Ja bym koledzy tak tego tematu nie trywializował. To nie jest tylko podniesienie napięcia przy rozruchu, bo mamy tu do czynienia z układem RLC i teoretycznych zawiłości jest tu znacznie więcej, niż się wydaje. Coś mi się kołacze, że w takim połączeniu dochodzi do wydłużenia czasu trwania iskry, ale łeba za to nie dam sobie uciąć. Tematy w internecie...
Stara cewka dwubiegunowa od malucha lub zestaw cewka/przewód oporowy od tegoż auta. Jakiej mocy zastosowaliście te oporniki?
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Witam najczęściej w maluchach przerywanie to cewka wysokiego napięcia przewody i świece lub ustawienie przerwy między czujnikiem położenia wału a kołem powinna wynosić 0,8 mm albo zatkana dysza w gazniku. Gaznik przedmuchaj powietrzem żeby być pewnym że czysty dyszę od składu mieszanki wykręć około 1,5 obrotu
Mam już cewke od malucha i takie coś co rozdziela iskre na dwie swiece i teraz mam pytanie jak wygląda moduł do malucha?
Nie lepiej kupic na gieldzie cały uklad zapłonowy elektroniczny z malucha? Cewka z modułem ze 20zł czujnik też, koło pasowe z 10 i kawalek instalacji elektrycznej ze 20 i po problemie
Własnie ta cewka wymagała opornika, czyli masz wszystko zrobione OK.
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
ja bym sprawdził cewki patrzac jakie maja one napiecie bez obciazenia. zrobil bym prowizoryczny zapłon bateryjny 1 minuta roboty akumulator od np malucha cewka tez podłączasz wszystko po przerywacz motoru i powinien zapalic i wtedy sprawdzasz napieci...
A wiec dostalem zadanie z fizyki no i trezba by cos zrobic :D Wybralem drabine jakubowa ;) I am takiepytanko czy 555, cewka od malucha, akumulator i tranzystor wystarczy ?
Pisałem już,że robiłem tak nawet od malucha zwykła cewka i kondesator od maluszka i dalej nic :(
Ja jak miałem taki problem wieki temu to wstawiłem cewkę od malucha (fiat 126p) i iskra jak piorun strzelała. Zapłon jest CDI. Jak cewka od malucha??? Nie pisz bzdur. Co zrobić w takim przypadku ? Gdzie masz masy???
witam i dziękuje za rady wszystkie te problemy juz przerabiałem ale odnosze wrwżenie ze iskra jaka jest podawana z cewki nie za bardzo radzi sobie z iloscia podawanego paliwa dlatego zastanawiam sie czy niemusiała by byc inna cewka np z malucha POZDRAWIAM
Tylko że ta cewka z malucha mogła mieć np. 1.5 ohma.
Witam . Na dyszę idzie (+).Cewkę jaką posiadasz ,olejową czy suchą?.Jeżeli masz tradycyjny układ zapłonowy z aparatem to wyjście z cewki łączymy z aparatem ,a na aparacie kondensator 0,22µF.Cewka sucha pracowała przez t.z.w rezystor drutowy (taki przewód niebieski,gdyż ta cewka wymaga niższego napięcia zasilania,jedynie jak startowało się rozrusznikiem...
witam ponownie chłopie czemu ty sobie życie utrudniasz????????? nie rozumiem do czego ma prowadzić twoja droga ?????????????? kup sobie moduł zapłonowy z malucha jest on na AKUMULATOR!!!!!! i podłącz do tego piździka ja też tak kiedyś jeździłem jak niebyło kasy na cały stator z cewkami mnie kiedyś walnęła cewka zasilająca więc żeby się niemęczyć z przewijaniem...
nie jestem pewien czy prawidłowo sprawdzam stronę wtórną... Mianowicie najpierw dotykam jednego z zacisków strony pierwotnej, i jedynego zacisku strony wtórnej, brak efektu, więc dotykam drugiego zacisku strony pierwotnej, oraz jedynego zacisku strony wtórnej, efekt ten sam. Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego....
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Zresztą w Polsce cewka malucha to już też rarytas podobnie jak fiat 126p.
Ja bym sprawdził cewki patrzac jakie maja one napiecie bez obciazenia. Zrobil bym prowizoryczny zapłon bateryjny 1 minuta roboty akumulator od np malucha cewka tez podłączasz wszystko po przerywacz motoru i powinien zapalic i wtedy sprawdzasz napiecie cewek tak sprawdzalem w swojej Jawie i wyszlo ze daja cos kolo 3-4V wiec o wiele za malo nie pamietam...
Problem to gaźnik nie cewka.
A cewka dwubiegunowa od malucha ma takie ograniczenie ? to jest ta cewka elektroniczna czy zwyk³a bo ja mam w³a¶nie tak±.
Impulsator vape oryginalny Moduł zapłonowy odblokowany dc prad stały 4 pin Cewka maluch lub cienias
lepsza będzie od ogara, ale na maluchowskiej też będzie chodzić
no tak... ale to bym musiał cewkę od malucha kupić :) a nie chcę 60zł wydawać, aby się przekonać, że moja cewa padła.
Jak podłączyć tą cewkę? Czy może to być cewka od malucha?
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
Bo cewka w maluch była na 10V. I przy rozruch opornik był omijamy. A i podczas pracy jak go ominiesz to i tak chodziła i nie paliła się za szybko.
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Pomiar ten nie świadczy o tym, że cewka jest dobra. W każdym przypadku ,chyba że mierzy cewkę od poloneza czy malucha. 🤣 Przy przebiciu na wtórnym takie pomiary można o kant doopy rozbić. Tylko oscyloskop. Choć kluczowym wstępnym pomiarem tutaj będzie "długość " iskry.
Podłożenie i sprawdzenie modułu zapłonu. https://obrazki.elektroda.pl/1592618000_... Cewka jest sterowana masą a zasilanie cewki jest po stacyjce 12V. Jeśli nie ma iskry a sterowanie cewki jest nadaje się do wymiany.
Cześć Użycie tyrystora jest dobrym pomysłem, który był stosowany w układach zapłonowych silników spalinowych (może jeszcze jest stosowany?). Jako wskaźnik naładowania kondensatora doskonale nada się woltomierz napięcia stałego albo jakaś neonówka podłączona do układu przez rezystor (jak w lampach błyskowych do fotografii). Ponieważ napięcie zapłonu...
Możesz zamontować cewkę od malucha, dwa wyjścia wn, wersja z przerywaczem
Cewka od malucha nie jest taka duża (ta sucha - czarna z wystającym metalowym rdzeniem). W elegancie były chyba jeszcze mniejsze cewki ale te to na 100% mają mniej niż 1 ohm.
Oczywiście moduł zapłonowy, by miał wzmocnioną końcówkę tranzystora mosfet. Sprawdziłem i nie wiem czemu, ale cewka zapłonowa od poloneza podłączona bezpośrednio pod świece robi mniejszą iskrę niż cewkę od malucha... mam 4 cewki od poloneza i wszystkie tak same robiłe małą iskre, wiec nie możliwe by były uszkodzone, czy poprostu, potrzeba ten moduł...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
To fakt, ale w maluchach jak masz cewkę dwubiegunową to nie ma różnicy, a jak masz aparat z palcem rozdzielacza to najprościej jest zamienić przewody na kopułce. Także w maluchu nie trzeba ściągać pokrywy od zaworów i patrzeć kiedy się otwierają Pod warunkiem że koła ustawisz na znaki
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
Miałem kiedyś podobny zagadkowy przypadek. Silnik po remoncie, iskra na świecy była, gaźnik pewny, a Simson nic. W końcu po próbach odpalenia wkrętarką, silnik "pierdnął" kilka razy i znowu nic. Różne próby, różne świece, różne ustawienia przerywacza i zapłonu, w końcu zdjęcie gaźnika i próba na Samostarcie - wszystko na próżno. W końcu zrobiłem taką...
Zrobiłem palnik na olej przepracowany z pistoletu lakierniczego i grzałki od expresu do kawy (ogrzewanie przepływowe) piec CO z nadmuchem, może jutro dam zdjęcia jednak nie wiem jak zrobić układ zapalający. Myślałem o cewce zapłonowej od samochodu i układzie opartym na ne555; nie umiem jednak dobrać parametrów pracy takiego układu do moich potrzeb (ile...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
a czy ten moduł pociągnie podwójną cewkę zapłonową od malucha (takiego nowszego)??
Nie nie wystarczy pomyśl ile prądu pobiera cewka. Tyle na ile pozwala jej rezystancja, czyli i = u/r. Odpowiednio wydajny zasilacz na 6 V załatwi problem. Drut oporowy był stosowany nawet w maluchach gdy zastosowano układ z traconą iskrą i zastosowano cewkę niskoomową.
To znaczy że mogę tak, podłączyć bo w końcu nie wiem, to będzie słabsza iskra czy przerywacze się szybciej zużyje. Może ma ktoś pomysł jak to inaczej podłączyć bo słyszałem że można dać cewkę z malucha ale wolał bym zostać przy cewkach z jawy
za tzw. "moich czasów" lata 90 -95 użytkownika (używanego) malucha, odpinali cewki profesjonalni mechanicy Tak odpinali, sam też odpinałem – do czasu. Cewka ma swoje przewidziane napięcie wyładowania. Zwiększając szczelinę powietrzną na świecy albo zdejmując fajkę całkowicie, podnosisz je. Normalnie jest to 10–15 kV, jak zdejmiesz fajkę, to zrobisz...
Witam Może być że iskra się gubi na palcu lub kopułce,jeżeli instalacja 12V ,może zastosuj cewkę dwubiegunową jak z Malucha.
Wymienić cewkę, podchodzi od cinquecento, malucha.
cewka dokładnie taka sama jak do cinq, lub malucha eleganta. BAE800, ale lepiej polską, z Biazetu.
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Witam. Mam problem z maluchem mianowicie. Po uderzeniu przodem w drzewo maluch zgasł i nie ma iskry. Cewka, moduły, czujnik położenia wału, koło pasowe, przełożyłem z malucha kolegi który jest na chodzie. Iskry nadal nie ma. Do cewki prąd dochodzi a z cewki już nie. Proszę o pomoc bo już nie wiem co może byc. !
Nie znam się na pastuchach, ale uważam, że jakakolwiek cewka zapłonowa samochodowa, np:z malucha będzie ok.
Stary, a po co się tak bawić? Wywalasz ten moduł, aparat masz zwykły na platynki. Zakładasz cewkę od malucha, i piatka zasuwa aż miło.
A wiec jest to typ maluszka FL z zaplonem bezrozdzielaczowym.A wiec uklad polaczen zaplonu powinien wygladac tak:Z cewki zaplonowej ze styku 1 prowadzi czarny kabelek do aparatu zaplonowego i do kondensatora.Ze styku 16 cewki,prowadza 3 kabelki:czarny do kondensatora,niebieski(jest to przewod opornosciowy) i blekitny.Blekitny prowadzi do wiazki diodowej(dwie...
Po co kombinować, załóż dwubiegunową cewkę od malucha tylko poszukaj takiej co ma opór uzwojenia pierwotnego ponad 3 omy. Są dwa rodzaje cewek dwubiegunowych, z oporem poniżej 1 oma i pracujące z przewodem oporowym i z oporem powyżej 3 omów pracujące bez opornika. Łada miała mały opornik ceramiczny do cewki 1,7 oma, w chwili rozruchu prąd był podawany...
Dobrze to chodzi na podwójnej cewce od malucha.
Polecam cewkę zapłonową z malucha ja tak zrobiłem i działa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Ja bym pokombinował z aparatem od poloneza .Dół od malucha góra od pldka i zpiłował bym dwa nabiegunniki w magnesie.Do tego cewka od poldka.Tylko czy to sie pomieści w malcu:D?
chopy nie ma cudów jest iskra jest paliwo i samochód nie pali (rorzad podobno w porzadku). Jesli swiece sa mokre to znaczy ze iskry nie ma, lampa stroboskopowa sie kłania, moze iskra jest za słaba i podcisnienie je wydmuchuje. Lampa stroboskopowa sprawdzić kolejność zapłonu i ustawienie rozrzad, pozniej najwyzej cewka z maluch plus kedziorek i sprawdzenie...
może jakieś trafo pierwotne do elektrod a wtórne do bateryjki l 9V ub zasilacza jakiegoś i na strzał na jakimś styku powinno się zaiskrzyć Taką iskierką możesz sobie zapalniczkę odpalić. A z cewką od malucha mogło by się udać jakiś przełącznik typu "push" bawiłem się cewką z jakiegoś ruskiego pojazdu i podłączałem pod 53V DC iskra była spora ale nie...
Cewki są te same co w Maluchu EL (po 94 roku) Ciekawostką jest to,iż zakupując je u dealera zapłacisz za nie grubo ponad 250 zł(za sztukę rzecz jasna),zaś idąc do najzyklejszego sklepu motoryzacyjnego i proszać o cewkę do malucha -eleganta zapłacisz w granicach 40-70 zł. Ot takie Polskie realia
Rozumiem że fabrycznie jest jedna cewka WN na dwa cylindry? Cewka WN od malucha nie powinna mieć wpływu na zapłon typu CDI, chyba że cewka ta jest uszkodzona. W pierwszej kolejności odłącz od modułu wszystkie przewody odpowiadające za gaszenie i zabezpieczenia. Sprawdź rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Google podpowiada ten temat: http://www.greenhulk.net/forums/showthre...
Niestety wymiana gaźnika nic nie dała. Co prawda auto jeździ lepiej niż poprzednio ale problem dalej występuje. Czy myślicie, że przyczyna tkwi w cewce i czy ją wymienić? Wczoraj obleciałem wszytkie sklepy z cześciami - i nie ma cewek do mojego malucha (ja mam cewkę olejową, rocznik auta 93) Jeden sprzedawca mówił, że może sprowadzić cewkę transformatorową...
Jakis aparat co miał wcześniej ten sprzęt przykręcił mase do silnika o.O a ten kabel od masy rozłącza zapłon i dlatego nei było.. teraz nstępnę pytanie czy ten silnik 3.5hp uciągnie gokarta jeśli zastosuje odpowiednie przełożenia komar ma około 2 km i pociska ?? teraz jakie przełożenia skrzynia od malucha ?
Strzelanie z wydechu w Maluchach nadaje im respektu :D
smelig - jest taki problem, że: (1) ja nie znam parametrów tej cewki; (2) istotne mogą być parametry ogrodzenia - czy w ogóle cewka od malucha nadaje się do niego; (3) nie wiadomo, czy przerywacz od kierunkowskazów nadaje się do tego (sprawa napięcia pracy). A czy w samochodzie jest układ z kondensatorem? Jakim?
Układ zapłonowy jest tak zbudowany, że cewka zapłonowa pracuje pod napięciem ok. 7V a na przewodzie oporowym odkłada się pozostałe 5V. Tak działa w czasie normalnej pracy. W czasie rozruchu kabel diodowy ma za zadanie podać na moment pełne napięcie w sieci, omijając przewód oporowy - by napięcie na cewce i siła iskry wzrosły. Dlaczego cewka na 7V nie...
Miałem podobny problem w Kymco Grand Dink 250 i wysiadła cewka zapłonowa, ale tak trochę, rano wyjeżdżałem na miasto nie wiem czy się zagrzewała, czy co, ale po jakimś czasie gasł i pchanie z powrotem tylko zostawało. Tymczasowo cewka z malucha na 12V podłączona i awaria znikła. Może u ciebie też to być.
Albo cewkę wysokiego napięcia z jakiegoś motorka kosiarki spalinowej itp a nawet może z malucha,tylko że przy zasilaniu 5 czy 6V iskierka z cewki malucha będzie słabsza niż przy zasilaniu 12V.
Ktoś już pakował z malucha bodajże do simsona, tylko trzeba wymienić jeden kondensator. Poszukaj to znajdziesz. Ewentualnie, chyba też widziałem od poloneza, ale tam były chyba 2 wersje. Pierwszą potraktować jak z malucha.
Witam. Mam problem, otóż gdy jechałem maluchem, odłączyła mi się klema i auto straciło moc a po chwili zgasło. i potem już nie miało iskry.rocznik maluch 2000. Co mogło się spalić, cewka czy moduł zapłonowy, czy też coś innego?
Na podstawie (google books) "Elektrotechnika i elektronika pojazdów samochodowych: podręcznik dla technikum" napiecie po stronie pierwotnej w samochodzie to 300-500V. W internecie podaja że przekładnia cewki to 100-200. Jeżeli na przykład po stronie pierwotnej kondensator (przypuśćmy że ma 1000µF) który jest rozładowywany na cewce zapłonowej(od...
Cewkę do np malucha można kupić na szrocie. Koszt kilka PLN. A jak dziadek był elektronikiem to niech Ci wytłumaczy działanie układu zpłonowego w samochodzie. A sterowanie zapłonem i ciągłą iskrę można uzyskać sterując cewkę przez tranzystor z dowolnego generatora impulsów np zrobionego na 555.
Nigdy nie było rezystora wewnątrz cewek. Po co dodatkowo je podgrzewać? W zależności od typu cewki miały one różne oporności uzwojeń i współpracowały lub nie z rezystorem zewnętrznym. Bez problemu znajdziesz wykaz cewek występujących w maluchu wraz z ich parametrami i uwagami, czy potrzebują rezystora, czy nie.
te 70V możez przecież wyssać ze zwykłego transformatora, a impuls to proste cewka od malucha lub inna robiłem sąsiadoiw taki impulsator :D prało iskrą nieźle wystarczy tyrystor do impulsu np bt151 albo szybszy bt152 ktorego uzyjesz zależy od napięcia jakim zasilisz cewke bobacz jak są zbudowane coil gun to ci duzo podpowie powodzenia
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
Czy mógłby mi ktoś pomóc bo podłączyłem "pastucha" do drutu i się dotknąłem a tu nic nie kopie ;/ być może źle podłączyłem uziemienie. Może trzeba je pod płytkę gdzieś podłączyć zobaczcie sami ... http://obrazki.elektroda.pl/4949778300_1... Może jest cewka szczelona da sie ją sprawdzić ? np. miernikiem lub innym narzędziem domowym
zaraz zaraz kolego a na jakie napiecie masz te trafo ? czy jak przyblizysz kable to czy robi sie luk elektryczny? moim cewka od malucha jest zla bo po 1 jest zbyt slaba po 2 wytwaza iskry a nie ciagly luk wiec chyba sie nie nadawje wogle do takich eksperymentow polecam cewke WN od starego tv
Od malucha i wielu innych pojazdów były też cewki jednobiegunowe, bo taka jest tu potrzebna. Ma ona JEDNO wyjście wysokiego napiecia na środku cewki. Jedyny problem, to cewki występują w dwóch zasadniczych typach: do zapłonu klasycznego - przerywaczowego. Mają wtedy opór około 2,8 - 3,4 oma. Oraz do zapłonu elektronicznego. Wtedy ich opór wynosi 0,5...
tzn tym razem założyłem kondensator od malucha już prędzej cewki jakieś dziadowskie sprowadza postaram się załatwić oryginalną cewkę i wtedy zobaczę co będzie
A w maluchu była cewka przystosowana do pracy z opornikiem w układzie zasilania,
A niezechciałby kolega zdradzić nam z którym to maluchem mamy do czynienia. Na razie wiemy, że ma mechaniczny przerywacz. A jaka cewka? Czy jest rozdzielacz? Znając tendencje malucha do rdzewienia to należałoby solidnie zajrzeć do wszelkich połączeń w tym masy.
W maluchu cewka zawsze grzeje się przy włączonym zapłonie. Ale żeby sie spalić? Możliwe, że brak przewodu oporowego.
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
To czyli lipa bo ja tego Koła raczej w Moto nie zamontuje:/ wiem że jeszcze da się zrobić takie coś zamontować moduł od poloneza a cewkę od malucha czyli tą co mam i wiem że to działa, a na zapłon w Moto się stosuje normalnie kawałek blaszki prostokątnej na wał i czuinik Hala i to działa, co o tym myślisz?
Witka! :arrow: tOczek Jeśli nie chcesz wielkich przeróbek to już Ci raz pisałem,cewka od malucha 12V dwubiegunowa +opór kompensacyjny. Koszt niski,spróbowac warto,podwójnie wysokie napięcie . I kita. Wzmacniacze???Nic takiego nie ma.Potoczna nazwa urządzenia generującego snop iskier(generator zapłonowy)uruchamiany przy rozruchu silnika. HeJ.
Realnie, to nie będzie różnica, a przepaść. To, że głośniki mają podobny układ ramion kosza, obydwa wentylowaną cewkę i czarny kolor, to takie podobieństwo jak mercedesa S-ki do malucha czy seicenta- to auto, i to auto, obydwa mają po 4 koła... Jeśli może być 15" : [url=http://www.stx.pl/sw-stx-15-3-800-8... Jeśli koniecznie"osiemnastka":...
Obawiam się, że cewka z samochodu nie przeniesie zbyt wielkiej energii. Po prostu nie ma w czym jej zmagazynować. W starym pastuchu z początku lat 80 transformator wysokiego napięcia był wykonany na rdzeniu podobnym do transformatora sieciowego o mocy na oko 20-30W. Był to pastuch z gromadzeniem energii w kondensatorze i wyzwalaniu przez tyrystor. Poszukaj...
Lata 90. Sobota wieczór. Maluch. Do domu 150 km. Fika dwubiegunowa cewka WN. A w bagażniku aparat zapłonowy, cewka jednobiegunowa palec rozdzielacza, kopułka.......Resztki po poprzednim maluchu. Potrzebny trzeci przewód WN. Yeess. Współosiowy kabel antenowy. Ściągnięta zewnętrzna izolacja. Ściągnięty oplot. Założona zewnętrzna izolacja. I czas mijał....
Żarówka ( lub cewka) ma być wpięta pomiędzy "+" i dren tranzystora.
Witam. Zastosowałem do mojego stroboskopu cewkę z "malucha". Układ daje iskrę o długości około 1cm przy 6V zasilania(przy 12V była dużo większa). Prąd pobierany z zasilacza to około 2A. Czy jest to bezpieczne dla zwierząt??? Nie wiem czy dobrze myślę ale według moich obliczeń prąd impulsu wynosi około 1,2mA(przyjmując że iskra 1cm=10kV) I chyba jest...
takie ryzyko zawsze istnieje. Jezeli musisz zastosować akurat tą cewkę to sprubój dodac moze drut oporowy(z malucha) w szereg - wtedy nic się nie powinno spalić.
No witam. W moim romeciku 205 nie ma iskry po mimo,że jak wsadzę palec do fajki to kopie. Cewka zmieniona, zapłon wyregulowany i kondensator od malucha. A propo kondensatora, to czy powinien mieć masę? Jak tak to z czego i nawet jak go nie podłączę to i tak kopie. Platynki ustawione na 0,4 mm, testowałem na kilku świecach i na żadnej nie ma iskry. Zapłon...
A dajcież już spokój. To jest szeregowy kondensator z cewkami H, tyle że elektolit. Taki patent w maluchach.
witam, mam malucha, zapłon platynki, cewka ta duża z kablami bezpośrednio na świece,(nowy akumulator, rozrusznik dosc stary na kluczyk ale dobry), gdy jest zimno przychodze, kręci wolno, ok, tyle ze musze z 30, 40 sekund kręcić, z przerwami 5 sekundowymi by zapalił, raz wziałem drugi akumulator podłączyłem bezpośrednio pod cewke, kręcił wolno ale do...
Witam Ja już to przerabiałem w Ogarze tylko chciałem wywalić całkiem magneto i się udało. Sama krzywka z magneta akuś żelowy cewka (np z malucha) i wchodził na obroty jak błyskawica tylko nie miałem ładowania bo niebyło magneta. Prostownik do ładowania www.elektroda.pl/rtvforum/topic159337.ht...
Mój znajomy miał miał kiedyś zamontowaną fabrycznie cewkę "plastikową" i miał z nią bardzo duże problemy dopiero jak wymienił na tę "metalową" to problemy się skończyły. Ja jak miałem malucha od razu założyłem tę metalową i nie miałem żadnych problemów z zapłonem. Tak na marginesie te cewki muszą współpracować z opornikami w postaci przewodu. Pozdrawiam.
no mialem... Byla zmieniana cewka. Moze faktycznie tu tkwi problem. bede musial tez zmienic przewod oporowy... Bo bede przekladal cewke z drugiego malucha (dawca czesci) to i przewod oporowy zmienie :) Dzieki Pzdr
Witam. Więc tak: Zasilanie układu wziąłem z miejsca w którym przewód oporowy łączy się ze zwykłym przewodem zasilającym. Co do tego nieszczęsnego przewodu oporowego, to ja go też zostawiłem [pisałem o tym wcześniej], ale podobno bez niego nic się nie stanie, a nawet będzie lepiej. Cewka dostanie ok. 30W więcej, ale czy to jej nie uszkodzi? Mi zależało...
cewka maluch cewka dwubiegunowa maluch cewka dwubiegunowy maluch
zgrzytanie laptopa głośnik przestać działać zamek centralny toyota
zamiennik 2n4416 zamiennik 2n4416
Jak podłączyć głośniki do wzmacniacza Marantz 1050? Wymiana oleju w skrzyni CVT Nissan Micra: statyczna czy dynamiczna?