Ja mam takie rozwiązanie w traktorku i daje radę. To jest tylko chwilowy kłopot przy zakładaniu i zdejmowania akumulatora. Wymiana akumulatora raz na kilka lat powiedzmy 5 do czasem 8. To już nie jest żaden kłopot. A być może kolejny akumulator nie będzie wymagał takiej podkładki. Ładowanie odpowiednim sprzętem też nie wymaga zdejmowania klem. Więc...
Padła odpowiedź. Zamykam.
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Pewnie stycznik nie zaskoczył, ewentualnie luźna klema, nieżywy akumulator.
Dziękuję Panowie za podpowiedzi, głupota bo Luźna klema plusowa na akumulatorach, zero błędów w silniku i innych jednostkach po podpieciu komputera
Szukaj winy w akumulatorze i jego okolicach. Albo padł sam akumulator, albo klema luźna, albo masa nie kontaktuje, albo bezpieczniki wysoko prądowe pośniedziałe. Tak czy inaczej problem jest z brakiem zasilania z akumulatora. Tak użytkując auto możesz je poważnie uszkodzić, powstają znaczne skoki napięcia potrafiące w jednej chwili zniszczyć elektronikę...
Luźna klema to nie brak akumulatora, tylko bardzo niebezpieczne jego odłączanie i to cykliczne podczas pracy. Na szczęście nic nie upaliło, w BMW wywaliło check engine i błędy, Yaris jeszcze nie był na OBD ale pewnie też są, szybko zdiagnozowane, zawinili... mechanicy.
Nie spotkałem na ten przykład upalenia/stopienia kołka akumulatora w autach osobowych przy luźnej klemie (12V), Chyba się zgodzisz, że pobór prądu 100A przez np. 1 sekundę, a taki sam pobór przez kilka, czy więcej godzin, a nie zawsze to monitorujemy, robi różnicę? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych...
Zacznij od klem na akumulatorze: mimo dokręcenia śrubki ściągającej, w tych rocznikach, po tylu zdjęciach klem z akumulatora - potrafią już być luźne. I dalej posuwaj się ze sprawdzaniem w kierunku środka samochodu.
Na przypadki overvoltage też robimy testy- krótkotrwałe 27V Dla jakiego osprzętu? Kiedyś, w czasach Jelcza i Stara (a także podobnych wiekowo konstrukcji) była moda na test ładowania poprzez zdjęcie klemy z akumulatora :D. Przy sprawnym regulatorze napięcia (elektronicznym) nic się nie stanie (utrzyma nominalne napięcie), z elektromechanicznymi różnie...
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Witam.Może to być słaby styk na klemie akumulatora lub alternatora.Można spróbować poruszać klemami na akumulatorze czy nie są luźne,a nawet zdjąć je,przeczyścić papierem ściernym(od wewnątrz).To samo zrobić można z akumulatorem.Sprawdz też przewody na zacisku alternatora,czy nie są luźne lub oberwane.Myślę,że nawet dla blondynki nie jest to trudne...
Temat zamykam. Klema jednego z akumulatorów była luźna co było przyczyną braku oświetlenia wnętrza. Nie wnikam dlaczego auto normalnie odpalało i wszystko działało. Po poprawieniu połączenia zaczął też działać pilot. Czy zsynchronizował się dzięki odpięciu akumulatora czy też dzięki wykonanej procedurze nie wiem. Ważne, że działa.
Możliwe że jest luźna klema. Opcjonalnie coś luźne w tym rozdzielaczu plusa.
Modulator był wymieniany "podobno" a ten błąd ostatni źle napisałem bo to jest ZBR 00111-10 i pytanie z innej beczki Nie wiecie gdzie w okolicach Katowic można NADLAĆ słupek minusowy akumulatora? chyba klema była luźna albo nie wiem jaki może być powód stopienia słupka do połowy :( nowy akumulator.
Sprawdź czy klemy na akumulatorze nie są luźne (bądź przewody podłączone do klem), może prozaiczna przyczyna ale nierzadko się zdarza.
Możliwe że: luźne klemy na akumulatorze, lużny kabel masowy lub akumulator do wymiany.
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Często jest tak podokręcana wielokrotnie klema, że mimo dokręcenia do końca nakrętki - nie dociska poprawnie do czopu czyli słupka akumulatora. Proponuję sprawdzić, czy jest jeszcze przestrzeń do dociągania nakrętką obejmy klemy; gdy już się "skończyła" można jeszcze podratowac klemę poprzez podpiłowanie przestrzeni, która "przeszkadza" w dociagnięciu...
Należy sprawdzić wszystkie odbiorniki, których działania nie widać czy są wyłączone po zgaszeniu silnika. Np: zapalniczka (zwarcie), oświetlenie bagażnika, oświetlenie kom silnika (jak masz), oświetlenie otwartych drzwi (w drzwiach - powinno gasnąć po zamknięciu) itp. Po wyeliminowaniu fałszywego poboru prądu trzeba sprawdzić ładowanie akumulatora (powinno...
Nikt nie napisał o jeszcze jednej prostej usterce która się często w tico trafia, mianowicie luźne klemy na akumulatorze. Tu przy okazji mam pytanie do użytkowników tego auta i nie tylko, ma ktoś jakiś sposób żeby się tego problemu pozbyć raz na zawsze? Myślałem np wymianie klem na nowe takie jak są w matizach, idzie to gdzieś kupić bo nie spotkałem...
Witam Mam problem przy Scenicu otóż gdy samochód jest zimny to odpala normalnie po wciśnięciu START a gdy się rozgrzeje to później gdy wcisnę Start to nawet silnik nie drgnie i nie można wogóle go odpalić co to możne być za przyczyna?? Dodano po 12 Autko jest z 2006 roku dodam jeszcze ze po naciśnięciu START radio się nie kasuje wiec wykluczam możliwość...
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Hej wam ale najpierw sprawdź masę jak kolega Hans30 radzi,później stan naładowania akumulatora ,klema luźna kabel złamany, przepalony (czy coś go nie rozładowuje , zwarcie ) jak dasz rade to spróbuj na ostro z rozrusznikiem czy się odezwie(nie zawsze dostęp ,oszczędza czas w szukaniu przyczyny w samym rozruszniku) jak nie to wtedy cała reszta z regeneracja...
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Ten czarny na minusowej klemie idzie w tą samą wiązkę? Jeśli tak to na 100% nie oryginalny. Opel nigdy nie miał czarnych przewodów masowych. Czerwony pewnie szedł do plusa, tylko jeszcze bezpiecznik był po drodze.
Potwierdzam ten sposób z filcem. Otwory w podkładkach filcowych muszą dokładnie przylegać do czopów akumulatora (nie mogą być za luźne). Stosuję tą metodę od wielu lat i klemy mam zawsze czyste. To naprawdę działa. Podkładki filcowe zakłada się na czopy akumulatora pod klemy.
Czyli nie kręci rozrusznik ? Słychać czasem puk/stuk z okolic silnika gdy nie chce odpalić po przekręceniu kluczyka ? Chyba masz zbyt skomplikowany samochód by naprawiać go samodzielnie. Jakieś luźne przykręcenie przewodów z klem akumulatora do rozrusznika mógłbyś namierzyć np https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale nie sprawdzisz czy...
dzwoniłem do ASO, w takim razie oni też wierzą bezpodstawinie w pompę. Podali nawet nr katalogowy tej pompy (bosch..), choć faktycznie jest tam common rail bo zaglądałem. Trudno walczę dalej sam, gdzieś na innym forum zwróciłem uwagę, iż przy luźnych klemach - może oberwać immo, więc będę szedł tym tropem. (na plaku odpala).
Jak odpala po takim padnięciu to raczej ladowanie i akumulator w porządku.Obstawiam luźne lub wypalone jakieś złącze.Np wyjście na instalację przy klemie lub w skrzynce bezpieczników.
mianowicie po wymianie spalonej żarówki To rozumiem zwykłe H4 czy H7? Zmierzyłem napięcie na przewodach doprowadzających napięcie do żarówki i wynosiło ono ponad 12 V Ile dokładnie i w jakim stanie pracy silnika? Podsumowując - napięcie jest, ale żarówki przepalają się, Czyli albo napięcie za duże albo żarówki które zakładasz to jakieś badziewie. dlatego...
Dziękuje za odpowiedź. Wszystko dobrze, tylko centralka przyjmuje kody na otwartych drzwiach (tylko na otwartych). Wygląda tak, jakby alarm widział wszystko odwrotnie, tzn. przy otwartych drzwiach automatycznie uzbraja alarm, rygluje drzwi (antynapad), wszystkie te opcje miałem przed awarią (klema od akumulatora była luźna, i alarm się rozregulował)....
Ale ładowanie było sprawdzane i jest dobre. Dlatego mnie to tak bardzo dziwi, że coś nie gra. A czy przyczyna mogą być luźne klemy na akumulatorze ? maciej
Skoro po wymianie sprzęgła, to stawiam na przewody do rozrusznika albo masę na silniku. Weź przewód rozruchowy i podłącz minus akumulatora bezpośrednio do masy w silniku. I sprawdź, czy zakręci; jak nie, to pozostaje sprawdzić sygnał i plus na rozruszniku. Albo klemy luźne, bo akumulator był odpinany do wyjęcia skrzyni. To, że raz odpalił, a teraz nie...
sprawdź podłaczenia zasilania alarmu,luzy na gniazdach bezpiecznikowych wiązki ,masę alarmu-gdzieś tam tkwi przyczyna{mam nadzieję,że nie masz luźnej klemy na akumulatorze}
Zapewne ładowanie jest ale słabe więc to jest efekt niedoładowanego akumulatora. Podobnie miałem w starej Sierce gdzie niby wszystko było ok ale co pare tygodni trzeba było ładować akumulator prostownikiem. Po wymianie alternatora na mocniejszy mam juz 3 lata spokój z akumulatorem. Sprawdz tez mocowanie akumulatora do klem, posmaruj smarem grafitowym...
Pierwszy post jest troszkę chaotycznie sformułowany: to światła gasną gdy wiatraki się włączają, czy też światła gasną gdy wiatraki kończą pracę? W pierwszym wypadku to brak możliwości "dostawy" do skrzynki bezpieczników potrzebnej ilości prądu (tak kolokwialnie). Powodem może tu być niewłaściwe dociągnięcie klem do biegunów akumulatora (celowo tak...
Witam ponownie, po 5 tygodniach elektromechanik się poddał, i oddaje auto nie zrobione. Zakupiłem EurosCan Elm 237 a ponieważ mam drugie takie samo auto z tym samym silnikiem to się podłączyłem i działa jest łączność z autem, jak odbiorę tamto, jutro albo w sobotę to odczytam kod błędu i napisze może mi ktoś coś poradzi. A jeszcze jedno pytanie czy...
Alternator pewnie jeszcze jest OK. Usterka siedzi albo na połączeniu przewodów przy alternatorze albo przy rozruszniku, lub klema luźna, ewentualnie ugnita masa w bagażniku. Niestety trzeba najpierw sprawdzić wszystkie te punkty, które wymieniłem.
Dotyczy: Mitsubishi Colt 1,5 benzyna, 2006 rok, wersja Sport, 5 drzwi (anglik). Witam. Jak się okazuje miałem luźną jedną z klem przy akumulatorze i najprawdopodobniej wczoraj przy rozruchu silnika doszło w wyniku tego do zwarcia. Po przekluczeniu kluczyka w stacyjce i próbie uruchomienia zdaje się, że coś jakby strzeliło i auto "zgubiło" zupełnie prąd....
Popieram robokopa. A jak po obcięciu starych klem przewody okażą się za krótkie? To już lepiej stare klemy w miejscach gdzie są zatopione końce przewodów przeciąć siekierą lub ostrym przecinakiem (wzdłuż przewodów). Ale te stare jeszcze przeżyją Twój samochód.Trzeba tylko poszerzyć - przepiłować np brzeszczotem lub nożem szczelinę (tzw. roboczą ) bo...
Dzięki za zainteresowanie ale już znalazłem tak błacha sprawa że aż wstyd się przyznać plusowa klema na akumulatorze.Nie była luźna ładna czyściutka no i ten wskaźnik temperatury i paliwa wprowadził mnie w błąd jeszcze raz dziękuję no i szczęśliwego Nowego Roku
http://obrazki.elektroda.pl/7527754400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1379442000_1... Witam po przerwie. W majówkę wyjąłem akumulator, tak wyglądał przewód masowy. trochę kurzu, zaśniedziały nie był. luźny też nie. Rozkręciłem to, wyczyściłem na błysk. podkładkę przeszlifowałem. i skręciłem na nowo. Druga sprawa, podczas...
Światła działają,radio działa,w aucie wszystkie kontroli ok. Ale przy próbie rozruchu momentalnie wszystko pada. Totalny brak zasilania... Klemy luźne. Nic więc przecież wszystko działa tylko przy rozruch znika. W sekundę akumulatora nie rozladujesz do zera by nic nie działało. Gubi styk, równie dobrze przewód w klemie nie kontaktuje. Poruszaj nimi...
Co do akumulatoru sprawa się wyjaśniła;) klema minusowa była luźna ;/ teraz błąd został tylko asr esp Naciskałem przez 15 minut pedał hamulca i zauważyłem ze zazwyczaj po naciśnięciu światła świecą lecz światło centralne w klapie swieci raz mocniej raz słabiej a czasem przy przesunięciu hamulca do końca mrugnie tak jak by mocniej...czujnik stopu czy...
Okej za moment pomierzę i napiszę ile wynosi. Mam kolejny problem dzisiaj kupiłem diode zenera i tyrystor, i wszystko zmontowałem, poszedłem podłączyć do mostka sprawdzam napięcie na klemach tam 14V i odziwo nic się nie spaliło. Ale po podłączeniu akumulatora pojawia się problem, trafo zaczyna głośniej buczeć napięcie na klemach przy podłczonym aku...
Naładowany albo trup Prostownik jest 6A... rozumiem więc że prąd ładowania powinien pokazywać początkowo na 6A? Jedna klema była dość luźna zeszła bez odkręcania... Czy klemy powinno się czymś smarować? Bo Ja posmarowałem kiedyś smarem miedzowym i są od niego aż czarne... może za grubo posmarowane.
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Dodam że aku jest cały czas ten sam odpowiedni 72Ah od kupna auta czyli ok roku było ok - ładowanie było wzorowe 14,4V. Akumulator raczej zdrowy bo przy mrozach -20 odpala ok. Jedyne co mnie zastanowiło to przy okazji tego problemu z ładowaniem zauważyłem luźną klemę plusową przy aku (siedziała na biegunie akumulatora ale można ją było bez oporu podnieść...
Witam ponownie po długim czasie. Znowu problem z tym prostownikiem. Otóż chciałem go dziś użyć (niestety zaczęła się zima) i podłączeniu klem do akumulatora i włączeniu prostownika do sieci coś zaiskrzyło w środku, strzeliło i zadymiło się. Sprawdziłem po chwili jeszcze raz i prostownik działa normalnie. To znaczy potencjometr regulacji prądu ładowania...
Przy odłączaniu zabezpieczę tę luźną klemę, to nie problem. OK. Sam przekaźnik? Czy przekaźnik plus dioda? No i - jak go podłączyć? Co steruje tym przekaźnikiem? Zakładam że jeden obwód to przewód klema starego - klema nowego. A drugi obwód? ten sterujący? Jakiś prosty schemat? (nie jestem fachowcem)
Warto by podjechać do sklepu z akumulatorami i poprosić o sprawdzenie stanu akumulatora oraz alternatora. Napięcia są w miarę prawidłowe ale pobór prądu za duży. Jak przegląd paska, nie jest za luźny, nie ma mikropęknięć, nie jest wyślizgany? Na wolnych obrotach pasek daje radę i ładuje akumulator ale w trakcie jazdy może się ślizgać lub mocno trzeć...
Obie usterki trochę przywodzą mi na myśl problem ze stanem akumulatora lub luźną klemę. ak przekrece na zapłon a za moment na rozrusznik to wskakuje 1200 obrotów i nie ruszę bo nie wchodzi w obroty Jakaś kontrolka błędu się nie zapala?
Witam :) Mam niepokojący i zagadkowy problem ze swoją Omegą B 2.0 16v. Na wstępie: Rozrusznik regenerowany miesiąc temu (wymienione szczotki, cała reszta sprawdzona - wcześniejszą usterka była taka, że słabo kręcił na ciepłym silniku), akumulator trzyletni trzymający parametry. Wczoraj rano odpaliłem samochód jak zwykle (stał od piątku wieczorem) i...
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
1.Klema pirotechniczna ( jakiś fachowiec mógł kombinować) do sprawdzenia. 2.Problem z akumulatorem jeśli masz 90Ah może być że jest do wymiany ( za mały prąd przy rozruchu) Dzięki bogu świece są 5 voltowe :) 3.Sprawdź masę pojazdu ( znajduje się z tyłu pojazdu gdzie akumulator, będzie tam duuużo brązowych przewodów) przeciągnij masę z aku do silnika...
Powodów może być dużo: Przykład 1: A co się działo z tym autem przez zimę - może woda dostała się tam gdzie nie powinna itp. i układ korbowo/tłokowy nie da się już ruszyć - rozrusznik może nie mieć siły przekręcić koła zamachowego Przykład 2: Klemy, zaśniedziałe, zabrudzone luźne itp. itd. Przykład 3: Problem z samym rozrusznikiem i ewentualnie z elektromagnesem...
Brak napięcia w chwili rozruchu. Przyczyn mnóstwo: akumulator - uszkodzenie, nienaładowany; czystość klem i prawidłowość ich łączenia z przewodami; nawet zasilanie stacyjki, czerwony przewód z akumulatora do skrzynki bezpieczników i ze skrzynki do stacyjki; luźne złącza przy stacyjce (dla fachowców: konektorów w złączu kostki stacyjki *)). Ponieważ...
Witam, przekopując sie przez tematy nie znalazłem diagnozy podobnego problemu wiec opisuje swój z prośba o ocenę sytuacji. Wiec w moim Ducato maxi z 2003r kilka dni temu podczas wolnej jazdy na parkingu poczułem jakby sie paliła instalacja elektryczna, spanikowany wyłączyłem silnik i zrobiłem szybką diagnozę która wskazała na alternator jako źródło....
Nie masz przypadkiem słabego akumulatora, albo luźnej klemy? W tych modelach po odłączeniu i podłączeniu aku samo daje impuls na otwarcie w momencie podłączania klemy.
Obstawiam akumulator ale sprawdź klemy czy są czyste i czy nie są luźno.
Witam zrobiłem tak jak tutaj koledzy napisali miernik na 10A i między + i klemę + wynik 0,35. Czyli 350 mA? czy to dużo ? akumulator 110 Ah wysysa w 3 dni. Zauważyłem że mam luźną klemę + może to jej wina?
Wepnij amperomierz i sprawdź pobór prądu przez samochód na postoju, tylko trzeba by chyba zakombinować z klemami, bo przy podłączaniu może być duży prąd pobierany przez różne startujące sterowniki, (u mnie kiedyś peak do 9A) który po chwili spadał do wartości, które mogą nas interesować (kilkadziesiąt mA). Klemy podłączone, ale jedna luźna, tą luźną...
Witam. Kolego, z tego co zrozumiałem to masz teraz jakieś stare świece, ja bym mimo wszystko radził wymienić na nowe. Przestrzegam przed stosowaniem świec z długim gwintem, po pewnym czasie możesz mieć problemy z ich wykręceniem. Sprawdź też złącza od czujnika przy kole pasowym i module zapłonowym, styki mogą być luźne lub utlenione. Podobne objawy...
A mi to wygląda na słaby akumulator lub kiepskie/zaśniedziałe/luźne klemy.
PKO skasowaniu błędów odpala j chodzi przez chwilę dobrze po chwili zaczyna trząść silnikiem, wyświetla się usterka silnika na liczniku i po zgaszeniu nie chce odpalić tylko pstrykają przekaźniki i licznik jak by był rozładowany akumulator, a jest naładowany https://obrazki.elektroda.pl/7816032100_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych...
Resetowanie się elektroniki (zegarka ...) to efekt spadków napięcia. Masz słaby akumulator, lub luźne ew. zanieczyszczone klemy. Oczyść, podładuj, sprawdź:)
OK, sprawdze. Ale zgłupiałem! Przerywanie? Rozebrałem pół silnika a tu... niespodzianka! Klemy na akumulatorze tak luźne że można palcem zdjąć, i to obie!!! Może to była przyczyna gaśnięcia silnika????
To prawda że ze środkowych leci tylko zimne powietrze. Co do obrotów i ssania jeśli masz obrotomierz to obroty na zimnym silniku powinny być 1200ob. na ciepłym 850-90ob. Podejrzewam że masz wyższe. Zobacz czy linka przy mono wtrysku ( to jest niby gaźnik) jest luźna. Nie może być napięta. Jeśli jest napięta to na pancerzu jest taka zawleczka. Wyjm ją...
powinno być tak jak napisałeś 14,3-14,5 v bezpośrednio na klemach Dodano po 9 sprawdz czy klemy nie są luźne czy masa jest dobrze przymocowana czy nie jest zaśniedziała w miejscu połączenia z karoserią no a potem skoro już zmieniałeś regulator i nic nie dało to sprawdził bym sam alternator szczotki,połączenia lutowane, wirnik
Nie robi tego za każdym razem bo np pod wpływem drgań to połączenie może się ułożyć raz lepiej a raz gorzej. Nie wiem jak to naukowo wyjaśnić, ale przez pewien czas jeździłem na luźnej klemie zanim kupiłem nową i bywało tak, że rano odpaliłem za pierwszym razem a po tankowaniu na cpn już musiałem docisnąć kleme. Gdyby wszystko było jak powinno to nie...
Nie widzę żadnej różnicy w procesie ładowania akumulatora podpiętymi klemami instalacji w samochodzie i z odpiętymi. Coś się chyba, kortyleski, pokićkało :) Raczej miało być odwrotnie? Nie nie pokićkało mi się nic. Dlaczego? Akumulator ładowany poza autem z prostownika (trafo i mostek) o Usk koło 12V naładuje się co prawda do napięcia szczytowego czyli...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
luźne masy, lub luźne przewody prądowe na zaciskach - posprawdzaj. przeczyść klemy na akumulatorze, podmień tez akumulator - może być uszkodzona cela. Powodzenia
Burza mózgów :) Skąd taki prąd zwarcia, że pali mu przewód na karoserie, a po jego pogrubieniu wysadza korki akumulatora ? Jest coś innego niż rozrusznik, co potrzebuje takich prądów zdolnych przepalić (jak gruby) przewód, zagotować akumulator ? Tylko zwarcie samego przewodu plusa. Lub maska dotyka do klemy plus (tam jest cieńko miejsca). To miałby...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
Miernik elektroniczny kupisz już za około 10 zł, a kontrolkę z żarówką za 5 na stacji... Przygasające kontrolki i strzelające przekaźniki wskazywałyby na za niskie napięcie, czyli padnięty akumulator, jego luźne klemy. Trzeba by po prostu na dzień dobry sprawdzić stan napięcia. I nie ufałbym tym mostkom prostowniczym. To na tyle proste auto, że można...
Usterka znaleziona: Światła przygasały ponieważ klemy z akumulatora były bardzo luźne...Teraz wymieniłem na nowe ponieważ tamtych juz nie sposób było dokręcić(rozsypały się). Uff...juz myślałem, że będe musiał kable wymieniać od zasilania radia oraz głośnikowe:)
Dzień dobry Trzy tygodnie temu kupiłam auto Fiata, dzisiaj zaczęły mi wariować wszystkie kontrolki, spadal mi wskaźnik paliwa, włączała się poduszka, światła (kontrolka) mi gasła, włączała mi się woda. Raz się zapalały a raz gasły, przy włączonym silniku. Gdy wyłączyłam silnik, samochodu już nie mogłam odpalić, tak jak by się wylądował akumulator. Jak...
Witam. Na początku września tego roku kupiłem nowiutkie radio Alpine CDE-9874RR. Zamontowałem je i wszystko było w jak najlepszym porządku. Zaprogramowałem sobie stacje radiowe bez najmniejszego problemu, ale właściwie nie słuchałem stacji radiowych tylko płyt CD. Jakoś ze dwa tygodnie temu poluzowała mi się klema w samochodzie i od czasu do czasu przerywało...
Jak klemy mogły znajdować się w wodzie?. Mam luźne podszybie i wlała się na klemy Dodano po 1 Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci
Witam wszystkich. Mam taki problem, kiedy silnik jest rozgrzany tzn jak ssanie się już wyłącza, kiedy silnik wejdzie na niskie obroty przygasają światła, jeżeli dodatkowo stoje na skrzyżowaniu i włączę migacz wtedy zaczynają one przygasać w rytm migacza, jak niedajboże wcisnę jeszcze pedał hamulca to wtedy praktycznie nic nie widać. Mam nowy akumulator...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z moją Kia. Od tamtego roku zauważyłem dziwne zachowanie auta, jakby na chwile tracił prąd przy odpalaniu(jednak zawsze odpalal). Do tego zaczęło dochodzić wyłączanie się radia przy np wlaczeniu swiateł długich, czy mryganie swiateł. Mieszkam za granica wiec mam ograniczony kontakt z Polskimi mechanikami, jedyny...
Witam Proszę o poradę starszych i mądrzejszych:) W ciągu dwóch ostatnich miesięcy w fiaciku zdarzyło mi się to trzykrotnie. Za pierwszym razem brakło prądu, kontrolki przygasały rozrusznik nie reagował. Pomyślałem padł akumulator.Auto przestało noc po czym rano ku mojemu zdziwieniu odpaliło za pierwszym bez żadnego problemu.Wytłumaczyłem sobie,że może...
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
(...) rzyczyną , wyzerował mi się kiedy zgasiłem samochód raz a drugi raz jak zgasiłem samochód i poszedłem zatankować, nie za każdym razem po wyłączeniu zapłonu się resetuje. Co może być przyczyną (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Pamięć licznika „Trip II” oraz zegarka zeruje się, gdy zestaw wskaźników J285 traci na ułamek sekundy zasilanie...
Najprawdopodobniej akumulator ma zbyt dużą oporność wewnętrzną. Warto zwrócić również uwagę na zaciski "klemy" na nich gdy są luźne, zanieczyszczone też może występować spadek napięcia. Przyczyną może być też sam rozrusznik który pobiera zbyt duży prąd. Jednak zacząłbym od akumulatora. Jaki to typ, ile ma lat?
Drobny update - dzisiaj ponownie podłączyłem aku i o dziwo auto kręciło. Rozrusznik pięknie kręcił, niemniej jednak wygląda na to że pompa nie podaje paliwa (jest to całkiem prawdopodobne biorąc pod uwagę fakt że gdy nastąpiło zwarcie (przy zamykaniu szyb) zgasł silnik - zupełnie tak jakby zostało odcięte paliwo). Poprzednio takie odcięcie autko miało...
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną, kiedyś miałem podobnie przez luźna kleme na Aku nieraz zanikało
Luźne albo zanieczyszczone klemy są częsta przyczyną permanentnego wchodzenia pojazdu w tryb ekonomiczny i problemów z akumulatorem w wyniku problemów z uśpieniem sieci.. 1. Sprawdź i w razie czego wymień akumulator. 2. Doprowadź klemy i zaciski akumulatora do połysku, uszkodzone elementy wymień i całość zakonserwuj wazeliną.
Powiem szczerze ze nie wiem jakie jest napięcie,ale pasek od czasu do czasu piszczy przy ruszaniu ale potem milknie i jest ok. A klemy sa ok. A jak mi przekaznik terkotal to własnie naładowalem akumulator i wszystko było dobrze. Witam Skoro piszczy to znaczy że jest za luźny i przy większym obciążeniu nie ładuje aku. Naciągnij pasek zgodnie z instrukcją...
Zazwyczaj to odkręcić i założyć nowy. Przy BOSCHu jest to trochę łatwiejsze, przy VALEO trochę więcej śrubek. Zanim kupisz regulator to sprawdź czy czasem klemy nie są luźne, czy nie jest przerwany przewód masowy pomiędzy skrzynią a akumulatorem. Czy nie jest przerwany przewód idący od akumulatora do rozrusznika i od rozrusznika do alternatora. Jeżeli...
Ostre gazowanie występuje nie tylko podczas ladowania dużym prądem , również podczas rozładowywania . Sam widziałem jak wyrwało górną pokrywę akumulatora w wyniku gwałtownego zgazowania gdy gość zrobił zwarcie kluczem od klemy plusowej do masy nadwozia . Sprawdź czy aku nie jest luźno zamontowany i klemą plusową na wybojach nie zwiera gdzieś do masy...
Peugeot 1999r 2.0 Hdi kontrolka akumulatora mruga nieregularnie Witam, problem nie jest banalny jak się na początku wydaje. Czytałem podobne posty ale..... Mianowicie zaczęła mi się jarzyć kontrolka akumulatora. Jak sprawdziłem to miałem luźną klemę. Poprawiłem i nie pomogło. Jak się okazało ładowanie miałem na poziomie 12,3 V. Wymieniłem alternator...
luźny klema akumulator klema hyundai brudny klema akumulator
falowniki sterowanie analogowe spawarka napiąć zespół gazowy zasada działania
uniden ubc125xlt wykrywacz metali schemat
Problem z otwarciem tylnej klapy i szyby w Land Rover Freelander 1 2000 Schemat elektryczny Peugeot Bipper - gdzie znaleźć?