Witam Wymyśliłem ze może można by zastosować magnesy z magneta od motoru romet (akurat takie mam może być od wsk simson jawka) tu jest obrazek jak to ma wyglądać ::D http://obrazki.elektroda.net/64_12509530... Prosze komentować. Mam jeszcze pytanko jakim prądem ładuje się akumlatorek od latarki bo mam i ten transformator co w niej był ma prąd...
Może w innym silniku były by to zimeringi ale nie w tym jedyne jakie są to od strony magneta i wałka zmiany biegów . wiec to nie będzie to .
Motor pobiera lewe powietrze. Wymień zimmering od strony magneta, sprawdź uszczelnienie cylindra z karterem, oraz głowicy z cylindrem.
A czemu stare sięgały? Czym się różnią? Może trzeba podpiłować ten otwór regulacyjny w kształcie fasolki. Jak kupiłeś jakiś chiński wynalazek to wszystko możliwe. Trudno zdiagnozować nie widząc co tam jest i jak wygląda po twojej ingerencji. Tam jest dość niewygodnie, bo trzeba patrzeć przez okienka w magnecie jednocześnie nim obracając. Rozumiem,...
PS A może by tak przewinąć te cewkę w magnecie na 12V (?) http://motorower.net/modules/articles/ar... W tym artykule jest opisane jak przerobić na 12V Pisze: "na cewkę świetlną wejdzie około 140 zwojów a na zapłonową około 240 zwojów. Obie cewki świetlne połączyć należy szeregowo, co przedstawia ryc. 1" Ciekawe jak on obliczył ilość zwojów...
Sprawdź czy u Ciebie jest pionowy czy poziomy cyliner.Potem sprawdź w ZK50 i odpowiedz na pytanie czy jest ten sam?
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
Chodzi ci o gwint pod śrubę ściągacza? Jeśli tak to ją rozwierć i nagwintuj fi 8 mm bo tam 6 była oryginalnie chyba. Najpierw zobacz czy jest miejsce na fi 8 bo już sam nie pamiętam, ale chyba jest.
Punkt zapłonu sprawdziłeś , jest napewno przed GMP ? Miałem kiedyś w naprawie motor w którym był przestawiony czop wału z kołem magnesowym . Czop siedzi w wale "na wcisk" . Magneto siedziało na klinku jak trzeba , zapłon ustawiony na znaki , a moto nie pali . Okazało się że zapłon z powodu przestawionego czopa wypadał zupełnie gdzie indziej niż powinien...
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Chcę się dowiedzieć jaki typ czujnika położenia wału jest zastosowany w motorowerze Romet CHart. Z tego co się zorientowałem nie jest to czujnik Halla, bo z niego zawsze wychodzą 3 kable, a z impulsatora charta 2. Domyślam się że jest to czujnik magneto-indukcyjny, co Wy o tym sądzicie? Na jakiej zasadzie działa ten czujnik w charcie, jak wyzwala impuls...
witam Mam taki problem i nie mogę sobie z nim poradzić. Motorynka dokładnie a nie romet ( chodziło mi o silnik) odpala od kopa jak jest zimna. Po krótkiej jeździe gaśnie i nie można jej zapalić. Po wymianie świecy na inna czasami zapala i jedzie jeszcze przez chwilę. Po tym jak zgaśnie iskra jest. Paliwo jest, kranik bardzo już jest drożny. Nowy aparat...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Dlatego wodny ze względu na gramaturę, a Ty masz tylko wyczyścić powierzchnię a nie porysować czy nawet zebrać materiał. Aha, no to może wyśle ci ten przerywacz z 30 letniego rometa, w którym styki są nadpalone i co najgorsze nie schodzą się całą płaszczyzną i mi go oczyścisz i doprowadzisz do stanu używalności, akurat są wakacje to może się do września...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
zawsze dostawał muła, jednak dało się z tym żyć, szukałem powodu dlaczego tak się dzieje To motorower, silnik niewielkiej mocy... bo czasem platynki się otwierają czasem nie, przerwę między nimi też jest trudno ustawić Zdalnie to trudno stwierdzić, ale zwykle powodem jest wyrobienie tulejek ruchomego styku po dużym przebiegu, albo gdy ktoś zapomniał...
Może zacznę od opisu układu zapłonowego i pojazdu: jest to motor Kawasaki KE 100, silnik 2-sów 100cm3, niestety nie wiem, który to rok, myślę że pomiędzy 1980-1998. zapłon mechaniczny, bardzo podobny do stosowanych w rometech: iskrownik z przerywaczem, cewkami ( bez zapłonowej) i kondensator, magneto, cewka zapłonowa na zewnątrz. Regulować można tylko...
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Nic bardziej mylnego. Silniki 019 (3 biegowe produkcji polskiej) posiadały inny cylinder, z pozoru wygląda tak samo jednak różni się kanałami a dokładniej wysokością okien i przekrojami. Wały tych silników są niezamienne, 019 w porównaniu do 023 posiada grubsze przeciwwagi i krótsze czopy. Każde magneto polskich silników jest zamienne, różnią się jedynie...
Mam taki motorower i ja to robię tak że wrzucam bieg i blokuje koło i wtedy wkrecam ściągacz.
Dobrze, że dopisałeś o co ci chodzi. W motorynce i w starych typach motocykli gdzie nie ma prądnicy prądu stałego a jest iskrownik i tzw. magneto jest tak: Oświetlenie jest zasilane z cewki napięciowej ale MUSI być obciążenie ściśle określoną mocą. Jeżeli moc obciążenia jest za duża (np. podłączysz żarówki za mocne wtedy napięcie spadnie zbyt nisko...
ja mysle ze to moze byc przeywasz nieruwny na stykach lub zrąbane magneto
Mam motorower Romet, w którym rozwaliłem magneto, tzn. podłączyłem naładowany akumulator bez zabezpieczenia diodą, aby prąd nie szedł do magneta. Prąd trafił do prądnicy i w ten sposób wytworzyło się duże pole elektromagnetyczne i teraz zamiast mieć w miarę równe 6V, to napięcie wacha się od 9V do 30V.... . Muszę zbudować jakiś układ stabilizujący,...
Miałem (dawno temu) podobny problem o takich samych objawach w dwóch motorowrrach - dwusuwowym Simson S51 oraz czterosuwowym Kymco Activ 50. W kazdym z nich przyczyna była nieco inna, aczkolwiek dająca ten sam skutek. MOze moje przypadki nakierują Cię, jakim tropem iść: - w Simsonie przyczyna było rozklekotane koło magnesowe (stare, poluzowane nity...
Cześć pomóżcie mi bo już zwątpilem. Mam taki problem iż brakuje iskry w zetce wymieniłem już stator wraz z impulsatorem magneto nowa cewka przewody świeca moduł dalej brak iskry. Instalacja dobra gdyż sprawdzałem poprzez podpięcie zetki do innego motorowera. Podpiołem przewody od stator od innego motorowera do instalacji i iskra na świecy jest. Więc...
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
Nie wiem czy można tu zamieszczać adresy z allegro ale wpisz sobie fraze "przerywacz 6v" w szukajce allegro i będzie tego dosyć sporo :). A na pytanie po co akumulator, odpowiem tak: -po pierwsze żarówki 2 musza mieć po 21W każda czyli świecą przerywczo 2 to jest 42W, żadne magneto z tego typu motorowerów nie uciągnie tyle i mogą pojawiać się problemy...
Hej, Dzisiaj miałem chwile i zajrzałem do niego. Jak się okazało po dostaniu sie do iskrownika to cewka zapłonowa się poluzowała i latała na boki. Ona przykręcana jest na takie malutkie śrubeczki które ledwo nachodzą na gwint, ale przykręciłem ją mocno. 2. Sprawa to magneto tarło właśnie o tą cewkę z jednej strony i przez to i zapłon mógł się przestawić...
jeżeli wycofujesz w lewo to robisz dobrze musisz sobie to zobrazować krok po kroku czyli tak tłok idzie do góry następuje sprężanie mieszanki(paliwowo powietrznej) 2mm czy tam 3mm przed gmp otwierają się platynki po czym następuje przeskok iskry te 2mm jeszcze dobija tą mieszankę i to jest też czas na zapalenie(zapłon) tej mieszanki ,mieszanka wybucha...
https://obrazki.elektroda.pl/2384864900_... W słusznie minionych czasach ciągłych braków i ogólnej biedy umiejętność samodzielnego konstruowania i naprawiania najróżniejszych rzeczy była na wagę złota. Z konieczności ludzie budowali własne meble i zabudowy do ciasnych, PRLowskich mieszkań, konstruowali własny sprzęt audio, jak wzmacniacze...
magneto romet magneto motor magneto motor inaczej
peugeot partner czujnik paliwo przestal dzialac podkręcanie procesora laptopie intel
schemat bezpieczników jumper schemat bezpieczników jumper
Strzelanie silnika w gaźnik: przyczyny i rozwiązania Jak zgrywać filmy z YouTube - narzędzia i legalność