Ja mam takie rozwiązanie w traktorku i daje radę. To jest tylko chwilowy kłopot przy zakładaniu i zdejmowania akumulatora. Wymiana akumulatora raz na kilka lat powiedzmy 5 do czasem 8. To już nie jest żaden kłopot. A być może kolejny akumulator nie będzie wymagał takiej podkładki. Ładowanie odpowiednim sprzętem też nie wymaga zdejmowania klem. Więc...
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Padła odpowiedź. Zamykam.
Witam. Mam gdzieś w aucie zwarcie w układzie. Zwarcie rozładowuje akumulator w ciągu kilku dni. Jako że korzystam z auta zwykle tylko w weekendy szukam w sklepach jak i na internecie klemę do akumulatora którą można szybko zdjąć bez potrzeby użycia kluczy. Czy ktoś z was widział coś takiego lub czy mogę zastąpić klemę krokodylkiem takim np. od kabli...
Witam. ostatnio oddalem auto do blacharza po drobnym wypadku. Autko mialo byc juz zrobione dawno temu ale ciagle stoi w warsztacie. ostatnio chcialem zabrac juz samochod ale okazalo sie to niemozliwe gdyz akumulator sie w nim praktycznie calkowicie rozladowal. Jedyne co jeszcze potrafi to zaswiecic diody na desce rozdzielczej. Trzy informacje: - samochod...
Koledzy i Koleżanki jaka firma produkuje akumulatory"obsługowe" tzn. z odkręcanymi koreczkami w których można uzupełnić elektrolit?Interesują mnie tylko i wyłącznie takie akumulatory .Proszę o linki i adresy konkretnych sklepów.
Witam Czy podczas ładowania akumulatora samochodowego cele do dolewania wody destylowanej muszą być otwarte? Pytanie wygląda banalnie ale nie wiem czy powinienem ładować akumulator z otwartymi celami czy nie muszę otwierać tych korków. I jeszcze pytanie odnośnie prostownika. Czy prostowniki sprzedawane na allegro z auto regulacją wzmocnienia same dostosowują...
Mam problem, widoczne na foto "złącza dodatnie/ujemne" w moim akumulatorze uległy zmniejszeniu w skutek częstego zdejmowania klem i takie tam... średnica tego trzpienia na jednym złączu wynosi około 10 mm. a normalnie chyba jest około 15 mm... normalne klemy już nie sposób założyć... Czy jest możliwość stopienia/nalania takiego złącza... ?? kiedyś znajomy...
Witam Wazelina techniczna jest izolatorem, czemu każą ją nakładać na bieguny akumulatora? Nie lepszym rozwiązaniem jest oczyszczenie klem i biegunów, odtłuszczenie założenie i dookoła posmarować na zewnątrz? Nie tak to powinno wyglądać? Może w autach osobowych nie ma to większego znaczenia, ale już w ciężarówce może mieć przy rozruchu?
Witam Potrzebuje pewnego urządzenia ale niestety nie wiem jak się ono dokładnie nazywa. Chodzi o to, że mam akumulator na 24v i chciałbym zrobić tak, by gdy jest rozładowany to się ładuje ale gdy jest źródło energii z ładowarki to urządzenie podłączone pod akumulator bierze prąd z ładowarki. Tak samo gdy akumulator jest pełny odcinany jest od niego...
Chciałbym poprosić o wypowiedzi w następującej sprawie.Posiadam zapasowy akumulator i chciałbym go w razie potrzeby wykorzystywać do podładowania akumulatora znajdującego się w aucie.Myślę tu o wstawieniu zapasowego akumulatora do wnętrza np.w miejscu na nogi pasażera i poprzez klemy a następnie wtyk do zapalniczki połączyć go do akumulatora auta. Zastanawiam...
Sąsiad emeryt trzyma samochód na parkingu osiedlowym, jeździ raz na tydzień lub dwa. Już parę razy musiał albo prosić kogoś o pożyczenie prądu albo tachał akumulator do mieszkania aby podładować. Więc pytał, czy jest jakiś inny sposób na utrzymanie akumulatora w samochodzie w stanie gotowości? Niestety podłączenie jakiejś ładowarki z Lidla nie wchodzi...
Witam, posiadam nowe, nie używane płyty z czasów PRL. Chciałbym zbudować z nich akumulator. Szukałem w internecie wskazówek, ale nic nie udało się znaleźć. Zamierzam rozciąć uszkodzony akumulator i podmienić płyty. Problem ze sklejeniem obudowy. Ktoś ma jakiś film instruktażowy
Witam, Wynajmuję garaż w którym nie ma prądu i nie chcę tam zasilania podłączać. Posiadam nadajnik Satel GPRS T2 i chciałbym go wykorzystać do informowania mnie o alarmie (otworzenie bramy garażowej). Do nadajnika podłączyłbym kontaktron bramowy + ew. radiolinię do rozbrajania systemu pobór prądu nadajnika gsm to 50mA (max. 180mA), radiolinia to dodatkowo...
Witam. Wiadomo powszechnie, że tą ładowarką można ładować akumulator bez odpinania klem z samochodu, jednak mam dylemat i prośbę do Was o odniesienie się. Powiedziane jest, że to bezpieczna ładowarka, gdyż nie przekracza podczas ładowania wartości 14,4 V zwykłego programu samochodowego lub 14,7 V programu AGM, a tym samym nie ma negatywnego wpływu na...
W obudowie przenośnego urządzenia mam mały akumulator Li_Ion. Miejsce na niego jest nieco większe niż samo ogniwo. Poszukuję jakiegoś elastycznego kleju, którym mogą wypełnić szczelinę na około akumulatora w celu jego unieruchomienia. Czy ktoś może doradzić jakiś preparat przeznaczony dla elektroniki ?
Witam. Potrzebuję uszczelnić duży 200Ah (70kg) akumulator przed dostępem wody. Ogólnie akumulator znajdowałby się w hermetycznej skrzyni z tworzywa sztucznego, ale tworzywo to jest podatne na pęknięcia w niskich temperaturach. Skrzynia z akumulatorem miałaby się znajdować pół metra pod wodą. Ze skrzyni wychodzi króciec na który nakładamy peszel i zaciskamy...
Możliwe że: luźne klemy na akumulatorze, lużny kabel masowy lub akumulator do wymiany.
Więc luźna klema, uszkodzony akumulator, zwarcie na rozruszniku. Do kompletu brak pomiaru prądu. Wysoki prąd to rozrusznik, niski prąd akumulator.
Bawiąc się akumulatorem, poruszyłeś kable - gdzieś zgnił przewód/oczko masowe, bezpieczniki na akumulatorze, luźna klema, wreszcie uszkodzony akumulator. Pomijam już wpadkę z zamianą biegunów czy pomieszanie wsadów sterowników jakimś dziwnym urządzeniem diagnostycznym.
Pewnie stycznik nie zaskoczył, ewentualnie luźna klema, nieżywy akumulator.
Dziękuję Panowie za podpowiedzi, głupota bo Luźna klema plusowa na akumulatorach, zero błędów w silniku i innych jednostkach po podpieciu komputera
Skoro po wymianie sprzęgła, to stawiam na przewody do rozrusznika albo masę na silniku. Weź przewód rozruchowy i podłącz minus akumulatora bezpośrednio do masy w silniku. I sprawdź, czy zakręci; jak nie, to pozostaje sprawdzić sygnał i plus na rozruszniku. Albo klemy luźne, bo akumulator był odpinany do wyjęcia skrzyni. To, że raz odpalił, a teraz nie...
Ale ładowanie było sprawdzane i jest dobre. Dlatego mnie to tak bardzo dziwi, że coś nie gra. A czy przyczyna mogą być luźne klemy na akumulatorze ? maciej
Obstawiam akumulator ale sprawdź klemy czy są czyste i czy nie są luźno.
sprawdź podłaczenia zasilania alarmu,luzy na gniazdach bezpiecznikowych wiązki ,masę alarmu-gdzieś tam tkwi przyczyna{mam nadzieję,że nie masz luźnej klemy na akumulatorze}
W pierwszym poście piszesz że silnik nie kręci i na pewno nie będzie to z winy pompy paliwa . Masz jakiś problem z napięciem i od tego bym zaczął , luźne klemy, masa , rozrusznik . Corsa taka jak twoja sprawiła mi kiedyś niezłą zagwostkę tylko z powodu akumulatora , który jeszcze kręcił ale sterownikowi silnika już to nie pasowało .
Nikt nie napisał o jeszcze jednej prostej usterce która się często w tico trafia, mianowicie luźne klemy na akumulatorze. Tu przy okazji mam pytanie do użytkowników tego auta i nie tylko, ma ktoś jakiś sposób żeby się tego problemu pozbyć raz na zawsze? Myślałem np wymianie klem na nowe takie jak są w matizach, idzie to gdzieś kupić bo nie spotkałem...
mianowicie po wymianie spalonej żarówki To rozumiem zwykłe H4 czy H7? Zmierzyłem napięcie na przewodach doprowadzających napięcie do żarówki i wynosiło ono ponad 12 V Ile dokładnie i w jakim stanie pracy silnika? Podsumowując - napięcie jest, ale żarówki przepalają się, Czyli albo napięcie za duże albo żarówki które zakładasz to jakieś badziewie. dlatego...
Nie spotkałem na ten przykład upalenia/stopienia kołka akumulatora w autach osobowych przy luźnej klemie (12V), Chyba się zgodzisz, że pobór prądu 100A przez np. 1 sekundę, a taki sam pobór przez kilka, czy więcej godzin, a nie zawsze to monitorujemy, robi różnicę? Chodzi mi o bezpieczeństwo. Według mnie porównanie instalacji samochodowych do fotowoltaicznych...
Po pierwsze należało by sprawdzić napięcie na akumulatorze, a najlepiej podłączyć pod prostownik, z tego co piszesz że wycieraczki i szyby wolniej działają wnioskuję że na akumulatorze spadło napięcie, druga możliwość co wiąże się i tak z późniejszym ładowaniem zaśniedziała ci któraś z klem, odkręć przeczyść, przy luźnych zaciskach nieraz się to zdarza...
Szukaj winy w akumulatorze i jego okolicach. Albo padł sam akumulator, albo klema luźna, albo masa nie kontaktuje, albo bezpieczniki wysoko prądowe pośniedziałe. Tak czy inaczej problem jest z brakiem zasilania z akumulatora. Tak użytkując auto możesz je poważnie uszkodzić, powstają znaczne skoki napięcia potrafiące w jednej chwili zniszczyć elektronikę...
Często jest tak podokręcana wielokrotnie klema, że mimo dokręcenia do końca nakrętki - nie dociska poprawnie do czopu czyli słupka akumulatora. Proponuję sprawdzić, czy jest jeszcze przestrzeń do dociągania nakrętką obejmy klemy; gdy już się "skończyła" można jeszcze podratowac klemę poprzez podpiłowanie przestrzeni, która "przeszkadza" w dociagnięciu...
sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Sprawdź czy klemy na akumulatorze nie są luźne (bądź przewody podłączone do klem), może prozaiczna przyczyna ale nierzadko się zdarza.
Ten czarny na minusowej klemie idzie w tą samą wiązkę? Jeśli tak to na 100% nie oryginalny. Opel nigdy nie miał czarnych przewodów masowych. Czerwony pewnie szedł do plusa, tylko jeszcze bezpiecznik był po drodze.
Powiem szczerze ze nie wiem jakie jest napięcie,ale pasek od czasu do czasu piszczy przy ruszaniu ale potem milknie i jest ok. A klemy sa ok. A jak mi przekaznik terkotal to własnie naładowalem akumulator i wszystko było dobrze. Witam Skoro piszczy to znaczy że jest za luźny i przy większym obciążeniu nie ładuje aku. Naciągnij pasek zgodnie z instrukcją...
Przy uruchomieniu całej instalacji najpierw musi być podłączony przewód dodatni łączący falownik z akumulatorami, a później dołączamy przewód ujemny (i wtedy pojawia się iskra). Z technicznego punktu nie ma znaczenia który biegun zostanie podłączony pierwszy, na drugim zawsze powstanie iskra. Wyjątkiem są tu akumulatory w samochodach (nie EV), gdzie...
Witam zrobiłem tak jak tutaj koledzy napisali miernik na 10A i między + i klemę + wynik 0,35. Czyli 350 mA? czy to dużo ? akumulator 110 Ah wysysa w 3 dni. Zauważyłem że mam luźną klemę + może to jej wina?
Na przypadki overvoltage też robimy testy- krótkotrwałe 27V Dla jakiego osprzętu? Kiedyś, w czasach Jelcza i Stara (a także podobnych wiekowo konstrukcji) była moda na test ładowania poprzez zdjęcie klemy z akumulatora :D. Przy sprawnym regulatorze napięcia (elektronicznym) nic się nie stanie (utrzyma nominalne napięcie), z elektromechanicznymi różnie...
Dalej podtrzymuję tezę z postu #13. Masz podłączone ładowanie (przewód 51) po stacyjce. Jeśli nie wierzysz, to odpal motocykl, wyłącz stacyjkę, odłącz akumulator i zmierz napięcie ładowania na luźnych klemach.
Nie masz przypadkiem słabego akumulatora, albo luźnej klemy? W tych modelach po odłączeniu i podłączeniu aku samo daje impuls na otwarcie w momencie podłączania klemy.
Luźna klema to nie brak akumulatora, tylko bardzo niebezpieczne jego odłączanie i to cykliczne podczas pracy. Na szczęście nic nie upaliło, w BMW wywaliło check engine i błędy, Yaris jeszcze nie był na OBD ale pewnie też są, szybko zdiagnozowane, zawinili... mechanicy.
Zacznij od klem na akumulatorze: mimo dokręcenia śrubki ściągającej, w tych rocznikach, po tylu zdjęciach klem z akumulatora - potrafią już być luźne. I dalej posuwaj się ze sprawdzaniem w kierunku środka samochodu.
Temat zamykam. Klema jednego z akumulatorów była luźna co było przyczyną braku oświetlenia wnętrza. Nie wnikam dlaczego auto normalnie odpalało i wszystko działało. Po poprawieniu połączenia zaczął też działać pilot. Czy zsynchronizował się dzięki odpięciu akumulatora czy też dzięki wykonanej procedurze nie wiem. Ważne, że działa.
Potwierdzam ten sposób z filcem. Otwory w podkładkach filcowych muszą dokładnie przylegać do czopów akumulatora (nie mogą być za luźne). Stosuję tą metodę od wielu lat i klemy mam zawsze czyste. To naprawdę działa. Podkładki filcowe zakłada się na czopy akumulatora pod klemy.
Możliwe że jest luźna klema. Opcjonalnie coś luźne w tym rozdzielaczu plusa.
A mi to wygląda na słaby akumulator lub kiepskie/zaśniedziałe/luźne klemy.
Obie usterki trochę przywodzą mi na myśl problem ze stanem akumulatora lub luźną klemę. ak przekrece na zapłon a za moment na rozrusznik to wskakuje 1200 obrotów i nie ruszę bo nie wchodzi w obroty Jakaś kontrolka błędu się nie zapala?
Resetowanie się elektroniki (zegarka ...) to efekt spadków napięcia. Masz słaby akumulator, lub luźne ew. zanieczyszczone klemy. Oczyść, podładuj, sprawdź:)
luźne masy, lub luźne przewody prądowe na zaciskach - posprawdzaj. przeczyść klemy na akumulatorze, podmień tez akumulator - może być uszkodzona cela. Powodzenia
A może jeszcze w tym kierunku, że któraś z klem jest luźna kabel mocowany przy klemach luźny zaśniedziały i przewód masy ślinka przerwany częściowo, – bo z tego, co zrozumiałem to autko jak stoi to jest dobrze jak ruszysz to bezpiecznik się pali sprawdź akumulator poziom płynu. pozdrawiam...:|
Modulator był wymieniany "podobno" a ten błąd ostatni źle napisałem bo to jest ZBR 00111-10 i pytanie z innej beczki Nie wiecie gdzie w okolicach Katowic można NADLAĆ słupek minusowy akumulatora? chyba klema była luźna albo nie wiem jaki może być powód stopienia słupka do połowy :( nowy akumulator.
Jak klemy mogły znajdować się w wodzie?. Mam luźne podszybie i wlała się na klemy Dodano po 1 Podmieniałem akumulator na inny sprawny i też nie kręci
Witam.Może to być słaby styk na klemie akumulatora lub alternatora.Można spróbować poruszać klemami na akumulatorze czy nie są luźne,a nawet zdjąć je,przeczyścić papierem ściernym(od wewnątrz).To samo zrobić można z akumulatorem.Sprawdz też przewody na zacisku alternatora,czy nie są luźne lub oberwane.Myślę,że nawet dla blondynki nie jest to trudne...
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Ostatnio miałem podobny przypadek w swojej Audi 90. Tyle, że przy włączeniu kolejnych odbiorników prądu kontrolka ładowania żarzyła się co raz mocniej. Okazało się że plusowa klema na akumulatorze była luźna i końcówka przewodu idącego z tejże klemy do skrzynki z bezpiecznikami była zaśniedziała, nie było styku i strasznie grzało się na połączeniu....
OK, sprawdze. Ale zgłupiałem! Przerywanie? Rozebrałem pół silnika a tu... niespodzianka! Klemy na akumulatorze tak luźne że można palcem zdjąć, i to obie!!! Może to była przyczyna gaśnięcia silnika????
Chłopie, wyczyść klemy i je dokręcić. Masz je luźne.
dzwoniłem do ASO, w takim razie oni też wierzą bezpodstawinie w pompę. Podali nawet nr katalogowy tej pompy (bosch..), choć faktycznie jest tam common rail bo zaglądałem. Trudno walczę dalej sam, gdzieś na innym forum zwróciłem uwagę, iż przy luźnych klemach - może oberwać immo, więc będę szedł tym tropem. (na plaku odpala).
Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze po dłuższym postoju przed odpaleniem. Kolejne to sprawdzenie poboru prądu na postoju - miernik masz to kwestia wpięcia się szeregowo pomiędzy plusową kleme akumulatora a odpięty plusowy kabel. Podaj wartość amperów z miernika. A kręcił w ogóle coś czy odrazu wszystkie podświetlenia przygasały jak nie chciał...
Należy sprawdzić wszystkie odbiorniki, których działania nie widać czy są wyłączone po zgaszeniu silnika. Np: zapalniczka (zwarcie), oświetlenie bagażnika, oświetlenie kom silnika (jak masz), oświetlenie otwartych drzwi (w drzwiach - powinno gasnąć po zamknięciu) itp. Po wyeliminowaniu fałszywego poboru prądu trzeba sprawdzić ładowanie akumulatora (powinno...
Witam Mam problem przy Scenicu otóż gdy samochód jest zimny to odpala normalnie po wciśnięciu START a gdy się rozgrzeje to później gdy wcisnę Start to nawet silnik nie drgnie i nie można wogóle go odpalić co to możne być za przyczyna?? Dodano po 12 Autko jest z 2006 roku dodam jeszcze ze po naciśnięciu START radio się nie kasuje wiec wykluczam możliwość...
Hej wam ale najpierw sprawdź masę jak kolega Hans30 radzi,później stan naładowania akumulatora ,klema luźna kabel złamany, przepalony (czy coś go nie rozładowuje , zwarcie ) jak dasz rade to spróbuj na ostro z rozrusznikiem czy się odezwie(nie zawsze dostęp ,oszczędza czas w szukaniu przyczyny w samym rozruszniku) jak nie to wtedy cała reszta z regeneracja...
luźny klema akumulator klema hyundai brudny klema akumulator
zachować selektywność połączenie router kabel sieciowy otwarty komora zamknąć komora
volteno grzejnik iphone zablokowany
Konfiguracja nowego routera T-Mobile z identycznymi ustawieniami Czy drzwi mikrofalówki powinny być otwarte po użyciu?