kurcze, szukam konkretów o magnesach neodymowych a tu co trzeci temat na googlach to o jakiś cudownych silnikach - jakaś nowa fobia czy jak... Wszelkie silniki magnetyczne budowane w oparciu o same magnesy, przekładnie, dźwignie i rozmieszczanie tych elementów w przestrzeni na rożnych prowadnicach liniowych i łożyskach obrotowych NIE BĘDĄ działać -...
Witam!! Chciałem wam przedstawić mój model lewitronu, czyli układu służącego do zaobserwowania zjawiska lewitacji magnetycznej. Układ powstał zainspirowany referatem na temat układów regulacji położenia, jaki dostałem na zajęciach z podstaw automatyki. Długo nie myślałem czy wykonać model czy opierać się na czystej teorii i przedstawić tylko rysunki......
Wiadomo też mniej więcej, kiedy pracujący magnes ją odda i straci swoje własności. Zdradź mi, proszę, tę wiedzę, bo jej nie posiadam. Usiądź przeto wędrowcze, przed mą pustelnią i poznaj sekret ukryty przed wzrokiem malutczkich, gdzieś w połowie podręcznika fizyki do klasy 7 szkoły podstawowej, gdzie niewielu zagląda, a z tych co zajrzą, tylko wybrani...
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
Nie wiem, czy to ten dział... nie wiem nawet czy to to forum, ale chyba tak, bo to może być potrzebne do np. łożyska magnetycznego. Więc przechodząc do pytania... Czy jest coś (np. materiał cudowny jakiś) co może blokować pole magnetyczne jeszcze dodatkowo nie będąc przyciągane przez magnes? Blokują materiały ferromagnetyczne, ale one są przyciągane...
Magnes to nie problem. W najprostszym wypadku można poprostu odpowiednio obrobic magnes sztabkowy. Przy idealnym wykonaniu tego urządenia otzryma się rozbudowane łożysko magnetyczne.
Oczywiscie,ze nie dadza tam pojedynczego lozyska kulkowego.Podobnie jak w ulozyskowaniu talezy... Ciekawa opcja z ta proznia w lozyskach...Ze niby wewnatrz kulek?Napewno calosc jest hermetyczna.Mozliwe,ze jest tam podcisnienie,ale z pewnoscia nie proznia.Moze rowniez nei powietrze,ale jakis konkretny gaz.Rozchodzi sie o to,zeby naped wewnatrz pozostal...
To cytatat z linku , który podałeś wyżej Opis: Nowe aktywne czujniki koła współpracują z tzw. magnetycznymi pierścieniami ABS. Są one zintegrowane z łożyskiem koła. Guma ta jest wzbogacona pyłkiem żelaznym a następnie namagnesowana przeciwnymi biegunami. Te naprzemienne bieguny są bardzo wrażliwe. Optycznie te pierścienie magnetyczne są nie do sprawdzenia....
Z energią cieplną na mechaniczną? I to na dodatek wychładza ? Bezpośrednio ni cholery ale pośrednio może i tak, np ogrzewając i to mocno medium jakim jest woda powstaje para wodna o ciśnieniu na tyle dużym, że jest wstanie rozbujać turbiny napędzające generatory - w elektrowniach cieplnych (np węglowe, jądrowe) się tego numeru używa. Z pochłanianiem...
Wszystko ok. Tylko po co 2 wirniki ?? Dla zwiększenia strat w łożyskach i zwiększenia ich obciążenia kilkudziesięciokrotnie??(no chyba że masa jest cięższa od magnesów i to jest wibrator, ale do wibratorów stosuje się inne rozwiązania, sprawdzone. Bo przecież taki silnik działałby gdyby był wyważony z jednym wirnikiem, tylko w momencie przejścia masy...
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem zapaleńcem (nie czytaj naiwniakiem) i wiem że taki silnik da się zbudować. Obejrzyjcie film na youtube. Kręci się, nie potrzebuje do tego żadnej energii i działa. Ewentualnie nie chodzi mi o silnik który będzie się kręcił za darmo ale o takie rozwiązanie które będzie zużywać dziesięć razy mniej energii od elektrycznego....
Witam. Regulacja luzu promieniowego w tego typu tokarkach polega na rozprężaniu pierścienia wewnętrznego łożyska głównego, które jest osadzone na stożku wrzeciona. W tym celu należy wymontować znajdujący się na wrzecionie przed tym łożyskiem pierścień dystansowy tzw. dwudzielny. Pierścień ten należy przeszlifować na szlifierce do płaszczyzn ze stołem...
u mnie piasta z łożyskiem i pierścieniem magnetycznym w jednym. Nie będę tutaj oszczędzać bo trzeba jeździć, ale wracajmy do tematu o ściągaczach i nasadkach lub kluczach / fajkach przelotowych - co kupić. Dodano po 10 Warto kupić coś takiego:
smarowanie ŁT43 Towot do panewek? Zły pomysł. Łożyska ślizgowe są zbudowane w taki sposób, że posiadają pory w które ma wsiąknąć olej maszynowy (w procesie produkcyjnym silnika). Olej jest rzadki więc łożysko ma dzięki temu małe opory, a fakt, że łożysko jest porowate olej wsiąka w nie i w czasie zużywania się go (zjawisko kapilary) napływa z porów...
Witam forumowiczów. Wiecie może jaka powinna być odległość czujnika ABS od pierścienia magnetycznego, zamontowanego w piaście? Podczas wymiany szpilek do mocowania kół musieliśmy na prasie zdjąć piastę, w wyniku czego pierścień troszkę się cofnął. Jak go ustawić? Wepchnąć maksymalnie do łożyska czy może zostawić go w najbliższym położeniu do czujnika?...
O matko !! Kto kupuje FAACa w dzisiejszych czasach jeszcze ?? 1. Łożyska zastąpione tulejami ślizgowymi ( nie widać bo jest to w korpusie ), w zależności od codziennego użytkowania napęd przestanie być samohamowny i z użyciem większej siły będzie można otworzyć bramę. Tuleje się wypracowują i wałek dostaje "bicia" efektem jest pęknięcie koła od wysprzęglania....
Hmm... Co do ciężaru... Jeżeli zastosować regulację elektroniczną, to na wyjściu musi być dławik. Przy parametrach mojego trafo, ciężar dławika wynikający z jego przekroju wyniesie ok. 8-10 kg... Transduktor też swoje waży i wymaga sterowania tranzystorowego. Widzisz, jestem na etapie gotowego trafo z prostownikiem, kasety na boczniki osadzone, boczniki...
W megane III tarcza hamulcowa jest zespolona z łożyskiem i z ABS, Oryginalna część jest produkowana przez firmę SNR nie pamiętam indeksu ale pan z serwisu na dobrą sprawę powinien zaproponować wymianę obu tarcz hamulcowych, koszt jest ogromny ale na bezpieczeństwie nie polecam oszczędzać. Co do Twojego łożyska to ma ono tzw. pierścień magnetyczny,...
Tak, pierścień magnetyczny enkodera w przednich kołach jest częścią piasty. Skoro wymieniałeś czujnik to przecież widziałeś skąd "czyta" sygnał. Piasta kosztuje ok 100zł... być może poprzednio kupiłeś piastę do wersji bez ABS. Samo łożysko jest raczej niewymienne, a jak ktoś potraktuje piastę palnikiem, żeby wycisnąć łożysko to zniszczy magnetyczny...
To powodzenia w kupnie i wymianie. Tam masz pierścienie magnetyczne zintegrowane z łożyskiem, więc wymieniasz albo łożysko-przód, albo kpl. z tyłu. Pierścień osobno montowany na tarczy, jak bosch, luk, ate itp. sprzedaje same tarcze bez pierścienia i łożyska, to i osobno można kupić to i to.
A jesteś pewny, że łozysko do wymiany. Miałem wiele zatartych. WD40 i po rozruszaniu śmiga dłuuugo. Wydaje mi się, że to co pisałem wyżej - wytarty wałek magnetyczny w miejscu łożyska - coś na niego nałóż(koszulkę termokurczliwą, niektórzy stosują poxylinę czy poxipol itp potem się to szlifuje aby nie było śladu uskoku(wytarcia) i zakłada łożysko to...
Wałek jest nierozbieralny, nie wiem jak w cougarach ale w innych kopiarkach czasem przecinałem stare wałki z ciekawości i są ona ułożskowane wewnątrz w łożyskach ślizgowych, tulejkach. Jedynie wymiana w całości wchodzi w grę.
podaj symbol jak masz oczywiście ale potrzebujesz też łożyska i uszczelki bo sam wałek to nie wszystko jak będziesz miał daj znać na mila
Cześć Niestety to prawda wszystkie UK to piezo. Musisz zmienić ramię na takie gdzie wkładka magneto była zaprojektowana. Taki zestaw będzie działał niezawodnie. Ramię do wkładki magneto jest na doskonałych łożyskach posiada specjalną przeciwwagę do trzymania wkładki w środku rowku. A co do wagi nacisku to wszystko zależy od konstrukcji i zawiera sie...
Pompa magnetyczna nie naprawialna , dostępna w każdym sklepie z częściami agd
Mundzik, lepiej się trochę pomęcz i wykonaj łożyska magnetyczne które zmniejszą tarcie.
Nie miałem zbytniej ochoty przekopywać się przez nieco dłuższe posty, więc co następuje: To "urządzenie" generuje nieuniknione straty mechaniczne(m. in. łożyska, przekładnia pasowa, zębatki, opór aerodynamiczny). Magnesy w niczym nie pomogą, układ ma punkt równowagi w miejscu największej odległości między magnesami. nikt z was nie podal zadnego naukowego...
Zapomniałem dopisać że artykuł czytałem z rok temu w czasopiśmie i przypadkowo natrafiłem z drugiego źródła w internecie i dziś w rozmowie telefonicznej z przedstawicielem Enes, który powiedział że w laboratoriach jest to opracowywane ten materiał który częściowo zatrzymuje pole magnetyczne. Ja nie twierdzę że w całości może w granicach 50% dokładnie...
ktulu4 : 1 Ogólnie nie wyważałem magnesu lecz starałem się go dopasować tak aby był jak najbardziej na środku 2 Co prawda nie udało mi się tak ustawić dipola ażeby kręcił się 0,5 raza na min lecz kręcił się na tyle wolno że wir był praktycznie niewidoczny , lecz zauważ ze konstrukcja ma wadę taką że muszę najpierw pobudzić magnes do działania i dać...
Nie mogłeś użyć szukajki? Jest na Elektrodzie sporo materiału w tym temacie. Tu masz opisany podobny problem: Ad. 1) Oczywiście możesz sprawdzić, jednak musisz użyć dodatkowo np. prostownika, akumulatora6V lub ostatecznie bateryjki 4,5V. Podłączasz powyższe do komutatora do przeciwległych działek komutatora, tak jak byłyby to szczotki i miernikiem sprawdzasz...
To urządzenie trzeba najpierw wprawić w ruch. Opory tarcia w łożyskach i opory powietrza muszą być wystarczająco małe, a bezwładność koła wystarczająco duża. Wówczas po dojściu do wychylenia o kąt np. 150 stopni siła bezwładności będzie dalej obracać. Po dojściu do szczeliny magnetycznej układ dostanie dodatkowy impuls napędzający od odpychających się...
Wyjmij wałek z wywoływaczki i umyj ACETONEM. To najlepszy środek do zmycia starego tonera. Powinno pomóc. A jak zamierzasz wałek wymienić to od razu zobacz w jakim stanie są łożyska i białe rolki dystansowe które potrafią pękać.
Rozumiem ze chodzi o płyn. Taki eksperyment już przeprowadziłem. Chce zobaczyć czy takie same efekty da zjonizowania rtęć i porównać wyniki. Być może zjonizowania rtęć będzie lepszym przewodnikiem i będzie generować większe natężenie pola magnetycznego. Więc co z tym zasilaniem?
Główną siłą do pokonania to jest bezwładność (konieczność przesuwania w prawo i w lewo) i niewielkie opory toczenia na łożyskach. Siła niezbędna do przesunięcia (zmiany biegunowości) magnesów została całkowicie zlikwidowana (zbalansowana) przez sprężyne. Opis powyżej mówi, że w odległości 40mm zostaje pokonany opór wału korbowego (kosiarki skok 35 mm)...
Mam pytanie do zacnych znawców tematu: Czym jest pole magnetyczne magnesów stałych ? Cześć Saskia, wiele wyjaśniłeś w tych postach i teraz wiem dlaczego i mój model nie miał prawa się obracać. Mam do Ciebie pytanie: czy zauważyłeś może podczas pracy silnika zmiany temperatury w jego otoczeniu ? i czy łożyska metalowe mają duży wpływ na zmianę pola magnetycznego?
Ktoś się spotkał z czymś takim? Tak, ostatnio Citroenie C4 II. Błąd pojawiał się sporadycznie i zawsze przy większych prędkościach. Fragment łuszczącej się rdzy z tarczy hamulcowej przykleił się do pierścienia magnetycznego. Po usunięciu go problem zniknął.
Jeżeli czujnik jest uszkodzony to wyświetla brak abs/esp po uruchomieniu silnika. Wystarczy tylko podpiąć sprawny czujnik , bez wkładania go na miejsce, komunikat zniknie i nie pojawi się. Pasek magnetyczny jest zintegrowaną częścią łożyska i też nie słyszałem aby sam z siebie się uszkadzał, jedynie to przez lata nazbiera się rdzy itp. Aby wyczyścić...
miejsce gdzie wchodzi małe łożysko czyli standard w tych maszynach
Panie i Panowie, w końcu dostałem łożyska i mój wymarzony projekt został ukończony. tutaj do obejrzenia 100 cm swinging sticks w akcji (niestety muzyka tylko w połowie filmu) a tutaj z moją inna ulubioną muzyką (at)vodiczka Witam i jak projekt, czy już wahadło gotowe? Moje ładnie chodzi od ostatniego czasu nie było ani razu problemu, jest cały czas...
Witam. Mam problem z dokupieniem rozsypanej koronki przy pedałach do roweru magnetycznego Sapphire falcon SG 911b. Gdzie to można kupić przez internet ? Średnica 44mm.
Jedna poszła, ta od strony tego śmiesznego napędu (jakiś magnetyczny ? ) i tak jak pisałeś śruba miała na gwincie coś czerwonego, to chyba ten klej, do samego końca ciężko szła. Niestety z drugiej strony gniazdo w śrubie wyrobiło się, nie ma czym jej złapać (komu przeszkadzały normalne śruby?! )
Nie da się tych Twoich bajek "czytać ze zrozumieniem". Znajdź mi proszę taką maszynę w googlach. Szukałem ala niedowiarków ale nie ma, wiem że zostały wyparte przez wrzecienniki stałe. Obecnie nadal jestem w Japoni i kończę pewien projekt, wiec tak po próbach marskich wrócę do kraju za jakieś 3 mieś to postaram się przejść na warsztaty na kopalnię...
dobra kończąc temat należy wymienić uszczelniacz u mnie razem z kompletem sprzęgła. Kilka rad za każdym razem po ściągnięciu skrzyni w tym aucie jeśli blacha wam wypadnie z tulei prowadzących ściągajcie koło zamachowe jest ona zaczepiana za zimer z tyłu dwie opaski samo zaciskowe po zamontowaniu blachy i wsadzamy skrzynie co do samego zimera na necie...
CMS , piszesz że był problem ze ściągnięciem koła pasowego. Próbowałeś może użyć czegoś takiego (tzw. ściągacz do łożysk ): (nie wiem- może o tym wiesz i nie pomogło, a może - komuś innemu się przyda?) pozdrówka - MaciekM
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź dla Zygaqra i i Witold5. Tak mi coś nie pasowało z tym zakończeniem tej sprężyny, ale już wiem o co kaman. Ta końcówka wydawała mi się jakoś tak nieregularnie zakończona i jakby odrobinę spłaszczona. Kombinowałem by włożyć w tą dziurkę metalowy bolec i zblokować sprężynkę, ale chyba się nie sprawdza, bo koło dalej...
Czy przypadkiem nie została zmieniona odległość od elementu czytającego( pierścień z nacięciami )czujników? Tam nie da się raczej zmienić odległości czujnika od pierścienia bo czujnik siedzi w specjalnym koszyku montowanym razem z lożyskiem, poza tym pierścień jest magnetyczny i nie ma ząbków
Witam. Rozebrałem frezarkę ponieważ po założeniu szczotek (kupiłem ją używaną bez szczotek) okropnie iskrzyło. Chciałem wyjąć wirnik i podszlifować styki na wirniku. Ze środka wypadł mi pierścień magnetyczny pęknięty na pół. Nie mam pewności jak dokładnie powinien być prawidłowo umieszczony i czy można go skleić czy koniecznie musi być wymieniony na...
łożyska magnetyczne zostały już zrobione i przetestowane w Polsce:, m.in. na WAT, PB, PŁ. Jeśli ktoś będzie potrzebował więcej szczegółów proszę o kontakt. :arrow:
Trzebaby pomyśleć nad takim samym rozwiązaniem jak w silnikach - izolowane blachy lub całkiem coś innego czyli produkcja materiału magnetycznego ale dielektryka (jakieś proszki?).
Stoje przed problemem budowy łożyska magnetycznego i powoli zbieram na jego temat informacje. Pisze ten temat bo może ktoś z was już coś takiego konstruuował i ma jakieś większe doświadczenie którym mógłby się podzielić. Chodzi mi głównie o to by w dwóch takich łożyskach umieścić wał, na który nie działały by jakieś konkretne siły poprzeczne (ewentualnie...
Czy ktoś ma dostęp do tych części. Poszukuje pilnie nawet samo łóżysko by mnie ratowało. Albo czy ktoś zna namiar gdzie mogę kupić częsci do tej minolty. łozysko 1139-5246-01 bushing 1139-0753-01 bushing 1139-0752-01
(at)jasjarzy Rozwiązałeś mój problem. Turbinka to jest to. Samo łożyskowanie będzie wymagać eksperymentów trochę, ale zrobię to na wzór wiszącego globusa.
Witam Chciałbym wymienić łożyska w stojanie pompy magnetycznej wody, zakupiłem niby takie same japońskie łożyska 625ZZ i niestety pompa zamiast lepiej i ciszej, chodzi bardzo głośno. Łożyska po założeniu ciężej się kręcą niż stare. Proszę o podpowiedź, czy ktoś wymieniał łożyska w takiej pompie ? Jakiego typu łożyska powinny iść do takiej pompy ? Jest...
Cześć. Ostatnio mój rowerek magnetyczny zaczął wydawać dziwne dźwięki, stukanie, tarcie etc, postanowiłem więc wymienić łożysko koła zamachowego. Mam jednak pewien problem, za żadne skarby nie mogę go ściągnąć. Znalazłem filmik w którym jest pokazany demontaż i schodzi po 3 uderzeniach młotkiem. Ja maltretuję te biedne koło już 2 dzień. Nie jestem żadnym...
Głównym problemem z dopasowaniem jest wyjście napędu z silnika. Większość rozwiązań przewiduje wyjście napędu po drugiej stronie osi wirnika od komutatora. Ja potrzebuję wyjście napędu przed komutatorem czyli: zębatka, łożysko komutator, rdzeń wirnika, łożysko a nie: łożysko, komutator, rdzeń wirnika, łożysko, zębatka. Obecny silnik o mocy 1400W jest...
Na bank jest to wywoływaczka. Zaterło się łożysko i wywaliło wałek magnetyczny. Czasami jest konieczna wymiana wałka magnetycznego. O łożysku i dystansach nie wspomnę.
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Najprawdopodobniej to problem z wałkami magnetycznymi i ich łożyskowaniem z tyłu maszyny. Rolki dystansowe też mają tu duże znaczenie. W przypadku maszyn z dużym przebiegiem zdarza się, że często bardziej wyciera się bęben od z tyłu maszyny. Co do szczeliny, to się jej nie reguluje, listwa opiera się na stałe na wywoływaczce - sprawdź jej stan, może...
Witam , często pęka metalowa podkładka pod przegubem napędowym zewnętrznym i jej części przyklejają się do magnetycznej strony łożyska w pieście (tej odczytywanej przez czujnik ) lub ją uszkadzają . Ściągnij przegub napędowy zewnętrzny i zobacz powierzchnię magnetyczną łożyska piasty .
To uszkodzenie należy do częstych więc Pan forteca napewno miał z nim do czynienia :) A przy okazji rady fortecy są bardzo konkretne i pomocne!! Prawdopodobnie (miałem kilka takich przypadków) odkleła się powierzchnia wałka magnetycznedo od łożysk. Wystarczy wcisnąć trochę "kropelki" i po sprawie. Uwaga aby klej nie spłynął na zewnętrzna powierzchnię...
Któreś łożysko wstawione odwrotnie, albo i oba, albo uszkodzone pierścienie magnetyczne na łożyskach. No i tak jak koledzy wyżej piszą ;) To są "magiczne" łożyska, i bez "magicznego" przyrządu nie powinno się przy nich grzebać. Bo można je dość łatwo uszkodzić, albo zamontować odwrotnie.
Problem tkwił w łożysku. Łożysko które kupiłem i wcisnąłem w piastę miało inny wymiar pierścienia mocującego czujnik abs niż seryjne co spowodowało uszkodzenie pierścienia magnetycznego znajdującego się na łożysku. Czujnik abs działał. Żadne blaszki nie są potrzebne i nie pełnią funkcji masy. Kupiłem droższe łożysko niemieckiej firmy, które miało być...
Rozpatrywałem problem chłodzenia i radiatorów, układ rozmieszczenia radiatorów i kształt nie jest przypadkowy, oraz obieg powietrza z wentylatora. Owszem radiatory nie są zbyt wydajne i sposób zamocowania tranzystorów. Tego typu radiatorów bardziej wydajnych raczej ciężko od czegoś dopasować, właśnie ze względu na ich kształt i mało miejsca, oraz obieg...
Zamiast kupować po kolei wszystko musisz się upewnić od czego to jest. A ile zrobił bęben? Norma 25.000 czasami po 20.000 kopii był do wymiany. Bo od bębna też dużo lależy. Czy wywoływaczka dobrze dociska do bębna. Tak na marginesie mam praktycznie nową wywoływaczkę do tego urządzenia - mogę sprzedać. Wywoływaczka może mieć zużyty wałek magnetyczny,...
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
Spotkałem się z przypadkiem usterki w systemie z tarczą magnetyczną w łożysku, gdzie pomogła dopiero wymiana łożysk. Pomimo iż wizualnie nie budziły one zastrzeżeń. Usterkę można było rozpoznać bo błędy dawały się skasować a powracały dopiero gdy samochód był w ruchu.
Jakie błędy zgasną i jak mogą błędy gasnąć? Bo widzę że nic nie rozumiesz. Po włączeniu zapłonu i jest zrobiony zgrubne self test komponentów. Jak czujnik są to gaśnie kontrolka ABS. A jak się zapala ponownie po paru metrach to znaczy że nie dostaję prawidłowego sygnału z którego z czujników. U ciebie jest to lewe przednie koło więc zacznij działać...
:( Problemem w samsungach są brudne zwierciadła w laserze. jak masz wersje scr-3232 to zwierciadło jest pod spodem, gorzej z innymi wersjami tam musisz zdemontować poduszkę magnetyczną. dodatkowo siadają łożyska silnika napędu płyty.
Takie objawy mogą być spowodowane elektrodą transferową. Również małą ilością toneru w wywoływaczne, złym tonerem, wytartym wałkiem magnetycznym na łożysku, albo niestety bębnem. Dzisiaj robiłem identyczną maszynę i bęben oryginał ma 90.000 kopii - po moim przeglądzie odbija jak nóweczka a ma już ponad 300.000 przebiegu. :D
Dziękuje kolegom za zainteresowanie problemem oraz oferty. Problem został (na razie) rozwiązany. Zregenerowałem powierzchnię wałka magnetycznego pod łożyskiem od strony zębatek (Poxipol + opiłki stalowe). Pomimo założenia starej listwy (200 tys. przebiegu), objawy ustąpiły. Wolałem jednak nie ryzykować i na razie wstawiłem mniej zużytą ze starej wywoływaczki....
mam problem nie mogę go rozwiązać . na skanie napisałem że słabo czyta ale z przodu czyta dobrze bo ma rozjechaną przesłonę na max a później jak widać zaczyna mocno czytać. Zmieniłem moduł, transfer, magnetyczny nowy i łożyska, wszystko czyste. Ta kserokopiarka od początku ma taki defekt może to walnięte lustro? Przy zoomach taka samo szerokość. ręce...
Witam. Wytarł się wałek magnetyczny na łożysku od strony napędu i do wymiany jest cała wywoływaczka.
z pierścienia magnetycznego w łożysku.
Nie użalaj się nad swoim losem, bo pomyślę że marzysz o zostaniu po ukończeniu studiów "fachowcem od autoalarmów". Studujesz po to żeby poznać maksymalnie szeroko zakres zastosowań elektroniki, związane z dziedzinami szczególne wymagania, charakterystyczne rozwiązania. A jeśli chodzi o temat - nadal dość mętnie opisujesz, ale spróbuję coś podpowiedzieć,...
Powiem tak mamy ok 130 szt tych maszynek(niektóre pracują naprawdę w skrajnych warunkach) i w żadnej nie było takiego problemu i niestety jak pisze kol tomek1986022 cyt"Dość często to się zdarza w tych modelach." jest nieprawdą jedyną wadą tych maszynek to wyrobienie się końcówki wałka magnetycznego przy łożysku od strony napędu(jak ma duży luz może...
Nie mam oscyloskopu :( ale ma IMPA program do BMW w którym mi pokazuje że czujnik nie daje znaku życia i po przejechaniu kilku metrów daje błąd. Jednak po skasowani u błędu na postoju nie generuje nowego błędu. Od początku, jeśli skasujesz błąd to kontrolki gasną i nawet kilkukrotne wyłączenie i włączenie zapłonu nie powoduje wystąpienie błędu? A jeśli...
a sprawdzałeś wałek magnetyczny pod łożyskiem? często lubi się tam frezować!!! napisz jeszcze ile kopiarka zrobiła kopii, jak z wymianami (elektrody, bębny, siatka elektrody)itp.
Sprawdź wałek magnetyczny na końcu -łożysko wyciera końcówkę wałka. anty35
Nie przeszkadza, ma być wyżej niż szczotka magnetyczna. Co do łożysk... Poprzyglądaj się - jakoś to zmontowano. Po prostu je wysuń i oczyść. Tak samo oczyść końcówki mieszadeł. Jeśli przedostał się tam deweloper przez wytarte zimmeringi to trzeba je wymienić. Ale najpierw oczyscić i ponownie zmontować by dalej szukać powodu bladych wydruków.
Czy da się kupić sam wałek magnetyczny z łożyskami?
Witam, kopia jest jaśniejsza ok. 4cm. od góry. Kopiarka ma 260 000kopii. -po wymianie bębna listwy i wałka pcr nic się nie zmieniło. -wałek magnetyczny wyczyszczony izopropanolem -łożyska z dystansem zamieniłem stronami i to samo Nie czyściłem tylko lasera bo nie wiem jak się do niego dobrać, może ktoś mi podpowie. Będę wdzięczny
Kupa pozwijanej miedzi....hmm, materiały magnetyczne, precyzja wykonania, łożyska....i trochę więcej. Całość produkcji silników krokowych dostępnych na naszym rynku pochodzi z Tajwanu i Chin. Co do dedykowanych sterowników, no cóż, ja pracuje za pieniądze, które mi płacą, by maszyny pracowały niezawodnie.
Pasek magnetyczny w łożysku uszkodzony.
Kolego mam e39 530d 2002R. Wymienialem juz 2 sterowniki abs, jesli masz bledy z predkosci kół to na 90% sterownik puszczaja w nim wloski od wtyczki do plyty ceramicznej da sie naprawic przy odrobine wprawy i wiedzy. Można jeszcze sprawdzić ringi magnetyczne na łożyskach wizualnie czy są pozbawione wad mechanicznych. I sprawdzić okablowanie od danego...
Lista danych i prędkoścć z 4 rech kół do obserwacji podczas jazdy . Astra j ma magnetyczne pierścienie na łożysku piasty i często pęknięta podkładka przegubu jest tam przyklejona i uszkadza powierzchnię .
Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie, trzeba odczytać błąd w sterowniku ABS/ESP, przejrzeć w parametrach prędkości kół. Po opisie usterki podejrzewam, że jest problem z odczytem prędkości któregoś koła, może to być wina czujnika abs, pierścienia magnetycznego w łożysku, instalacji do czujnika (przewody, kostki).
Tam nie ma koronek, są pierścienie magnetyczne w łożyskach
Witajcie. Chcialbym zaproponowac nowy temat, ktory wedlug mnie jest wart uwagi i tego zeby go przerobic. Rzecz sie ma z zrobieniem projektora do wyswietlania obrazu ale gdzie zrodlem swiatla bedzie wiazka lasera RGB ktory jak w telewizorze albo monitorze bedzie linia po lini budowal obraz na ekranie. Wiem ze powstaja juz i sa prezentowane telewizory...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem, urządzenie sprzęgające z kołem...
Na to zwróciłem uwagę jak zmieniałem czujnik. Dziwnie daleko był od bieżni magnetycznej. Wyczyściłem ale nie pomogło, dla tego wytargałem zwrotnice . Właśnie jadę na prasę wciskać łożysko. dam znać co mi wyszło. Dodano po 3 Działa. Po wymianie łożyska brak jakichkolwiek błędów.Nawet te od komunikacji poznikały.
OTO OPIS Z SERWISU ELEKTRONIKI JA OSOBIŚCIE NIE WYMIWNIAM TRZPIENIA Z ŁOŻOSKAMI JEŻELI NIE JEST ON BARDZO KRZYWY OTO OPIS OBJAWY: Podczas odtwarzania lub nagrywania w trybie EP silnik zatrzymuje się lub pracuje nierównomiernie (skokowo). PRZYCZYNA: „Wzbudzanie się” elektronicznego obwodu silnika oraz uszkodzenie zespołu łożyskowania rotora....
sprawdz czy capstan sie nagrzewa? OBJAWY: Podczas odtwarzania lub nagrywania w trybie EP silnik zatrzymuje się lub pracuje nierównomiernie (skokowo). PRZYCZYNA: „Wzbudzanie się” elektronicznego obwodu silnika oraz uszkodzenie zespołu łożyskowania rotora. PROCEDURA NAPRAWCZA: Uwaga - nie używać namagnesowanych narzędzi ! 1. Zdjąć koło zamachowe...
Witam, przedstawiony kołowy robot mobilny powstał na potrzeby mojej pracy inżynierskiej, a dokładniej w celu przeprowadzenia testów algorytmu lokalizacji. Przyszłym, praktycznym zastosowaniem robota może być wykonywanie zadań inspekcyjnych, przede wszystkim chodzi o możliwość zdalnego monitorowania danego terenu. Założenia projektowe: - Konstrukcja...
Witam ! Pozwole wtrącić swoje trzy grosze co do zacierania się wywoływaczki i w wyniku tego SC500. Nie ma reguły co do modelu i czy maszyna stoi prosta czy nie. Jeden klient na 1015 pomału dobija do 800 tyś i usterka nie wystąpiła, u jednego w 1113 po 200 tyś, u drugiego w 2018 po 350 tyś a jeszcze u innego w 1015 po 120 tyś. Zgadzam się z przedmówcami...
.... Nawet gdyby podstawili sam moduł wspomagania to i tak dalej byłoby źle. Samochód kupiony jako "okazja", "tylko troszku po wypadeczku" elektronika ciut "wzruszona" i optyka również. W sumie to pierwszy raz widziałem usterkę czujnika kąta skrętu i jednocześnie modułu wspomagania. No to jest przykład francowatej usterki. W sytuacji gdy uszkodzone...
Na zdjęciu widać, że maszyna sypie. Co się dzieje przy podawaniu papieru z tacy ręcznej, przy tym kodzie powinno z tacy ręcznej przechodzić normalnie. Zakładam, że maszyna sypie developerem na zespoły pobierania papieru z poszczególnych kaset, co było przyczyną usterki. 1- Zlikwiduj źródło sypania, wymień tuleje wałka magnetycznego. Jeżeli developer...
Pompy magnetyczne stosowane w pralkach nie należą do bardzo żywotnych. Po prostu z upływem czasu powstają luzy na łożyskowaniu turbinki i pompa będzie jeszcze działać na "sucho" ale gdy ma opróżnić zbiornik z wody w pralce nie uruchomi się ze względu na zużycie się łożyskowania. Innymi słowy przyszedł czas na jej wymianę:
Sprostowanie, bo gdzieś dzwoni, ale nie do końca wiadomo gdzie. Oprogramowanie układowe dysków składa się z wielu modułów odpowiadających za różne rzeczy. Zawiera m. in. kod wykonywalny, ale też różnego rodzaju moduły parametryczne, zazwyczaj indywidualne dla konkretnego dysku, jak np. listy defektów i translator odpowiadający za tłumaczenie adresów...
Czujnik rzeczywiście może wyglądać tak samo, a nie będzie działał prawidłowo. Zalecam potwierdzenie numeru części w programie EPC. Przyznam, że też miewam kłopoty z takim uszkodzeniem - jest kłopot z doborem prawidłowo działających części. Czujniki mają różne numery - na lewą i prawą stronę - być może jest to związane z rozpoznawaniem kierunku obrotów...
Łożysko wymienione, wał grzeje się dalej. Źródłem ciepła jest jednak wyraźnie wał a nie łożysko, bo po krótkiej pracy wał jest ciepły a pokrywa w której osadzne jest łożysko jest jeszcze zimna. Problem został jednak wstępnie rozpoznany. Najprawdopodobniej wał się grzeje bo płyną w nim prądy zaindukowane przez składową zerową strumienia magnetycznego....