Dzień dobry, z moich obserwacji wynika, że zmywarka grzeje wodę jedynie w początkowej fazie zmywania. Czytałem wiele postów dotyczących tego typu awarii i niejednokrotnie jako przyczyna podawany był element stanowiący część pompy myjącej z grzałką - cewka tachogeneratora. Czy ten element występuje w mojej pompie ...?? Cewka tacho występuje w komplecie...
Zadzwoń i popytaj tutaj: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac... lub tutaj: https://andomagd.pl/cewka-tachogenerator... Jeżeli oni nie będą chcieli sprzedać lub będą mieli braki na stanie to jedynie pozostanie zakup używanej z Allegro itp. Niestety...
Przepraszam autora za błąd. Co prawda w North jest dostępna tylko cewka tachogeneratora: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Mimo to można go nabyć tutaj: https://allegro.pl/magnes-tachogenerator...
W pierwszej kolejności pomiar rezystancji grzałki: https://north.pl/czesci-do-zmywarek/czes... Następnie pomiar cewki tachogeneratora pompy myjącej widocznej na zdjęciu: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Poglądowo...
Cewka jak najbardziej dostępna. https://north.pl/karta/372205505-cewka-t...
To teraz trzeba sprawdzić magnes i cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to demontaż modułu sterującego.
To jest Twoja pompa myjąca: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Pomierz cewkę tachogeneratora pompy.
To będziesz miał uszkodzony silnik a dokładnie to albo cewkę tachogeneratora: https://north.pl/promo/cewka-tachogenera... albo magnes: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
A jakie były najczęstsze przyczyny? U mnie to moduł lub cewka tachogeneratora - taki czujnik na pompie myjącej. Problem z przekaźnikami też się zdarza. Przynajmniej mi się zdarzał.
Witam. Wymień cewkę tachogeneratora i po problemie, przecież błąd wskazuje wyraźnie na jego uszkodzenie. Zamontowany jest z tylu pompy myjącej, wstaw dowolną o takiej samej średnicy, jest tego pełno na Allegro.
Musisz szukać sprawnej cewki bo jeśli moduł pracuje z silnikiem komutatorowym to z innym nie będzie. https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Tac...
Szczotki nadające się do dalszej pracy w silniku muszą mieć przynajmniej 15 mm i oczywiście ta część, która wystaje z prowadnicy a nie cała szczotka. Masz multimetr w domu? Sprawdziłeś cewkę tachogeneratora silnika?: https://youtu.be/S8NfyMwd1h4 Stan magnesu też ma kluczowe znaczenie.
Podaj numer PNC Twojej zmywarki, ale powinna mieć taką pompę myjącą: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-z-tu... Sprawdź cewkę tachogeneratora w swojej pompie.
Witam. Był taki temat na forum w którym autor opisywał walkę z błędem E52 i po ciężkich bojach okazało się, że sprawcą była cewka tachogeneratora w której czasowo spadała rezystancja. By nie robić sobie kosztów można poszukać cewki z demontażu i podmienić.
W tych zmywarkach częstym powodem słabego grzania wody jest cewka tachogeneratora na pompie myjącej. Generalnie dość rzadkim powodem, moze ok 2% wszystkich przypadków niegrzania, podstawa to sprawdzić moduł i grzałkę, a tacho pompy na deser.
3. Cewka tachogeneratora ma rezystancję 60 Ω i podczas kręcenia silnikiem podaje napięcie, a magnes nie spękany i wygląda dobrze. Zatem według danych z fotki jaką zamieszczam poniżej sprawdzasz wartości elementów i je wymieniasz na sprawne. Po czym powinieneś się cieszyć ponowną udaną naprawą pralki i życzę powodzenia :) https://obrazki.elektroda.pl/5688914000_...
uzupełniam - udało mi się sprawdzić i ustalić że pompa posiada cewkę tachogeneratora. To musisz ją sprawdzić. Może się zdarzyć że po kilkunastu minutach nie pokaże przejścia. One czasem się psują i dzieją się takie cyrki. Jak coś to chyba mam taką, możesz to zweryfikować tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście do zakupu...
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Proszę: https://youtu.be/3wqQgOWzV_U https://youtu.be/HVlBv8Hkq3A Dwa czerwone przewody pomiń i nie używaj ich w ogóle bo to cewka tachogeneratora i ją spalisz jeżeli podłączysz do sieci. Jeżeli chcesz wykorzystać silnik do napędu jakiegoś urządzenia to musisz dokupić regulator obrotów bo silnik nie nadaje się podłączony bezpośrednio do napięcia 230V...
Cewkę tachogeneratora pomierz czy rezystancję ma taką jak ta z oryginalnego silnika.
Przemierz cewkę tachogeneratora a jeśli będzie ok to wymień triaka.
Pomierz cewkę tachogeneratora tego silnika: https://fixpart.ie/product/midea-1100201... Uszkodzenie triaka też może wchodzić w grę.
Cewka tachogeneratora powinna mieć rezystancję w okolicy 150-200Ω. Szczotki 15 mm teoretycznie powinny jeszcze jakiś czas podziałać, ale warto wymienić bo przy takiej długości zdarzały się już problemy z pracą silnika. Zdarza się, że cewka dostaje czasem przerwę, czyli chwilę wykazuje rezystancję podczas pracy silnika a później ona zanika. Należy...
To albo uszkodzony magnes lub cewka tachogeneratora lub sterowanie silnikiem na module.
Pomierz cewkę tachogeneratora na pompie myjącej: https://shop.electrolux.pl/zmywarki/zmyw...
Pomierz cewkę tachogeneratora pompy myjącej: https://shop.electrolux.pl/c/circulation...
Pomierz cewkę tachogeneratora pompy myjącej: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Sprawdź na tych 2 dodatkowych stykach czy to nie przypadkiem bezpiecznik termiczny, jeśli tak to można obejść. Dokładnie sprawdź rozmieszczenie pinów by przypadkiem nie poszło napięcie na cewkę tachogeneratora.
pomierz cewkę tachogeneratora i to najlepiej dokonaj pomiaru zanurzając cewkę w gorącej wodzie: Co daje gorąca woda? Możesz to rozwinąć? Kawałek nowej wiedzy zawsze może się przydać.
Cewka Tachogeneratora : 71 Ohm, napięcie przy obrocie ręcznym silnika ok 0,8 V (AC). Tak samo zachowuje się cewka na silniku z uszkodzonym komutatorem. Magnes na wirniku nie wykazuje znamion uszkodzenia mechanicznego.
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Przełóż cewkę tachogeneratora z poprzedniego silnika i sprawdź efekt.
Sprawdź cewkę tachogeneratora.
Jeżeli te 2 czerwone przewody idą do cewki to tak to jest tacho: https://north.pl/karta/50229052001-cewka... Co do grzałki to chodzi tutaj o pomiar upływności: https://youtu.be/0gIfXZHdGQU A sprawdziłeś czy ten silnik ma jeszcze szczotki?
Proszę: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... W pierwszej kolejności pomiar cewki tacho: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Powinna mieć w okolicy 200Ω jak i również sprawdzić stan magnesu tachogeneratora.
Brak informacji z prądniczki tachometrycznej. Do sprawdzenia silnik, a konkretnie to szczotki i cewka tachogeneratora i magnesu
Jeżeli czujesz się na siłach to podłącz go w taki sposób, ale tylko dosłownie na sekundę jeśli ożyje: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 nie trzymaj go dłużej na najwyższych obrotach bo silnik się uszkodzi. Pamiętaj by pominąć cewkę tachogeneratora i nie podać jej napięcia przez przypadek bo się uszkodzi z pewnością. Jeśli masz wątpliwości czy podołasz to...
Cewka tachogeneratora to jest to czym mowa w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Owa cewka musi jeszcze mieć odpowiednią rezystancję a informacje na temat tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Dokonaj pomiarów tej cewki: https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... Sprawdź również stan magnesu, który się w niej obraca. Cewka znajduje się z tyłu silnika napędowego pralki: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Witam. Poszukuje cewkę tachogeneratora do pralki Whirlpool AWM 6071, wiem że występowały razem z silnikiem. Może ktoś ma z rozbiórki?
Dobry wieczór, głupio mi zawracać Ci głowę. Kupiłem tacho od Beko Cewka tachogeneratora silnika do pralki Beko 372205505, taka była rada AGD komuś na elektroda i to wyszło. Jak pisałem tacho ma takie oznaczenia. Pomiar oporności pokojowy 90 Ohm, pod lampą rosło i dojechało do 150 Ohm, dłużej nie trzymałem. Wczoraj pod szkłem dopatrzyłem się tych znaków....
Zastosuj podane tu porady, czyli wymiana szczotek i porządne czyszczenie silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6... nie robić sobie pracy na daremno sprawdź czy cewka tachogeneratora wykazuje rezystancję i czy magnes na wirniku jest cały.
Jeżeli cewka tachogeneratora lub magnes jest uszkodzony to silnik pralki startuje z wysokich obrotów. By nie doszło do uszkodzenia silnika moduł odcina zasilanie co sygnalizowane jest błędem. Oczywiście jak pisał kolega wyżej przyczyną może być również wiązka tachogeneratora.
Mogło tak być, że kiedyś zostały niedomknięte drzwi pralki i wygenerowało to błąd E41. Co do błędu E52 to czeka Cię weryfikacja silnika. Możliwe, że będzie luźny magnes pod cewką tachogeneratora, ale co się tak naprawdę stało musisz odnaleźć sam.
Błąd F6 - problem z silnikiem. Do sprawdzenia szczotki, cewka i magnes tachogeneratora, okablowanie, blaszki przy złączkach, Możliwe że bezpiecznik termiczny w silniku nie ma przejścia (rzadkość). Na uszkodzony sterownik to nie wygląda.
Możesz napisać skąd wziąć takie tacho i czy coś takiego [url=https://north.pl/promo/cewka-tachog... podejdzie?
Pod pokrywą trzymającą cewkę tachogeneratora jest jeszcze magnes i należy sprawdzić czy się nie poluzował itp. a dopiero później skierować się w stronę elektroniki. Możliwe, że moduł sterujący będzie wymagał przeprogramowania, ale nie wymiany.
Poczytaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Oczywiście w Twoim przypadku pomijasz przewody zielone biegnące do cewki tachogeneratora: https://youtu.be/o5iKA0WiMEc
Musisz pomierzyć rezystancję cewki tachogeneratora. Nie ma sensu jej wymieniać jeżeli będzie sprawna a tym bardziej magnesu jeśli nie będzie pęknięty.
Dokładnie ja kupiłem całą pompę myjącą na aledrogo za 200zł i przełożyłem tylko cewkę tachogeneratora i zmywarka śmiaga już pół roku jak nowa Pozdrawiam
Cewka tachogeneratora wymieniona a zmywarka dalej strajkuje. Po włączeniu programu słychać szum (wypompowuje wodę?). Potem czeka kilka minut i rozpoczyna program. Działa kilka, kilkanaście minut i "pyk" (odgłos jakby stycznik się załączał) i panel zresetowany. Jakieś sugestie?
Dzięki za informację, a w takim przypadku będę musiał wymienić cewkę. Może ktoś wie gdzie można kupić taką cewkę?
Wtyczkę wyrzucasz, zarabiasz nowe konektory każdy osobno i podłączasz do gniazda silnika. Oczywiście musisz zachować kolejność podłączenia przewodów prócz tych od cewki tachogeneratora. Kolejną opcją jest kupienie kompletnej wtyczki z zepsutej pralki dawcy z odciętymi przewodami.
Dziękuję za odpowiedź https://north.pl/karta/cewka-tachogenera... coś takiego? Gdzie to siedzi? W samym silniku, na silniku? Wymiana jest prosta czy trudna?
Dobrze by było podłączyć silnik na kilka chwil "na krótko" by sprawdzić czy silnik "żyje"i czy szukać problemu w module sterującym pralką. Należy odnaleźć w kostce silnika odpowiednie przewody i podłączyć je w ten sposób: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY Warto to wykonać by wykluczyć to o czym wspominał kolega (at)Robo-technical czyli czy bezpiecznik termiczny...
Kupię sprawną cewkę tachogeneratora silnika pralki jak w tytule. Zwymiarowanie na foto. Proszę pisać na PW z podaniem ceny i kosztów wysyłki. Na ostatnim zdjęciu wklejka z silnika pralki. PS. Proszę nie wklejać linków odsyłających do North w cenie 160 zł gdyż w tej cenie można kupić 2 używane sprawne silniki.
Albo jest uszkodzony ten moduł: https://sklep.mkservice.pl/modul-pralki-... albo jest problem po stronie silnika, który już w Polsce nie jest dostępny: https://zipcom.ru/p/00000011444 Części natomiast szukasz po numerze: 859345149090. Zdemontuj silnik jeżeli potrafisz, sprawdź stan szczotek przede wszystkim i cewkę tachogeneratora...
Po pierwsze przyczyną nie koniecznie musi być grzałka i musisz się zapoznać z tematem do którego dołączyłem odnośnik bo należy sprawdzić grzałkę, cewkę tachogeneratora i na końcu moduł. Po drugie nikt Ciebie jako użytkownika urządzenia nie zmusza do zakupu oryginalnych części bo masz to szczęście, że dostępne są zamienniki grzałek gdyby to grzałka okazała...
Witajcie, dziękuję za podpowiedzi... oto co ustaliłem: po rozgrzaniu się cewka tachogeneratora ma przerwę... na zimno jej oporność wynosi około 185 om (mierzona na styku na płycie głównej pralki). Brawo dla Gobro... Numer tachogeneratora to 49000464, czy macie jakieś miejsce gdzie można to kupić? w sieci znalazłem tylko na north.pl
W przypadku zużycia szczotek węglowych producent oferuje kompletny silnik jako część znamienną, ale szczotki można dobrać: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci... Dopasowując z innego modelu: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr...
Witam. Oporniki mają oporność 13 kom. Naprawiałem identyczną usterkę w takim samym programatorze. Usterka jest spowodowana zawilgoceniem złącza silnika - przebicie na styki cewki tachogeneratora. Naprawa polega na: wymianie rezystorów, regeneracji ścieżek, wymianie na nowe złącza silnika napędowego. Jest nadzieja, że nie uszkodził się procesor, jeżeli...
Bęben pracuje cicho, bez oporów. Zastanawiam się, jak można zweryfikować poprawność sygnału z cewki tachogeneratora.
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Ja mam tylko przykre doświadczenia, że po "strzale" na obwód tacho ( i tu przydałoby się sprawdzić poprawność naprawy w omawianym sterowniku ) i po jego naprawie, wcześniej lub później, po kilku miesiącach, sterownik zaczyna "świrować" w podobny sposób opisany w temacie i nijak się nie da tę chorobę uleczyć :( . Mnie pomysły się skończyły :cry: . Może...
mam pralkę POLAR LTS 813. W tym modelu był taki mały feler - odkręcał się magnes tachogeneratora. Ja co jakiś czas dokręcałem go ale trafiło się nieszczęście i kiedy przebywałem na leczeniu szpitalnym wystąpiła ta awaria. Poprosiłem szwagra by pomógł małżonce ale on nie umiał naprawić choć telefonicznie go instruowałem. No i oczywiście najłatwiej polecieć...
Stara pralka to by była gdybyś opisywał problem z Polarem PS Bio 663 a 11 letnia pralka to jeszcze nie prehistoria. Link z silnikiem do pralki, który dodałem do swojego postu to myślisz, że do jakiej pralki to silnik? Otóż do Twojej kolego: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Jeśli chcesz zastąpić...
Witam. W pralce uszkodziła się cewka tachogeneratora (punktowe zwęglenie cewki i przebicie do masy), pociągnęło to za sobą przegrzanie rezystora R25 (jego zmierzona rezystancja to 697Ω - paski niewidoczne) oraz zwęglenie rezystora tuż obok R25. Gdyby ktoś mógł podać wartości tych rezystorów byłbym bardzo wdzięczny. http://obrazki.elektroda.pl/8035898600_1...
Zmierzyłeś rezystancję cewki tachogeneratora? Moduł musi być dobrany po numerze producenta: 3......... Najlepiej jeżeli po prostu wstawisz zdjęcie tabliczki znamionowej.
Po siedmiu latach od poprzedniej awarii tachogeneratora, moja pralka ponownie zaczęła się nietypowo zachowywać. Najpierw zatrzymała się na samym początku prania, zaledwie pobrała trochę wody i kilkanaście razy obróciła bębnem. Próby wystartowania prania od początku nie powiodły się, bo bęben nagle rozpędzał się w niekontrolowany sposób (tak, że 'rzucało'...
Witam. Opis wskazuje na uszkodzenie tachogeneratora. Uszkodzeniu mogła ulec cewka tacho lub mages na wirniku silnika jak również sterownik pralki. Proponuję zacząć od oględzin silnika.
Tu masz: https://washerhouse.com/pl/kody-oshibok-... Sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachogeneratora silnika napędowego a jeżeli będzie ok to pomierz rezystancję cewki tachogeneratora. Zdarza się też, że zużyte szczotki węglowe silnika napędowego powodują ten błąd. Jedynym słowem na początek silnik napędowy do gruntownego przeglądu.
No to masz kod błędu i działaj. Demontaż silnika napędowego i jego dokładne oględziny. Począwszy od stanu szczotek węglowych po pomiar cewki tachogeneratora i weryfikację stanu magnesu. Jeżeli silnik będzie w dobrej kondycji to pozostaje moduł sterujący: https://washerhouse.com/pl/kody-oshibok-... PS. Podaj numer PNC pralki. Nie wiem czy nie...
Ponadto sprawdza sie rezystancje cewki tachogeneratora.
Warto sprawdzić stan magnesu mocowanym na wirniku silnika. Ów magnes właśnie pracuje w cewce tachogeneratora. Te magnesy potrafiły się luzować lub pękać.
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
https://obrazki.elektroda.pl/3195112400_... Cześć, Podpinam się pod wątek bo być może któryś z uczestników jest jeszcze aktywny. Mam tę samą pralkę Miele W 3741. U mnie z kolei padła cewka/czujnik obrotów tachogeneratora przy silniku.Obdzwoniłem kilka serwisów, powysyłałem masę emalii, ale bez skutku. Kończą mi się pomysły. Czy ktoś...
1) Czy w Polsce można takie coś kupić/dostać? Rzadko, zależy od producenta. Pytaj w sklepach z częściami AGD. Jak nie będzie to "z odzysku" - warsztat lub złom. 2) Czy jest sens próbować to naprawić? Niespecjalnie. 3) Czy lepiej kupić nowy silnik? (koszt powyżej 50 zł) Jeśli nie znajdziesz nigdzie cewki to nic innego nie pozostaje. Zacznij od 1) 4)...
Wymiana przekaźnika i okolic jego sterowania na 90% nie pomoże. Problem leży bardziej po stronie OWI lub.... cewki tachogeneratora pompy myjącej. Zmywarki modelu ESL... są wyjątkowo posrane pod względem diagnozy i naprawy
To nie pozostaje chyba nic innego jak zamieścić zdjęcia stanu komutatora silnika i szczotek a możliwe, że będą potrzebne zdjęcia modułu sterującego. Może warto zerknąć czy któryś z przewodów cewki tachogeneratora nie przełamał się itp.
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
Witam Sprawdż rezystancję cewki tachogeneratora 29,5Ω ±7% i napisz co i jak na pozostałych programach, aha czy aby pompka wylewa wodę ? Dosc często wypalają się styki w programatorze załączające pompkę.
Jeżeli od razu silnik startuje z wysokich obrotów to w pierwszej kolejności przegląd silnika a przede wszystkim tachogenerator silnika. Pomierzyć cewkę i sprawdzić stan magnesu, czasem magnes się wykręca lub rozpada. Podaj numery z tabliczki znamionowej pralki lub zamieść jej zdjęcie.
Kolego Piega, radzę za dużo nie rozłączać podczas pracy elektroniki, problem siedzi w zasilaczu, proponuję dać sobie spokój z samodzielną naprawą bo można całkowicie uszkodzić elektronikę, wbrew pozorom, elektronika w pralce to nie taka prosta sprawa Witam. Domyślałem się że może wydać się to dosyć dziwnym krokiem. Dziękuję jednak za zwrócenie uwagi....
Przyczyną nie grzania może być uszkodzony powyższy czujnik; brak informacji z cewki tachogeneratora pompy (czujnik informujący zmywarkę że pompa ma swoje obroty); Hydrostat (jeśli w Twoim modelu jest połączony szeregowo z grzałką); brak styku na okablowaniu lub wtyczce; uszkodzona elektronika (np przekaźnik ); kilka wymienionych usterek na raz. Moduł...
Dla ewentualnych zainteresowanych: - wymianą cewki tacho pompy w zmywarce Electrolux ESL 68040 PNC 911938213/01: - wymianą nieświecącej lampki podświetlenia wnętrza zmywarki - wymianą grzałki cewka: kupiona w NORTH - do pompy bliżej jest od prawej strony zmywarki. - cewka zabezpieczona jest pokrywą z blachy, przynitowaną na 3 nity - można zerwać lub...
Czy cokolwiek zrobiłeś w kierunku pomiarów tachogeneratora silnika pralki, pomiary? Drugie pranie z rzędu to cewka rozgrzana i może być uszkodzona. Trzeba pomierzyć rezystancje, sprawdzić ciągłość przewodów aż do modułu. Również silnik do pomiarów gdyż F27 na to wskazuje. Tematów na tym forum jak w Moskwie rakiet. Sam reset bez usunięcia przyczyny nic...
Tachogenerator można spróbować naprawić o ile nie jest uszkodzona sama cewka. Przekaźniki silnika można wymienić. Na samym początku jedno i drugie warto sprawdzić.
Jak w temacie - kupię magnes tachogeneratora silnika SOLE typ 20854.074, średnica wewnętrzna cewki tacho ok. 22 mm.
Moim zdaniem opłaca się. 1. Bardzo prężnie rozwijającą się branżą elektroniczną jest automatyka domów. 2. Ostatnio za wyregulowanie czegoś przez komputerek w samochodzie ojca elektronik wziął 200 zł (sama praca zajęła mu około godziny). 3. W domu sam możesz sobie naprawiać sprzęt dajmy na to mój przykład: zepsuła mi się (to znaczy mojej mamie) pralka....
Spokojnie da radę, tylko ustaw dokładnie i zabezpiecz nicią nie zbyt grubo, by nie kolidowało z nabiegunnikami cewki!
Tak, rzeczywiście trudno jest naprawić pralkę nie będąc majstrem od pralek. To fakt. Faktem jest też, że gdy ma się 70 lat na karku, i nie jest się majstrem, trudno też zrozumieć fachowe odpowiedzi dla fachowców. Ale elektroda przecież wspiera laików, bo lajki też mają problemy z współczesnymi urządzeniami domowymi i to pewnie częściej niż fachowcy,...
Witam. Kol. falo 22 dopiero dzisiaj udało mi się zrobić zdjęcia i zdjąć wymiary cewki tachogeneratora. Średnica wew. 22,1 mm, średnica zew. 35,0 mm, a grubość 10,6 mm. Oporność w/g instrukcji serwisowej to 68,7 oma+,- 7%. Pozdrawiam Andrzej http://obrazki.elektroda.pl/5527963600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2267492300_1...
kiedy poszedł Tacho cewkę na silniku z samego początku silnik poszedł do pełnej wirowania, tj Mashina skoczył w powietrzu Błąd na elektronice ---------------------------------- when he went tacho coil on the engine at the very start the engine went into full spin, ie mashina jumped in the air error on electronics
To jest urządzenie (tachogenerator), które ściśle współpracuje z elektroniką (tzw. sprzężenie zwrotne). Jeżeli brak sygnału z tej prądnicy (napięcie)= wchodzenie silnika na max. obroty (uszkodzony magnes lub cewka). W tym silniku (prawdopodobnie SOLE- później inne hiszpańskie wynalazki) wykręcał się magnesik wkręcony z tyłu osi wirnika. Sprawdź to,...
To, co pokazałeś (zielona strzałka) to właśnie cewka i jak widać jest zabezpieczona pierścieniem. A czerwona strzałka, jak mniemam, to wskazuje niewidoczny na zdjęciu, wkręcalny magnes (w ośkę wirnika). To wszystko składa się na urządzenie zwane prądniczką tachometryczną (tachogeneratorem). A w silnikach typu SOLE (takim, jak w Twojej pralce) nagminną...
Witam Was. Wczoraj pralka Electrolux EWS 125610W przestała wirować, żadnych błędów na wyświetlaczu. Poczytałem trochę posty na Elektrodzie i podzielę się z Wami rozwiązaniem problemu. Program wirowania uruchamiał się zwyczajnie i jego czas był zgodny z programem, tyle tylko, że silnik nie wchodził na odpowiednie do ustawień obroty wirowania. 1. Najpierw...
Kupię magnes lub kompletny tachogenerator do silnika bezszczotkowego. Srednica wewnętrzna cewki 27mm, zewnętrzna 42mm. Cewka mocowana na dwie śrubki.
Witam. Mam problem z pralko suszarką firmy Candy model CSW 586D-S, smart touch. Problem polega na tym że na początkowym etapie każdego z programów silnik pralki zaczyna kręcić normalnie ale po dwóch lub trzech obrotach silnik dostaje „czkawki”. W trakcie próby diagnozy przyczyny problemu dokonałem wymiany Triaka BTA316-800B umieszczonego...
Na niemieckim forum znalazłem procedurę sprawdzenia silnika miele Mrt 34-606/2, spróbuję pomierzyć omomierzem. To tak, luźno tłumaczone z niemieckiego: Cyfry oznaczają numery styków. 1 - 2, tachogenerator, krecenie bębnem daje napięcie 1.5 - 3.5 V 3 - 4, uzwojenie (cewka?) wirnika (Anker (zakotwicz?) przez szczotki LUB zaczep nad/przez szczotki) (oporność...
A jak wyglądają szczotki węglowe silnika? Cewka tachogenratora jaką ma rezystancję?
magnes tachogeneratora cewka cewka zapłonowa schemat cewka tesli cewka tesli
źródło stałoprądowe wąż ssący odkurzacz sygna zakodowany
moduł hulajnogi moduł hulajnogi
Jak odłączyć przewód elektryczny od silnika dmuchawy BMW X3 3.0 SI 2008 Lokalizacja przekaźnika rozrusznika w Audi A4 B8