Oto projekt. Początkowo Pan otworzyć i odczytać z makrami.(na otwarcie i zamknięcie książki) i poprawi stałych (bo nie mogę odgadnąć nazwy plików). Następnie skopiuj makra do prawdziwych plików Interesuje mnie jak długo potrwa pracy makro, ponieważ kopiowanie w komórki z formatowaniem (kolor, czcionki) zajmuje znacznie więcej czasu niż w komórki niesformatowany....
Podmień [syntax=vb]Range("A2:A500").Select[/synt... na [syntax=vb]Range("A2:A" & Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).Select[/syntax]
Witam, Staram się napisać makro, które zlicza ilość rekordów w przedziale od (B2:B2000) Zaznacza formułę w wierszach A2 i kopiuje ją do zakresu A3:A(wynik z liczenia +1) Nieudolnie napisałem coś takiego, ale nie wiem jak ustawić zakres odwołując się do wyniku z operacji liczenia... PS. Docelowo formuły będą się kopiować z kilku "zakresów" np. Range("D2:E2")...
Słuszna rada, ale czy zamiast kopiować nie lepiej puszczać makro liczące (zamiast formuł) na danych w pliku źródłowym bez kopiowania? Powinno trochę poprawić, choć i tak otwieranie zapewne będzie trwało tak samo długo. Mniejsze pliki otwierają się szybciej, spróbuj to wykorzystać. Popatrz jeszcze czy jakiś antywirus nie sprawdza plików podczas otwierania.
Dobry wieczór, Jeżeli makro działa poprawnie i jedynym problemem jest kopiowanie wartości, to powinno wystarczyć dopisanie w linijce po słowie PasteSpecial i spacji (pod koniec kodu) frazy [syntax=vb]Paste:=xlPasteValues[/syntax] Powodzenia.
Do powielania arkuszy i adaptacji formuł możesz wykorzystać makro z załączonego pliku :D - zaczyna pracę dopiero od arkusza 2.2 :!: i działa w ten sposób, że po wybraniu 1 arkusza w skoroszycie (tj. o najwyższej numeracji w nazwie :D ) - poprzez dwuklik myszką w ten arkusz - automatycznie kopiuje arkusz i ustawia nową nazwę i podmienia formuły :spoko:...
Dwie wątpliwości: 1) Czy te formuły będą takie jak w przykładzie tzn. będą się odwoływać tylko do danych z tego samego wiersza? 2) Czy to ma być kopia z zaznaczenia (zaznaczam x wierszy i to kopiuję, tylko dokąd? jak określić miejsce docelowe?), czy kopia wszystkiego co jest (do ostatniego wypełnionego wiersza w określonej kolumnie), wtedy miejsce docelowe...
Udało mi się dopasować pliki i przetestować. Za każdym razem pojawia mi się komunikat - w schowku jest duża ilość informacji, czy chcesz później wklejać je do innego programu. Może źle dopasowałem? nie mam wprawy w excel. Czy można wprost przenosić dane bez np formuł. Tzn w każdym pliku jest lista rozwijana z RM (wybór z kilkunastu opcji), czy też wyszukaj...
próbowałeś z $ przy adresach komórek w formułach? wtedy przy przeciąganiu zmieniasz tylko potrzebny zakres. czasami trzeba przeciągnąć w pionie zamiast w poziomie aby otrzymać właściwe odwołania w formułach i później zrobić kopiuj >wklej specjalnie> formuły (transpozycja)
Koledzy dobrze radzą, ale to trzeba wdrażać od początku projektu. Więc na przyszłość trzeba to zaplanować inaczej. Tymczasem jednak potrzebne jest rozwiązanie doraźne, polegające na kopiowaniu tego co jest. Na razie to jest ilość danych, z którą Excel sobie poradzi, ale jak danych będzie przybywać, to kopiowanie będzie trwało coraz dłużej. Ponieważ...
Witam ponownie. Pojawił się problem z tym makrem, które Pan Maciej Gonet dla mnie stworzył. Makro świetnie działa w sytuacji, kiedy w komórkach w arkuszu źródłowym ("wymiary") dane wprowadzane są ręcznie. Problem pojawia się, kiedy te dane pojawiają się w wyniku działania formuły. Wtedy makro (chyba) kopiuje formuły a w docelowym arkuszu ("karta") nic...
Makro jest w kodzie arkusza REJESTR - reakcja na zdarzenie Worksheet_SelectionChange (wybor kursorem dowolnej komorki w arkusze REJESTR). Makro pisze w N1 (nazwa 'wiersz') numer wiersza w ktorem zaznaczena komorka. Dalej w PROTOKOL'e formula INDEKS wybiera z tego wiersza dane(w przykladzie tylko wartosc PROTOKÓŁ ODWODNIENIA NR: , reszta dopasuj wg tego)...
Próbowałam nagrać makro tak jak sugerowałes ale cały czas się coś sypie...Nie łapie w odpowiedni sposób formuł:(
Dzień dobry, mam taki problem: 1. W zewnętrznym arkuszu mam zapisane formuły w wersji polskiej (bez znaku '=', żeby były traktowane jak tekst i się tam nie wykonywały) 2. W drugim formularzu uruchamiam makro, które kopiuje formuły z p-tu 1. do Array-a, dopisuje do nich znak "=" i wkleja do kolejnego zewnętrznego arkusza jako range (aby tam się wykonały)....
Hej, Mam 2 arkusze, w 1-generuje się raport pozycji na podstawie innego makra, w 2-uzyskany raport 1 ma zostać przeniesiony do ostatniego wiersza, niezapisanego i stworzyć 1 wspólną listę, poszperałam tu na forum i znalazłam makro, dopisałam jeszcze, by przed kopiowaniem wyfiltrował wartości puste i kopiował bez nich. Makro to działa, ale w związku...
Już sprawdzam. Dziękuję za odpowiedź EDIT: Wygląda na to że kopiuje wiersz bez zaznaczonego checkboxa. Jednak problem leży gdzie indziej: Jak kopiuje przyciskiem dany wiersz i przy okazji shape checkbox, to powiela mi ukrytą w chceckboxie formułę. Przykładowo W wierszu 16 mam chceckbox z odwołaniem do komórki =$F$6 Po kliknięciu kopiowania, w kolejnym...
Długo nikt nie odpowiada, więc chyba coś tu nie jest jasne. Excel może działać (upraszczając nieco) poprzez formuły lub poprzez makra. Formuły nie mogą niczego przenosić, mogą jedynie "kopiować", a ściślej zwracać wynik tam, gdzie wcześniej wpisano formułę, pozostawiając dane źródłowe bez zmiany. Formuły działają automatycznie, przeliczają się same,...
O ile zrozumiałem to są dwa rozwiązania: 1. Wyszukanie danych dla pojedynczego, wskazanego (jak?) wiersza. Należy albo zaznaczyć odpowiednią komórkę i uruchomić makro, albo makro odpyta o komórkę. Czyli klawisz w zasadzie odpada, a wszystko jest takie "toporne". 2. Wyszukanie klawiszem danych dla wszystkich wierszy (nieuzupełnionych?), zdecydowanie...
a co masz na myśli mówiąc "...podstawiać formuły w osobnej pętli"? Wstaw kolumny, wpisz ręcznie formuły sumowania i przepisz argumenty do makra. Po zakończeniu pętli wstawiającej kolumny i nagłówki (usuń linię z wstawianiem sum), dopisz następną wpisującą tylko formuły.
VBA nie obsługuje polskich nazw formuł, tylko ich angielskie odpowiedniki. Najprościej zrobisz to tak, że włączasz rejestrator makr, wpisujesz w Excelu formułę i kończysz rejestrowanie. Potem przechodzisz Alt+F11 do kodu, wchodzisz w moduł i odnajdujesz ostatnie zarejestrowane makro. Z niego kopiujesz wspomnianą formułę, ewentualnie poprawiając jej...
Nagraj makro kopiowania arkusza do nowego pliku, oraz Kopiuj > Wklej Specjalnie - zaznaczając opcję "formaty". Ochronę też można nagrać, dopisując hasło.
A dlaczego za pomocą formuł? Nie można po prostu, po ustawieniu filtra zastosować metod kopiuj, wklej ( Ctr+C i Ctr+V), ? Jeśli nie, to ew. makro jakieś. andie
czy da się za pomocą jakiegoś makra pobierając dane tak jak teraz kopiować pliki o takich nazwach jak wartości z tabeli? Raczej tak. Chodzi o skopiowanie arkusza do pliku o nazwie wpisywanej do komórki na samej górze (Np "P3.xls")? Nagraj rejestratorem. Ale jeśli już makro, to "przy okazji" zamiast formuł w komórkach (łącz w nowym pliku), lepiej przypisać...
Jest oki. Jednak szczerze powiem nie wiem jakpisać makro, które będzie kopiować formuły do arkusza 2 w zależności od mych potrzeb. Bo w przesłanym skoroszycie podałem w arkuszu 2 tylko 3 przykładowe miejsca. Czasem potrzebuje zrobić to samo w 20 miejsc, w różnych kolumnach i różnych odległościach. Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem.
Makro w tym przypadku mogłoby być takie: [syntax=vbscript]Sub Kopiowanie() ' zakres źródłowy Worksheets("Arkusz2").Activate Dim ostw As Long, src As Range ostw = Cells(Rows.Count, "L").End(xlUp).Row Set src = Range("L2:L" & ostw) ' zakres docelowy Dim dest As Range Set dest = Range("AB2") ' kopiowanie Dim i As Long, n As Long Dim rw As Range For Each...
Witam, Mam makro, które kopiuje arkusz1 ze skoroszytu1 do skoroszytu2 jednocześnie zmieniając formuły na wartości. Problem w tym, że po przekopiowaniu, formuły na wartości zmieniane są w skoroszycie1 a nie w skoroszycie2. Kopiowanie arkusza1 uruchamiane jest przyciskiem przypisanym do tego makra znajdującego się na arkuszu1 w skoroszycie1. Jak również...
Po tym opisie wydaje mi się, że nie potrzebne jest w ogóle makro. Prawdopodobnie dało by radę zrobić to formułami. Załącz plik z przykładowymi danymi i zobaczymy co da się zrobić.
Ale że nie makro czy nie taka formuła?
Trochę zależy jakie i jak zapisane są formuły. Nagraj makro kopiowania w dół lub wypróbuj w inny sposób metodę AutoFill . Można też umieścić formuły stosując WorksheetFunction .
Można szukać różnych rozwiązań, ale przede wszystkim potrzebny jest załącznik, żeby było widać jak te dane są sformatowane, czy wszystkie jednakowo (np zł czy PLN), czy są tylko te dwie waluty, czy zawsze jest wpisana waluta. Poza tym istotne jest do czego ma służyć wynik - czy tylko do oglądania, czy do jakichś dalszych obliczeń. Czy poza oznaczeniem...
Kolega marek003 zapewne ma jakiegoś asa w rękawie ;) Ale po mojemu nie ma co zajmować się formułami, bo przeliczanie arkusza zrobi się nieznośnie uciążliwe przy tej ilości wierszy. Zrobiłbym tak: makro z filtrem zaawansowanym >'tylko unikatowe', 'kopiuj w nowe miejsce' dla obu list. Podstawiając odp. argumenty mamy wszystko w jednej kolumnie. Dalej...
udało się rozwiązać problem, ale mam jeszcze jedno pytanie. Co zrobić żeby dane pobrane z formuły INDEX i MATCH po zapisaniu w folderze były stałe ?. To znaczy jak na przykład osoba której prześlę ten plik, a nie ma dostępu do pliku źródłowego widziała wygenerowane wcześniej dane w komórkach ? Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem z funkcją...
Przenosić wartości komórek z wybranego pliku w zdefiniowane wcześniej komórki w pliku z aktywowanym makrem :) Przykład: Z pliku o nazwie 1234.xlsx (plik chce dowolnie wybrać Application.GetOpenFileName) przenieść wartość komórek "b2, b82, c41, e75" itd. do pliku 4321.xlsxm w którym aktywowałem makro do komórek o tym samym położeniu "b2, b82, c41, e75"....
Cześć Mam makro które otwiera exela z zasobu kopiuje z niego dane do drugiego potem robi wyszukaj pionowo itp. Mam jednak problem tego typu że plik z którego pobierane są dane jest czesto zablokowany do edycij i trzeba go odblokować. Próbowałem formuł jak poniżej: Windows("20230725_INT.xls"... Application.WindowState = xlNormal...
Jeżeli chodzi o dynamiczną zmianę samego arkusza nie było by problemu ale tobie chodzi o zmianie ścieżki a właściwie nazwy pliku. Właściwie nie ma formuły excelowskiej by to uzyskać. ADR.POŚR() sobie z tym nie poradzi. A właściwie innej wbudowanej funkcji nie ma. Pozostaje tylko makro lub .... inne "pobranie" danych Jeżeli zdecydujesz się na makro to...
Witam Dzięki Maciej Gonet za pomoc :D . Dla zainteresowanych [syntax=vb]Sub tworzenie_formuły_tablicowej() ' ' tworzenie_formuły_tablicowej Makro Sheets("generator formuł").Select a = Sheets("generator formuł").Range("A5").Value b = Sheets("generator formuł").Range("A7").Value c = Sheets("generator formuł").Range("A11").Value d = Sheets("generator formuł").Range("A13").Value...
A nie prościej zrobić formatowanie warunkowe. Wówczas mamy sprawdzanie przez excela wartości i makro nie obciąża go dodatkowo...Piszę już jakiś czas makra i np jak robi się kopię dużych arkuszy, to makro jest zbyt wolne - lepiej zamiast przenoszenia Rows(A) użyć zaznaczenia i polecenia kopiuj excela wpisując formuły poprzez makro niż kopiować fizyczną...
Wydaje mi się, że na moje potrzeby jest ona zbyt automatyczna i może być tak, że będzie więcej formuł kopiować niż ja potrzebuję. Poza tym tak jak wspomniałam, nie chcę żeby formuły były widoczne, chcę je zamieniać na wartości, aby odciążyć plik. Poza tym nie chodzi tylko o taką prostą funkcję dodawania. Wolałabym, aby ktoś pokazał mi jak makro odnieść...
Jeżeli arkusz ma być eksportowany do nowego pliku, to lepiej zrezygnować z formuł (będą się łącza za nim ciągnąć) i zrealizować wyszukiwanie w makro (metoda Range.Find, lub w pętli). p.s. Jeśli umieściłeś makro w module, zastosuj precyzyjne odwołania (arkusze). Przycisk przyciskiem, ale łatwo "wdepnąć"...
Hmm. Układ nagłówków w arkuszu docelowym jest stały więc nie zaburza odnośników dla formuł. Dane do arkusza copy nie przyrastają w tempie wykładniczym, ponieważ arkusz służy do obrabiania konkretnych rekordów. Dany plik excela odnosi się do określonego zakresu bazy danych i już. Wielkość bazy nie ma tu nic do rzeczy. Dzięki za pomoc i wsparcie przy...
Czyli (jak myślałem) operujesz na liście wartości w komórkach. Nie nazywajmy tutaj tego typami, bo to jest mylące, choć biznesowo pewnie poprawne. Zastanów się jeszcze co ci właściwie jest potrzebne. Robiąc to w aplikacji z użyciem formuł robisz to jak napisałeś (filtrujesz i co dalej? kopiujesz gdzieś, wysyłasz mailem?), jednak makro mogłoby to zrobić...
Potrzebny przykład arkusza. W tej chwili nie wiadomo skąd kopiować, dokąd kopiować i gdzie szukać tej komórki zawierajacej "DANE TECHNICZNE". Jeśli to ma być faktycznie kopiowanie, to potrzebne makro, jeśli wystarczy odwołanie, to prawdopodobnie można to załatwić formułą.
Dzień dobry, Ewentualnie jeszcze takie rozwiązanie formułami. Zakres danych nazwany kody (można wydłużyć w Menedżerze nazw). Obszar zaznaczony na żółto w Arkuszu2 stanowi wynik formuły tablicowej. Można kopiować w prawo do kolejnych kolumn i w dół w miarę potrzeby. Formuły dla Excela >=2007. Po wczytaniu przykładowego pliku zapisać jako .xlsx Pozdrowienia.
Witam serdecznie Jestem zupełnie początkujący i mam pytanie. Jak stworzyć makro w excelu, które skopiuję mi cały arkusz_1 tak jak jest, włączając wszystkie zawarte tam formuły i stworzy arkusz_2 i tam je umieści z uwzględnieniem aby wszystkie formuły odwoływały sie do tego nowego arkusza. Będę wdzięczny za pomoc.
Ja myślę że kolega k4stor zrozumiał, że ma 1000x kopiować numer ewidencyjny do funkcji WYSZUKAJ.PIONOWO, gdy chodzi o to, żeby było to odwołanie do komórki (obok). Ze swojej strony dodam, że oprócz przeciągania istnieje "mały czarny kwadracik" w prawym dolnym rogu zaznaczonej komórki, którego kliknięcie wypełnia formułą wszystkie komórki poniżej. Ba,...
Kolega PRL proponuje makro do kopiowania, ale w nazwa4 tylko formuły
Dzień dobry, Z formalnego punktu widzenia treść formuły przypisanej do pola tekstowego jest tekstem i jest kopiowana bez zmiany. Można sobie napisać w VBA własną procedurę kopiowania według własnych potrzeb. Trudno wyobrazić sobie jakąś ogólną zasadę modyfikacji formuł przypisanych do pól tekstowych przy kopiowaniu. Z komórkami jest prościej, bo tworzą...
czy da radę osiągnąć pożądane rozwiązanie przy użyciu funkcji Przy użyciu kilku formuł można uzyskać pożądany efekt 864279 Wszystkie formuły w ukrytych kolumnach J:M załączonego pliku. chciałbym aby tak jak na zaznaczonym wzorze część wartości była pogrubiona - da radę coś takiego zrobić? Oczywiście, że się da :lol: - wystarczy zrobić makro, które...
Witaj! Takie porównanie nie wymaga makro, wystarczy zwykła formuła, jeśli zamieścisz wzorcowy arkusz, to napisze to w kilka minut.
pokazyje błąd. Nie powinno tak być, albo nie rozumiem. WYSZUKAJ.PIONOWO(A1;Y!A:B;2;0) tylko wtedy, jeśli LICZ.JEŻELI(Y!A:A;A1)>0 Innymi słowy jeśli w Y jest, w przeciwnym razie zapisz ""(empty string) Czy możliwe by nie zmieniał komórki Arkusza X. jesli nie wyszuka w Arkuszu Y odpowienika ? Nie, bo jesteśmy wszystkie formuły przepisze w klatki kolumny...
Nie ma takiej formuły. Poza tym nie ma żadnej "formuły" która kopiuje dane. Kopiowanie jako takie można zrobić tylko makrem. Formuły moga jedynie odwoływać się do danych lub wskazywać dane ale na pewno nie kopiować. W załączeniu przykład "wyboru" z danych tylko tych które nie maja danych w kolumnie C (z wykorzystaniem kolumny pomocniczej).
Witam. Mam problem z napisaniem makra, które kopiowałoby kolumnę (nazwisko i imię) z tabeli (tabela ma więcej kolumn, ale ze względu na ochronę danych nie zamieszczam) z arkusza "Dane" w pliku Rozliczenie do arkusza "Dane" w plikach grafik 1 i grafik 2, po skopiowaniu danych (samych wartości, nie formuł) trzeba stworzyć dla wszystkich osób arkusze kopiując...
Witam, formuła nie wystarczy gdyż arkusz "wydruk" jest generowany każdego dnia, a następnego czyszczony i generowany nowy, a formuła nie zapamiętuje wartości pobranych...
Nie widzę, żeby nie były kopiowane formuły. D2
Witam, mam napisane makro na kopiowanie całych arkuszy z jednego pliku do nowego. Wszystko mi działa i funkcjonuje poza jednym. W pewnym momencie wyskakuje mi informacja, że zasoby fizyczne do obliczeń są za małe i wyskakuje błąd. Spowodowane to jest tym, że z pliku głównego, gdzie są kopiowane arkusze do nowego pliku podczas mojej procedury początkowo...
Witaj. Sprawdź załącznik. Checboxy zastąpione czymkolwiek w kolumnie (może być X, może być cokolwiek poza pustym polem). Poprawność stawiania xów czy innych jest sprawdzana na bieżąco, więc jeśli spróbujesz postawić iksy dla dwóch różnych zamówień to wyjdzie błąd już w momencie stawiania. Nie jestem pewien, po co numer wiersza, wystarczy że masz w tabeli...
Problem jest taki że makro w Excelu nie zaciąga danych z komórek odnoszących się do innego arkusza. Przypominam, że na prośbę autora postu kod został dostosowany do ściągania danych tylko z pierwszego arkusza wszystkich plików ze wskazanego folderu :D Tak było Port, nie przedstawiłem zagadnienia odpowiednio szeroko i teraz się meczę straszliwie :(...
Mam następującą rozkminkę. W komórce A1 mam ciąg znaków np. TR\lodówka Teraz do komórki B1 muszę wyciągnąć z A1 wyraz lub ciąg wyrazów bez znaków nie będących literami jeśli takie znaki nieliterowe występują np. lodówka a w komórce A1 ma zostać tylko TR . Próbowałem z wbudowanych funkcji excela do rozdzielenia znaków tj. w komórce B1 =PRAWY(A1;DŁ(A1)-2)...
Witam, Od pewnego czasu próbuje znaleźć rozwiązanie do bardzo czasochłonnego procesu kopiowania.. Przejdę do rzeczy. Mam plik (Excel), w którym posiadam indeks kolumn, oraz wierszy, niech: A2: PH1, A3: PH2 . . itd aż do np. . A1013: PH1012 oraz (indeks wierszy) B1: c01 ; C1: c02 ... itd aż do... CZ: c... Adresy poszczególnych indeksów np. C14 jest równe...
Jak można ocenić pracę w excelu? Policzyć ile Twoja automatyzacja daje oszczędności czasowych, które to przekładają się na konkretne pieniądze. Ilość formuł, to nie za bardzo miarodajne jest. Dla przykładu, otwarcie 50-ciu plików i kopiowanie zawartości jednego arkusza i wklejenie do arkusza zbiorczego ręcznie wymaga załóżmy 1 godziny i jednej minuty....
Makro do komórki w kolumnie C wpisywać powinno wartość funkcji Date a nie przekopiowywać formułę "=TODAY()" do tej komórki. Przykład: Worksheets(1).Range("C2").Value=Date
Dobry wieczór, Ja w swoim poście odniosłem się tylko do cytowanej formuły i pokazałem, jak ją należy zapisać, aby działała dla zakresu. Natomiast co do załącznika, to w ogóle nie rozumiem jaki miałby być wynik działania formuł. Np. w kolumnie K poszukiwana jest fraza "Cena katalogowa". Ta fraza występuje tylko w wierszu 61. i tam formuła ją odnalazła....
Nie wiem, czy mogłoby to ułatwić temat, bo właśnie skończyłem manualne obrabianie tego pliku. I wiem, że dane z poszczególnych wierszy można kopiować np w ten sposób: Dane z pod wierszami A1-G1 do wierszy G2-N2 i da sie kilka takich potrzebnych wierszy wpisać jako stała. Lecz potrzebne byłoby sprawdzenie, czy nazwy danych nie uległy zmianie tzn wiersze...
potrzebujesz pomocy z kodem w VBA czy szukasz kogoś kto napisze całe makro? Dodano po 1 Przygotowałem w zasadzie bardzo proste makro: Kopiuje Twój arkusz "x1" (nazwałem go "Template") i w nim zmieniam tylko dane. Nazwę nowego arkusza biorę z arkusza "Wyświetlenie odczytów" z kolumny A czyli "Lp." ale idzie to łatwo zmienić w kodzie (dodałem tam komentarz)...
następnie wykonywane jest w tym pliku skomplikowane działanie Na pewno można je z powodzeniem wykonać w VBA. Z drugiej strony: Dlaczego "w kolumnie obok" nie użyjesz tej formuły z "Zeszyt2"? Wydaje mi się, że zamiast opisywać zawartość arkuszy lepiej (wygodniej dla wszystkich) wrzucić plik z przykładem w postaci załącznika na forum :) Szybciej i precyzyjniej...
Witam! Mam w pliku Excel arkusz dla każdego tygodnia roku kalendarzowego o nazwach T-01, T-33, T-43 itd. W arkuszu posiadam makro do szybkiego tworzenia nowego arkusza przenoszące układ i formatowanie obecnego arkusza i dodatkowo przenoszące do nowo tworzonego arkusza wiersze dla których wartość w kolumnie J jest większa od zera. Plik służy mi do cotygodniowego...
Witam! Proszę o pomoc w następującej kwestii: mam w jednym arkuszu dane liczbowe, testowe itd, natomiast w drugim arkuszu zrobiłem szablon dokumentu do wydruku. Obecnie ten szablon uzupełniam o potrzebne dane po prostu kopiując odpowiednie wartości z danej kolumny, do wiersza w szablonie dokumentu. Jednak chciałbym np dodać przycisk w pierwszym arkuszu...
Witam Wszystkich; Za pomocą komendy Workbooks.Add tworzę nowy plik, chcę skopiować wszystkie arkusze z poprzedniego do nowo utworzonego. Próbuję zrobić to tak: [syntax=vb]Sub PRSONALZapisCustomerFile() ' Zapisuje plik estimate 'deklaracja zmiennych Dim wiersz As Long Dim z1 As Long Dim z2 As Long Dim myName As String Dim myPath As String Dim sh As Worksheet...
Chciałabym, aby odpowiednie komórki automatycznie uzupełnić odpowiednimi odniesieniami do sąsiedniego arkusza. VBA fajna rzecz - warto się poduczyć :D , lecz póki co dla Twoich celów wystarczy wykorzystać prostą funkcję :spoko: 897374 3 formuły jak na zrzucie możesz kopiować do następnych kart.
Robiłem to z użyciem funkcji Vlookup excella ale strasznie długo mieli dane. W formułach użyć nie całą kolumnę(D:F), a zakres(np. $D$1:$F$1000)
Jeżeli ma "coś" wyskakiwać to tylko tylko makro. Jeżeli chcesz to zrobić sam to poczytaj o VBA ale może na początku zacznij od prostszych rzeczy w stylu kopiowania komórek , pobierania danych z komórek poddawania ich różnym obróbkom matematycznym i zwracania wyniku do excela. Jeżeli wystarczą ci kolorki i ewentualny ruch myszką by zauważyć wszystkie...
Ten plik, który pokazałeś jako wzór ma zupełnie inną strukturę i raczej trudno go dopasować do Twojego nowego pliku. Szkoda, że nie ma w nim żadnych danych, żeby zweryfikować czy formuły kopiują się poprawnie. Poza tym nie wiem, czy tak jak w pliku wzorcowym istotne jest wstawianie wierszy, czy wystarczy samo kopiowanie. W pliku wzorcowym były podsumowania,...
Witam Zastanawiam się czy jest możliwość, aby makro skopiowało mi tyle arkuszy ile jest wypełnionych wierszy w arkuszu głównym. Dokładnie chodzi o to, że mam arkusz "Dane", w którym są podane pewne informacje dot. klientów (1 klient=1 wiersz) oraz arkusz "1", w którym są formuły pobierające dane z arkusza "Dane" z 3 wiersza (dane 1 klienta). Po dopisaniu...
A rzeczywiście. Czyli kopiowanie z formułami... Nie prościej Ci będzie kopiować "ręcznie" zamiast kombinować z makrem? Zaznaczasz raz, ctrr+c i ctrl+v ze sześć razy, podgląd i wyrzucić co wystaje...
arrow: bajdoch Czyżby koledze rejestrator makr szwankował?
A koniecznie musi być marko? Formuły z powodzeniem radzą sobie z takim zdaniem. Sprawdź załącznik.
Wydaje mi się że nie potrzebujesz kopiowania, wystarczą formuły (w załączniku) Jedynie na co potrzebujesz makro to na wklejenie aktualnej daty np w A2, po zmianie tekstu w B2
Tabeli pięknie się kopiują , ale bez obramowania , dane z formuł mają więcej niż dwa miejsca dziesiętne Naprawdę na takiego gotowca oczekujesz? Może trochę (dwie linijki w tym przypadku) napisałbyś od siebie? Poza tym strasznie przymula mi kompa. Może Koledzy, którzy pisali w tym wątku, sprawdzą jak jest u nich? U mnie, dla załączonego pliku, makro...
Kolego Adamas zwracam się jeszcze raz o pomoc. Niestety mam ponad 1400 rejonów kodowych i zmiana formuł na taką ilość danych jest karkołomna. Może uda się to zrobić na zasadzie skopiowania gotowego koloru komórki ( sam wypełnię kolory w kolumnie, w zależności od wartości). Kod powinien go tylko odczytać i skopiować na mapę. Oczywiście po zaimportowaniu...
No teraz jest trochę za późna pora, żeby analizować i modyfikować ten kod :crazyeyes: Podtrzymując "moją" metodykę uzyskania tych zestawień "zasobów" proponuje wypróbować sobie doraźnie następujący kod makra: [syntax=vbscript]Sub zestProt() Application.ScreenUpdating = False w = 2: k = 13 While Cells(w, 1) = "Month" 'kopiowanie tabelki szczegółowej...
chciałbym żeby w raz z usunięciem danych w komórce, również usuwał się wiersz tabeli W przedstawionym rozwiązaniu usunięcie indeksu powoduje "wyczyszczenie" całego wiersza :cunning: (jakkolwiek do tego celu wykorzystano odpowiednie formuły w tym arkuszu :D ) - nie wiem jak duże (ile pozycji ?) oferty przygotowujesz dla Waszych klientów , jeśli więcej...
Tomuś_P tak to jest także makro do scalania, które między innymi też przeglądałem, tylko tyle, że ja potrzebuję dodatkowe funkcje, które wyszczególniłem w pierwszym poście, a których żaden gotowiec nie ma. JRV, jeżeli chodzi o wpisywanie od pierwszego wiersza, to dzięki pomocy kolegów z innego forum, już mam to rozwiązane, co do zakresu danych, to zakres...
Wyjaśnij dokładnie o co Ci chodzi. Czy to mają być formuły czy makro? Kiedy miałoby nastąpić to kopiowanie? Co by je wyzwalało? Gdzie dokładnie (do którego wiersza) miałyby być kopiowane te dane? Domyślam się, że chodzi o kopiowanie tylko wartości, ale nie napisałeś tego wyraźnie (dane, to nie tylko wartości, ale również formuły, formatowanie itp.)....
Dziękuję za zainteresowanie. Odpowiadam na zapytanie w kolejności. 1. Plik Excela z rozszerzeniem .xls 2. Tak arkusz ma nagłówki, które ręcznie usuwam wraz z niepotrzebnymi mi kolumnami. 3. Skrót "scr" pochodzi od słowa screen oznaczające rzut ekranu. https://obrazki.elektroda.pl/3419958100_... https://obrazki.elektroda.pl/5743212300_...
Dzięki serdeczne marku! Wszystko obecnie działa OK - po prostu nie mogłem się połapać w oznaczeniach , ponieważ to makro używam do b. skomplikowanego programu "Ewidencja" w którego to budowie bardzo mi pomagałeś przez długi okres czasu. Od roku działa on u mojej księgowej i około 10-cio krotnie ułatwia i przyspiesza jej pracę. Ten układ (makro) działać...
W załączniku są pliki końcowe, które bedą używane i teraz fajnie by było, gdyby znalazły się jeszcze następujące rozwiązania: 1. W pliku czerwony1 , jeśli dodatkowo wartości w kolumnach M i U zostaną zmienione na kolor czerwony , to nie zważając na to, czy w kolumach odpowiednio AM i AQ są wpisane godziny , kopiowałoby te wartości razem z wartością...
Jeśli sumujesz zakres, który zawiera błąd to wynikiem będzie błąd. Należałoby postawić warunek dla formuły, która błąd generuje. W Excelu wystarczy użyć CZY.BŁĄD Np =JEŻELI(CZY.BŁĄD(Twoja Formuła);0;Twoja Formuła) W wyniku czego wartość komórki przy błędzie będzie zerowa (akceptowalna jako składnik sumy).
Witam potrzebuje kilku porad odnośnie excela 1. Formułę lub makro do automatycznego wstawiania formuły przy kopiowaniu arkusza. Przykład: w arkuszu2 w polu B2 jest formuła =DANE!H5 czyli przenosi mi wartość z arkusza DANE pola H5 i teraz przy kopiowaniu arkusza2 i zmianie nazwy na arkusz3 chce żeby w polu B2 była formuła =DANE!H6 itd. 2. formułę lub...
"=RC Tak Nie wiem jeszcze czy okaże się szybsze, ale warto spróbować. Jeżeli podłączysz makro pod skrót klawiszowy (obsługiwany jedną ręką), np w stylu CTRL+D to wbrew pozorom będzie to szybsze niż to co teraz robisz. A szybciej nie osiągniesz nic więcej bo przecież też żeby wkleić wciskasz ctrl+v. Po prostu stajesz myszką na danej komórce, wciskasz...
Arkusz kalkulacyjny nie jest efektywnym środowiskiem programistycznym. Formuły liczone są dużo szybciej niż interpretowany kod. Zamiast makra w F1 użyj formuły =MATCH(A1,A5:A10)+4 Resztę czytam i nie rozumiem, o co chodzi (ze skanowaniem, rysunkiem I, zaznaczaniem, wklejaniem, kopiowaniem tabel). Sorry. Może łatwiej będzie napisać, jaki cel chcesz osiągnąć,...
Poradziłam sobie w taki sposób, ponieważ Wasze rozwiązania ciągle wywalały mi błędy:/ Sub CopySheet() ActiveSheet.Select ActiveSheet.copy Before:=ActiveSheet ActiveSheet.Select Range("G17:AA22").... Selection.ClearContents Range("G32:AA37").... Selection.ClearContents Range("B40:I47").S...
Witam zacne grono, jak z formułami sobie radzę tak już z makrami bywa kiepsko jeśli by mógł mi ktoś pomóc byłbym wdzięczny: Mam skoroszyt w excelu a w nim 21 arkuszy kalkulacyjnych nazwy od 1 do 20 i ostatni dane , potrzebuję makro które wywołane za pomocą skrótu klawiszowego przeniesie dane z komórek A1:A4 B1:B4 z arkusza w którym jestem do arkusza...
Coby ułatwić Ci życie, a chętnym do sortowania je umożliwić wprowadź w swoim pliku kilka zmian. Główna to nazwanie zakresów, rezygnacja z formuł w nazwiskach i wydziałach i formuła licząca ilość szkoleń dla poszczególnego ludka. Na arkuszach zakresy zaznaczone są kolorami. Możesz je sobie dowolnie definiować pamiętając tylko, żeby były jednakowych rozmiarów....
Moderowany przez Marek_Skalski: Kolego, Twoje pytanie nie jest bezpośrednio związane z pytanie Autora tematu. Z tego powodu sugeruję wydzielenie tematu do nowego wątku. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz...
Wstaw przycisk do arkusza "faktura" i podepnij makro, w którym można wykonać kilka czynności za jednym "klik". Np 1) Drukowanie /opcjonalnie 2) Inkrementacja numeru faktury /opcjonalnie 3) Aktualizacja stanów /konieczne 4) Czyszczenie druku /opcjonalnie Jest jeden problem. W arkuszu "chemia" nazwy nie są unikatowe. Zauważ, że funkcja WYSZUKAJ,PIONOWO...
Mam drobny klopot a w zasadzie dwa :-) Jak skopiowac formule z jednego do innego arkusza ? jest jakas funkcja na kopiowanie samej tylko formuly nie koncowej wartosci ? Potrzebuje zrobic pewne wyliczenia i makro moze byc do tego dobrym rozwiazaniem bo If to max 7 powtorzen. Potrzebuje zdefiniowac kilkanascie roznych zmiennych (A1:=wyrazenie, A2 := wyrazenie...
Kopiowanie (podzbioru) danych do drugiego, ze względu na chwilową zawartość danej Data<X jest w każdym systemie złym pomysłem. Daj raczej energię w maksymalnie wygodne ustawianie-dezaktywowanie filtra na danych głównych (i jedynych) to tak ogólnie (nie oglądałem arkusza) Filtrowanie według koloru będzie tutaj jakimś rozwiązaniem. Nie będę jedynym...
Dzień dobry, proszę o pomoc w napisaniu makro, które wykonuje poniższe czynności: 1. Zaznacz całą widoczną tabelę (tabela może mieć różną ilość wierszy). 2. Skopiuj zaznaczoną tabelę do kolejnego arkusza. 3. Dodaj kolumnę z lewej strony tabeli, która będzie częścią tej tabeli. 4. W nowo dodanej kolumnie wypełnij wartości do końca tabeli (tabela może...
OK, ale po co te przenoszenie do arkuszy? Nie może być w jednym? Chcesz to oglądać? drukować? kopiować do jakiejś bazy? Wyjaśnij wszytko od początku do końca od strony użytkownika. Kiedy będziemy wiedzieć jak to ma działać i co robić, to dopasuje się arkusze i interfejs użytkownika tak, aby to działało zgodnie z oczekiwaniami. Opisałeś swoją wizję,...
Przekreślenie jest efektem formatowania tekstu w komórce. Wyniku formuły nie można w ten sposób formatować. Pozostaje makro - nagraj przekreślenie i będzie prawie gotowe. Glównie chodzi o przypisanie tekstu i sformatowanie: Characters(Start:=1 lub 6, Length:=5).Font.Strikethrough = True lub False. Po mojemu, oprogramować należy arkusz z M/K przy Worksheet_Change.
makro kopiowanie komórek formuł kopiowanie formuł makro kopiowanie
excel szablon przebieg mercedes symbole instalacji elektrycznej
inwerter easun instrukcja wzmacniacz volvo
Czy zakrętarki Hilti są dostępne w innych kolorach niż czerwono-czarny? Pasek napędu tacki w Panasonic DVD-S49: wymiana i konserwacja