Sprawdź, czy nie brakuje mu prądu. Miałem identyczne objawy przy luźnej klemie w Boxerze i Ducato.
Ja mam takie rozwiązanie w traktorku i daje radę. To jest tylko chwilowy kłopot przy zakładaniu i zdejmowania akumulatora. Wymiana akumulatora raz na kilka lat powiedzmy 5 do czasem 8. To już nie jest żaden kłopot. A być może kolejny akumulator nie będzie wymagał takiej podkładki. Ładowanie odpowiednim sprzętem też nie wymaga zdejmowania klem. Więc...
Luźna klema albo połączenie masowe.
Luźna klema może być powodem wielu problemów. Odkrec obie klemy i porządnie wyczyść,słupki na Aku też. Najlepiej przesmaroj połączenia smarem miedzianym i porządnie skręć. Sprawdź ładowanie.
Padła odpowiedź. Zamykam.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Nie robi tego za każdym razem bo np pod wpływem drgań to połączenie może się ułożyć raz lepiej a raz gorzej. Nie wiem jak to naukowo wyjaśnić, ale przez pewien czas jeździłem na luźnej klemie zanim kupiłem nową i bywało tak, że rano odpaliłem za pierwszym razem a po tankowaniu na cpn już musiałem docisnąć kleme. Gdyby wszystko było jak powinno to nie...
Nie spotkałem na ten przykład upalenia/stopienia kołka akumulatora w autach osobowych przy luźnej klemie (12V), Chyba się zgodzisz, że pobór prądu 100A przez np. 1 sekundę, a taki sam pobór przez kilka, czy więcej godzin, a nie zawsze to monitorujemy, robi różnicę? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych...
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Pisz dokładniej. Brak reakcji to znaczy że nie świeci żadna kontrolka? Jeśli tak, to nie immobilizer, raczej luźna klema czy coś podobnego.
Dziękuję Panowie za podpowiedzi, głupota bo Luźna klema plusowa na akumulatorach, zero błędów w silniku i innych jednostkach po podpieciu komputera
Korozja lub luźna klema plusowa.
Możliwe że jest luźna klema. Opcjonalnie coś luźne w tym rozdzielaczu plusa.
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Pewnie stycznik nie zaskoczył, ewentualnie luźna klema, nieżywy akumulator.
Masz gdzieś zwarcie, wyłącznik nie ma raczej nic do rzeczy chyba, że coś namieszałeś (żeby stopić słupek musiało być pełne zwarcie albo luźna klema ale to tylko podczas rozruchu).
Prędzej uwierzę że pomogła ta klema, przy luźnej klemie napięcie tańcuje (niestabilności ładowania) i zakłócenia powodowały błędy odczytu.
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka. Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije? Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj. Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro. Nie wsadzaj...
Luźna klema to nie brak akumulatora, tylko bardzo niebezpieczne jego odłączanie i to cykliczne podczas pracy. Na szczęście nic nie upaliło, w BMW wywaliło check engine i błędy, Yaris jeszcze nie był na OBD ale pewnie też są, szybko zdiagnozowane, zawinili... mechanicy.
Odebrałam auto, podobno to tylko luźna klema. W każdym razie na ta chwile nic się nie dzieje ale obroty i tak falują, mniej niż wcześniej ale jednak. Trochę mi się nie chce wierzyć że to tylko to, bo już wiele osób do auta zaglądało i dziwne że tego wcześniej nie zauważyło. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi 🙂
witam mówisz że zjaram alternator? hm....bez obciążenia ale przecież i tak wpinam się w szereg przy pomiarze prądu zatem na obciążeniu będzie chodził nie? proszę o wyjaśnienie-->"luźna klema"
Luźne klemy na aku? Połączenie przewodu masowego do karoserii? Połączenie głównego kabla zasilającego do głównej skrzynki bezpieczników?
Jak koledzy pisali podaj prąd na gruby kabel co idzie do rozrusznika, musi być reakcja. Na wszelki jednak wypadek zrób to przez żarówkę H4 coby nie zrobić zwarcia gdyby luźna klema w kufrze dotykała masy.
dzwoniłem do ASO, w takim razie oni też wierzą bezpodstawinie w pompę. Podali nawet nr katalogowy tej pompy (bosch..), choć faktycznie jest tam common rail bo zaglądałem. Trudno walczę dalej sam, gdzieś na innym forum zwróciłem uwagę, iż przy luźnych klemach - może oberwać immo, więc będę szedł tym tropem. (na plaku odpala).
luźna klema nie powinna być przyczyna a szyby nie maja nic wspólnego z silnikiem ,jak auto nie chce odpalić widać czegoś mu brakuje paliwa lub iskry najprawdopodobniej brakuje mu iskry wiec zacznij od sprawdzenia cewek
Na przypadki overvoltage też robimy testy- krótkotrwałe 27V Dla jakiego osprzętu? Kiedyś, w czasach Jelcza i Stara (a także podobnych wiekowo konstrukcji) była moda na test ładowania poprzez zdjęcie klemy z akumulatora :D. Przy sprawnym regulatorze napięcia (elektronicznym) nic się nie stanie (utrzyma nominalne napięcie), z elektromechanicznymi różnie...
Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się aż do czerwoności , przez to nadtopiła się izolacja i kabel dotykał masy. Dziękuję za pomoc i sugestię Dodano po 35 Problem rozwiązany Okazało się że problemem była luźna nakrętka przy klemie na dodatkowych kablach "plus". Grzała się...
Witam mam problem z odpaleniem auta , cały czas palił nigdy nie było problemu wjechałem do garażu i następnego dnia już nie odpalił . Najpierw okazało się że była luźna klema i spadła lecz po podłączeniu auto kręci lecz nie odpala , został sprawdzony rozrząd - ok wtryski - ok świece -ok imobila. działa lecz auto nie pali POMOCY
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
Witam Mam problem przy Scenicu otóż gdy samochód jest zimny to odpala normalnie po wciśnięciu START a gdy się rozgrzeje to później gdy wcisnę Start to nawet silnik nie drgnie i nie można wogóle go odpalić co to możne być za przyczyna?? Dodano po 12 Autko jest z 2006 roku dodam jeszcze ze po naciśnięciu START radio się nie kasuje wiec wykluczam możliwość...
Miałem podobny problem z swoim TORO, ale po załączeniu sprzęgło się rozłączało kilku sekundach. Okazało się że klema była luźna. Na silniku nie robiło to dużego wrażenia (tracił napięcie na ułamek sekundy) ale na elektosprzęgło juz tak. Teraz sprawdzam co jakiś czas. Swoją drogą dzięki Tobie będę wiedział, co spradzić i jka się zabrać do naprawy jak...
Kontrolki też znikają? Sprawdź połączenia i napięcie(może klema luźna?)
Szukaj winy w akumulatorze i jego okolicach. Albo padł sam akumulator, albo klema luźna, albo masa nie kontaktuje, albo bezpieczniki wysoko prądowe pośniedziałe. Tak czy inaczej problem jest z brakiem zasilania z akumulatora. Tak użytkując auto możesz je poważnie uszkodzić, powstają znaczne skoki napięcia potrafiące w jednej chwili zniszczyć elektronikę...
Mam problem z Corsą B X10XE. Samochód sprawuje się ok, ale zdarza się, że czasami nie odpala (świeci się kontrolka komputera). Po pozostawieniu na 15-20 minut zapala bez problemu (kontrolka po chwili gaśnie). Ostatnio co kilka dni gaśnie podczas jazdy i nie można go uruchomić. Po odczekaniu kilkunastu minut zapala bez problemu i przez kilka dni znowu...
Sprawdź klemy, miałem tak samo i okazało się że klema + była luźna
Seat Leon 2 1.4 TSI, u mnie problem występuje ten sam, proszę o informację czy ktoś miał podobny i w czym tkwi problem, bo byłem już u dwóch mechaników i rozkładają ręce :( Bo nie chce im się szukać, robota czasowa i niepewna (za drogo dla ciebie by było). Szukaj uszkodzonych klem, luźnych, wygrzanych itp. Są też przekaźniki sterujące głównym zasilaniem...
Klema po prostu luźna lub uszkodzona.
Alternator pewnie jeszcze jest OK. Usterka siedzi albo na połączeniu przewodów przy alternatorze albo przy rozruszniku, lub klema luźna, ewentualnie ugnita masa w bagażniku. Niestety trzeba najpierw sprawdzić wszystkie te punkty, które wymieniłem.
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Ok , tez już się przekonałem , bo problem dalej jest , proszę mi tylko napisać czy to możliwe ze może palić przez luźna klemę plusowa ? Dzięki za odpowiedz
Sprawdź czy klemy na akumulatorze nie są luźne (bądź przewody podłączone do klem), może prozaiczna przyczyna ale nierzadko się zdarza.
Przy odłączaniu zabezpieczę tę luźną klemę, to nie problem. OK. Sam przekaźnik? Czy przekaźnik plus dioda? No i - jak go podłączyć? Co steruje tym przekaźnikiem? Zakładam że jeden obwód to przewód klema starego - klema nowego. A drugi obwód? ten sterujący? Jakiś prosty schemat? (nie jestem fachowcem)
Dzięki za zainteresowanie ale już znalazłem tak błacha sprawa że aż wstyd się przyznać plusowa klema na akumulatorze.Nie była luźna ładna czyściutka no i ten wskaźnik temperatury i paliwa wprowadził mnie w błąd jeszcze raz dziękuję no i szczęśliwego Nowego Roku
Nikt nie napisał o jeszcze jednej prostej usterce która się często w tico trafia, mianowicie luźne klemy na akumulatorze. Tu przy okazji mam pytanie do użytkowników tego auta i nie tylko, ma ktoś jakiś sposób żeby się tego problemu pozbyć raz na zawsze? Myślałem np wymianie klem na nowe takie jak są w matizach, idzie to gdzieś kupić bo nie spotkałem...
Możliwe że: luźne klemy na akumulatorze, lużny kabel masowy lub akumulator do wymiany.
Nie widzę żadnej różnicy w procesie ładowania akumulatora podpiętymi klemami instalacji w samochodzie i z odpiętymi. Coś się chyba, kortyleski, pokićkało :) Raczej miało być odwrotnie? Nie nie pokićkało mi się nic. Dlaczego? Akumulator ładowany poza autem z prostownika (trafo i mostek) o Usk koło 12V naładuje się co prawda do napięcia szczytowego czyli...
Dzięki za odzew.Kontrolka świeci się na postoju i w trakcie jazdy.Nawet serwisant pracujący w dafie zdziwił się.Zapewne Davie coś by pokazał.Podejrzewam,że ster EBS uwalony bo były luźne przewody w klemach od mostka łączącego akumulatory.Pytając o testy masz na myśli test elementów wykonawczych?
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
Jest dużo modeli tych paneli, co prawda nie miałem styczności z dwustrefową klimą jeszcze ale miałem do czynienia z instalacją w 406 i Xsarze. Jeżeli chodzi o klimę stawiam na uszkodzenie w BSI lub lub jeszcze jakiegoś dodatkowego modułu od klimy/nawiewu znajdującego się niedaleko dmuchawy pod deską. BSI nie lubi słabej masy i słabych połączeń. Wszystkie...
Często jest tak podokręcana wielokrotnie klema, że mimo dokręcenia do końca nakrętki - nie dociska poprawnie do czopu czyli słupka akumulatora. Proponuję sprawdzić, czy jest jeszcze przestrzeń do dociągania nakrętką obejmy klemy; gdy już się "skończyła" można jeszcze podratowac klemę poprzez podpiłowanie przestrzeni, która "przeszkadza" w dociagnięciu...
Witam zrobiłem tak jak tutaj koledzy napisali miernik na 10A i między + i klemę + wynik 0,35. Czyli 350 mA? czy to dużo ? akumulator 110 Ah wysysa w 3 dni. Zauważyłem że mam luźną klemę + może to jej wina?
Sprawdź czujnik położenia wału. Tego na wałku nie musisz. A jak nie to sprawdź przewód + przy klemie czy nie jest luźny.
Modulator był wymieniany "podobno" a ten błąd ostatni źle napisałem bo to jest ZBR 00111-10 i pytanie z innej beczki Nie wiecie gdzie w okolicach Katowic można NADLAĆ słupek minusowy akumulatora? chyba klema była luźna albo nie wiem jaki może być powód stopienia słupka do połowy :( nowy akumulator.
Hej wam ale najpierw sprawdź masę jak kolega Hans30 radzi,później stan naładowania akumulatora ,klema luźna kabel złamany, przepalony (czy coś go nie rozładowuje , zwarcie ) jak dasz rade to spróbuj na ostro z rozrusznikiem czy się odezwie(nie zawsze dostęp ,oszczędza czas w szukaniu przyczyny w samym rozruszniku) jak nie to wtedy cała reszta z regeneracja...
Witam Proszę o poradę starszych i mądrzejszych:) W ciągu dwóch ostatnich miesięcy w fiaciku zdarzyło mi się to trzykrotnie. Za pierwszym razem brakło prądu, kontrolki przygasały rozrusznik nie reagował. Pomyślałem padł akumulator.Auto przestało noc po czym rano ku mojemu zdziwieniu odpaliło za pierwszym bez żadnego problemu.Wytłumaczyłem sobie,że może...
Witam. Na początku września tego roku kupiłem nowiutkie radio Alpine CDE-9874RR. Zamontowałem je i wszystko było w jak najlepszym porządku. Zaprogramowałem sobie stacje radiowe bez najmniejszego problemu, ale właściwie nie słuchałem stacji radiowych tylko płyt CD. Jakoś ze dwa tygodnie temu poluzowała mi się klema w samochodzie i od czasu do czasu przerywało...
Naładowany albo trup Prostownik jest 6A... rozumiem więc że prąd ładowania powinien pokazywać początkowo na 6A? Jedna klema była dość luźna zeszła bez odkręcania... Czy klemy powinno się czymś smarować? Bo Ja posmarowałem kiedyś smarem miedzowym i są od niego aż czarne... może za grubo posmarowane.
Temat zamykam. Klema jednego z akumulatorów była luźna co było przyczyną braku oświetlenia wnętrza. Nie wnikam dlaczego auto normalnie odpalało i wszystko działało. Po poprawieniu połączenia zaczął też działać pilot. Czy zsynchronizował się dzięki odpięciu akumulatora czy też dzięki wykonanej procedurze nie wiem. Ważne, że działa.
Obie usterki trochę przywodzą mi na myśl problem ze stanem akumulatora lub luźną klemę. ak przekrece na zapłon a za moment na rozrusznik to wskakuje 1200 obrotów i nie ruszę bo nie wchodzi w obroty Jakaś kontrolka błędu się nie zapala?
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
Może koleżanko masz luźne klemy i ten Pan co Ci pomógł to je docisnął.
Witam :) Mam niepokojący i zagadkowy problem ze swoją Omegą B 2.0 16v. Na wstępie: Rozrusznik regenerowany miesiąc temu (wymienione szczotki, cała reszta sprawdzona - wcześniejszą usterka była taka, że słabo kręcił na ciepłym silniku), akumulator trzyletni trzymający parametry. Wczoraj rano odpaliłem samochód jak zwykle (stał od piątku wieczorem) i...
ta kontrolka to nie tylko abs/esp. może się palić od niskiego napięcia, luźnej klemy, czujnika skrętu itd.
Temat rozwiązany, okazało się, że są luźne klemy na aku.
A mi to wygląda na słaby akumulator lub kiepskie/zaśniedziałe/luźne klemy.
Jak masz luźne klemy toś głupi. Załatwisz elektronikę. Na szczęście u Ciebie to ładowania brak i niech elektryk nie gada bzdur.
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
Ale ona mi sie chyba zapalała bo miałem luźne klemy ... zawsze gasło jak poruszałem a teraz juz swieci i nie ma siły jechac. Dziś do 100km/h to z minutę ciagnelem
Nie masz przypadkiem słabego akumulatora, albo luźnej klemy? W tych modelach po odłączeniu i podłączeniu aku samo daje impuls na otwarcie w momencie podłączania klemy.
Co do akumulatoru sprawa się wyjaśniła;) klema minusowa była luźna ;/ teraz błąd został tylko asr esp Naciskałem przez 15 minut pedał hamulca i zauważyłem ze zazwyczaj po naciśnięciu światła świecą lecz światło centralne w klapie swieci raz mocniej raz słabiej a czasem przy przesunięciu hamulca do końca mrugnie tak jak by mocniej...czujnik stopu czy...
Zacznij od klem na akumulatorze: mimo dokręcenia śrubki ściągającej, w tych rocznikach, po tylu zdjęciach klem z akumulatora - potrafią już być luźne. I dalej posuwaj się ze sprawdzaniem w kierunku środka samochodu.
Posprawdzaj dokładnie kable przy zaciskach i klemach, pod izolacją mogą być nadpalone lub przełamane. Luźna masa, itp.
Złe połączenia między aku a budą i silnikiem. Być może przegniła masa, albo luźne klemy na aku.
sprawdź podłaczenia zasilania alarmu,luzy na gniazdach bezpiecznikowych wiązki ,masę alarmu-gdzieś tam tkwi przyczyna{mam nadzieję,że nie masz luźnej klemy na akumulatorze}
uż skacze na pół skali prędkościomierza podczas kręcenia rozrusznikiem. czy to moze oznaczać jego jakąś awarie czy to nic z nim nie ma wspólnego tylko cos z instalacją jest nie tak albo jakieś zwarcie???Masa ta co idzie do skrzyni biegów jest wyczyszczona i skręcona,jedynie klema była luźna to mi podłożył jakąś blaszke(ta minusowa) ale mówił że powinno...
Witam, Sprawdziłem kable w SAM od lampy lewej. Tu od razu przepraszam napięcie jest 12V.... moja nie udolność w sprawdzaniu napięcia w kablach i w kostkach. Myślę że znalazłem problem.... z tyłu od baterii głównej była lekko luźna masa, pordzewiała lekko klema przy łączeniach i zaśniedziała kostka która w chodzi w czarną skrzynkę. Po poprawieniu tego...
Należy sprawdzić wszystkie odbiorniki, których działania nie widać czy są wyłączone po zgaszeniu silnika. Np: zapalniczka (zwarcie), oświetlenie bagażnika, oświetlenie kom silnika (jak masz), oświetlenie otwartych drzwi (w drzwiach - powinno gasnąć po zamknięciu) itp. Po wyeliminowaniu fałszywego poboru prądu trzeba sprawdzić ładowanie akumulatora (powinno...
uszczelkę sprawdzisz płynem reagującym na zawartość CO2 w układzie chłodzenia - niektóre warsztaty mają do tego sprzęt. złe odpalanie auta może być spowoddowane luźną klemą na aku. Najprwadopodobniej masz do wymiany łożyska w skrzyni. jednak za co kolwiek się nie weźmiesz to i tak wartość naprawy przekroczy wartość samochodu. pozdrawiam.
Popieram robokopa. A jak po obcięciu starych klem przewody okażą się za krótkie? To już lepiej stare klemy w miejscach gdzie są zatopione końce przewodów przeciąć siekierą lub ostrym przecinakiem (wzdłuż przewodów). Ale te stare jeszcze przeżyją Twój samochód.Trzeba tylko poszerzyć - przepiłować np brzeszczotem lub nożem szczelinę (tzw. roboczą ) bo...
Jak odpala po takim padnięciu to raczej ladowanie i akumulator w porządku.Obstawiam luźne lub wypalone jakieś złącze.Np wyjście na instalację przy klemie lub w skrzynce bezpieczników.
Bezpiecznik Ok napięcie na bezpieczniku jak na + klemie akumlatora znalazłem w okolicach BSI luźny przewód czarny, żeński szeroki na 6 mm i jest w nim napięcie równe napięciu aku czy to może być moje brakujące zasilanie ?? jak tak to gdzie on powinien się znajdować.
Ten czarny na minusowej klemie idzie w tą samą wiązkę? Jeśli tak to na 100% nie oryginalny. Opel nigdy nie miał czarnych przewodów masowych. Czerwony pewnie szedł do plusa, tylko jeszcze bezpiecznik był po drodze.
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Prąd z aku idzie bezpośrednio na rozrusznik i to najgrubszym przewodem. trudno coś wyrokować w takim jednostkowym przypadku. Może masz już trochę wytrzepany rozrusznik. Może zabrudzony czymś, co zgęstniało na mrozie i przyblokowało rozr. Luźne klemy, zebrała sie gdzieś woda, a w czasie jazdy odparowała...
Dotyczy: Mitsubishi Colt 1,5 benzyna, 2006 rok, wersja Sport, 5 drzwi (anglik). Witam. Jak się okazuje miałem luźną jedną z klem przy akumulatorze i najprawdopodobniej wczoraj przy rozruchu silnika doszło w wyniku tego do zwarcia. Po przekluczeniu kluczyka w stacyjce i próbie uruchomienia zdaje się, że coś jakby strzeliło i auto "zgubiło" zupełnie prąd....
Albo auto pojechało z luźną klemą, albo ktoś odpalał z urządzenia rozruchowego. Nie do końca doczytując instrukcję. Tak czy inaczej, oddałbym do elektronika. ogarnięty naprawi auto bez wymiany sterowników. Nie liczyłbym, na to, że będzie tanio. Dodano po 1 Zobacz czy nie ma poprzepalanych żarówek lub nienaturalnie poczerniałych.
Witam.Może to być słaby styk na klemie akumulatora lub alternatora.Można spróbować poruszać klemami na akumulatorze czy nie są luźne,a nawet zdjąć je,przeczyścić papierem ściernym(od wewnątrz).To samo zrobić można z akumulatorem.Sprawdz też przewody na zacisku alternatora,czy nie są luźne lub oberwane.Myślę,że nawet dla blondynki nie jest to trudne...
Żaden bezpiecznik. Mialem to samo i głowiłem sie co to może być. W końcu dokręciłem luźne klemy, które wcześniej wyczyściłem bo były zaśniedziałe. Jestem amatorem, wiem tylko, że najpierw podłączam minus, potem lekko plus żeby poszla iskierka i cos pyknie jak masz przekręcony kluczyk na zapłon. I nagle ożywienie moich czerwonych wskazówek. Przepraszam...
Światła działają,radio działa,w aucie wszystkie kontroli ok. Ale przy próbie rozruchu momentalnie wszystko pada. Totalny brak zasilania... Klemy luźne. Nic więc przecież wszystko działa tylko przy rozruch znika. W sekundę akumulatora nie rozladujesz do zera by nic nie działało. Gubi styk, równie dobrze przewód w klemie nie kontaktuje. Poruszaj nimi...
Czy ktoś może mi powiedzieć czy to jest możliwe że ten brak ładowania to wina luźnej klemy przez ostatnie około 400km jazdy? Bo osoba która ją nie przykręciła mówi mi że to napewno nie z tego powodu. Wyjąłem regulator napięcia i wydaje mi się że to to ale nie wiem kiedy dostanę nowy żeby sprawdzić. Podałem 12V z akumulatora na zaciski regulatora i nie...
Potwierdzam ten sposób z filcem. Otwory w podkładkach filcowych muszą dokładnie przylegać do czopów akumulatora (nie mogą być za luźne). Stosuję tą metodę od wielu lat i klemy mam zawsze czyste. To naprawdę działa. Podkładki filcowe zakłada się na czopy akumulatora pod klemy.
Czyli nie kręci rozrusznik ? Słychać czasem puk/stuk z okolic silnika gdy nie chce odpalić po przekręceniu kluczyka ? Chyba masz zbyt skomplikowany samochód by naprawiać go samodzielnie. Jakieś luźne przykręcenie przewodów z klem akumulatora do rozrusznika mógłbyś namierzyć np https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale nie sprawdzisz czy...
Zerknij jeszcze na kable przy rozruszniku mogą być luźne ewentualnie zaśniedziałe i na klemy j/w napisał Irekt. Tak jak napisałeś rozrusznik 'rzeźi' czyli masz za mało prądu, jeśli tu masz wszystko ok to rozrusznik masz najprawdopodobniej do wymiany.
Miernik elektroniczny kupisz już za około 10 zł, a kontrolkę z żarówką za 5 na stacji... Przygasające kontrolki i strzelające przekaźniki wskazywałyby na za niskie napięcie, czyli padnięty akumulator, jego luźne klemy. Trzeba by po prostu na dzień dobry sprawdzić stan napięcia. I nie ufałbym tym mostkom prostowniczym. To na tyle proste auto, że można...
Dziękuje za odpowiedź. Wszystko dobrze, tylko centralka przyjmuje kody na otwartych drzwiach (tylko na otwartych). Wygląda tak, jakby alarm widział wszystko odwrotnie, tzn. przy otwartych drzwiach automatycznie uzbraja alarm, rygluje drzwi (antynapad), wszystkie te opcje miałem przed awarią (klema od akumulatora była luźna, i alarm się rozregulował)....
Novile patrz co napisał. Dostałem radio od szwagra z problemem, że radio czasami się włącza a w większości czasu nie. Dlatego powtarzam, że będzie to naprawione dopiero jak usunie się przyczynę trafienia radia na stół. Wada strukturalna złącza to śmiała teoria. Sory przyjacielu, bo na tym forum jest mnóstwo elektroników, dla których to poważna rzecz...
Wygląda na pompe ale lepiej było by zdiagnozować dobrym sprzętem A co z twoją starą pompą pisałeś że urwany pasek ale pompa powinna być ok ? pasek alternatora zdjęty ale to chyba nie przeszkadza, Próbowałeś z założonym paskiem ? W dzisiejszych czasach przez pomysły producentów czasami włosy dęba stają . Brak komunikacji CAN ze sterownikiem s.biegów....
luźny klema akumulator luźny cewka luźny zawias
szyba drzwi honda klocek peugeot astra kolektor
wymiana sprzęgła berlingo fw870c philips
Nissan Qashqai 1.2 benzyna - wysokie ciśnienie paliwa, auto nie odpala Unitra Diora DSS 201: Wzmacniacz działa, radio nie