Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
Raczej to nie jest normalne. Mogą być tego dwie przyczyny: 1. Luz na główce korbowodu, zużyty tłok lub luz na stopie korbowodu. 2. Jeśli silnik generuje wibracje, wtedy inne części hałasują. Jednak w tym silniku trzeba mieć "wrodzone umiejętności" aby źle ustawić koła zębate napędu wałka wyrównoważającego.
Niestety silnik będzie trzeba rozpołowić i sprawdzić. Na moje to luz w łożyskowaniu stopy korbowodu lub luz w łożyskach głównych wału/panewkach.
Musiałbym ten stukot słyszeć na "własne uszy". Wydaje mi się, że może to być luz korbowodu na wale, który byłby bardziej niebezpieczny niż luz na sworzniu tłoka. Spotkałem się z przypadkiem, że popuściły śruby w korbowodzie na wale i był taki stukot oraz z przypadkiem, że z takiej przyczyny korbowód uległ uszkodzeniu i "wyszedł" bokiem silnika. Zbliżone...
Na moje to po prostu luzy... Pierścienie w rowkach tłoka, tłok w cylindrze, luz na sworzniu tłoka/główce korbowodu, luz na stopie korbowodu, luz osiowy korbowodu, albo i nawet luz przepustnicy gaźnika. Części do WSK 125 są tak niskiej jakości, że nie ma co liczyć na idealnie cichą pracę silnika.
Luz tłok- korbowód w płaszczyźnie pionowej jest niedopuszczalny. Luz boczny nie przeszkadza w niczym.
Witam.Jak w temacie.Pilarka Stihl 056 po zatarciu.Wymieniony tłok i cylinder,ale zdziwił mnie luz korbowodu na wale.Korbowód Korbowód zawsze ma jakiś luz,ale w niewielkim stopniu,prawda?Tymczasem tutaj korbowód porusza się w zakresie niemal 1,5 mm góra-dół.Wygląda mi to na wysypane łożysko igiełkowe,ale klient upiera się że tak ma być bo tak było odkąd...
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
Nie jest powiedziane, ze wał na pewno dokona żywota, zależy w jakim jest stanie. Jeżeli ma luz na łożysku korbowodu, to będzie się to tłukło aż się rozleci. Jaki cylinder zamierzasz kupić? Zamienniki to tylko Tecomec lub Meteor.
Wał czy korbowód się przesuwa ? Luz na łożyskach czy gniazdach ? Sprawdź, czy tłumik nie jest zapchany - odpal bez niego.
Nic z tym nie zrobisz, za duży luz. Wał jest wytarty, pomiary trzeba było wykonać przed zakupem korbowodu.
Wg mnie kręci "na pusto" aż nabije ciśnienie i wtedy pali od razu na 4 cylindry. Tak akurat krecil raz bo wcześniej odpalal bez problemu. Słychać też klekot przy kręceniu który normalnie bym uznał za dwumase, ale tu jest automat wiec to może wskazywać na luz (korbowód?)
Znalazłem w necie ze jest szlif 76.5, teraz tylko pierścionki do niej zdobyć i chyba jest luz na tulejce korbowodu, jakiś wymiar łożysk na korbowodach? chociaż na nich nie czuć luzu. Zdjęcie całego silnika by się zdało ale jak tak patrzę to jest bodajże Sg 71 i moc zapewne 0.37kW
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
Lekki luz korbowodu na boki musi być ok 2-3mm na wale, na tłoku może być troche większy. Kantować się nie może, dlatego może dzwonić. Możesz wymienić łożysko igiełkowe od strony sworznia i zobaczysz czy pomoże coś.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam. Posiadam kompresor Bass Polska 50L. Pompa dwutłokowa V. Kompresor ma 15-20 lat. Kompresor niestety nie ma oznaczenia modelu. Jest w kolorze niebieskim, jeśli by to miało znaczenie w przypadku firmy bass Polska (może starsze były innego koloru). Z korka wlewu oleju jest wyczuwalne ciśnienie powietrza. Korek jest z małą dziurką i z niej czuć właśnie...
Jeszcze dodam że wyczułem minimalny luz między korbowodem a wałem czy to jest ta usterka którą szukam?
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
witam Jeśli luz boczny korbowodu jest tak duży /2cm/ to wał korbowy do wymiany. Nowy zestaw naprawczy /korbowód/kosztuje w granicach 90 zł-lepiej kupić nowy wał. choćby tutaj:http://moto.allegro.pl/show_item.p... Zb
Mógł to być luz: panewka/wał, lub sforzeń tłoka/ korbowód. Luz w zamkach, też nie wiem z głowy, w różnych silnikach różny- pewno ok. 0.25-0.30mm to normalny.
Cześć. Po ok 10 latach leżakowania sprzętu "przeprosiłem" się z moją kosą NAC SPS205210BC02N o mocy niby 2,7KM. Pamiętam że jak ją kiedyś używałem to w dziwny sposób dzwoniła podczas pracy. Dziś ją odpaliłem, wszystko działa bardzo ładnie, kosi bardzo dobrze, ma moc, jednak to dzwonienie jest i do tego bardzo mocne. W szczególności na wyższych obrotach....
W ogole to dziwne auta :P Akurat wariatory walka rozrzadu maja wplyw na osiagi a nie na panewki, takze to inna troche bajka. Za to kiedys pracowalismy nad silnikiem 2.0 TS z pucharowki po dwoch (albo nawet jednym) sezonach i okazalo sie ze 2 korby byly pekniete, a auto nie mialo w pucharze nawet 160KM (wydech, dolot, odcinka na 7500 i koniec modow).
Miałem podobną usterkę w Corsie C Z12xe - był to luz na główce korbowodu pierwszego cylindra ale oczywiście każdy przypadek może być inny (kasatory , panewki , itp ..).
Do modeli z żeliwnymi tulejami cylindra, którą można przeszlifować na większy wymiar.. Koszt wstawienia takiej tulei do Twojego silnika to około 250 zł, plus nowy tłok około 300 i pierścienie też nie tanie. Jest sens wkładania tego do silnika, gdzie korbowód ma już pewnie luz na wale, jak długo taki korbowód to wytrzyma?
Witam! Chciał bym dowiedzieć się, co zrobić by pozbyć się luzu w korbie. Korba składa się z ośki i 2 łożysk kulkowych. Za pierwszym razem jak otworzyłem miskę z koronek fabrycznych została tylko skorupka.. tak były zjedzone przez rdzę. Wstawiłem nowe łożyska, miskę dokręciłem do oporu, a luz nie znikł. Dla pewności czy nie zgniotłem nowych koronek odkręciłem...
Tylko właśnie bardzo podobny dźwięk mogą wydawać różne elementy silnika. I taki właśnie może być powód. Korbowód powiedział papa, a ty się skupiasz nie na tym co trzeba. Jeśli korbowód ma luz "boczny" to nie dziwota że ci tak stuka :/ . A jeśli silnik składałeś nieumiejętnie to mogłeś nawet wał skrzywić :/ . Ewentualnie po prostu tę zębatkę masz do...
witam stukać to tam może wiele,zobacz luz na wale,pierśćienie ale to by dzwoniło,a jak z mocą silnika,jak w porzadku to wymienic sworzeń i łożysko igiełkowe na tłoku,sprawdzić podkładki na sworzniu jak podtarte zamontować nowe,sprawdzic luz łozyska korbowodu powodzenia a swoja droga jak miałem simsona to po moim remoncie chodził jak zegarek a te silniki...
Witam. Posiadam samochód marki VW Polo IV (9N,9A) 1.2 6V (AWY) z 2003roku. Vin: WVWZZZ9NZ4Y093753. Chciałbym zrobić remont, gdyż nie ma ciśnienia sprężania na jednym cylindrze (przyczyna to dziura w zaworze) ale odrazu chce sprawdzić pierścienie itd.. Czy byłby ktoś tak miły i poratował mnie momentami dokręcania całego silnika? Czyli momenty dokręcenia...
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
No to tak zrobiłem i myślę że będzie ok. Dlaczego składak bo inny korowód ? Dodano po 2 Złożę to jutro do kupy i spróbuje odpalić. Jak nie odpali to gościu ma silnik na chodzie na sprzedaż za 1000 zł lub w rozliczeniu za stary silnik za 600 zł Dodano po 1 Albo sprzedam na części i kupię na chodzie. Dodano po 3 Mam składać ten silnik czy mam coś jeszcze...
witam przyczyna tkwi raczej tutaj: -luz na zamku pierścienia czy nie jest zbyt duży /0,15mm/ -osadzenie sworznia w tłoku,luz w główce korbowodu -zbyt zużyta gładź cylindra /próg w górnej cześci cylindra/
Nie może być nadmiernego luzu poprzecznego na główce korbowodu - wzdłużny TAK. W główce korbowodu jest łożysko igiełkowe - zmień na nowe przy zmianie tłoka i cylindra.
To jest silnik z pionowym wałem, bez łożysk, więc taki luz osiowy wału, około 2-3 mm, jest rzeczą normalną. Korbowód ma jakiś luz na wale, sworzeń tłoka nie jest luźny?
Panewki kolego dostaniesz - są to panewki od c328. A jak z luzem na sworzniu tłoka? najłatwiej sprawdzić jeśli ustawisz wał pod kątem 90 stopni do korbowodu i spróbujesz poruszać kołem "przód - tył" będziesz miał łączny luz na korbowodzie. I jeszcze jeden drobiazg sprawdź luzy zaworowe...
Jak to jest silnik 109 KM. W123 od 76 do 86 roku to
Luz na panewkach wału lub korbowodu.
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
Miska była zwalona bo była skorodowana to przy okazji nastąpiła wymiana. Sprawdzałem czy na korbowodach jest luz, nie było. Ciśnienie sprawdzałem, 2bary przy 2tys, jak instrukcja mówi. Do garów też kamerą zaglądałem, nic szczególnego nie widać, jak wnętrze cylindra. Zastanawiam się czy to nie jest któryś popychacz, ale częstotliwość tych stuków jest...
W instrukcji nie ma mowy o luzie skośnym sworznia, opisany jest pomiar błędu równoległości osi otworu główki sworznia do osi otworu stopy korbowodu: po założeniu korbowodu ze sworzniem na przyrząd obracając korbowodem na czopie przyrządu "zerujesz" czujnik zegarowy w skrajnej wartości, potem odwracasz korbowód dołem do góry, przepychasz sworzeń i tak...
Jedno zrobiłem przyszło inne, w poniedziałek raz dałem gazu do spodu i zaczęło pukac gdzieś jak by z przodu, zacząłem szukać skąd to słychać że to z kolektora ssącego niesie się aż do filtra powietrza. Z tego co wiem są dwie możliwości, albo zawory albo luz na główce korbowodu lub Sworzeń tłoka, stuka cały czas, nagrzany głośniej. Sprawdzę oczywiście...
A mógłby ktoś jeszcze podrzucić moment dokręcania korbowodów i panewek głównych?
Uszkodzone łożysko dolne korbowodu - brzmi sensownie. Jak to sprawdzić? Nie trzeba zdejmować cylindra, a odkręcić "tył" ? Jak odkręcisz tą zaślepkę z tyłu kosy to dostaniesz się do skrzyni korbowej, ale żeby wyjąć korbowód to możliwe że nie trzeba będzie ściągać cylindra, jeśli jest tam odpowiedni luz, na filmikach z kanału który podałem wcześniej...
No i co z tego ze silnik z Austrii, części są ogólnie dostępne. Przez to szlifowanie pewnie wał, a może cały silnik, na złom. Co to za fachowiec, coś pewnie wyrzeźbił i teraz są efekty. Wał, po dwukrotnym rozwaleniu korbowodu, pewnie jest nieźle pokrzywiony. Luz osiowy wału to normalne ale poprzeczny już nie. Daj zdjęcia, jeżeli masz rozebrany ten silnik.
Nie wiem jak mierzyłeś luz łożyska stopy korbowodu i czy pomiar jest wiarygodny? Przy luzie 1 mm była by zupełna katastrofa. Taki pomiar przeprowadza się na wyjętym wale i przy pomocy czujnika zegarowego. Wg. mnie nie ma możliwości w domowych warunkach, bez narzędzi i przede wszystkim wiedzy i doświadczenia zrobić porządnego remontu silnika. Tzn. zgodnie...
Specyfikacja i luzy zaworòw poniżej.
1. Wada materiału. Na przykład. 2. To zależy. Jeśli siła uderzenia była taka, że zniekształciło wpust - a nie rowek ;-) na klin to uszkodzić się mogły (ale nie musiały) łożyska na tulei tłokowej czy korbowodzie; mogą powstać luzy. Mógł też (ale nie musiał) ulec zgięciu korbowód, a to się wiąże ze zmniejszeniem stopnia sprężania czyli także i mocy. Generalnie...
Z tego tłoka i pierścienia na pewno nic nie będzie. Stan cylindra pewnie podobny. Koszty i opłacalność musisz ocenić sam. Gdybyś hobbystycznie chciał się pobawić, to jeszcze musisz ocenić stan łożysk wału (najczęściej wymienia się) i na stopie korbowodu, luzy itp. Dokładnie wypłukać i wydmuchać komorę korbową z ewentualnych pozostałości po zatarciu....
W silniku niema możliwości regulacji zaworów. Jedyna metoda zmniejszenia luzu to, frezowanie gniazda a zwiększenia to szlifowanie trzonka zaworu. Luz zaworowy, wdechowy 0,13-0,18 mm, wydech 0,23-0,28 mm. Momenty dokręcania, śruby korbowodu 21 Nm, skrzyni korbowej 16 Nm, głowica 19 Nm. Możesz zrobić zdjęcie tego gaźnika, były montowane różne i różny...
Inna sprawa to luz na sworzniu tłokowym i podstawie korbowodu ale to już raczej problem z ustawieniem zapłonu - iskra powinna być. Przy okazji zwróć na to uwagę.
Witam okazało się ze jest luz na korbowodzie tzn. na tulejce ze sworzniem łączącym tłok na 4 cylindrze i zastanawiam się czy wymienić jeden korbowód na nowy czy muszę wymienić wszystkie korbowody ??? A może wystarczy wymienić te tulejki?
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Witam. Czy ktoś posiada PDF-a z instrukcją napraw do silników SW 266 lub SW 400? A może ktoś wie z jakim momentem należy dokręcać głowicę i korbowody, a także luz zaworowy? Pozdrawiam.
Tłoki i korbowody są symetryczne, tak że to nie było przyczyną pęknięcia wału. Wpływ na uszkodzenie wału większe znaczenie ma nie równa masa tłoków i korbowodów, a także nadmierne luzy wał-panewki.
Zawór jest urwany i wpadł do środka, sprawdzę luz pierścieni w rowkach i obejrze korbowód. Tak się zastanawiam czy wymieniać uszczelkę pod głowicą, tutaj jest płaska blaszka z obu stron na silikonie. Najważniejsze to chce części zamówić a nigdzie na bloku silnika nie ma wycechowane jaki to model silnika.?
Dlaczego chcesz wymienić wał korbowy, czyżby miał luzy w główce korbowodu lub na półośkach. Ten obecny jaki ma przebieg?
Po rozebraniu silnika, nawet nie jest tak źle. Cylinder jest cały żeliwny, sprężanie jest jeszcze w normie, pali od kopa. Uszczelniacze, i łożyska są w stanie złym, uszczelniacze są jak kamień, nie nadają się do niczego. Czy zwykłe łożysko kulkowe niekryte, i uszczelniacz może być? Hmm.. Co do wału korbowego, jest luz na połączeniu wał-korbowód, tam...
witam panowie mam Mercedesa actrosa z 2000 roku 25 40 i potrzebują momenty dokręcania głowicy momenty dokręcania korbowodów luzy zaworowe momenty dokręcania klawiatury i moment dokręcania wtrysków pomoże ktoś?
Witam serdecznie. Składam silnik z quada Canam 1000. Silnik po braku oleju ma zatarty wał. Zakupiłem wał w zamienniku bo rozmawiając z zaprzyjaźnionym serwisem gość stwierdził że wkłada te zamienniki i nic złego się nie dzieje. Zamówiłem wał, dziś dotarł. Z ciekawości zmierzyłem luz między czopem korbowodu a panewka za pomocą paska plastiqauge i wyszedł...
Witam mam pytanie jak w tytule z jaką siłą dokręcić śruby korbowodu głowicy i jaki luz na zaworach,czy ktoś mi powie?
gdyby był lany olej do skutera/ motocykla prawdopodobnie byś nabijał kilometry na tym zestawie nadal....możliwe że zatarły sie panewki i korbowód,oględziny wystarczą,luz na zaworach odpowiedni???
Nie wiem jaki młot ma przebieg.Kupiłem 2 w jednym były uszkodzone zęby wirnika i koło zębate z mimośrodem i szczotki zużyte natomiast w drugim uszkodzony korbowód i też zużyte szczotki(wirnik i koło ok) .Złożyłem jednego z dwóch sprawdziłem jak to działa i teraz będę wymieniał uszczelnienia(jutro maja przyjść zamówiłem na allegro uszczelki,olej,szczotki...
A jak sprawdzić ten korbowód? Bo mój ma spory luz na boki. Dodano po 2 A co do mieszanki to też myślę, że to nie jest jej wina.
W Simsonie zawsze musi coś dzwonić. Temat rzeka. Główne przyczyny; - Tłok (niektóre po prostu dzwonią) - Ring flutter spowodowany grubymi pierścieniami (dzwoni na wysokich obrotach z charakterystyczną odcinką mocy), rozwiązanie zastosować tłok pseudotuningowy jednopierścieniowy. - Cylinder (zużycie, próg, brak zafazowania krawędzi okien, spasowanie...
Tam jest łożysko igiełkowe i niczego sie nie wybija!Jak wycisniesz sworzeń (w mojej wycisnąłem palcem) to łożysko musi wyjść bez oporów.I rzecz najwazniejsza: sprawdz stan i srednice bieżni w korbowodzie.Bo jak bedzie licha to wymiana łożyska nic nie da.I sprawdz luz na dolnym łożysku korbowodu.
Luzy : ssący 0.15 wydech 0.2 Podają różnie te luzy, ale te są optymalne dla każdego typu silnika ko-siarkowego. Momenty dokręcenia śrub, he he. Miska około 12 NM, głowica 18 Nm, korbowód 10Nm. Te dane z książki serwisowej są tak śmieszne że nikt ich nie stosuje, kręć z wyczuciem i będzie git. Dodano po 2 Kolejność dokręcania głowicy, zaczynasz od środka,...
Łożyska główne: Jeśli M14 - 80Nm+180* jeśli M16 - 100Nm+90*. Łożyska korbowodów: 35Nm+150*. Luzy zaworów (na zimno): dolot - 0,25mm wydech - 0,5mm.
Jak ślad jest prostopadle do osi wału to raczej za duży luz nowego tłoka w cylindrze. Ewentualnie źle skątowane sworznie z korbowodem. To na wszystkich cylindrach czy na jednym?
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Promieniowy czyli zgodny z ruchem korbowodu? O to Ci chodzi? A osiowy czyli na boki? Wiec tak...na boki jest spory luz a jeśli mówimy o luzie góra, dół o jest prawie niewyczuwalne. Zapewne korbowód osadzony jest na łożysku igiełkowym. Jeśli ta piła była lekko przytarta to czy zmieniać tylko tłok i cylinder czy warto przy okazji jeszcze coś?? Na co zwrócić...
Tulejki w korbowodach dalej są fabryczne ?
Odległość cewki od koła 0.3mm. Misa olejowa - 16 Nm. Luzy zaworowe - 0.13 - 0.18mm dla obu zaworów. Śruby korbowodu - jeżeli obie są jednakowe - 21 Nm, gdy są różnej wielkości, to mniejsza 15 Nm, większa 30 Nm. Najpierw dokręcaj tą bliżej tłoka. Głowica - 25 Nm kolejność na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/8586489800_1...
Też bym dał korbowód, z przyczyn powyżej + można zrobić łatwo podparcie dla wolnego końca korbowodu co zminimalizuje luzy.
Zorientuję się ile kosztuje szlif i może zrobię. A jak sprawa wygląda z tulejką w główce korbowodu i sworzniem? Jaki tam jest dopuszczalny luz, a jaki montażowy? Jeszcze mam pytanie gdzie kupić komplet uszczelek bo cena na stronie producenta 340,71 zł za trochę klingerytu i gumy to jakiś żart. Tak samo jak cena ponad 120 zł za jeden pierścień na tłok...
zależy jaki to silnik ale podejrzewam stuki korbowodu na wale
Uzupełnienie i możliwy scenariusz zdarzeń: Pierwszy raz załatwił ją sąsiad, pracowała na złej mieszance paliwa z olejem. Zdarza się, mnie też się kiedyś zdarzyło. Cylinder i tłok wymieniony przez doświadczonego serwisanta, założony nóż, mieszanka podwójna dawka oleju Stihl różowego, popracowała kilka minut, zagotowała się i zatarła. Czy w serwisie dokonano...
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka. Żart chyba. Albo luz w układzie mechaniki -tłok/korbowód, wał/podpora, albo zwyczajnie wtryskiwacz na złom. Od tego bym zaczął - od zamiany wtryskiwaczy miejscami.
Witam. Potrzebuje do Iveco stralis cursor 10 momenty dokręcania głowicy korbowodów i schemat ustawienia rozrządu oraz zaworów i pompowtryskiwaczy.
Zdejmij sobie miske jeśli chcesz to sprawdzać złap ręką fizycznie za każdy korbowód i poszarp jak będzie luz to da się wyczuć trzeba obserwować co się dzieje
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc. Manitou MLT 526 compact 2004r 44158 Tabliczka silnika: Perkins ENGLAND 45366 D V01 REU 0910 32K https://obrazki.elektroda.pl/5733899000_...
Pierwsze zawór w pompie. Czy nie zablokował się. Dwa filtr do rozcięcia i sprawdzenia. Trzy jak już będziesz miał miskę na dole to smok czy nie zabił się. Oraz wszelkie luzy do do sprawdzenia na wale i korbowodach
(at)BANANvanDYK dzieki , mam serwisówkę. Wał łozyskowany jest na łożyskach. Na 99% , z manuala zdejmie się je bez usuwania zębatek (rozrządu i pompy oleju). Korbowód nie wiem jak jest łożyskowany. Jak pisałem robiłem próbę na ad luz na korbie. Wygląda,że nie ma. Wolałbym nie rozbierać silnika - ciężko z uszczelkami. Łożyska główne wału o luzie C3?...
Witam jestem tu ponownie ponieważ moja cytryna nie pozwala mi się nudzić .Do rzeczy podczas jazdy zaczął kopcić na siwo i to mocno bo w lusterku nie było widać świata. Wcisnąłem sprzęgło silnik zgasł i nie można go nawet obrócić jak zatarty . Odkręciłem miskę olejową wzrokowo sprawdziłem korbowody tzn. czy mają luz na boki .Jeden korbowód drugi od rozrządu...
no z 2 mm dokładnie ale każdy ma luz a zresztą nie tylko zahacza o śrubę ale i o korbowód
Druga sprawa, luz pomiędzy panewką korbowodu a wałem. Sam wał zachował wymiary, był mierzony mikrometrem, odchyłki prawie niezauważalne, minimalna owalność. Kiedyś to robiono porządne wały. Delikatne frezowanie stopy korbowodu, w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, a potem mozolne skrobanie i docieranie panewki pozwoliło doprowadzić to do w miarę dobrego...
Korbowody były wymienione wiec są napewno dobre, olej jest, i nie traci na mocy normalnie chodzi tylko jest takie pukanie. A luzy likwidowałem w taki sposób, że wymieniłem sworznie na nowe i luzy znikły, panewki w korbowodach też zostały wymienione. Dlatego tyle czesci wymieniłem i dalej stuka normalnie za te pieniadze bym kupił drugi silnik. Więc co...
Do sprawdzenia tego luzu potrzebujesz średnicówkę i mikromierz , pomiar tłoka poniżej sworznia tłokowego jak i pomiar cylindra w kilku miejscach da ci prawidłową odpowiedź . Tak jak teraz mierzysz zawsze wyjdzie ci duży luz , ponieważ korona tłoka - powierzchnia boczna od denka do pierwszego pierścienia jest narażona na szybkie zużywanie się . Tłok...
Wał z korbowodem CKR - słaba jakość (ale nie mówię że zła) biorąc pod uwagę trwałość korby. Tak więc przejedziesz 5-10 Mm, a będziesz miał luz na korbowodzie jak w oryginale po 20 Mm. To ile przejedziesz zależy od eksploatacji, tj. jakości oleju, poprawności składu mieszanki i sprawności filtra powietrza. Biorąc pod uwagę jazdę po polnych drogach, czystość...
Witam serdecznie państwa, też mam silnik S15 i koło zamachowe ma luzy na boki wzdłuż osi wału korbowego, jakby korbowód z kołem się ruszał na boki, to nie góra dół czy lewo prawo. Ale w przód tył od bloku silnika... Na obu tak mam. Takie kupiłem. Jeden bardziej drugi mniej. Półksiężyc do roboty i koło trzeba ściągać? Muszę te silniki rozebrać do konserwacji,...
Sprawdzałeś czy cylindry nie są tulejowane, jezeli są, to zrobic szlif, kupić nadwymiarowe tłoki. Można je kupić, bez problemu. Jeżeli brak tulei, można ja wstawić. Wstawienie tulei to około 250 zł. sztuka, kompletny tłok (pierścienie, sworzeń) około 200 zł. sztuka. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, czy są luzy na korbowodach (brak wymiennych panewek)...
Postaram się zrobić ale niema tak nic niepokojącego ,żadnych rys wyczuwalnych palcem.Kiedyś kupiłem sobie zatartą piłę model 40 i uruchomiłem ,wystarczyło papierem zrobić szlif cylindra i piła normalnie chodziła a tutaj raz ciężko się kręci wał raz lekko .Jedyne co mnie niepokoi to dość duży luz na wale na dole .Korbowód jest wąski ,nie obejmuje łożyska...
Witam.Przyczyną tej usterki był nadmierny luz na zacisku łączniku między korbowodem a wałkiem poziomym napędu chwytacza. http://obrazki.elektroda.pl/5306313200_1... Obecnie chwytacz nie zmienia swej pozycji i chwyta nitkę.Temat uważam za zamknięty.
Zużycie oleju dużo za duże. Przyjrzałbym się cylindrowi, temu z dużo większym nagarem. Może pierścienie popękane i dzwonią, może luz na korbowodzie. No trzeba rozebrać i ocenić stan. Zawory już wykluczyłeś.
Kupiłem ten droższy zestaw starego typu http://rolnex.pl/56-t25?p=12 w komplecie są uszczelki miedziane. Kupiłem także zawory wydechowe z prowadnicami i inne drobiazgi. Także stworznie tłoka. Chyba trzeba ich dopasowywać. Mam jeszcze pytanie, jak się sprawdza jakość wału i korbowodów. Na początku fachman mówił, że korbowody mają luz na wale. Sprawdzał...
Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska). Chyba że problem tkwi w jakości wykonania...
Ma ktoś jakieś rady co sprawdzić, co morze stukać? Morze jest szerokie i głębokie. Jeżeli już to co może stukać? Nie powiem przy naprawianiu lekki luz na korbowodzie, sworzniu i wale był ale nie sądzę aby to było powodem takiego głośnego stukania. Może to być powodem metalicznego dźwięku.
Witam. Ojciec sam robił remont tej pilarki - ma pojęcie o silnikach gdyż ponad 30 lat był mechanikiem samochodowym. Części były jak zapewniał sprzedawca dobrej klasy zamiennikami. Tłok założył strzałką w kierunku wydechu. Ojciec podejrzewa że jest za duży luz na łożysku igełkowym pomiędzy korbowodem a wałem korbowym i to może być przyczyną tego że tłok...
service manual: Sprawdzić luz panewek korbowych pręcikiem “plastigage” (patrz str. 7-11), następnie dociągnąć prawidłowym momentem nakrętki korbowodów. Moment dokręcania: Silniki B16A2, B16A4, B16A5, B16A6: 40 Nm (4,1 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym. Pozostałe silniki: 31 Nm (3,2 kGm) Posmarować gwint śrub olejem silnikowym....
Skoro już rozebrałeś, to sprawdź luz na korbowodzie i pierścienie.
korbowód kosiarki korbowód briggs korbowód kompresor
slaby sygnal pralka blokada polar hasło wygasa
Nissan P12 QR20DE - Silnik zalewa się paliwem, nie odpala Kod HL na wyświetlaczu pieca gazowego - co oznacza?