ale trzeba pamiętać że alternator wymaga prądu wzbudzania, prądnica/silnik z magnesami trwałymi nie ma tej wady za to wymaga przetwornicy służącej za regulator napięcia na wyjściu. Są jeszcze prądnice samowzbudne, wykorzystujące magnetyzm szczątkowy.
Jak nie podłączysz L, to alternator nie ma wzbudzenia, zaczyna ładować dopiero z magnetyzmu szczątkowego wirnika, jak pisałeś po przekroczeniu 4k rpm
Ja bym na początek zwarcie na tym oporniku zrobił (zmierzyłeś go omomierzem czy trzyma parametry?) i zobaczył miernikiem, czy ładowanie będzie dobre. Nic się nie stanie i nie przejmuj się brakiem kontrolki. Wygląda na zbyt duży opór na wzbudzaniu, i póki jest magnetyzm szczątkowy, alternator wstaje. Można też tak zostawić, pamiętając o "nożnym wzbudzeniu"...
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Regulator "widzi"ruch wirnika poprzez jedna fazę wpieta w regulator. Magnetyzm szczątkowy.
Czyli jak nie jest podlaczony do akumulatoa to nie ma? Wskazywalo by to albo na uszkodzony regulator albo ktoras z diod prostownika. Dodano po 1 Bo dziwne jest tez to azeby mial tak duzy magnetyzm szczatkowy.
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Jeżeli twierdzisz że wszystkie części są sprawne i alternator jest dobrze poskładany to spróbuj po zapaleniu silnika na kontrolkę przy alternatorze podać na chwilę zasilanie 12V /można z akumulatora/ ponieważ zdarza się że gubi się magnetyzm szczątkowy i alternator nie może się wzbudzić ,później jest już wszystko w porządku.P
Daj nr tego nowego alternatora, być może ma on terminale P-D i wymaga zewnętrznego regulatora, natomiast wewnątrz alternatora znajduje się tylko tranzystor końcowy i jego osprzęt. Podłaczenie i testy: Jeśli jest to L-S to L przez żarówkę 12V/2W do plusa, S bezpośrednio do plus - gdy silnik nie pracuje żarówka powinna świecić - na odpalonym silniku powinna...
Magnetyzm szczątkowy nie wystarczy aby wzbudzić alternator. Żadna nowoczesna maszyna nie polega na magnetyzmie szczątkowym. To nieprawda. Były produkowane alternatory samowzbudne, bez zewn. zasilania uzw. wzbudzenia. Wcale udane, mniej awaryjne.
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
Zasadniczo każdy wirnik alternatora lub prądnicy posiada tzw. magnetyzm szczątkowy, który powoduje samowzbudzenie - po cóż, więc komplikować sobie życie magnesami
Większość alternatorów wzbudzi się bez kontrolki, kwestia tylko przy jakiej prędkości obrotowej to zrobi - niewielki magnetyzm szczątkowy wirnika.
Alternator jest faktycznie maszyną obcowzbudną, ale wystartuje bez wzbudzenia na samym magnetyzmie szczątkowym. Spróbuj, a się przekonasz. Jeśli natomiast chodzi o kontrolkę ładowania to nie zawsze jest ona większa, a poza tym nawet jeśli kontrolka się spali to alternator będzie ładował. Będzie ładował ale niekoniecznie wystartuje, zwłaszcza po dłuższym...
Jak zachowuje się lampka ładowanie? Wygląda na to, że nie ma zasilania regulatora z lampki a przygazówka potrzebna jest aby alternator wzbudził się magnetyzmem szczątkowym wirnikia.
W zasadzie potwierdzam. Dodam tylko że jeśli podłączysz odwrotnie niż był to możesz mieć problem z pierwszym rozruchem. Jeśli pole mag. uzwojenia będzie odwrotne do magnetyzmu szczątkowego rdzenia to alternator nie ruszy i trzeba będzie podać pełne 12V na wirnik. Potem powinien działać normalnie.
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Pin 24 T34A/24 wake up To jest sygnał wzbudzenia alternatora U ciebie ładowanie następuje na skutek szczątkowego magnetyzmu wirnika. W zegarach odpowiada za wzbudzenie rezystor, o ile dobrze pamiętam 10 ohm/2W
Alternator sam startuje (magnetyzm szczątkowy),przewód jedynie do diagnostyki idzie do bsi.Brak ładowania dopiero sygnalizowany jest ok 10V lampką na liczniku jak już nie ma szans na nic ,na odpalenie itd, no taka uroda..
Witam,ja radzę zrobić tak ,wyjąć regulator z alternatora ,podać 14v DC na wirnik przez jakiś czas(15 sek).Co naindukuje nam wirnik na maxsimum,i jeszcze pozostawi nam magnetyzm szczątkowy,którego brakuje w tym przypadku.Pozdrawiam.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Akurat to prawda że alternator może się sam wzbudzić. Po prostu musi w nim być magnetyzm szczątkowy. Jeśli wyłączyć pracujący alternator i włączyć z powrotem to sam się wzbudzi. Kwestia jak długo pozostanie magnetyzm szczątkowy po wyłączeniu. Po prostu aternatory potrzebują wysokich obrotów, a prądnica do wiatraka powinna dawać coś sensownego już przy...
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze...
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Spalona żarówka kontrolki, lub uszkodzony obwód Alternator zaczyna ładować z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Chyba jest logiczne że alternator się wzbudzi z magnetyzmu szczątkowego tylko wtedy potrzebuje wysokich obrotów do wzbudzenia.P
Jezeli z magnetyzmu szczątkowego uda cisię wzbudzić prądnicę lub alternator to jest szansa. Kiedyś były takie kółeczka przykrecane na koło pasowe ale to chyba za mało. Potrzeba tu conajmniej holowania Pozdr.J.
Wzbudza się z magnetyzmu szczątkowego wirnika (remanencji), ale raczej dopiero po dodaniu gazu
No właśnie, gdy się nie wzbudzi. Ale magnetyzm szczątkowy wirnika może spowodować wzbudzenie alternatora i wyindukowanie na tyle dużego napięcia, które może przebić diody. Najlepiej wymontować alternator i sprawdzić na stole. Wtedy będzie pewność, że on nie jest przyczyną. Masz możliwość zmierzenia cęgami prądu pobieranego z alternatora podczas falowania?
Ta jak to nazwałeś "tylko kontrolka" jest niezbędna do wzbudzania się alternatora. Bez niej alternator wzbudza się tylko dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (dlatego musisz dać wysokie obroty). Czasami może nie wzbudzić się wcale. Podłącz kontrolkę i będzie dobrze.
Do pracy alternatora oprócz energii kinetycznej w postaci obrotów wirnika, niezbędne jest wzbudzenie uzwojeń wirnika, czyli część wytworzonego prądu należy zużyć na zasilanie tego uzwojenia. Bez tego będą jedynie ślady napięcia pochodzące od magnetyzmu szczątkowego. W nowych alternatorach prądem tym optymalnie zarządza regulator elektroniczny wbudowany...
Może i przegrałeś, ale tłumaczenia kolegów pokrętne. Tym bardziej, że załapał się nawet silnik samowzbudny. Moim skromnym zdaniem samowzbudny oznacza wytwarzający energię elektryczną bez potrzeby zasilenia elektrycznego z zewnątrz, czyli z instalacji. A może to nastąpić przez wykorzystanie magnetyzmu szczątkowego lub magnesów stałych. Zagadnienie bardziej...
Nie musi. Już Golf II miał diody. A dziś w dobie magistrali cyfrowych kontrolka jest całkowicie oderwana od alternatora. A współczesne wyrafinowane regulatory. To już inna bajka. Biorą wzbudzenie prosto z KL30. Jak tylko wykryją częstotliwości na W. Zawsze jakiś magnetyzm szczątkowy jest. Rzadko się zdarza by znikało całkowicie. Ależ oczywiście. Pisałem...
podzielam uwagę fachmana i przestrzegam ! ja tak uwaliłem radio, antenę, wszystkie żarówki od podświetlenia, wzmacniacz, modól przerywacza i automat światełka górnego !!! w układach ładowania samowzbudnych ( w niektórych alternatorach dziewięciodiodowych ) za samoistne wzbudzenie się alternatora odpowiada magnetyzm szczątkowy materiału z którego wykonany...
No nie bardzo ci to wytłumaczył. Kiedy alternator nie pracuje na styku D+ nie ma masy lecz jest zasilaniem regulatora napięcia, dlatego żaróweczka świeci to jest obciążenie regulatora zasila tym prądem wirnik a tym samum szczątkowy magnetyzm wirnika dlatego się mówi że to prąd wzbudzania, to jest bardziej złożone niż myślisz. A kiedy alternator pracuje...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Możesz na sekundę podać na D+ napięcie bo alternator po remoncie zdarza się że wirnik traci magnetyzm szczątkowy i ma problem z pierwszym wzbudzeniem.
Jeśli alternator dostaje zasilanie po stacyjce IGN to znaczy że jest obcowzbudny. W takim razie nie ma magnetyzmu szczątkowego ale potrzebny jest + po włączeniu zapłonu. Sprawdź czy na tym styku IGN jest plus, najlepiej kontrolką.
Jeżeli to jest prądnica typu alternator (uzwojenie wzbudzenia na wirniku, zbieramy prąd ze stojana) to czasem jak długo postoją nieużywane to tracą magnetyzm szczątkowy. W samochodach załatwiało się to prądem kontrolki ładowania (branym z akumulatora) w agregatach często takowego nie ma. Da się to "rozruszać" baterią, tylko ogólnie musi być sprawne...
Myślę że nie trafna ,gdyż gdy włączone światła (obciążenie alternatora wzrasta ,napięcie delikatnie spada), regulator inaczej się zachowuje,co objawia się tym że kontrolka przestaje migać.Alternator jest samowbudny ,więc jak się wzbudzi przez kontrolkę i wewnętrzny magnetyzm szczątkowy ,to mimo że odłączysz kontrolkę to i tak będzie ładował.
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
Naukowo czy skrótowo? A tak bardziej rozwijając, to alternator zaprojektowany jest do układów ładowania z podłączonym akumulatroem, jest generatorem z samoograniczeniem prądu. Jeśli Kolega odepnie mu akumulator, w skutek dość skomplikowanych zjawisk, nastąpi niekontrolowany wzrost prądu i napięcia, do wartości rzędu 30V i więcej - ten opis chyba wystarczy,...
Czy żarówka ładowania nie świeci ciemniej niz przed awarią? Czy wykonana została próba z zewnętrzną kontrolką? Objawy wskazują, że alternator budzi się ze swojego magnetyzmu szczątkowego a nie z zewnętrznego wzbudzenia... Czasem pomaga podłączenie wirnika na kilka sekund bezpośrednio do akumulatora celem wstępnego podmagnesowania.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Z usuwaniem diod bym się nie śpieszył, wyprowadź tylko ewent. przewody do ich zwierania natomiast przemyśl czy jest konieczność stosowania dodatkowego żródła prądu do wzbudzenia, może byłaby możliwość zrobienia tego alternatora samowzbudnego. Prądnice wzbudzają się same z magnetyzmu szczątkowego więc pozostawał by tylko problem regulacji prądu. Ty wiesz...
Alternator masz dobry, problemem jest gdzieś utytłany/ ugnity niebieski kabelek łączący D+ alternatora z kontrolką ps. Alternator bez wzbudzenia przy pewnych obrotach sam "wstaje" z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Biegunowość dla prądnicy bez znaczenia. Będzie działać tak i tak. Żartujesz sobie jak zwykle, prawda?? Pomyliło ci się z alternatorem i znowu po raz kolejny bzdury piszesz. Prądnica DC wzbudza się na swoim własnym magnetyzmie szczątkowym, którego kierunek jest ustalony w stojanie i taka ma polaryzacje. Wzrost jej napięcia wraz z obrotami powyżej napięcia...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
:arrow: cjr Tak po prostu wyszło po zacytowaniu Kol. marian11(at) Nieważne. Odnośnie " i prawie w całości się z Tobą zgadzam" to masz na myśli tylko te najczęściej spotykane alternatory Nie wiem czy wiesz, że w maluchach były kiedyś montowane włoskie alternatory, spotkałem się z 2 różnymi modelami i układami połączeń. Mam gdzieś w garażu takiego staruszka......
Efekt samowzbudzenia opartego opartego na wykorzystaniu magnetyzmu szczątkowego w prądnicy pr. zmiennego jest stosowny w np. alternatorach. Ale tam wyprostowanie napięcie stojana jest podane na uzwojenie wirnika i to się w ten sposób wzbudza (dodatnie sprzężenie zwrotne). Ale asynchron - nie rozumiem jak tu zwiększyć strumień magnetyczny wirnika. Przy...
Albo masz nogi jak dęby albo rowerek budujesz teściowej. No ale eksperyment jest podstawą wynalazku.... Jak napisali poprzednicy - jakikolwiek aku musi być do wzbudzenia, na magnetyzm szczątkowy bym nie liczył w rowerku. No i przełożenia podobieraj tak by przy spokojnym pedałowaniu na wałku alternatora było minimum 3000 obr/min
Ponownie sprawdziłem wszystkie diody, ale bez rezultatu. Wygląda na to że wszystkie są ok. W tej chwili wygląda to tak że przy wyłączonym silniku jest 12.6V. Po uruchomieniu przy 1k obrotów spada na 12.2V. Sytuacja dopiero sie zmienia gdy silnik wejdzie na 4k5 obrotów. Wówczas rośnie do 13.9V napięcie i nawet jak obroty spadną do 1k i zostaną włączone...
do klon111 - Trzeba to obliczyć. 1.Moc dopuszczalna wirnika 15 V x 2 A = 30 W .Takie ampery zmierzyłem po regulatorze w wirniku.Przyjąłem 2 A jako dopuszczalne w tym Swoim wirniku alternatora. 2.Opór uzwojenia wirnika R = U/I = 15 V / 2 A = 6,5 Ω ≈ 7 Ω 3.Prąd przy 120 V w wirniku I = U / R = 120 V / 7 Ω = prawie 20 A ( do tego...
Jest tam zabezpieczenie 10A,czy jest sprawne? Wiem jak to brzmi,ale to może być przyczyna.Alternator posiadający mostek wzbudzenia tak jak ten,może być samowzbudny po przekroczeniu pewnych obrotów,bo wirnik ma magnetyzm szczątkowy . Bezpiecvzniki mają na zewnątrz wypustki umożliwiajace kontrolę przy pomozy probówki,nie trzeba ich wyjmować po kolei,wystarczy...
Alternator jest maszyną SYNCHRONICZNĄ i tylko taką można wzbudzać prądem stałym. Do zasilania grzałek możesz maszynę wzbudzić magnetyzmem szczątkowym (czyli praktycznie sama się wzbudzi) i moc bierną kompensować kondensatorem. Były już takie wątki na tym forum.
Nie katuj tak tego silnika, trochę więcej gazu. :D Przy większych obrotach alternator sam by się wzbudził. Z tym samowzbudzaniem się alternatora bez kontrolki można się zdziwić:) Podczas normalnej pracy we wirniku powstaje tzw. magnetyzm szczątkowy (wirnik się magnesuje). Gdy samochód stoi nie używany przez dłuższy czas wirnik potrafi się rozmagnesować...
uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Jeśli indukcja B przekroczy wartość krytyczną tzn. rdzeń zacznie się nasycać to spowoduje do gwałtowny wzrost prądu magnesowania. Do nasycania magnetycznego rdzenia nie wystarczy silny strumień ale potrzebny jest czas. W zmiennym strumieniu elektromagnetycznym nie ma nasycania - w pakiecie blach transformatora, silnika, alternatora po wielu latach...
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
jeśli po włączeniu zapołonu nie ma kontrolek to nie ma zasilania na licznik albo uszkodzona folia na liczniku (wyciągnąć licznik i sprawdzić zasilanie w kostce - czarny przewód) kontrolka ładowania w takiej sytuacji jeśli świeci to oznacza że ładowanie jest jeśli nie świeci to ładowania nie ma Można sprawdzić ładowanie miernikiem w obydwu przypadkach...
Będzie ale ukł. niestabilny,jedna szczotka pod D+ a druga do masy,całość wstępnie zasilić zabezpieczając żródło rezystorem 10 ohm dużej mocy,i pod to równolegle obciązenie.Można wykorzystać magnetyzm szczątkowy ale to inna bajka bo startuje dopiero na kilka tyś . obr./min.Lepiej popatrz tu mają gen wolnoobrotowe: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Ta konstrukcja nie jest czeska. Nakręcona napewno jest dla kanału discovery. Układ który jest dokładany sprawdza prądy i jeśli pojawi się jakieś napięcie ( magnetyzm szczątkowy) załącza wzbudzenie i sprawdza czy napięcie generowane jest wystarczająco wysokie aby altek produkował prąd wyższy a niżeli jest dostarczony na wzbudzenie. Gdzieś widziałem taki...
Ludzie smelcwagen to najprostsze najbardziej logiczne auta do naprawy mamy tu auto najprostszego segmentu modelowo i konstrukcyjnie z 2002 r nie doszukujmy się cech auta segmentu premium z 2012r auto diagnozujemy diagnoza własna vcds to naprawdę zajebiste narzędzie logowanie to nie logi z odczytu błędów ale pomiar parametrów które można wybrać i przedstawiać...
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam! To mój pierwszy raz:D ; proszę o wyrozumiałość. CC 899 z 93 roku z alternatorem. Nie ładuje akumulatora i jednocześnie podczas rozruchu nie świeci kontrolka ładowania akumulatora.Zaznaczam, że usterka narastała (chyba) jak były mrozy więc nie od razu zauważyłem. Czy jest możliwe, że przepalona żarówka może spowodować taki efekt? Ze schematu wynika...
No nowy jest do d.... Że nie uznali gwarancji to zwykle norma w naszym cudownym kraju. Dla eksperymentu możesz podłączyć drugie auto na kablach i zobaczyć czy pulsuje. Jeszcze przy sprawdzaniu prądów na zapalonym odłączyłem kabel wzbudzenia i alternator ładował jednak po dłuższej chwili przestał i nawet zwiększanie obrotów go nie wzbudziło. Dopiero...
Działać będzie ale jaka jest tego sprawność, pewnie bardzo mocno zależna od obciążenia. Tak na marginesie to alternator samochodowy bez chwilowego wzbudzenia nie zadziała, sam sprawdziłem przypadkiem w moim mercedesie. Jak padł po czterech dniach stania na światłach akumulator, to po zapaleniu na zaciąg nie było grama prądu w całej instalacji. Dopiero...
Witam, problem jak w nagłówku, świecą się kontrolki ładowania i płynu hamulcowego, nie działa obrotomierz, brak ładowania (U=12,3V po uruchomieniu). Patrzyłem na schemat i w obwodzie z alternatorem jest przekaźnik k79, czy może to być np. wina tego przekaźnika, czy na 100% alternator? Ze schematu wynika, że obwód obrotomierza jest bezpośrednio wpięty...
Dzień dobry. Mam prośbę o pomoc w diagnostyce problemu z prądnicą w Ursusie c330. Po stwierdzenie braku ładowania, odłączyłem regulator i po zdjęciu paska podłączyłem prądnice przez zwarcie zacisku 16, 18 do "-". Prądnica obracała się płynnie, bez rozbiegania. Po założeniu paska i uruchomieniu silnika, przy obrotach pow. 1200, napięcie mierzone na zacisku...
Każdy silnik synchroniczny może być prądnicą bez sprzęgania z siecią.Wzbudzałem też na magnetyzmie szczątkowym.Takie wzbudzenie ma charakter udarowy.Po wzbudzeniu na 500 obr/min pracował do 250 obr/min następnie gasł. Do ponownego wzbudzenia musiało być znowu 500 obr/min i tak cykl się powtarzał.Bez sztywnego sprzęgania z siecią to nie nadaje się na...
Problem jest z napięciem wyjściowym. Między fazami było 340V. Alternator posiada regulator R448/LS. Sprawdziłem kondensator(odpięcie z układu, rozładowanie, ma pojemność znamionową 1000uF/350V) po załączeniu napięcie spadło do 85V. Płytka jest zalana żywicą. Co można sprawdzić żeby być pewnym że padnięty jest regulator czy uzwojenia. A może wszystko...
Uporządkujmy, bo już trochę zaczynam bzdury pisać. Działanie prądnicy wg. oryginalnego schematu. Prądnica nie ma żadnej regulacji napięcia wzbudzania w zależności od napięcia będącego na jej wyjściu. Napięcie wzbudzenia jest podawane z instalacji pojazdu przez bezpiecznik F1 -> styki przekaźnika K6 ( 30, 87b) -> rezystor R1, którego rezystancja, jest...
maniek__maniak Tylko czy on ci się wzbudzi? Magnetyzm szczątkowy wirnika może być za mały. Z tego co piszesz to rozumiem, podmagnesowujesz stojan jakimś fragmentem jego uzwojenia. Takich wynalazków nie próbowałem, może to jest jakiś ciekawy trik, trza by spróbować. Tylko jak póżniej będziesz regulował wzbudzenie - regulując prąd tego fragmentu uzwojenia...
Witam po przerwie, bogatszy o parę wykonanych, zresztą z doskoku (to raczej pasja, nie stałe zajęcie) pomiarów. Temat traktuję jako ciekawostkę, tym bardziej, ze po przetrzepaniu kilku forów, z "elką" włącznie nie natknąłem się na takiego cudaka jak ten akurat typ alternatora i reglera. Niestety, typ altka jest nieznany - tabliczka znamionowa - zamalowana....
piesek idz się odpryskaj pod drzewko - a co do samowzbudzenia starzy fachowcy brali akumulator i tykneli na uzwojenie wzbudzenia tylko nie za długo wystarczyłmoment nie pamietam jak minus plus ale chyba normalnie w ten sposób naprawiali prądnice od malucha gdy wytracili magnetyzm szczatkowy np: przez uderzenia młotkiem
żarówka 2-3W altek wystartuje bez aku jeśli rdzeń wirnika posiada jakiś magnetuzm szczątkowy ale trzeba mu zadać ładnych kolka tys obrotów auto odpali jeśli aku ma trochę prądu - nie do zastosowania w twoim przypadku
Nie do końca, to zła droga, nie kombinuj czasem z zamianą na pemanetnie magnetyczny wirnik bo to głupota, klejenie brak dokładności, spory moment zaczepowy i wątpliwa korzyść w stosunku do rozwiązania niżej: Silnik indukcyjny 1 fazowy, a dokładnie 2 fazowy z uzwojeniem pomocniczym by działał jako wyspowy generator potrzebuje tylko i wyłącznie podłączenia...
magnetyzm szczątkowy magnetyzm szczątkowy agregat magnetyzm szczątkowy prądnica
wyłącznik różnicowo prądowy zasada schemat elektryczny combo przegub wewnetrzny
sygnalizacja rozładowania baterii traktorek kosiarka
Tabela kodów ASCII, dostępu i błędów w elektronice Jak zdjąć hasło z odtwarzacza DVD Philips 5990?