Stożki mają być dokładnie zgodne bez klina. W domowych warunkach nałożyć trochę proszku szklanego (lub prawdziwego ściernego) w papce z naftą i dotrzeć dokładnie do siebie, bez dociskania, obracając koło na wale bez klina. Wystarczy docisk z ciężaru koła zamachowego. Tak długo aż się zaczną zakleszczać samą siłą tarcia "na czysto". Dopiero potem wyczyścić...
dzięki za poradę. Udało się zdjąć koło za pomocą solidnego dwuramiennego ściągacza do łożysk i młotka gumowego (koło mocno przytrzymywał obcięty i zdeformowany kawałek klina). Po założeniu nowego klina kosiarka pracuje prawidłowo (brak uciążliwego falowania obrotów i utraty mocy). Wiele osób na forum ma problemy z falującymi obrotami w tej serii silników,...
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Poszukuję koła magnesowego (posiada 16 "skrzydełek") do kosiarki z silnikiem Briggs & Stratton 450 series 148 Dane silnika : MODEL 9T502, TYPE 2037B1, CODE 08218 Najchętniej sprawne, używane.
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Zerwany klin na kole magnesowym.
Może założyłeś odwrotnie membranę i uszczelkę? Odgłos tarcia to oczywiście hamulec. Do sprawdzenia też wpust na kole magnesowym.
Po pierwsze. Benzyna dociera do cylindra?? Świeca mokra??? Po drugie zobacz czy nie jest ścięty klin na kole magnesowym. Odkrec nakrętkę i zobacz.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Masz przestawiony zapłon. Musisz zmienić klin na kole magnesowym.
Sprawdź też klin pod kołem magnesowym.
Olej w silniku jest? A czy nie można go obrócić za metalową siatkę która jest przykręcona do koła magnesowego?
Może ścięło klin koła magnesowego.
4. jak się w tym silniku reguluje obroty Podginasz blaszkę o którą zaczepiona jest spręzynka, ma być ~3000 obrotów. Sprawdź wpust na kole magnesowym.
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Odległość cewki zaplonowej od koła magnesowego kosiarka Briggs & Stratton550 odkreciłem cewke do czyszczenia i nie zmierzylem przed
ojdyr ale słuchaj mam ten stary klin przed sobą , przemierzyłem go i wszedłem na allegro znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/klin-kola-magnesowego-... ten mój klin ma takie same wymiary to czemu mam go wymieniać? koszt to nie problem ale chodzi mi czy to pomoże...
Mam problem z silnikiem Briggsa 12,5 hp. Po odpaleniu urywa klin na kole magnesowym. Po założeniu mocniejszego, stalowego rozerwało koło magnesowe Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?
Przy uderzeniu często ścina klin na kole magnesowym.
Na plaka zapala? Obroty masz na stałe ustalone bez regulacji. Nie zerwało klina na kole magnesowym? Po zimie paliła?
To będzie chyba ten, śruba regulacyjna wykręcona półtora obrotu. Jest to ustawienie początkowe do regulacji. http://obrazki.elektroda.pl/5448648200_1... Jeżeli się nie mylę, to ten silnik ma zapłon z przerywaczem, jest on pod kołem magnesowym.
Witam, jaka powinna być w tym silniku odległość między cewką, a kołem magnesowym? Cewkę zdjąłem, bo musiałem zdjąć kolektor, a z rozpędu nie wymierzyłem, czy 0.2 mm będzie dobrze?
czy jednak klin koła magnesowego. Od tego zacznij. Kolejny krok, to druga strona wału korbowego jak i on sam. Co napędza ten silnik?
ok dzieki, to teraz tylko kolo magnesowe zamontuje i powinno śmigać.
Oleju, powinieneś wlać dokładnie 0,6 litra. Przepustnica przed odpaleniem i sprawnym regulatorze powinna być maksymalnie otwarta. Na zdjęciu jest pokazany łącznik przepustnicy z regulatorem. Rysunek przedstawia kształt łącznika. http://obrazki.elektroda.net/17_12478517... http://obrazki.elektroda.net/0_124785254... Musisz tak dobrać długość...
Chyba odpowiedz sama się nasuwa?? Przecież koło magnesowa ustala punkt zapłonu we właściwym miejscu...
Iskra standardowo (koło magnesowe - cewka) ale zasilanie rozrusznika elektrycznego oczywiście z akumulatora.
Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Zobacz czy klin na kole magnesowym nie jest ścięty. Może być też świeca lub dużo nagaru.
Przekręć kolo magnesowe, tak aby magnesy były naprzeciw cewki i wtedy zmierz odległość.
Ważna jest przerwa powietrzna między cewką a kołem magnesowym. Im mniejsza tym lepsza byle koło nie ocierało o cewkę. Typowo jest to od 0,3 - 0,7 mm.
Witam jeszcze raz nóz założony i sytuacja się powtarza- kosiarka przez moment chce zapalić a później znowu wyrywa rączke szarpaka czy ktoś ma jakiś pomysł na te bestie? klin na kole magnesowym jest na pewno dobry :cry:
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Czy mechanizm przepustnicy i klapa regulatora odśrodkowego (biały plastik przy kole magnesowym) chodzą delikatnie? Czy nic ich nie blokuje? Co do działania dźwigni, to będę jeszcze myślał, bo wszystko wygląda OK. Dodano po 6 EDIT tu masz taki filmik, jest wyjaśnione co i jak, może się przyda. http://www.youtube.com/watch?v=8atnwA4D5...
Dzięki za info to chyba padły cewki bo nie iskrzy z kabla wn do masy przy obrocie koła magnesowego muszę kupić nowe i dokonać próby
To jak wszystko odpięte,cewki podmienione na sprawne i dalej nic to wychodzi że winne jest koło magnesowe,bo nic innego nie zostaje.
https://allegro.pl/oferta/briggs-stratto...
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Kręcić na chama kołem magnesowy. Tylko że i tak blok na śmietnik się będzie nadawał.
Dzięki Rycho T. Chyba rzeczywiście klin, bo gdy przytrzymałem od dołu nóż, to koło zamachowe - magnesowe można obrócić na wale. Jutro zdejmę koło zamachowe i zobaczę.
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
Wałek jest kompletny. Te "blaszki" to odprężnik i współpracuje on z popychaczem zaworu wydechowego. Co do obrotów to, patrząc na kolo magnesowe, w prawo. A silnik, to pewnie jakiś Briggs&Stratton OHV.
Z własnego doświadczenia wiem, że po odbiciu szarpanki spaliny leciały do gaźnika... Kolega może odpala ten silnik bez noża? Dodano po 1 Albo klin na kole magnesowym ? Prosty?
Miał ktoś podobny problem? Tak. U mnie w moim przypadku ścięty był klin na kole magnesowym, na wale. Po wymianie klina wszystko wróciło do normy. Sprawdź jeszcze kompresję czy jest i napisz ile bar wynosi.
Klin a w zasadzie wpust czółenkowy służy tylko do ustalenia położenia!!! Nie powinien przenosić żadnych sił! Cały moment obrotowy ma przenosić siła tarcia miedzy stożkiem na wale a stożkiem w kole magnesowym! Za słabo dokręciłeś lub powierzchnie stożkowe są uszkodzone. Najczęściej uszkodzenie występuje po ścięciu wpustu w pobliżu jego gniazda. Trzeba...
Możliwe że jest naciągnięta linka i hamulec ociera o koło magnesowe. Znajdziesz go z tyłu silnika.
Kosiarka partner miała elektryczny rozrusznik i tam występowała takie koło magnesowe. Teoretycznie powinno pasować tutaj ale czy na sto procent to ciężko powiedzieć.
może jeszcze być ścięty klin na kole magnesowym, a co do ssania to od razu trzeba wyłączyć a nie czekać aż się zagrzeje
Kosiarka po uderzeniu w kamień zgasła ponieważ pękło koło magnesowe i przestawił się zapłon, a przy tym też popękał nóż. Kupiłem używane koło, a nóż pospawałem, po odpaleniu ponownie ścięło mi klin, ponieważ otwór pod wałek miał jajo i mocowanie noża (tulejka) była pęknięta czego nie zauważyłem wcześniej więc ją jeszcze pospawałem, a otwór jajowaty...
Witam, szukałem podobnych tematów ale nic nie mogłem znaleźć. Problem jest następujący, silnik jest po dotarciu zaworów, wymianie filtra powietrza, świecy oraz cewki. Silnik nie daje zadnych oznak życia, zalewa się świeca chociaż iskra jest. Wymieniany był rownież klin na kole magnesowym oraz czyściłem gaźnik. Może ktoś wie czemu nie chce odpalić?
Jeśli cewka jest ta sama, co przed remontem, to skąd taka odległość. Zalecana jest taka odległość jak podałeś. Spróbuj pokombinować (podpiłuj, rozwierć), aby przybliżyć cewkę do koła magnesowego, to poprawi jakość iskry. Może zajdzie potrzeba podmienić cewkę.
Jednak sprawa nie była rozwiązana. Na rozwiązanie naprowadził mnie serwisant. Uderzenie noża w twardy element powoduje zgniecenie klina koła magnesowego i tym samym przestawienie zapłonu, co powoduje nierówną pracę silnika. Dorobiłem ściągacz, bo koło delikatne. Wymieniłem klin (chyba aluminiowy) i jak ręką odjął.
W którym miejscu znajduje się ten adapter? Przy kole magnesowym czy gdzieś przy misce olejowej? A wał wydaje się być w całości, nie wygląda żeby było cokolwiek urwane. W którym miejscu powinien być ten element? Dziękuję
Luz pomiędzy cewką a kołem magnesowym 0,65 mm jest za duży. Moim zdaniem luz 0,35 mm będzie właściwym i wpłynie na "bogatszą" iskrę. W każdym razie wspomniany luz nie może być zbyt duży, ale i nie może być za mały tj. aby koło magnesowe ocierało o cewki. Sprawdź, czy klin na wale nie jest ścięty, bo wówczas zapłon będzie przestawiony.
Na 99% będzie ściety klin na kole magnesowym, a co za tym idzie jest przestawiony zapłon. Przy okazji trzeba sprawdzic czy nie skrzywił sie wał i nóż, sprawdzic stan piasty noża.
https://obrazki.elektroda.pl/1480784400_... Myślę, że autorowi chodziło o to czarne skrzydełko (czy jak to inaczej nazwać?). To od przepustnicy. Co nie zmienia faktu, że też raczej nie ma prawa o nic ocierać. Mhmm Tak, to miałem na myśli. Obciera tylko w jednym punkcie i to dość lekko. Moim zdaniem to nie tu problem leży, chociaż nie...
Kolego, czy możesz mi rozwinąć bardziej swoją wypowiedź, jeśli chodzi o cewki z "innej wsi"? Wartość cewki powinna mieć około 0,30 Ω, stara cewka jest zepsuta, gdyż pokazuje ciągle zmienne wartości, natomiast nowa ma te 0,13 Ω, to zdecydowanie za mało. Próbuję ustalić, czy między cewkami, które wam tu przedstawiam, jest jakaś różnica, bo nie wiem, czy...
Mam traktorek VARIOLUX EL63 z sinikiem Briggs&Stratton model 120000 190cm z 2004r po wymianie klina na kole magnesowym na rozruszniku obraca 2 razy a na szarpaku odbija,gażnik sprawdzony luz na zaworach 0.15-0.20 luz na cewce 0.20 proszę o sugestię. Pozdrawiam Marian
wykręciłem koło magnesowe i sprawdziłem na wale od góry ze ten luz jest dosc spory (nie tylko góra dół ale i ulega delikatnie na boki) co powoduje ciężką prace wału. na kole magnesowym jest pekniecie niewielkie mam nadzieje ze uda sie to zregenerować jesli chodzi o korbowód i reszta sztywno sie trzyma
Witam wszystkich. Przeczeszałem forum odnośnie podobnych tematów, ale żaden nie pomógł mi do końca rozwiązać mój problem. Mam kosiarkę Viking MB650 z silnikiem Briggs 675EX. Silnik na zimnym odpala za pierwszym razem. Kiedy już się nagrzeje trochę, to nie jest w stanie odpalić. Odpala jedynie w przypadku, gdy ostygnie albo docisnę dźwignię od ssania...
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Witam Mam kosiarkę z silnikiem silnik Briggs & Stratton 675 series ready start. W wyniku uderzenia nożem o przeszkodę skrzywieniu uległ wał i został zerwany klin na kole magnesowym, skutkiem jest to, iż kosiarka nie pali. Dokonałem następujących czynności: - wyprostowałem wał - zmieniłem klin, zapłon ustawiony - zerknąłem też na kółka rozrządu - są...
Dzień dobry, jak w temacie silnik marki Briggs and Stratton nie odpala. Zrobiłem remont, lecz nic to nie podziałało. Gdy próbuje odpalić wydobywa się biały dym z gaźnika i można zaobserwować, że silnik ma tendencje do odpalenie ale coś mu przeszkadza w tym. - Model: 12F802-2050 - Klin na kole magnesowym cały - Rozrząd złożony na znaki - Świeże paliwo...
Dzięki bardzo , dawałem chyba za wielki luz między zaworami .Sprawdzę wieczorem i dam znać czy pali. Dodano po 11 Dalej nic ,z aku kręci kiepsko , mam ściągnięty starter bo zerwało linke . Nawijam linkę na tą tuleje co jest przykręcona bezpośrednio do koła magnesowego ,ja szarpnę to niekiedy pociągnę cały traktorek ale zapali . Co jest......
Jak nie wiadomo jaki ma być luz zaworowy, to wstępnie właśnie taki się daje, jak to uczyniłeś przy drugim silniku. Czy podczas składania silnika poprawnie ustawiono rozrząd, czy klin koła magnesowego został założony a może został już ścięty. Gaźnik do regulacji, może uboga mieszanka. W przypadku pierwszego silnika (wg mnie) luzy zaworowe za duże.
Ok, klin siedzi ładnie i ani myśli się przesunąć a o zerwaniu nie ma mowy - klin wykluczony. Jutro sprawdzę jeszcze szczeliny cewka/koło magnesowe i wrzucę 20 s film jak pracuje silnik to może trochę pomoże w ocenie, bo tak to raczej trudno będzie pomóc :)
Odkręć koło magnesowe, misę i korbowód. Tłok wciśnij do samej góry i wał powinien dać się wyciągnąć. Sprawdź czy to nie krzywki lub zębatka na wałku się obraca.
Brak możliwości odpalenia silnika w kosiarce spalinowej Stiga Combi 50 SEQ B.Silnik Briggs &Stratton 575 IS z automatycznym starterem. Kosiarka po zimowym postoju odpaliła ale zaczęła nierówno pracować i gasła.Wylałem stare paliwo i wlałem"świeże".Przed uzupełnieniem paliwa wyczyściłem gaźnik. Po tych zabiegach kosiarka nawet nie próbowała odpalić.Sprawdziłem...
Witam Posiadam kosiarkę Partner P35-875DWA z silnikiem Briggsa 875 OHV . Na początku problem był taki że po wjechaniu w większą trawę traciła moc i trochę ciężko paliła, wiec postanowiłem wymienić,świecę, olej ,filtr, naostrzony nóż, wyczyścić gaźnik. Jak już to wszystko zrobiłem nalałem świeżego paliwa nie mogę za chiny ludowe zapalić...Co gorsze przy...
Zapisz numery silnika - są gdzieś na obudowie rozrusznika nad tłumikiem lub nad świecą i można wstawić short block, czyli cały korpus silnika. Gaźnik, koło magnesowe, moduł wstawisz ze starego silnika. Wyjdzie na pewno taniej niż kompletny silnik. Przy pracy bez oleju często pierwszy urywa się korbowód.
Witam wszystkich. Pragnę poinformować szanownych forumowiczów, że silnik jest już na chodzie. Przyczyną był zerwany tzn. ścięty klin na kole magnesowym. Sam powinienem się zlinczować za nie sprawdzenie tego w pierwszej kolejności. A zawór był skracany poprzez szlifowanie końcówki trzonka, tam gdzie styka się z popychaczem a potem napawany elektrodą,...
Chyba jednak gdzieś zawadziłeś nożem. Klin jest wykonany z miękkiego materiału i pełni też rolę bezpiecznika. Nowy kosztuje około 6 zł. Trzeba odkręcić śrubę koła magnesowego, zdjąć je przy pomocy ściągacza i wymienić klin, możesz zrobić to samodzielnie. W sumie 15 minut roboty.
Jaka może być przyczyna takiego zachowania kosiarki, czy może być nieodpowiednie wyprzedzenie zapłonu bo nie wiem jak sprawdzić. Wyprzedzenie zapłonu w kosiarkach przeważnie reguluje się odległością modułu/cewki zapłonowej od koła magnesowego. W tej chwili nie pamiętam jakie to są wartości (w dużej mierze zależy to od typu silnika), ale te dane można...
Witam, podczas naprawy silnika briggs okazało się, że nie był dany oryginalny klin na kole zamachowym. Niestety, z mojej winy został zerwany i w tej chwili zakładając koło na wałek jest wyczuwalny bardzo duży luz (bez klina) na kole magnesowym, przy wcięciu na klin widać uszczerbek, tak samo na wale, w miejscu wycięcia na klin widać ze jest rozszerzony....
Jeśli jest to stary model silnika, to trzeba zdjąć koło zamachowe ( magnesowe) i sprawdzić czy nie był ścięty klin, w jaki stanie znajduje się przerywacz ( przeczyścić tzw. platynki ), jaką ma przerwę (powinna wynosić ok. 0,35 mm). Po tych sprawdzeniach i ewentualnej regulacji przerwy nawilżyć kawałek filcu przy przerywaczu złożyć silnik i dokonać sprawdzenia...
Stukałem i w śrubę i w koło zamachowe w okolicy wału żeby robić jakieś mikro drgania ale nic to nie dało, psikełem też wd40. Oczywiście nie waliłem jak w kamień tylko z czuciem żeby niczego nie pogiąć. Moim zdaniem przyczyną było źle założone koło zamachowe. Tzn ktoś ( nie wiem czy fabryka czy ktoś już przy tym grzebał ) ale wygląda na to, że koło zamachowe...
ale do samego odpalenia i sprawdzenia silnika nie jest wymagany. bubu1769 , piszesz totalne bzdury, przy takim odpalaniu silnika kosiarki bez zamontowanego noża może w błyskawicznym tempie dośjć do obcięcia klina przy kole magnesowym silnika. Może też porządnie "nadwerężyć" rękę która ciągnie za sznur rozrusznika gdy silnik któremu brak "zamachu" który...
Witam. Problem podobny jak w innych tematach, niestety nie pomogły w moim przypadku. Posiadam kosiarkę z silnikiem Briggs&Stratton 3.5 classic, problem jak w temacie czyli silnik po odpaleniu minimalnie zmienia obroty i co jakiś czas słychać wystrzały w tłumiku. Nowe części : świeca, filtr powietrza, membrana gaźnika (gaźnik jedna sprężynka, membrana...
Silnik gasnie ale po kilku minutah mozna go odpalic,swiece wymieniałem chyba jest ok chociaz mam jeszcze małe wątpliwosci co do układu zapłonowego.....orginalnie była założona cewka a pod kołem magnesowym jest chyba to bedzie kondensator z przerywaczem,na tym układzie nie miałem iskry.Załozyłem cewke ktora nie potrzebuje kondensatora i iskra jest ale...
Witam Państwa, problem jak wyżej. Briggs 550e na podwoziu Solo, problem z falującymi obrotami. Gaźnik rozebrany 3 razy i wyczyszczony, nowa świeca i filtr powietrza. Kosiarka służyła nam do testowania mierników obrotów silnika , myślę że sami nabroilismy zwiększając obroty ręcznie, nie odpinajac regulatora obrotów. Czy to możliwe żeby posypał się ten...
To chyba wezmę się za próbę zamontowania noża. Może ktoś się jeszcze wypowie. Z tym gwintowaniem to myślałem, że postąpie następująco. Pierw wymontuje silnik z karoserii. Położę go na stole piastą do siebie. Chwycę za piastę francuzem i zacisnę, tak aby zablokować wał. Klin na piaście wygląda bardzo solidnie. Napewno jest solidniejszy niż ten na kole...
Sprawdź w jakiej odległości znajduje się cewka zapłonowa od koła magnesowego, zdaniem fachowców odległość ta winna wynosić ok. 0,3 mm. Ponadto zbadaj, czy kable lub wyłącznik zapłonu nie jest uszkodzony tj. może on ciągle jest w poz. "wyłączone". Traktorek powinien mieć wyłącznik zapłonu pod siedzeniem kierującego, czyli jeśli nie siedzi na nim kierujący,...
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Witam! Po wymianie pękniętego przewodu dolotowego (gaźnik - głowica) kosiarka nie wchodzi na wysokie obroty. Zaraz po starcie ma przez chwilę wysokie obroty , po czym spadają do minimum a do tego są bardzo nieregularne. Dodatkowo dymi z tłumika, a świeca czarna. Świeca nowa, szczelina 0,67 mm, cewka od koła magnesowego 0,3mm, w gaźniku wyczyściłem co...
Witam Rychu Złożyliśmy dzisiaj silnik według Twoich wskazówek, założyliśmy na ramę traktorka i odpaliliśmy :cry: zapalił przez chwile i przestał palić, okazało się ze zarwało klin na kole magnesowym -jaka może być przyczyna? Dodam że były założone kola pasowe na napęd do pompy Jest jeszcze jedna sprawa -wcześniej gdy był odpalany silnik za pomocą rozrusznika...
Witam Mam kilka pytań odnośnie silnika Briggs 35 classic. Może od początku. Niedawno nabyłem kosiarkę z takim silnikiem ale uszkodzoną - nie odpalała. Po naprawie wyłącznika (tego zwierającego cewkę do masy) oraz wymianie świecy i ustawieniu przerwy między modułem a kołem magnesowym udało mi się ją odpalić ale praca nie była zbyt równa. Także wyciągnąłem...
Ad 1/ Na podstawie zdjęć klin oceniam jako konieczny do wymiany mimo braku objawów zerwania. Proponuję użycie oryginalnego - aktualny na pewno nie jest oryginalny. Sugeruję również dokładne obejrzenie rowka wpustowego w kole magnesowym. Ad2/ Zalecany przez Briggsa luz na zaworze wydechowym to w tym silniku 0,18-0,23 mm. Zatem podany przez Ciebie luz...
Świeca była wymieniona miesiąc temu. Próbowałem zmieniać szczelinę między elektrodami, jednak bez zmian. Poniżej zdjęcia koła i klina. Na kole magnesowym widać małe obrysowanie, jakby tarcie o metal. Klin według mnie ok http://obrazki.elektroda.pl/8435270600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2067729800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6303552200_1...
No ja już podłączałem tym schematem i jak przekręce na rozruch to mi bezpiecznik pali, zauważyłem że w tym styku B to ja mam fioletowy kabel który łączy się z czarnym kablem od cewki i dlatego zwarcie robi i wywala bezpiecznik, czyli gdzieś gdzie indziej muszę wpiąć tylko gdzie? tylko dziwne że muszę kabel dokładać bo przecież żadnym tamtym nie podam...
Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z rozwiązaniem problemu silnika Briggs 190cc a problem wygląda tak że po rozgrzaniu około /2min/ obroty zaczynają falować w momencie wzrastania obrotów zakopci na czarno. Świeca zakopcona i co mnie się zdaje bardzo dużo pali a wydaje mi się bo kosiarke kupiłem za przysłowiową flaszke bo stara kosiarka mi się skończyła....
rycho t z silnika z pod koła magnesowego wychodzi jeden kabel czerwony i ma na sobie zgrubienie pewnie diodę pod koszulką Dokładnie, to jest dioda prostownicza, więc niema regulatora. Sprawdzałeś ją? Schematu do GTS 150 nie mogę znaleźć, ale daję dwa do MTD, ze światłami i bez, Może pomogą. Też są tylko z diodą na kablu. http://obrazki.elektroda.pl/4984046200_1...
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
Możesz odkręcić nakrętkę koła magnesowego tak na równo z końcem wału i jedna osoba trzyma silnik za koło w powietrzu a druga młotkiem w wał z wyczuciem i puszcza :) (jak się uprze da się samemu - ja samemu sobie muszę radzić). Wał nawet jak "przytarty" od korbowodu to jest to naniesiona warstwa aluminium a nie stopione żeliwo, także drobnym papierkiem...
Mam problem z glebogryzarką. Jest w niej silnik briggsa 450 series 148cc powiedziałbym że praktycznie identyczny mam w kosiarce spalinowej różnica na pewno jest w kole magnesowym. Glebogryzarka ma jeden duży magnes, kosiarka dwa duże i jeden mały. Sprzęt ma około 4lat używany góra 5h w ciągu roku. Paliła świetnie i bez problemu ostatnio używana w maj-czerwiec....
Witam. Mam traktorek MTD, silnik Briggs&stratton 12HP 281707, kilka dni temu noże w kosisku zahaczyły o coś na nierównym terenie i gwałtowanie się zatrzymały, silnik dalej pracował, niestety po wyłączeniu silnika już nie chciał na nowo odpalić. Czytałem, że to może być klin, rozebrałem obudowę silnika ale czy da się bez zdjęcia koła magnesowego sprawdzić...
Przyczyn może być wiele, począwszy od wady/zanieczyszczenia gaźnika, skoro potrafi na te dwie sekundy odpalić tak jak pisze w pierwszym poście. Ale nóż ma tylko taki wpływ że do odpalanie musi być przykręcony, bo poniekąd służy jako koło zamachowe (tak jakby dodatkowe). Odpalić bez noża jest trudno, ale można to zrobić a jak (w jakiej pozycji) jest...
Witam, posiadam kosiarkę MTD 46 SPO z silnikiem ThorX 35 o pojemności 99cm3, według tabliczki znamionowej posiada 2,6KW przy 2750/1/min w praktyce jest to silnik 1,6KW. Miałem podobne problemy z kosiarką po około 10 latach użytkowania, kosiarka przerywała, albo gasła po chwili pracy. Wystarczyło spuścić całe paliwo ze zbiorniczka, oczyścić przewody...
być może tak mała rezystancja ma być, może tego drutu jest tak mało wymień ten kondensator, ustaw przerwę (jakąkolwiek na początek aby tylko krzywka rozwierała przerywacz) i złóż to załóż magneto i poszarp i sprawdź czy jest iskla jak nie to kup sobie cewkę elektroniczną bezprzerywaczową, zapewne takie są w nowszych wersjach tego silnika, w Briggsach...
antena magnesowy szczelina magnesowy koło magnesowy
dolna grzałka przypala uszczelka popychacz czarny nalot miedzi
schemat peugeot boxer magazyn energii
Jak zdjąć pokrętło funkcyjne w piekarniku Whirlpool AKZ 237? Rodzaj gniazda wtryskiwacza Mercedes Sprinter 903