Chłopie tylko zniszczeń narobisz.Zrób jak ci mówiłem, nawet nie musisz sciągacza przyspawać ,tylko zwykłą nakrętkę i śrubę wkręcić.
Autor zmieniał gaźnik. Chyba do tego nie trzeba ściągać koła magnesowego (magneto)?
Moc iskry można sprawdzić tak: wykręć fajkę i przytrzymaj kabel wysokiego napięcia do cylindra w odległości mniej więcej od 0,5 do 1 cm. Jeżeli cewka jest sprawna to iskra powinna przeskakiwać przy pokręceniu magneta ręką.
Witam a koło Magneto magnesy nie umarły
Ile cewek na magneto do silnika 110 cm³ 4T. Romet Ogar 900 AI: Z którego roku jest Twój Romet Ogar 900 albo jaki dokładnie masz silnik (jeśli były różne wersje)? 2008 AI: Pytasz o oryginalne magneto czy może masz zamiennik/tuning? Nie wiem
Ten dystans o którym piszesz powinien być między uszczelniacz-em a koszem sprzęgła Od strony magneta to 2x łożysko ,uszczelniacz i magneto
Klin magneta sprawdzałeś?
Albo ja już stary albo nie było od strony magneta podwójnego łożyska w tym silniku O ile ja pamiętam to właśnie były dwa łożyska od strony magneta.
Jeśli pasuje do tego magneta, to jak najbardziej. Sprawdź sobie na forum opis pinów (jest, bo sam czasem korzystam) i próbuj odpalić. Kolorystyka przewodów magneta jest też dość standardowa. Cewka zapłonowa jest uniwersalna.
ja mysle ze to moze byc przeywasz nieruwny na stykach lub zrąbane magneto
Spróbuj od Ogar 900. Tak samo 139fmb,rozrusznik u góry...Powinno być OK.Poza tym to dokładnie ten sam silnik.
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
rozkreciłem silnik i jest rysa na tłoku i cylindrze wymienie to na nowe ale pamietam że przed wymianą chodził ładnie i z tłumika wylewał sie olej po zgaszeniu czyli miał złe smarowanie jest to wina magneta czy gaznika?
A sprawdzałeś, czy czasem nie zerwało ci klina na wale, gdzie osadzone jest magneto ?
Witam czy posiadałby ktoś dane tokarskie do magneta od rometa. Dokładnie chodzi mi o kąt ścięcia stożka wewnątrz magneta tak aby można ten stożek powiększyć.
w środę przyjdzie nowe magneto i zobaczę czy po przełożeniu iskra wróci
Zespawa magneto :cry: i wyważy tak? Czarno to widzę.
ale magneto nie będzie się krecic
Jeśli założyłes cewke współczesnej produkcji to tak będzie. Dokładnie sprawdź przerywacz. Psy rozwartych stykach nie może być przejścia od styku gdzie podłączasz kondensator itd do masy. Magneto nie obciera?
Dlaczego miałyby nie być widoczne? Zazwyczaj kierunkowskazy montowane w lusterkach bocznych oparte są własnie na LEDach. Oczywiście nie po jednej sztuce na stronę ale po kilkanaście. Nie licz na to, że z 'magneta' Rometa wyciśniesz tyle mocy, żeby starczyło na kierunkowskazy z żarówkami 21W. Ledwie starcza na reflektor i tylne pozycyjne.
Może ci ścięło klin od magneta i zapłon jest przestawiony.Częsty przypadek.
Ale Magneto jest wstawione z orginalna krzywka od rometa 205
Musisz mieć na wale klina lub coś takiego bo to on ustawia zapłon. Może jak się magneto obróciło na wale ścięło klina i wprasowało go w wał ze nie widać go.
Panowie po pierwsze na starym paliwie to w ogóle nie odpali ale to za nami. Jeśli chodzi o zapłon, często występuje problem z jego ustawieniem, bierze się to stąd, że poluźnia się mosiężna oś na której mocowany jest przerywacz. Całe ustawianie zapłonu proponowałbym zacząć właśnie od tego. Jeżeli występuje ten wspomniany luz osi, należy zdemontować stator...
I czy jeszcze w przypadku wyjęcia akumulatora z instalacji w Romecie Charcie odpali bez niego? 100% że tak, akumulator nie jest niezbędny. Sam zapłon bez przeróbek nie podejdzie, musisz zamontować impulsator i przerobić instalację. A jeśli chodzi Ci o całe magneto? to chyba się nie zmieści.
jeśli mówisz o dwóch polskich silnikach , dwu biegowym i trzy to magneta nie powinny się niczym różnić
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~
Witam, posiadam romet 727 eco, uszkodził się w nim iskrownik więc postanowiłem go wymienić sam, niestety użyte 3 ściągacze dedykowane do tego silnika straciły gwint, zerwały gwint magneta i ostatni skleiłem klejem do metalu cyjanoakrylowym za 2zl, który chwycił ściągacz bez gwinta i wkręciłem mocno śrubę tą w środku ściągacza i uderzałem młotkiem w...
Witam. Wymieniłem w moim romecie 727 Eco już kilka rzeczy i jest iskra i ma świeże paliwo które dochodzi do gaźnika. Nowy gaźnik Nowy moduł Nowy iskrownik (Magneto) Nowa świeca. Regulowałem zawory na 0.10mm obydwa i dalej nie odpala tyle że regulowałem je na literze F a nie T a dlaczego? Bo na literze F pokrywają się otwory w zębatce tak jak na literze...
Witam Wymyśliłem ze może można by zastosować magnesy z magneta od motoru romet (akurat takie mam może być od wsk simson jawka) tu jest obrazek jak to ma wyglądać ::D http://obrazki.elektroda.net/64_12509530... Prosze komentować. Mam jeszcze pytanko jakim prądem ładuje się akumlatorek od latarki bo mam i ten transformator co w niej był ma prąd...
Sprawne magneto w rometach dale w zakresie pewnej mocy / zapłon, żarówki, sygnał/ stabilne napięcie. Przygasanie świadczy o zdecydowanie zaniskich obrotach lub usterce układu. Po przeróbkach trzeba najpierw ustalić przyczynę braku mocy a potem robić dalsze zmiany. Każdy regulator ma sprawność mniejszą od 1 a z próżnego i Salomon nie naleje. Zmiany w...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Simmer na wale od strony magneta jest jak najbardziej ok zresztą niedawno go wymieniałem
Witam, nie będę ukrywał, że nie znam się na motorowerze Romet 200, ale jako iż dostałem go od ojca, to chciałbym go ogarnąć, by zaczął jeździć. Wszystko wyczyściłem, ustawiłem zapłon i nic. Nie wiem, w czym może być problem. Udało się go odpalić w biegu, lecz odpalił i gasł. Jakby nie dostawał paliwa, mimo tego, że wszystko tam jest okej. Z kopyta nie...
Może w innym silniku były by to zimeringi ale nie w tym jedyne jakie są to od strony magneta i wałka zmiany biegów . wiec to nie będzie to .
Rozwiązanie problemu jest proste. Opisze to w kilku zdaniach. 1.Odkręcasz dekiel z lewej strony 2.Znajduję się tam koło magnetyczne(magneto) i aparat do zmiany biegów. 3.zapewne wypadła ci kulka. ostrożnie zdejmij dekiel. 4.Kiedy znajdziesz kulkę wsadź ją w odpowiednie miejsce(tam będzie takie miejsce połapiesz się) 5.Kiedy wsadzisz kulkę zakładasz...
Motor pobiera lewe powietrze. Wymień zimmering od strony magneta, sprawdź uszczelnienie cylindra z karterem, oraz głowicy z cylindrem.
I to mam zrobić w tym momencie jak tłok jest 0,3mm przed gpt? Czy dowolnie mogę sciągnąć magneto zeby mieć lepsze dojscie i sobie to ustawić nie bedzie to mialo znaczenia tak ? Tak, jak tłok jest 3 mm przed GMP (górnym martwym punktem), magneto ma być normalnie założone i dokręcone jak do jazdy, przecież jeżeli ściągniesz magneto to nie będzięsz miał...
Mam motorower Romet, w którym rozwaliłem magneto, tzn. podłączyłem naładowany akumulator bez zabezpieczenia diodą, aby prąd nie szedł do magneta. Prąd trafił do prądnicy i w ten sposób wytworzyło się duże pole elektromagnetyczne i teraz zamiast mieć w miarę równe 6V, to napięcie wacha się od 9V do 30V.... . Muszę zbudować jakiś układ stabilizujący,...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
ja na twoim miejscu bym to poskładał i próbował odpalić sprawdził jaką ma moc a póżniej jeżeli był by słaby to cuś zainwesiował masz ten silnik w jakieś ramie żeby go na popych spróbować? jeżeli nie to wiertarka+klucz nasadowy na magneto i heja może jest zalany paliwem przy wyższych obrotach zaskoczy
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
Nic bardziej mylnego. Silniki 019 (3 biegowe produkcji polskiej) posiadały inny cylinder, z pozoru wygląda tak samo jednak różni się kanałami a dokładniej wysokością okien i przekrojami. Wały tych silników są niezamienne, 019 w porównaniu do 023 posiada grubsze przeciwwagi i krótsze czopy. Każde magneto polskich silników jest zamienne, różnią się jedynie...
Nie ważne czy Komar czy inny dwukołowy owad. Nie wiem skąd ta dziwna maniera w nazwach. Fizyki nie da się oszukać! Nawet prehistoryczny Komar miał prymitywne urządzenie rozruchowe w postaci przycisku do zatapiania pływaka gaźnika. Dziwi mnie to "zastyganie" bolca (używajmy fachowej nazwy iglica). Czy przypadkiem nie ma tam starego zastygłego oleju?...
Jeszcze jedno pytanie. Jak podłączyć moduł z linku bo od magneta idą 2 kable do modułu a ten z linku ma tylko jedno wejście
romet ogar 205 pradnica 6v - 20w bez akumulatora, brak regulatora napiecia po prostu dwie cewki i magneto krecace sie dookola ich
Skąd wiesz że zapłon dobrze ustawiony?nie zerwało klina na wale z magneta?iskra będzie ale w złym miejscu!,przerywacz powinien otwierać się 2mm przed górnym położeniem tłoka,jakiego koloru jest iskra?
Wymieniłeś wał... A aczy przypadkiem nie założyłeś wału od komarka? Wyglądem jest taki sam i pasuje do silnika ale ma w innym miejscu rowek na klin (nie pasuje kąt wyprzedzenia zapłonu). Najlepsze ustawienie gaźnika to wkręcasz śrubkę tą od mieszanki z boku gaźnika do końca i wykręcasz ją 1,5 obrotu. Ustawienie zapłonu- obróć zapłon na maksa w przeciwną...
Witam. Mam problem z silnikiem 023 od rometa ogara 205. Wałek mam założony od jakiegoś innego rometa bo: sprężyny nie ma na wierzchu tylko jest taka ślimakowa w środku silnika, frez na stronie odbojnika jest drobny, taki sam jak na kopce. Mam problem z tym, że po założeniu pokrywy od magneta, wystaje jakieś 0,5cm wałka i w nijaki sposób nie da się przymocować...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Świeca jaka tam jest, to Z4C i jeżeli jest prawidłowa szczelina między elektrodami (0,6 mm) i pali bez problemu, to nie trzeba jej wymieniać I tu mam problem bo świeca raczej ma większą przerwę niż 0.6mm ale nie wiem jak to zmierzyć, nie mam dostępu do szczelinomierza ani do niczego podobnego. Ogólnie to dobrze odpala i chodzi dobrze ale może chodził...
Posiadam ogara 200 ze standardowym zapłonem , czyli jeśli palatynki są zwarte następuje zapłon . Standardowy zapłon w Ogarze jest taki sam jak w Jawie 50 - magneto z zewnętrzna cewką WN. Iskra skacze w momencie rozwierania styków przerywacza, a nie ich zwierania.
Witam Was mam pytanie odnośnie obrotomierza od Poloneza. Przeszukując ostatnio You Tube natknąłem się na obrotomierz Jaeger od Poloneza. W odróżnieniu od obrotomierzy Lumel ten obrotomierz pokazuje obroty do 10 tys rpm ( poza skalę) a Lumele tylko kręcą się do 8 tys rpm. W jakich modelach Poloneza był montowany obrotomierz Jaeger? Obrotomierz ten chciałbym...
Witam wszystkich! Jestem nowy na jakich kolwiek forach więc proszę o troszkę wyrozumiałości. Mój problem jest następujący: mam motor wsk 125, jestem w trakcie odrestaurowywania. Stwierdziłem że zrobię parę modyfikacji silnika jak już robię generalny remont silnika. Doczytałem się ,że ludzie wymieniali iskrowniki i magneta na te z Rometa Charta. Wszystko...
Zapomniałem też dodać, że tam nie ma klinu na wale i może to jest przyczyną. Klin to podstawa!!! Od prawidłowego osadzenia magneta na wale zależy kąt wyprzezdenia zapłonu, natomiast czepianie się nieznacznie cieplejszej świecy to chyba nietafiony kierunek poszukiwań.
Skoro jest gwint ( na focie jakoś niewidoczny ) może kolega popytać starszych sąsiadów, może ktoś posiada jeszcze ściągacz do magneta. Inaczej pozostaje zakup na znanym portalu aukcyjnym. Proszę zmierzyć średnicę otworu i rodzaj gwintu i sprawdzić czy będzie pasował z Rometa czy z Simsona. Ja bym stawiał na to drugie. Co do gwintu śruby dokręcającej...
Chcę się dowiedzieć jaki typ czujnika położenia wału jest zastosowany w motorowerze Romet CHart. Z tego co się zorientowałem nie jest to czujnik Halla, bo z niego zawsze wychodzą 3 kable, a z impulsatora charta 2. Domyślam się że jest to czujnik magneto-indukcyjny, co Wy o tym sądzicie? Na jakiej zasadzie działa ten czujnik w charcie, jak wyzwala impuls...
Nie polecam przekładania samego elementu ze stożkiem - zazwyczaj nitowanie magneta nie przynosi pożądanego skutku, wystarczy popatrzeć na to co robiło się przy Rometach i Simsonach. Z którego roku był ten zapłon od GPR?
W romecie jest tak, że sobie nie możesz podłączyć tylko tylnej żarówki bo się przepali, musi współpracować z przednią żarówką. Tam jest taki myk, że tylna lampa ma wyprowadzone dwa przewody i oba idą do przedniego reflektora i są podłączone do cokołów przedniej żarówki. Chroni to tylną żarówkę przed przepaleniem przy zmianie świateł długie/krótkie....
Tak z dzieciństwa wsk 175 podobna historia okazało się że założyłem Magneto odwrotnie i też nie paliła wykreć świece włóż suwmiarkę i iskra ma się pojawić ok 3mm przed Górnym położeniem tłoka i wtedy odpali nawet bez gaźnika jak np strzykawką ale jeszcze trochę paliwa
Punkt zapłonu sprawdziłeś , jest napewno przed GMP ? Miałem kiedyś w naprawie motor w którym był przestawiony czop wału z kołem magnesowym . Czop siedzi w wale "na wcisk" . Magneto siedziało na klinku jak trzeba , zapłon ustawiony na znaki , a moto nie pali . Okazało się że zapłon z powodu przestawionego czopa wypadał zupełnie gdzie indziej niż powinien...
Witam. W swoim romecie (kadet 110 automatic) posiadam silnik z jawy babetta. Problem z iskrą polega na tym, że po wymianie cewki zapłonowej oraz modułu nie ma iskry. Po przyłożeniu zielonego przewodu, który powienien być przymocowany do koła iskrownika, do magneta iskra się pojawia, co może być przyczyną takiego, dziwnego, zachowania? Z góry dziękuję...
Nie umniejszając prawdziwości spostrzeżeń Elektron1234, napiszę: Zawsze trzeba szukać winy przede wszystkim u SIEBIE. Jak magneto ociera o cewkę, to żadna tego nie wytrzyma. Szczególnie, że w Motorynkach (i Rometach w ogóle) stosowane są starodawne rozwiązania. Cewka jest typu "all in one" czyli wszystko w jednym. Rozwiązaniem jest wykorzystanie korpusu...
Witam panowie wiem ze to forum samochodowe ale tutaj zawsze znajdywałem trafne możliwosci napraw. A więc zakupiłem skuter romet 777 dwu sów 50cm3 po wymianie cylindra głowicy tłoku na 80cm3 i gaznika skuter strasznie sie zaczoł grzac podczas jazdy dzis nawet stopił mi się plastik osłaniający magneto jest usuniety mieszalnik gdyż przez niego sie suter...
Umieszczony jest dobrze, a zastosowano go po to, żeby nie przeładowywać akumulatora - twórca schematu nie raczył tylko zauważyć jaką będzie miał do dyspozycji rozpiętość napięć z magneta i maxymalny prąd płynący przez stabilizator po włączeniu zapłonu i świateł. Generalnie to sobie poszukaj i poczytaj , zarówno w sieci jak i na Elektrodzie jest tego...
Ewentualnie może być problem w tym, że w magneto wkleiłem magnes neodymowy (według poradnika) i impulsator również ma namagnesowany rdzeń. Ponoć w skuterach impuls wyzwala lekko wystający kawałek metalu. Ponoć są też impulsatory z rdzeniem ferrytowym. Wiesz może w jakich pojazdach taki jest stosowany?
przy nagrywaniu wskaźnik poziomu zapisu wchodzi już na czerwone pole przy głośności na poziomie 3-4. Nic nie ruszaj! Po pierwsze - prąd podkładu nie ma nic do poziomu nagrania, a po drugie ustawienie gałki zapisu powinno właśnie tak wyglądać - optymalnie jest, jeśli do "0" dochodzi wskaźnik przy jej ustawieniu na 4. Po drugie - Sygnał wejściowy jaki...
Witam postanowiłem zająć się moim starym skuterem Romet 727 Eco. Rok po zakupie jakoś w 2012 się zepsuł i stał potem coś zacząłem cudować ale jak teraz to widzę to się za głowę chwytam co tam porobiłem a więc tak wszystko już jest ogarnięte mechanicznie ale nie elektrycznie. Otóż wymieniony był moduł oraz Magneto (iskrownik) i jak to mam ogarnąć? Od...
Z młotkiem to był żarcik!!!!! Ale pogrubienie rdzenia np. o te 3 mm powinno pomudz, a nic sie na tym nie straci bo od cewek do magneta jest do 5 mm miejsca a dając większe szpule można na serio nawinąć grubszy drut, tak robiłem w Peugeocie Speedfight 2 a tam są podobne cewki i pomogło pozdro
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Po wykręceniu świecy magneto obraca się beż żadnych oporów leciutko nic nie ociera. Iskra konia by zabiła Słabnie zdycydowanie przy wjezdzie nawet na lekkie wzniesienie. Muszę sprawdzić jeszcze bez tłumika jak to będzie czy go gdzieś nie dusi Cylinder i tłok to cx polska produkcja podobno lepsze od almotu. Poprzednio jeździł na oryginalnym zmd po 1...
Chodzi o to żeby przed odpaleniem silnika prąd na ukł zapłonowy szedł z AQ a po dopaleniu żeby nie obciążać AQ żeby szedł z magneta. Teraz rozumiecie? A schemat układu zapłonowego to normalny bateryjny z modułem http://www.ojs.republika.pl/aku.html tam jest ten moduł i na elce jest
Przepraszam za długą przerwę.Awaria kompa .Wracając do tematu:kupiłem tego Rometa za 200 PLN z papierami (pierwszy właściciel) i za bardzo się nie przyglądałem.Wszystko było na miejscu kierownica,silnik,koła,linki ;) Po wymianie wszystkich ważniejszych części i czyszczeniu kolanka z tłumikiem nadal kicha!!! Poszedłem w końcu do majstra .Majster wsadził...
Nie będziesz miał ładowania 12V aku gdy Twoje magneto "oferuje" 6V... do ładowania 12 potrzeba ok14,5V, wbij na www.ojs.republika.pl może Ci się coś z tamtąd przyda :) co prawda stronka jest robiona pod ogara 200 ale po odpowiednich przeróbkach da się zastosować porady tam zamieszczone do ogara 205. Pozdro, ojs
PS A może by tak przewinąć te cewkę w magnecie na 12V (?) http://motorower.net/modules/articles/ar... W tym artykule jest opisane jak przerobić na 12V Pisze: "na cewkę świetlną wejdzie około 140 zwojów a na zapłonową około 240 zwojów. Obie cewki świetlne połączyć należy szeregowo, co przedstawia ryc. 1" Ciekawe jak on obliczył ilość zwojów...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Cześć pomóżcie mi bo już zwątpilem. Mam taki problem iż brakuje iskry w zetce wymieniłem już stator wraz z impulsatorem magneto nowa cewka przewody świeca moduł dalej brak iskry. Instalacja dobra gdyż sprawdzałem poprzez podpięcie zetki do innego motorowera. Podpiołem przewody od stator od innego motorowera do instalacji i iskra na świecy jest. Więc...
Polecam jeszcze wymienić sprezyne startera, lubi pękać a żeby wymienić trzeba silnik rozpolawiac Sprężyna od startera w ROMECIE 2-biegowym jest od strony magneta i mechanizmu zmiany biegów. Wystarczy odkręcić pokrywę. Nie trzeba rozpoławiać silnika. http://obrazki.elektroda.pl/8319054700_1...
Witam. Tak jak w temacie, romet ogar 205. silnik 023 Do wymiany/braki: Wał korbowy (chyba że go wymienię jak jakiś znajdę) + nakrętka na magneto. stan: *wizualny, idealny, 2 lata temu położony czerwony akryl, polerowany nie jeden raz piękny :) *techniczny, gdyby był wał i nakrętka powinien działać bez problemu, jednak gaźnik powinien być wyregulowany...
nie, u mnie dziala ten uklad .... z schematu sprawdzilem nie mozna dac wiekszego niz 5 uF i mniejszego tez nie, kondek musi byc zestrojony z cewka magneto daje jakies 200 V AC wiec musisz miec kondek na jakies 250 V nie mozna zadnego trafa podlaczac tu ani nic bo to uklad zsynchronizowany, jak podlaczysz trafo i zalaczy sie impulsator to spalisz tyrystor,...
Nie, magneta nie ruszałem. Ściągałem cylinder, wyczyściłem nagar z tłoka. Prąd dochodzi do fajki bo jak ściągnę ją i zostawię tylko przewód wysokiego napięcia i przyłożę do cylindra to iskra przeskoczy, natomiast gdy z powrotem założę świecę to iskry już nie ma więc dochodzi wszędzie prąd lecz nie jest on przerywany tylko stały.
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Teraz zrobiłem tak, że cewki świetlne są puszczone na światła, a zapłonowa na ładowanie akumulatora. Tylko jest problem, ponieważ cewki świetlne nie dają takiego mocnego prądu na żarówkę jak być powinien. Wszystko jest podłączone prawidłowo, styki i magneto są w porządku. Co może być przyczyną słabych świateł? Dodam, że mam jeszcze 2 ledy puszczone...
Masz co najmniej kilka różnych schematów przerobienia instalacji w motorowerach jawa/romet na instalację z akumulatorem i regulatorem napięcia. Więc z nich skorzystaj. A jeśli myślisz, że zrobisz to z tego, co akurat znalazłeś, to sam sobie generujesz kłopoty.
Witam. Problem jak w temacie. Gdy odpalam go zimnego, oczywiście na ssaniu, zapłon przeskakuje, tak jakby nie było iskry cały czas tylko "raz kiedyś". Motocykl nie chce się wkręcać, tj. nie żebym katował zimnego, ale jak chce mu dać powyżej 4000rpm, to już się nie da, manetka na max i nie wkręca się. Na wyłączonym ssaniu wkręca się Motocykl strasznie...
Obrazek z podanego forum (sorry zapomniałem że trzeba się tam logować ;) ) http://obrazki.elektroda.pl/5303627700_1... Potrzeba: - akumulator 6V 5-10Ah - opornik kilka Ohm o mocy min. 2W - dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007) - kable z odpowiednimi końcówkami Jeżeli już się pchać w 6V to imo najlepszym wyjściem jest montaż...
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
Jak w temacie, przekładam zapłon CDI od chińskiego skutera do Rometa charta, i pojawił się problem:cry: w którym miejscu wyzwalacz daje iskrę? http://obrazki.elektroda.net/88_12909397... na początku, czy może za tym garbem na obwodzie magneta? ustawiłem na początku, silnik chodzi baaardzo równo, na wolnych obrotach dużo mocniejszy, niestety...
Miałem (dawno temu) podobny problem o takich samych objawach w dwóch motorowrrach - dwusuwowym Simson S51 oraz czterosuwowym Kymco Activ 50. W kazdym z nich przyczyna była nieco inna, aczkolwiek dająca ten sam skutek. MOze moje przypadki nakierują Cię, jakim tropem iść: - w Simsonie przyczyna było rozklekotane koło magnesowe (stare, poluzowane nity...
witam Mam taki problem i nie mogę sobie z nim poradzić. Motorynka dokładnie a nie romet ( chodziło mi o silnik) odpala od kopa jak jest zimna. Po krótkiej jeździe gaśnie i nie można jej zapalić. Po wymianie świecy na inna czasami zapala i jedzie jeszcze przez chwilę. Po tym jak zgaśnie iskra jest. Paliwo jest, kranik bardzo już jest drożny. Nowy aparat...
Dobrze, że dopisałeś o co ci chodzi. W motorynce i w starych typach motocykli gdzie nie ma prądnicy prądu stałego a jest iskrownik i tzw. magneto jest tak: Oświetlenie jest zasilane z cewki napięciowej ale MUSI być obciążenie ściśle określoną mocą. Jeżeli moc obciążenia jest za duża (np. podłączysz żarówki za mocne wtedy napięcie spadnie zbyt nisko...
Posługując się zamieszczonym wyżej schematem podpowiem że po lewej stronie z pokrywy magneta przy cylindrze wychodzą dwa konektory które są osadzone w gumowej uszczelce(tak było w oryginale). Jeden z nich(niebieski) służy do gaszenia silnika drugi zaś(czerwony) do zasilania świateł. Sprawdź np. żarówką 6V lub 12V łącząc ją między konektorem a masą np....
Witam. Chciałbym Wam przedstawić patent na bezbateryjny zapłon w MZ 250. Posiadam motor który jest całkowicie przerobiony na teren i dlatego przerobiłem awaryjny zapłon bateryjny. Patent polega na dorobieniu pierścienia dystansowego który mocujemy w miejsce stojana alternatora który ma mieć wymiary 117mm śr zewn, 75 mm wewnętrznej(tak jest w moim przypadku...
Dlatego wodny ze względu na gramaturę, a Ty masz tylko wyczyścić powierzchnię a nie porysować czy nawet zebrać materiał. Aha, no to może wyśle ci ten przerywacz z 30 letniego rometa, w którym styki są nadpalone i co najgorsze nie schodzą się całą płaszczyzną i mi go oczyścisz i doprowadzisz do stanu używalności, akurat są wakacje to może się do września...
Witam, wiem, że było poruszane, ale nie na moim poziomie :| Posiadam (zbudowałem, przerobiłem) oryginalne kierunkowskazy od Rometa Charta na diody: 8diód LED + opornik 260Ω do każdej. Pod akumulatorem wszystko śmiga, ale nie mam przerywacza. ( http://www.youtube.com/watch?v=s_NRU4YzZ... ) Pragnę go zbudować, gdyż dostępny w sklepie jest na 9V-12VDC...
magneto motor romet romet polski romet magneto stihl
regulator nawiew renault awaryjny fiesta generowanie zakłóceń
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Nie można otworzyć aplikacji taetuo-x64.5.9.0 Problem z kucaniem w Fortnite - brak reakcji klawisza