Kondensator nie ma z tym nic wspólnego. Sprawdź łożyska. Czy nie ma oporów, wirnik obraca się lekko bez luzów. Uszkodzone łożyska mogą hamować silnik i powodować brak maksymalnych obrotów. Sprawdź wirnik, a przynajmniej czy nie występuje iskrzenie na komutatorze. Jeżeli występuje a szczotki mają powyżej 1 cm oznacza że wirnik do wymiany. Obejrzyj też...
Najpierw zmiana kierunków. Na zdjęciach z górnej części przełącznika wystają dwa krótkie przewody (po przekątnej). Podłącz je do dolnej części wyłącznika (zaciski M1 i M2). Silnik podłącz pod pozostałe dwa wyjścia przełącznika kierunku obrotów (przewód ujemny już podłączony) Czy maksymalne obroty występują już przy niewielkim wciśnięciu klawisza, czy...
W praktyce popularne silniki krokowe wykonują maksymalnie do kilku obrotów na sekundę ale bez uwzględnienia czasu rozpędzania i hamowania Zapewne widziałeś jak zbudowane są klasyczne analogowe mierniki. Podobne rozwiązania są stosowane do obracania lusterka w skanerach kodów kreskowych. Działa to z prędkością zbliżoną do tej co potrzebujesz. Jeśli nie...
Witam. Tak sobie czytam te głupoty co niektórzy wypisują, że samochód z elektronicznym wtryskiem paliwa pobiera je podczas hamowania silnikiem i zastanawiam się na jakiej podstawie tak twierdzą. Listwa wtryskowa jest zaprojektowana w ten sposób, że przy hamowaniu silnikiem od około 2500 rpm całkowicie odłączane jest napięcie i paliwo nie jest podawane....
Witam Problem z autem (Suzuki Grand Vitara 2.0 hdi, 2002r.) polega na przechodzeniu sterownika (edc15C2) w tryb awaryjny, podczas hamowania silnikiem. Minimalny czas takiego hamowania, które wywołuje błąd P1138 wynosi około 10s. Auto już wcześniej borykało się z podobnymi objawami, w tedy doraźnie wyczyszczony została regulator ciśnienia paliwa (zanieczyszczony...
Powiem tak - ja myślałem że umiem jeździć ekonomicznie dopóki nie kupiłem sobie samochodu z komputerem pokładowym... jak ktoś chce się bawić w ecodriving to uważam to za niezbędne (w przypadku silników ZI wystarczy wakuometr), przydaje się też GPS z włączonym wskazaniem wysokości n.p.m. bo czasem nawet nie jesteśmy świadomi że podjeżdżamy pod górkę....
Na początek ustaw tak parametry ( sterowanie z panelu na falowniku ) - przynajmniej ja tak bym ustawił. drv - 0 Keypad - Start/Stop realizowany poprzez przyciski na klawiaturze falownika. Frq - 0 F20 - 60 - częstotliwość maksymalna F50 - 1 ACC - 3 - Trzy sekundowe rozpędzanie silnika dEC - 3 - trzy sekundy na hamowanie drC - F - kierunek obrotów do...
Przypadki S6 i S7 mogą różnić się wirującą masą i jej bezwładnością. S6 to może być np. piła tarczowa. Załączasz i momentalnie tarcza osiąga maksymalne obroty, ale chodzi bez obciążenia. Przykładasz cięty element, bzzzzz... praca z obciążeniem (cięcie), element przecięty, to znów bez obciążenia, potem kolejny element, bzzzzz.... przecięte i znowu bez...
muszę te testy tez poczytać wydaje mi sie ze w kazdym tescie jest jakas ingerencja ;] jakieś naciągnięcie faktów znam pewno ciekawa sytuacje z prasy motoryzacyjnej . znajomy jest jednym ze znanych kierowców w pewnej dyscyplinie samochodowej mozna powiedziec ze sam ja do polski wprowadzil . kiedys byl redaktorem testujacym auta w magazynie GT - test...
Odcięcie zapłonu na tak wysokich obrotach bez odcięcia paliwa przy zasilaniu LPG to IMO nie najlepszy pomysł... odetnie zapłon, niespalony gaz pójdzie do wydechu, spadną obroty, zapłon wróci i będzie piękny strzał w wydech (i po katalizatorze). Poza tym na LPG II gen. jest odcięcie gazu na attuatorze ("silniku krokowym") przed mikserem, podobnież podczas...
Jakie parametry jeszcze są potrzebne? Te podstawowe - jaki moment hamujący i jakie obroty. Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Chcę, aby hamulec działał w czasie rzeczywistym - adaptował się do aktualnych obrotów, by stale próbować utrzymywać zadane obroty. Dziwne, chcesz zbudować...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
W bloku pomiarowym 18 jest aktualny status elektrozaworu pompo-wtryskiwacza 1,2,3 i 4. Normalne wartość to 0 lub gdy schodzi z obrotów to 4 . 000 prawidłowa regulacja 002 sterowanie podczas rozruchu (przy odpalaniu i kilka sekund po). 004 małe dawki wtrysku lub zawór zamknięty (np podczas hamowania silnikiem czy schodzenia z obrotów). 008 osiągnięto...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Silnik od Mercedesa W124, W202, i innych. Masz podane marki aut w których występuje. Podłączasz dwie szczotki, te naprzeciw siebie uzyskujesz maksymalne obroty, podłączając trzecią szczotkę zamiast jednej z tamtych dwóch, uzyskujesz wolniejsze obroty. Wykorzystywana jest ona także do hamowania silnika. Nie wiem jak podłączyć to do Twojej maszyny, bo...
Witam, mam chyba dość nietypowy problem z moją Toyotą Yaris TS - silnik 1.5 2001 r. Podczas jazdy objawia się tym, że potrafi zgasnąć aby po chwili "odpalić". Zauważyłem, że dzieje się tak przy hamowanie oraz naciśnięciu sprzęgła. Silnik gaśnie, zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej, aby po chwili (bez puszczania sprzęgła, dosłownie "reset" na...
Witam mam problem z silnikiem 1.9 tdi bxe w volkswagenie golfie V. Podczas jazdy przy biegu jałowym jak zaczynam hamować obroty zaczynają spadać i samochód zaczyna gasnąć. Po tym jest problem z odpaleniem jak taka sytuacja się przydarzy. Żadna kontrolka na desce rozdzielczej się nie świeci. Samochód kręci ale żeby odpalił trzeba minimum z 15-20 sekund...
(at)atom1477 Podziwiam przenikliwość Twojego umysłu. Potrafisz już określić moc silnika, chociaż nie wiemy nic na temat ruchów roboczych i dynamiki układu. Więcej, pomimo braku schematu obciążeń definiujesz już konkretnie rozwiązania dotyczące łożyskowania. (at)RosekMichal Michał, w ten sposób to się nie dogadamy. Albo podajesz dane, które są konieczne,...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
a dla czego ma nie działać? przy zamkniętej przepustnicy pokarze wskaźnik -0.6bara przy hamowaniu silnikiem od -0.7do-0.8bara w zależności od obrotów silnika przy maksymalnie otwartej przepustnicy 0bar tylko poco montować taki wskaźnik w silniku bez doładowania?
Jakie zastosować sterowniki silników? Silnik w drodze, przyszedł więc czas by pomyśleć, który gotowy sterownik zastosować. Ponieważ nie znam rynku modelarskich części do sterowania silnikami stąd pytanie jak na wstępie. Z danych silnika pokazanych w moim poprzednim poście mamy: - napięcie maksymalne 44,4V (12S), - maksymalny ciągły prąd 22A, ale oczywiście...
Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
Wiem, wiem, wiem... Powinienem był pytać się przed kupnem falownika. Kupiłem na Aliexpressie falownik no-name A2-3022. 3 fazowy, 2,2kW. Ma (miał?) zasilać 3 fazowy 900W, 1400 obrotów, silnik frezarki stołowej z przekładnią mechaniczną. Przeszukałem instrukcję falownika i nie znalazłem nigdzie miejsca w menu gdzie mogę ustawić parametry silnika. Nigdzie...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
Oczywiście, mniejsza pojemność to szybszy wzrost napięcia przy generacji energii. Ktoś się tu bardzo nadymał, że w czasie pracy a nie hamowania ble... Otóż pomyślmy: silnik leci sobie na obrotach max, nagle krótki zanik sygnału włączenia falownika. Następuje wolny wybieg z obrotów max, po czym falownik znów dostaje sygnał biegu i zaczyna rozpędzanie...
Witam wszystkich. Jestem posiadaczm opla omegi b 2.0 16v . Zalozylem gaz i po jakis 200 km zaczely sie problemy. Maksymalne obroty silnikka na benzynie i na gazie to 4,5 tys. a pozniej objawy jak by byla jakas blokada, jesli hamuje silnikiem strzela w rure, a silnik nie ma pelnej mocy. Prosze o jakies rady. Dziekuje.
Mam pytanie. Lepiej hamować pracę silnika czy podkręcać? Gdzieś słyszałem że lepiej jest dobrać napęd z reduktorem, który będzie działał docelowo przy 60Hz na maksymalnym zakresie obrotów, i że lepiej jest spowolnić jego pracę niż ją przyspieszać. Chodzi tu pewnie o żywotność łożysk i reduktorów, ale czy to ma przełożenie na praktykę? Czy nie najlepiej...
Rzeczywiście namieszałem, zapominając o napędzaniu silnikiem spalinowym, ale reguła jest ta sama. Z Wikipedii: Moc jest wielkością fizyczną określającą ilość pracy wykonaną w jednostce czasu przez układ fizyczny Ty operujesz mocami nominalnymi (względnie maksymalnymi długotrwale). To prawie tak jak siła człowieka słaby w jednej chwili podniesie max...
Witam! Autko to Seat Ibiza 1.4 MPI rocznik 2000, półroczna instalacja sekwencyjna BRC. Przejechała jakieś 6000km, 1/4 z tego chyba do gazownika ;] Problemy mnożą się jak młodzież po powrocie z wakacji pod namiotem, najpierw autko miało tendencję do przygasania i obcinania maksymalnej wartości obrotów do 3000 (przechodzenie w tryb awaryjnej pracy silnika)...
Jeśli dobrze rozumiem: silnik przy zmianie biegów nie zwalnia obrotów, tylko wchodzi na maksymalne. Na postoju nic takiego dziwnego się nie dzieje. Takie objawy najczęściej występowały przy gaźnikach, kiedy nie dopływało paliwo i układ biegu jałowego pracował na ubogiej mieszance. Widzę tutaj dwa możliwości. Pierwszą, że dochodzi do jakieś nieszczelności...
Witam! Mając chwilę czasu dorobiłem do mojego migomatu dławik w obwodzie silnika podajnika - powinien trochę ustabilizować płynność obrotów zwłaszcza przy małych posuwach oraz dorobilem hamulec na szpuli drutu - zdjęcia w załączeniu - regulacja poprzez sprężynę siły hamowania. Aby maksymalnie uzyskać efekt hamowania postaram się zrobić jeszcze hamowanie...
Witam mam problem z obrotami, otóż gdy wrzucę jedynke chwilę pojadę, to moto zaczyna mi sam gazować, puszczam gaz, a on dalej ciągnie do przodu. Gdy już wcisnę sprzęgło to on sam gazuje. Jak pojadę dalej 2,3,4 to on przy hamowaniu, na sprzęgle wrzuca maksymalne obroty, jeden wielki ryk... i muszę go zgasić, a potem aby go odpalić muszę tylko na popych....
Z tej wypowiedzi kolegi wnioskuję, że lepiej byłoby zrobić przełożenie na paskach tak, aby uzyskać te 200-300 obrotów nominalnych na samym przełożeniu, a ewentualne zwiększenie tych obrotów realizować poprzez falownik? Nie tak do końca. Zgodnie z informacjami z tabliczki znamionowej maksymalna częstotliwość, jaką możesz sterować ten silnik to 50 Hz,...
1. Timing najprościej opisać: niższy timing - mniejsza moc, ale i mniejsze grzanie, wyższy - analogicznie większa moc, większe grzanie 2. Initial Acceleration - często opisywany również jako "punch" - moment obrotowy/moc którą ESC - czyli prąd - którą ESC "pompuje" w silnik już od najniższych wartości przepustnicy. Im wyżej, tym silnik "mocniej rwie"....
Wyłącznik przed drganiami jest ok. Wymieniałem silnik w mniejszej tego typu wirówki. Fakt trochę trzeba było dostosować trzpień do zamocowania głowicy. Natomiast powyższa wirówka nie osiąga maksymalnych obrotów. Jest to rzędu 50% jej możliwości i pływają w zakresie 500obr/min. Po czym przychodzi taki moment jakby czasomierz skończył odmierzać czas i...
Silnik zdolny wygenerować 300KM będzie to ro bił z największą sprawnością tylko w okolicach 100% otwarcia przepustnicy. Otwarcie przepustnicy to nie wszystko, "cywilne" silniki uzyskują optymalną sprawność znacznie poniżej mocy maksymalnej, później ta sprawność spada. Jednak ze względu na specyfikę sterowania starszych silników, otwarcie przepustnicy...
Rekomendacja hamowania silnikiem i nie jazdy na luzie dotyczyła dojeżdżania do skrzyżowania. Wtedy aktywnie hamujemy silnikiem, utrzymując niski bieg i wysokie obroty, więc możemy odjechać. Parę razy jechałem starym 1.8T i to była faktycznie tragedia, ale 1.8TSI czy 2.0TSI to całkiem co innego, idzie bez zająknięcia od 1200 obr/min. Wykres momentu nie...
triak się późno załącza bez obciążenia...z czujniczkiem masz rację...tak na prawdę chciałbym go zainstalować nie na uchwycie ale w środku wiertarki przy silniku...ale chyba jednak nie wystabilizuję obrotów przy maksymalnych obrotach wiertarki..mówię o tym na co wczoraj wpadłem i napisałem w poście.gdy są maksymalne obroty wiertarki to triak załączany...
Mam wrażenie, że jeśli postaram się podawać takie sygnały, żeby silnik działał płynnie (i stabilnie z tym sterownikiem, który mam), to zanim rozpędzę silnik do maksymalnej prędkości, dla jakiej nadążę z podawaniem impulsów, to już trzeba będzie hamować - chyba, żebym miał ochotę zrobić kilka obrotów. Mogę mieć problem przy pracy z obciążeniem: moment...
No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. To nie jest prawda. Maksymalny moment obrotowy, to maksymalna zdolność silnika do konwersji energii zawartej w paliwie, przez ciśnienie w cylindrze na moment obrotowy na wale korbowym, a finalnie na siłę...
(Laguna IIphI 1,8) - problem który objawia się następująco: silnik wiesza się na obrotach, zaobserwowałem, że problem pojawia się jak np. wrzuci się na luz, zacznie skręcać kierownicą i hamować to rosną obroty do 1500, dodatkowo podczas jazdy na biegu jałowym - delikatne ruchy kierownicą w prawo/lewo obroty zaczynają w takt ruszania kierownicą się wahać...
Jeśli prądnica nie ma mechanizmu regulacji (np. uzwojenia wzbudzenia), to pozostaje stabilizator, szeregowy, albo równoległy; żeby wybrać, dobrze byłoby wiedzieć, jakie napięcie daje prądnica bez obciążenia, i jaki prąd daje, jak ładuje akumulator, przy maksymalnych obrotach. Stabilizator szeregowy, to tranzystor, przez który ma płynąć prąd do akumulatora;...
Dzięki za wszystkie rady, uwagi i informacje! Podłączyłem falownik do silnika frezarki bez obciążenia. Wpisałem w parametry falownika 2,25*1,73=3,9A (skądś się to 2,25 wzięło). Ustawiłem f najpierw na 50-60Hz, a potem pomiędzy 30 a 100Hz i z obserwacji wyświetlanej wartości prądu na wyświetlaczu falownika falownik nigdy nie pokazuje więcej niż zadane...
Jak skręce maksymalnie koła w lewo i prawo i ruszam to nie ma żadnych stuków ani innych niepokojących dźwięków. Również jak przyśpieszam mocno nie czuć jakichkolwiek hałasów/wibracji. Przyśpieszam, utrzymuje prędkość - brak wibracji. Puszczam gaz delikatnie to mogę hamować jakiś czas silnikiem i nie ma wibracji. Puszczę gaz całkowicie - jakbym miał...
Rozumiem zapięte na sztywno. Coś je hamują obrotami, spadek obrotów tak do 2000obr.min... Nie wiem czy stojan jest sprawny. Bo obroty silnik dc ma 2500. I tu zbija aż do piszczenia pasów napędowych... Napiecie jakoś 360V i 200V nie pamiętam już. Ale znaczy to że działa. I chciałbym mieć regulatory w funkcji mocy obciążenia... Albo inne cokolwiek z AVR...
Eeeech, Koledzy! Moc to jest iloczyn momentu razy obroty . Za mała moc dla uzyskanie większej prędkości oznacza albo, że są za małe obroty albo za mały moment. Obciążenie silnika (hamowanie) wynika z oporów ruchu: typowa jest różnica w prędkości jazdy "z wiatrem' i "pod wiatr". Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości ( http://www.motofakty.pl/artykul/wspolczy...
http://obrazki.elektroda.pl/6945964700_1... Przedstawiamy robota klasy Line Follower o nazwie Impact. Jest to ulepszona wersja Moduł z czujnikami Jest to element najdalej wysunięty od środka obrotu. Moment bezwładności jest duży (masa pomnożona przez kwadrat odległości od środka obrotu), dlatego też aby móc wysunąć daleko czujniki,...
Witam kolegów :-) Koledzy mam kłopot z hamulcem w samochodzie daewoo matiz z 2000 r. Objaw jest taki że jak mam samochód zgaszony to pedał hamulca jest twardy i wysoki jak odpalę auto , to 1 wciśnięcie pedału powoduje że pedał wpada do samej podłogi i hamowanie jest około 20 % tego co powinno być , dopiero maksymalne wduszenie w podłogę pedału ( na...
Co do momentu to wyjściowo na wale sprężarki będzie taki sam. Podaż momentu będzie większa, silnik przecież mocniejszy. tylko silnik z S1 Do piaskowania i na linię produkcyjną tak. Moment obrotowy w silniku elektrycznym ma to do siebie że silnik ma dość mocy aby szybko wejść na obroty a kompresor jest dość mocno hamowany stąd może dochodzić do sytuacji...
Witam Kolegów Jestem w trakcie budowy małego wiatraczka o śr. 1,5m. Prądnica z silnika od pralki. Wszystko idzie dobrze do momentu gdy złożyłem jedno z drugim i na warsztacie okazało się ze prądnica ma straszny moment startu- może to nie precyzyjnie ale śmigło nie może przełamać prądnicy. a jak już przełamie to już nie ma problemu. prądnice wykonałem...
Siłę nawiewu można regulować od 1 do 10 Przy ustawieniu nawiewu na 10 silnik się zatrzymuje buczy nie ma znaczenia czy przechodzę z 9 do 10 Czy startuje od zera, silnik powoli się rozpędza i gdy ma już uzyskać maksymalne obroty hamuje i buczy. Mam starą i nową dmuchawę, i dwa takie uszkodzone sterowniki, oba maja ten sam problem
To jest używany sterownik. Teraz naprawdę działa źle. Przy wrzuceniu wstecznego R, to mało silnika ze skrzynią z budy nie wyrwie. Robiłem dzisiaj całą adaptacje. Czyli w DB wybrałem opcję (wymiana oleju w skrzyni). Licznik zużycia oleju został wyzerowany i wg kompa zrobiona ,,nauka ciśnień". Następnie jazda wg procedury: - kasujemy stare adaptacje jakimkolwiek...
Warto się zastanowić co to są obroty momentu maksymalnego - otóż jest to punkt równowagi, pomiędzy oddawaną mocą, a stratami wynikającym z tarcia. Silnik uzyskuje tym większą sprawność im większą moc się z niego odbiera, zaś moc można odebrać tym większą im wyższe są obroty silnika. Niestety wraz ze wzrostem prędkości obrotowej rosną straty wewnętrzne...
Jeżeli ta tachoprądnica daje przy maksymalnych obrotach wałka > 10VDC to puść ten sygnał na potencjometr (np. 10kohm) a z suwaka na falownik. Ustaw potencjometr tak aby przy max obrotach nie dał więcej niż 10V. Jeżeli chcesz aby zmiany prędkości wałka i silnika były takie same musisz ustawić w falowniku ( ustaw parametry ) czas rozruchu i czas hamowania...
Witam Chcę zrobić regulator obrotów do specyficznego silnika, działa w zakresie bardzo małych obrotów ( do 5/s ) choć fabrycznie przystosowany jest do obrotów rzędu 3000/s. Druga cecha tego silnika to bardzo duża bezwładność, załóżmy, ze na osi silnika jest tacka a na niej leży torebka cukru ( 1kg ). Trzecia cecha to impulsator który daje 1 impuls na...
Sterownik faktycznie jest w nie najlepszym stanie estetycznym, ale mam zamiar go przebudować jak wszystko pochodzi powiedzmy parę miesięcy. Kiedyś robiłem wszystko pięknie i ładnie od razu ale jak potem coś nie zdawało egzaminu to stracony czas. Co do dodatkowego uzwojenia to jest potrzebne do zasilania fotokomórki i przekaźników. Włączanych tylko podczas...
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy temat założony na jakimkolwiek forum. Zaczynam budowę pojazdu elektrycznego jednoosobowego. Na pomysł wpadłem w zeszłym roku i od tamtego czasu gromadzę narzędzia oraz różne elementy , które mogłyby się do czegoś przydać. do tej pory udało mi się zgromadzić już prawie wszystko(przynajmniej tak mi się...
Po części masz racje, przy sterowaniu 1/8 kroku, skoku wirnika o 1,8 stopnia ,oraz sygnale taktującym na poziomie 7000Hz mamy 262,5 obrotów/minute lub jak kto woli 4,375 obrotów/sekundę. 1. Sterowanie silnikiem bezpośrednio z lpt - to dość ryzykowna sprawa, nie polecam. 2. Kolega pisze uniwersalny program, więc chodzi ty tylko i wyłącznie o współprace...
Wystarczy że ma luż i przy wyższych prędkościach obrtowych wirnik hamuje o obudowę. Że zawór wastegate jest nieszczelny. Sprawdzałeś to ciśnienie przy 100 km/h? W poniedziałek sprawdzę ciśnienie. Właśnie go odpaliłem. Jak zawsze po chwili zaczął kuleć... Odłączyłem przepustnice i ... chodzi równo Dodano po 17 Na pełnej mocy okolo 1 bar do 1.2 bara...
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Witam Jazda na niskich obrotach i wysokim biegu odpowiada głównie producentom silników :) bo te się w ten sposób szybciej rozsypują. Jeździłem kiedyś Renaultem Megane w którym były wyświetlane strzałki do zmiany biegów, przy niby optymalnym utrzymaniu obrotów silnik był tak słaby, że każde wyprzedzanie stawało się niebezpieczne i trwało setkami metrów....
Bardzo proszę o fachową poradę... Mój Ford Fiesta 1.4 TDCI gaśnie podczas niskich temperatur (ok. -5 stopnia i więcej) OBJAWY: - gaśniecie silnika TYLKO podczas hamowania i dojazdów do skrzyżowania (obroty silnika spadają i silnik gaśnie) - zdarza się też tak, że po zatrzymaniu pojazdu silnik nie zgaśnie od razu (wyrównają się obroty do poziomu ok....
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
Bardzo dziękuje za odpowiedz. Ustawiłem wolne obroty tak, ze atuator chodzi miedzy 50 a 70. (u mnie jego pozycja na jałowych obrotach jest ciągle w ruchu - pewnie tak powinno być). Co mnie zmartwiło to jest zachowanie atuatora, kiedy włączyłem klimatyzację. Atuator skoczył na 85 a sonda lambda pokazywała cały czas sucha mieszankę (0V). Dopiero od ok....
Wiemy jaki jest prąd nominalny Autor pisze o prądzie maksymalnym. Układ jest poprawny o ile nie przeszkadza ci efekt hamowania silnika gdy nie naciskasz żadnego przycisku. 10A może być za mało, przy częstych manewrach trzeba przyjmować dobór łącznika na prad rozruchowy, bo inaczej styki sie będą sklejać Skoro kolega po informacji wtępnej autora wątku...
utrzymywania pozycji" -prąd będzie tylko JEDNE uzwojenie... Nie koniecznie, zależy o jakim typie silnika mowa i sposobie jego sterowania a także trybu pracy, zazwyczaj jest jedno lub dwa a nawet trzy uzwojenia. Przyjęte parametry mówią że przy zasilaniu 3V prąd maksymalny wynosi 4A na uzwojenie max, którego nie radze przekraczać gdyż ulegnie ono przegrzaniu...
A jak trzymasz gaz, ciśnienie rośnie to przepustnica się otwiera? Wygląda to jakby podlewał więcej paliwa bo widzi rosnące ciśnienie w kolektorze, co jest normalne, ale bez otwarcia przepustnicy co prowadzi do zalania silnika paliwem. Niestety ja tu widzę dwie przyczyny: postrzelony sterownik silnika; wariacje z rozrządem. Wczoraj patrzyłem w swoim...
ja też w zasadzie nazwałbym takie połączenie serwem, ale różnie ludzie mówią. Przeprowadzałem kilka testów odnośnie stabilizacji położenia silnika. Najpierw robiłem to wykorzystując przetwornik ADC z Atmegi8 i podłączonego do niego zwykłego potencjometru. Silnik poprzez przekładnie (chyba redukującą obroty 16-krotnie) napędzał jedno ramię manipulatora....
w czasie podnoszenia może zabraknąć prądu i co zrobić by ładunek nam nie spadł No to pewnie będzie w następnych punktach tego projektu. Na razie się skupię nad bieżącymi kwestiami: schemat Odpowiednie hamulce odwodzone elektromagnetycznie, przy zaniku prądu hamulec automatycznie się blokuje. trzeba go jakoś powoli opuścić No ale od tego są te biegi,...
Ustawiłem w pozycji cut-off redukcję otwarcia krokowca o 70% i obroty 1800. Możesz spokojnie to ustawić-nie ma efektu kangura(przetestowałem). Witam. Zamierzam zejść z obrotami do 1300 (tak jak w przypadku odcinania wtrysku benzyny w czasie hamowania silnikiem). Myślę, że nie powinno być "efektu kangura" przy spokojnej jeździe. W czasie jazdy miejskiej...
Jarkon2 - a gdybyś zamiast tych zielonych mas podstawił tam wirujące dyski sterowane silnikami krokowymi . (odnośnie ostatniego Twojego schematu/screena) . Jak na tym rysunku : http://i46.tinypic.com/bi8eih.jpg A - rzut z góry B - rzut z boku W sumie pytanie można by postawić : Czy wirujące dyski (jak w żyroskopie) będą przedstawiały dodatkową oporność...
Witam serdecznie, mam pytanie bardziej natury naukowej niż technicznej. Mam pewien układ z mostkiem H do sterowania silnikiem z prądem Imax 3A na napięcie 24V. Mostek jest zbudowany na mosfetach P/N i drivery ich bramek są złożone z elementów dyskretnych (stan zabroniony wykluczony przy użyciu bramek logicznych). Ogólnie całość działa poprawnie jednak...
Natomiast "sprawność Savoniusa jest gorsza od Darrieusa, to w warszawskich warunkach wietrznych, mimo wszystko Savonius byłby lepszy?" Darrieus ma wyższą sprawność, ale nie w takim miniaturowym wydaniu i nie w przypadku wiatru poniżej 5 m/s. Jeszcze jedna "wada" to niemożliwość zrobienia łopat wirnika na oko w garażu. To wymaga obliczeń, jak skrzydła...
W serwie i/lub przy pedale hamulca jest regulacja. Prawdopodobnie trzpień jest źle ustawiony, i serwo jest w pozycji jakbyś delikatnie pedał nacisnął. Tam zacznij szukać. To chyba raczej nie to. Zeby wyeliminować kwestie ewentualnej zlej regulacji tego trzpienia odłączyłem pedał od trzpienia. I trzpień serwa sam wchodzi w kierunku serwa naciskając...
Witam ponownie :) Mam niemały problem z w/w zestawem w silniku 2.0ABT i jego regulacją, wszystko jest skopane. Po zakupie dziwiłem się że pali 10L/100km, ale zauważyłem że był znaczny spadek mocy powyżej 3,5tyś obr/min ale mimo to przyśpieszał - wiadomo uboga mieszanka - źle bo gniazda zaworowe wypali. Wtedy coś takiego jak odcina nie istniało, ale...
Najpierw podejrzeć parametry skąd visko dostaje impuls w momencie kiedy się uruchamia , a potem będziemy mogli dywagować dalej. Dodano po 10 elektromagnetyczny wentylatora - Funkcja Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora Funkcja Czujnik prędkości obrotowej wentylatora Zawór elektromagnetyczny wentylatora...
Zdecydowanie lepiej zastosować gotowy mostek. Zrobić dobry mostek na mosfetach to sztuka. Większości się wydaje że wystarczy podpiąć fety do AVRka, ale niestety takie proste to nie jest. Przekaźnik równolegle służyłby do hamowania. Nie wiem czy to dobry pomysł - łatwo spalić mostek przypadkowym zwarciem. Te mostki też dobrze hamują, a na pewno same...
Podsumowując historię mojego Berlingo 1.6 HDI z 2007 roku, po wymianie wtrysku, który zamówiłem na Allegro i miał podejrzenie zbyt dużej korekcji trysku, nic się nie zmieniło. Dalej występuje ten sam problem falujących obrotów, auto gaśnie i takie tam dziwne rzeczy. Pomyślałem sobie, że spróbuję przepłukać je i zakupiłem podejrzany środek Tec 2000 na...
Ten układzik jest tylko sterownikiem do silnika krokowego. Potrzebny będzie jeszcze generator i jeśli silnik będzie miał 200 kroków na obrót to przy 45 obrotach gramofonu trzeba wykonać 9000 kroków i jest to już blisko granicy tego sterownika ale powinien jeszcze działać. Niestety w specyfikacji sterownika jest podana maksymalna częstotliwość na 10kHz...
Tu był strzał w 10.po przejechaniu 200 km zużycie spadło do 9,5 litra na setke.serwisant powiedział że attutor w oplu na wolnych obrotach ma być zamknięty.czy to jest prawda? Napiecie na attuatorze powinno wynosic mniej wiecej 50% jego wartosci maksymalnej (niezaleznie czy to jest opel, czy skoda :-) ) na wolnych obrotach czy tez przy 3000rpm. Napiecie...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
Silnik na 24V (z magnesami trwałymi) będie wytwarzał nieco mniejsze napięcie, założyc można że rzędu 20V. Z prawa ohma wyliczysz sobie 20V/15A - wyjdzie źdzebko powyżej 1 oma. To nie takie proste. Silnik z magnesami trwałymi nie wygeneruje prądu większego niż prąd, który kompensuje pole magnetyczne magnesów. Oczywiście dochodzą jeszcze szczegóły konstrukcyjne,...
Zasilanie możesz dać maksymalnie troszkę mniejsze niż ma sterownik (pamiętaj o energii przy hamowaniu silnika). Ważny jest prąd. Zasilanie docelowo ma być 30-35V(max dla przetwornicy, drivery mają jeszcze ponad 10V zapasu), mam trochę za duże przełożenie i muszę wycisnąć jak najwyższe obroty z tych silniczków. Prąd mam ustawiony bardzo mały(ok. 150mA),...
Cześć. Tak, zgadłeś. Ale ten silnik w czasie jazdy z górki lub w czasie hamowania oddaje prąd do aku, więc prądnica wymarzona. I te 500W przy maks. 100 obrotach... 500W - 6kg - 780 PLN 800W - 9,9kg - 1300 PLN Biorąc pod uwagę, że gotowa "elektrownia" o mocy 500W przy wietrze 14 m/sek (bo potrzebuje 800 obr/min) kosztuje ponad 5000 PLN, to cena 780 PLN...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Najważniejsze są diody gaszące po stronie od silnika bez tego ani rusz. Tam są najwieksze zakłocenia, Ale tu ich w ogóle nie widze. Najlepiej sprawdzają sie dody shottkiego tu dałbym 1A ale na wszelki wypadek 3A. Cała reszta mam mały wpływ aczkolwiek może pomóc skoro nie masz głównego zabezpieczenia. Druga sprawą jest to że ten schemat powoduje to ze...
W jakim celu zastosowano T1 i Q1 ? Silnik da się zatrzymać ustawiając odpowiednio wyprowadzenia sterujące - jedno i drugie w poziom niski, lub wysoki. Zmniejszenie poboru prądu z tego jest właściwie znikome. Prościej tu wykorzystać wyprowadzenie ENABLE. Sprawdzałem rozwiązanie z doprowadzaniem sygnału PWM do wejścia 1-2EN L293D, jednak "charakterystyka...
Kilka wzorów dla sterowania impulsowego: V - prędkość posuwu wózka [mm/s] G - droga wózka na 1 obrót silnika [mm/rev] P - ilość impulsów na 1 obrót silnika [pulse/rev] R - rozdzielczość, ilość impulsów na 1mm [pulse/mm] f - częstotliwość impulsów [Hz] R = P/G f = R*V Przykład, wózek pokonuje drogę 100[mm] na 1[obr] silnika. Chcemy uzyskać posuw 1[m/s],...
Silnik łagodnie przyspiesza i hamuje z jakiegoś konkretnego powodu, czy ot tak sobie dla lepszego efektu dźwiękowego? Ciekawe jaki moment obrotowy ma przy takiej prędkości. Gdyby nie łagodne rozpędzanie, to w ogóle by nie wystartował, gdyż silnik krokowy przy maksymalnych obrotach ma tak znikomy moment obrotowy że tylko by bzyczał w miejscu stojąc....
sprawnosc silnika benzynowego,owszem wynosi, 35-38%,ale to sprawnosc maksymalna, uzyskiwana podczas pracy w warunkach ustalonych ,w okolicach obrotów maksymalnego momentu obrotowego, i przy obciążeniu w granicach 60-80% i to na wale korbowym.W praktyce,takie warunki wystepują w czasie jazdy bardzo rzadko, jezeli juz ,to tylko podczas dosc szybkiej jazdy...
Docieranie "na ostro" z tłokiem MZA to gwarantowane spuchnięcie po kilkudziesięciu metrach. Wyłącznie delikatne docieranie przez 1000 km. a potem masz gwarantowane że sprawdzając prędkość maksymalną z powrotem pojawi się ring flutter (dzwonienie). Przy toczonym MZA lub przy tłoku od skutera itp (przerobiony cylinder pod tłok) można zapomnieć o spuchnięciu,...
Napisz jeszcze jak często będziesz wyhamowywał to koło zamachowe. Czy oprócz wyhamowywania do "zera" falownik często dokonuje zmiany obrotów? Jaką moc (prąd) w rzeczywistości pobiera silnik? Jak duży moment bezwładności posiada to koło zamachowe? Napisz także czy falownik ma wbudowany chopper, czy też wymaga podpięcia zewnętrznego? Przy dużych mocach...
Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. Witam Problem dotyczy Mercedes w211 e220 170kM /646/ 2007r DPF, automat. Auto odpalało wzorcowo, jednak nie miał mocy, dość długo rozpędzał się do 140km/h i to był jego maksymalny limit, max obroty nie przekraczały 3000. Diagnostyka SD, uszkodzony czujnik temperatury spalin /w turbinie/ oraz czujni temperatury...
Obrót robota będzie dużo szybszy, bo: 1.Nie musisz stawać (jedno koło cały czas się kręci w czasie obrotu, a tylko jedno hamuje) 2.Nie masz dodatkowej wagi (dodatkowe silniki/serwa/mechanika/sterowniki itd.) 3.Możesz dobrać optymalne silniki i skoncentrować się na nich, zamiast mieć całą gamę różnych silników w różnych miejscach. Serwa są raczej wolne...
Niedawno stałem się posiadaczem O1, i radość z posiadania przechodzi z każdym dniem. Otóż: Oczywiście zaczęły falować obroty. Błędów brak. Wydaje się że wszystko OK -a jednak nie. Ostatnio podłączyłem miernik pod akumulator. - Napięcie właściwe. A, że mam funkcje pomiaru minimalnego i maksymalnego -włączyłem ją. Wskazania minie zainteresowały bo na...
Dawkowanie trucizny cezyny jest proporcjonalne 35ml na pełny bak. 35ml na pełny bak, czy 35ml na jedno otwarcie? Tak , pojezdzij ze zużytą 2 masą to poczujesz trzepanie całą buda w niewłaściwym zakresie obrotów. Ta cała otoczka biżuterii dizla jest właśnie po to żeby niedouczeni i nierformowalni płacili słono za naprawy swoich gnojopędów. Nieumiejętnie...
Teraz wkleję tekst z www.obd2.pl z podpisem autora. Jest to istotny tekst, który warto przeczytać zanim rozpoczniemy regulacje sterownika lpg. Ten tekst pozbawia nas złudzeń, co do tego, że możliwa jest w ogóle szybka jednorazowa operacja wgrania mapy lpg, oczym często mówią instalatorzy. Oni nie jeżdżą naszym samochodem. Pierwszy szybki wniosek, to...
Dziękuję wszystkim za okazane zaangażowanie i poświęcony czas moją sprawą. Przełącznik kierunków pracy niestety jest chiński, a producent nie dołączył do niego opisu wyprowadzeń. Ten przełącznik (tak jak narysowałem na rysunku) posiada po lewej stronie na górze wyjście "3" na dole "4" ,a po prawej stronie na górze wyjście "4" a na dole "3" . Dołączam...
maksymalne obroty silnik obroty hamowanie maksymalne obroty silnik diesla
twingo kontrolka silnik ustawienie taśmociągu pralka bosch produkowana rosji
briggs paliwo oleju briggs paliwo oleju
Zamienniki tranzystora S60N15R: FDP047AN08A0, IXFH60N15, STW77N15M5 Przekształcenie działki zagrodowej na budowlaną - procedury i wymagania