zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Można by nawet wstawić taki magnes o kształcie pierścienia zamiast cewki I własnie tak jest zrobiony wirnik od jawki , Jakież było moje zdumienie kiedy " rozbebeszyłem" taki wirnik . Wyglądał identycznie jak od alternatora a zamiast uzwojenia wzbudzenia był magnes w kształcie pierścienia. W twoim przypadku wystarczyło by dobrać magnes neodymowy o odpowiednich...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
zasada dzialania jest taka sama jak w samochodowych alternatorach z ta ruznica ze w alternatorze nie ma diod sa one w regulatorze regulator motocyklowy o jaki wam chodzi to nic innego jak mostek 3fazowy + regulator pradu wzbudzenia zalany w calosc
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę. Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Jak już wspomniałem w poście #24, wirnik podpięty pod 12 V, rzeczywiście działa jak magnes i przy odłączaniu od źródła zasilania, jest przeskok iskry, więc ci, którzy stosują ten sposób, wątpiliby w awarię wirnika. Nie wiem, czym strugał, bo nie było mnie przy tym, ale gość raczej wie, co robi; warsztat ma nieźle wyposażony; zawiozłem kiedyś do niego...
Polecam przeróbkę np. tego alternatora: http://allegro.pl/item247952040_alternat... Wystarczy tylko inaczej podpiąć uzwojenia (nie trzeba przezwajać!!!) i mamy alternator wolnoobrotowy z regulatorem, lub wstawić magnes w wirnik i jest super. Dla porównania: -- alternator przed przeróbką prąd max. 120A, początek ładowania...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Wirnik to magnes neodymowy - jest to opisane w http://www.nesail.com/detail.php?product... Z diodami Schottky, jak jeszcze wybierzesz typ o małym napięciu przewodzenia, uzyskasz ponad 1W. A przy szybkich obrotach - 6000obr/min - powinieneś dostać napięcie 24V (szczytowe), i wtedy już nie będzie miało wielkiego znaczenia, jakie diody - 50W powinieneś...
witam wszystkich wczoraj odpisywałem ale nie wiem czemu znikneło to co pisałem albo moze nie wysłałem :) dziekuje za odpowiedz na moje pytanie. Czytałem sporo na tym forum ale jednak ma pytanie mam stary alternator 24v nie wiem ile amper. Był wyjety z kamaza starego wiec i lata ma swoje. Chce rozbic wirnik wyjac cewke i wstawic w niego magnes neodymowy....
Witam, Zainspirowany silnikiem DC z neodymami w konfiguracji https://obrazki.elektroda.pl/8402138300_... Użyłem drutu nawojowego o średnicy 0.5 mm i testowo nawinąłem jedną cewkę (2.5 ohm) wypełniającą szczelinę w ponad 3/4 objętości, tak na oko ok 150 zwojów, grubość ramienia cewki ok 10x7 mm. Między magnesami a cewką jest ok 1,5-2...
Ciekawiła mnie zasada działania alternatora, więc znalazłem sobie w garażu takowy i rozebrałem. Ogólnie rozumiem jak on działa, ale nie potrafię dojść do tego, w jaki sposób strumień magnetyczny wirnika pazurowego wychodzi prostopadle do cewki na stojanie. Znalazłem rysunek: http://obrazki.elektroda.net/66_12249526... który rozumiem tak, że...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony : http://www.autofelicia.republika.pl/rele...
Wie ktos moze jak podłaczyc ten alternator. Jest on założony ale nie podpiety w ursusie c-330 z (-) na obudowie. Alternator to magneton typ 443-113-516 12V 42A
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Czy mogę użyć aluminium do zrobienia wirnika w alternatorze i nakleić magnesy
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Witam. Usiłuje zrobić generator na neodymowych magnesach z alternatora. Przerobiłem już wirnik, wkleiłem magnesy. Mam problem jak połączyć końcówki uzwojeń. Jest cześć końcówek. Chciałbym uzyskać napięcie 230 V. Dzięki za odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/3718444400_...
Jakiej średnicy jest cały silnik? To znaczy wirnik z magnesami?
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Większość generatorów ma rdzeń w którym "łatwiej" i w kontrolowany sposób zamyka się pole magnetyczne. Zamiast klecić kiepski i kosztowny generator można przerobić alternator wklejając w wirnik odpowiednią ilość magnesów neodymowych.
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Witam szanowne grono. To mój pierwszy post. Czy to zakręci się?: Wyjmujemy wirnik z samochodowego alternatora, odwijamy uzwojenia, rozsuwamy połówki (chyba ciężko tego dokonać) i umieszczamy jeden pierścień magnesu neodymowego wewnątrz wirnika (w osi). Moim zdaniem bieguny boczne magnesu "rozejdą się" zgodnie z kształtem zębów wirnika. Jeżeli stojan...
Turbiną wiatrową, stąd max obroty. Obroty wirnika to 300RPM do tego przekładnia 1:8. Większe przełożenie trudno uzyskać a koszt magnesów do budowy prądnicy osiowej powala. A na magnesach ferrytowych to musi być kolos.
Alternator to własnie prądnica prądu zmiennego.... WSK 175 miała własnie taki z wirnikiem magnetycznym.Wirnik jest po prostu magnesem.
https://obrazki.elektroda.pl/9486390100_... To jest zwykły wirnik alternatora samochodowego. Pojedyncze uzwojenie jest nawinięte na rodzaj szpulki, której kołnierze mają "zęby" zagięte do siebie na "mijankę". "Zęby" to nabiegunniki są połączone wewnętrzną tuleją szpulki. Do sąsiednich zębów "podłącz" pole twojego neodyma (linia zielona)....
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Po pierwsze, nie jest to prądnica prądu stałego. To jest alternator z wirnikiem z magnesem stałym. Jak kto woli, dynamo. Zasada działania jest stosunkowo prosta. Takie samo rozwiązanie było stosowane dawno temu w motocyklach japońskich (lata '70) i w WSK 175. Podstawowa zasada, każda kolejna sąsiadująca cewka musi być nawinięta w przeciwnym kierunku,...
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Np. SG15L035, tak od Renault. Między kłami na wirniku są magnesy odizolowane od kłów przekładkami bakielitowymi i przymalowane w orginale bezbarwnym lakierem.
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Wydaje mi się że tu potrzebny jest zwykły regulator napięcia ( stabilizator) zewnętrzy, nie ingerujący w wirnik czy stojan. A swoją drogą czy to na pewno alternator ? Pozdr.J.
Witam wszystkich. Czy do schematu uzwojenia wstawionego przez gringocorp prawidłowe rozmieszczenie magnesów na wirniku powinno być takie jak dla schematu 1 czy 2 wg załączonego szkicu? Przyznam że za chiny nie rozumiem uzwojeń ułamkowych. Jak dla mnie ilość par magnesów powinna być zgodna z iloscią par biegunów - czyli schemat 1 ale wtedy dwa bieguny...
magnes wirnik alternator magnes wirnik wirnik magnes
cewki gwiazdę błąd p0638 napinacz pasek rozrząd
Czarne poziome linie na wydruku Brother HL-2300 co 26 lub 94 mm Za mało wody w pralce Amica WAS610ELT - przyczyny