Klucz 13 oczko rusz góra dół i już wiesz czy zacisk czy linka
Powietrza niby odrobina jeszcze poszła z pompy ABS, ale i tak nie podoba mi się praca przednich zacisków, klocki się uginają jakby z gumy były. Klocki i tak już się kończą więc jutro dostanie nowe. edit: Na nowych klockach skuteczność dużo lepsza, ale przy okazji znalazła się prawdopodobnie główna przyczyna - nowe tłoczki w przednich zaciskach mają...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Cześć, ostatnio po mocnym zaciągnięciu hamulca ręcznego dźwignia zrobiła się luźna, więc podejrzewając, że linki się wyciągnęły, zleciłem ich wymianę. Wymianą zajmował się mechanik, odebrałem od niego samochód, jednak ręczny łapał dopiero na 6 ząbku. Chciałem trochę go podciągnąć, ale w jednym z zacisków zauważyłem dziwną sytuację. Gdy ręczny jest...
Wszystkie koła? Klocki wchodziły luźno w zaciski?
Klocki chodzą luźno? Prowadnice w jakim stanie?
Witam. Tłoczki w zaciskach pracują luźno wracają, dwa przewody gumowe drożne nie spękane? Odpowietrzyć dokładnie wszystkie 4 zaciski.
Jaki masz luz jałowy pedału hamulca?Ślizgi zacisków nie zatarte?Cylinderki chodzą luźno (nie zapieczone) ? Płyn wymieniony kiedy ? I czy układ był kiedykolwiek płukany?
Jeszcze raz linki, prowadnice i same klocki. Mechanizm wypierania tłoka nie ma tu raczej nic do rzeczy o ile dźwignia chodzi luźno i odbija za każdym razem
Automat CVT Dodano po 10 Nie ma czujników grubości klocków, czujniki ABS działają prawidłowo. Jest czujnik poziomu płynu hamulcowego, ale płyn wymieniłem stan pod max (rozbieralem zaciski, wymienialem gumki, tłoczni luźno pracują) hamulce jak brzytwa nie czuć by były zapowietrzone. Rozlaczylem akumulator sądząc że to błąd do skasowania na komputerze,...
Na przykład zatarte zaciski, linki, mechanizm. Trzeba sprawdzić czy wszystko pracuje luźno.
Pytanie do praktyków: naprawiam auto które stoi pod chmurką od roku. Czas robić testy, niestety tylne kola stoją na amen. Hamulce typu tarczobebny. Zaciski z klockami zdjąłem, trzymają szczęki na bębnach. Linki ręcznego luźne. I teraz dylemat: czy nie pozostaje mi nic innego jak szlifierka i cięcie tarczobebna? Nic mądrzejszego nie przychodzi mi do...
Kupiłeś niesprawny zacisk po prostu. Proszę mi powiedzieć ile powinien wysuwać się tłoczek w zacisku, podczas przesuwania dźwigni/wajchy od ręcznego? Nie mierzyłem, ale na oko widać że to będzie ze 3mm co najmniej. Tłoczek tyle wychodzi na ile mu szczelina pozwala, ale jak zawalone rdzą syfem i bez pojęcia montaż to się nie dziwię. Po drugie jak hamulec...
Nie miałem czasu zbytnio przy tym robić. Zaciski sprawdzone, były założone inne 100% sprawne z takiego samego modelu samochodu. I nadal występuje ten problem, niezależnie na którym zacisku. Dziwne, co zauważyłem, to linki na korektorze długości linek przy dźwigni ręcznego, przy puszczonej dźwigni lewa (słaby hamulec) linka jest luźniejsza niż prawa,...
Sprawdź czy zaciski się luźno przesuwają . Pozdrawiam.
Przy pompowaniu na zgaszonym silniku pedał robi się twardszy, przy odpalonym aucie pedał hamulca nie twardnieje, przy dłuższym przytrzymaniu zapada się głębiej. Przy wciśnięciu pedała na początku idzie bardzo luźno, gdzieś mniej więcej w okolicy połowy jest już twardy.
A oglądałeś czy klocki hamulcowe mają luz. Miałem już kilka takich przypadków że przyczyną byly zapieczone klocki. Najprościej mówiąc wyjmij klocki i wyczyść rdzę. Wszystko musi luźno chodzić
Jest jeszcze opcja, że twoje prowadnice zacisku są krzywe. Pojedyńczo chodzą luźno, ale skręcone zaciskiem blokują. Załóż zacisk bez klocków i zobacz czy przesówa się swobodnie.
Witam, bez żadnych problemów się da i nic się później nie dzieje - robiłem już tak 2 razy. Luzujesz zaciski (odblokowanie hamulca, zał. zapłon, wciskasz pedał hamulca, naciskasz ręczny (zwalniasz), puszczasz pedał, wył. zapłon) i koło się obraca luźno. Zdejmujesz wtyczke z silnika, demontujesz silnik, wkręcasz śrubę z tyłu tłoka, wciskasz tłok do końca,...
Po wymianie tylnych tarcz i klocków przestał działać hamulec ręczny. Dźwignia przy podnoszeniu nie stawia oporu. Końcówki do zacisków zaczepione, tylko linka luźna, chyba nie pękła, bo nie mogę jej wyciągnąć. Czy jest możliwe że spadła z dźwigni? Jak się do tego zabrać?
Nasuwa mi się pytanie. Jak zdjąłem koło i zacisk hamulcowy z tarczy z tyłu i zakręciłem tarczą to chodziła luźno i i nic nie tarło ani nie cze-szczało, lecz gdy założyłem zaciski-hamulce przykręciłem koło, nadepnąłem kilka razy na pedał hamulca i zakręciłem kołem to ciężko chodziło i szurało tylko ze strony pasażera, po stronie za kierowców bylo wszystko...
Hej Rozwiązał ktoś problem z grzaniem się przednich kół a Astrze J.?W moim przypadku wymieniłem tłoczki na stalowe, nowe uszczelnienia, klocki chodzą luźno w zacisku,nowy płyn + odpowietrzenie, sprawdzone czujniki ABS, i nadal po dłuższej jeździe przednie lewe koło robi się gorące. Wychodzi na to że coś z pompą lub sterownikiem ABS ale niewiem... Dzięki...
Jeśli wymieniłeś zacisk, a nowy nie odpuszcza- to sprawdź to co napisał marek1977 robiąc jak radzi eltron. Jeśli tłoczek będzie ciasno wchodził i przy luźnym, i przy zakręconym odpowietrzniku to rację ma grechu.
Prowadnice luźno pracują? Klocki luźne w zaciskach? Plus to co "ogór3k" napisał, piasty mają się świecić jak.... Można również zmierzyć bicie tarczy oraz samej piasty.
Ustalające czy nie, klocki się tłuką czy nie -znowu gʻburza. Każde klocki mają luz w jarzmie bo muszą go mieć żeby się swobodnie przesuwać w miarę zużywania i zluzować scisk tarczy po zwolnieniu hamulca. Z powodu tego luzu, niewielkiego, gdyby były bez sprężynek to dzwoniłyby jak pieron podczas jazdy po np bruku a i często pojawiałby się stuk na początku...
Witam nie chciał bym namieszać ale: czy wymieniony był płyn hamulcowy? czy jesteś w stanie sprawdzić czy klocki chodzą luźno i nie blokują się w zacisku na jakiejś rdzy jeśli zacisk jest ok to wymieniać go nie trzeba...
Nie, system nie pokazuje żadnych błędów. Tak dokładnie chodzi o modulatory abs. Co do zacisków, nie ma luzów , chodzą luźno , wszystko jest w porządku. Jaki może wystąpić problem z zaciskami ? Może czegoś nie wiem. A co sądzicie o modluatorach? Może się tak dziać przez ich uszkodzenie ?
Dobry wieczór. Sprawa dotyczy samochodu znajomego ale nie ma konta na elektrodzie więc pozwolę sobie napisać temat za niego. U znajomego w audi 80 b4 93 rok zacina się tylny zacisk hamulcowy. Od razu powiem że problem nie leży po stronie hamulca ręcznego gdyż po spuszczeniu koło pracuje luźno. Problemem jest hamulec nożny. Po zahamowaniu hamulcem nożnym...
przy sciaganiu klockow uwarzaj aby nie zgubic sprezynek ktore mogly ze starosci juz odpasc od klocka a tak pozatym to nie jest zadna filozofia. odkrecasz kolo pukasz troche mlotkiem w zacisk zeby go poruszyc odkrecasz dolna albo gorna srube zalezy ktora ci latwiej odsuwasz zacisk i masz wszystko na tacy , jesli na tarczy masz duzy prog to mozesz miec...
Ściągacz czyli tą część z prawej strony ? (Na zdjęciu) gdzie wchodzi linka z lewego zacisku? ? Czy poprostu rozkręcić cała linkę od tego lewego zacisku i wyciągnąć ? Bo domyślam sie ze linka od prawego zacisku nie ma tu nic do rzeczy. Druga sprawa jest taka że gdy wyciągnę silniczek z konektorow to on bardzo swobodnie przesuwa sie po tej prowadnicy...
Witam, tak jak napisałem w temacie, zostawiłem samochód w garażu na ręcznym na całą noc i teraz gdy go opuszczam jest całkiem luźny aż do momentu gdzie go zaciągnąłem. Problem może dość prosty w rozwiązaniu ale mechanik ze mnie żaden, chciałbym więc zapytać przed rozpoczęciem swojej ingerencji w naprawe auta, czy powinienem zdjąć tylnie koła i te zaciski...
Po prostu zablokowały się zaciski - podejrzewam, że dźwignia ,,ręcznego" zrobiła się luźna. Należałoby zajrzeć pod samochód i sprawdzić czy linki dobrze poruszają się w pancerzach oraz czy obrotowe zaczepy linek przy cylinderkach poprawnie ,,odbijają" do poz. spoczynkowej. Taki efekt daje zbyt rzadkie używanie ham. ręcznego- rdza i gęstniejący smar...
Jeśli na tłoczku są nawet minimalne wżery korozji, to czyszczenie i składanie nie ma najmniejszego sensu, kup nowe tłoczki, gumowe osłonki i specjalny smar ( w motoryzacyjnym będzie wiedział co ma Ci dać). Jarzmo też musi być czyste tak żeby klocki mogły luźno się poruszać. Ja mam 125p i u mnie oryginalne hamulce działają bez zastrzeżeń.
Ta duża kostka nie jest podłączona do silnika elektrycznego, ale do modułu hamulca, który zawiera elektronikę i mechanikę, dopiero on steruje silnikiem. Najpierw trzeba podpiąć CLIPa (komputer Renault) aby stwierdzić, czy sterownik hamulca jest widoczny przez samochód. Bez tego nie zaczniemy.. Przy okazji - w tym samochodzie NIE ZADZIAŁA myk z kupnem...
Pedał hamulca jest luźny i nie napiera na pompę ? Są dwie regulacje do popsucia, nieustawienia po np wymianie pompy hamulcowej/serwa. Nie to, to pompa puszcza. Z przewodami koledzy sugerują spuchnięcie w środku, lub jakiś paproch w układzie - dwa na raz, to chyba nierealne, także, pompa ?
Bardzo dziękuje za porady. Sprawdziłem tarczę i jest ok. Klocki w zacisku chodzą bardzo luźno . Przeczyściłem jeszcze raz tłoczek zacisku , odpowietrzyłem koło i przez 1 dzień było wszystko ok. Na drugi dzień znowu powtórka- blokuje . Zoriętowałem się że na tylnym kole jest ślad jakby się płyn sączył więc może to jest przyczyną - ale czy to może powodować...
Zrob tak, demontuj koło i srubokrętem płaskim cofnij tłoczki bez demontowania zacisku. Jeśli cofną się bez problemu to nie wina tłoczka/uszczelki tłoczka. Jeśli nie masz przyczynę. Następnie gdy klocki są wycofanie ruszasz zaciskiem twoja-moja jeśli chodzi luźno - OK, jeśli nie zapieczone są prowadnice jazrzma http://freno.pl/images/FOTKI/PROWADNICE/...
Witam. Rozebrałem hamulec z tyłu i porobiłem wszystko ale nie działa sam mechanizm ręcznego. Ten element co ma się ruszać gdy naciąga się linkę nie chce chodzić luźno. Próbowałem rozruszać go ale to nie jest naprawa taka jak ma być. Czy wiecie jak to rozebrać? Wiem, że ktoś zechce napisać: pojedź na szrot i kup działające. Jednak ja pytam: jak to rozebrać....
Witam, mam problem z tylnymi hamulcami w mojej viki. Jakis czas temu wymienialem klocki hamulcowe na nowe. Wszystko było zrobione jak należy, jarzma wyczyszczone, klocki luźno chodzą, prowadnice nasmarowane, tłoczki przyrządem kręcąc w prawo wciśnięte... i tu był problem, w prawym tylnym kole tłoczek był tak zapieczony że pół dnia gimnastykowałem się...
W sumie to mogłem wcześniej pisać, bo problem rozwiązałem, i jest to silnik z magnesami, ale dalej nie wiem, do czego są te uzwojenia dodatkowe. (at)Krzysztof Kamienski Od kiedy "Typowy obcowzbudny" ma 3 zaciski? taki silnik mam na wrzecionie, ok 50kW. W sterowniku jest osobny zasilacz od napięcia wzbudzenia oraz 2 pełne 3F mostki tyrystorowe ale połączone...
Witam co do ustawienia zaworów to zawsze patrzę który konik jest luźny i na nim ustawiam luz zaworów( krzywka poychająca jest na dole)-silnik 1,4 8V.Luzy przy tym silniku zawór dolotowy 0,1 wylotowy0,25 mm. Przy 1,6 dolot 0,1-0,15 wylotowy 0,25-0,3mm.Jeśli chodzi o hamulce przednie, to odkręcić to dolną śrubę, a zacisk unieś do góry (ta śruba z gumą).
Witam (at)ll Mercedes W211, 2006r po lifcie, 197tys km przebiegu. Kilka razy dziennie blokują hamulce w czasie jazdy (w zasadzie po kilku/kilkunastu kilometrach, bo auto jeździ tylko w ruchu miejskim)...i nie chodzi o system hamulca postojowego - HOLD. Ten problem dotyczy kół przednich i występował przed wymianą klocków jak i teraz po wymianie. Tłoczki...
Jeżeli osłony prowadnic, tłoczków są ok, kapsle prowadnic nie zgnite(zaciski knorr, wabco) zacisk suwa się lekko to uważam że szkoda zachodu i pieniędzy. Można za to odkręcić siłownik hamulca i sprawdzić czy sprężyna powrotna oraz osłona gumowa są całe. Osłonę zobaczysz przez otwór na sztycę ale sprężyny nie. Jednak da się wyczuć czy jest pęknięta....
linki rok temu były nowe montowane Osłona termiczna nad wydechem jest? Jakoś uciekło mi twoje pytanie, i jak je zauważałem je, to zmobilizowałem się i wlazłem w kanał, aby sprawdzic auto od spodu. Jeśli ci chodzi o te"złotka" pomiędzy rurą wydechową, a linką, oraz "rura spiro" na samej lince, to wg mnie jest tu wszystko OK. Załączam foto. https://obrazki.elektroda.pl/6174156100_...
Ten pył potrafi skutecznie unieruchomić 'klinik' i samoregulacja przestaje działać. Zrób eksperyment. Podciągnij trochę hamulec ręczny, tak aby jeszcze nie hamował, ale aby nie miał luzu. Wtedy mechanicznie szczęki zbliżą się do bębna. Jeśli kawałek się przejedziesz i przy hamowaniu pedał nie będzie wpadał, sprawa jest jasna - nie działa samoregulacja....
Witam. Trochę odgrzewam temat bo nie chcę zakładać nowego. Czy Panowie i Panie macie jakieś konkretne rozwiązania i diagnozy w temacie tematu - czyli hamulec postojowy Scenic ? Mój pacjęt to Grand Scenic 05 2.0T. już od jakiegoś czasu walcze z materią i nic. Ale do żeczy: Początek wadliwie działającego układu był dość długi,co raz to dziwniejsze działanie,...
hmm. Padło wiele już słów oraz pytań i wiele odmienny zdań ze strony autora, a więc trudno zgadnąć nie będąc przy aucie. Otóż prawe tylne koło jak kręcę nim ręką to słychać bardzo jak trze tarcza o klocek, w lewym tylnym, które również się grzeje też występuję takie zjawisko tylko znacznie mniej trze. Przednie koło prawe troszeczkę tylko szura coś,...
Czy da sie wyregulować ręczny tylko z jednej strony? No chyba nie, bo po wykonanej fotce widzę, że układ hamulca ręcznego jest podobny jak u mnie ( nie ważne jaka marka, ale podobny) bo od dźwigni ręcznego odchodzą dwie linki. Wiadomo, każda z nich idzie na "swoją" stronę, czyli zacisk. Przerabiałem ten problem w moim pojeździe dosłownie dwa tygodnie...
Wracam z tematem. Kupiłem zestaw szczęk + zestaw nowych sprężyn i wymieniłem. Stare okładziny były faktycznie starte, ale jeszcze było na nich trochę warstwy ciernej. Wyczyściłem wszystko szczotką na wiertarce, rozpierak na lince chodzi luźno, regulator również bez problemów się wkręca w palcach. Po złożeniu wszystkiego (linka jeszcze luźna) podkręciłem...
Witam. Moje auto to chevrolet lacetti 2005 kombi 1,6 benzyna z LPG 16v 109 KM jak w temacie, wyskakuje mi błąd P0 300 ( Przypadkowe lub wielokrotne wypadanie zapłonów) Wymieniłem Świece, przewody, cewkę zapłonowa, sondę lambdę, filtry, olej, przeczyściłem przepustnice, błąd pojawił się po wymianie rozrządu, choć mechanik twierdzi ze to nie przez to...
luźny hamulec luźny zacisk hamulca zacisk hamulec
kable średnich napięć dwubiegowy silnik wilgotność gleba arduino
seicento immobiliser schemat turbo komin uszczelka
Kompatybilność piły spalinowej Oleo-Mac 937 z innymi modelami Czy można zamienić rezystor 820Ω 1W na 2W?