Magnetyzm szczątkowy.
Zwykle jest tak że wystarczy do uzwojenia wzbudzenia podłączyć na moment źródło prądu stałego, może to być prostownik bądź akumulator 12V, dla bezpieczeństwa w szereg włącz żarówkę od świateł samochodowych przednich. powodzenia...............
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Witam ponownie ! No to podaj 12 V i zobaczysz co się stanie . Na pewno nie uzyskasz 230 V na wyjściu . To napięcie 12V podaje się w sytuacji gdy prądnica długo stoi nieużytkowana i wygasł magnetyzm szczątkowy. Pytałeś jak sprawdzić prądnicę by ta nie uszkodziła AVR-a, dlatego sugeruję podać regulowane napięcie od 0 do takiej wartości , przy której będziesz...
W zasadzie dobrze rozumiesz. Na początku do prostownika będzie płynął prąd zmienny Nie tylko na początku, ale i w całym późniejszym okresie pracy. No i dochodzi jeszcze kwestia tego, skąd w ogóle bierze się prąd na stojanie, gdy wirnik nie ma żadnego napięcia. Jeśli się nie mylę, tu występuje coś takiego, jak magnetyzm szczątkowy.
Mam wrażenie że tam powinien być jakiś regulator. Nie mam wzbudzenia na prądnicy prądu stałego I słusznie. Układ regulatora takiej pradnicy zawiera trójfazowy przekładnik napięciowo prądowy oraz regulator DC na motorolowskich darlingtonach MJ 11032. Gdzieś się to walało w warsztacie, jutro sprawdzę i sprobuję odrysować schemat. Natomiast nie oczekuj...
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Magnetyzm szczątkowy? Nie, po prostu nabiegunniki wirnika podążaja za wirującym polem magnetycznym. Coś jak silnik trójfazowy synchroniczny Zupełnie marginalny efekt.
Możesz wzbudzić ten agregat podając zewnętrzne napięcie na obwód wzbudzenia na wirniku . Kierunek ma pewne znaczenie zwłaszcza przy oryginalnym układzie , wirnik posiada pewien magnetyzm szczątkowy który umożliwia samowzbudzenie i kierunek prądu powinien być taki żeby wytworzone przez niego pole magnetyczne dodawało się do pola szczątkowego ( a nie...
Cewka na DC ma znacznie większą rezystancję. Na rdzeniu będzie foliowa przekładka przeciw klejeniu zwory (magnetyzm szczątkowy). Cewka AC ma grubszy drut - reaktancja indukcyjna robi swoją robotę. I będzie zwarty "półzwój" na rdzeniu.
Panowie jedna Prądnica nie chodzi. Jeśli ta prądnica leżała długo nie używana,mogła utracić magnetyzm szczątkowy i trzeba ją wzbudzić.Tu jest to opisane.[url=http://darmowa-energia.eko....
chciałbym materiały na temat magnetyzmu szczątkowego, wszystko co macie to podeślijcie!
Kiedyś popełniłem sterownik prądnicy o mocy chyba 200kW w oparciu o Atmega8, generującą pwm, ze sprzężeniem zwrotnym napięciowym. Na wyjściu kilka grubych mosfetów plus stosowny driver. Dodatkowo prezentował napięcie i częstotliwość. Nie jest potrzebna tak głęboka modulacja wzbudzenia. Pamiętaj o magnetyzmie szczątkowym.
Witam. Mam problem ze sprzęgłami elektromagnetycznymi we frezarce,zainstalowane w każdej osi maszyny. Sprzęgła producji niemieckiej zasilane 24V pr. stałego o poborze około2A prądu. zainstalowane Po wyłączeniu sprzęgła spod napięcia sprzęgła dalej "ciągną' wałki co powoduje dalszy bieg posuwu. Wygląda na to że są mocno namagnesowane bo obudowa frezarki...
Czy po rozładowaniu magnes niczego nie przyciąga? To zależy jak się rozmagnesuje. Jakaś tam szczątkowa siła przyciągania może pozostać, ale nie musi. Zazwyczaj pozostaje jakiś magnetyzm szczątkowy wytwarzający nikłą siłę przyciągania. Całkowite rozmagnesowanie musi się odbyć tak, jak opisał to jarek_lnx - zmiennym polem magnetycznym. Częściowa utrata...
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Jeśli to WR0 ze stożkowym hamulcem to spora szansa że się klei. Jak mnie pamięć nie myli to powinna być w nim podkładka która zapobiega klejeniu się (magnetyzm szczątkowy)
Wg mnie, aby "uzupełnić" magnetyzm szczątkowy należy to uczynić na niepracującym agregacie (dla własnego bezpieczeństwa).
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Owszem kondensator filtrujący nie ma wpływu na wzbudzenie początkowe , jego zadaniem jest eliminacja zakłóceń.Długi postój może skutkować utratą magnetyzmu szczątkowego, a podanie napięcia na uzwojenie wzbudzenia odbuduje go ponownie.Jeśli po podaniu napięcia na wzbudzenie pojawi się napięcie na zaciskach U V W to prądnica OK. [uszkodzony ukł. wzb.]...
Prądnica samowzbudna jak sama nazwa głosi powinna się wzbudzać sama, ale z powodu zbyt długiego postoju magnetyzm szczątkowy może zaniknąć, to wtedy są dwa proste sposoby jej pobudzenia pierwszy to dla prądnic zwłaszcza małych możma uruchomić prądnicę i do stojana w miejscu gdzie są uzwojenia wzbudzenia przyłożyć magnes lub więcej magnesów.o jak największej...
A dlaczego tak jest? Mam wrażenie, że koledzy spali na fizyce. Ale dla przypomnienia warto się zastanowić jak wygląda przebieg prądu i napięcia na cewce i o ile są one przesunięte w fazie... Chyba jesteś trochę za surowy. Przesunięcie fazowe to nie jest podstawa zjawisk, które zachodzą. Gdyby tak było to także przy obciążeniu pojemnościowym włączalibyśmy...
Kolega ma prądnicę samowzbudną bez AVR, i tutaj bym szukał przyczyny. Magnetyzm szczątkowy tak sam sobie nie znika. To nieprawda, prądnice z AVR też są samowzbudne, a AVR tylko reguluje wartość napięcia. Magnetyzm szczątkowy, tak jak kolega GFM napisał, zależy od własności magnetycznych materiału wirnika. W tym wypadku, aby ten magnetyzm wzmocnić dokładany...
Tak zwany magnetyzm szczątkowy. W niektórych egzemplarzach jest tak słaby że po jakimś krótszym lub dłuższym okresie nieużywania zanika i prądnica się nie wzbudza. Wtedy jedynym sposobem jest podłączenie na chwilę pod zaciski wzbudzenia prądu stałego np. z akumulatora samochodowego.
Przecież przy prądzie przemiennym powstaje zmienne pole magnetyczne, które raz przyciągałoby a raz odpychałoby styki Zrób sobie eksperyment - weź jakąś metalową śrubę, nawiń na nim troche zwojów emaliowanym przewodem. Może być jakiś w cieńkiej izolacji. Podłącz to to baterii 9V raz w jedną a raz w drugą stronę. Czy w którymś z tych przypadków ten elektromagnes...
W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). :-) W każdym bądź razie jesteś w lepszej sytuacji...
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
. Co mogę sprawdzić ? Zewrzeć zaciski A i C na samej prądnicy, ale wcześniej zmierzyć tam rezystancję. Po zwarciu w/w zacisków i wzbudzeniu, uzwojenie główne powinno wygenerować 230VAC. Prądnica wzbudzenia jest w tym generatorze szeregowo- równolegą prądnicą DC, samoregulującą, pracujacą na obciążenie rezystorem Rr i ,,przedwzbudzana" podaniem impulsu...
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
Tam na wzbudzeniu potrzebne jest 24v, ale to nie ma znaczenia, wątpię że się wzbudzi, napięcie międzyfazowe z magnetyzmu szczątkowego wynosi 12v. Tylko jak regulować tym transformatorem?
W stojanie nie powinno być żadnego magnetyzmu szczątkowego, jeżeli już, to może, a nawet powinien występować w wirniku. Magnetyzm szczątkowy w stojanie wskazywałby na wadliwe, lub z kiepskiego materiału wykonane nabiegunniki. Celem wzbudzenia tego generatora z obcego źródła należy podać na uzwojenie stojana prąd przemienny. Pozdrawiam To_masz_5
Podejrzewam, że ta prądnica jest samowzbudna i nie ma prawdopodobnie magnetyzmu szczątkowego, który by zainicjował wzbudzenie. Wg mnie ten magnetyzm szczątkowy powstanie powstanie jak samą prądnicę, na chwilę, podłączy się bezpośrednio pod akumulator - praca prądnicy jako silnik (wirnik powinien się obracać), co sugerował kolega mczapski. Po tej operacji,...
Sam magnetowód nie jest oczywiście źródłem pola a wręcz robi się wszystko żeby nie był. Mimo to jakiś magnetyzm szczątkowy niestety pozostaje. W każdym razie jakość wykonania magnetowodu decyduje o sprawności przemiany. Dlatego dobór jego parametrów, kształtów a nawet rodzajów materiałów pomocniczych, ma wpływ na rozkład pola w szczelinie roboczej....
Co u Ciebie jest w prawo. Jeśli prądnica jak twierdzisz "Prądnica kręci się w prawo", to w którym kierunku kręci się napęd. Dla generatorów kierunek matematyczny jest dodatnim. Pogłęb troszkę wiedzę i poczytaj np. o "pracy samobójczej" prądnicy prądu stałego w układzie samowzbudnym, co między innymi warunkami (odwrotne połączenie początku i końca uzwojenia...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Ale magnetyzm szczątkowy z tego co wiem występuje w prądzie stałym.
więc jak taka prądnica ma wystartować? Zwyczajnie, wskutek efektu magnetyzmu szczątkowego. Jak wiadomo powszechnie, tak hamują tramwaje :cunning:
Te oscylogramy są ze sterownika, przykładowo dotyczą jednego okresu czyli 20 ms. Górna połówka sinusoidy wyzwala tylko przerzutnik RS2, a nie tyrystor. Po wyzwoleniu przerzutnik podtrzymuje swój stan i zasila diodę optotraiaka przez ustaloną liczbę pełnych okresów. Tych okresów może być odmierzona zaprogramowana ilość, min. 1, max. 100, co daje czas...
Na początek, to odkurz agregat, bo jak widzę dostał on swoje na tej budowie. Sprawdź, czy wszystkie elementy są podłączone. "Obadaj" wzrokowo i przyrządem kondensator, bo od niego zależy wzbudzenie się prądnicy. Na próbę możesz podmienić na inny, o podobnych parametrach. Silnik powinien utrzymywać obroty na poziomie 3 tys./min. Podłącz odbiornik np....
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
A co robić jeżeli agregat stał np 3 lata bez pracy i teraz nie daje napięcia na wyjściu? Ktoś w temacie odnalezionym w archiwum napisał że zanikł magnetyzm szczątkowy.
No ale cyfrowy miernik też Ci pokaże, jak będziesz kręcił wałem, czy indukuje się (+) czy (-). Oczywiscie po podlaczeniu jakiegoś DC do wzbudzenia. Nie musi byc znamionowe, byle magnesowało. Mozesz też spróbować bez wzbudzenia, Moze na magnetyzmie szczątkowym pokaże parę mV. Dodano po 1 Kręć wałem powoli.
Ilustracji nie mam ale myśle że chodzi ci o następujący układ: Stojan prądnicy jak w normalnym generatorze synchronicznym z dołączonym kondensatorem równolegle do zacisków uzwojenia (przyjąłem że chodzi o jednofazową). wirnik składa się z dwóch części, głównej synchronicznej z uzwojeniem wzbudzenia i pomocniczej asynchronicznej z uzwojeniem, o liczbie...
Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
Teoretycznie płynie. Stojan posiada magnetyzm szczątkowy i zawsze coś tam się zaindukuje. Prąd ten jest niewielki. Czemu pytasz?
Jest tam zabezpieczenie 10A,czy jest sprawne? Wiem jak to brzmi,ale to może być przyczyna.Alternator posiadający mostek wzbudzenia tak jak ten,może być samowzbudny po przekroczeniu pewnych obrotów,bo wirnik ma magnetyzm szczątkowy . Bezpiecvzniki mają na zewnątrz wypustki umożliwiajace kontrolę przy pomozy probówki,nie trzeba ich wyjmować po kolei,wystarczy...
Jest to kondensator. Spróbuj podmienić go na inny, sprawny o podobnych parametrach. Zakładając, iż całość złożyłeś poprawnie plus podmieniony kondensator i dasz odpowiednie obroty silnika (można ręcznie je "podciągnąć", naciskając dźwigienkę przy gaźniku) - agregat powinien zadziałać. Jeśli jednak nie zadziała, to trzeba "uzupełnić" tzw. magnetyzm szczątkowy...
Tak na szybko. Po pierwsze magnetyzm szczątkowy wynikający z istnienia histerezy, czyli remanencja. Po drugie "całka za półokresu" z napięcia ma wartość 2*Imax. Tu sobie poczytaj śródtytuł Inrush Current https://www.allaboutcircuits.com/textboo...
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Da się uzyskać energię - do każdej fazy dołączamy po kondensatorze i działa. Magnetyzm szczątkowy zrobi resztę. Sprawdzone doświadczalne. Praktycznych opisów szukać u wschodnich sąsiadów. Nie sprawdzałem jaką to ma sprawność ale 3 żarówki po 100W świeciły.
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Żadna nowoczesna maszyna nie polega na magnetyzmie szczątkowym. To nieprawda. Były produkowane alternatory samowzbudne, bez zewn. zasilania uzw. wzbudzenia. Wcale udane, mniej awaryjne.
Biegunowość dla prądnicy bez znaczenia. Będzie działać tak i tak. Żartujesz sobie jak zwykle, prawda?? Pomyliło ci się z alternatorem i znowu po raz kolejny bzdury piszesz. Prądnica DC wzbudza się na swoim własnym magnetyzmie szczątkowym, którego kierunek jest ustalony w stojanie i taka ma polaryzacje. Wzrost jej napięcia wraz z obrotami powyżej napięcia...
Wzbudza się z magnetyzmu szczątkowego wirnika (remanencji), ale raczej dopiero po dodaniu gazu
Regulator "widzi"ruch wirnika poprzez jedna fazę wpieta w regulator. Magnetyzm szczątkowy.
Jeżeli ten silnik miał magnetyzm szczątkowy to może dało się do niego podłączyć kondensatory pracy
Regulacj prądu oczywiście jest w każdym regulatorze prądnicy prądu stalego ale jeżeli jest to regulator od MZ-ety, a nie od Trabanta (bo jak wiesz z inst. 6V też mial taki ) to nie musisz się zagłębiać w tym temacie - nawiasem mówiąc też nigdy tego tak daleko nie badałem. Ad 1) Zawsze prąd tak wędruje również w czasie pracy silnika, a nie tylko w momencie...
inaczej ?? MAGNETYZM SZCZĄTKOWY
Mój sterownik włącza triak w szczycie, później przez 5 okresów trzyma 10% mocy a następnie ustawia zadaną moc na zadany czas. Np 70% i 40ms. Mimo to czasem wyrzuci bezpiecznik b16. Przypuszczam, że powodem może być magnetyzm szczątkowy.
Jak powinienem poprawnie wprowadzić magnetyzm szczątkowy?
Czyli na stykach przycisku od wzbudzenia iskrzy i transformator zachowuje się jakby miał zwarcie przez utratę magnetyzmu? Jak zwierasz to musi zaiskrzyć, skracasz część trafa, a że iskrzy to świadczy o tym że jest magnetyzm szczątkowy i prądnica powinna wytwarzać napięcie, ale było na wyjściu to wyłącznik w pozycji zał. i sprawny bezpiecznik topikowy...
Z zaworami AC pracującymi przy prądzie stałym może być taki kłopot, że z czasem rdzeń otwierający przepływ wody może się namagnesować i magnetyzm szczątkowy nie pozwoli na wyłączenie zaworu. W takich zaworach rdzeń wykonuje pracę pomocniczą, otwieranie głównego przepływu odbywa się pod działaniem ciśnienia wody. Jeżeli będziesz zasilał zawór cały czas...
Miałem to samo swoim agregacie. Odpal silnik tak aby wirnik wirował i przyłóż silny magnes do korpusu prądnicy . Po kilku minutach agregat powinien się wzbudzić. U mnie w agregacie 2kW tak się zrobiło po długim nie odpalaniu. W prądnicy nie ma magnesów a do wzbudzenia potrzebny jest magnetyzm szczątkowy. Często odpalany agregat zachowuje szczątkowy...
Czytałem gdzieś na forum, że niektóre generatory mają "wredny" materiał na wirniki i nie utrzymywał magnetyzmu szczątkowego. W takiej sytuacji pomagało umieszczenie na stałe na wirniku magnesu neodymowego.
ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Kup sobie po pierwsze tabliczkę zaciskową z blaszkami z wymiarami pasującymi do tego silnika, oraz oczka zaciskowe do końców przewodów. Jeżeli już ustaliłeś poszczególne uzwojenia, to podłącz je do tabliczki zgodnie ze schematem gwiazdy. Jeżeli końce i początki są podłączone poprawnie to i silnik będzie pracował poprawnie. Później skorzystaj z pierwszego...
Rola kondensatora w agregacie prądotwórczym to dokonanie synchronicznego rozruch tzw synchronizacji pzesyniecia fazowego w agregatach najczęściej montowana jest prądnica Synchroniczna prądu przemiennego obco/wzbudna to znaczy ze cześć energii jest pobierana ze źródła w celu wzbudzenia się pola magnetycznego wygląda na to tzw. magnetyzm szczątkowy został...
Witam. Agregat stracił magnetyzm szczątkowy , żelazo wymaga namagnesowania. Pozdrawiam.
(at)jozgo Tutaj stosuje się kondensatory do zrównoważenia mocy biernej. Wzbudza się także na magnetyzmie szczątkowym.
Ta konstrukcja nie jest czeska. Nakręcona napewno jest dla kanału discovery. Układ który jest dokładany sprawdza prądy i jeśli pojawi się jakieś napięcie ( magnetyzm szczątkowy) załącza wzbudzenie i sprawdza czy napięcie generowane jest wystarczająco wysokie aby altek produkował prąd wyższy a niżeli jest dostarczony na wzbudzenie. Gdzieś widziałem taki...
Dalej powtarzam : mylicie koledzy pojecia - to o czym piszecie to jest "samowzbudzenie" spowodowane magnetyzmem szczątkowym - to że cię p**********o:D to było tylko wzbudzone napiecie z minimalna mocą proporcjonalną do tego magnetyzmu szczatkowego ( wprost proporcjonalnego do szerokosci petli histerezy blach).
Elektromagnesy mają rdzenie. W rdzeniach jest magnetyzm szczątkowy. To wystarczy. Andrzej
Witaj- kondensator sprawdz czy ma pojemność może jest kompletnie suchy . A na obrotach podaj na chwilę na wzbudzenie napiecie te 12 V , może nie ma magnetyzmu szczątkowego - daj wiecej zdjęć jak to wygląda .
Zasadniczo każdy wirnik alternatora lub prądnicy posiada tzw. magnetyzm szczątkowy, który powoduje samowzbudzenie - po cóż, więc komplikować sobie życie magnesami
Podaj napięcie na ten pin szeregowo przez żarówkę 5W i sprawdź czy się wzbudzi. W 307 na tym pinie BSI co pewien czas podaje krótki impuls wzbudzający na wypadek gdyby magnetyzm szczątkowy się rozmagnesował.
Może chodzi o usunięcie magnetyzmu szczątkowego?
Magnetyzm szczątkowy powodujący powolne wzbudzanie się maszyny ?
A wiesz co to takiego magnetyzm szczątkowy?
Po załączeniu stycznika 1 ,obwód załączenia drugiego jest przepuszczony przez styk rozwierany stycznika 1. Czyli załączenie stycznika 1 blokuje (przerywa) obwód cewki stycznika 2 i odwrotnie. W praktyce nie da się załączyć dwóch na raz bo zawsze któryś złapie pierwszy. Nie tylko. Ono uniemożliwia załączenie drugiego stycznika, gdy pierwszy jeszcze...
Zdarza się że wirnik straci magnetyzm szczątkowy pomóc wtedy może rozpięcie uzwojenia wirnika np. przy diodzie i w to miejsce przyłożyć napięcia z na przykład prostownika. Jeżeli twierdzisz że uzwojenia są ok radze spróbować.
Czas wyłączenia 3msek - mierzone od momentu przekroczenia wartości chwilowej napięcia odpowiadającej amplitudzie 260V AC Nie wierzę. 3ms to dużo za szybko jak na jakikolwiek przekaźnik elektromagnetyczny. Magnetyzm szczątkowy cewki trzyma zworę dużo dłużej, nie mówiąc już o czasie potrzebnym by sprężyna odsunęła zworę ze stykami ruchomymi od styków...
Alternator jest faktycznie maszyną obcowzbudną, ale wystartuje bez wzbudzenia na samym magnetyzmie szczątkowym. Spróbuj, a się przekonasz. Jeśli natomiast chodzi o kontrolkę ładowania to nie zawsze jest ona większa, a poza tym nawet jeśli kontrolka się spali to alternator będzie ładował. Będzie ładował ale niekoniecznie wystartuje, zwłaszcza po dłuższym...
Możesz na sekundę podać na D+ napięcie bo alternator po remoncie zdarza się że wirnik traci magnetyzm szczątkowy i ma problem z pierwszym wzbudzeniem.
Wracając jeszcze do materiału z jakiego zrobiony jest rdzeń. Jest to blacha transformatorowa tzn. stal krzemowa i jej szczególne właściwości polegają na małej histerezie. oznacza to, że blacha prawie nie pozostawia magnetyzmu szczątkowego co ma duże znaczenie w transformatorach zwiększając ich sprawność i zmniejszając grzanie rdzenia.
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Hamowanie "przeciwprądem" zwarciowym stosuje się nie tylko w silnikach DC ale również w wszelkiej maści silnikach komutatorowych AC w których dzięki magnetyzmowi szczątkowemu następuje samowzbudzenie i generowanie prądu. Taki sposób hamowania jest stosowany np. w kosiarkach elektrycznych, sokowirówka, itp. czyli wszędzie tam gdzie ze względów bezpieczeństwa,...
będzie trzeba owy silnik przezwoić i dorobić magnesy Nie. Zwyczajna prądnica asynchroniczna. Wzbudza się ze swego własnego magnetyzmu szczątkowego. Pisałem o tym wielokrotnie - poszukaj.
Żródłem pola może być zarówno magnetyzm szczątkowy (prądnica samowzbudna), jak i część prądu wyindukowanego podczas pracy prądnicy (prądnica obcowzbudna). Regulacja napięcia odbywa się zreszta poprzez regulację prądu zasilajacego np. stojan (tzw. prąd wzbudzenia). Istnieją też rozwiązania, gdzie uzwojenie wirnika jest "zwarte" diodą, co powoduje, że...
Faktycznie.. magnetyzm szczątkowy... I to jest odpowiedź skąd bierze się wzbudzenie. Dzięki za link. Czyli faktycznie można! Pozdrawiam
A tu jest odwrotnie, napięcie jest zero a popłynie prąd. Przecież ta energia jest znikomo mała (słyszałeś o czymś takim jak magnetyzm szczątkowy ). Hmm. Magnetyzm szczątkowy. Zapomniałem o tym szczególe. dziękuję zatem za wyjaśnienie. Ale jest on raczej mały i wydaje mi sie że różnicówki na 0,1A juz chyba nie powinny od niego zadziałać?
Kto potrafi dokładnie wyjaśnić proces wybijania bezpieczników przez autotransformator przy włączaniu do sieci, gdy suwak nie jest w pozycji zero. To wynika z praw komutacji- załączenie indukcyjności do źródła napięcia czy z magnetyzmu szczątkowego i pętli histerezy?
Nie da sie zastosować ! Tamte prądnice były regulowane poprzez prąd wzbudzenia a wzbudzały się poprzez własny magnetyzm szczątkowy.
Spróbuj go wzbudzić. Prawdopodobnie brak magnetyzmu szczątkowego.
Nie miał prawa, nie oznacza, że czasem nie ruszy, bo jakiś magnetyzm szczątkowy może pozostał w stojanie, pomimo, że stojan nie jest podłączony. Uważam, że poprzez "głupie"podłączenie załatwiłeś silnik i tyle.
To "dziwne zjawisko" w elektromagnesie to tzw magnetyzm szczątkowy. Rdzeń elektromagnesu po odłączeniu napięcia pozostaje w niewielkim stopniu namagnesowany. Dlatego jeżeli usunięta zostanie stara gąbka która jest pierwotnie powodem klejenia i c2557 i nic nie zostanie wklejone w zamian, magnetyzm szczątkowy jest na tyle silny że klei kotwicę do rdzenia...
Podaj na uzwojenie wirnika 12-24V z prostownika na chwilę. Odłącz diody, żeby nie spalić. Brak magnetyzmu szczątkowego.
Ja bym na początek zwarcie na tym oporniku zrobił (zmierzyłeś go omomierzem czy trzyma parametry?) i zobaczył miernikiem, czy ładowanie będzie dobre. Nic się nie stanie i nie przejmuj się brakiem kontrolki. Wygląda na zbyt duży opór na wzbudzaniu, i póki jest magnetyzm szczątkowy, alternator wstaje. Można też tak zostawić, pamiętając o "nożnym wzbudzeniu"...
Tyle ze mi nie chodzi o magnetyzm szczątkowy prądnicy ale o dopasowanie odpowiedniej biegunowości uzwojenia komutacyjnego w silniku
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
W takim układzie winny moze byc magnetyzm szczątkowy sprzegła.Jaki prąd zasila elektromagnes.Jeżeli prad stały to jest na to sposób
Elektromagnes z wciąganym rdzeniem i 20 Hz? Nierealne ze względu na bezwładność tego rdzenia, magnetyzm szczątkowy, czas zaniku prądu w cewce - indukcja. Najprściej zastosować silniczek DC 12 V z mimośrodem i regulacją obrotów. Coś ala pompka tłoczkowa.
magnetyzm szczątkowy agregat magnetyzm szczątkowy alternatora magnetyzm szczątkowy prądnica
plamy ekranie dziać bojler ariston wykrywac metali
kocioł węglowy stacja czyszcząca braun
Automatyczna klapa do gołębnika – Chickenguard, SZS-01, ESP32, siłownik 12V, czujnik zmierzchu Suszarka Amica nie działa – diagnostyka, kody błędów, typowe usterki, modele AWD/AD/TADE