Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Zapomniałem dodać że pod magnesami zostawiłem uzwojenie jakie było wzbudzeniem chyba. Przy pierścieniach ślizgowych poprostu je obciąłem i mam nadzieję że nie robi to jakiegoś zakłócenia pod magnesami. Nie powinno generować się tam napięcie bo nie ma ruch względem magnesów, ale rozproszone pole magnetyczne ze stojana może generować prądy co wywoła...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
Tak jak piszą tak też robią , każdy z kolegów , który próbował coś zbudować ma jakieś doświadczenia w tym kierunku . Ja kiedyś zrobiłem nawet tak , że wirnik zbudowany był z dwóch albo trzech pierścieni z wklejonymi na wprost magnesami osadzonych obrotowo na osi . Można było wówczas ustawiać na prosto lub po pseudo skosie , pseudo bo to takie schodki...
Witam szanowne grono. To mój pierwszy post. Czy to zakręci się?: Wyjmujemy wirnik z samochodowego alternatora, odwijamy uzwojenia, rozsuwamy połówki (chyba ciężko tego dokonać) i umieszczamy jeden pierścień magnesu neodymowego wewnątrz wirnika (w osi). Moim zdaniem bieguny boczne magnesu "rozejdą się" zgodnie z kształtem zębów wirnika. Jeżeli stojan...
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
O ile dobrze pamiętam, ten typ nosi nazwę "dynamo, dynamówka) bo wirnik to magnes stały. Zdarzało się, że magnes popękał.
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Wirnik jest zapewne "kłowy" doklejenie magnesów w takim rozkładzie pola jest niemożliwe, poza tym nie spowodowałoby to wzrostu napięcia. Już prościej byłoby podnieść napięcie transformatorem.
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Wystarczyłyby same obroty, gdyby na wirniku był magnes, ale go nie ma (bo to alternator). Żeby wytworzyć pole magnetyczne potrzebne jest "wzbudzenie".
Podstawowa. A jesteś pewien że na wirniku alternatora jest uzwojenie, bo posiadam alternator od Renault Laguna Combi, a tam wirnik to magnes... Indoktora nie mam.
Za pomocą prostowników tyrystorowych. Nie zawsze, jest też dodatkowe uzwojenie osłabiające ( lub wzmacniające) pole magnetyczne wytwarzane przez magnesy wirnika.
Witam. Usiłuje zrobić generator na neodymowych magnesach z alternatora. Przerobiłem już wirnik, wkleiłem magnesy. Mam problem jak połączyć końcówki uzwojeń. Jest cześć końcówek. Chciałbym uzyskać napięcie 230 V. Dzięki za odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/3718444400_...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Dzięki. Wrysowałem sobie tak jak mówiłeś czyli 36 żłobków i 14 biegunów. Pooglądałem i ciekawie to wygląda. Przyglądając się temu muszę stwierdzić że faktycznie może nie być zaskoków w tym przypadku. Z teorii tyle teraz czas brać się za klejenie i sprawdzanie. Rozumiem że przy doborze magnesów niezależnie od metody kierować się tym by jego szerokość...
Polecam przeróbkę np. tego alternatora: http://allegro.pl/item247952040_alternat... Wystarczy tylko inaczej podpiąć uzwojenia (nie trzeba przezwajać!!!) i mamy alternator wolnoobrotowy z regulatorem, lub wstawić magnes w wirnik i jest super. Dla porównania: -- alternator przed przeróbką prąd max. 120A, początek ładowania...
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm http://obrazki.elektroda.net/40_12660704... 2 magnes to neodym N38...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Co do przewijanych silników, to problemu nie stanowiłaby duża waga korpusu takiego silnika? Czemu ma to być problem? Waga wirnika z wklejonymi magnesami nie będzie wiele większa od seryjnego silnika. Można również odwrócić budowę i napędzać cewki pomiędzy dwoma płaszczami z magnesów. Rozwiązań jest wiele, ale szybko idzie się w koszta.
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Poza tym, wirnik to z definicji ta część, która się kręci, a stojan to ta, która stoi, więc one na pewno się poruszają względem siebie - tylko może źle rozpoznajesz, co jest czym. W alternatorze też robi się tak, że uzwojenie wzbudzenia (albo magnes) i uzwojenia do generowania są nieruchome, a obraca się tylko rdzeń - i to ten rdzeń jest wirnikiem....
(at)Witch44 Nie myślałeś o zastosowaniu w wirniku magnesów trwałych? Czy taka konfiguracja połączeń, nie osłabia bardzo silnika? Temat wraca do mnie jak fala. Alternator od poldka odpuściłem, nie da się go zmusić do efektywnej pracy jako silnik.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Oczywiście że jest co kombinować. Tylko klejenie magnesów to taka trochę amatorska robota. Ja bym dorobił wirnik z uzwojeniem wzbudzenia na wzór alternatora samochodu.
Z jakiego materiału jest ten wirnik? oplatasz cewką 3 pola jak one układają się w stosunku do magnesów? Gdybyś miał na stojanie dwa duże magnesy czyli dwa bieguny, takie nawinięcie miałoby sens.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Pozwolę się dołączyć do tematu. Czy może mi ktoś pomóc w umieszczeniu hallotronów w alternatorze, który służy jako silnik BLDC? Wg tego co policzyłem to stojan ma 36 żłobków. Wirnik akurat nie jest z magnesów stałych lecz jak to bywa w alternatorach jest to elektromagnes. Składa się on z dwóch jakby wyciętych bębnów po 6 zębów czyli razem 12. Domyślam...
Strona jest mi znana, ale nie ma na niej takich informacji. Jedyne co znalazłem to cennik i parametry prądnic. Co do pompy kawitacyjnej to szkoda że autor nie przeliczył średnicy wirnika uwzględniając polskie warunki :-(. Sam jestem ciekaw jak to będzie działać
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami...a chodzi o najsilniejsze pole w nadbiegunniku magnetycznym... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm http://obrazki.elektroda.net/40_12660704...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Obejrzałem parę filmików na yt Niestet, aby wiedzieć co pokazują, musisz mieć minimum wiedzy. Najprostsze to, że na yt ciągle pokazują nowe perpetum mobile. jestem w tym amatorem Więc musisz się doedukować, bo na razie to wykonałeś sporo pracy i nic z tego nie masz. Przezwojenie stojana Problem, że jedna cewka musi miec jeden biegun - nie 2 czy 1,1....
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego pobierac energie. O tym czy alternator (jako samo pojedycze urzadzenie)...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Można by nawet wstawić taki magnes o kształcie pierścienia zamiast cewki I własnie tak jest zrobiony wirnik od jawki , Jakież było moje zdumienie kiedy " rozbebeszyłem" taki wirnik . Wyglądał identycznie jak od alternatora a zamiast uzwojenia wzbudzenia był magnes w kształcie pierścienia. W twoim przypadku wystarczyło by dobrać magnes neodymowy o odpowiednich...
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
To w Polonezie występował jakiś inny, który nie miał problemu z migającą kontrolką? Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne, to jaki jest ciąg przyczynowo-skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego...
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Wykorzystać mógłbyś tylko stojan. Wirnik musiałby być zbudowany z magnesów - kolejno bieguny N-S-N-S-N-S.... albo być odpowiednio uzwojony i zasilany prądem wzbudzenia. Poszukaj opisu alternatora od samochodu - zobacz, jak zrobiony i podłączony jest wirnik. Wmak
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
Proszę bardzo, najprostsza prądnica prądu zmiennego. Szczelina między magnesem, a cewką powinna być jak mała, ok. 1mm. Można dołożyć druga cewkę po przeciwnej stronie, czy nawet kilka cewek wokół wirnika i odpowiednio je połączyć. Zobacz sobie jak jest zbudowany alternator samochodowy.
Widzisz ten prostokąt po lewej stronie na twoim obrazku? To jest regulator. Po jego prawej masz wirnik a dalej stojan i diody. Widzisz że przewód od góry regulatora idzie właśnie do D+? Stąd właśnie ma zasilanie plusem przez żarówkę połączoną w szeregu. Pozniej z diod wzbudzenia (tych po prawej w poziomie) idzie zasilanie na niego. Czyli w tym przypadku...
W przyszłości możliwe, że w jakieś małej elektrowni wiatrowej. Ale czy taka prądnica asynchroniczna nie musi mieć nawiniętego drutu na wirnik tak jak to jest np. w alternatorze, bo nie wiem dużo na ten temat.
(at)dextert2 Kolego - jeżeli chcesz sobie zrobić w miarę sensowną prądnicę, to proponuje alternator samochodowy (mimo wszystko). Po rozebraniu wirnika należy usunąć uzwojenie a w jego miejsce wstawić pierścień magnetyczny z magnesu neodymowego, podobny do głośnikowego. To najbardziej sprawna prądnica w wydaniu niskobudżetowo - domowym. To na fotografii...
Witam! Zwracam się do Was z pewnym pomysłem, chciałbym abyście mi pomogli zaprojektować sterowanie silnika impulsowego ~1kW Silnik ma napędzać 1 alternator także obroty jakie mógłby mieć to coś w granicach 2000... 2500obr/min I teraz tak: Posiadam 8 magnesów neodymowych 45x20. Mam zrobiony wirnik z bakelitu o grubości 20mm o średnicy ~40cm na wałku...
A jezeli bym zastosował transformator to spadek natężenia był by na tele odczuwalny by nie nadał się do ładowania?Mam do syspozycji jeszcze alternator,silnik od frani oraz od starej pralki no name.narazie tylko stoczyłem wirnik,magnesy są nie tknięte.co ty byś mi doradził ze swojego doświadczenia?napewno wykonam wersje na 12 oraz na 220v.
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
(at)lizzard A dlaczego nie pomyślisz o wykorzystaniu dużego alternatora samochodowego? Można mu przyłożyć stałe napięcie na uzwojenie wirnika, albo nawet zamienić je na porządny neodymowy magnes pierścieniowy o stosownych wymiarach, usunąć diody, dodać hallotrony oraz sterownik. Masz wtedy duży, niskonapięciowy silnik BLDC małym kosztem. :D z wszystkimi...
piszac o powierzchni stojana mialem na mysli ta walcowa przestrzen wewnatrz stojana na ktora oddzialywuja sily magnetyczne i chyba zgodzisz sie ze to te sily poruszaja wirnik wiec tak na logike podobne sily trzeba przeniesc poza wirnik a przy podobnych parametrach magnesow zapewne i pola powierzchni musza byc podobne (pamietaj ze moc przyciagania magnesu...
Może laptop jest używany w pobliżu silnych rozproszonych pól magnetycznych, spawarki, transformatory, dławiki rozdzielnie napięcia, prądnice lub alternatory samochodowe i inne. Jeśli kojarzy ci się jakieś źródło silnego pola elektromagnetycznego w pobliżu laptopa, umieść pod nim troche blachy stalowej, najlepiej transformatorowej jako ekranowanie i...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
..To, co mnie najbardziej interesuje Będę wdzięczny za odpowiedź... 1 średnica drutu - zależy ile amper i w jakich warunkach chłodzenia będzie w nim płynąć.P=UxI jak chcesz 1kW na 250V to 4 A - wystarczy przekrój drutu 1 mm² (Φ drutu trzeba wyliczyć).Jeżeli prądnica ma pracować w warunkach jak alternator samochodowy (na maszcie) to można...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę. Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
hevet2: Kupować nowego nie chcę. Mam takiego połamanego szrota (agregat) i to raczej zabawa i próba naprawy. Silnik udało mi sie uruchomić. Po odpaleniu dał bardzo wysokie napięcie (350V) i zanim zdążyłem zjechać w dół na obrotach to padł. Pewnie wtedy te magnesy odpadły i je zmieliło (możliwe że te "wgnioty" uzwojenia to od tych magnesów). Chętnie...
A prąd nie jest czasem ograniczany normalną wydajnością? W bateryjce 'paluszku' też nie ma elementu mierzącego prąd... a przy zwarciu 1.000.000A nie odda. Prąd wzbudzenia nie rośnie w nieskończoność - to jest chyba główny mechanizm ograniczania wydajności prądowej. Do tego wirnik, po przekroczeniu pewnego prądu wzbudzenia nie będzie już 'silniejszym...
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: http://lisciasty_pl.republika.pl/altek1.... http://lisciasty_pl.republika.pl/altek2.... Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić...
Np. SG15L035, tak od Renault. Między kłami na wirniku są magnesy odizolowane od kłów przekładkami bakielitowymi i przymalowane w orginale bezbarwnym lakierem.
Ale jak próbowałeś na skalarnym, to spróbuj na wektorowym i zobacz. Okazuje się że falownik był prawdopodobnie w trybie wektorowym z danymi silnika z poprzedniego życia falownika, stąd możliwe problemy z kręceniem na biegu jałowym. Po zrobieniu autotuna silnik działa ok bez obciążenia. Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi,...
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Typowy alternator ale czy jest samo wzbudny cięszko określic ale"cytat: Wiekszosc alternatorow ma uzwojony zarowno stojan jak i wirnik (no bo jak dzialalaby regulacja U). Gdyby wirnik alternatora byl zrobiony z magnesu trwalego to oczywiste jest ze nie potrzebowal by zasilania z zewnatrz (czy z twornika) aby wytworzyc okreslone U i mozna by bylo z niego...
A nadwyżkę mocy może spożytkuję na jakąś mini chłodziarkę do napojów na ogniwie peltiera. Tu potrzebne z 50 W przez godzinkę:) . No właśnie dlaczego nie budują kilku watowe dynama. Bo większe nie potrzebne . Czy jednak da radę wykonać o mocy min. 50-100W? Może neodymy przy obręczy a ruchome uzwojenie przy ramie? Np. przy zjeździe czy hamowaniu uzwojenie...
Wydaje mi się że tu potrzebny jest zwykły regulator napięcia ( stabilizator) zewnętrzy, nie ingerujący w wirnik czy stojan. A swoją drogą czy to na pewno alternator ? Pozdr.J.
Witam Najłatwiej zrobić sobie silnik BLDC z wirującym rotorem typu autrunner tak jak sie przerabia silniczki z CD romów do celów modelarskich.W większej skali najlepiej taki silnik zrobić z alternatora od motoru.Stojan ma przeważnie 18 zębów a na rotorze umieszczamy odpowiednią liczbę biegunów do sposobu nawijania stojana.Do zasilania używamy klasycznego...
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej zapomnieć. Radioamator Staszek Widać że dalej nie...
Ok. Zwracam honor. Można nazwać i tak. Wirnik obraca się z taką samą prędkością z jaką wiruje pole magnetyczne, a więc spełnia wymogi definicji. Mnie jednak chodziło o to, że cechy "synchroniczna" nie używa się w nazewnictwie ze względu na niestałość obrotów w ogóle. I tylko o to. Czyli alternator jest prądnicą prądu przemiennego, najczęściej trójfazową,...
Trzeba było kupić silnik BLDC lub chociaż taki na 200V. Są na allegro. Jak chcesz 12 V to czemu nie zrobisz ze zwykłego alternatora. Wg mnie taniej a przekładnie można zrobić lunchową (zębatki ładnie wycina się na leserze) niż przezwajać to co masz. Na złomie alternator z golfa 4 czy astry G (2) jest do kupienia za 50 pln. Jak jednak chcesz wykorzystać...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Przede wszystkim, bez zdjęć, to jest raczej zgadywanie. Choć słusznie chyba trafione, że to alternator. Więc poczytaj sobie o budowie rzeczonego, a potem zadawaj pytania o to, czy możesz to przerobić na silnik poprzez wklejanie magnesów. Mała podpowiedź: sprawdź, czy ma komutator na wirniku i ile ma działek, to się wyjaśni.
Jak już wspomniałem w poście #24, wirnik podpięty pod 12 V, rzeczywiście działa jak magnes i przy odłączaniu od źródła zasilania, jest przeskok iskry, więc ci, którzy stosują ten sposób, wątpiliby w awarię wirnika. Nie wiem, czym strugał, bo nie było mnie przy tym, ale gość raczej wie, co robi; warsztat ma nieźle wyposażony; zawiozłem kiedyś do niego...
Tak to prawda. Tylko co to jest za czujnik halla? Hallotrony... Czemu trzy wyprowadzenia ma? Tak pokazuje google grafika... I ten schemat jest moja baza do budowy... Zamiast tyrystora zastosuje tranzystora bdp495 takie znalazlem na luzie. Dwa i analiza napięciowa czy nie spali bramkę bazę... Typ npn... Chciałem spróbować możliwości moje po udarze mózgu...
A no nie mam pojęcia! Jak bym miał to bym nie pytał. No w końcu jakieś konkrety podajecie. Pomysł z trzema cewkami ma sens, i przestawionym wirnikiem. xxxxxxxxx Ta prądnica od junaka jest tak samo zbudowana jak moja i alternator ktoś zrobił. Tak wnioskuję że zastosował gość pomysł Błażeja. Trzy cewki , jakiej grubości drut??? ile zwojów??? ile magnesów...
Dobrze, bardzo dobrze. Ocena: dostateczny. Tak się pastwili kiedyś nauczyciele. :D Całkiem fajnie rozumujesz. Jednak są pewne błędy... Twoje obliczenia nijak się mają do twoich pomiarów. Trzeba je podzielić przez dwa. Jak widać na oscylogramach (chwała ci za nie!) na jeden obrót wału (czas między dwoma impulsami impulsatora) wypadają trzy pełne okresy...
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
wirnik alternator magnes magnes wirnik alternator magnes
zmniejszyć moment obrotowy amazon assistant radia subaru
windows vista 17mb140 panasonic
Jak wyłączyć tryb demo w telefonie Panasonic? Pralka nie kręci bębnem i trze - możliwe przyczyny