Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Będzie "mały obieg". Pompa wody do sprawdzenia.
Właśnie to jest pytanie dlaczego nie ma małego obiegu a jak sie otworzy duży obieg to i mały też jest?
panowie. Termostat otwiera się, zgodnie z jego specyfikacją, przy 105 stopniach więc jakim cudem wentylator miałby się włączać skoro mały obieg krąży... W innych autach termostat otwiera przy np 92stopniach to pierwszy bieg wentylatora włączy się około 100 stopni a z16XEP ma 105 wiec 113stopni to pierwszy bieg.
W mojej Astrze termostat się otwiera dopiero przy około 94 stopniach.A wentylator włącza sie przy około 98 stopni.Przy jeżdzie temperatura utrzymuje się około 93-94 stopni .U ciebie gorzej by było gdyby temperatura rosła cały czas,ale jeżeli po 10-15 minutach widoczne jest otwarcie termostatu,to jest w porządku.Po otwarciu termostatu przytrzymaj go...
Tak, wiem że powinna być wpięta w mały obieg i tak jest, tak samo jak parownik przed termostatem. Szukam w sieci rysunku jak powinno być to podłączone w orginale bo coś mi się wydaję, że jest pomieszane. Parownik wpięty jest między pompę wody a powrót z nagrzewnicy. Czy pompa nie powinna pchać w zasilanie nagrzewnicy ??
u mnie silniczek działa cały czas, po naciśnięciu przycisku na konsoli zmienia kierunek obrotów i tez chodzi cały czas i zdołał już ukręcić mocowanie klapki zamykającej. Rozebrałem go-delphi swiss made. W środku jest przekładnia ślimakowa i dwa trybiki + mały kondensator?-A07 K20RJ 0309. Dochodzą tylko dwa kable a więc sterowanie idzie z centralki skoro...
Wbasto montuje się w mały obieg ze specjalnymi zaworami. Moze dogrzewac cały silnik lub tylko nagrzewnice. Mysle ze Opel ma specjalne elementy (rury, kolanka itp) do instalajci tego. VW ma ;)
narobiłeś sie - ale od tego jest to forum by sie czegoś dowiedzieć astra nie chodzi na czwarty cylinder zrob tak sprawdź przewód podciśnieniowy idący od kolektora ssącego aż do serwa (uwaga - nie on jest powodem złej pracy) tuż przy zaworze zwrotnym tego przewodu jest mały kruciec z gumowym ciękim wężykiem podciśnienie biegnące tym wężykiem śłuży do...
Witam ciąg dalszy.dxis wypiolem wtyczkę czujnika ciśnienia i ponacinalem każdego .wkładając go spowrotem zauważyłem że w pewnym momencie zalanczaja się wentylatory.najpierw mały na różnych biegach potem dołączył duży.dopychajac wtyczkę do końca przestają chodzić .(dodam że wcześniej tago nie zaobserwowałem no i na odpalonym silniku obieg zamknięty klima...
Według mnie to jest normalna reakcja tego silnika. Bąble pojawiają Ci się gdyż pompa wodna ma w sobie mały odpowietrznik, to jest jedynie miejsce w układzie poza korkiem zbiorniczka wyrównawczego którędy może dostać się powietrze, a po drugie gdy masz szczelny układ to po odpaleniu silnika rośnie ciśnienie i to że węże są twarde to oznaka że woda jest...
z tego co wiem, co jest wybite na termostacie - początek otwarcia to 97, a koniec 107st. Weź też pod uwagę, że silnik jest mały, a ma stosunkowo duże obciążenie - łatwo go rozgrzać. To też zaeży od Twojego stylu jazdy itp. Sprawdzić termostat (orientacyjnie) możesz w następujący sposób - uruchamiasz silnik i nie powinien się otworzyć od początku, tj....
Witam. Mam możliwość otrzymania za darmo kilku wentylatorów chłodnic z różnych pojazdów ze stacji demontażu pojazdów. Z własnych "wykopalisk" znalazłem 2 transformatory 13V. Na lato potrzebuję kilku wentylatorów, gdyż w pomieszczeniu gospodarskim jest mały przepływ powietrza i zwierzętom jest duszno. Planuję niemalże darmowym sposobem wykonanie wymuszonego...
Witam, mam taki właśnie problem że samochód nie odpala. Jakiś czas temu żona miała taki przypadek że na skrzyżowaniu samochód zgasł ale po jakimś czasie odpalił, wczoraj już nie było tak dobrze. Wymieniłem filtr paliwa myśląc że to może być to, ale nie. po serii odpowietrzeń i prób zapalenia , nici. Sprawdziłem czy elektrozawór działa, no i chyba jest...
Czujnik cieczy w chłodnicy, czujnik płynu w zbiorniczku, termostat, wentylator oraz korek. Te elementy mogą robić problem. Sytuacja u mnie jest opisana wyżej, być może masz termostat uwalony? Auto zagotuje się termostat nie puści na duży obieg i za duże ciśnienie w małym obiegu powoduje wywalenie płynu? Trzeba sprawdzić czy wentylatory załączają się...
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
Termostat cieczy chłodzącej można założyć zimniejszy np. 87°C- nie pamietam już z czego,ale można dobrać według katalogu w sklepie motoryzacyjnym. Bez termostatu można bardzo łatwo przegrzać silnik, bo nie jest zamykany "mały obieg" pomijający chłodnicę. Aby olej podgrzać tak aby otworzył się termostat oleju trzeba troszkę się namęczyć , a wskazówka...
Termostat przełącza między dużym, a małym obiegiem cieczy. Jak na zimnym silniku, niedługo po starcie masz ciepły dolny wąż od chłodnicy to termostat przepuszcza i jest do wymiany, auto wolniej się wtedy nagrzewa (tyczy się to temp. silnika, a zimą też i ogrzewania) Na małym obiegu ciecz przepływa przez blok silnika, ewentualnie nagrzewnicę z pominięciem...
Napisałeś, leci zimne powietrze z nawiewu.Może się mylę, ale myślę że zapowietrzona lub zarośnięta osadem nagrzewnica, i nie ma pełnego obiegu płynu chłodzącego,chodzi po małym obiegu.Takie moje spekulacje, Niech się wypowiedzą koledzy mechanicy,oni najlepiej znają te tematy, sam jestem ciekawy.Pozdrawiam.
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
Wymiana rozrządu nie jest trudna w tym aucie. Termostat jest niestety pod nim.Mnie już kilka razy padł termostat (nie otwiera się i jeździsz na małym obiegu). Wtedy są objawy które opisujesz. Więc nastaw się na wymianę rozrządu bo i tak będzie ściągany oraz termostatu.
Zrób test na CO2. Ale przedmuch może być problemem szybkiego nagrzewania i przegrzewania się silnika. Sprawdź termostat, może się zaciął i nie otworzył. Obieg wody możesz sprawdzić ściągając odpowietrznik na małym obiegu przy pracującym silniku, woda powinna sikać małym strumieniem pod lekkim ciśnieniem. Ale jak coś mi świta to chyba układ odpowietrza...
kturyś z kolegow napisał zeby zagrzać motor do 90 stopni,jak rozumiem żeby termostat się otworzył.....a mam taką sytuacje że jak wlewałem płyn na zimny motor to weszło mi go prawie 5 litrów,to chyba troche dużo jak na mały obieg.to tak jakby termostat cały czas puszczał.jak go sprawdzić???????????już nie mam sily do tego złomu:cry:
Prawdopodobnie zawiesił się właśnie wspomniany termostat , Jechałeś na tzw , małym obiegu . Wzrost ciśnienia i temperatury odblokował termostat i ogrzewanie jest , Tak czy inaczej wymień termostat.
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
Odkręcając odpowietrznik na małym obiegu patrzysz czy sika do góry albo demontując pompę.
A więc tak panowie, szykowałem się powoli na zmianę silnika bo wydawało się, że blok pęknięty, lub w wersji optymistycznej pęknięta głowica. Szykując się do sprawdzenia szczelności głowicy rozebraliśmy cału układ jeszcze raz. I okazało się, że oprócz podejrzenia dmuchania do wody (pęknięty blok, głowica, lub wydmuchana uszczelka) to dodatkowo moja pompa...
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
Zaczynam się zastanawiać czy nie dobrać 18V, bo 16V ma wsteczne 13,6V. Pomierzę i coś dobiorę. Dzięki za naprowadzenie. Jak dobiorę, to napiszę co i jak. Najwyżej kupię od 15 V do 18 V, dwie złączki i będę wstawiał od najmniejszej. Jak się jakiś sprawdzi to na stałe wlutuję, albo zacisnę.
Witajcie, Tak jak w temacie, w aucie żony od ponad miesiąca pojawia się błąd P0365-04 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - brak sygnału. Co skasuję ten błąd to on po chwili wraca. Do piątku prócz tego błędu nie działo się nic. Teraz doszły dodatkowe objawy. Auto traci moc. Jest tak że kompletnie nie jedzie, ledwo przyspiesza. Za chwilę...
Witam Maly update : Okazalo sie ze pompa niebyla wymieniana od nowosci. Po wykreceniu pompy okazalo sie ze pompa wogole nie ruszala lopatkami. Cos sie urwalo w srodku w pompie i wogole nie krecila. To skutkowalo zerowym cisnieniem w ukladzie. Nastepnym problemem byl termostat, ktory otwieral sie zbyt pozno. Ostanim byl korek od wlewu plynu chlodzacego,...
Kolego jaki masz silnik bo 1.7 to były isuzu i oplowskie, jaki model vectry bo tu są aż 3;p Do jakiego sklepu pojechałeś że termostatu do opla nie mieli-ja do astry 1.7dtl jak pojechałem w lbn to sprzedawca wyciągną mi 3 producentów, na przyszłość zmień sklep bo coś czuje że cię w ciula robią ja za termostat zapłaciłem niecałe 20zł z paczuszką uszczelek......
obieg astra pompka mały obieg astra obieg
dioda selenowa wiertła widiowe nagrać dekodera komputer
kosiarki spalinowe najlepsze spotter blacharski
Głośność radia Ford Focus MK3 ustawiona na 0 - brak możliwości zmiany Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć?