatych. Diagnosta stwierdził, że mam spory luz na przekładni, potwierdzilem to u mechanika. Sugerują regenerację lub kupno sensownej używki. Wiem, że moźna probować skasowac luz śrubą regulacyjną, pytanie czy to cos da? Brak wycieków, na samej kierownicy nie wyczuwam jakiegoś strasznego luzu, nic nie stuka i nie puka, kierownica nie chodzi...
kierownica tracer kalibracja kierownica kierownica gt900
ccleaner wirus tranzystory mutujące wymiana pierścień tłokowy
sonoff przekaźnik sonoff przekaźnik
BlendyGo 3 – jak rozebrać blender, demontaż krok po kroku, narzędzia, akumulator, ostrza LiFePO4 – montaż baterii na leżąco czy na stojąco? Zasady, marki, typy ogniw