Mnie się udawało przez kanał ssący- po zdjęciu rury ssącej. Ale można sie pobawić i rozkręcać całą obudowę. A że tak zapytam. Po co chcesz go wyjąć?
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
To wszystko co mam na temat tego IM209. Ale jest pewien paradoks-nigdy tam nie wstawiam regulatorów jak w oryginale,bo są -drogie -awaryjne Ja tak po prostu zakladam regulator od alternatora malucha i chodzi aż miło.Zrobiłem tego w ten spsób hohoho,i nie bylo reklamacji.:)
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Zastosowanie w tym alternatorze regulatora od "malucha" powinno być możliwe, tylko daj jakąś fotkę przy zdjętym regulatorze.
Nie wiemy jakie funkcje regulatora chciałbyś wykorzystać i w jakim prostowniku. A nawet nie wiemy jaki regulator masz na myśli. Istnieje możliwość wykorzystania regulatora alternatora jako ogranicznika/wyłącznika ładowania. Oczywiście do sterowania przekaźnikiem. Tylko, że podobny skutek można uzyskać pewno taniej i bardziej estetycznymi innymi drogami.
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Witam. Teraz nie pamiętam dokładnie jakie przeróbki były ale widziałem kiedyś jak kumpel adaptował do malucha alternator z poloneza. I to działa.
Alternator z malucha będzie stosunkowo ciężko umocować i regulować ze względu na stałą stopę i też nie posiada on własnego chłodzenia.Ma też duże koło pasowe, które wymagać będzie jeszcze większego na silniku.
no tak tylko ze ten alternator przy oryginalnym dzialaniu daje do 36A i prawdopodobnie przy takim pradzie dzialalby dobrze jako silnik wiec wnioskuje ze mozna jeszcze sporo zwiekszyc strumien ale trudniej jest sterowac ogromnymi pradami i niskimi napieciami niz srednimi pradami i troche wyzszymi napieciami sa wtedy mniejsze straty na elementach przelaczajacych...
To daj sobie spokój, kup lepiej diody made in CCCP 100 - 200A, to po pierwsze, po drugie to mało prawdopodobne żeby udało Ci się zespawać aluminium elektrodą otuloną, bez osłony gazowej, a po trzecie to aluminium spawa sie prądem przemiennym chyba ?. Diody "alternatorowe" wytrzymują bezproblemowo 20A prądu, zakładając dobre chłodzenie, w praktyce szczytowo...
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
powodzenia!
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
obecnie posiadam silnik z wycieraczek 12V 50W hula niezle! ale korci mnie na zmiane cos wiekszego ! chodzi mi o eltenator np z malucha tylko nie wiem jak mam sie do tego zabrac? jesli opanowaliscie ten patent to prosil bym o jakis cynk piszcie na moja poczte (mariuszs(at)buziaczek.pl) Z GÓRY DZIEKI !!!
Radzę jeszcze skrzynię biegów z żuka i pompę olejową ze stara. A zastanowiłeś się, gdzie wetkniesz ten alternator, skoro jest on wielkości połowy silnika? A nad stratą mocy sam się zastanów. Bo te waty na alternatorze to nie biorą się znikąd...
Powtarzam-szczotki te same co w alternatorze malucha,przekrój poprzeczny 4x7mm.
Szukajka nie boli. Popatrz, co udało się znaleźć w ciągu 7 sekund: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic80...
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Moim zdaniem to ktoras z diod w prostowniku.Poprostu dzialaja tylko dwie fazy alternatora.
Ja tylko nieśmiało przypomną, że próby skonstruowania perpetum mobile są z góry skazane na niepowodzenie. Przenoszę do bardziej odpowiedniego działu.
No w sumie to masz rację z tym alternatorem od malucha. A taki alternator od malucha jest w stanie naładować dobrze akumulator?
Witam Panowie, mam problem. Ostatnio po długim czasie nie odpalania maluszka zobaczyłem przepalone kable od alternatora ( te zielone na zdjęciu) http://obrazki.elektroda.net/85_12759451... Powiedzcie mi co może być przyczyną i w jaki sposób to naprawić, ew. gdzie dostanę takie kable. Pozdrawiam :( Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Jak akumulator 45 Ah można dać alternator od malucha z przykręconym regulatorem do obudowy. Wydaje się prostsze jak tylko jest miejsce.
Chciałbym uzyskać możliwość poruszania zarówno stojanem jak i wirnikiem w alternatorze np. od malucha (niekoniecznie). Koncepcja jest taka jak na rysunku. Moje pytanie brzmi - jak przerobić taki alternator stosunkowo prosto i jakie będą tego konsekwencje? http://obrazki.elektroda.pl/2177970800_1...
Może tylko zderzaki zmienione na Karwowskiego? Podaj więcej danych. W silniku czasem konieczna była wymiana dmuchawy i przy okazji zmieniano na alternator. Swoją drogą w czym to przeszkadza? Maluch z prądnicą i koniecznością jazdy na światłach to pomyłka.
A ile można wyciągnąć mocy z alternatora malucha ?
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Ale ty chcesz zrobić regulator (P)roporcjonalny więc po co ci odpowiedż impulsowa, a w ogule to jaki ten agregat bo alternator maluch to za mało , heheh. I jakim napięciem wzbudzenia chcesz manipulować?
Elektroniczny przykręcony do obudowy alternatora, w starych maluchach z prądnicą były mechaniczne.
Czemu uważacie że generator prądu byłby bardzo słaby? Zobaczcie ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=oa_QNO9o_... Czy przy tych obrotach dynamo rowerowe nie zasiliło by żarówki 6V 5-10W? A przy większej pojemności można już by pomyśleć o czymś większym (np. alternator od malucha i dalej żarówka 12V 50W lub nawet więcej). Mam mały cz-b TV który...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
No ale to Wy napisaliście, że autor ma alternator od malucha :) Jestem na etapie budowy agregatu prądotwórczego z silnika od kosy spalinowej i alternatora z ciężarówki
Skoro tak piszecie to tak zrobię, jakieś dodatkowe wzmocnienia zrobię. Odnośnie użytych zębatek nie jestem w 100% pewien ale najprawdopodobniej duża zębatka jest z koła zamachowego z malucha, a ta mała z alternatora z malucha. Mała zębatka jest przyspawana bezpośrednio do wałka. Jak juz całość zamontuję i ustawię zakres pracy wschód zachód to jako zabezpieczenie,...
Z jaką maksymalną mocą może ładować alternator w maluchu?
Jednak jedna dioda odwala :/ Da sie przełożyć alternatora od malucha ? :P
Przepraszam zrozumiałem że mam zadoptować alternator od malucha a nie regulator. Dziękuję za Pomoc poczytam jak ów opcję przerobic na późniejsze walki z alternatorem.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
no napewno to nie maluch z rachitycznym alternatorem 34-ro amperowym. Większośc modeli ma alternator od 45A wzwyż,no chyba że to stara skoda 105 z archaicznym 35-cio amperowcem. Prosze zwrócic uwagę że polonez miał alt 42A,zaś akumulator był montowany o pojemności 60Ah,i nic niepokojącego się nie działo. Wnioski nasuwają sie same.
Jaki to alternator. Z wbudowanym regulatorem, z regulatorem takim jak w maluchu czy z regulatorem osobnym ijedna szczotka podpieta do masy?? W poscienad twoim jest link do zdjec. Na jednymz nich jet przedstawiony prosty opis ja zaadoptowc co takiego alternatora regulator od malucha. Alternator pracuje przy polaryzacji z MASA NA OBUDOWIE!! Musisz miec...
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie. W starszych maluchach, przynajmniej w tych, którymi kiedyś jeździłem, nie było alternatora tylko prądnica.
najwyrażniej nie doładowywuje ci akumulatora napiecie na klemach powinno byc okolo 14,2 V a ta usterka moze byc spowodowana albo uszkodzeniem diody w alternatorze albo masz uszkodzony regulator napiecia... A na dłuższe trasy maluchem to najlepiej miec komplet kluczy :) i z takich rzeczy ktore czesto siadały w maluchach a całkowicie uniemożliwiały jazdę...
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Witam Szukałem w szukajce i na google, ale nie znalazłem sadysfakcjonującej mnie odpowiedzi, mianowicie jakiej grubości ma byc kabel łączący alternator od malucha z akumulatorem? (bezpośrednio, z pominięciem rozrusznika)? Czytałem też że na forach piszą ze powinien być bezpiecznik w szeregu, czy to prawda? Rozchodzi się o instalkę w samie :) Pozdrawiam
Pytanie, jaka może być wydajność prądowa tego alternatora względem tych najniższych obrotów. Na jakich obrotach powinien pracować ten alternator. Proszę się podzielić materiałami gdyż w internecie jest ich coraz mniej. Alternator ten do poprawnej pracy potrzebuje minimum 1200obr. Mam na myśli alternator z malucha. Zamontuj na alternatorze koło pasowe...
Nic nie pokutuje i nic sie nie pali jak jest dobrane z głową. Prąd zwaciowy trafa jest ok 120A a diody wytrzymują 25A więc gdzie tu myślenie. Tam wystarczy prostownik alternatora Polonez Maluch DF można sobie zwierać dopuki nie zapali sie ogniem a diody wytrzymają.
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Witam. Jestem tutaj nowy i za jakieś błędy przepraszam. Proszę, aby mnie pouczać 1Czy można przewinąć alternator tak, aby dawał 12v ale przy mniejszym momencie obrotowym??(alternator od malucha miałby za zadanie ładować akumulator 12v 45A) 2Chciałbym zrobić coś takiego jak na foto i odlać coś podobnego z włókna szklanego i żywicy (aby było lekkie) dało...
Witam serdecznie. Mam problem z podłączeniem alternatora od malucha do akumulatora. Jak go podłączyć? Jest on razem z regulatorem napięcia. Które kable do których. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Regulator napięcia w alternatorze malucha. Dodano po 1 Nie nie łączy, tylko jest uszkodzony i wymaga wymiany! skoro na postoju jest OK, a podczas jazdy wariuje to znaczy ze coś w nim nie łączy. Można naprawić lub wymienić.
mam alternator muj maluch to rocznik 99 i naszczęscie juz byly alternatory
Nic się nie stało,daj regulator stosowany do 9-cio diodowego,lub zamontuj inny szczotkotrzymacz by zastosować regulator na alternatorze ten z Malucha.
Mam pytanie... chcialem zalozyc regulator alternatora od malucha do innego alternatora z powodu nie dostepnosci orginalnego regulatora w normalnej cenie... czy ktos wie jakie oznaczenia maja zielony i zolty przewod wychodzacy z maluchowskiego regulatora ?
w przypadku alternatora z malucha - nie!!, tam byl przewidziany aku 32 Ah lub 36 Ah, dla wiekszych akumulatorow jest za slaby!
Przed zamknięciem tematu chciałem podzielić się rozwiązanym problemem. Przyczyną braku działania rozrusznika,był rozrusznik. Wymiany nie pomogły fachowcy też. Dopiera pomogła wymiana rozrusznika u elektryka w okolicach Wiatracznej w Warszawie. Do którego kiedyś zawoziłem rozruszniki prądnice i alternatory od malucha,fiata,poloneza. Za naprawę zaplaciłem...
TAK jak w temacie mam okazje kupić malucha 93 rok z alternatorem :) I mam pytanie czy w takim maluchu z powodzeniem moge zamontowac sprzet z tematu ? Czy maluch bedzie wydajny prądowo?
Alternator od malucha to żaden problem, nie ma żadnego problemu z mocowaniem, w maluchu był stały rozstaw kół pasowych i to było ograniczenie, Miałem alternator Łada i ładował nie tylko na światła ale też na rozrusznik. Samą długą osią się nie przejmuj, zrób osłonę bo może się przydać do pompy hydrauliki lub serwa. Koła fi 24/4 cm.
Takie zachowanie alternatora w maluchach to norma. Sprawdź napięcie ładowania, jeżeli jest ok to nie ma się czym martwić.
w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze. Wtedy częściej w ogóle nie zapalała się kontrolka.
Witam Regulator z Malucha powinieneś zdobyć.Jeżeli to masz oryginalny alternator do 30-tki ,to taki może być ,lub z Skody Faworit ,Felicji też mogą być tak jak koledzy wcześniej pisali.Też w sklepie rolniczym powinieneś też zdobyć.
Kolego nie bardzo się zgodzę z tym co twierdzisz, gdyż nie wiemy co to za maluch i czy ma alternator. Maluchy miały akumulatory chyba o poj. 34 Ah, a więc przy prądnicy akumulator 45 Ah nie zostanie naładowany. Ponadto przy obowiązkowej jeździe w dzień na światłach i z uwagi na okres zimowy - akumulator byłby ciągle niedoładowany. Także z uwagi na gabaryty...
witam czy ktoś wie jakie parametry mają diody prądowe w alternatorze (polonez maluch) mają one oznaczenie D204 20 i D104 20. dziekuje za pomoc
:arrow: Ozzman: jak to mówią "sie je sie wie" - mam maluszka i podobny problem z nim to się trochę zaineresowałem alternatorami, zasięgnąłem literatury itp. Wszystkiego niestety nie wiem. :arrow: WoŹnY: oczywiście, że możesz zrobić sobie mini elektrownię wiatrową, choć efejty nie będą zatrwarzające, a poza tym to alternator jest takim wrednym urządzeniem,...
:sebol_jazda - zasada jest prosta: NIE ZNAM SIĘ - NIE WYPOWIADAM SIĘ I MILCZĘ! NIE ZAŚMIECAM FORUM! Alternator od malucha ma izolowane obie szczotki od masy. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma?
Witam posiadam malucha 126p ale mam problem maluch mi się popsuł jakieś 2 miesiące temu jak jeździłem bez paska od alternatora malucha zagrzałem i zaczął chodzić na jednym garze normalnie odpalał wszytko chodziło tylko wiadomo był słaby i malucha tak stał z miesiąc ale teraz zacząłem go naprawiać maluch nie miał na dwóch przewodach iskry ale pogrzebałem...
https://www.google.pl/search?q=schemat+a...
Bardzo mi przykro, ale nie mogę ci nic więcej wytłumaczyć. Wynika to z tego, że w ostatnim czasie mam niechęć do dyskusji z teoretykami. Po prostu nie przepadam za ludźmi, który mają wiedzę tylko z książek i lichych publikacji. Zupełnie nie rozumiem czemu dałeś mi charakterystykę alternatora do malucha.
Wyjmowanie alternatora z malucha - Horror! A miernik ustawiony na AC przy pomiarze napięcia stałego nie musi wcale wskazać 2xDC. Jeżeli masz dobre napięcie ładowania nie baw sie z diodami.
A to poważny problem bo alternator z Malucha ma prawie 800 W i jest 5 razy lżejszy.Ja miedzi nie żałuję.Dałem 10 x wiecej jak w Alternatorze. Pozdrawiam
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Kiedyś miałem taką starą książkę coś typu zrób to sam, był tam opisany gokart napędznay prądnicą (nie alternatorem) z malucha. Czy możliwe jest aby taka stara prądnica działała jako silnik ??
Po co ci takie kombinacje z tym amperomieżem to ja bym nie był pewien czy wszystko przeżyje. A amperomież trzeba dobrać do alternatora np. do malucha wystarczy 40A. A ty w czym chcesz to mierzyć??
Dzieki za pomoc. Juz wymieniłem. Za 2 diody zapłaciłem 9zł ;) Takie same są w alternatorze z malucha, a pewnie w innych polskich i sowieckich też. Wbiłem je młotkiem, bo ciężko wchodziły, takze sądze że stykać będa dobrze.
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
viper555 co to tych alternatorów to np. w maluchach w rallycrosie alternator był często wydłubany i zostawała tylko ośka ,żeby wentylator miał się na czym obracać.Ale to offtop.Co to wpływu alternatora na zapłon to wg. mnie to nie ma związku.
koszty beda minimalne. Silnik od malucha + alternator od Stara ;D żart Czekamy więc na opis w DIY Konstrukcje
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Patent sprawdzil sie doskonale podczas wyprawy jednak mam z nim problem. Podczas pracy w trybie ladowania akumulatora napiecie ladowania oscylowalo wokol 14,7V na wolnych obrotach i 14,4-14,5 w czasie jazdy, wymienilem regulator na inny i teraz napiecie nie spada ponizej 14,8-14,7V niezaleznie czy silnik pracuje na wolnych obrotach czy w czasie jazdy....
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Nie dociera, że kontrolka się żarzy ? Taka wada malucha.
Jest z 88r więc jest w nim jeszcze prądnica. Jesteś pewnien? Alternatory w Maluchach to zdaje się gdzie pod koniec 70 lat sie pojawiły, a na pewno nie było już prądnic po modernizacji w 83r.
Próbowałem alternator z malucha F-126 silnik elektryczny 250W napędzał alternator . Napięcie płynęło z alternatora po wcześniejszym wzbudzeniu alternatora . Alternator dawał napięcie żarówka świeciła inny akumulator np mogłem podładować :D ale to nie ekonomiczne bo prostownik mniej Energi weżnie niż zastosowany silnik :| 220v -250W . Potraktowałem to...
Tak cena naprawy alternatora jest niższa niż malucha 126p . ''Ale''' jedno jest-- maluch musi być w miarę młody. :) Gorsze w tym aucie jest jedynie wymiana termostatu :)
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
alternator np. od malucha zaczyna ładować od 700 obr/min tak że przekładnia musi być obowiązkowo,poczytaj cz,1 budowa elektrowni wiatrowej 128,130,144 na dobry początek , powodzenia i wytrwałości.
A jakby już nic nie pomogło, to mam stos (tak z kilkanascie sztuk alternatorów do malucha i kilka innych w przeróżnym stanie - brud, szczotki, łożyska - ale sprawnych). Oddam za niewielkie piniążki.
To LS, patrz co masz na styku S, i jak jest zgodnie to wymieniaj regulator i mała uwaga- nie trzeba oryginału za parędziesiąt zeta a wystarczy regulator od malucha, Jezpol najlepiej. I to śmiga.
hyhy.. to znaczy nie mam zamiaru tworzyc autka ktore pofrunie 150 km, chodzi mi tylko zeby dalo rade przejechac 4, co do ladowania to jezeli skolowalbym wieksza pradnice to moze przy podlaczeniu alternatora od malucha (zalozmy) nie byloby za duzych strat w mocy?
FIAT 126P Maluch kupię regulator napięcia do alternatora! - tanio magitom(at)neostrada.pl Pozdr Nie używaj dużych liter.
Gdyby był + na masie, to diody już w momencie podłączenia do akumulatora poszłyby z dymem. Być może łożyska (nasmarować, a najlepiej wymienić) lub któryś akumulator ma przywartą jedną celę, albo były bardzo niedoładowane i teraz nadrabiają straty ;-), a alternator z malucha nie jest specjalnie wydajny więc się grzeje. Pomijam oczywiście możliwość, że...
Oczywiście że nie daje . Dodano po 4 Oczywiście że zgaszona kontrolka o niczym nie świadczy.Jeżeli jest to alternator z Malucha,to łatwo sprawdzić napięcie na poszczególnych fazach stojana.Należy zrobić pomiar napięcia na B+ jak również na D+,wówczas można wyciągnąć jakieś wnioski.
jak wczesniej wspomnialem jestem laikiem... wiec jak to jest gdy zastosuje np alternator od malucha to tez potrzebny jest ten regulator ladowania ? czy mozecie mi to jakos zobrazowac? jakie urzaczenia sa potrzebne i jak to polaczyc ?
maluch alternator maluch ładowanie alternator podłączyć alternator maluch schemat
cisco access pointa podświetlenie licznik skoda czujnik biegu wstecznego
Domofon Commax zawiesza się - przyczyny i rozwiązania Symetria grzejnika drabinkowego Gorgiel: co warto wiedzieć?