Wykorzystaj zdarzenie Worksheet_Activate . Najprościej[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Activate() Call CommandButton1_Click End Sub[/syntax]
Też nie pisałem pod Googla, ale jest możliwość nagrywania makr, a to już dużo. Na przykład: [syntax=objc]function Makrobeznazwy() { var spreadsheet = SpreadsheetApp.getActive(); spreadsheet.getRange('B4').activate(); spreadsheet.getCurrentCell().setValue('1... spreadsheet.getRange('B7').activate(); spreadsheet.getRange('B5').copyTo(spread...
Kod VBA działa, więc problem tylko z harmonogramem. Może do innego działu?
Zrob przeliczane calego skoroszytu manualnie, tylko w kodzie arkuszu(roboczy) wpisz
W załączniku rozwiązanie. Nie wiem, czy to wszystko. zeby sie pojawialo zestawienie na najblizsze 3 miesiace Jesteś w stanie przygotować wzór tego zestawienia?
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
w Arkuszu1 ustawiam automatycznie filtr na wartości równe 0 lub "Blanks" w kolumnie V i chciałbym aby makro automatycznie skopiowało wszystkie wiersze do Arkusz2. Wszystkie wiersze z tabeli czy wszystkie WYFILTROWANE wiersze z tej tabeli??
Chyba chodzi tylko o podstawienie zakresu (pierwsza część makra), wtedy [syntax=vbscript]c = ActiveCell.Column r = ActiveCell.Row If c > 5 Then Range(Cells(r, c - 5), Cells(r, c - 1)).Select[/syntax]
[syntax=vb] Sub InsSubtot() Dim bs As Range Dim r&, rp& For Each sh In ThisWorkbook.Sheets Set bs = sh.Cells ow = bs(Rows.Count, 8).End(xlUp).Row r = 2: rp = 2 While bs(r, 8) <> Empty r = r + 1 If bs(r, 8) <> bs(r - 1, 8) Then bs.Rows(r).Insert bs(r, 5) = "SUMA" bs(r, 6) = Application.Sum(Range(bs(rp, 6), bs(r - 1, 6))) bs(r, 5).Resize(1,...
Można to prosto zrobić na funkcjach + formatowanie warunkowe, jak zaproponował adamas_nt . Gdybyś jednak upierał się przy VBA - też można: [syntax=vb]Private Sub CommandButton1_Click() Application.ScreenUpdating = False ost_data = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row 'wyczyszczenie starych danych With Range(Cells(1, 3), Cells(Rows.Count, Columns.Count))...
W zasadzie ładnie algorytm już opisałeś, pozostaje tylko poszukać odpowiednich funkcji. Wg mnie, jeżeli nazwy w kolumnie A nie będą się powtarzały, to o wiele prostsza w użyciu będzie funkcja .match , np. [syntax=vb] Szukana_nazwa = Worksheets("Arkusz1").Cells(ActiveCell.R... 1).Value 'Wiersz aktywnej komórki, kolumna A czyli 1 Nr_wiersza = Application.WorksheetFunction.Match(Szuk...
W VB używamy przecinka. Np Range("A1:A1200,B5:B10&...
Jeśli dobrze zrozumiałem Twoje potrzeby :?: To efekt taki jak na zrzucie 1011231 tzn. po wpisaniu numeru kontraktu zakupu makro automatycznie wyszukuje "wstecz" (tzn. do góry :D ) czy już wystąpił taki numer i jeśli tak - to wprowadza do kolumny D ilość pozostałą z wcześniejszej transakcji :spoko: 1011234
Zrobiłem nagrałem makro które automatycznie odświeża 3 tabele (co 5 minut). Nie do końca. Makro "start" odświeża 3 tabele i planuje jednorazowe uruchomienie makra "button3". Żeby działało co zadany czas musisz wywołać procedurę "start" w "button3". Co może być nie tak? makro czasem działa, czasem nie. Wpisz jawnie nazwę arkusza, w którym znajduje się...
Cześć. Sprawdź, czy takie coś Ci pasuje: [syntax=vbscript]Sub Rep() Const RFrom = "A1" Const RTo = "H1" Const Src = 3138 Dim x As Long For x = Range(RFrom).Column To Range(RTo).Column Columns(x).Replace what:="#", replacement:=Cells(Src, x).Value, _ LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, _ SearchFormat:=False, ReplaceFormat:=False...
przy każdym zamknięciu w kodzie skoroszytu(zeszytu)[syntax=vb] Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) ThisWorkbook.SaveCopyAs "Z:\kopia " & Date & " " & Time 'tu lokalizacja, nazwa End Sub[/syntax]
W takim razie Word jest tutaj zbędny. W pliku z kontrahentami utwórz arkusz z tabelką dokumentu dostawy i wtedy napiszemy makro w Excelu. P.S. Jak masz Akcesa, to jeszcze lepiej byłoby zrobić prostą bazkę.
Witam, Mam problem z stworzeniem makra, chciałabym aby każde włączenie arkusza "Zamówienie" powodowało automatycznie sortowanie kolumny a i b w/g kolumny B Jak to najprościej zrobić? Wydzieliłem jako nowy temat. Nie podpinaj się pod cudze wątki (w dodatku archiwalne). RADU23
Moim skromnym zdaniem ostatni dodany arkusz ma najwyższy indeks (nazwę tylko nie tę widoczną w Excelu pod arkuszem) Ustalić go można prosto korzystając z: [syntax=vbscript]OstArk = ActiveWorkbook.Sheets.Count[/syntax] skopiować na koniec: [syntax=vbscript]Sheets(OstArk).Copy After:=Sheets(OstArk)[/syntax] i ostatni krok ze zmianą nazwy: [syntax=vbscript]...
Należy oprogramować zdarzenie SheetChange skoroszytu. Wykrywa ono równocześnie, w którym arkuszu i w której komórce nastąpiła zmiana. Kod: [syntax=text]Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range) If Target.Address <> "$F$6" Then Exit Sub If IsNumeric(Target) And Target > 0 Then Sh.Tab.Color = vbRed Else Sh.Tab.Color...
Jeśli nie miałeś do czynienia z formularzami, to najprościej zamknąć InputBox w pętli w Thisworkbook, przy zdarzeniu Open. Coś jak[syntax=vb]With Sheets("NazwaArkusza") For i = to 10 .Cells(i, 2)= Inputbox ("Wpisz wartość dla komórki B" & i) Next .activate End With[/syntax]Dograj sobie rejestratorem polecenie drukowania, lub po aktywowaniu arkusza naciśnij...
W nowszych wersjach jest zapewne "Ten skoroszyt". W załączniku jest już wklejone. Jeśli tylko 1-szy arkusz i tylko jeden warunek, to może filtrem go (w załączniku)? Jak już pisałem, przypisać dane z (jak wynika z opisu, ostatniego) wiersza, to żaden problem. Za to wzorów druków PZ jest w Internecie mnóstwo. A znając życie i tak będziesz musiał zrobić/dostosować...
Możesz zrobić tak: [syntax=vb]Private Sub cmdObróbka_Click() If DCount("IdIdsWyrobu", "tblObróbka", "IdIdsWyrobu = " & Me.IdIdsWyrobu) = 0 Then strSQL = "INSERT INTO tblObróbka (IdIdsWyrobu) VALUES (" & Me.IdIdsWyrobu & ")" DoCmd.RunSQL (strSQL) End If DoCmd.OpenForm "frmObróbka", , , "IdIdsWyrobu=" & Me.IdIdsWyrobu End Sub[/syntax]
To Powershell + Inspekcja na folderze gdzie będą wrzucane. W momencie, kiedy coś się pojawi, to Powershellem dostawać się do pliku i sprawdzać co zostało uzupełnione i aktualizować główny plik z wynikami.
Makro przygotowane w Excelu 2003 (ale powinno działać): Sub Makro1() For a = 3 To 8 'te arkusze bierze pod uwagę Sheets(a).Select If Range("J1") > 0 Then ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True End If Next End Sub
Ręce opadają :) To co Ty właściwie chcesz zrobić? ale jeśli dane są pobierane z internetu Dane z internetu wprowadzaj od razu do "z góry upatrzonego" zakresu. lub np z innej komórki Oprogramuj tą "inną komórkę"... Co to znaczy "z automatu"? Żeby coś się zmieniło w arkuszu, najpierw musi się coś wydarzyć.
Witam, Potrzebuje Makro które będzie automatycznie drukować mi wybrane strony wybranego arkusza po czym będzie zaznaczać następną komórkę w wybranej kolumnie i będzie drukować te same strony aż następna z kolei komórka w kolumnie będzie pusta. Da się to zrobić poprzez makro?
Zerknij do załącznika. Plik zawiera makro.
Otwórz dokument w MS Word. Naciśnij Alt + F11, aby otworzyć edytor VBA. W edytorze kliknij Wstaw → Moduł. Skopiuj poniższy kod makra do edytora. Jak działa makro: Przeszukuje cały dokument znak po znaku. Kiedy napotka znak kończący zdanie (. ! ? lub -), sprawdza, czy za nim występuje spacja i mała litera. Jeśli tak, zamienia małą literę na wielką. Po...
Jak zrobić to automatycznie, jakimś makrem? Proponuję na początek nauczyć się "szanować dane źródłowe" swojej bazy :-) Zmiany wprowadzone makrem do bazy mogą być nieodwracalne !!! Zatem podobne zmiany w tabeli bezpieczniej jest dokonać poprzez utworzenie kwerendy np. tak jak na zrzucie 1177947
Np. coś takiego. [syntax=vbnet] Sub Makro1() Dim i As Integer Columns("F:F").Insert Shift:=xlToRight, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove Range("E1").Select i = 0 Do While IsEmpty(ActiveCell.Offset(i, 0).Value) = False ActiveCell.Offset(i, 1).Value = "=right(E6,6)" i = i + 1 Loop Columns("F:F").Select Selection.Copy Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues,...
W załączniku.
Witam, jak wyżej, chciałabym dowiedzieć się czy możliwe jest działanie makra na pliku znajdującym się na dysku google? Wiem, że mogę tam zarejestrować nowe makro, ale czy da się tam napisać makro działające automatycznie po uruchomieniu pliku?
Dziękuję za pomoc. Spróbuję rozwiązać ten problem. Narazie robie tak ze przy skanowaniu zmieniam ręcznie nazwę na określony nr Zlecenia. Potem mam napisane makro gdzie automatycznie pliki .pdf powiela się z komorkami w excel o tej samej nazwie w bazie danych jako hiperłącza. .
Dim tera as data 1. Winno być "Date" :!: :D ; 2. Chcesz namówić VBA do "samounicestwienia" :D , tylko żeby jeszcze zakończył to makro :cunning: :?:
Sprawdź, dostosuj. Zrezygnowałem z tablicy na rzecz prostego przypisania.
Sub ZapiszPlik() Dim Skor As Workbook Const FOLDER As String = "D:\moje dokumenty\" -tu wpisujesz lokalizację pliku, gdzie docelowo ma się zapisać plik Set Skor = ThisWorkbook Skor.SaveAs FOLDER & "pliczek" & Format(Now(), "_yyyymmdd") - "pliczek" to nazwa jaką będzie posiadał plik ThisWorkbook.Close False End Sub To makro wstawiasz w pliku, który ma...
Spróbuj [syntax=vb] Sub mySplit() Dim bs As Range, mar() As String Dim r&, i&, n&, x$, xx$ Dim p&, pd&, ps&, pw&, lmi&, pn&, px&, pf&, pe&, sl& Const dig = "0123456789" Set bs = Sheets("dane").Range("b:g") r = 2 While bs(r, 1) <> vbNullString x = bs(r, 1): n = 0 If bs(r, 1).MergeCells Then n...
Napisałem parę linijek kodu do drukowania etykiet. Zmieniłem nieco wygląd strony ZAMÓWIENIA, usunąłem niektóre kolumny i wiersze oraz wprowadziłem kolumnę do wpisania ilości kpl w paczce. Analogicznie można dopisać kod na 10x etykiety oraz dopisać do etykiet inne dane np. datę, wagę itp.
? Wstawia się normalną, zwykłą tabelkę bez obramowań, a lewej/pierwszej komórce nadaje się białą barwę czcionki, w prawej/drugiej komórce pojawiać się będzie numeracja, i wszystko.
Tylko chodzi o to, żeby makro automatycznie otwierało plik , w którego nazwie zawiera się dzisiejsza data w formacie jaki wcześniej podałem. Niespecjalnie wiem jak to napisać.
Cześć Mam makro które otwiera exela z zasobu kopiuje z niego dane do drugiego potem robi wyszukaj pionowo itp. Mam jednak problem tego typu że plik z którego pobierane są dane jest czesto zablokowany do edycij i trzeba go odblokować. Próbowałem formuł jak poniżej: Windows("20230725_INT.xls"... Application.WindowState = xlNormal...
Witam , potrzebuję kodu makra, które po kliknięciu przycisku automatycznie pobierałoby dane z arkusza jednego pliku (o zmiennej nazwie pliku Wyciag_Podst_20200219 <-- zmienną jest tutaj data w takim formacie (D-1) ) a następnie wklejało je do Arkusza X w drugim pliku. Chciałbym także by makro automatycznie w każdy poniedziałek pobierało plik z piątku....
Możesz użyć takiego makra zdarzeniowego: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column <> 3 Then Exit Sub If Target.Count > 1 Then Exit Sub If Target.Value = "B" Then Application.EnableEvents = False Cells(Target.Row, 2).Value = WorksheetFunction.Max(Columns(2)) + 1 Application.EnableEvents = True End...
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Wklej w kod arkusza :[syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(0, 0) = "C47" Then If LCase(Target.Text) = "przelew" Then 'Przelew, PRZELEW, przelew Rows("48:49").EntireRow.Hidden = False Else Rows("48:49").EntireRow.Hidden = True End If ElseIf Target.Address(0, 0) = "C47:E47" Then 'jeśli pusta też ma odkrywać to...
początku dla $A$1 B2 z obrazka ELEKTRODA.jpg wynika, ze dla $A$1 C2 Poniewaz nie ma zalacznika, patrz przyklad(karta i baza w jednom skoroszycie) Wiersz dla druku - wartosc w C1(za ramami PrintArea) B1:B19 - funkcja tablicowa Ctrl+Shift+Enter
Jeśli ma się to odbywać automatycznie, myślę że makro musiałoby być uruchamiane przy otwarciu arkusza. Powinno zawierać funkcję timer, a reszta kodu (badanie godziny, kopiowanie itd) w pętli, uruchamianej co czas określony przez PauseTime, lub coś podobnego. O to chodzi?
Uwierz mi że tak nie nauczysz się pisać programów. Nakierowałem Ciebie na dobrą drogę, a teraz kombinuj. Masz tutaj http://dzono4.w.interia.pl/kurs/dodatki/... przykład procedury uruchamiającej się SAMOCZYNNIE podczas aktywacji arkusza. Oczywiście piszesz to jako makro.
Przetestuj makro z załącznika.
Chciałbym żeby automatycznie kolorowały się komórki jak w załączonym pliku. Mianowicie jeżeli w wierszu występuje wyraz 'sob' lub 'ndz' automatycznie pokolorował całą kolumnę. Dorobiłem Ci makro. Znajdziesz go przez Alt + F11. Makro możesz edytować, jednak jego nazwa musi pozostać niezmienna.
Propozycja rozwiązania w oparciu o makro. W module uniwersalnym wpisałem takie makro: [syntax=vbscript]Sub NowaData() On Error Resume Next Dim ark As String With ActiveSheet ark = .Range("BA22").Value .Range("BI21:BI25").FormulaLocal = "=SUMA.ILOCZYNÓW('[Wyniki tygodniowe.xlsx]T" & ark & "'!$H$2:$H$23;--('[Wyniki tygodniowe.xlsx]T" & ark & "'!$G$2:$G$23=$BH21))"...
[syntax=vbscript]Sub dodaj() ThisWorkbook.VBProject.References.AddFro... _ "{0002E157-0000-0000-C000-000000000046}"... 2, 0 End Sub[/syntax]
Zamalować wszystkie owale czarnym recznie. Dodano po 1 następnie makro wszystko zrobi
Ale makro działa , a co to ten 'CommandBoxa'?
office 2003 i 2010. W zależności od komputera. A może jakieś makro, które automatycznie zmieniało by źródło?
Są dwa problemy po wstawieniu makra: 1. Nie kompiluje automatycznie przy otwarciu pliku. 2. Działa tylko w przedziale numeracji 1-9 powyżej wyskakuje nagle dziwna liczba typu. 1011125458 Jest szansa to poprawić?
Witam, chciałbym prosić kogoś o pomoc przy napisaniu makra. Mając zrobioną tabelkę taką jak w pliku (po lewej stronie) chciałbym to automatycznie zamienić na taką tabelę jak w pliku (po prawej stronie). W oryginalnym pliku jest oczywiście więcej pól i tabela będzie większa. Jeśli nikt nie będzie w stanie zaproponować całego rozwiązania to może przynajmniej...
Odświeżam tematy, ponieważ nie potrafię sobie poradzić z tym kodem do końca. W temacie poprosiłem o makro, które automatycznie włączy trub projektowania. Kolega (at)PRL dał link, w którym jets makro, które włącza ten tryb. Do tej pory było dla mnie to wystarczające, ale teraz próbuję to rozgryźć i nie potrafię, pewnie w linku jest na to odpowiedź, ale...
Jeśli to wszystko jest w jednym skoroszycie, to możesz użyć też funkcji ADR.POŚR. Jej argument podaje się w formie tekstu, więc można go złożyć z kawałków. Ale użycie tego spowalnia trochę działanie funkcji, więc zależy ile masz tych danych do przeliczenia. Mogłoby to wyglądać np. tak: [syntax=text]=WYSZUKAJ.POZIOMO(D3;ADR.PO... " & A1 & "'!36:62");2;FAŁSZ)[/syntax]...
Jeśli w zakresie są formuły, to zmienia postać rzeczy. Spróbuj wykorzystać inne zdarzenie. [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Dim kom As Range For Each kom In Range("C13:G13") If kom.Value < 0 Then MsgBox "Błąd w " & kom.Address(False, False) Next End Sub[/syntax]Warto może ograniczyć Target.Range, bo zmiana...
Potrzebuję stworzyć taki algorytm/makro który będzie automatycznie dobierał zakres danych wykorzystanych do wykresu (każda taśma ma inna długość co ta tym idzie różną ilość zapisanych pomiarów) oraz tworzył wykres przebiegu walcowania. Jak to się ma do układu danych? Nie można zaimportować jedynie kolumn z danymi, a wykresy tylko aktualizować (zostawić...
cześć, czy istnieje makro, które automatycznie (w excelu bez uruchamiania ) będzie aktualizowało sobie same dane zaciągane z innego pliku ? np o 12:00 każdego dnia ?
Witam, Mam 2 pliki otwarte za pomocą formuły zrobiłem automatyczne przekopiowywanie danych z jednego skoroszytu do drugiego: =JEŻELI([nasz.xls]Arkusz1!H4="";"";[nasz... I tak dla wszystkich komórek. Pytanie jak zrobić aby gdy dodam wiersz w środek mojej tabelki to żeby on dodał się również w to samo miejsce automatycznie w drugim skoroszycie...
Ilość wierszy tabeli będzie się zgadzała z ilością wierszy w tabeli WORD :) Dzięki, a da się zrobić tak aby po uruchomieniu WORDA makro wykonało się automatycznie ? Włączam WORD - makro startuje.
jeżeli w D3 mamy wpisane np. rower, samochód, pieszo kilka razy W Twoim przykładowym pliku w D3 mamy wpisany tylko nagłówek "Nazwisko" :?: :cry: Nie ma tam ani roweru, ani samochodu :cunning: Trudno przewidzieć także na podstawie Twojego opisu co mają zawierać te podzielone pliki :?: Proponuję zatem wykorzystać następujące rozwiązanie: w podstawowym...
Witam Poszukuję pomocy ze stworzeniem makra dla zapisu plików w excelu. Mianowicie chodzi mi o to żeby plik excela który otwieram z pulpitu po jego wypełnieniu i kliknięciu w dyskietkę (zapisz), zapisywał się automatycznie z datą w docelowym folderze. Może ma ktoś już podobne makro które mógłbym wykorzystać ?
Gdzieś chyba jest błąd w kodzie bo zamiast liczyć to wstawia tekst formuły brakuje na początku formuły znaku "=". Natomiast gdy ręcznie wstawię to zlicza natomiast i tak wyskakuje komunikat "Łącza do pliku*xls' nie zostały uaktualnione, ponieważ plik xls*' nie został ponownie obliczony przed ostatnim zapisem". Imuszę ręcznie wciskać OK aby wartości...
Nie podałeś w jakim środowisku będzie uruchamiany kod ale AD1: Diody zapalą się jeżeli w układzie docelowym stan '1' zapala diodę. Po instrukcji jmp nie dajemy przecinka, przecinek występuje tylko jeżeli rozdzielamy parametry rozkazu. Chyba że jest to specyfika używanego assemblera. AD2: Dobrze byłoby nazwać jakoś to makro, słowo 'nazwa' może być mylące....
Witam wszystkich forumowiczów Mam problem z prostym makrem, mianowicie potrzebuję aby w każdym arkuszu makro automatycznie wstawiało pierwsza pustą kolumnę. W moim makrze wstawiane jest tyle kolumn ile arkuszy w zeszycie i to tylko w akurat podświetlonym arkuszu. Wiem, że mógłbym to zrobić operacją na wielu arkuszach ale niestety potrzebny jest mi automat....
Dzieki wielkie! Pierwszy raz będę używał VBA, ale po przeczytaniu poradnika wstępnego myślę, że sobie dam radę z ogarnięciem tego:) Dzięki jeszcze ra! Dodano po 52 A takie pytanie mam, wiem ze dużo żądam, lecz nie mam pomysłu, a jak by wprowadzić żeby to makro automatycznie likwidowało obliczenia już wprowadzone, to czy to by przyśpieszyło liczenie?...
Witam Czy jest możliwe, aby makro uruchamiało się automatycznie po wciśnięciu przycisku "Aktualizuj" w oknie informującym, że skoroszyt zawiera łącza do innych źródeł danych?
Panowie liczę na waszą pomoc. Doliczyłeś się.
witam, chcę podstawić wartośc konkretnej komórki w excelu (np. o nazwie "cena") do instrukcji IF w VB w jakimś makro stworzonym automatycznie z menu "narzędzia/makro/zarejestruj nowe". Jak to zrobić? Z góry dziekuje z jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam. Zamykam. - arnoldziq
automatyczne nadawanie nazw zapisywanym arkuszom tak aby po każdym zapisaniu generował się kolejny numer i zapisywał jako plik w wybranym folderze Chodzi o automatycznie nadawane nazwy arkuszom, czy plikom? Według jakiego wzorca?
dla przycisku tak daj takie samo makro tylko zamień True na False
Witam wszystkich, jestem tu nowa więc jeżeli umieściłam temat w złym miejscu to przepraszam. Przeglądałam już forum i wiem, że były podobne tematy ale nie znalazłam rozwiązania dla siebie. Otóż mam do napisania makro w excelu, które automatycznie będzie zczytywać dane z pliku txt. Plik txt ma taką formę: ux wartość liczbowa1 uy wartość liczbowa1 ux...
Rzeczywiście - zapomniałem że Twoje makro automatycznie zakłada hasło w arkuszu. Działa fajnie. Niestety jest mały ale ważny problem: pomimo wpisania w Twoje makro loginów szefa i mojego - inni użytkownicy (po wpisaniu hasła) mają dalej możliwość odkrycia schowanych kolumn - a jego "wyciek" to tylko kwestia czasu.... Czyli mam dwie prośby: 1. Czy jest...
witam Poszukuje jakiegos rozwiazania. Mianowicie potrzebuje jakies makro które by uzupełniało formuły. Tzn mam arkusz w którym mam duzo kolumn, gdzie w każdej kolumnie jest formuła. I problem w tym że cześto musze zmieniac kolejnosc rekordów co powoduje "rozsypanie" sie formuł. w zwiazku z tym z kazdej kolumnie musze przeciagnać formuly od nowa. Moje...
Jeśli tylko ukryć wartości, to najprościej "zabielić" czcionkę za pomocą formatowania warunkowego. Jeśli wynik formuły, to warunek podobny do numerowania wyżej. Jeśli zablokować przed edycją, to jedynie makro w procedurze zdarzeniowej.
Potrzebuję napisać makro w Excelu, które: przy wyłączaniu Excela zapisze wszystkie otwarte dokumenty w jakichś plikach po włączaniu otworzy je.... Pomocy, potrzebuje to na wczoraj :)
Próbowałem też bezpośrednio w kodzie makra wklejać lub wpisywać te znaki, ale nie chce przyjmować Ale przyjmie arkusz. Zrób tabelkę, do tego odpowiednie makro...
Witam. W pracy często korzystam z outlooka. Odsyłam (at) z dopiskiem Wykonano. W outlooku jest możliwość dopisania makra. Nie znam się na Visual Basic. Chciałbym uzyskać pomoc w napisaniu takiego makra, by po naciśnięciu klawiszy Ctrl + Q automatycznie wklejał się taki tekst. Czy mogę prosić o pomoc?
Może i Makrem byłoby łatwiej ale.....poległem. No to masz z instrukcją "if" :) (dodane do twojego kodu) [syntax=vbscript]Private Sub CommandButton4_Click() On Error Resume Next 'po błędzie kontynuuje dalej Application.ScreenUpdating = False DatExample = Date Dim s As String s = "C:\Users\jasuc\OneDrive\Tamex Żwirkop\Kopia Dane Tamex\PDF\" y = 2 With...
Wykluczasz formatowanie warunkowe?
Można bez makra, Np wpisz w B2 i skopiuj/przeciągnij w dół =WYSZUKAJ.PIONOWO(A2;Arkusz2!A:B... Jeśli koniecznie VBA, to w kod arkusza wklej [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Columns(1)) Is Nothing Then On Error Resume Next Target.Offset(0, 1) = Sheets("Arkusz2").Columns(1).Find(what:=...
Witam, Nie mogłem znaleźć nigdzie satysfakcjonującej odpowiedzi na dręczący mnie problem makra. Mianowicie, prowadzę magazyn za pomocą excel. Wprowadzamy dane skanerem, ale przy wydawaniu, wyszukujemy konkretny numer etykiety poprzez Ctrl + F a następnie zaznaczamy kolorem żeby potem zastosować filtrowanie przez kolor komórki. Teraz chciałbym zrobić...
Zwracam się z prośbą o stworzenie makra, bądź doradzenie innego rozwiązanie Jeśli chciałbyś wykorzystać do zestawienia danych tabelę przestawną :idea: np. tak jak na zrzucie 1075895 to możesz wykorzystać makro VBA do automatycznego (uruchamianie klawiszami ctrl+o) tworzenia aktualnej tabeli przestawnej :spoko: 1075898
Witam, Proszę Was serdecznie po pomoc w napisaniu jednego makra, z którym mam problem... Mianowicie chodzi o: - w Kolumnie A mam komórki z których niektóre są wypełnione danymi a pomiędzy nimi znajdują się puste komórki (jest tak zrobione specjalnie w wyniku innego makra i zależy mi żeby wypełnione komórki były w tym miejscu gdzie są bez zmiany położenia)...
Jest. Mało tego, masz wybór: formuła w docelowej komórce, lub makro.
Włącz 'zarejestruj makro', wykonaj to, co codziennie powtarzasz, zmodyfikuj makro pod Twoje potrzeby.
:) To działą bez makr - sprawdź - tylko że po dodaniu/wykasowaniu kodu w kolumnie zwroty należy w arkuszu dane i kolumnie pomoc w autofiltrze wcisnąć jeszcze raz pokaź tylko X tu nie ma automatyki tzn. automatycznie pojawi się X przy danej umowie ale niestety autofiltr nie jest automatyczny.
Są dwa magazyny - A i B. Wyciągam przedmiot z magazynu A, skanuję jego kod kreskowy, i umieszczam w magazynie B. Jak to zrobić, aby w momencie skanowania automatycznie zapisywała się w tabeli data i godzina skanowania? Makro? Chodzi o jakąś automatyczną procedurkę, ponieważ jest dużo przedmiotów, ręczne dopisywanie odpada.
Efekt jaki oczekujesz: wpis aktualnej daty i godziny w kolumnie A, jeśli cokolwiek wpiszesz lub skasujesz w kolumnie B :D - tak jak na zrzucie 990806 można zrealizować poprzez makro zdarzeniowe typu Worksheet_Change :spoko: 990807
Chyba w samym Outlloku nie da się tego ustawić ale czy w VBA można napisać takie makro?
Cześć. Mam nagrane makro na sortowanie tabeli ale chciałbym aby ono się automatycznie uruchamiało po wstawieniu daty (lub po prostu wypełnieniem komórki) w kolumnie C (obojętnie w którym wierszu). Czy ktoś byłby tak miły i napisałby mi taki kod? Przykładowy plik w załączniku. Makro które chcę aby się automatycznie uruchamiało ma nazwę sortTabeliDoZrobienia...
jakies makro tez bylo by spoko moze nawet lepsze
Do automatycznego wypełniania można użyć wyszukaj.pionowo(), do sortowania najprościej nagrać makro z sortowania ręcznego wg wybranych kryteriów.
Jeśli dostaniesz wynik w 53 arkuszu, to jaki problem przekleić to do nowego pliku? :) Może ktoś doradzi z jakąś formułą, ja obstawiam jednak na makro :)
A po co do tego makro? Można to zrobić prostą formułą w kolumnie I: =if(isblank(h1);na();now()) Kolumnę formatujesz jako "czas" i tyle.
automatycznie wylogowuje brama automatycznie zdjęcia automatycznie
airbag crash telewizor medion instrukcja pralka wymiana spalić silnik
przesterowanie wejścia tunera wsady biosu
Zamiennik układu scalonego 3627G YOKOGAWA w zasilaczu impulsowym Układy scalone z tranzystorem mocy w zasilaczach