Cewkę wymieniasz i ustawiasz tylko szczelinę do koła magnesowego.
1. Odległość magnesów powinna być większa, niż szerokość rozszerzonego końca rdzenia cewki. Jeśli jest dużo większa, to jest mniej magnesów, z którymi cewki mogą oddziaływać, więc skutek tego oddziaływania (siła napędzająca silnik, napięcie indukowane w cewkach) jest mniejszy; przy odległości magnesów mniejszej, czy nawet równej tej szerokości będą...
Prawidłowa odległość cewki od koła magnesowego to 0,25-0,30 mm. Jak nie masz szczelinomierza, to najlepiej włożyć zwykłą wizytówkę między koło a cewkę.
Nie, cewka zaplonowa hybrydowa CDI oraz cewka do magneta. Jedyny problem, jaki tu widzę, to srednica zewnetrzna (wycinek okręgu) tej cewki a srednica wewnętrzna starego oryginalnego kola magnesowego (szczelina magnetyczna) Pozdrawiam .
A jaka powinna być szczelina między kołem magnesowym a cewką ?
Sprawdź odległość impulsatora od "garbika" na kole magnesowym. Nie może ocierać o ten "występ". Zalecana szczelina-odległość ok. 0,3 mm (oporność sprawnego impulsatora ok. 140 omów). Zbadaj również przewód WN i tzw. fajkę świecy. Na próbę możesz sprawdzić iskrę bez fajki (przeskok ok. 8 mm).
Z kosami to jest różnie, pilarki kręcą się zawsze w lewo (patrząc od strony koła magnesowego) Wątpię aby był źle złożony starter, zabieraki działają tylko w jedną stronę. Szczelina, między elektrodami świecy, powinna wynosić 0,5 mm.
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
Każda cewka z ,,innej wsi''. Kolego, co ze szczeliną pomiedzy nabiegunnikami a kołem magnesowym i położeniem względem tego koła? Przetłumacz i poczytaj sobie instrukcję. Koło magnesowe może być częściowo rozmagnesowane, o tym napisano w instrukcji także. Taka robota na ,,ślepo" nie prowadzi do niczego.
Tam nie ma możliwości regulacji zapłonu. Trzeba sprawdzić kilka rzeczy. 1. Czy fajka nie ma przebicia do metalowego ekranu. Spróbuj na innej fajce lub połączeniu bezpośrednim przewodu z końcówką świecy. 2. Czy cewkomoduł nie ma problemu z energią iskry — sprawdzić na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. W tych silnikach jest dosyć słaby zapłon, powinien...
Co to znaczy: drugi kabel z zapłonu na cewkę Możliwe jeszcze, że: 1. cewka z magneta ma przebicie, zwłaszcza jeśli jakiś „artysta” potraktował nią napięciem z akumulatora. 2. Jest coś żle poskładane i cewka ma zbyt dużą szczelinę. 3. Ktoś nagrzał koło magnesowe i magnesy przestały być magnesami.
Szczelinę między kołem magnesowym a modułem wielokrotnie zmieniałem-bez powodzenia . Koło magnesowe mocno przyciąga więc chyba dobre .
Według serwisówki dla tego modelu;szczelina pomiędzy modułem zapłonowym a kołem magnesowym,powinna mieścić się pomiędzy 0,2-0,6mm.
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Chodziło mi o szczelinę między kołem magnesowym a cewką. Tłok ma być założony zamkiem na ssanie.
Witam, składam taki silnik po remoncie i potrzebuje danych na temat momentów dokręcania śrub na głowicy, korbowodzie, misie olejowej, oraz luzy na zaworach i szczelina między kołem magnesowym a cewką. Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Cewka ma być blisko koła magnesowego, podobnie i impulsator. Zalecana jest szczelina ok. 0,3 mm ( koło magnesowe nie może ocierać o cewkę i impulsator ). W przypadku impulsatora wspomnianą odległość należy ustawić pomiędzy "występem" na kole magnesowym (najwyższy punkt koła) a metalowym elementem wystającym z cewki impulsatora.
Ok, klin siedzi ładnie i ani myśli się przesunąć a o zerwaniu nie ma mowy - klin wykluczony. Jutro sprawdzę jeszcze szczeliny cewka/koło magnesowe i wrzucę 20 s film jak pracuje silnik to może trochę pomoże w ocenie, bo tak to raczej trudno będzie pomóc :)
Przed złożeniem wszystko posmarowane ,rozkładałem ponownie cylinder rys niema .Mógłbyś dokładniej wyjaśnić o co chodzi z tą szczeliną .
Regeneruję GDN 30/60/1. Już mnie po prostu krew zalewa. W szczelinę magnesową już wkładałem wszystko, kartki papieru, okładkę, która ładnie zwinęła się w rulon (cewka nie miała w ogóle ruchu!). Dodam, że mam przyklejony resor od razu do cewki. Chociażbym nie wiem jak przykleił dolny resor, cewka zawsze jest jakoś na złość przesunięta w bok, gołym okiem...
Problem rozwiązany. Przyczyną była wadliwie wykonana podstawa czujnika położenia wału. Szczelina pomiędzy kołem magnesowym a impulsatorem była za duża. Wystarczyło rozpiłować otwory w podstawie, przysunąć czujnik w kierunku magneta, a w miejsce gdzie śruby mocujące przychodziły poprzednio wstawić część podkładki sprężystej by podstawa się nie przestawiła...
Sposób nawiniecie cewek wynika z konstrukcji koła magnesowego magneta. Są tam dwa magnesy obejmujące każdy po 135 stopni stojana ze szczeliną szerokości 45 stopni, czyli tyle ile rozstaw nabiegunników cewek. Prąd w cewkach indukuje się w momencie przejścia nad parą cewek tej szczeliny, wtedy każdy nabiegunnik z danej pary znajduje się pod innym biegunem...
No i sprawa rozwiązana. Faktycznie chodziło o zbyt dużą szczelinę między kołem magnesowym a cewką - stąd słaba iskra. Już szukałem modułu zapłonowego. Ustawiłem luz "na tekturkę" :-) i pali znacznie lepiej. Jakoś mi to nie przyszło do głowy choć na wiosnę rozbierałem cały silnik i pewnie szczelinę ustawiłem "na oko".
Sprawdź szczelinę pomiędzy kołem magnesowym i cewką zapłonową, powinna być 0.2mm. Powodem mogą być też uszkodzone (popękane ) magnesy. Trzeba sprawdzić szczelność komory korbowej, mogą być jakieś pęknięcia. Fajka świecy, a dokładniej połączenie tej metalowej sprężynki z przewodem. Tłumik też trzeba przejrzeć, może jest zalepiony nagarem.
https://obrazki.elektroda.pl/9376062200_... Mam piłę tego typu, gałęziówka. Piła pracowała do swoich ostatnich dni. Został w niej wymieniony tłok i cylinder ze względu na uszkodzoną gładź cylindra. Po remoncie piła nie chce odpalić. - jest iskra na świecy - gaźnik podaje paliwo, czuję woń paliwa w cylindrze i na samej świecy - nie...
W tej chwili nie mam jak sprawdzić, ale wydaje mi się, że masz za niskie napięcie z cewki magneta. Sprawdź szczelinę pomiędzy impulsatorem a kołem magnesowym (ok. 0,3 mm).
Witam, Mam tego stx zaaplikowanego jako subwoofer bas reflex, litraż 70L b-r strojony na 35 Hz. Napedzany jest wzmacniaczem wziętym z tego suba tonslia http://allegro.pl/item197125830_tonsil_s... podłączony z wyjścia z wieży sony (mhc-bx6av) do wejścia tego wzmacniacza do suba tonsila (nie czinczami, chyba rozumiecie)....
Jeśli pomiary będą ok., to postaraj się ustawić właściwą przerwę (szczelinę) pomiędzy "występem" na kole magnesowym a impulsatorem (ok. 0,3 mm). Od tej wielkości zależy, czy będzie iskra i "jakość" iskry.
czyli opóźnić czy przyśpieszyć zapłon ? Ustawić poprawnie. Dobra jest metoda "na żarówkę". Podłączasz do przewodu od gaszenia żarówkę np. 21W/6V, do niej akumulator 6V, drugi koniec na masę. Kluczyk włożony do stacyjki. Zamiast świecy pręt. Najpierw ustawiasz szczelinę. Kręcąc kołem magnesowym ustawiasz tłok u samej góry. Później cofasz tyle aby pręcik...
Tak jak wyżej podano jest to przycisk pompki paliwa (używamy go przed uruchomieniem silnika, szczególnie zimnego). Sprawdź przewód WN, czy nie jest wyrwany z cewki WN, czy przewód od wyłącznika zapłonu nie jest przetarty i nie styka się np. z karterem silnika (metalem), czy cewka WN jest zamocowana właściwie tj. z minimalną szczeliną pomiędzy kołem...
Sprawdź omomierzem, czy nie ma przerwy i ewentualnie do wymiany na sprawny. Istotna jest wielkość szczeliny tj. pomiędzy impulsatorem a kołem magnesowym (ma być chyba ok. 0,3 mm).
Jeśli masz podejrzenie do impulsatora, to w skuterach mają zwykle oporność ok. 140 omów. Zalecana szczelina pomiędzy występem na kołem magnesowym a impulsatorem ok. 0,3 mm. Moduł podmień na próbę. W przypadku silnika 4T należy sprawdzić luzy zaworowe. Sugerowałbym szczegółowy przegląd układu paliwowego, w tym też filtra powietrza i paliwa.
Próbowałeś wkręcić śrubę L o 1/4 obrotu? Trzyma obroty po rozgrzaniu? Może być jeszcze problem z zapłonem, energia iskry jest za mała i silnik gaśnie podczas pracy, a następnie nie sposób go uruchomić. Sprawdź na jaką długość wali iskrę, powinno być min. 5 mm. Jeśli jest krótsza to sprawdź szczelinę pomiędzy cewką a kołem magnesowym, jeśli jest prawidłowa...
Kolego, czy sprawdziłeś cewkę WN lub podmieniłeś na inną. Jeśli cewka jest ok., to sprawdź szczelinomierzem odległość cewki od koła magnesowego - ma być szczelina ok. 0,3 mm. Jeśli świeca jest mokra, to znaczy, iż paliwo dochodzi, ale czy w zbiorniku masz świeże. Czy badałeś kompresję silnika, bo może silnik jest już do remontu, bo np. pracował bez...
Wymieniałeś podzespoły z układu zapłonowego, robiłeś pomiary, więc należy przyjąć, że są sprawne. Jeśli spiąłeś do "kupy" wszystkie kable od stacyjki, to iskry nie będziesz miał. Sprawdź podłączenie wg schematu. Szczelina między kołem magnesowym a impulsatorem nie może być większa niż o,2 - o,3 mm. Nie jestem pewien jak ma być mocowane w Twoim skuterze...
Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować Punkt zapłonu w pewnym zakresie można regulować zmniejszając lub zwiększając szczelinę pomiędzy cewką zapłonową a kołem magnesowym.
Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co już wiem to ten potencjometr odpowiada za rozpoznanie cyklu zapłonu (wysterowuje tyrystor tylko w momencie przejścia specjalnie ukształtowanej szczeliny magneta koła magnesowego nad cewką sterującą. przy ustawieniu niskich obrotów eksploatacyjnych jak rozumiem zapłon nastąpi nawet przy niskich obrotach (łatwy...
Jeśli jest to stary model silnika, to trzeba zdjąć koło zamachowe ( magnesowe) i sprawdzić czy nie był ścięty klin, w jaki stanie znajduje się przerywacz ( przeczyścić tzw. platynki ), jaką ma przerwę (powinna wynosić ok. 0,35 mm). Po tych sprawdzeniach i ewentualnej regulacji przerwy nawilżyć kawałek filcu przy przerywaczu złożyć silnik i dokonać sprawdzenia...
Niedawno naprawiałem kosiarkę z podobnym prykaniem niby kosiarka na poczatku nie odpalała po czyszczeniu gaźnika i założeniu od nowa kosiarka odpaliła i niby działała normalnie ale słychać było takie nieregularne PUF ..PUF. Oczywiście jak kolega Rycho T słusznie podpowiada to kwestia zapłonu i ja też tak myślałem sprawdziłem świecę ustawiłem szczelinę...
Witaj ponownie! A leciwy, leciwy ten silniczek ale jeszcze ma parę. Silniczek prawie nie dymi, tylko ten rozruch. Jaka powninna być szczelina cewki zapłonowej od koła magnesowego w tym modelu, bo nie mogę znależć w instrukcji? A tak dzięki za adres strony, zawsze można na Ciebie liczyć! Pozdrawiam serdecznie
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
Kolo magnesowe nie może ocierać o stojan "prądnicy". Zalecana szczelina ok. 0,3 mm. Jeśli masz w silniku tzw. fajkę do świecy z obudową blaszaną, to ją zdemontuj, bo może być powodem słabej iskry. Sprawdź, czy w tej fajce występuje opornik przeciwzakłóceniowy, który potrafi się "rozsypać" a efektem tego będzie słaba iskra, bądź jej zanik.
opcje: 1. Zatarty silnik. Uwaga, w tym modelu jest inny cylinder o zwiększonej średnicy pod wał o większym skoku. 2. Przestawienie cewkomodułu i ocieranie o magnesy — prawidłowa szczelina to 0.40 mm. Od ocierania pęka w tych silnikach fragment karteru do którego przykręcony jest cewkomoduł. 3. Odkręcona śruba od karterów, znajdująca się pod kołem...
Jaką masz odległość cewki od koła magnesowego, nie ociera czasem? Jest w porządku, z tą szczeliną, na 100% ustawiałem za pomocą szczelinomierza, nie palca. :D
:roll: Nie ma tam otworu serwisowego? Weź kulkę plasteliny lub kitu, przyklej dobrze do występu koła magnesowego, załóż pokrywę i przekręć. Pozostałość powinna dać ci informację o szczelinie.
Witam. obecnie staram się doprowadzić do ładu silnik Briggsa Model 31G777 Typ0154 B1 Problem mam w tym że na wysokich obrotach silnik faluje (obroty) i to bez obciążenia. Najpierw myślałem że to problem z paliwem. Wymieniłem filtr paliwa i dwukrotnie przeczyściłem gaźnik. Na wolnych obrotach bardzo ładnie pracuje. Oczywiście zmieniłem świecę i ponownie...
Kolego podczas montowania impulsatora należy tak go zamocować, aby szczelina była minimalna np. na grubość żyletki. Koło magnesowe nie może ocierać o impulsator. Odnośnie gaśnięcia silnika - jeśli regulacja gaźnika była przeprowadzona prawidłowo, to może zwiększ nieco wolne obroty, aby na stopkach nie kręciło się w skuterze tylne koło.
Silnik kosy przy takim ciśnieniu w cylindrze i świeżym paliwie (wlanym ok. 1 cm3 bezpośrednio na tłok) powinien zaskoczyć. Jaka jest ta iskra, może anemiczna i ginie pod ciśnieniem w cylindrze. Sprawdź dokładnie ten klin oraz ustawienie cewki WN od koła magnesowego (0,3 - 04 mm) oraz stan "fajki" świecy. Czy koło magnesowe jest oryginalne, może faktycznie...
Witam! Po wymianie pękniętego przewodu dolotowego (gaźnik - głowica) kosiarka nie wchodzi na wysokie obroty. Zaraz po starcie ma przez chwilę wysokie obroty , po czym spadają do minimum a do tego są bardzo nieregularne. Dodatkowo dymi z tłumika, a świeca czarna. Świeca nowa, szczelina 0,67 mm, cewka od koła magnesowego 0,3mm, w gaźniku wyczyściłem co...
https://obrazki.elektroda.pl/7935208300_... Tak to wygląda w chińskiej "45/52". Na zdjęciu koło magnesowe w pozycji punktu zapłonu. Żeberko wiatraka na "T" to GMP. Kąt wyprzedzenia jakieś 15-17°. Nie wiemy co dokładnie uległo uszkodzeniu. Rowek wpustowy w kole magnesowym, wpust czółenkowy czy końcówka wału korbowego. Dość podłe urządzenie...
antena magnesowy wyłącznik magnesowy magnesowy briggs
analiza spalin piecu spryskiwacz przekaźnik format activex
płytą indukcyjną transmiter radiowy
Moment dokręcania głowicy Passat 1.8 - szczegóły Jak wydrukować licznik kopii w drukarce?