Właściwie masz wszystkie końcówki. Co do połączenia na każdym uzwojeniu dać pełny mostek + kondensatory i połączyć szeregowo na prądzie stałym. Alternator będzie miał sporo mniejsze obroty jak w samochodzie to i napięcie mniejsze. O 230 V trzeba zapomnieć- przetwornica. Dlaczego mniejsze obroty- magnesy klejone to przy 6000 obr/min odpadną.
Chcę zrobić coś na zasadzie oczka wodnego z wodospadem i np. kołem młyńskim, które ma tworzyć prąd do zasilania pompy wody, tak by cały obieg był samowystarczalny i nie musiał bym zużywać energię z sieci. Czyli perpetuum mobile. W taki razie życzę powodzenia.
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
A więc tak… Błąd tkwił w źle założonych magnesach, albo komutator odwrotnie przylutowałem (bo pierwszy mój schemat jaki chciałem wykonać, to rozpołowić wirnik i w miejsce cewki dać magnesy, a że nie udało mi się go rozpołowić, to postanowiłem wstawić magnesy na zewnątrz). W związku z tym cewkę w wirniku pozostawiłem i podłączyłem do niej komutator,...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Do tego alternatora wstaw taki wirnik - na magnesy stałe i http://obrazki.elektroda.net/9_120575754... też będą problemy np: z Momentami Zaczepowymi i z Zaskokami - przetwornikiem tego nie załatwisz.Będzie kroczył.
Póki co mam jedną cewkę, więc można wykluczyć problem z uzwojeniem. Jestem przekonany, że cewka jest poprawnie rozmieszczona względem magnesów. Ramiona (pełne i puste kółko) ustawione są dokładnie naprzeciw wzmocnionych biegunów S i N: https://obrazki.elektroda.pl/9857700100_... A tak wyglądają magnesy: https://obrazki.elektroda.pl/4171998700_...
Nie wiem jaki jest sens wkładać do alternatora magnesy i jak to chcesz zrobic, napisz coś wiecej Zeby uzyskać to samo napiecie przy mniejszych obrotach mozesz zwiekszyć prąd podawany na wirnik , np odłaczając regulator i dać napiecie z regulowanego zasilacza np.5A , mozesz tak poeksperymentować, Mozesz nawinąć uzwojenia identycznie jak sa ale cienszym...
.Pozostała dmuchawa i powiem szczerze że nie wiem jak się za nią zabrać Ma magnesy stałe i jeden scczotkotrzymacz połączony z masą? Jesli tak to trzeba obrócić szczotkotrzymacze o 180 stopni (być może z połówką korpusu w której są zamocowane). Jeśli silnik jest szeregowy to niczego przerabiać nie trzeba.
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
To są same uzwojenia, na wale trzeba byłoby zamocować magnesy, \które wzbudziłyby prąd w tym stojanie. Średnica stojana nie jest mała - magnesy powinny się przesuwać możliwie blisko uzwojeń...
Jak zrobić prądnicę wolnoobrotową z alternatora trzeba ją przewijać i wklejać magnesy ? Proszę o odpowiedz bo mam ich kilka a nie wiem jak je przerobić.
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
Witam Udało Ci z tymi magnesami, czy raczej odpuściłeś, pytam ponieważ mam ten sam problem i jak mi się nie uda to myślę na zamontowaniu alternatora do kosiarki.
Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Witam wszystkich! Mam problem z alternatorem jak w temacie w samochodzie Skoda Felicia 1.3. Kontrolka ładowania słabo się świeci. Wiele rzeczy już robiłem. Sprawdzałem diody, przelutowywałem, sprawdzałem stojan i rotor - przebicie do masy i przejścia (również pod 230V). W internecie przeczytałem że można diagnozować na podstawie oscyloskopu stąd też...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Wie ktos moze jak podłaczyc ten alternator. Jest on założony ale nie podpiety w ursusie c-330 z (-) na obudowie. Alternator to magneton typ 443-113-516 12V 42A
Witam.. Nie znając się na rzeczy wchodzę z zapytaniem o cenę wykonania jak w temacie dokładnie jak w tym opisie ze strony : http://www.autofelicia.republika.pl/rele...
Witam , po co stosuje się uzwojenie wzbudzania na wirniku ? Czy nie można by zostawić magnesów ( tych klinów) tak jak są . Czy może włożyć w nie magnes stały ? Przecież też powinno działać. Pozdrawiam Przemek
Mam taki co kolega podesłał Dodano po 3 Tylko zauważyłem że ten kabel od alternatora idzie pierw do akumulatora jakby i wtedy dopiero na drugą stronę motocykla do reduktora i znowu do akumulatora. Wiem że to jest nie możliwe bo to prąd przemienny.
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Chodzi mi dokladnie oto w jaki sposob jest rozwiazany problem regulacji napiecia.Znajomemu padlo ladowanie w suzuki .Regulator napiecia i prostownik sa w jednej "kostce" - swoja droga bardzo malej jak na element ktory musi spelniac dwie funkcje i do tego dzialajacy ze stosunkowo duzymi pradami. Zastanawiam ,czy nie daloby sie dolaczyc zewnetrzny prostownik...
Witam. Chciałbym wymienić szczotki w alternatorze ale nie bardzo wiem jak sie do nich dostać (co odkręcić żeby je wyciągnąć). Jeszcze jedno, czy można je wymienić przy założonym alternatorze czy konieczne bedzię jego wyciągnięcie. http://obrazki.elektroda.pl/9629746600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3452799000_1...
Witam Mam alternator tej firmy w Fordzie Scorpio '95. Jest to wersja 100 Amperowa. Wymienilem regulator napiecia i objaw jest taki, ze po przejechaniu kilku kilometrow i przegazowce zapala sie lekko kontrolka ladowania. zaobserwowac wtedy mozna na wolnych obrotach przygaszanie swiatel wraz z wlaczaniem dodatkowych odbiornikow. czy ma ktos jakis pomysl...
ładowanie na poziomie 13,2 - 13,4 max(na 3 różnych regulatorach to samo) zastanawiam sie czy to norma dla MAGNETONA ? tylko prosze nie piszcie sprawdż masy ,przewody itp.
Wczoraj przedstawiłem problem z ładowaniem w CC 900, jeden z kolegów z Forum pomógł mi określić w czym tkwi problem. Mianowicie przy pomiarach na końcówkach akumulatora podczas pracy silnika bez obciążenia Miernik wskazuje tylko 12, 82 V pod obciążeniem /zapalone światła drogowe/ 12,12 V , przy dodawaniu gazu bez dodatkowego obciążenia napięcie malało...
Witam , Koledzy mam problem wymienilem alternator i regulator w zetorze ale w regulatorze mam 4 wyjscia 54 d+ df b- (regulator magnetona) alternator ma L R "T-" jak to podpiąć?? Regulator podpiolem bo stary mial te same wejscia ale alternator juz nie Dzięki
Szukam regulatora napięcia do alternatora z magnesami trwałymi na 24 V DC (ma być zastosowany w innym urzadzeniu) Poszukuję jakiej kolwiek informacji o takich regulatorach
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
W zmodyfikowanym alternatorze mamy jednak stałe , silne pole magnetyczne którego wartość nie zależy od energii zuzytej przez silnik na uruchomienie alternatora. Każda maszyna generująca prąd (bez względu na konstrukcję) wymaga zasilania jakąś mocą (energią) mechaniczną, z tego co piszesz to Twój tryb rozumowania zakłada iż zastosowanie magnesów neodymowych...
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
Ale tu mówimy do samym alternatorze. A nie o całokształcie konwersji energii wraz z tym co się dzieje poza alternatorem. Sprawność samego alternatora jak najbardziej wzrośnie. I wcale nie odbywa się to za darmo. Wzrost sprawności wynika z konkretnych zmian konstrukcyjnych. Równie dobrze można by użyć argumentacji "Nie ma nic za darmo." w odwrotnej sytuacji....
(at)pablovsky84 Pojedyńczy stojan generuje: 1. Bez obciążenia -290V i 155Hz przy prędkości ok 775obr/min 2. Z obciążeniem farelką 750W -180V, 2,75A i 110Hz przy prędkości ok 550obr/min Za napęd posłużyła wiertarka 1200W Trzymam kciuki, sam cały czas wałkuję temat prądnicy z alternatora 48v 11kw przy 550 rpm uzyskuje 2,2 kw. Zastanawiam się nad twoją...
Witam wszystkich ! Przerobiłem już kilka silników i alternatorów na prądnice z magnesami trwałymi. Co do alternatorów - można łatwo przerobić wirnik stosując ośke z aluminium ( nie zamyka nam pola magnetycznego ) a nabiegunniki wykorzystać najlepiej oryginalne umieszczając między nimi neodymowy magnes pierścieniowy , który bez problemów można kupić...
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Alternator to mało wydajne źródło energii . Najlepsza jest prądnica na magnesy neodymowe.Alternator wymaga dość wysokich obrotow 800obr./min. Wymaga przekładni .Jeszce raz odsyłam do strony kturej adres podałem w poście wcześniejszym.
Dziękuję taka odpowiedź mnie prawie satysfakcjonuje , ale mam jeszcze taki dylemat dlaczego z maszyny prądu stałego ma się zrobić nagle maszyną prądu zmiennego skoro komutator zostaje a magnesy a raczej cewki elektromagnetyczne zasilane prądem stałym w stojanie zastąpimy magnesami? Montaż alternatora to poważne przeróbki karterów silnika dlatego ten...
Nie jestem pewny czy dobrze rozpoznałem schemat "fabryczny" Czyli który? - ten <regulator> nie steruje wzbudzeniem/pracą alternatora (starsze alternatory chyba miały zewnętrzny układ sterujący) Zgadza się, w ogóle nie ma uzwojenia wzbudzenia w alternatorze, jedynie magnesy trwałe. - ten typ alternatora ma wbudowany/wewnętrzny układ sterujący(?)...
a jak wyglądają magnesy od spodu koła zamachowego... jeśli coś z nich w ogóle zostało?
Witam pozwolę że odświeżę temat. Ostatni post prawie nic nie wnosi do tematu, po prostu za mało danych/opisów/porównań i nie lubię niedokończonych/urwanych tematów. Z doświadczenia mam takie wyniki co do prądnic samowzbudnych, zwykłych czyli obcowzbudnych, a neodymowych. Z tym ostatnim to mało miałem do czynienia lecz wiem jak działa i testowałem ręcznie...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
niby tak..... ale mi nie zależy na osiąganiu wysokiej sprawności/mocy, chcę na próbę urochomić "elektrownie" i ewentualnie później bawić się w podnoszenie sprawności- żyłowanie wyników. Mam pytanie... czy łącząc 2 magnesy podnosze ich moc czy tylko bardziej kierunkuje pole magnetyczne? do tego alternatora można zastosować magnesy głośnikowe :D Pozdrawiam
Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. Nie z akumulatora a z alternatora jest zwierany do masy. Takie regulatory są popularne w motocyklach, gdzie są magnesy stałe.
Np. SG15L035, tak od Renault. Między kłami na wirniku są magnesy odizolowane od kłów przekładkami bakielitowymi i przymalowane w orginale bezbarwnym lakierem.
Jest samowzbudny, bo posiada magnesy trwałe w wirniku. Pozwalają one na wzbudzenie, gdy cewka wzbudzająca wytwarza jeszcze zbyt słabe pole magnetyczne. Działa on jak każdy alternator, liczba faz nie ma tu żadnego znaczenia. Serwisuje się go również tak samo.
(at)LemuRR 11 1- magnesy trwałe na stałe blokują możliwość ponoszenia obrotów przy małym obciążeniu alternatora ( jazda pod dużym obciążeniem wymaga dużego pola magnetycznego wirnika. Niestety duże pole magnetyczne wpływa na obroty, silnik jest bardzo mocny, ale ma małe obroty.. jeśli jest za małe- silnik wypada w synchronizacji i zaczyna piszczeć tracąc...
No więc nie jest to błąd pomiarowy wydaje się więc że uwaliło uzwojenie, lub rozpadły się magnesy ( mniej prawdopodobne) sprawdzałeś czy nie ma tam przebić między zwojami ?
Klasyczne dynamo drażniło mnie "od zawsze" swoim działaniem. W międzyczasie widziałem wersję do zabudowy w piaście, jednak szczotkowe odbieranie energii wydało mi się krokiem wstecz. Postanowiłem coś z tym zrobić. Jak się okazuje - nie tylko ja ;). Od kilkunestu miesięcy używam z powodzeniem samodzielnie wykonanego alternatora tego typu. Wątek niniejszy...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Pierwszy raz na forum. Moja amerykanka na bazie piasty rowerowej - średnica 11 cm, magnesy 2x12 neodymów 25x12,5x5, 3 fazy 3x140 zwojów fi 0,6 na cewkę. Stator połączony w gwiazdę po wyprostowaniu 6 diodami ze starego alternatora daje przy około 260 obrotach 14V. Na wszystkich oglądanych schematach statory połączone w gwiazdę są prostowane mostkami...
Hmmm,wsk 175 ma alternator fabryczny (dlatego ma diody prostownicze).... zdaje sie orginalnie 70W.Z tak małego altka nawet po przewinieciu nie uzyskasz wiele więcej. Nie ma nawet jak odprowadzac ciepła z tak małego korpusu. Na jakims forum paralotniarzy ktos opisywał jak przerobił alternator wklejając magnesy neodymowe w wirnik. Jak masz tyle odbiorników...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
magnesy wirnik alternatora przeróbka alternatora magnesy wirnik alternatora magnesy
odkurzacze opinia obliczanie filtrów częstotliwości magistrala rezystory
płyta indukcyjna samsung whirlpool suszarka
Wkręty kadmowane vs ocynkowane: odporność na korozję Zanikanie programów w telewizji naziemnej - przyczyny