Sprawdź ładowanie. Maluch na alternatorze czy prądnicy?
No i wszystko w temacie. Ludzie myślą, że jak się już koło pasowe obraca to musi ładować. Maluch z alternatorem na wolnych obrotach też nie ładował. :lol:
wymieniłeś na nowy tzn ze sklepu czy ze szrotu ? bo jak ze szrotu wypadało by sprawdzić go dokładnie a jak troche sie orjentujesz to można na próbę podłączyć regulator np. od malucha
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Z jaką maksymalną mocą może ładować alternator w maluchu?
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Jak jesteś urodzony pod szczęśliwą gwiazdą to masz do wymiany tylko szczotki, jak któryś przytomnie zauważył. Podchodzą tam szczotki od starych alternatorów Boscha, wymiar poprzeczny 5 x 8 mm. Aby je wymienić trzeba wymontować regulator- dwa wkręty plus odlutowanie łaczników idących do mostka. Nie utopisz tego transformatorówką, tylko lutownicą kolbową....
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Sąsiad przyniósł rozrusznik od swojego ciapka i zapyrkał ładnie :D Alternator po wymianie diod na te od malucha też ładnie ładuje :D
witam posiadam traktorek z silnikiem maluch jest tam także alternator z malucha i rozrusznik potrzebuje rysunek jak podłączyc alternator tak aby ładował akumulator, odpalanie na standardowej stacyjce z malucha i podłączenie zapłonu tak aby się rozłączał na stacyjce próbowałem wyciągnąć te elementy ze schematu z malucha ale nie jestem elektrykiem i nie...
chętnie zgłoszę się do jakiegoś serwisu w okolicach krakowa/katowic żeby naprawić to niewielkim kosztem. Niestety o niewielkich kosztach proszę zapomnieć to nie maluch. A jeżeli są problemy z naprawą zamontować boscha.P
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Bardzo mi przykro, ale nie mogę ci nic więcej wytłumaczyć. Wynika to z tego, że w ostatnim czasie mam niechęć do dyskusji z teoretykami. Po prostu nie przepadam za ludźmi, który mają wiedzę tylko z książek i lichych publikacji. Zupełnie nie rozumiem czemu dałeś mi charakterystykę alternatora do malucha.
alternator np. od malucha zaczyna ładować od 700 obr/min tak że przekładnia musi być obowiązkowo,poczytaj cz,1 budowa elektrowni wiatrowej 128,130,144 na dobry początek , powodzenia i wytrwałości.
powinien byc tak wkręt albo dwa wykręcasz i zdejmujesz obudowę. jak się tam dostaniesz to odłącz aku i wyczyść wszelkie kostki przy stacyjce potem możesz przejrzeć całą instalkę w maluchu.poczyścić plus i minus na akumulatorze masę na karoserii przejrzeć kostki w bagażniku. Poprawić mase na alternatorze plus na alternatorze. Zerknij sobie też na kostki...
Przy spełnionych parametrach ładowania nie ma konieczności doładowywania akumulatora nawet w czasie jazdy na światłach. To jest absurd. Wystarczy zadbać o poprawność ładowania, a zaręczam, że nawet w mieście na odcinkach kilkukilometrowych akumulator malucha będzie doładowany. Warunkiem powyżczego jest sprawny akumulator i właściwe ładowanie. Jeździłem...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Moim zdaniem to ktoras z diod w prostowniku.Poprostu dzialaja tylko dwie fazy alternatora.
Witam Sprawdź przed wyjęciem alternatora,czy szczotki nie są zawieszone,to był częsty przypadek ,zwłaszcza w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze.
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
Sprawdź czy nie obrywa się przewód od alternatora przykręcony do rozrusznika z przewodem grubym rozrusznika.Podstawowy problem w maluchach.
Co do mocy altenatora to nie zależy ona od pojemności akumulatora lecz od poboru mocy (elektryczne wspomaganie, halogeny, żarówki HID, klima , wentylatory) i diesle mają większe bo mają większy pobór mocy zwłąszcza przez swiece żarowe które po odpaleniu silnika grzeją i mają pobór prądu ok 60A więc alternator musi być większy. I dlatego akumulatory...
Witam W czasach gdy było trudno o alternator a była prądnica ,montowałem alternator z Fiata 125p ,trochę było zabawy lecz działał dobrze.Zaletą tego było to że prędzej ładował niż oryginalny z malucha,dodatkowo regulator mechaniczny ,na którym można było podbić ładowanie.Ja stosowałem do Malucha tradycyjny jaki był ,wymieniałem przewód zasilający alternator...
Tylko czy wolne obroty silnika wski 3 nie będą za małe zeby ten alternator ładował akumulator..
Elektroniczny przykręcony do obudowy alternatora, w starych maluchach z prądnicą były mechaniczne.
Układ podobny do tego z malucha, gdzie też był przewód oporowy zasilający cewkę zapłonową. Cewka podczas pracy rozrusznika dostaje zasilanie wraz z rozrusznikiem, po odpaleniu przez drut oporowy ze stacyjki ograniczający prąd cewce, celem oszczędzania cewki. Cewka dostaje pełne zasilanie tylko podczas odpalenia, później do dalszej pracy starcza już...
witam mam taki problem w maluchu gdy kupiłem malucha to cały czas paliła się kontrolka ładowania wymieniłem szczotki w alternatorze i teraz nawet przy odpalaniu sie nie pali ani alternator nie ląduje czy to może być spowodowane że kontrolka ładowania sie spaliła proszę o pomoc
Tak właśnie ma być ,instrukcja do malucha mówi , ze żarówka do kontrolki ładowania alternatora , musi być 5W . Będzie wszystko dobrze.
No dobrze, sprawdzę te obroty ale podpowie mi ktoś jakie powinny być żeby alternator pracował poprawnie? Tak jak mówię silnik ciągnika na pewno ma wyższe obroty jak niż fiat bez gazu, na silniku mam większe koło dla alternatora. Kiedyś pracowała tam prądnica z malucha. I jeszcze jeśli można to prosiłbym o wyjaśnienie dlaczego bez kontrolki ładowanie...
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
Witam Regulator z Malucha powinieneś zdobyć.Jeżeli to masz oryginalny alternator do 30-tki ,to taki może być ,lub z Skody Faworit ,Felicji też mogą być tak jak koledzy wcześniej pisali.Też w sklepie rolniczym powinieneś też zdobyć.
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Ja natomiast się z wami nie zgodzę. W maluchach były montowane alternatory: A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A. Oba mają wystarczająco dużą moc, aby naładować praktycznie dowolnie duży akumulator. Zastosowany w maluchu fabryczny alternator potrafi oddać ponad 40 A. Akumulator w PF126 to 36 albo 45 Ah. Ładowanie takiego akumulatora, nawet gdy...
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Może się zepsuł lygler? U mnie jak miałem malucha tak było.
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
Nie powiedziałem że masz kupić alternator , a w mostku przeważnie uszkodzeniu ulega jedna lub dwie diody więc jeżeli przerasta Cię koszt nowego mostka to wymień poszczególne diody są typowe jak do malucha. P
Kolego nie bardzo się zgodzę z tym co twierdzisz, gdyż nie wiemy co to za maluch i czy ma alternator. Maluchy z prądnicami już dawno przerobili na żyletki. Albo wiaderka.
Po co ci takie kombinacje z tym amperomieżem to ja bym nie był pewien czy wszystko przeżyje. A amperomież trzeba dobrać do alternatora np. do malucha wystarczy 40A. A ty w czym chcesz to mierzyć??
Alternator od malucha to żaden problem, nie ma żadnego problemu z mocowaniem, w maluchu był stały rozstaw kół pasowych i to było ograniczenie, Miałem alternator Łada i ładował nie tylko na światła ale też na rozrusznik. Samą długą osią się nie przejmuj, zrób osłonę bo może się przydać do pompy hydrauliki lub serwa. Koła fi 24/4 cm.
Na alternatorze ładowanie nie powinno spaść poniżej 14 volt. Po małych zabiegach można założyć regulator od malucha i będzie chodziło wszystko bezproblemowo.
jeśli alternator daje 14.4 i nie ma problemów z rozruchem, to nie ładować, to nie maluch.
Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan...
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
przy założeniu , że alternator już ładuje przy prędkościach 0d ok.700 do powiedzmy 1100 /orientacyjnie maluch/ to jakie to ma znaczenie ?? powyżej tych wartości ładowanie po prostu będzie tak na 2 tys. jak i na 35tys
w prądnicy od malucha dopiero jak się poda prąd to ładuje może źle podłączyłem ale wydaje mi się że prądnica od malucha nie jest samowzbudna tak samo alternator w takim razie jak podłączyć prądnice od malucha bez udziału aku a i mam do wyboru alternator od trabanta fiata 125p lub malucha albo prądnice od malucha wydaje mi się że narazie prądnica będzie...
Takie zachowanie alternatora w maluchach to norma. Sprawdź napięcie ładowania, jeżeli jest ok to nie ma się czym martwić.
No i masz regulator napięcia przykręcany na obudowie alternatora. Zazwyczaj jest to mały aluminiowy klocek. Wygrzeb sobie gdzieś schemat do malucha i wykorzystaj tylko obwód ładowania i zasilania zapłonu.
Jaki to alternator. Z wbudowanym regulatorem, z regulatorem takim jak w maluchu czy z regulatorem osobnym ijedna szczotka podpieta do masy?? W poscienad twoim jest link do zdjec. Na jednymz nich jet przedstawiony prosty opis ja zaadoptowc co takiego alternatora regulator od malucha. Alternator pracuje przy polaryzacji z MASA NA OBUDOWIE!! Musisz miec...
stary,jeżeli to felicja,to na 100% dioda plusowa.Do pomiaru OBOWIĄZKOWO!!! odlutować przynajmniej dwie końcówki stojana. Doidy wchodzą te same co do poloneza\malucha. Wytłaczasz starą,wstawiasz nową. czarne npisy-minusowa czerwone-plusowa
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Jeszcze kilka minut zabawy z alternatorem zakończy się ładowaniem akumulatora ... i uszkodzeniem rozrusznika. W takim razie kolego dam ci dobrą radę. Był kiedyś taki patent do malucha - ręczny rozrusznik czyli koło pasowe z nawijaną linką. Niektóre agregaty prądotwórcze wojskowe typu PAB mają ten sam patent. Podejrzyj i zrób sobie. Nie będziesz musiał...
jak wiesz co sie popsuło to mi napisz będę bardzo wdzięczny w garażu mam taki mały prostokątny regulator od malucha chyba bo był przy alternatorze są tam dwa kable żółty i zielony może jak bym to podpioł podod alternator to by mniejsze napięcie dawał i wyrównywał?????????? sam nie wiem pomocy!!
Zawsze wsadzam od malucha,w polonezie przecież też jest zastosowany.
Jak sprawdzić alternator nie zakładając go? Chodzi o alternator z malucha. Czy jak podłącze miernik do wyjścia kabla od ładowania,który nie jest podłączony do akumulator(alternator założony w silniku)-to jakie napięcie powinien wskazywać? Ps. Jak go podłączyć B+ do akumulatora na + i w sumie tyle? Dodam tyle że alternator był długo nie używany.styki...
W samochodach osobowych napięcie wynosi 12V.Akumulator jest ładowany dzięki alternatorowi lub prądnicy(obecnie nie stosowana poza starymi maluchami),napędzanemu poprzez pasek klinowy podczas pracy silnika.Napięcie w sprawnym samochodzie mierzone na klemach powinno max. wynosić 14,5V.Minus akumulatora jest na karoserii auta.
Na alternatorze w maluchu jest sruba do ktorej jest podpiety grubszy kabel. maluch ma problemy z ładowaniem. miernik na stykach akumulatora nie pokazuje zmian napiecia przu wchodzeniu na obroty.kontrolka lekko sie zazy. na wyłaczonym silniku na srubie alternatora nie ma zadnego napiecia. a po właczeniu silnika jest tam okolo 14v-15v. na szczotkotrzymaczu...
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
3. Prosze o zwrocenie uwagi na inne problemy zwiazane z takim projektem. Milo widziane schematy i zdjecia. 3. Prosze o zwrocenie uwagi na inne problemy zwiazane z takim projektem. Milo widziane schematy i zdjecia. Jeśli to ma być mini elektrownia służąca do ładowania małych akumulatorów oraz zasilania ledów to jako śmigło bardzo dobrze się spisze standardowe...
Dokladnie, koncowka 30 na regulatorze jest plusem. To ze pradnica dzialala przez dwadziescia lat nie oznacza ze dalej jest dobra, sposob sprawdzony w 9 na 10 przypadkow, pod warunkiem ze stan techniczny pradnicy jest zadowalajacy. Pozdrowka PS. malucha "molestowalem" 14 lat, a "patent" ktory opisalem, sprzedal mi stary macher od samochodow
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v na innym regulatorze to samo, wzbudza sie na bardzo...
adamekamator zrób prosty test - odłącz kabel od tej kontrolki (może być przy alternatorze) i zobaczysz że ładowanie będzie takie samo nadal. Wiem na pewno że to tak działa bo jeździłem tak wiele lat bo mi się nie chciało naprawić tej wsuwki do alternatora i przewód wisiał zaizolowany obok. PS. A co do wzbudzania to alternator jest zespolony z regulatorem...
:arrow: Ozzman: jak to mówią "sie je sie wie" - mam maluszka i podobny problem z nim to się trochę zaineresowałem alternatorami, zasięgnąłem literatury itp. Wszystkiego niestety nie wiem. :arrow: WoŹnY: oczywiście, że możesz zrobić sobie mini elektrownię wiatrową, choć efejty nie będą zatrwarzające, a poza tym to alternator jest takim wrednym urządzeniem,...
Akumulator nie może byż taki żeby się zmieścił do auta bo kazde auto musi mieć akumulator o odpowiedniej pojemności.Wynika to z tego że jeśli kupimy akumulator o większej pojemności do naszego auta to będzie on zawsze niedoladowany gdyż alternator nie da rady go doładować w pełni. tym bardziej teraz gdy zbliża sie zima i mrozy. - proszę nie przepisywać...
1. Na alternatorze od malucha jest zamontowany regler, on zapewnia, żeby akumulator był ładowany właściwym napięciem. Sprawdź, czy regler jest, jak nie - to za butelkę piwa dostaniesz na "szrocie". 2. Aby alternator dawał 350W trzeba go dość dobrze kręcić, jakieś 3000 obr/min, wiatrak bezpośrednio tyle nie da, potrzebna jest przekładnia. Tu masz charakterystyki...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
Witam posiadam Poloneza Caro. Niedawno stwierdziłem że w czasie jazdy mam za słabe ładowanie. Na wolnych obrotach, w czasie postoju voltomierz wskazywał ok12,5V. Wyciągnałem alternator i odkręciłam od niego regulator napięcia. Jest to ten sam który jest w Maluchach więc przykręciłem go do Malycha i okazało się że jest niesprawny, bo w Maluchu też spadło...
witam. Mój problem ma sie następująco. Posiadam ciągnik S-18, lecz nie ma w nim alternatora(kiedyś był, lecz co sie z nim stało to nie wiem). Przymierzam sie właśnie zrobić "ładowanie". Moje pytanie jest takie jaki alternator założyć do "esa", bo każdy wie ze esy maja swoja charakterystyczna wolna prace silnika(chodzi mi o obroty). Czy wystarczy alter....
Jeżeli nic się nie zmieniło w maluchach przez ostatnie 15 lat ( a nie sądzę) to: Na początek sprawdź szczotki w aternatorze. Rozrusznik jest podłaczony bezpośrednio do akumulatora grubym przewodem ( 10-16mm2) Ten gruby na alternatorze to odejście calego odbioru instalacji. Czy masz alternator z wewnętrznym regulatorem czy taka puszkę na zewnatrz ( po...
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
a sam alternator jest sprawny? szczotki, mostek? inne elementy na płytce są dobre? Może podstaw regulator np. od malucha chyba że dla własnej satysfakcji chcesz ten naprawić
W caro plus jest jeden typ-Elmot 70A. Masz uszkodzony regulator, kup RTT119 (Magneti Marelli), nie baw się w podróbki. Jak masz chęć to podłożysz maluchowski, trzeba rozwiercić nity rurkowe, zdjąć oryginalny ze szczotkotrzymacza i założyć w to miejsce od malucha.
Na temat zarzącej kontrolki ładowania w 126p napisano na tym forum już wiele. Skorzystaj z wyszukiwarki,bo po to ona jest.
Witam wszystkich ! Mam taki problem. Posiadam napęd PPG na którym latam z silnikiem MZ 250, który jest maksymalnie odchudzony dla zmniejszenia swojej wagi http://obrazki.elektroda.pl/5378322100_1... Napęd posiada akumulator ( motorowy 12 V )ale nie ma alternatora. Przyszedł okres na przeróbki ustrojstwa, więc będzie zamontowany rozrusznik...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Wyjmowanie alternatora z malucha - Horror! A miernik ustawiony na AC przy pomiarze napięcia stałego nie musi wcale wskazać 2xDC. Jeżeli masz dobre napięcie ładowania nie baw sie z diodami.
balonik wróć do szkoły. Im większa bateria tym mniejszy opór , tym większy prąd ładowania i spadające napięcie . Jak będziesz to powiększał w niesończoność to będziesz miał coraz bliżej do obciążenia którego alternator nie wytrzyma . Napisałeś "Alternator ma uzupełnić energię zużytą na rozruch silnika i zasilić instalację" ,a akumulator naładuje się...
Czyli co mam podac na IG? Z plusa akumulatora po stacyjce na IG? A i jeszcze jedno pytanie: do kontrolki ładowania włożyłem żarówke z postojówki od malucha, nie za mocna?(4w)
Silnik malucha wyraźnie szybciej się wkręcał na jedynce na obroty bez paska alternatora. W autach 100KM+ nie robi to wielkiej różnicy. A ciężarówki to już wogóle. Nowoczesne układy sprawdzają stan aku na bieżąco i uruchamiają ładowanie ma różnym poziomie. To producenci samochodów też.musieli pokomplikować.
Koledzy. Mam pytanie. Kupiłem silnik 1ca90 Andorii 10 km wyposażony w alternator A124F-14v-44/53A i nie wiem od czego ale przypuszczam, że jest oryginalny, bo silnik jest nówka z 1988r. nie używany i rozrusznik od malucha jeszcze na linkę. Widać, że wszystko jest nowe. Chciałbym podłączyć akumulator bo jak jest zimny to nie mogę go odpalić na korbę....
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
Witam! Mam taki problem.... próbuje zrobić pojazd napędzany siłą ludzkich mięśni. chce do tego użyć alternatora z malucha, regulatora napięcia, akumulatora i rozrusznika z malucha. całość ma być ładowana kołem napędzonym korbą. potrzebuje wiedzieć jakie muszę stworzyć minimalne obroty i czy są jakieś szczegóły i rzeczy o których powinienem wiedzieć??...
w przypadku alternatora z malucha - nie!!, tam byl przewidziany aku 32 Ah lub 36 Ah, dla wiekszych akumulatorow jest za slaby!
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
jak się jeździ raz na tydzień albo i rzadziej to po prostu zdejmuj klemę po przyjeździe i tyle. Jak akumulator uszkodzony to zdechnie mimo odłączonej klemy - tak najłatwiej sprawdzić samorozładowanie akumulatora. Berlingo to duży samochód, występujący ze sporymi dizlami 1.9 więc tam jest przystosowane miejsce na duży akumulator, można kupić 75Ah albo...
Jedyne co sprawdziłem to żarówkę 12v pod rozrusznik niestety nie zaświeciła się. Sklepowy miernik na 3 diody pokazywał 'half-charged' na akumulatorze. Oddałem malucha do mechanika - nie chce mi się bawić w wkręcanie tego i nawożenie. Dzięki za pomoc.
>Maluch ma za duże koło pasowe na alternatorze. Jego wielkość jest >prawie taka sama jak wielkość koła na silniku. W normalnych >samochodach koło na alternatorze jest min 2 razy mniejsze co daje 2 >razy wieksze obroty na biegu jałowym. W maluchu zrobili >prawdopodobnie tak żeby się dmuchawa nie rozpadła przy >maksymalnych obrotach ( gdzieś o tym czytałem...
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Trafił mi się podobny przypadek.Właściciel malucha 3 razy rozbierał alternator i za każdym razem powtórka z rozrywki,ładowania prawie niema i jażąca się kontrolka ładowania. Zmiłowałem się nad bliżnim i po ponownym wymontowaniu alternatora i jego demontażu stwierdziłem miernikiem że nieznacznie przesunęły się blachy stojana uszkadzając jego uzwojenie...
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Wlasnie wyjąłem szczotki, ale wyglądały ok.. Poskręcałem wszystko do kupy i nagle zaczęło działać.. Kontrolka swieci, gasnie na wlaczonym silniku, a na zaciskach akumulatora jest 14,3 V przy wlaczonym silniku. Ciekawe, na jak długo.. Maluch to dziwne auto :)
maluch A-grupa... Nie ma radia, nie ma alarmu... Napiecie ladowania (przy samym alternatorze) wynosi kolo 16V a do aku dochodzi 14.5 czyli chyba prawidlowo... Sprawdzalem juz wszystko od strony mechanicznej a na elektryce sie nie znam... Czy moze to byc jakies zwarcie?
Do tego alternatora nie dostaniesz regulatora /stary typ magneti marelli/, ale z powodzeniem może być z malucha tylko dobrze połączyć z szczotkotrzymaczem i sprawdzić czy obie szczotki są na szczotkotrzymaczu odizolowane od masy.P
nigdzie nie ma winy - maluchy tak po prostu mają chyba jedyne wyjście to podkręcić troszką obroty jak było pisane wcześniej
maluch ładowanie ładowanie maluch alternator maluch
tworzyć instalka honda civic termostat blaupunkt pobór prądu
renault scenic radio instrukcja moduł komfort termet
Pastylka drzwi wejściowych nie działa - co sprawdzić? Czyszczenie pampersa w Canon Pixma MG4250: krok po kroku