Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
Silnik 24V 250W motor elektryczny DC MY1016 ~90zł Regulator obrotów silnika 12-24V 25A z radiatorem ~60zł Do tego zasilacz około 100zł Taki silnik w zupełności wystarczy. Silnik trójfazowy 2kW jest duzo za mocny, poza tym dochodzi koszt falownika >700zł. Gdzie znalazłes falownik 3F o mocy 2kW za 150 zł, kupuje od razu :D.
Uzwojenie silnika zmieniło charakter na prawie* czysto rezystancyjny , które prawie nie pobiera mocy biernej. Takie rozumowanie jest błędne. Uzwojenie silnika nic się nie zmieniło. Cewka nadal jest cewką. Zmienił się tylko obwód widziany od strony zacisków sieci elektrycznej, dodany bowiem został kondensator.
(at)kokojump A od najprostszych rzeczy Kolega zaczął ? Od kondensatora ok. 10 nF bezpośrednio przy szczotkach. Następnie dławiki na przewodach silnika? Ekran magnetyczny silnika niewiele zmieni.
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
Wychodzi na to że ten silnik jest rozbieralny do pojedynczych elementów, i jest to nawet proste: http://www.nakamichi.by/2017/10/technics...
W temacie nie używamy dużych liter - zmień go. Szukaj pod hasłem: "łożysko magnetyczne".
Spróbuj zamontować pętelkę kompensacyjną w obwodzie masy kabla wyjściowego. Pętelka musi znajdować się polu magnetycznym silnika. Powinno wyszukać się położenie pętelki, dające maksymalną kompensację przydźwięku.
Pompa dowolna, magnetyczna (silnik), dostępna w każdym sklepie z częściami AGD. Triak Z00607MA http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Dobre 😂😂 jeśli ktoś byłby w stanie taki silnik wymyślić sprzedał by koledze za 1000 zł a kolega sprzedał za miliony do NASA 😀 plus za kreatywność ale niestety jeszcze nikt nie wymyślił trwałe działającego silnika magnetycznego. Kolega zapewne myśli o tym,że raz zmontowany taki silnik zawsze będzie działał to nie jest tak ponieważ...
Nie zbyt dużo ponad 50Hz - trudno jednak podać konkretną wartość (zależy ona od konstrukcji silnika) Wynika to z kilku cech silnika: Wirnik silnika jest wyważony do 1,2 prędkości znamionowej. Im bardziej przekraczasz tą granicę tym większe prawdopodobieństwo uszkodzenia wirnika czy łożysk. Ponadto wraz z wzrostem częstotliwości rosną straty w obwodzie...
Silnik ma zamknięty obwód magnetyczny wewnątrz silnika i nie bardzo wierzę w możliwość uszkodzenia czegokolwiek w ten sposób. Pole magnetyczne z elektromagnesów i silnie obciążonych szynoprzewodów szybciej już może coś zdziałać.
Ostatnio się tym nie interesowałem ale wiem, że podobne rozwiązanie zastosowała firma Mitsubishi rodzaj wentylatora, który miał obniżone zapotrzebowanie na energię elektryczną dzięki zastosowaniu magnesów neodymowych.
Nie rozbieraj nic tylko rozruszaj łopatki silnika ręką i podłącz pompę poza zmywarką podając jej 230V z sieci i obserwuj czy silnik startuje bez problemu i tak kilka razy.To pompy z silnikiem magnetycznym i jeśli zmywarka stała nieużywana to mogło "złapać" wirnik silnika z powodu postoju. PS. To co opisujesz to prawidłowa praca silnika magnetycznego:...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Jesli mialby dzialac ten silnik, to wystarczy regulacja kata oddzialywania magnesow miedzy stojanem a wirnikiem. W silnikach elektrycznych takze moga byc rozne katy, niekoniecznie te ktore daja najkozystniejsze wykozystanie dostarczanej energii i chlodzenia-grzania sie elementow. Ciekawym zjawiskiem jest zanikaniie SEM w niektorych konstrukcjach wyzylowanych...
Niestety darmowa energia nie istnieje i zapewne nigdy nie będzie istniała. Gdyby to działało to zapewne żaden samochód nie potrzebowałby paliwa.
Witam! Mam problem z moim "układem" otóż wykorzystałem w nim kontaktron niestety zmuszony jestem umieścić go w pobliżu silnika prądu stałego i okazuje się że pole magnetyczne na zewnątrz silnika w chwili jego pracy jest na tyle duże że wpływa na prace kontraktonu, niestety nie moge układu juz dalej "odsunąć". Dlatego mam pytanie, czy istnieje jakiś...
A gdzie to sprawdzić ile tych par? Bo jak 3 podstawie pod wzór to prędkość synchroniczna wyjdzie 1000. A jak podstawie ją do wzoru na poślizg to wyjdzie mi ujemny. :idea: Możesz to wywnioskować z tablicy znamionowej silnika 1 para 3000rpm ;2 pary 1500 itd.Prędkość synchroniczną mają tylko silniki synchroniczne, oraz wielkość zwana wirujące pole magnetyczne...
Załączasz koszenie z koszem czy bez? Jest dużo czujników magnetycznych.
Czy autor tematu zbudował już ten silnik magnetyczny?
Rozumiem że wirnik może być zrobiony z przewodnika lub nie(jest to bez różnicy, bo chodzi tylko o to by neodymy sie obracały) Rezystywność wirnika, nie ma znaczenia, ponieważ będą działały na niego tylko stałe pola magnetyczne. Ale przenikalność magnetyczna ma znaczenie. natomiast cewki muszą być nawinięte na materiał nie przewodzący prądu, prawda?...
Masz tu pierwszy problem, bo gazy są paramagnetykami (przynajmniej na pewno te w powietrzu) Tak, zgoda. Być może przy zderzeniu pól magnetycznych dzieje się coś, co pochłania i transformuje energię cieplną powietrza. Ja oczywiście tego nie wiem, i nie upieram się przy żadnym zdaniu, które napisałem. Zastanawiające jest jednak, że w wielu opisach "działających"...
Zasadniczo pozamykać w szczelnych puszkach z grubej miękkiej blachy żelaznej. Między "poziom" silnikowy a nawigacyjny wstawić dużą płaszczyznę z ferromagnetyka (miękkiego). Dobrze prowadzić zasilanie dużymi prądami (skrętki, koncentryki; brak pętli). W ostateczności przejść na metody bezwładnościowe (np. ten model z akcelerometrami) wzbogacone np. przez...
Podstawowy problem to indukcyjność. Drugi problem to straty magnetyczne w ułożyskowaniu magnetycznym. Spróbuj wymyślić, żeby zawieszenie magnetyczne dawało moment napędowy. Ja myślę, że sprężone powietrze + turbinka i ułożyskowanie na poduszce powietrznej jest łatwiejszew realizacji
Bo przy prądzie zmiennym istnieje takie pojęcie jak moc bierna. Ta moc bierna jest potrzebna na wytworzenie wirującego pola magnetycznego w silniku. To wirujące pole magnetyczne musi być na tyle silne żeby wprawić wirnik w obrót. Gdy wirnik się obraca zużywa się mniej mocy biernej w stosunku do czynnej. Kłania się teoria obwodów elektrycznych, a w szczególności...
Magnetyzm szczątkowy? Nie, po prostu nabiegunniki wirnika podążaja za wirującym polem magnetycznym. Coś jak silnik trójfazowy synchroniczny Zupełnie marginalny efekt.
Witam Składam nowy samochód rc i mam pytanie, akumulatory (Ni-Cd) bedą znajdowały się przy silniku (szczotkowy), czy wpłynie to na nie negatywnie?Chodzi mi o to czy pole magnetyczne bedzie miało jakies znaiczenie.
Magnetyczne silniki jak najbardziej działają!!! Rusy z “Garaż 54” zrobili taki silnik i opublikowali filmik w pierwszym dniu drugiego kwartału ;-) [youtube] https://youtu.be/_dZ-zJMkYZc?si=o7yRZl0w...
Odkręć silnik od korpusu pompy i daj kilka zdjęć silnika od strony turbinki. To silnik magnetyczny i prawdopodobnie uda się dopasować sam silnik za ułamek ceny nowej pompy. Możliwe, że ten podejdzie: [url=https://www.gosdom.com.pl/produkt/4...
(at)jajacek44 Raz podaje dodatnie, raz ujemne napięcie, składowa stała zero, silnik się nie kręci, składowa zmienna prądu ograniczona przez indukcyjność, obwody magnetyczne silnika, to zwykłe blachy elektrotechniczne, nie są projektowane na kHz więc straty na prądy wirowe, mogą być znaczące. Częstotliwość trzeba dobrać.
Wymień sam silnik pompy spustowej. Są dostępne zamienniki i oryginalny. Silniki pomp w pralkach są silnikami magnetycznymi a Twój po 10 latach pracy zakończył żywot i wymaga wymiany.
Za zakłócenia obrazu wizyjnego odpowiada (m.in.) prowadzenie taśmy (lewy holder za górę) i ustawienie przełącznika głowic (czujnik magnetyczny w silniku).Mogłeś przesunąć (obrócić) dolną pokrywę silnika(metalowy "dekiel) względem głowicy wizyjnej.Trzeba skorygować mechanicznie,lub ustawić punkt przełączania głowic.
Myslałem nad takim zasłonięciem pola magnetycznego (załącznik) A ten stop co podałeś skłąd to można dzieś zakupić czy jak? Energi nie powinny pobierac dużo, bo będą tylko chcile zasłaniały pole... Pzodrawiam Misian(at)
sprawdz czy kabel nie przechodzi obok jakichs urzadzen wytwarzajacych pole magnetyczne (lodowka, silniki elektryczne itp.) moze wtedy wyindukowac sie sila elektromotoryczna w masie co moze byc powodem takiego buczenia milej zabawy
(at)jack80dev Witam. Powiem szczerze, brakowało mi Twoich postów. Nawet nie marzyłem, że założysz nowy temat. Dzięki Tobie dział "Na pograniczu nauki" jakoś się broni. Dziękuję! Jak zawsze, gdy widze Twój nowy temat, idę zrobić popcorn.
Będzie problem , bo wprawdzie kiedyś znalazłem magnes pierścieniowy o takich gabarytach ale bieguny były po przeciwnej stronie osi magnesu , a muszą być poprzecznie aby następowała zmiana pola magnetycznego . Pozostaje wymiana silnika na nowy . Próba ściągnięcia magnesu ze starego silnika kończy się jego pęknięciem .
Sprawdz napęd - silnik główny, ewentualnie płytę sterującą silnikami zobacz czy wałek magnetyczny obraca sie. Miałem przypadki uszkodzenia silników i płyt w tych kopiarkach.Objawy to kod F 26-3.
Witam!! Jeśli dobrze zrozumiałe pytanie kolegi to chodzi o zwykły silnik jednofazowy z przyczepionym do niego kondensatorem. Moim zdaniem wszystko zależy od falownika jesli przyzwoicie kształtuje napięcie to może to działać. Radziłbym obejrzeć na oscyloskopie pzebieg prądu i napiecia tego silnika. Jesli będą się pojawiać jazkies dziwne 'piki" pradu...
Pompa myjaca: - do wymiany łożyska - do wymiany kapsel z turbiną i uszczelniaczem Pompa spustowa: To silnik magnetyczny i nigdy nie pracuje równo, ale twój przypadek wygląda na szmelc, należało by ją wymienić.
Silnik obciążony mocą znamionową nie ma szans rozpędzić się do prędkości synchronicznej czyli 3000 obr/min, te 100 czy 200 obr/min mniej to poślizg silnika. Nawet nieobciążony niczym. Czy wtedy rozkręciłby się do prędkości synchronicznej? Nie. Przy prędkości synchronicznej nastąpił by zanik przepływu prądu w klatce wirnika, zatem i zanik jego pola...
W North jest najtańsza: https://www.google.com/search?q=C0031153... To silnik magnetyczny i regeneracja nie możliwa w domowych warunkach.
Źle dobrany sterownik do silnika. Niewłaściwa ilość par biegunów magnetycznych.
BARTOSZEL, w szkolnym podręczniku fizyki są wzory, z których możesz wyliczyć, jak to będzie działać. Rzeczywiście, można uzyskać energię kosztem rozmagnesowania magnesu. Może policz ile można.
Witam Tak, zmiana pojemności kondensatora jest tego przyczyną. To jest tzw. kondensator rozruchowy. Aby silnik indukcyjny(taki właśnie posiada Kolega), ruszył, na stojanie należy wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Gdy do silnika podłączymy zasilanie jednofazowe, na stojanie wytworzy się pulsujące pole magnetyczne, co nie zapewnia rozruchu silnika....
Tak cztery rowki. A mówiąc dokładniej wirnik powinien posiadać cztery bieguny magnetyczne.
Nawet już nie sprawdzaj silnika bo to śmieć i zakończył żywot, tak jest często w przypadku silników magnetycznych w pompach pralek lub zmywarek. Podłącz pod przewody zasilające pompę żarówkę z oprawką i włącz program spustu wody lub wirowania i sprawdź czy żarówka świeci, jeśli tak to tylko kwestia wymiany silnika pompy pozostaje: http://www.agdolsztyn.pl/products-page/s...
Po prostu silniki magnetyczne pomp czy to w pralkach czy zmywarkach do najżywotniejszych nie należą. Przy intensywnym użytkowaniu pralki taki silnik przeżywa średnio 3-4 lata a później gdy pojawiają się luzy na ułożyskowaniu wewnętrznym silnika zaczyna się od tego, że silnik uruchamia się losowo aż w końcu staje i nie potrafi wystartować samodzielnie:...
Niestety gatunek ludzki debilowacieje. Każdemu przygłupowi wydaje się, że jeżeli nagra fake na YT to zdobędzie podziw świata, na czym mu najbardziej zależy. Cała ta technologia pokazuje, że większość ludzi to przygłupy. Portale typu FB i debilne fotki czy filmiki pod tytułem np. "spadł pierwszy śnieg", "królik pije wodę" pokazują gdzie zabrnęła ludzkość....
Gdy przewody tego czujnika temperatury są zupełnie odłączone (bądź niesprawne), sterownik silnika uruchamia na chwilę maksymalną moc i po chwili wyłącza silnik. To raczej hallotron (czujnik obrotów silnika). Możliwe że obecnie zamontowany zbyt daleko od wirującego elementu silnika (prawdopodobnie pierścień magnetyczny na osi silnika). Gdy przewody...
Witam! Nie bardzo rozumiem tego "zamieszania" co do równoległych ścieżek magnetycznych http://www.elektrownie.tanio.net/silnik-... http://www.rexresearch.com/flynn/flynn.h... Podstawowe pytanie to co to jest i o co w tym chodzi ? czy faktycznie pobiera się tam energię z jakiejś nieznanej siły i uzyskuje się dzięki temu siłę 1.75 razy...
Co sądzisz o istnieniu silnika magnetycznego ? Jako bot, nie jestem w stanie wyrażać osobistych opinii. Jednakże, jako inżynier elektroniki, mogę powiedzieć, że silnik magnetyczny jest kontrowersyjnym tematem w świecie nauki i technologii. Według obecnej wiedzy technicznej, wykorzystanie energii magnetycznej do wytwarzania ruchu w silniku jest sprzeczne...
Może ktoś wie co jest izolatorem magnetycznym?
Jeśli kolejarz jest wrażliwy na pole magnetyczne silników elektrycznych i niby z tego powodu ma ograniczony czas pracy, to wszyscy pracownicy elektrowni powinni po roku pracy być kierowani na emeryturę z tego powodu. A nie są... Coś mi się wydaje że Kolega słyszał że dzwonią ale nie do końca wie w jakim kościele...
Jak pracuje pompa to coś zapchane filtr,wąż zbiornik-filtr Jeśli nie pracuje tylko cicho bzyczy to zablokowana lub uszkodzona pompa(pompa magnetyczna do wymiany silnik pompy jesli uszkodzona)
Niestety silnikowi magnetycznemu nie pomoże żadne czyszczenie i tym podobne zabiegi bo ma określoną żywotność i jeśli powstaną w nim luzy oznacza to koniec jego pracy. Z Twojego opisu wynika ewidentnie, że pompa spustowa się blokuje i silnik wymaga wymiany.
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
Wystarczy użyć elektromagnesu i przerywać prąd, żeby uzyskać przerywanie pola magnetycznego.
Zdalne diagnozy...ech..... Jeżeli to kontaktron, to może faktycznie być czuły na pole magnetyczne uzwojenia główngo. Taki sobie klixton. Silnik startuje, przez uzwojenie płyne duży prąd i duże jest pole magnetyczne wokól niego. Silnik się rozpędza, pole magnetyczne maleje i ten kontaktron puszcza, czyli triak wyłacza uzwojenie rozruchowe?
... gdym ją przerobił na prądnicę 230V przy 300 obr/mi ... Zasada jest prosta, bo wynika z praw indukcji elektromagnetycznej: MOC silnika lub prądnicy jest proporcjonalna do STRUMIENIA MAGNETYCZNEGO i OBROTÓW. Jeśli nie popsujesz własności magnetycznych tego silnika (co łatwo zrobić zwiększając szczelinę) i uzyskasz taki sam strumień (ograniczony geometrią...
Wlasnie te realne codzienne problemy sa kreowane w tym celu, aby nikt nie mial czasu na zajmowanie sie takimi sprawami. PM nie istnieje, ale istnieje niezliczona ilosc zrodel energii, a nam jedynie potrzebna metoda na jej wykozystnie. Jesli bys policzyl, to wystarczy kilka 3-5 procent pracy ludzi w spoleczenstwie, aby caly system dzialal poprawnie i...
Ja cały czas też szukam tych informacji, ale nie natrafiłem jeszcze. A tak przy okazji _jta_ znalazłem na takiej stronie: http://kurzeluk.pl.tl/Silnik-magnetyczny... Wyjaśnienie zasady działania tegoż spornego silnika tego Pana z Turcji: "Silnik magnetyczny - silnik na magnesy stałe, zaprezentowany przez inżyniera Muammera Yildiza w tureckiej telewizji...
Silnik pompy spustowej to silnik magnetyczny i jeśli jego "łożyskowanie" jest zużyte to potrafi się blokować gdy woda ma zostać wypompowana: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-d... Podobnie jest ze zmywarkami w których producent stosuje ten typ silnika w pompie myjącej.
Póki co każdy silnik jest magnetyczny - chyba, że mówimy o parowym, ale w tym wątku mowa jest o silniku elektrycznym, tzn. pole magnetyczne napędzające wirnik powstaje poprzez zasilanie uzwojeń silnika. Czytałem kiedyś, że magnes neodymowy z czasem traci swoje właściwości więc kolejne perpetuum mobile. Takich wynalazków jest sporo, a wystarczyło by...
Witam, sprawa dotyczy silnika supramatic p przy próbie regeneracji szczotek, nadłamał się magnetyczny element powiązany z enkoderem na wirniku na samym końcu, mam pytanie czy takie coś można wymienić czy już strata ?
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
(at)Użytkownik00 Owszem, bo na skutek niesymetrycznego rozkładu wirującego pola, wzrośnie poślizg magnetyczny i obroty zmaleją.
Zrobienie prowadnicy nie jest trudne, ale żeby uniknąć sił związanych ze zmianą reluktancji trzeba by robić bardziej skomplikowane obwody magnetyczne niż #466.
Silniki magnetyczne pomp czy to w pralkach czy zmywarkach ulegają zużyciu. Pompa na sucho zadziała, ale już pod naporem wody nie zawsze. Zdemontuj i sprawdź luzy wirnika pompy. W razie potrzeby dostępna na przykład tutaj: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-d...
Z tym że to pole wirujące jest takie troche naciągane :) Nazywa się to polem wirującym eliptycznym. Powstaje ono jako skutek działania dwóch pól magnetycznych przemiennych. W silniku masz dwa uzwojenia o prostopadłych osiach magnetycznych. Jedno pole jest wytwarzne przez uzwojenie podłączone bezpośrednio do sieci. Kondensator podłącza się do drugiego...
Sądziłem, że ten wątek jest prowokacją lub żartem. Ty naprawdę wierzysz, że ta konstrukcja ma prawo działać? No cóż, wiara góry przenosi, czego naprawdę Ci życzę. Pozdrawiam!
Wygląda na to, że niedługo (tak za parę miesięcy :) ) będziemy mieli i pędnik (inercoid), i silnik magnetyczny - to głównie dzięki koledze saskia, i być może też silnik grawitacyjny działający na podobnej zasadzie do silnika magnetycznego. :)
Witam, chce dowiedzieć się różnicy w działaniu dla falowników 1-fazowchy i 3-fazowych. Wiem jak działają i jakie wyróżniamy. Ale nie mogę sposób działania nigdzie znaleźć. Książki dwie już przeszukałem i nic godnego uwagi. Proszę w dwóch trzech zdania to wystarczy jak na początek. Różnica w zasadzie dotyczy tylko zasilania. Ale skutkiem ubocznym jest...
Od pewnego czasu po głowie chodzi mi pomysł zbudowania czegoś takiego, jak silnik magnetyczny który działaby w ziemskim polu magnetycznym. Mianowicie zasada działania, chodzi o wytworzenie sferycznego pola magnetycznego wokół jednostki napędowej o przeciwnym zwrocie i polaryzacji do ziemskiego. Teoretycznie wtedy ziemskie pole magnetyczne powinno wypychać...
Silniki magnetyczne pomp pralek nie należą do najtrwalszych i jeśli silnik podłączony poza pralką wzbudzi Twoje wątpliwości co do poprawności działania to wymień go lepiej od razu bo koszt nie jest wysoki a ponowne rozmontowywanie pralki pochłania czas i denerwuje. Zamieść proszę zdjęcie tego silnika bo w największym sklepie internetowym z częściami...
AVE... Swoją szosą, jeśli magiczny silnik magnetyczny z Aliexpresu działa, to dlaczego Energa wpierdzieliła miliardy w blok węglowy w elektrowni w Ostrołęce, zamiast kupić kilka do kilkudziesięciu tysięcy silników magnetycznych? Byłoby o wiele taniej i bardziej ekologicznie. Prawda jest taka, że silniki magnetyczne nie działają i nie mają prawa działać,...
Witam. Ja mam pęknięty w 3 miejscach i działa. Skleiłem go na super glue. Śmieszne, ale prawdziwe. Musi być dobrze wycentrowany. Sprawdź uzwojenia cewek czy nie mają zwarć i przerw, mosfety i diody, instalację. Jeśli masz oscyloskop to sprawdź sterowanie sygnałem prostokątnym f 135 - 160Hz, amplituda 12V i wypełnienie na próbę ok 50%. Czy test w % np...
Proszę powrócić z dyskusją do działającego silnika magnetycznego.
Wytłumaczy mi ktoś dlaczego większy prąd skoro niższe napięcie na uzwojeniu? . Bo sprawność silnika maleje przez zwiększony ,,poślizg magnetyczny", inaczej mówiąc, moc doprowadzona do uzwojeń jest zbyt mała, by silnik osiągnął prędkość znamionową / asynchroniczną.
Elektryki powinny mieć na pokładzie prądnicę, która byłaby napędzana np. silnikiem magnetycznym. Raczej prądnicę napędzaną turbiną gazową. Takie elektryki (przynajmniej jako prototypy) zostały zbudowane kilka/kilkanaście lat temu. Silnik magnetyczny nie ma szans dopóki nie opatentujesz swojego pomysłu ale Ty nawet działającego modelu takiego silnika...
Witam zgadzam się z użytkownikiem sezari właśnie takich ludzi nauka potrzebuje i ja również chciałbym pomóc być może wspólnymi siłami da się coś zbudować. Ja na wstępie napiszę kilka słów które mi na myśl przychodzą odnośnie takiego silnika (i pewnie zaraz się znajdą niedowiarki lub pseudonaukowcy którzy stwierdzą że to nie ma sensu nie zadziała i po...
Krzysztof Kamienski napisał: jiwaniuk napisał: czujników Pt100. Nie w silnikach do zabezpieczeń termicznych. Zbyt rozbudowanych regulatorów wymagają. A czy wg Ciebie do każdego silnika używa się falownika? I czy bez falownika przypadkiem termistor nie potrzebuje układu elektronicznego żeby móc wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia temperatury?...
Lepiej zachować separację galwaniczną między mikroprocesorem a silnikami. Czyli albo przekaźniki albo tranzystory z układem optoizolacyjnym. Moim zdaniem przekaźniki się sprawdzą gdy ilość łączeń nie będzie zbyt duża. Pamiętaj by diody przylutować spolaryzowane zaporowo. One przewodzą tylko w krótkich momentach zaraz po wyłączeniu silnika i rozładowują...
Ja mam tylko 1 typ: Komuś uda się w końcu zbudować działający silnik magnetyczny, który do działania będzie wykorzystywał tylko i wyłącznie oddziaływanie magnesów stałych.
Napisalem Ci, jakie są warunki do wzrostu prędkości obrotowej takiego silnika. Sterownik generuje określoną czestotliwość, której zmienić w górę pewnie się nie da (blokada). Przy wzroście prądu (napięcia) maleje poślizg magnetyczny takiego silnika, ale nie w stopniu takim jak w silniku asynchronicznym. Oczywiście moc też wzrośnie. Dokąd komutacja halotronami...
(at)BlackDeath3 Owszem, ale włączając taki kondensator bezpośrednio do sieci, wytwarzasz przejście cosφ z indukcyjnego w kierunku pojemnościowego i zbliżanie się go do wartości 1, czyli braku pobierania energii biernej. Natomiast w silniku słuzy on do wytworzenia przesunięcia fazowego w fazie pomocniczej i stworzenie namiastki wirującego pola...
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Tam nie ma żadnego oleju ani smaru... Jasne, na sucho działa albo na łożyskach magnetycznych......
Można ale zmniejszysz pole magnetyczne.
Ale ja już powiedziałem jaka jest różnica i skąd ona wynika.. Różna geometria obwodu magnetycznego i różne magnesowanie magnesów... wszystko.
A jakby drugi koniec ilozowac magnetycznym ekranem z miedzi? To i ten drugi osłabnie o linie pola sie nie zamkną przez ekran magnetyczny.
1 482,27 zł 5%OFF | Brady magnetyczny napęd, darmowa energia, czysty silnik magnetyczny https://a.aliexpress.com/_vNkHOR --- działa to ??? Nie
Jeżeli zrobisz obrotowy magnetyczny silnik, to zrobisz też prądnice na tej samej zasadzie. Ja zrobiłem taką prądnicę. Ba, przecież każdy silnik działa na zasadzie magnetyzmu, więc o co chodzi? Zamiast zastanawiać się, jak zbudować "magiczny" silnik o kiepskich parametrach radzę pouczyć się jak zbudowane są konwencjonalne silniki i prądnice, bo ich...
Witam. Jestem początkujący (jak zresztą widać). Buduję robota z samochodu RC. Samochód był wcześniej zasilany z 9V. Ogółem są dwa silniki, jeden zwykły szczotkowy i jeden magnetyczny. Niestety silnik magnetyczny nie chce chodzić na mostku L293, gdyż tam zasilanie jest maksymalnie 5V. Jest ono zbyt niskie dla tego silnika magnetycznego. Jaki polecacie...
A tak właściwie, to jaka szybkość obrotów jest potrzebna? Jeśli niewielka, to może lepiej by pasował jakiś silnik krokowy?
To z linku z grubsza pasuje do zwykłego transformatora, tylko coś z fazą pokręcili. A jak to się ma do magnetycznego silnika Zirbesa? Nie widzę tam jego nazwiska. Jak zrobił, to chyba nie według tej dokumentacji, w której są błędy? Może zrobił zupełnie co innego, a ta dokumentacja nawet nie ma z tym żadnego związku? Właśnie po to jest potrzebna definicja,...
Pewnie dlatego, że: - też są zdania, że "aktualnie znanych praw fizyki nie da się przeskoczyć", - silnik magnetyczny ma swoje wymiary, więc do napędzania takich gadgetów się nie nadaje - lepsza jest bateryjka, a jeszcze lepszym byłby akumulatorek.
Nie wiem jak jest zbudowany ten czujnik, ale jest możliwość że pole magnetyczne silników wentylatorów "wyłapuje". Mogą jeszcze z eteru przewody zbierać , jak sobie z tym poradzić ? Ekranowanie pomaga.
:arrow: peter44 - przetłumacz mi tak na chłopski rozum, co to oznacza i do czego to można wykorzystać w silniku Adamsa (czy też innym tzw. magnetycznym)?
silnik magnetyczny zrobić silnik magnetyczny amatorski silnik magnetyczny
licznik instrukcja laguna klapa bagażnika naprawa monitorów warszawa
moduł bluetooth audio moduł bluetooth audio
Fiat Panda III 1.2 benzyna – check engine na mrozie, brak mocy do rozgrzania, wilgoć, cewki, czujniki Stihl MS 181 – słaba iskra, diagnoza cewki zapłonowej i ustawienie szczeliny