Stożki mają być dokładnie zgodne bez klina. W domowych warunkach nałożyć trochę proszku szklanego (lub prawdziwego ściernego) w papce z naftą i dotrzeć dokładnie do siebie, bez dociskania, obracając koło na wale bez klina. Wystarczy docisk z ciężaru koła zamachowego. Tak długo aż się zaczną zakleszczać samą siłą tarcia "na czysto". Dopiero potem wyczyścić...
dzięki za poradę. Udało się zdjąć koło za pomocą solidnego dwuramiennego ściągacza do łożysk i młotka gumowego (koło mocno przytrzymywał obcięty i zdeformowany kawałek klina). Po założeniu nowego klina kosiarka pracuje prawidłowo (brak uciążliwego falowania obrotów i utraty mocy). Wiele osób na forum ma problemy z falującymi obrotami w tej serii silników,...
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Po pierwsze. Benzyna dociera do cylindra?? Świeca mokra??? Po drugie zobacz czy nie jest ścięty klin na kole magnesowym. Odkrec nakrętkę i zobacz.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Może korbowód. Zrób tak. Wykręć świecę,i zdejmij osłonę koła magnesowego tak żebyś mógł kręcić za to koło ręką. Ustaw tłok w górnym położeniu i wykonuj delikatne ruchu kołem lewo prawo i patrząc przez otwór świecy czy ruch koła magnesowego odpowiada ruchowi tłoka. Możesz też przytrzymać tłok np śrubokrętem przez otwór świecy i ruszać kołem magnesowym.
Poszukuję koła magnesowego (posiada 16 "skrzydełek") do kosiarki z silnikiem Briggs & Stratton 450 series 148 Dane silnika : MODEL 9T502, TYPE 2037B1, CODE 08218 Najchętniej sprawne, używane.
Zerwany klin na kole magnesowym.
Może założyłeś odwrotnie membranę i uszczelkę? Odgłos tarcia to oczywiście hamulec. Do sprawdzenia też wpust na kole magnesowym.
Sprawdź też klin pod kołem magnesowym.
Masz przestawiony zapłon. Musisz zmienić klin na kole magnesowym.
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Może ścięło klin koła magnesowego.
4. jak się w tym silniku reguluje obroty Podginasz blaszkę o którą zaczepiona jest spręzynka, ma być ~3000 obrotów. Sprawdź wpust na kole magnesowym.
Mam problem z silnikiem Briggsa 12,5 hp. Po odpaleniu urywa klin na kole magnesowym. Po założeniu mocniejszego, stalowego rozerwało koło magnesowe Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?
Olej w silniku jest? A czy nie można go obrócić za metalową siatkę która jest przykręcona do koła magnesowego?
Przy uderzeniu często ścina klin na kole magnesowym.
Odległość cewki zaplonowej od koła magnesowego kosiarka Briggs & Stratton550 odkreciłem cewke do czyszczenia i nie zmierzylem przed
ojdyr ale słuchaj mam ten stary klin przed sobą , przemierzyłem go i wszedłem na allegro znalazłem coś takiego : http://allegro.pl/klin-kola-magnesowego-... ten mój klin ma takie same wymiary to czemu mam go wymieniać? koszt to nie problem ale chodzi mi czy to pomoże...
czy jednak klin koła magnesowego. Od tego zacznij. Kolejny krok, to druga strona wału korbowego jak i on sam. Co napędza ten silnik?
Witam. Prosiłbym o info dotyczące ciśnienia sprężania. W moim silniku Briggs & Stratton 675 wynosi ono 2bary. Moim zdaniem jest za małe. Silnik ma problem z uzyskaniem "normalnych " obrotów. Miał też przestawiony klin na kole magnesowym. Czy może ktoś z Kolegów podać jakie orientacyjnie powinno być ciśnienie sprężana w w/w silniku? Pozdrawiam Józef
Jeżeli, to stary silnik, to pod kołem magnesowym może być przerywacz i kondensator, dlatego ten kabelek z cewki wchodzi pod koło zamachowe. Powodem, braku iskry, może być uszkodzony kondensator lub przerywacz. Oczywiście jeżeli to ten typ zapłonu, o którym myślę.
Na plaka zapala? Obroty masz na stałe ustalone bez regulacji. Nie zerwało klina na kole magnesowym? Po zimie paliła?
Czy mechanizm przepustnicy i klapa regulatora odśrodkowego (biały plastik przy kole magnesowym) chodzą delikatnie? Czy nic ich nie blokuje? Co do działania dźwigni, to będę jeszcze myślał, bo wszystko wygląda OK. Dodano po 6 EDIT tu masz taki filmik, jest wyjaśnione co i jak, może się przyda. http://www.youtube.com/watch?v=8atnwA4D5...
Witam, jaka powinna być w tym silniku odległość między cewką, a kołem magnesowym? Cewkę zdjąłem, bo musiałem zdjąć kolektor, a z rozpędu nie wymierzyłem, czy 0.2 mm będzie dobrze?
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Oleju, powinieneś wlać dokładnie 0,6 litra. Przepustnica przed odpaleniem i sprawnym regulatorze powinna być maksymalnie otwarta. Na zdjęciu jest pokazany łącznik przepustnicy z regulatorem. Rysunek przedstawia kształt łącznika. http://obrazki.elektroda.net/17_12478517... http://obrazki.elektroda.net/0_124785254... Musisz tak dobrać długość...
Jaką masz przerwę między cewką a kołem magnesowym? Powinna być około 0.2mm, powierzchnia rdzenia cewki powinna być czysta nie skorodowana.
Chyba odpowiedz sama się nasuwa?? Przecież koło magnesowa ustala punkt zapłonu we właściwym miejscu...
To będzie chyba ten, śruba regulacyjna wykręcona półtora obrotu. Jest to ustawienie początkowe do regulacji. http://obrazki.elektroda.pl/5448648200_1... Jeżeli się nie mylę, to ten silnik ma zapłon z przerywaczem, jest on pod kołem magnesowym.
Prądnica nie wygląda na spaloną. Być może magnesy w kole magnesowym już straciły swoje właściwości i dlatego nie wytwarza się napięcie w cewkach. Cewki prądnicy, jeśli sa połączone szeregowo, powinny mieć przejście, czyli oporność o wartości maksymalnie kilku omów. Diodę mierzy się odłączoną od układu - przynajmniej jednym końcem. Jeśli będzie przewodziła...
ok dzieki, to teraz tylko kolo magnesowe zamontuje i powinno śmigać.
Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.
Ważna jest przerwa powietrzna między cewką a kołem magnesowym. Im mniejsza tym lepsza byle koło nie ocierało o cewkę. Typowo jest to od 0,3 - 0,7 mm.
Zobacz czy klin na kole magnesowym nie jest ścięty. Może być też świeca lub dużo nagaru.
Witam jeszcze raz nóz założony i sytuacja się powtarza- kosiarka przez moment chce zapalić a później znowu wyrywa rączke szarpaka czy ktoś ma jakiś pomysł na te bestie? klin na kole magnesowym jest na pewno dobry :cry:
Przekręć kolo magnesowe, tak aby magnesy były naprzeciw cewki i wtedy zmierz odległość.
https://allegro.pl/oferta/briggs-stratto...
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Miał ktoś podobny problem? Tak. U mnie w moim przypadku ścięty był klin na kole magnesowym, na wale. Po wymianie klina wszystko wróciło do normy. Sprawdź jeszcze kompresję czy jest i napisz ile bar wynosi.
To jak wszystko odpięte,cewki podmienione na sprawne i dalej nic to wychodzi że winne jest koło magnesowe,bo nic innego nie zostaje.
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Dzięki za info to chyba padły cewki bo nie iskrzy z kabla wn do masy przy obrocie koła magnesowego muszę kupić nowe i dokonać próby
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Kręcić na chama kołem magnesowy. Tylko że i tak blok na śmietnik się będzie nadawał.
Dzięki Rycho T. Chyba rzeczywiście klin, bo gdy przytrzymałem od dołu nóż, to koło zamachowe - magnesowe można obrócić na wale. Jutro zdejmę koło zamachowe i zobaczę.
Klin a w zasadzie wpust czółenkowy służy tylko do ustalenia położenia!!! Nie powinien przenosić żadnych sił! Cały moment obrotowy ma przenosić siła tarcia miedzy stożkiem na wale a stożkiem w kole magnesowym! Za słabo dokręciłeś lub powierzchnie stożkowe są uszkodzone. Najczęściej uszkodzenie występuje po ścięciu wpustu w pobliżu jego gniazda. Trzeba...
Kosiarka po uderzeniu w kamień zgasła ponieważ pękło koło magnesowe i przestawił się zapłon, a przy tym też popękał nóż. Kupiłem używane koło, a nóż pospawałem, po odpaleniu ponownie ścięło mi klin, ponieważ otwór pod wałek miał jajo i mocowanie noża (tulejka) była pęknięta czego nie zauważyłem wcześniej więc ją jeszcze pospawałem, a otwór jajowaty...
Witam wszystkich. Przeczeszałem forum odnośnie podobnych tematów, ale żaden nie pomógł mi do końca rozwiązać mój problem. Mam kosiarkę Viking MB650 z silnikiem Briggs 675EX. Silnik na zimnym odpala za pierwszym razem. Kiedy już się nagrzeje trochę, to nie jest w stanie odpalić. Odpala jedynie w przypadku, gdy ostygnie albo docisnę dźwignię od ssania...
W którym miejscu znajduje się ten adapter? Przy kole magnesowym czy gdzieś przy misce olejowej? A wał wydaje się być w całości, nie wygląda żeby było cokolwiek urwane. W którym miejscu powinien być ten element? Dziękuję
antena magnesowy wyłącznik magnesowy szczelina magnesowy
wskaźnik płynu chłodniczego unlock alcatel prąd pobierać rozrusznik skuter
calormatic ustawienia hannspree hsg1187
Opis kontrolek Ford Transit 2006 - znaczenie i działanie Wyważanie łopat turbiny wiatrowej - gdzie i jak?