Uszkodzony czujnik lub okablowanie. Może tylko czujnik słabo przykręcony lub kostka nie jest zapięta właściwie.
Poszukaj w gogle zestaw naprawczy maglownicy Fabia.
Obejrzyj czujnik,mi kiedyś tak zregenerowali że blaszki w maglownicy wykrzywione niszczyły płytkę czujnika.
Na zegary jak najbardziej a wspomaganiem to po prostu komputer wyłącza maglownicę. Sprawdź regulator ;)
Jak na razie nie stwierdzono w ogóle czy pompa podaje jakikolwiek olej. Jeżeli jest zalana i sprawna to musi tłoczyć. Maglownica gdzieś przepuszcza i wsio. Wymienić maglownicę i problem zniknie. Tu są tylko dwie rzeczy - zintegrowana pompa ze sterowaniem i zbiornikiem i maglownica.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Pod maską poszukać wyłącznika inercyjnego( w okolicach akumulatora) Skoro uderzona w lewe koło to może masz uszkodzone końcówki drążków albo i całą maglownicę.
Wiem wiem, dlatego wymontuję przed kupnem :-) A propo ten czujnik znajduje się gdzie? Bo jedni mówią pod kierownicą, inni gdzieś na maglownicy...
Trochę to dziwne bo w VW Polo TRW była montowana od 2004 roku. Ale nie upieram się. Ale sprawdź jednak producenta maglownicy.
Witam, Nie wiem czy nadal szukasz tego czujnika , czy już znalazłeś, ale jeśli nie to spróbuj za lewym przednim kołem w kolumnie maglownicy.
czujnik na maglownicy sprawdzony?
Sworzeń jest na trzech śrubach do wahacza przykrecony i na jednej do zwrotnicy.I nie maglownica tylko przekładnia kierownicza.Poza tym pasowało by zbieżność ustawić po tych naprawach.
Raczej wspomaganie zawsze było. Fabia wychodziła bez w wersji Basic (czyli totalny golas )
Takie usterki można naprawić ale wymaga cierpliwości i znajomości tematu.Trzeba zdemontować zobaczyć gdzie cieknie może tylko uszczelniacze?
Czy powinno smarować się maglownicę pod osłonami drążków (podczas ich wymiany ) a jeśli tak to jakim smarem ?
Słabo z moim zrozumieniem. To jak tak to elektryczne na kolumnie z fiata albo clio- ale to napewno trochę rzeźbienia. Lub złom i przekładka maglownicy razem z hydropompą
w układzie kierowniczym nie ma luzu, maglownice skręciłem, końcówki wymienione
Przekładnia kierownicza (MAGLOWNICA), nie zaprzeczam, mogą być to również drążki kierownicze, a dokładniej końcówki, najlepiej udaj się z tym do mechanika. Czy to auto ma wspomaganie, nie zauważyłeś wycieku z pod maglownicy ? Pozdrawiam. :D
Mam jeszcze pytanie ramiona maglownicy znajdujące się pod harmonijkami należy smarować jakimś smarem ?
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
Własnie to robiłem podobne objawy 1.zdejmij osłone maglownicy zobacz czy nie zebrała sie w niej woda co powoduje rdzewienie sworznia przeczysc przesmaruj i powinno zadzialac mialem identyczny problem jak ty
Albo załóż maglownice bez wspomagania.
Witam. Do kogoś kto to bardziej zna - jest możliwość pomylenia przewodów hydraulicznych podczas wymiany maglownicy? Wiem z autopsji ale to był Fiat pomylono kolory płynu podczas dolewania i pompa siadła. Pozdrawiam.
Witam, odkopie trochę temat. Kupiłem do Fabii 1.4MPI 50kW maglownice z Ibizy. Okazało się jednak iż mimo tego, że obie są z TRW to magiel z Ibizy posiada inny rodzaj czujnika. Teraz nie wiem czy da się to jakoś ze sobą zgrać? Przerabiał ktoś ten temat może? Wystarczy zamienić wtyczki czy jest to grubszy temat?
Wszystko wywróciło się do góry nogami ponieważ jest tam Przekładnia KOYO, czujnik kąta skrętu również występuje, ale jeszcze inny, okrągły i jest chyba tylko jeden rodzaj tych maglownic, które będą pasowały 6Q1423055L, przepraszam za wprowadzenie w błąd
Da się, ale pod warunkiem, że pompa i maglownica będą tworzyć komplet ( tej samej firmy). Tylko pytanie : Po co ? Te elktro hydrauliczne pompy bywają awaryjne a i maglownica z demobilu może wkrótce zacząć cieknąć. Jednym słowem narażasz się na spore koszty.
Czy rurki przy maglownicy są dobrze założone i czy układ jest dobrze odpowietrzony.
Wyczyszczenie kostki pomogło asr z absem wrócił a pikanie było od maglownicy
Witam Ja miałem pokazywany identyczny błąd /816/ z instalacją TRW, kiedy był uszkodzony czujnik prędkości kątowej kierownicy. Też VAG pokazywał prędkość kątową "stała wartość 128". Pomimo, że zapalała się lampka "brak wspomagania", to wspomaganie pracowało ale nie poprawnie. Ponadto przy niesprawnym czujniku podczas kręcenia kierownicą obroty pompy...
jeśli to problem ze zbyt małą ilością płynu hydraulicznego to nie ciesz się zbyt głośno musisz dokładnie poszukać gdzie masz przecieki. maglownica to drogie urządzenie a wygląda na to ze zaczyna się rozszczelniać
Witam. Mógłby ktoś przybliżyć mi o którą wiązkę kablową chodzi? Czy to ta w której idą 3 przewody z pompy do maglownicy, czy też ta która jest między pompą a komputerem.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Ja cię kręcę, to nawet dziecko by skapowało że taśma zerwana. Pewnie ktośtam mu odkręcił maglownicę i źle założył później albo kręci kierownicą. To forum to już parodia.
Witam Forumowiczów:) Autko to skoda fabia 1.4 mpi 2001r. wspomaganie układu kierowniczego TRW z elektryczną pompa wspomagania. Problem dość standardowy, wspomaganie raz działa, raz nie, migające światła od dużego poboru prądu itp. Chciałbym tą pompę zastąpić taką normalną stosowana w VW, napędzana paskiem klinowym.czy ktoś może się orientuje czy ta...
Panowie mój przypadek lekko inny tzn wspomagania też brak, ale za to komunikacja vag-iem jest. Usterek na zgaszonym silniku brak. Za to jak odpalam to są usterki napięcie zasilania zacisk 30 za niskie. Mierzyłem i do pompy głuwne plus i masa jest ok. W blokach pomiarowych zasilanie na pompie nie przekracza 8-9V na pracującym silniku, czyli kiszka. Ładowanie...
W fabiach były 2 wersje pomp, jedna za 1.5kzł a druga prawie za 3 tysia... Sprawdź jeszcze bezpiecznik w kabinie (5A oznaczony jako sterowanie silnika, numeru nie pamiętam) lubi się często spalić. Czasami pada jeszcze czujnik położenia wału kierowniczego (zamontowany jest w maglownicy od lewej strony, mały czarny plastik z kabelkiem śruba na imbus)...
Pompa musi być z parowana z czujnikiem . I tarczą na maglownicy. VW w swoich autach montował 2 rodzaje wspomagania TRW które wyglądają niemal identycznie ale zamienne nie są. Mogłeś kupić pompę np od fabii z początku produkcji która pasuje idealnie w miejsce tej z ibizy ale czujnika kąta już nie zobaczy. Porównaj numery pompy starej i nowej. Pozdrawiam
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania ludzie rodzaj bledy ma was naprowadzic a nie mowi ze to akurat to jest popsute poprostu masz problem z ukladem kierowniczym i wspoamganiem , poprostu sprawdz pompe odkrec sprawdz czy sie nei zaciera czy pompuje maglownica jest droga...
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Regeneracja maglownicy z prawdziwego zdarzenia to koszt 600-900zł (zależy też od firmy produkującej przekładnie). U mnie w Fabii z 2005 jest KOYO, a występują również TRW. W serwisie zaśpiewali 800zł i usługę zmiany w aucie 400zł ze zbieżnością. Poszukałem na necie. Podjechałem do firmy rozbierającej auta powypadkowe. Akurat trafiło mi się polo z 2007...
Screein były robione na zgaszonym aucie, Przypuszczałem że ta pompa z literą H wywala błąd bo nie ma maglownicy, ale nie miałem z kąt ją założyć. Sprawdzałem u znajomego dziś na skodzie Fabia ze starym typem czujnika i pompą z literką M, tam było napięcie "prawidłowe". Wtedy już całkiem nie dało mi to spokoju i podjechałem do drugiego do takiej samej...
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
Wiem jakie podzespoły ma zawieszenie To napisz bo na razie to nie wiem czy stara fabia czy Golf na wielo wachaczowym -coś mi się zdaje że ich nie rozróżniasz. W starym Golfie II to wystarczyło dobrze skręcić maglownice. A wspomaganie jest? Przepraszam ale mam wrażenia że mówimy na innych częstotliwościach tak to ci nie pomogę. Ja wysiadam gdybać nie...
Jeśli wspomaganie działa niesymetrycznie może być wyrobiona maglownica.To dość częsty przypadek.Można wejść w parametry pompy w kanale 44.
Dzięki za sugestie. Rozwiązanie okazało się banalne. Maglownica zaczęła trochę przepuszczać z prawej strony i ubył płyn. Po zwalczeniu osłon akumulatora dolałem 0,4 l płynu i wszystko wróciło do normy. Pozostała trochę cieknąca przekładnia do uszczelnienia, ale to osobny temat i muszę się do niego przygotować. Pozdrawiam Andrzej
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Dzisiaj znowu trochę pogrzebałem przy fabii i po podłaczeniu VAGa ciągle wykrywa błąd czujnika: 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications Nie da się go usunąć, ciągle powraca. Od dzisiaj dodatkowo świeci się lampka od wspomagania. Brałem jeszcze pod uwagę uszkodzenie pompy ale w każdej wtyczce dochodzi do pompy napięcie, a po odłączeniu...
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
J500 - pompa wspomagania K - licznik G250 - czujnik w maglownicy S164 - bezpiecznik na akumulatorze SB7 - bezpiecznik w skrzynce w kabinie, zasilanie po stacyjce Ten moduł na samej górze to moduł centralnej elektroniki. http://obrazki.elektroda.pl/1259852200_1... Bez odczyty kodów będzie ciężko sprawdzić co jej dolega. Nie każdy czujnik...
problem w fabi jest taki że jak nie bedzie płynu to lampka sie nie zapali tylko kierownica bedzi ciężko chodzi sprawdz czy nie masz wycieku oleju z maglownicy sprawdź ładowanie czy nie jest za wysokie lub niskie a pompa jest elektryczna u mnie jak zaczeła głośno chodziĆ był olej to po 2 dniach poszedł dym spaliły sie tranzysrtory wystarczy że jeden...
witam ja miałem więcej szczęścia u mnie pompa spaliła się już dwa razy leci olej z maglownicy i to uszkadza pompe tranzystory nie do zdobycia a układd można dosta na www.elfa.sc ja kupywałem uszkodzone pompy i wyciągałem z nich tranzystory i układy po tej wymianie pompa chodzi do dzisiaj co do połączenia z vagiem trzeba chyba przełoży w złoczu bo sprawdzałem...
wszystko już działa znalazłem program który mi sie połączył i skasował błędy pompa ruszyła awarie ze wspomaganiem mam od nowości leci olej z maglownicy jeszcze na gwarancji wymienili mi uszczelki w pompie ale to nie było to trudno było zlokalizowaĆ wyciek ponieważ cały silnik od spodu był zalany ale to tak nawiasem. mam części do pompy jakbyście potrzebowali...
wszystko już działa znalazłem program który mi sie połączył i skasował błędy pompa ruszyła awarie ze wspomaganiem mam od nowości leci olej z maglownicy jeszcze na gwarancji wymienili mi uszczelki w pompie ale to nie było to trudno było zlokalizowaĆ wyciek ponieważ cały silnik od spodu był zalany ale to tak nawiasem. mam części do pompy jakbyście potrzebowali...
Motronic - chodziło o szczotki na silniku elektrycznym pompy, tak usłyszałem od jednej osoby, nie wiem czy to możliwe czy nie, usiłuję to naprawić w związku z czym staram się zebrać jak najwięcej wskazówek. bogczes - Dzięki za info, jutro będę się starał podłączyć po złącze. Choć ostatnio znajomy próbowal połączyć sie z układem kierowniczym i niestety...
Witam Od dłuższego czasu mam kłopot z mrugającymi światłami w Fabii. Ale może od początku zakupiłem auto ładnych kilka lat temu. zaraz po zakupie zaświeciła się kontrolka od wspomagania, mechanik wymienił czujnik kąta skrętu i wszystko grało przez jakiś czas. Po kilku latach użytkowania auta padła pompa od wspomagania. Już wcześniej pojawiały się kłopoty...
Witam... hmm...wiązka...w moim przypadku chyba jednak nie...bo przecież VAG widzi pompę...diagnozuje usterkę ale...nie może jej skasować... chciałbym dodać że w ASO mają VAG'a który może nie jest super, hiper, naj (jak sami stwierdzili) ale na pewno ma funkcje których np. nie ma tester Bosh'a (a ten znowu ma takie których nie ma tamten hehe...) no ale...
przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest...
skoda fabia maglownica cieknąca maglownica wyciek maglownica
tacho ariston zmiana zakresu pomiarowego volvo silnika
szkło hybrydowe złoto płukanie
Schemat zapłonu Citroën Jumpy 1.6i benzyna 2000 Ciśnienie w oponach wózka widłowego Balkancar DV 1792