Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Czy mogę użyć aluminium do zrobienia wirnika w alternatorze i nakleić magnesy
Cewki wiem jak podłaczyć ale nie wiem jakie magnesy zastosować - 40x18x10 ??
Przezwajam takie alternatory na dowolną ilość Faz.Na wirnik przyklejam Magnesy neodymowe - pracuje jak dynamo - daje volty i prądy jakie Ja chcę. http://obrazki.elektroda.net/50_12095661... Pozdrawiam
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Można spotkać silniki, w których liczba cewek jest równa liczbie par biegunów ale zwykle jest to całkiem inna liczba. Stąd pytanie, jest jakaś zależność między krotnością uzwojeń a liczbą par biegunów magnetycznych? Myślę nad wymianą wirnika alternatora na magnesy stałe aby nie tracić energii akumulatorów na wzbudzenie. Z drugiej strony teraz łatwo...
A gdyby na wirniku alternatora zastosować małe magnesy, w szczelinach, pomiędzy nabiegunnikami? Czy stałby się wtedy samowzbudny? A może jest to pomysł do kitu? Pozdro.
Witam. Usiłuje zrobić generator na neodymowych magnesach z alternatora. Przerobiłem już wirnik, wkleiłem magnesy. Mam problem jak połączyć końcówki uzwojeń. Jest cześć końcówek. Chciałbym uzyskać napięcie 230 V. Dzięki za odpowiedź. https://obrazki.elektroda.pl/3718444400_...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam.
A jak byś chciał wkleić tam magnesy? Jeśli wiesz jak działa elektromagnes, to spójrz jak jest nawinięty twornik. Musiałbyś wyciąć środkowy kawałek wału i w to miejsce wkleić magnes, skierowany jednym biegunem na jeden koniec wału, a drugim na drugi koniec. Klej raczej nie utrzymałby wału w jednym kawałku. Możesz jeszcze poszerzyć szczeliny miedzy kłami...
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Za pomocą prostowników tyrystorowych. Nie zawsze, jest też dodatkowe uzwojenie osłabiające ( lub wzmacniające) pole magnetyczne wytwarzane przez magnesy wirnika.
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
PIN EXC TO WZBUDZENIE. Samo nie ruszy musiałyby być stałe magnesy w wirniku.
Do tego alternatora wstaw taki wirnik - na magnesy stałe i http://obrazki.elektroda.net/9_120575754... też będą problemy np: z Momentami Zaczepowymi i z Zaskokami - przetwornikiem tego nie załatwisz.Będzie kroczył.
Np. SG15L035, tak od Renault. Między kłami na wirniku są magnesy odizolowane od kłów przekładkami bakielitowymi i przymalowane w orginale bezbarwnym lakierem.
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Widziałem taki alternator (Czeski Magneton) w wykonaniu kopalnianym (zasila światła w lokomotywie jeżdżącej pod ziemią, ze względów bezpieczeństwa pojazd nie posiada akumulatora). W wirniku ma zamocowane niewielkie magnesy stałe, dzięki czemu jest samowzbudny
Dokładnie. Alternator nawet ze złomu kosztuje. Silnik też. A taki zwykły alternator wykonując najprostszą modyfikacje czyli magnesy stałe w wirnik/twornik i mamy prądnice. A budując magiczne generatory masz tylko koszty. No ale budowa zwykłego generatora czy instalacji PV nie da sławy i podziwu.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
piszac o powierzchni stojana mialem na mysli ta walcowa przestrzen wewnatrz stojana na ktora oddzialywuja sily magnetyczne i chyba zgodzisz sie ze to te sily poruszaja wirnik wiec tak na logike podobne sily trzeba przeniesc poza wirnik a przy podobnych parametrach magnesow zapewne i pola powierzchni musza byc podobne (pamietaj ze moc przyciagania magnesu...
Na "Alle..." jest sporo ofert gotowych zestawów "elektrowni wiatrowych", które są tańsze, niż komplet magnesów do amerykanki - ludzie się pozbywają, bo ich to rozczarowało (nie przyznają się do swojej łatwowierności, że będą mieli już stale prąd za darmo). W cenie poniżej 100,- złotych kupisz gotowy sprawny alternator. Ale rozumiem, że gotowe Cię nie...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Witam . mam mikroelektrownie wodna moc 110w 12 v , trzy akumulatory 180ah,polaczone rownolegle , pradnica to jest alternator od 126p przerobiony wirnik na magnesy stale na pusto bez obciazenia jest okolo 36v,jak zrobic do tego regulator zeby nie przeladowac akumulatorow
nie będę się spierał czy to alternator czy prądnica zazwyczaj alternatory mają uzwojone wirniki i są obco wzbudne jak w samochodach wsk jest samo wzbudną ponieważ posiada magnesy twarde czego nie ma a alternatorach w samochodowych mnie interesuje jaki alternator obco wzbudny by wszedł na miejsce tego
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
A co gdyby dokleić do wirnika magnesy neodymowe np. 20x10x5 i dalej wykorzystywać uzwojenie wirnika do regulacji? Jeśli pola się zsumują da to wyższe napięcie, ale czy moc przy niższych obrotach wzrośnie? Połączył bym wtedy dwa alternatory, cewki szeregowo w trójkąt, za prostownikiem w szereg.
Moim zdaniem robienie takiej prądnicy od zera nie ma sensu. Zmarnujesz kilkanaście godzin żmudnej pracy, wynik będzie beznadziejny i wszystko albo się rozleci po kilku próbach, albo będzie skakało po biurku. Ja użył bym gotowego wyważonego wirnika z induktora telefonu. Nadaje się on idealnie do pokazywania zasady działania prądnicy. Ma jedno uzwojenie,...
Odpowiadając na pytanie kolegi wyżej : Stworzyłem ich kilka jednym z nich był zasilacz impulsowy jednakże przechodzi on drobną modyfikację. Jeśli chodzi zaś o bardziej elektrotechnikę stworzyłem turbinę wiatrową opartą na alternator który w przyszłości chcę zamienić na silnik od pralki (magnesy już posiadam jak i wirnik pod niego).
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
Jakiej średnicy jest cały silnik? To znaczy wirnik z magnesami?
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Już widzę tyrystorowy . Bo ma magnesy trwałe na wirniku. POdejdzie każdy o takiej zasadzoe działąnia i o takim prądzie.
Tak na marginesie kolego nikusert, widziałem alternator samowzbudny w lokomotywie jeżdżącej w kopalni, która ze względów przeciwwybuchowych nie posiada akumulatora. Ma specjalną konstrukcję wirnika, są w nim zamontowane małe magnesy stałe, które zapewniają sem wystarczającą do uruchomienia regulatora napięcia. Ale jak już pisałem, takie rozwiązania...
#W tych samych Białoruśkach jest jeszcze inne rozwiązanie: magnesy są tylko po to aby alternator był samowzbudny, żeby bez akumulatora można było uzyskać nominalne napięcie w instalacji, to na wypadek jakby aku zdechły a złoma odpaliło się na popych :D I tam jest podobna historia, uszkodzenie regulatora powoduje wzrost napięcia do ponad 40V, szczotki...
alternator ma pracować w wiatraku wiadomo wiatry są różne. Przy słabym wietrze lub jego braku wirnik pobiera prąd z akumulatora około 3 amper .magnesy nie potrzebują prądu.gdyby założyć przekładnię zębatą stracę na mocy,a przy słabym wietrze to już napewno nie ruszy
Z jakiego materiału jest ten wirnik? oplatasz cewką 3 pola jak one układają się w stosunku do magnesów? Gdybyś miał na stojanie dwa duże magnesy czyli dwa bieguny, takie nawinięcie miałoby sens.
Jest samowzbudny, bo posiada magnesy trwałe w wirniku. Pozwalają one na wzbudzenie, gdy cewka wzbudzająca wytwarza jeszcze zbyt słabe pole magnetyczne. Działa on jak każdy alternator, liczba faz nie ma tu żadnego znaczenia. Serwisuje się go również tak samo.
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Raczej niwiele. P)iszesz że ma trzy uzwojenia stojana, a wirnik jest klatkowy czy ma magnesy stałe?
Z uwagi na liczbe magnesów nie moge zrobić 12 pól magnesowych ale wydaje mi się że to nie tędy droga. idealnym rozwiązaniem byłoby dorwać identyczne koło i porobić pomiary. ale skąd wziąść ?????? MOŻESZ zrobić 12 biegunów na wirniku - masz nawet za dużo neodymów - odrzuć 4 i 12 sztuk rozmieść symetrycznie. Zbuduj wirnik z 12 biegunami N S N S N S N...
Nie wiem czy twój silnik się nada, mój silnik jest z dmuchawy od nadmuchu do Kabiny, jeśli twój ma magnesy i uzwojenie na wirniku to jest taka sama konstrukcja jak mój.
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
A jezeli bym zastosował transformator to spadek natężenia był by na tele odczuwalny by nie nadał się do ładowania?Mam do syspozycji jeszcze alternator,silnik od frani oraz od starej pralki no name.narazie tylko stoczyłem wirnik,magnesy są nie tknięte.co ty byś mi doradził ze swojego doświadczenia?napewno wykonam wersje na 12 oraz na 220v.
witam wirnik nie jest oryginalny, to po prostu magnesy przesuniete fazowo i to jest własnie problem, dostepne sa tylko uzwojenia wyjsciowe nic wiecej:(
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
Poza tym, wirnik to z definicji ta część, która się kręci, a stojan to ta, która stoi, więc one na pewno się poruszają względem siebie - tylko może źle rozpoznajesz, co jest czym. W alternatorze też robi się tak, że uzwojenie wzbudzenia (albo magnes) i uzwojenia do generowania są nieruchome, a obraca się tylko rdzeń - i to ten rdzeń jest wirnikiem....
O prądnicy maluchowskiej wiem , a alternatory już wsadzałem i działa to dobrze, ale męczyły mnie te magnesy neodynowe, z wierzchu wygląd 100% oryginału. Zrobię tak, w wirnik powklejam magnesy (po wymontowaniu przewodów) i znajde dwa przewody co od cewki wychodzą i bedę kręcił, zobaczymy jaki prąd pokarze .
Trzeba było kupić silnik BLDC lub chociaż taki na 200V. Są na allegro. Jak chcesz 12 V to czemu nie zrobisz ze zwykłego alternatora. Wg mnie taniej a przekładnie można zrobić lunchową (zębatki ładnie wycina się na leserze) niż przezwajać to co masz. Na złomie alternator z golfa 4 czy astry G (2) jest do kupienia za 50 pln. Jak jednak chcesz wykorzystać...
Wirnik samowzbudny - wirnik, który podczas produkcji uzyskuje właściwości samowzbudzania(przepraszam, jeśli terminy wiejskie, prościej wytłumaczyć nie mogę). Po prostu traktuje się wirnik odpowiednim napięciem podczas produkcji, przez co uszykuje szczątkowe pole magnetyczne. Co to daje? a no to nam daje, że jeśli zaczniemy obracać z odpowiednią prędkością...
Prądnica jest 3F ale napięcie na niej jest regulowane przez regulator napięcia dla uzwojenia magnesowania wirnika, jak to ma miejsce w alternatorze samochodowym To w końcu masz magnesy czy uzwojenie wzbudzenia? Ze względu na mój brak wiedzy nie jestem wstanie odpowiedzieć na to pytanie ,ale jest to najzwyklejsza prądnica montowana w skuterach np.:...
Uzwojenia laczy sie w gwiazde. Podstawowy problem jaki bedziesz mial to regulacja napiecia ladowania , poniewaz sa tam magnesy stale i jesli tego nie przerobisz to cala przerobka do niczeg sie nie bedzie nadawala .W orginalnych alternatorach uzwojenie wirnika zasilane jest przez regulator napiecia , ktory to reguluje napieciem ladowania i utrzymuje...
..To, co mnie najbardziej interesuje Będę wdzięczny za odpowiedź... 1 średnica drutu - zależy ile amper i w jakich warunkach chłodzenia będzie w nim płynąć.P=UxI jak chcesz 1kW na 250V to 4 A - wystarczy przekrój drutu 1 mm² (Φ drutu trzeba wyliczyć).Jeżeli prądnica ma pracować w warunkach jak alternator samochodowy (na maszcie) to można...
By to był pełnoprawny silnik BLDC trzeba jeszcze wytoczyć nowy wirnik i zamontować magnesy neodymowe na nim. Im wyższe napięcie tym większy prąd i tym większe straty I=U/R. Zwiększając napięcie zwiększasz też pobierany prąd, zasilając alternator 6x wyższym napięciem spodziewaj się też 6x większego prądu. Posiadasz posiadasz źródło energii które da blisko...
Witam . Rozpatrując zmiane biegunowości akumulatora koledzy brali pod uwagę zmianę kierunku pola magn . wirnika . Jednak rozrusznik posiada uzwojenie na biegunach stojana , a nie magnesy stałe i w związku ze zmianą biegunowości akumulatora , zmienia się automatycznie nie tylko biegunowość wirnika , ale jednocześnie także stojana i biedak niema wyjścia...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Cewki mają grubość przeważnie taką jak stojan. W alternatorze z poloneza jest około 3-4cm czyli taki gruby musiałby być magnes lub kilka złożonych sztuk. Można też zastosować dwa magnesy ale muszą one dolegać właściwymi biegunami do ścianek kłów wirnika, a szczelinę między nimi trzeba czymś wypełnić. Kolega lamer1 ma z alternatorami chyba większe doświadczenie...
przeprowadzilem przed chwila proste doswiadczenie - sprawdzilem po rozebraniu alternatora jakie pole magnetyczne na oko wytwarza wirnik i stojan zrobilem to podlaczajac napiecie stale i przystawiajac magnesy co sie okazalo ze wirnik ma cewke ustawiana prostopadle do statora ale pazury idealnie rozprowadzaja to pole tak jakby bylo 12 osobnych biegunow...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
A więc tak… Błąd tkwił w źle założonych magnesach, albo komutator odwrotnie przylutowałem (bo pierwszy mój schemat jaki chciałem wykonać, to rozpołowić wirnik i w miejsce cewki dać magnesy, a że nie udało mi się go rozpołowić, to postanowiłem wstawić magnesy na zewnątrz). W związku z tym cewkę w wirniku pozostawiłem i podłączyłem do niej komutator,...
hevet2: Kupować nowego nie chcę. Mam takiego połamanego szrota (agregat) i to raczej zabawa i próba naprawy. Silnik udało mi sie uruchomić. Po odpaleniu dał bardzo wysokie napięcie (350V) i zanim zdążyłem zjechać w dół na obrotach to padł. Pewnie wtedy te magnesy odpadły i je zmieliło (możliwe że te "wgnioty" uzwojenia to od tych magnesów). Chętnie...
Z uwagi na niską sprawność alternator nie ma sensu. W Słomczynie można dostać silnik BLDC typu outrunner od sparty za 30 zł, czy od hulajnogi ~50 zł. Sprawność 85-90%. Niski moment zaczepowy, brak oporów na chłodzenie, brak szczotek, magnesy o silnej remanencji na wirniku (N38, N45). Przy obciążeniu ułamkowym również wysoka sprawność. Łatwo zastosować...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Freddy, dostaję od ciebie bardzo niebezpośrednie odpowiedzi, jeżeli piszesz, że mam na coś spojrzeć, to zakładam, że u mnie jest błąd. Spojrzałem na ten schemat wewnętrzny, ale ja nie rozumiem co ty piszesz dalej. Dlaczego w alternatorach jest uzwojenie wzbudzenia a w BLDC magnesy trwałe, czy to nie jest tak, że i jedno, i drugie jest w obu przypadkach,a...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
mam ten sam problem, regulator musi byc trojfazowy, mam powody przypuszczac ze skonstruowany na tyrystorach nie na diodach. Probowalem zrobic na diodach ale napiecie jest o wiele za duze, regulator od samochodu sie nie nadaje bo tam jest calkiem ina konstrukcja (samochodowe maja cewke na wirniku i tam wlasnie reguluje sie napiecie, w moim motorze natomiast...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
Ja temat ekologi rozumiem identycznie - akumulator do Swego roweru będę ładował elektrownią wiatrową. Też miałem Swoje doświadczenia w budowie silnika i prądnicy prądu stałego.STATOR trójfazowy. http://obrazki.elektroda.net/66_11971237... WIRNIK na magnesy stałe. http://obrazki.elektroda.net/85_11971238... Coś większego mogło by napędzać...
Wirnik nie może być klatkowy (krótko zwarty), tylko musi posiadać uzwojenie (przy małych mocach może mieć magnesy neodymowe). Uzwojenie stojana trzeba przewinąć, by dawało większy prąd i mniejsze napięcie. Do tego regulator napięcia. Może taniej byłoby zamontować używany alternator + regulator z samochodu ze złomowiska, skoro ma służyć do do ładowania...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
1.tylko w jedna 2.na wirniku zainstalować magnesy stałe Dodano po 1 z alternatorem to dosc uciążliwe rozwiązanie potrzebujesz dużego wiatraka i jest drogie 1. Bzdura. 2. Bardzo trudne. 3. z Magnesami trwałymi (neodymowymi) mniej nawet 400-500 rpm. Do Pytającego : Co to za Radiostacja, która ma takie zapotrzebowanie mocy? UKF nadajnik broadcastingowy...
O ile dobrze pamiętam, ten typ nosi nazwę "dynamo, dynamówka) bo wirnik to magnes stały. Zdarzało się, że magnes popękał.
Mam do was troche nietypowe pytanie i biję się z myslami... Mam tuleję stalową i musze stworzyc jak najslilniejsze pole magnetyczne w punktach 1 i 2 pokazanych na rysunkach. Czyli na sciankach tulei... Magnes 1 to neodym N38 o srednicy 65mm ( wenwetrza srednica to 40mm) grubosc 25mm http://obrazki.elektroda.net/40_12660704... 2 magnes to neodym N38...
Moim zdaniem ma bo w obu przypadkach kluczowe jest ułożenie magnesów. http://obrazki.elektroda.pl/9341204800_1... Wracając do patentów to widać, że każdy z magnesów ułożony jest pod innym kontem i stanowi on swego rodzaju parę z elemetami umieszczonymi po stronie przeciwnej wirnika. Moim zdaniem mogą to być elementy z jakiegoś metalu/stopu...
Witam! Zwracam się do Was z pewnym pomysłem, chciałbym abyście mi pomogli zaprojektować sterowanie silnika impulsowego ~1kW Silnik ma napędzać 1 alternator także obroty jakie mógłby mieć to coś w granicach 2000... 2500obr/min I teraz tak: Posiadam 8 magnesów neodymowych 45x20. Mam zrobiony wirnik z bakelitu o grubości 20mm o średnicy ~40cm na wałku...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
Alternator jest trójfazowy z wirnikiem z magnesem trwałym, natomiast regulator jest trójfazowy stratny i nie ma o co się tu dalej kłócić. Do badania rezystancji alternatora potrzebny jest profesjonalny miernik do badań bardzo małych rezystancji. Zwykłym miernikiem nie zbadasz dokładnie statora, ponieważ miernik pokaże Ci minimalną rezystancję 0.7 Ω....
Witam Te obroty są podane na tabliczce znamionowej na silniku. Napięcie stałe podłączasz do wyprowadzeń stojana, a ze szczotek "zbierasz" napięcie. Ja sugerowałem się zasadą działania alternatora, gdzie wzbudzenie podajesz na wirnik a napięcie odbierasz ze stojanu. Pozatym jak ludzie budują prądnice samowzbudne z silników to na wirniku zamiast uzwojenia...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Plany nie są ambitne. Ambitnie to byłoby 5kW na wieży 8m. Dodam że będzie to zabawka nr 3. U mnie problemem jest to że podwórko to 3 metrowy pasek koło domku :cry:, więc wiatraczek stanie na dachu. Zresztą stąd wynika typ i rozmiar wirnika (do 3 metrów na dachu mozna postawić dowolną rzecz bez planów zezwoleń itd). Pytanie o cewki w wirniku (wzbudzenie):...
Witam. Podobny projekt już powstał i działa. właśnie na mimośrodzie. Współpracuje z regulatorem/prostownikiem od współczesnego japońca ( regulator stratny min. 5cio pinowy). Alternator pracuje w trudnych warunkach bo umieszczony w bloku silnika pod pokrywą zaraz za cylindrem ( junak ). Do tej pory podobno przejechane 10 kkm i wszystko gra. Ładuje, nie...
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Hebel przy akumulatorach sprawdzony - OK (ładny, czysty w środku), podczas odpalania słychać, że przełącza akumulatory. Co masz na myśli pisząc "przełącza akumulatory"? Przecież tam nie ma przełącznika 12V-24V. Jest przetwornica do ładowania drugiego akumulatora. Alternator jest bezszczotkowy, z nieruchomą cewką wzbudzania i magnesami w wirniku. W...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
Kiedy zdjalem prawą pokrywę od iskrownika i wyjalem cewki, okazalo sie ze wirnik ktory sklada sie z dwoch części jest rozprasowany, jego część wewnętrzna siedzi stabilnie na tulei z mosiądzu a to zewnetrzne magneto latało luźno po tulei i nie obracalo sie podczas pracy silnika symetrycznie do jego brata blizniaka. Jak rozumiem koło magnesowe jest w...
Witam, dawno nic nie napisałem i dziękuję za poruszenie tego co napisałem w grudniu i podtrzymuję to. Bo jak każdy by zbudował działającą elektrownię tak gdzieś 1500W to by przybyło dodatkowe pięć milionów bezrobotnych w sektorach energetycznych i naszego śląska co węglem słynie. Akurat to urządzenie Generator Searl'a jest testowane i działa na razie,...
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43... sprawnosc alternatora jako silnika powinna byc wyzsza niz jako generatora pradu zdecydowania najwyzsza tzn wieksza ok 15% jesli zastosujesz wirnik ze stalymi magnesami chociaz moc moze byc nieco mniejsza.
Pomiary rzenek1 potwierdzają, że jest to silnik trójfazowy z wirnikiem będącym magnesem stałym. Działa jak alternator po pokręceniu kołem. Napięcia na trzech grubych kablach trzeba mierzyć między nimi przy podłączonym silniku. Silnik do działania nie potrzebuje a wręcz nie wskazane jest połączenie z masą! rzenek1 sprawdź czy moduł sterujący jest rozbieralny....
magnesy wirnik alternatora magnesy wirnik wirnik alternatora
radio fabryczny toyota corolla połączenia kabli audio koszt naprawa telewizor samsung
firstchip fc1178bc epson l3250
Funkcje przycisku środkowego w urządzeniach Zapach oleju przekładniowego po naprawie skrzyni w Oplu Insignia