Wychodzi na to że ten silnik jest rozbieralny do pojedynczych elementów, i jest to nawet proste: http://www.nakamichi.by/2017/10/technics...
Przedstawione tu schematy silnika magnetycznego i rysunki nie mogą się zakończyć pozytywnie ponieważ występuje dużo sprzeczności.Nie są zachowane prawa fizyki i mechaniki, nie będą działały.Prowadzę badania naukowe nad takim silnikiem ponad 35 lat i jestem na dobrej drodze ponieważ rozwiązałem problemy i w obecnej chwili jest budowany model silnika...
(at)jack80dev Witam. Powiem szczerze, brakowało mi Twoich postów. Nawet nie marzyłem, że założysz nowy temat. Dzięki Tobie dział "Na pograniczu nauki" jakoś się broni. Dziękuję! Jak zawsze, gdy widze Twój nowy temat, idę zrobić popcorn.
Na forach czytałem o zamontowaniu blachy na stojanie ( pomiędzy stojanem a wirnikiem). Czy to ma sens i pomoże? Nic dobrego w ten sposób nie zyskasz. Zmniejszysz przeskoki magnetyczne, bo część strumienia zamknie się przez tą blachę (jeśli będzie ferromagnetykiem), ale zmniejszysz strumień magnetyczny płynący przez rdzeń, co wpłynie na zmniejszenie...
W North jest najtańsza: https://www.google.com/search?q=C0031153... To silnik magnetyczny i regeneracja nie możliwa w domowych warunkach.
Zamieść zdjęcie całej pompy bo na filmie brzmi jak silnik magnetyczny a nie indukcyjny. Jeśli będzie magnetyczny to jego żywot dobiegł końca. Pompa nie startuje w pralce bo dochodzi obciążenie naporem wody.
Pompa myjaca: - do wymiany łożyska - do wymiany kapsel z turbiną i uszczelniaczem Pompa spustowa: To silnik magnetyczny i nigdy nie pracuje równo, ale twój przypadek wygląda na szmelc, należało by ją wymienić.
Wlasnie te realne codzienne problemy sa kreowane w tym celu, aby nikt nie mial czasu na zajmowanie sie takimi sprawami. PM nie istnieje, ale istnieje niezliczona ilosc zrodel energii, a nam jedynie potrzebna metoda na jej wykozystnie. Jesli bys policzyl, to wystarczy kilka 3-5 procent pracy ludzi w spoleczenstwie, aby caly system dzialal poprawnie i...
Ja to rozmyślam w taki sposób że, moc bierna zaczyna krążyć pomiędzy kondensatorami a uzwojeniem. Natomiast w linii zasilającej jest już prawie czysta moc czynna. Dokładnie, powstaje coś na kształt obwodu rezonansowego. Moc bierna silnika bierze się stąd, że część pobranej energii jest magazynowana w polu magnetycznym i zamiast zostać "zużytą" (przetworzoną...
BARTOSZEL, w szkolnym podręczniku fizyki są wzory, z których możesz wyliczyć, jak to będzie działać. Rzeczywiście, można uzyskać energię kosztem rozmagnesowania magnesu. Może policz ile można.
Silnik pompy spustowej to silnik magnetyczny i jeśli jego "łożyskowanie" jest zużyte to potrafi się blokować gdy woda ma zostać wypompowana: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-d... Podobnie jest ze zmywarkami w których producent stosuje ten typ silnika w pompie myjącej.
Myślałem, że prawie wszyscy tutaj na Elektrodzie jesteście zdania, że silniki magnetyczne nie mają prawa istnieć, bo * byłoby to ponoć perpetuum mobile , - Nie byłyby... Jak zrozumiesz jak działa magnes i czemu działa - zobaczysz czemu mamy tu najzwyklejszy silnik. * łamały by zasadę zachowania energii (ZZE), Nie. Twierdzimy, że będą działać zgodnie...
Witam. Tam nie ma żadnej wyższej matematyki. Wystarczą kombinerki i śrubokręt krzyżakowy lub płaski. Zdjąć klamry z węży mocowanych do pompy odkręcić parę wkrętów mocujących pompę i cała filozofia. Jest również wiele filmów intruktażowych w sieci z których można skorzystać. Nie ma konieczności zakupu całej pompy bo można zakupić sam silnik magnetyczny...
Masz tu pierwszy problem, bo gazy są paramagnetykami (przynajmniej na pewno te w powietrzu) Tak, zgoda. Być może przy zderzeniu pól magnetycznych dzieje się coś, co pochłania i transformuje energię cieplną powietrza. Ja oczywiście tego nie wiem, i nie upieram się przy żadnym zdaniu, które napisałem. Zastanawiające jest jednak, że w wielu opisach "działających"...
Sprawdz napęd - silnik główny, ewentualnie płytę sterującą silnikami zobacz czy wałek magnetyczny obraca sie. Miałem przypadki uszkodzenia silników i płyt w tych kopiarkach.Objawy to kod F 26-3.
Witam zdobyłem taki silnik, sam nie wiem co to jest interesuję się troszkę mini elektrowniami wiatrowymi chciałem zapytać czy da się coś z tego zrobić, proszę o wasze opinie, rady, podpowiedzi, zamówiłem już magnesy neodymowe 40, 10, 8, chcę je wkleić na obudowę tego silnika. Na razie myślałem o pozostawieniu starego uzwojenia.
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Niedawno przeprowadziłem ciekawe doświadczenie na magnesie neodymowym i wniosek z tego taki, że w centrum np.N jest mniejsze pole magnetyczne niż na krańcu, aż 4 krotna różnica, która prawdopodobnie może się powiększyć jeśli zmniejszy się powierzchnię np. elektromagnesu, wniosek mógłby być taki, że ruch po płaszczyźnie do środka magnesu jest większą...
Może zacznijmy od tego, że coś takiego jak silnik magnetyczny nigdy nie rozbiega się powyżej pewnej prędkości wynikającej z konstrukcji. Skąd ta pewność? Może podaj, (at)madrik, link do SM, który się na pewno nie rozbiega aż do zniszczenia. Chciałbym zobaczyć (ew. poczytać), jak działa; czy np. używa cewek do zasilania.
Podałeś nam nie moc, a moment obrotowy. Żeby obliczyć moc musisz podać jaka będzie długość ramienia oraz prędkość obrotowa. Jakie napięcie zasilające cię satysfakcjonuje? Jakie mają być maksymalne wymiary, jakie mocowanie, przekładnia kątowa, czy prosta? Może kupić zwykły silnik i dołożyć enkoder magnetyczny as5040? Np. do JGB37-3157. Edit: Są jeszcze...
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
Nie widzę żadnych magnesów. W okolicach montażu cewki nic nie magnesuje. Ech losie... :wink: Tu jest magnes https://obrazki.elektroda.pl/1734182500_... Sprawdź jak ciasno siedzi pierścień magnetyczny na osi silnika. Jak silnik i zarazem oś się nagrzewa pierścień magnetyczny może dostawać poślizgu i z tego powodu silnik może dostawać...
Czy na talerzu ten czarny pasek jest namagnesowany? Czy jego bieguny magnetyczne odpowiadają wielkością/ilością biegunom stojana (po 8 sztuk)? Czy te wycięcia obok paska magnetycznego nie współpracowały z czujnikiem optycznym? Jeżeli pasek jest namagnesowany to silnik jest raczej synchroniczny i podnoszenia nic nie zmieni, może wyłączało silnik albo...
Mała zmiana, wyślij dokładne zdjęcia silnika. Który przewód gdzie idzie. Widzę że masz 7 przewodów a powinna być parzysta liczba. Tych 2 żółtych nie licz, są od prądnicy tachometrycznej. Widzę że chyba masz każdy biegun magnetyczny stojana wyprowadzony osobno, tutaj będzie trzeba dokładnie pomyśleć w którą stronę je po podłączać.
Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
Powiedzmy ze na dodatek byłoby to zmienne pole magnetyczne. O okreslonym stopniu indukcji roizhodzi mi sie o stworzenie jakby bańki magnetycznej. Pole zferyczne jak zwał ta zwał, powszechnie wiadomo ze ziemskie pole magnetyczne jest sferyczne na dodatek nie jest stałe ale jest zmienne i można indukować z niego znikome ilości energii elektrycznej. Ziemskie...
Tak, w uzwojeniu twornika silnika (zasilanego) indukuje się siła przeciwelektromotoryczna, inaczej ciągle przepływałby prąd rozruchowy, zwykle liczymy ją ze wzoru E=cΦn, gdzie: E - siła przeciwelektromotoryczna, c - stała maszyny, Φ - strumień magnetyczny stojana, n - prędkość obrotowa.
Po pierwsze , czujnik halla jest na wałku rozrządczym , a na wale korbowym przemiennik magnetyczny i jego odpinałeś a nie halla. Po drugie , ten silnik zapali tylko na górnym czujniku , ale bedzie mułowaty i pracuje jak <sieczkarnia>. Mam nadzieje ,że resztę już sam wymyślisz.
można by to zobaczyć gdzieś w sieci? Kawa czy herbata leci z rana jak jesteśmy w pracy :( a do Warszawy daleko...
1. Nie zbudujesz silnika magnetycznego- to bujda na resorach 2. Zwykle baterie wytwarzaja energie elektryczna W wyniku reakcji chemicznej. Nie da sie ic doladowac. Odpowiadajac: nie
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
Silnik musi mieć zmniejszoną ilość zwojów o zwiększonym w tym samym stosunku przekroju w takim stosunku w jakim wzrosła częstotliwość (zakładając przejście z 50Hz na 400Hz - jak podałem 8-krotnie) - to teoria. W praktyce - obwód magnetyczny i blachy stojana i wirnika były projektowane pod względem strat z histerezy pod 50Hz. W silniku na 400Hz zastosowano...
Tak, dokładnie! W zależności od potrzeb (charakterystyki napędu) wybiera się magnetyczny lub wiskotyczny. Zobacz jeszcze tu: http://www.wobit.com.pl/produkty/tlumiki... pozdrawiam
przepraszam za pewną nieścisłośc , mówiąc o kolorach miałem na myśli przewody wychodzące z silników a nie z listwy "TERMINAL BLOCK", bo na tej listwie faktycznie RED - to przewód neutralny a BLK i BLU to przewody fazowe, jest to trochę dziwny układ połączeń że punktem wspólnym uzwojeń silnika jest faza a nie zero ale nie zmienia to faktu że schemat...
Hmm, masz słuszność kolego w5 co do tego że nie istnieje silnik magnetyczny bo nie ma perpetum mobile i to każde dziecko wie. Kiedyś każde dziecko wiedziało żę człowiek nie może latać.
Standardowo w tych napędach jest spowolnienie "po krańcówkach" czyli jeśli napęd zarejestruje zadziałanie krańcówki to nie staje w miejscu tylko jedzie jeszcze kilka cm wolniej (czas spowolnienia regulowany - parametr rA) co wystarcza w likwidacji uderzenia. W niektórych egzemplarzach można spotkać klasyczne długie zwolnienie przed krańcówkami (parametr...
Materiał z jakiego wykonasz elektromagnes jest podstawowym czynnikiem który decyduje o wytwarzanej przez niego sile. Najlepsy jest permaloy(?) o dużej przenikalności magnetycznej. Jeżeli pamiętasz z fizyki krzywą magnesowania - generalnie chodzi o to że jak dasz słaby materiał magnetyczny (np gwóźdź, śrubę) to bardzo szybko się on nasyci - i nie wyciśniesz...
Pewnie dlatego, że: - też są zdania, że "aktualnie znanych praw fizyki nie da się przeskoczyć", - silnik magnetyczny ma swoje wymiary, więc do napędzania takich gadgetów się nie nadaje - lepsza jest bateryjka, a jeszcze lepszym byłby akumulatorek.
1. Transformator nieobciążony: Strumień magnetyczny w rdzeniu powoduje indukowanie w cewce uzwojenia pierwotnego napięcia o wartości równej zasilającemu, ale o zmienionym potencjale - gdy transformator idealny to suma tych napięć równa jest 0 - prąd nie płynie. 2. transformator obciążony: jak wyżej ale w obciążonej cewce uzwojenia wtórnego indukuje...
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Kamery i grzałki ciągną znikomą moc to pojęcie względne średnio prąd grzałki 12V to przedział 400 -1000 mA razy dwa plus kamera może być wartością optymalną dla zasilacza , jeżeli zasilacz ma elektroniczne zabezpieczenie to niewielka wartość powyżej prądu gwarantowanego spowoduje jego zadziałanie , dlatego najlepiej jak zmierzysz prąd z max. obciążeniu...
Uważaj przy składaniu silnika szlifierki, tak abyś uzyskal właściwą centryczność wirnika (chodzi o jednakową szczelinę między wirnikiem a stojanem na całym obwodzie). Starsze korpusy z tworzyw sztucznych, to dwie połówki z gniazdami łożyskowymi i przy mniejszym doświadczeniu w składaniu, może wystąpić przesunięcie osi stojana względem osi wirnika. W...
https://obrazki.elektroda.pl/7268233500_... Ten artykuł powstał w odpowiedzi na propozycję kolegi (at)Techekspert i jest rozwinięciem mojej prezentacji przedstawionej na konferencji The H(at)ck Summit w dniu 20 października 2023 r. Samą prezentację możesz pobrać stąd: Wyrzucamy algorytm Gutmanna do kosza Podstawowe informacje o niszczeniu...
https://obrazki.elektroda.pl/6035658700_... Artykuł będący podróżą w przeszłość. Ostrzegam, że treść jest dość długa, więc jeśli kogoś nudzi dłuższa lektura niech lepiej nie czyta. Do napisania tego artykułu skłoniła mnie lektura poniższego wątku sprzed około 2 lat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Niestety gatunek ludzki debilowacieje. Każdemu przygłupowi wydaje się, że jeżeli nagra fake na YT to zdobędzie podziw świata, na czym mu najbardziej zależy. Cała ta technologia pokazuje, że większość ludzi to przygłupy. Portale typu FB i debilne fotki czy filmiki pod tytułem np. "spadł pierwszy śnieg", "królik pije wodę" pokazują gdzie zabrnęła ludzkość....
Witam!! Jeśli dobrze zrozumiałe pytanie kolegi to chodzi o zwykły silnik jednofazowy z przyczepionym do niego kondensatorem. Moim zdaniem wszystko zależy od falownika jesli przyzwoicie kształtuje napięcie to może to działać. Radziłbym obejrzeć na oscyloskopie pzebieg prądu i napiecia tego silnika. Jesli będą się pojawiać jazkies dziwne 'piki" pradu...
Póki co każdy silnik jest magnetyczny - chyba, że mówimy o parowym, ale w tym wątku mowa jest o silniku elektrycznym, tzn. pole magnetyczne napędzające wirnik powstaje poprzez zasilanie uzwojeń silnika. Czytałem kiedyś, że magnes neodymowy z czasem traci swoje właściwości więc kolejne perpetuum mobile. Takich wynalazków jest sporo, a wystarczyło by...
W tym przypadku obroty są za wysokie. Elektronika stabiliuje napięcie w granicach 180v i odpowiednio go dodaje w przypadku obciążenia (kiedy widzi że wirnik zwalnia) i ujmuje kiedy maszyna nie jest obciążana. W ten sposób zachowuje odpowiednie ruchy tłokiem, który popycha tłoczek pływający, uderzający w bijak i powodujący udar. Ten tłoczek pływający...
Jeśli potwierdzą się moje przypuszczenia, uważam, że taki silnik jest możliwy. Ten na filmie niestety nie ma prawa działać. Na tym filmie silnik magnetyczny jest zrobiony w możliwie najgłupszy sposób. Przy generowanym z silnika magnetycznego napędzie mechanicznym osi kół mamy tu stałe magnesy zamiast elektromagnesów, które nie dość, że elastycznie...
Elektryki powinny mieć na pokładzie prądnicę, która byłaby napędzana np. silnikiem magnetycznym. Raczej prądnicę napędzaną turbiną gazową. Takie elektryki (przynajmniej jako prototypy) zostały zbudowane kilka/kilkanaście lat temu. Silnik magnetyczny nie ma szans dopóki nie opatentujesz swojego pomysłu ale Ty nawet działającego modelu takiego silnika...
Ja cały czas też szukam tych informacji, ale nie natrafiłem jeszcze. A tak przy okazji _jta_ znalazłem na takiej stronie: http://kurzeluk.pl.tl/Silnik-magnetyczny... Wyjaśnienie zasady działania tegoż spornego silnika tego Pana z Turcji: "Silnik magnetyczny - silnik na magnesy stałe, zaprezentowany przez inżyniera Muammera Yildiza w tureckiej telewizji...
magnetyczny silnik zrobić silnik magnetyczny amatorski silnik magnetyczny
zmiana jasność ekran pralka czyszczenie hydrostatu centrala panasonic identyfikacja numer
Fiat Panda II – silniki z paskiem rozrządu 15mm: modele, roczniki, FIRE 1.1 1.2 8V Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka