Nie wiem czy z takim ubytkiem materiału magnetycznego to będzie działać,, magnes u góry ma 1/3 pierwotnej szerokości.
To teraz trzeba sprawdzić magnes i cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to demontaż modułu sterującego.
3. Cewka tachogeneratora ma rezystancję 60 Ω i podczas kręcenia silnikiem podaje napięcie, a magnes nie spękany i wygląda dobrze. Zatem według danych z fotki jaką zamieszczam poniżej sprawdzasz wartości elementów i je wymieniasz na sprawne. Po czym powinieneś się cieszyć ponowną udaną naprawą pralki i życzę powodzenia :) https://obrazki.elektroda.pl/5688914000_...
Już nie aktualne.
Witam. Rozumiem że chodzi o tachoprądnicę. Jeśli nikt nie odpowie że posiada taki magne to daj znać. Posiadam magnes średnicy 19 mm od pralki Brandt, może dasz radę dopasować. Jak co to pisz dogadamy się (ale sprawdź średnicę czy pójdzie dorobić)
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
Tu masz: https://washerhouse.com/pl/kody-oshibok-... Sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachogeneratora silnika napędowego a jeżeli będzie ok to pomierz rezystancję cewki tachogeneratora. Zdarza się też, że zużyte szczotki węglowe silnika napędowego powodują ten błąd. Jedynym słowem na początek silnik napędowy do gruntownego przeglądu.
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Sprawdź stan magnesu tachogeneratora w silniku. Pralka za szybko wykonuje ruchy rewersyjne.
Wykręcony magnes tachogeneratora w silniku.
Sprawdz czy nie poluzował się magnes tachogeneratora .Powinien znajdowac się na ośi silnika po przeciwnej stronie kółka napędowego.Powodzenia.
A nie prościej zajrzeć do silnika? Czasem bywa tak, że odkręci się magnes tachogeneratora. Chcesz to wymieniaj części na chybił trafił tylko to z pewnością nie będzie uzasadnione ekonomicznie.
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Skleiłem Distalem ,szczelina między magnesem a hallotronem (tam nie ma tachogeneratora tylko hall) jest spora więc ładnie oblałem i jak narazie działa. Sam magnes jest nie do kupienia a z innych nie pasuje - przejrzałem u kolegi który prowadzi serwis AGD kilkadziesiąt silników. Tak dla informacji nowy silnik w ASWO kosztuje 290PLN. Problem rozwiązany...
Dokładnie tak. W pierwszej kolejności pomiar cewki tachogeneratora silnika i sprawdzenie stanu magnesu ( w Electrolux zdarzało się, że magnes się odkręcił bo był na gwincie- w takim przypadku kropla kleju do gwintów lub wkręcić na taśmie teflonowej) Bywało i tak, że zużycie szczotek węglowych silnika powodowało ten błąd. Jeżeli cewka będzie wykazywała...
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
Jeżeli cewka tachogeneratora lub magnes jest uszkodzony to silnik pralki startuje z wysokich obrotów. By nie doszło do uszkodzenia silnika moduł odcina zasilanie co sygnalizowane jest błędem. Oczywiście jak pisał kolega wyżej przyczyną może być również wiązka tachogeneratora.
Wykasuj błędy z pamięci tymi 2 klawiszami, którymi wchodziłeś w tryb serwisowy i sprawdź ponownie po uruchomieniu pralki jaki błąd Ci się pokaże. Jeżeli chodzi o cewkę tachogeneratora to sprawdzasz jej rezystancję. Jeśli zaś chodzi o magnes to sprawdzasz czy się nie wykręcił bo często były na śrubki w Electrolux lub czy nie pękł. Jeżeli będzie ok to...
Kupię magnes tachogeneratora silnika arcelik 2806850500, pralki beko. Lub pasujący zamiennik na oś 8 mm. Proszę o kontakt: xpower0168(at)wp.pl tel. 798-615-352
Pod pokrywą trzymającą cewkę tachogeneratora jest jeszcze magnes i należy sprawdzić czy się nie poluzował itp. a dopiero później skierować się w stronę elektroniki. Możliwe, że moduł sterujący będzie wymagał przeprogramowania, ale nie wymiany.
Zastosuj podane tu porady, czyli wymiana szczotek i porządne czyszczenie silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... nie robić sobie pracy na daremno sprawdź czy cewka tachogeneratora wykazuje rezystancję i czy magnes na wirniku jest cały.
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Kupię magnes tachogeneratora silnika arcelik 2806850500, pralki beko. Lub pasujący zamiennik na oś 8 mm. Proszę o kontakt: rafalbatko(at)wp.pl
Mogło tak być, że kiedyś zostały niedomknięte drzwi pralki i wygenerowało to błąd E41. Co do błędu E52 to czeka Cię weryfikacja silnika. Możliwe, że będzie luźny magnes pod cewką tachogeneratora, ale co się tak naprawdę stało musisz odnaleźć sam.
Ja mam tylko przykre doświadczenia, że po "strzale" na obwód tacho ( i tu przydałoby się sprawdzić poprawność naprawy w omawianym sterowniku ) i po jego naprawie, wcześniej lub później, po kilku miesiącach, sterownik zaczyna "świrować" w podobny sposób opisany w temacie i nijak się nie da tę chorobę uleczyć :( . Mnie pomysły się skończyły :cry: . Może...
Błąd F6 - problem z silnikiem. Do sprawdzenia szczotki, cewka i magnes tachogeneratora, okablowanie, blaszki przy złączkach, Możliwe że bezpiecznik termiczny w silniku nie ma przejścia (rzadkość). Na uszkodzony sterownik to nie wygląda.
W pierwszej kolejności silnik do demontażu i sprawdzenie stanu szczotek węglowych oraz czy nie odkręcił się magnes tachogeneratora: https://e-katalog.pl/post/4965/91-kody-o...
Silnik ma magnes na wirniku tam gdzie jest cewka tachogeneratora. Sprawdź stan magnesu: https://gorenje-spares.com.ua/p/dvigatel...
Proszę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W pierwszej kolejności pomiar cewki tacho: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Powinna mieć w okolicy 200Ω jak i również sprawdzić stan magnesu tachogeneratora.
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Silnik powinieneś mieć szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/c/silnik-komu... By mieć pewność podaj numer PNC urządzenia: https://north.pl/s/?txtSzukaj=EWFR1284BR... W pierwszej kolejności sprawdź stan szczotek węglowych silnika. Pomierz również cewkę tachogeneratora i sprawdź...
To część dostępna tylko jako używana do Twojej pralki czyli z demontażu. Magnesy są dostępne, ale do pralek innych producentów: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Musisz pomierzyć rezystancję cewki tachogeneratora. Nie ma sensu jej wymieniać jeżeli będzie sprawna a tym bardziej magnesu jeśli nie będzie pęknięty.
Dokładnie takie uszkodzenie jak w temacie i tym typie pralki. Przyczyną było wykręcenie się z osi silnika napędowego, magnesu tachogeneratora.
Z pewnością, że tak. Ten magnes musi być cały. Moduł nie dostaje informacji z tachoprądnicy: https://north.pl/karta/371301002-magnes-... Tutaj podpowiedź jak zdjąć mages: https://youtu.be/vPVAw0_VZiw
Mam problem z tachogeneratorem, podczas obrotów silnika następuje efekt grzechotania w okolicy magnesu tachogeneratora, czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem?
Warto sprawdzić stan magnesu mocowanym na wirniku silnika. Ów magnes właśnie pracuje w cewce tachogeneratora. Te magnesy potrafiły się luzować lub pękać.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
OK, dziękuję. W takim razie kupuję tę tachoprądniczkę i wymieniam. Dziękuję za rady. EDIT: Wrrrrróć. W zestawie z cewką nie ma magnesu. Szukam go właśnie ale nie widzę, da się coś takiego kupić? Bo sklejać go chyba nie będę :D 2ndEDIT: Chyba znalazłem. Do wszystkich silników ARCELIK rozumiem pasuje ten sam magnes? https://north.pl/karta/magnes-tachogener...
Brak informacji z prądniczki tachometrycznej. Do sprawdzenia silnik, a konkretnie to szczotki i cewka tachogeneratora i magnesu
Po siedmiu latach od poprzedniej awarii tachogeneratora, moja pralka ponownie zaczęła się nietypowo zachowywać. Najpierw zatrzymała się na samym początku prania, zaledwie pobrała trochę wody i kilkanaście razy obróciła bębnem. Próby wystartowania prania od początku nie powiodły się, bo bęben nagle rozpędzał się w niekontrolowany sposób (tak, że 'rzucało'...
Jak otworzy się drzwi powinna być naklejka z modelem i numerami producenta. Po prostu trzeba dokonać pomiarów cewki tachogeneratora i sprawdzić stan magnesu. Proszę podać długość szczotek lub wstawić ich zdjęcia. Może mi Pani wierzyć, że obecnie silniki szczotkowe są wypierane przez silniki bezszczotkowe w pralkach a to rozwiązanie przysparza jeszcze...
Albo jest uszkodzony ten moduł: https://sklep.mkservice.pl/modul-pralki-... albo jest problem po stronie silnika, który już w Polsce nie jest dostępny: https://zipcom.ru/p/00000011444 Części natomiast szukasz po numerze: 859345149090. Zdemontuj silnik jeżeli potrafisz, sprawdź stan szczotek przede wszystkim i cewkę tachogeneratora...
Dokonaj pomiarów tej cewki: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Sprawdź również stan magnesu, który się w niej obraca. Cewka znajduje się z tyłu silnika napędowego pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Rozpocznij od pomiarów cewki tachogeneratora widocznego na zdjęciu: [url=https://north.pl/karta/silnik-naped... sprawdź czy cewka wykazuje rezystancję oraz oględziny stanu magnesu na wirniku silnika.
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Jeżeli od razu silnik startuje z wysokich obrotów to w pierwszej kolejności przegląd silnika a przede wszystkim tachogenerator silnika. Pomierzyć cewkę i sprawdzić stan magnesu, czasem magnes się wykręca lub rozpada. Podaj numery z tabliczki znamionowej pralki lub zamieść jej zdjęcie.
Sprawdź tachogenerator, jego podłączenie, magnes. Brak informacji o obrotach powoduje zatrzymanie prania
cewka tachogeneratora magnes mikrofali uszkodzić magnes
trójfazowy silnik pierścieniowy saunier duval działanie programowanie pilotów alarmu skoda
pompa ciepła haier monoblok pompa ciepła haier monoblok
Mikrofon nie działa w SteelSeries Arctis 5 po wymianie kabla Dwa routery w jednym pomieszczeniu: konfiguracja i porady