Rozwiązano. Zamykam.
Za włączenie i wyłączenie podświetlenia odpowiada magnes i czujnik Halla.
Czujnik halla jest od strony styków, wyprowadzeń, podpiłowałeś korpus magnesu. Nie ma się czym przejmować
Cześć, W bieżni BH Fitness F5 Wyskakuje błąd E-01, jest czujnik Halla, ale na wirniku z otworami nie widzę magnesu. Na jednym zdjęciu widać niebieskie elementy, czy to jest magnes? Wydaje mi się, że w jednym z otworków wentylatora powinien być magnes. Mógłby ktoś pomóc w zlokalizowaniu usterki? https://obrazki.elektroda.pl/8168043000_...
Prawdopodobnie na palcach prócz magnesów (elektromagnesów?) znajdują się czujniki Halla, które mierzą natężenie pola magnetycznego, a następnie na podstawie odczytów wielu czujników system określa pozycję magnesów, a więc i palców.
Jak najbardziej. Wystarczy umieścić na kole magnes i zbliżyć czujnik halla, aby mierzyć czas obrotu. Dokładnie tak samo, jak w licznikach rowerowych.
Laptop się nie namagnesował, tylko w klapie umieszczony jest magnes. Razem z czujnikiem Halla w kadłubie sprawia, że po zamknięciu klapy laptop się hibernuje/usypia/wyłącza.
Jednostki są te same. Drugi sensor ma znacznie większą czułość. Malutki magnes neodymowy wykryje z odległości 10..50mm. Używam tego typu czujników. Nie udało mi się jeszcze żadnego popsuć. Dużych magnesów jednak do nich nie zbliżałem.
podejrzewam, ze masz uszkodzony plywak w zbiorniku na wode - czujnik bazy go nie widzi. podepnij zbiornik na wode w dedykowane miejsce, zbliż dodatkowy (zewnętrzny) magnes do czujnika halla i uruchom zelazko. jak stacja i pompka ruszy to zbiornik do wymiany albo praca z dodatkowym magnesem.
E06 to błąd kontroli zamknięcia drzwi. (Czujnik Halla i magnes)
Witam. Testowałem podobne rozwiązanie zastępując pot. analogowy czujnikiem Halla A1324 z Arduino Leonardo ( AT32u4)- działa super. Jezli masz na mysli czym zastąpić pot.analogowy 3Pin to świetnie sie nadaje do tego celu czujnik Halla A1324. Czujnik Halla masz na napięcie pracy 4.5-5V plus magnes neodymowy-czyli czujnik Halla A1324 plus magnes neodymowy...
Specjalna "gałka" z magnesami kładziona na szybę. Magnes na sterowniku pozycjonuje gałkę, czujniki Halla wykrywają obrót.
Tam jest czujnik halla , przyłóż kawałek magnesu do znaku kłódki , a pilot się uruchomi. Jak nie zadziała to daj fotkę , pokażę Ci który tranzystor zmostkować .
Kondensator ? Czy tam nie ma przypadkiem rezystora i czujnika halla ? Przyłóż magnes do płytki poziomu wody i sprawdź czy reaguje.
Witam. Zrób zdjęcie, jak nie dostaniesz takiego samego potencjometru to mozesz uszkodzony potencjometr przerobić i dodać czujnik halla z magnesem. Czujnik halla działa na napięcie 4.5V-5.5V.
Do załączania może być magnes+kontaktron, albo magnes+"czujnik Halla".
Takie ich przeznaczenie - w zależności od kierunku pola zmienia się napięcie w jedną lub w drugą stronę od tego 2.5V. Wykrycie tego procesorem i oprogramowanie to zwykła formalność. Wykorzystałem to zjawisko z bardzo dobrym skutkiem przy przeróbce podała gazu wózka elektrycznego opartego na potencjometrze, który się po prostu wytarł. Wstawiłem czujnik...
Dodatkowym przekaźnikiem lub tranzystorem. Skoro czujnik ma wyjście typu NPN to podłącz dodatkowy przekaźnik pomiędzy V+ a wyjście czujnika. Dalej przekaźnikiem będziesz sterować cewkę. W przypadku użycia tranzystora to musisz dodać tranzystor typu PNP, bazę tranzystora podłączyć przez rezystor do wyjścia czujnika, emiter do zasilania a kolektor do...
A jak byś tak jeszcze wstawił foto regulatora silnika czyli sławetnej ,,płytki" było by jeszcze lepiej. Co z enkodrem, w postaci albo transoptora szczelinowego, albo czujnika Halla i magnesu?
Z silniczka z CD Romu może być problem. Silniki mają troche skomplikowane sterowanie. Żeby silnik wogóle się kręcił (bo ma elektroniczny komutator) potrzebna jest kość która musi dostać informacje o położeniu magnesów z czujników halla itp. Druga sprawa - moment. Z takiego silnika nie wyciągniesz za dużo momentu. Nie wiem jakim samochodem chcesz skręcać,...
W zależności od pojazdu: 1. bierzesz sygnał z impulsatora prędkościomierza w liczniku. 2. Bierzesz sygnał z czujnika prędkościomierza na skrzyni lub lince predkosciomierza. 3. Bierzesz sygnał z ABS. 4. Montujesz na półosi magnes a obok czujnik Halla. 5. Metoda ekstremalna - prędkość pojazdu pobierasz z GPS.
Kupię 1 sztukę czujnika Halla z magnesem OHB 900, lub zamiennik. Czujnik w zasadzie może byc uszkodzony ponieważ zależy mi tylko na magnesie
Nie, w tym urządzeniu nie ma TuyaMCU. OK, więc P8 to czujnik drzwi, prawda? Czy czujnik reaguje na zamknięcie i otwarcie drzwi? A dokładniej, przesuwając magnes do czujnika Halla i odsuwając go? A może jest cały czas taki sam?
Podłącz czujnik położenia wału ze skutera za 6zł... Kondycjonowanie sygnału z takiego czujnika nie jest takie proste. Chociaż na potrzeby tylko pomiaru prędkości obrotowej w zasadzie jest.. Ale taki czujnik jest duży. Wprowadza opóźnienie fazowe. Najlepszym tutaj rozwiązaniem może być liniowy czujnik Halla z wstępnym polem magnetycznym z tyłu wykrywający...
Ok panowie... Czyli jeśli w miejsce krzywki zamontuję ten magnes, to czy w ruchu obrotowym będzie wszystko grało ? Czy muszą być inne magnesy ? Pozdrawiam!
Magnes i czujnik halla.
Diody przypadkiem nie masz na odwrót ?
Myślałem o falach radiowych, kolega podpowiedział pomysł z czujnikiem halla i magnesem Nadajnik radiowy o regulowanej mocy a tym samym zasięgu odbioru, powinien być dobrym rozwiązaniem. Magnes i czujnik to minimalny zasięg - kilku do kilkudziesięciu milimetrów. Projekt możesz oprzeć np. na rozwiązaniach stosowanych w modelarstwie, dzwonkach bezprzewodowych...
Jakie są wymiary czujnika? Rdzeń musi mieć szczelinę, w której ten czujnik się zmieści. Można wstępnie przyjąć, że maksymalna indukcja będzie 50mT i do tego zaprojektować układ generujący. Może na początek raczej analogowy (z wykorzystaniem wzmacniacza akustycznego w układzie mostkowym, np. z dwóch TDA2003), z regulacją skrajnych wartości prądu potencjometrami....
Jeśli nad nim "jeździł magnes" do przełączania kierunku jazdy, obstawiam że będzie to czujnik Halla.
Panowie przeflashujcie telefony jeżeli nic nie pomoże szukać w HW, kiedyś miałem taką a uszkodzony był czujnik od magnesu (czujnik Halla)
A telefon nie był przypadkiem w jakimś etui ? Być może magnes z etui uruchomił czujnik Halla i dlatego laptop reagował tak jakbyś zamknął klapę . Co do samego przechodzenia w stan uśpienia to pytanie mam : Jaki masz ustawiony plan zasilania ? Możesz podać szczegóły tego planu zasilania ?
Z tego co pamiętam czujnik Halla znajduje się na płytce z przyciskiem "power". Aby to sprawdzić przyłóż magnes w tym miejscu.
Jeśli koło jest stalowe to sam czujnik Halla nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze niewielki magnes. Czujnik wygeneruje impuls gdy przesunie się obok niego ząb koła zamachowego. Takie impulsy zwykle się zlicza w jednostce czasu lub mierzy się czas pomiędzy nimi. Może to robić np. Arduino. Jeśli chcesz coś kupić to najpierw zastanów się w jakich warunkach...
Enkoder z wyjściem Z to problem bo trzeba go zerować. Jeżeli obrót nie jest ciągły, a tak będzie przy sterach, to zerowanie może nie nastąpić. O wiele lepszy, i do tego nawet łatwiejszy do kupienia jak będzie to enkoder magnetyczny, będzie enkoder absolutny. Są czujniki położenia magnesu, np. takie: https://pl.mouser.com/new/ams/ams-as5048... A...
Optyka schowana wewnątrz wentylatora na kurz nie będzie za bardzo narażona (tak jak oryginalne sterowanie). Rozkładałem wentylatory które były bardzo zakurzone (delikatnie mówiąc), wewnątrz było czysto. W drukarkach czujniki optyczne chodzą latami i pomimo, że nie są w zasadzie niczym osłonięte, też dają radę przez bardzo długie lata. A jeżeli już uprzemy...
Czy istnieje taki układ, lub koś mógłby taki zrobić (jeżeli był by łatwy), aby impuls z koła (czujnik halla + magnes) został przetworzony na analogowy wskaźnik prędkości (podobnie jak obrotomierz analogowy sterowany przerywaczem). Jest to możliwe do zrobienia ?
Taki układ uniezaleznia się od prędkości w prosty sposób - wystarczy jak rzucę hasło magnes + czujnik halla lub kontaktron? I masz zarówno wyzwalanie (punkt zerowy) jak i pomiar prędkości na podstawie którego możesz kalibrować zależności czasowe.
Uszkodzony czujnik halla / magnes w manetce wypadł ze swojego miejsca montażu.
Tak, podany czujnik Halla jest zupełnie ok, co do magnesu - masz dla niego podany próg zadziałania w mT, wiedząc jaką masz odległość czujnik-magnes dobierzesz sobie odpowiedni, może niekoniecznie musi być neodymowy :)
Dowolny czujnik, który ci tam zapasuje, a jako najprostszy licznik zwyczajny kalkulator zapętlony na działaniu +1. Oczywiście można też bez problemów zrobić licznik z prawdziwego zdarzenia. Schematy bez trudu dostępne...
Ale jaki typ czujnika? Ten który podaję - czy + po wykryciu magnesu?
Można dać analogowy czujnik Halla w pobliżu magnesu (słabego). Tym sposobem będzie można użyć jednego magnesu zamiast wielu (pewnie tylu ile jest zębów). Czujnik Halla będzie widział pole magnesu. Podczas przechodzenia zęba koło czujnika Halla pole zamknie się przez ząb a wiec czujnik Halla wskaże wzrost strumienia. Można też umieścić wszystko tak żeby...
Tam jest czujnik halla, nawet jak by cała koronka była z magnesu to by się nic nie stało.
A musi być czujnik od ABSu? Weź sobie czujnik położenia wałka rozrządu trzypinowy halla z magnesem. Szybciej będzie chyba o taki.
Na stronie podanej wyżej stronie youtube jest link do patentu simerlab, wystarczy kliknąć (więcej informacji), są tam schematy i opis. Ogólnie jest to zmodyfikowana wersja lewitacji magnetycznej z dwoma magnesami z żyroskopową stabilizacją, w oryginale lewitujący magnes musi się kręcić, a tu wzmacniacze operacyjne z czujnikami Halla sterują 6 elektromagnesami...
Dzięki, sprawdzę SM i mam nadzieję że coś mi to pomoże. A czujnik klapy to jednak zwykły czujnik Halla tylko magnes jest ładnie schowany w ramce.
4 pin wskazuje że to czujnik analogowy z wyjściem różnicowym. Zasilanie czujnika a jego zakres pracy na wyjściu to dwie różne wartości, zdaje mi się że po prostu potrzebujesz identyfikacji czujnika bo podejrzewasz nieprawidłową pracę. Pamiętaj że czujnik pracuje poprawnie tylko z dedykowanym magnesem, może tu leży problem ?
Magistrala I2C jest wymyślona do lokalnych połączeń na małe odległości, do pracy w warunkach przemysłowych (czujniki prędkości wałów) to się raczej nie nadaje. Może użyj przetworników obrotowo - impulsowych (enkodery albo zestaw magnes plus czujnik Halla), licz impulsy i przeliczaj na prędkość obrotową.
Dzięki za pomoc, ustawiłem D.88 na 1 i jest opóźnienie 2 sek, chociaż rzeczywiście za krótkie. D.58 nic nie zmienia. D.22 jest tylko do odczytu, jest '1' kiedy odkręcę kran z ciepłą wodą. Znalazłem opis aquasensora, tam zdaje się jest coś w rodzaju turbinki z magnesem i czujnik halla na zewnątrz, czyli daje impulsy z częstotliwością zależną od zapotrzebowania...
Proszę mi jeszcze powiedzieć czy w drzwiczkach jest jakiś odbiornik tak zwany kontaktron, który współpracuje z magnesem? Czujnik halla https://images.app.goo.gl/EuCNxUErLLsjyZ... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Do współpracy z polem magnetycznym zazwyczaj wykorzystuje się czujniki Halla.
Manuale znajdziesz np. tutaj http://www.blue-nokia.com/. Czy jest jakaś reakcja na przykładanie magnesu do czujnika Halla?
W jakiej odległości od obracającego się magnesu, znajduje się czujnik Halla?
(-) środkowa noga; Out jest najczęściej na emiterze tranzystora wzmacniającego (więc jak do tego wyprowadzenia dołączysz omyłkowo "plusa" to nic się nie stanie) - dołącz (+) do skrajnej nóżki i sprawdź czy działając magnesem czujnik działa... A najlepiej - poszukaj w necie karty katalogowej swojego czujnika...;)
Do współpracy z takim magnesem produkuje się dedykowane czujniki Halla pozwalające precyzyjnie określić kąt obrotu np. z rozdzielczością 12 bit/obrót Wg. schematu ze strony do jakiej podałem link np. w MKS SERVO57D_485 został użyty układ MT6816 o rozdzielczości 14 bitów czyli 0,044 stopnia.
Czyli typowo dla tej usterki: najpierw trzeba sprawdzić czujnik Halla i magnes, potem tranzystory IRFP460. Jeśli to nie pomoże sprawdzić czy zaskakuje główny przekaźnik i jakie jest napięcie na dużym elektrolicie w trakcie startu silnika.
Co masz za silnikiem? Reduktor? Może na jego wyjściu dać magnes z czujnikiem Halla. Podobnie można by przytwierdzić na sam wirnik tarcze z tworzywa z małym magnesem a do obudowy czujnik - musiałbyś potem wykrywać punkty najwyższego strumienia magnetycznego - tu z pomocą przyjdzie zwykły komparator. Twój pomysł ciekawy ale co zrobisz z zakłóceniami?
No tak, ale tam nieprawidłowe ustawienie czujnika PAS spowoduje, że nie ruszy. Ilość magnesów musi się zgadzać. Jak ustawisz za niską wartość prądu maksymalnego to też nie ruszy z manetki. W nieoczywistych opcjach można kilka parametrów tak ustawić, że nie będzie działać.
Zbliż jakiś kawałek magnesu do czujnika Halla na otwartej klapce, jak główny ekran nie zniknie to masz uszkodzony czujnik. Zobacz, czy nie ma obok niego śladów zawilgocenia.
Zasilanie musi być w tym przedziale - ale to chyba nie problem. Bateria 9V z miernika się spokojnie nada. Oscyloskopem - jak wyżej tylko do wyjścia dajesz sondę oscyloskopu, masę sondy do minusa baterii. Ustawiasz na DC (ze składową stałą i 2V/div. Przy zbliżaniu magnesu powinna kreska zmieniać pozycję.
Myśle że jeżeli jest pokazany sposób zamocowania jednego magnesu to przez analogie moge umieścić więcej na obwodzie kierując odpowiednim biegunem do halla .
Kółko z magnesem musi być. Czujnik Halla wytwarza impulsy elektryczne gdy nad nim przesuwa się magnes, układ elektroniczny sprawdza czy są impulsy. Brak impulsów to STOP. I kaseta się zatrzymuje.
Czujnik Halla reaguje na magnes. Sprawny. Podsyłam zdjęcie panelu sterowania, jest to prosta płytka, nie ma na niej żadnego procesora, są tylko 4 tranzystory, diody, rezystory, kondensator, mikrostyk i ledy. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot
W module halla kabel sygnałowy mam podłączony do D0 i ESP liczy ilość obrotów i ilość obr/min --> tak +/- bo oczywiście wymaga to jeszcze skalibrowania. Dioda na module halla gdy przykładam magnes lub wiatrak z magnesem mruga, tak lub świeci w sposób ciągły jak są obroty.
To w większości są czujniki oparte na efekcie Halla - 2 przewody zasilające i wyjście. Nie zmierzysz tak. Jak masz w czujniku szczelinę i magnes to na 100% właśnie czujnik halla. Najłatwiej podłączyć pod zasilanie i mierzyć napięcie na wyjściu - powinno się zmieniać.
A nie lepiej czujnik halla i magnes?? Gotowe moduly już za 10zl są... Albo czujnik podczerwieni szczelinowy za 7zl są.
Podczas wymiany łożyska na wirniku od silnika napędu bramy uchylnej zgubiłem tulejkę magnetyczną, która daję impuls na czujnik halla. Chcę dorobić taką tulejkę, ale mam pytanie, może ktoś wie ile tych magnesów umieścić w tulejce, 2 może 4? Znalazłem w ofercie magnesy o wymiarach 1x1 mm, 2x1 mm, może 2x2 mm, które wybrać?
To sprawdź co odbiera sygnał z magnesika (prawdopodobnie czujnik halla) i zmierz co się zmienia jak wciskasz. Zrób analogiczny pomiar dla drugiej strony i zobacz czy są różnice. ps. zastanów się / sprawdź eksperymentalnie czy ustawienie magnesu N/S ma znaczenie.
Włącz płytę z monitorem z prockiem procesorem i RAM i zbliż magnes do czujnika Halla na płycie i daj znać albo podepnij klawiaturę (ryzyko zwarcia!) i daj FN +F5.
Ten silnik to jednocześnie prądnica więc jak podłączysz trzy woltomierze i zakręcisz powinnaś mieć w miarę jednakowe napięcie na każdym. Czujniki halla też nie problem sprawdzić, zasilacz 5V i patrzyysx czy zmieniają się przebiegi podczas kręcenia koła.
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
Błąd E06 będzie jeśli czujnik jest trup lub urwane czy zwarte przewody do niego. Poczytaj w internecie jak działa czujnik Halla. Może u Ciebie po prostu z wiekiem czujnik zmienił czułość na zmiany pola magnetycznego o czym mogłaby świadczyć reakcja na zmianę odległości od magnesu czy zmianę temperatury w zmywarce.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Poczytałem i już mam pewien zarys tylko teraz chyba raczej wiedzy teoretycznej mi brakuje i tego tematu będą dotyczyć pytania. Znalazłem taki schemat modułu: http://obrazki.elektroda.pl/6665612000_1... Ewentualnie: http://obrazki.elektroda.pl/1473618000_1... Pytania: Jak muszę go zasilać jaki...
Witam, podpowiedzcie mi proszę w jaki sposób najtaniej i najdokładniej wykryć magnes neodymowy zakopany w ziemi na głębokość ok 60 cm. Chodzi mi o zaznaczenie punktu poprzez umieszczenie w ziemi magnesu (rolnictwo) i późniejsze - bezproblemowe wyszukanie. Wykrywacze metalu sobie poradzą? Czujniki halla?
Do wymiany czujnik Halla albo magnes sie przesunal. Krystian StudioGSM.pl Mielec
Bez kalibracji w "programie" się raczej i tak nie obędzie. I może pomyśl nad jakimś impulsowym pomiarze wiatru. Dioda LED i fotodioda albo magnes i czujnik Halla. Albo pokombinuj z TL062 i wiatrakiem wpiętym od strony plusa.
Uległ uszkodzeniu czujnik Halla. Na manipulatorze pokrętła jest magnes, który uruchamia tenże czujnik.
Dokładnie..., lutując do magnesu wchodzi na masę właśnie... Jest przez magnes podłączony do obudowy czujnika... Czyli rozumiem, że dobrze myślałem... Zastanawia mnie tylko dlaczego nie był przylutowany... Cyna z topnikiem elegancko weszła na magnes
Napisz jaki to czujnik lub wrzuć fotkę. Czy w miarę zmiany pola magnetycznego (oddalania magnesu) zmienia się wypełnienie przebiegu?
Mam prędkościomierz do skutera. Oryginalnie, linka napędza coś w rodzaju silniczka, działającego na zasadzie miernika chyba magnetoelektrycznego - prawdopodobnie obracający się magnes indukuje SEM, co powoduje wychylenie się wskazówki. Z tego samego wału, co ów silnik, napędzany jest również licznik przebiegu. Chcę to przerobić w ten sposób, że silnik...
No więc tak, wymieniona płyta główna, ten sam numer zamówieniowy 421941306741 i firmware (02.04.22) zgodnie z dokumentacją. Nic się nie zmieniło, błąd 1, brak impulsów od silnika. Impulsy idą na układ, czujnik halla sprawny. Wzbudzanie magnesem nic nie daje - czujnik na pompie jak wzbudzam magnesem to impulsy zlicza, tu nie. Zastąpienie czujnika przyciskiem...
Magnes jest w klapie matrycy. W kadłubku na płycie głównej jest czujnik halla. Sam czujnik można przetestować innym zewnętrznym magnesem. Być może jest uszkodzony, co powoduje problemy.
W moim piecu CO szufladowym zastosowalem na reduktorze który posuwal tłok magnes neodymowy i czujnik halla. Poszukaj u chinczykow jakiegoś ukladu gotowego ze zliczaniem obrotów. Maja tyle tego ze tylko wyobraznia ogranicza.
Kolego zrób zdjęcie tego elementu, ale jeżeli współpracuje z magnesem to może być czujnik Halla, który mierzy obroty silnika.
U mnie, w pracy na masową skalę stosowany jest taki. https://obrazki.elektroda.pl/6497906400_... Ma szerokie zastosowanie. Od pomocniczego przyklejenia Takiego oto magnesu do czujnika halla który to nie potrzebuje jakiegoś tam mocnego zamocowania, bo jest na wieloklinie. Zresztą widać odrobinę za boku. https://obrazki.elektroda.pl/5440405200_...
To jest czujnik Halla. Dwa przewody to +5V i GND. Trzeci to wyjście. Zbliżanie magnesu do czujnika powoduje zmianę napięcia na wyjściu.
Niestety to jest tylko czujnik wykrywający skrajne położenia, ale gdyby w kulce zamieścić magnes a na ściankach kilkanaście czujników halla mogło by coś z tego być.
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
Masz tam trzy wyprowadzenia; plus , minus i sygnał. Na sygnałowym,( po podłączeniu obciążenia do plusa) przy prawidłowym działaniu, jest 0 i 1. Tyle mówi teoria. Lepszy jest kawałek magnesu niż klucz , może być od małego głośnika. Zbocznikuj diodę LED opornikiem, np. 10k.
Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
Czy czujnika halla można używać do przerywań? Bo gdy chcę zczytywać ile razy magnes przesunął się obok niego używając funkcji attachInterrupt to wychodzą jakieś głupoty. Ten twój czujnik działa podobnie jak twój potencjometr z dyskusji wyżej... Czy z potencjometru możesz odczytywać ilość impulsów??? Aby czytać ilość impulsów (przesunięć obok magnesu)...
Między magnesem a łańcuchem. Stojak pod czujnik halla opiera sie właśnie o tą ścianke Koło magnesowe może być założone na wał tylko w jednym ustalonym położeniu?
A magnes to ty włożyłeś? Może jeszcze czujnik halla na pcb od wykrywania magnesu jest uszkodzony (n400), lub coś zwiera tą linię ..
W klamce hamulca. Jest tam czujnik halla. Nowe klamki od 40-, stoją. Spróbuj rozebrać i sprawdzić czy magnes nie zmienił położenia. Oraz przewody od czujnika do kostki.
Faktycznie nazwa tempomat kojarzy się z prędkością mi zależy na układzie bardziej prymitywnym do przyśpieszania użyty jest czujnik halla z magnesem w manetce ja chcę dodatkową funkcję w postaci zadajnika nie z halla lecz z przycisków + i - uruchamianych jak tempomat w aucie . Wybrana prędkość silnika nie musi się bezpośrednio przekładać na prędkość...
1. Można też z magnesem i czujnikiem Halla (z wbudowanym układem kształtującym. 2. Można z transoptorem szczelinowym (niekoniecznie robionym na piechotę z diody LED i fotorezystora) 3. Można z tensometrem. 4. Można z czujnikiem pojemnościowym. 5. Można z czujnikiem indukcyjnym. 6. Można z czujnikiem ciśnieniowym. 7. Można z akcelerometrem trójosiowym....
Problem w tym że nie mam tej manetki a nowa kosztuje około 400zł. Gdyby ktoś miał taką i pokazał co tam jest w środku. Całego neta przekopałem i nie ma nic, coś o uszy się obiło że na przycisku jest magnes a obok czujnik halla. Tylko halla to 3 pon a nie dwa.
Wyjmij kasetę, włącz play oraz przewijanie mechanizmu, zobacz po jakim czasie wyłączy się autostop. Mniemam (bo nie mam schematu), że autostop jest tam elektroniczny. Na bazie kręcącego się magnesu i kontaktronu lub czujnika Halla. Więc bez kasety, podczas play oraz przewijania do przodu autostop nie wyłączy się. Wyłączy się tylko podczas przewijania...
Ze zliczaniem obrotów nie będzie tak źle. Silniczek ma na wyjściu małą prędkość (20-30 obr./min) więc dołożenie na oś tarczy z otworami i transoptorami szczelinowymi albo magnesów i czujników Halla nie spowoduje problemów. Zliczanie czasu obrotów nie wchodzi w grę - silnik ma miękką charakterystykę, stosunek obrotów biegu jałowego do obrotów przy nominalnym...
czujnik magnes czujnik halla scania czujnik halla skuter
zmienić język holenderski polska zotac geforce peugeot kluczyk obudowa transponder
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Hankook całoroczne 87V vs 84V – różnice indeksów nośności, montaż na jednej osi Ciągły wzrost ciśnienia w instalacji CWU - przyczyny i diagnostyka