Czy ten silnik ma MAP-sensor ? Może być problem z emulatorem wtrysków.
Obejżałem te parametry i czasy wtrysku i jest coś nie tak bo prędkość obrotowa silnika wzrosła 10% a czasy wtrysku 400% coś nie teges z mapą wtrysku
Jak dla mnie, tak na logikę to będzie słabszy - brak czujnika wałka, to brak rozróżnienia fazy rozrządu cylindra - czyli nici z wtrysku sekwencyjnego. Czyli raczej inna mapa.
Odepnij gaz z bezpiecznika przy akumulatorze. Zdejmij klemę z aku i zresetuj sterownik benzynowy silnika. Podłącz klemę - bezpiecznika z LPG nie wkładaj - niech se wczyta mapy referencyjne i zrób adaptację przepustnicy. Tak jakby silnik wcale gazu nie miał. I zobacz czy coś się zmieniło. Nie doczytałem czy to zrobiłeś a to dość istotne bo jeżeli ECU...
Wystrój na czasy wtrysku i będziesz szczęśliwy. Sterownik bez czujnika MAP - będą kłopoty ale do opanowania.
A tak przy okazji, w której kości są mapy ? I czy tylko mapy tam są ?
Też miałem Opla lecz Omegę. Jaka to centralka gazu? Stag? A z mapami wtrysków było coś ostatnio robione?
witaj. stukają wtryski a nie zawory. podmień map sensor
Szczelność podstawy wtrysku, szlaufika do MAP-a.
Wszystko wskazuje na rozjechane mapy wtrysku. Przejedź ze 100 km na benzynie a później jedź do gazownika na powtórne ustawienie mapy gazowej.
Trudny tamat na klatę wziąłeś. Wtrysk Denso mało kto ogarnia. W Boschu by się zrobiło mapę dawki i by palił. Wtryski poszły na swoje miejsce?
Siemens, VDO, Continental 5WK9620Z
Szybciej zuzyc mozliwe , zepsuc malo mozliwe, wiecej palic raczej tak bo mapa wtrysku jest zrobiona zeby dzialal :-) Ale wiecej jezdzisz pewnie na gazie a na benzynie sporadycznie wiec nie ma sensu ruszac jezeli lampka silnika nie razi w oczy :-)
Takowego przewodu strikte nie ma gdyż masa jest realizowana poprzez instalację elektryczną z czym Ople mają problem, dlatego indywidualnie się takowy przewód lub dwa dokłada (silnik -karoseria) . Po prostu znajdujesz odpowiedni punkt mocowania np. ucho do podnoszenia sinika lub inny z śrubą M6,M8 dajesz podkładkę okuty przewód lub gotową plecionkę rodem...
Witam, Jeśli masz wszystko dobrze od strony gazu (emulator, przekaźnik ect.) tak się składa, że masz uszkodzony MAP. Najprawdopodobniej wskazuje dość niską wartość podciśnienia i nie podaje wtrysk paliwa. Podstaw MAP-a i będzie OK. Przerobiłem to w kilku Astrach. Pozdrawiam,
Auto ma gaz? Może mapa wtrysku się rozjechała, ewentualnie uszkodzony sterownik gazu , ominąć go i wtedy sprawdzic
Przy małych obciążeniach za bogato, przy pełnym za ubogo - załamanie krzywej może być efektem niewystarczającej wydajności reduktora. Podaj więcej szczegółów na temat instalacji - jaki reduktor, jakie wtryski, średnica dysz.
Mimo wszystko to jest normalna wymiana rozrządu. Kolega nie wyreguluje tym kąta wtrysku. Kąt wtrysku dobierany jest w zależności od obciążenia z mapy zapisanej w sterowniku. Mam wrażenie, ze autor tematu nie do końca wie co robi.
Protokół diagnostyczny tych sterowników może być wspólny, ale mapy wtrysku i zapłonu już raczej nie... jeśli jest ten sam typ sterownika, to wystarczy go przeprogramować, ale chyba i tak prościej wymienić. Komputery wtryskowo-zapłonowe (przynajmniej z tego okresu) niczego nie "liczyły" pobierały tylko odpowiednie wartości z wprowadzonych do ich pamięci...
mozna tylko przy pomocy tego winolsa nie mozna zmienić map a tylko je podejrzeć ma wsady do AUDI OPEL FIAT VOLKSWAGEN NISSAN BMW
Kod silnika podaj na początek. Parametry najważniejsze typu obie sondy ,MAP, MAF, korekty, długo i krótkoterminowa, temp powietrza paliwa, czas wtrysku.
gaz sekwencja ? może mapa ecu benzynowego się rozjechała ? jaki czas wtrysku na zimnym?
Jeżeli bedzie mapa ustawiona na zbyt uboga mieszankę to będzie za wysoka temperatura i to może być przyczyną. Sprawdź skład mieszanki na analizatorze i ustawienie zapłonu czy nie jest za wczesny. Jeżeli komputer jest od auta z inna pojemnością silnika to mapa może być ustawiona na większe wtryski.
witam też mi się wydaje że może coś nie tak być z mapami ewentualnie pomylona kolejność na wtryskach sprawdzić kolejność na benzynowych i na gazowych oraz mapy i działanie poprawne sondy
Rozwalona mapa wtrysku PB. Jaki masz sterownik gazu? Jak wygląda mapa wtrysku gazu odczytana ze sterownika, jakie masz wtryskiwacze i jaki przebieg na LPG. Odłącz akumulator na 15 minut, podłącz, zapal, wyłącz gaz na amen przyciskiem zrób 100km powiedz co się dzieje. Wypadanie zapłonu świadczy o usterce wtrysku gazu. Pewnie Valdemary pod maska. Pozdrawiam
Chciałbym jednak zauważyć że problemy zaczynają się równierz przy jęździe.A odnośnie mapy to czy tylko przełączanie na benzynę da jakiś skutek, czy może jest jeszcze inny sposób. Czy mapę można jakoś ustawić?
Przy rozjechanych mapach lepiej będzie się sprawował na paliwie, na którym więcej się jeździ. Jeśli benzynę używasz tylko do odpalania a jeździ na niej dobrze to raczej nie to. Podejrzanym jest reduktor (za wysokie ciśnienie) oraz zużyte/zabrudzone wtryski.
Problemem jest zmieniona mapa wtrysku benzyny przez sterownik ECU. Aby się upewnić należy zakręcić butlę LPG, zresetować ECU silnik (odłączyć klemę na 12h) i pojeździć na SAMEJ benzynie. Jeśli problem ustanie to należy walczyć z LPG.
Jeżeli wcześniej miałeś źle wyregulowaną instalację gazową mogła rozwalić mapę benzyny (opel jest bardzo czuły na to). Więc pozostaje ci tylko jechać do serwisu opla na wgranie orginalnej mapy benzyny a następnie na pożądną regulację gazu.
Nie ma tam czujnika spalania stukowego, musiałeś źle kod odczytać, pozostałe błędy zostaną wygenerowane jeśli odłączysz czujnik/wtrysk. To co dmuchasz to pewnie MAP, ten co przepuszcza uszkodzony.
W moim aucie o tym silniku mam ustawione - fala prostokątna - bo tylko na tym nie wywala błędu... bo na obwodzie otartym błąd pojawia się po 2-3 km... może check mi się nie zapala ale tak jak mówi elektrit - rozjeżdża mi się mapa wtrysków i na benzynie jeździć raczej nie idzie..... ;)
Co do map sensorów, to najlepiej pójść na szrot i poszukać w oplach, renault czy polonezach. Każdy opel na jednopunktowym wtrysku(niektóre na wielopunktowy też, te na multecu) mają takowy. A kupi się taki za 20-30zł, bo wielu sprzedawców nie wie co to jest.
Niby tak, sondy wykluczam bo podmieniane na używki oraz na nowe i nadal ten sam efekt. Co do rozjechanych map to ok. ale najpierw chcę wykluczyć wszystko, nie mam na podmianę ecu wiec to zostawiam na sam koniec. Ja obstawiam uszkodzony wtrysk dlatego jak jest zimny nie przepala tej dawki paliwa i dlatego tak się dzieje, ale rozjechanych map nie wykluczam....
Podłączyłem przewody WN odpaliłem i jest niby lepiej. Jest tak że chodzi na wszystkie gary ale parkocze jakby iskra była nie w tym momencie co trzeba. Mam jeszcze pytanie czy po włączeniu zapłonu gdy listwa wtryskowa, masy od listwy i wszystkie czujniki były odłączone(silnik wyjęty) mogło stać sie coś z komputerem np: wykasowały sie mapy wtrysku?jest...
Ale gazownik będzie wiedział jakie ciśnienie ma ustawić i zrobi mapę do tego od nowa, lub poprawi. Nikt nie jest w stanie wywróżyć jakie masz tam wtryski.
Bardziej wydajne wtryski, mocniejsza pompa paliwa i nowa mapa zapłonu. Ale to tylko przypuszczenia, ponieważ tuning to nie moja działka.
chyba musisz więcej pojeździć na benzynie bo coś nie do końca ta mapa jest chyba cała :) Dodano po 1 a w ogole to bym ciśnieniem trochę zszedł na 1-1.05bara. robi się to śrubą na reduktorze. Wtedy mnożnik poleci do góry i będzie lepiej i dla wtrysków i w ogóle :)
co to jest bład map,i wjaki sposób zmierzyc czas wtrysku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Instalacja LPG mogła rozjechać mapy wtrysku PB,miałem tak w X14XE.Zdejmij kleme z akumulatora na ko15min i uruchom silnik jeśli będzie lepiej to masz przyczynę.
Service Programming System, programowanie sterowników on-line. Ty raczej chcesz zrobić reset wartości adaptacyjnych niż wgrać od nowa soft do sterownika. Wgranie nowego softu niekoniecznie pomoże. Skoryguj mieszankę gazem, powoli wracając do zerowych adaptacji, czasem trzeba zrobić kilkadziesiąt km, i pilnować, bo złapanie błędu mieszanki powoduje,...
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
to raczej bardziej od sterownika zalezy trzeba wgrac do flesha ecu odpowiedni wsad ze stuningowana mapa wtrysków ale jesli to DTL to trzeba pruc sterownik i wylutowac pamiec flash !
witam silnik C14NZ ma tylko 44 kW i zeby zwiekszyc moc trzeba założyc sprezarke ale do tego potrzeba sporo wiedzy i umiejetnosci zmiany wymagaja tłoki (odprezenie) głowica i wałek rozrządu jak i mapy wtrysku i zapłonu najlepiej sprawic sobie wiekszy motor w raz ze skrzynią biegów pozdro T
tak pompa zakodowana tzn Pin i mapa pod mój silnik innaczej bym go nie odpalił :P
Jak w każdym aucie zasilanym benzyną, olejem napędowym, gazem . No nie do końca, w niektórych nowszych samochodach benzynowy na marne szukać filtra paliwa bo go po prostu nie ma, jedyna filtracja to ta zapewniana przez sitko na pompie paliwa. Tu akurat jest pełnoprawny filtr paliwa i warto też go sprawdzić. Instalacja LPG raczej nie będzie tu miała...
Witam Mógłbym prosić o pomoc w zidentyfikowaniu map. Auto: Opel Vectra 2.0 DTI X20DTH Nr sterownika: 0281001874 EDC15M Mam pewne przypuszczenia, lecz nie jestem ich pewien: 398E0 - Driver wish (życzenie kierowcy) 3972E - Duration degrees (kat wtrysku) 3A33C - EGR 3B7EC - Turbo boost 3B6D0 - Boost limit Nic więcej nie rzuciło mi się w oczy. Gdyby ktoś...
Jak litrówka nie jedzie to w sumie jest jedna przyczyna, która tu została już opisana Zgadza się, jednak trzeba pamiętać, że po manewrach jakie tu kolega uskutecznia należy przeprowadzić reset mapy pamięci wtrysku i nierzadko zrobić adaptację. Jak kiedyś to olałem to samochód chodził nawet całkiem dobrze, ale palił jak smok:) Pozdrawiam!
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
Witam, podepnę się do tematu. Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Coś jest nie tak z podciśnieniem w kolektorze. Rozrząd sprawdzony, brak katalizatora, zapłon ustawiony na lampę 10 stopni.
Witam, mam problem identyczny jak na tym filmiku: watch?v=SFD7fgJRq8U (wklejcie tą część linka do nazwy strony youtube) Dzieje się tak tylko na benzynie, jechać jedzie ale robi to dosyć słabo, dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Na gazie jest to inny samochod, brak tej dziury i jest zrywny. Jakies pomysły co to może być? Świece kable i rozdzielacz...
Ktoś patrzał w takie parametry jak napięcie sondy lambda, temperatura silnika, czas wtrysku itp.? Ile auto spala benzyny? Czy są jakieś błędy w ECU? Jakie ciśnienie na reduktorze? Jak wygląda mapa benzyny a jak LPG? Dlaczego po wzbogaceniu mieszanki silnik pali tyle samo? - bo ECU zmniejszyło czas wtrysku?
Witam. Map sensor wymieniłem, czujnik Halla także. Czujnik Map sensor na KTS pokazuje 0 cały czas (czujnik jest dobry coś po drodze gubi sygnał). Problemem przerywania podczas przyspieszania były wtryski, zostały przeczyszczone, do paliwa dodałem dodatkowo specjalnego preparatu i auto jeździ już dobrze.
panowie na załączonych screenach widać ze macie lambda dużą w okolicach 4 Czy tak ma być bo u mnie też tak jest jak przełącze na benz spada do normalnych wartości, jak dam na gaz tez wędruje w okolice 4. Podłączałem się do ECU benz Opel Techem i przy pracy na gazie ma dobrą lambdę więc czemu w sofcie gazowym pokazuje około 4?
No tak jest brak mocy nawet na obroty pełne nie wchodzi. No przepływomierz służy do pomiaru ilości (wagi) czasami również temperatury powietrza. Jest to potrzebne do wyliczenia dawki wtrysku dla efektywnego spalania. W grupie VW jego brak powoduje przejście na sztywne dozowanie z mapy więc może mie mniejszy wpływ jego brak ale na pewno nie jest tak...
Lepiej troszkę podnieść ciśnienie na parowniku niż rozwiercać , bo Valtek-i nie będą wyrabiały. Jeśli czasy otwarcia wtrysków się nie zapętlają i silnik nie pracuje na ubogiej mieszance , to mogłoby tak zostać.
Mapa wtrysku się nie rozjedzie, bo mapy się nigdy nie zmieniają, są stałe. Zmieniają się tylko korekty map, krótko i długoterminowe,a na to pomoże ci nawet tutaj odłączenie akumulatora na parenaście minut. Sterownik przynajmniej na razie zostaw.
regenerowane ( tu podobno są założone po dwie podkładki pod wtryski że niby za głęboko wchodza,tego nie rozumiem) Bzdura jakaś. (elektronik który sprawdzał te mapę twierdzi że według niego zbyt późno włącza się turbina,Ale mechanik mówi że tak ma być) Kolejna Niech owy mechanik zajmie się naprawą przyczep do traktora. Podstawa to rzetelna diagnostyka....
Witam dotyczy to auta OPEL Zafira 2002r. 1.8 125kM benz/gaz problem głównie występuje jak temperatura spada na minus. Po odpaleniu autka wszystko chodzi równo ssanie spadają obroty zaczyna się jechać jak autko osiągnie temperaturę (chyba ustawione 35st) przeżuci się na gaz i zaczyna nierówno chodzić nie chodzi na wszystkie cylindry przełączając przyciskiem...
Z pracą sondy jest tak, że gdy ecu wykryje brak reakcji sondy powiedzmy przez 50 sekund, zostaje otwarta pętla regulacji sondy na desce wyskakuje błąd wtrysku i sonda nawet jak jest sprawna to sygnał może być na niej niezmienny bo ecu do czasu ponownego uruchomienia silnika nie bierze z niej sygnału do regulacji mieszanki tylko wrzuca mapy zastępcze....
Tak, istnieje możliwość wymiany samego silnika (słupka) na inny z tej samej rodziny silnikowej 1.3 CDTI, pod warunkiem że pozostawisz osprzęt (wtryski, pompę CR, turbo) oraz ECU. W przypadku silników o oznaczeniu A13FD, A13DTE i A13DTR – te modele są najbardziej kompatybilne, zarówno pod względem konstrukcji bloku silnika, jak i punktów montażowych....
Nie mapy wtryskowej, bo ona jest stała ale jej korekt. W tym aucie powinien wystarczyć emulator sondy lambda, on powinien zapobiec rozjeżdżaniu się adaptacji wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. Ale jakbyś znalazł trochę wolnej gotówki to rozważyłbym przeróbkę na instalację wtryskową.
Napisał że szczelność dolotu sprawdzana, a przepustnica nie otwiera się raczej 1/4 po odpaleniu. A nawet jak ,to nie ma możliwości całkowitego braku podciśnienia nie wspomnę już o hamulcach. Jak coś ciągnie to albo ze skrzyni korbowej, (to i korek by zasysało),Evap, oringi na wtryskach ,klapki wirowe,albo jak jest egr to też coś tam wpada. Tak czy tak...
Po screenie widzę że podpinałeś OPCOMa, podepnij jeszcze raz, wejdź w silnik, potem w funkcje dodatkowe/specjalne i zobacz czy jest coś takiego jak reset bloków uczących. Jeżeli tak, to zresetować wszystkie i zobaczyć co się dzieje. Jeżeli się poprawi, to znaczy że źle jest dobrana mapa wtrysku gazu, jeżeli nie - szukaj problemu gdzie indziej, a przy...
Możesz spróbować jeszcze dwóch rzeczy. Odłączyć aku, żeby zresetować sterownik silnika, może z jakiegoś powodu rozjeżdżają mu się mapy wtrysku. Spróbuj odłączyć przepływomierz co się będzie działo. Spotkałem się już, że z powodu temperatury potrafił wariować. Może warto sprawdzić odczyty czujnika temperatury w dolocie, od niego też w dużej mierze zależy...
Witam.Mam problem z astra G 1.4 2000r.Samochod stracil moc i zgasl.Teraz jest problem z uruchomieniem-zapala na sekunde i gasnie.Blad sterownika-P0105-MAP SENSOR.Sensor zostal wymieniony na inny,weze sprawdzone,kanal czysty i dalej wyskakuje to samo P0105.W momencie podania startera do gardzieli samochod zapala i chodzi przez chwile(przypuszczam problem...
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Witam kolegów mam problem lpg w Sintrze 22 98rok.Jadąc na gazie powyżej 90tki silnik zaczyna chodzić na 3 gary i gaz się wyławiacza a dioda od gazu szybko mruga . Po wyłączeniu całkiem gazu i jeździe na benzynie silnik zaczyna pracować normalnie na 4 gary.Po włączeniu gazu jakiś czas jedzie normalnie i znów to samo .Wymieniłem świece.przewody w/n filtry...
Muisz wykasować korekty i pojeździć na benzynie jeżeli twoim zdaniem wszystko jest ok jedź do gazownika niech ustawi Ci instalację pokaż mapy i ktoś mądry może na odległość coś Ci napisze. Na koniec sprawdź długość przewodow między wtryskiem A wkretka w kolektorze mają być równej długości wszystkie. . błąd pokazuje się bo jest źle ustawiona - była instalacja...
Witam, Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Ciśnienie sprężania I-11,5, II-10,5 III-13, IV-12,5 Na III cylindrze świeca czarna, reszta ładnie wypalona. Coś jest nie tak z podciśnieniem...
Moje auto moja spraw. Ależ ja wcale tego nie neguję.Choć mógłbym. Mapa wtrysku jest napisana pod konkretne temperatury.Jej obniżenie powoduje wzbogacanie mieszanki ,dodatkowo wszystko jest zaprojektowane na dobre spalnie w takiej właśnie temperaturze a nie innej,podnosisz więc emisję. Sprawa jest więc nie tylko Twoja i gdyby ktoś chciał się przyczepić...
Tak, VAG da radę, robi wszystkie smochody, podobno amerykanie nim testują wahadłowce. Po czysczeniu musisz zrobić Techem 2 reset mapy uczącej bloku IAC ( nie jak napisałem wcześniej BLM), i ustawić porzadanie jałowe. Ten szmelcowaty tech na PC tego nie zrobi, bo nie ma mozliwości użycia trybu "regulacje" lub "funkcje dodatkowe" Patent z naciąganiem...
Witam,prosze o podpowiedz jaki wybrac sprzet dodam ze nie mialem stycznosci z zadnym dotychczasowym sprzetem ktory jest na rynku gdyz dopiero co otworzylem warsztat.Mam pare kryteri ustalonych odnosnie sprzetu: 1.obsluga sterownikow benzynowych FIAT OPEL FORD RENAULT-najwiecej tych modeli jezdzi na benzyne i lpg 2.najwazniejsza funkcjonalnosc wybranego...
Hmmm tam jest reduktor Bigas RI 21 i chyba faktycznie jest sterowanie podciśnieniem, ale nie sądziłem, że może zaistnieć usterka tego typu w którym przepuszcza gaz przewodem sterującym. To jest bardzo dobry trop. Ponieważ szczelności wtrysków po czyszczeniu jestem pewien niemal w 100% myślałem już nad teorią w której MAP sensor i czujnik ciśnienia lpg...
Może ktoś będzie potrzebował... A więc tak po pierwsze, przed zakupem silnika do Vivaro, (Trafic i Primastar) do chyba 2009 roku, sprawdzić jaki siedzi w nim wałek, jeden czy 5 punktów (zębów) wystarczy wyjąć czujnik położenia wałka i luknąć do środka. Do 2009 powinien być jeden powyżej 2009, -5. Po drugie, jeżeli już kupiłeś ten "zły" silnik to masz...
Witam!!! Jeśli na LPG jest ok to świece nic nie pomogą. Jestem właścicielem Astry G z silnikiem X14XE , i mam podobny problem jak ty . Komputer silnika głupieje od instalacji LPG, a dokładnie enulacja sondy przestawia mapy wtrysku BP. Zdejmij kleme z akumulatora wieczoram i załóż rano ,uruchom silnik i niech się rozgrzeje na poistoju oczywiście na BP,pużniej...
Witam! Mam autko po wymianie pompy paliwa i wtrysku. Jest to wtrysk jednopunktowy w gazniczku. Kilent zatankowal jakies parszywe paliwo i pompa oraz wtrysk do wymiany. Wymienilem i nie chcial chodzic na dwa garki, na drugie dwa chodzil ale kulawo. Zbyt bogata mieszanka byla. Paliwo zmienione, przewody, swiece, kopulka z palcem. Paliwo swieze zalane....
wymieniłem sterownik. z tamtym juz było zle miał stałe błedy z egr i czujnika wału czasami jak i z przepływomierza, czesto wpadał w tryb awaryjny. teraz jest inaczej, błedów niema (tylko z katalizatora p0170) , jezdzi na benzynie bardzo dobrze, Został problem przy odpalaniu, szarpie, strzela nierówno pracuje dopóki sie nie rozgrzeje lub nie przełaczy...
ale paliwo przez prowadnice by było? idę sprawdzić jeszcze wtryski jak pylą może ten wtrysk chodzi itp ale leje? z tąd to paliwo które z nadmiaru tamtedy wypycha ? Dodano po 53 i sprawa ma się tak wyciągnąłem listwę wtryskową aby sprawdzić jak wtrysk podaje paliwo wyglądało następująco: po przekręceniu na zapłon 4ty wtrysk (podpinane kilka) cały czas...
Sekwencja,wtryski kenighi niebieskie. Mam już interfice,ale problem z jego ustawieniem,w wgraniu sterownika USB i programu z Elektrody VSI-idzie tylko włączyć i wył gaz z kompa,ale nie pokazuje map i ciśnień itd. Akumulator był juz wypinany
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
Zgadzam się z przedmówcą, c20xe to wielopunktowy wtrysk sekwencyjny benzyny, więc jedyną logiczną opcją jest instalacja wtrysku sekwencyjnego benzyny. Dobrą centralką sterującą jest popularny Stag-200 albo jego zmniejszona wersja przeznaczona do silników 4-cylindrowych - Stag-4. Jeżeli bardzo zależy Ci na osiągach, to dobrym wyborem jest Stag 300 w...
Masz tam MAP-sensor czy przepływomierz objętościowy z klapą spiętrzającą - może miałeś "strzał" gazu w kolektor dolotowy i klapa się teraz zaciera....-sprawdź czy chodzi luźno.... Stara instalacja gazowa? No to tak prawie wtrysk sobie a gaz sobie...jest pewnie tylko emulator wtryskiwaczy bo emuatora sondy λ pewnie ze względu na oszczędności nie...
Gaźnik nie, monowtrysk tak . Zamiast gaźnika jest wtryskiwacz, którym steruje komputer wtrysku, zbierając informacje z takich czujników jak MAP sensor -czujnik podciśnienia w kolektorze ssacym, potencjometr przepustnicy - zbiera informacje o kącie otwarcia praepustnicy, czujnik temperatury silnika - wiadomo co czyta, no i sonda lambda - koryguje skład...
Witam. Jak najlepszym sposobem zmniejszyć zużycie paliwa (gazu) STAG 300 reduktor KME? Jeżdżę często po autostradzie i chciałbym jakoś obniżyć zużycie gazu, nie będzie szkodziło jak się obniży moc silnika, jeżdżę z szybkością około 120km/godz. Opel Omega MV6, ciśnienie obniżyłem z 1,26Bar na 1,09Bar, dysze 2,6mm, wtryskiwacze Valtek. Wystarczy tylko...
Kolegom chodzi o czujnik temperatury silnika. Masz źle ustawioną instalację przez co rozjeżdża Ci się mapa LPG. Z tego powodu źle pracuje na PB a na LPG dobrze - mapa przestroiła się do LPG bo na tym paliwie silnik pracuje dłużej. Jak pojeździsz na PB to zaczyna się przestrajać na PB. Trzeba tak ustawić czasy wtrysku LPG, rozmiar dysz i mnożnik aby...
Witam, Po zrobieniu z jednostki x16sz silnika c16se z głowicą od c14se (doprężenie) i wałkiem z Kadetta 1.3 męczy mnie spalanie stukowe. Wg obliczeń stopień sprężania teraz to 10,8:1, teoretycznie nie miało być tego typu niespodzianek. Wszystko jest zrobione na wiązce i komputerze c16se, czyli tak jak ma być. Po badaniach cdif-em: strasznie skacze kąt...
Witam. Potrzebuje pomocy, nikt nie wie co to jest. Silnik nie ma mocy od dolu do jakos 3tys obrotow i wali jak mlotkiem, czestotliwosc sie zwieksza gdy obroty ida w gore a po 3 tys jakby sie odblokowywal i idzie jak petarda zamyka budzik. Wtryski inne sprawdzone, glowica po regeneracji bo jeden zawor byl zgnieciony jak by cos wpadlo do cylindra i tlok...
I z tego wynika jasno, że piewszy leje za dużo, a drugi za mało. To nie TD , tylko CR dawkowanie jest ściśle określone mapą wtrysku , nie podałeś ilości paliwa w menzurkach ,ile czasu trwał test? Na zimno i gorąco? Jaki przebieg ma auto ? W jakim stanie jest łańcuch i napinacz?Układ dolotu powietrza i spalin drożny?
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
Witam, Mam problem z Opel Astra G 1.6 8v 1999r. benzyna gaz. Autko miało wcześniej problem z nierówną pracą silnika, falującymi obrotami, nie dało się jechać na benzynie, przepustnica się zacinała, a problemem był uszkodzony czujnik przepustnicy (TPS). Teraz zauważyłem lekki problem który był od czasu naprawy albo i wcześniej, więc ciężko określić....
W ramach wyjaśnienia - kolega wykorzystał sygnał do spalania na wyjściu sterownika silnika a nie czasy wtrysków. ECU na podstawie wgranej mapy, aktualnych czasów wtrysków, temperatury paliwa itd. wylicza dawkę wstrzykniętą do cylindra i daje na wyjściu sygnał proporcjonalny do chwilowego spalania. Inna sprawa, że mierząc same czasy wtrysków w benzyniaku...
Tak byly wersje bez przeplywomierza ecu korzysta wtedy z map sensor w tym modelu rowniez nie ma zaworu do turbiny. Jezeli jestes pewny ze napiecie dochodzi do swiec i swiece dzialaja to moze byc problem z cisnieniem w cylindrach. Trzeba zrobic diagnostyke silnika i sprawdzic tez wtryski na przelew jak pisal kolega powyzej. Na szybkiego mozesz dolac...
Jeśli to nie jest zwykły zbieg okoliczności to problem prawdopodobnie będzie związany z koniecznością strojenia map gazu pod nowe wtryski. Pierwszy błąd oznacza za ubogą mieszankę, drugi zwykle pojawia się przy usterce koła zmiennych faz rozrządu, ale potrafi również współwystępować z 0170. Jeśli te błędy zapalą kontrolkę MIL (szczególnie 0170), to...
Czujniki nie posiadają żadnej regulacji, jedyna możliwa korekta to mapy w sterowniku, jest tylko jedno ale - tam jest wtrysk wielofazowy (nie pamiętam dokładnie ale jest 3 albo 5 faz podczas jednego cyklu). Te silniki ciężko palą, muszą mieć dobry akumulator i rozrusznik, min. obroty przy których silnik "zaskakuje" to ok 350-400rpm, jak jest słaby akumulator...
Witam zamiana sond nic nie dała podciśnienie jak było 40kpa tak jest założone nowe wtryskiwacze bez zmian jedynie co zauważyłem to ecu widzi ładowanie akumulatora 13.4v a pomiar na samym alternatorze 14,20 dołożę dodatkowy przewód od altka do akumulatora czy coś jeszcze koledzy doradzą w tym temacie,a czas wtrysku pokazuje 4,3ms i druga sonda za katem...
W jakim celu zmieniasz sterownik, skoro w twojej wersji są inne wtryski i głowica. Głowica jest taka sama inne są denka tłoków, i inny jest kolektor dolotowy, fakt wtryski od NE są minimalnie większe ale co z tego? Są czujniki, przepływomierz czujnik stuku, Lambda, czujnik temp silnika przecież to one regulują dawkę paliwa prawda? A wszystko jest z...
Tłoczek w cylindrze rozdzielacza chodzi idealnie, krokowiec też się wysuwa i chowa, bo to sprawdziłem. Zdejmowanie nogi z gazu powoduje jednak całkowite wysunięcie silnika krokowego i zamknięcie przepływu gazu do wtrysków. Pytanie dlaczego krokowiec nie zatrzymuje się w miejscu, gdzie obroty powinny wynosić 1000 i silnik nie pracuje na biegu jałowym?...
Dzięki za link z danymi producenta ,popatrzyłem ceny odpowiednich reduktorów i wychodzi prawie to samo co alaska .Czyli wnioskuje z podpowiedzi że słabym punktem w instalacji jest reduktor ,ewentualnie może pomóc grzebanie z dyszami ale nie koniecznie. Co myślicie o wtryskach omvl fast reg czy są odpowiednie?I jeżeli mapa jest ok to błąd silnika wyskakuje...
Ps. Samą wymianę zarobisz sam ale wtryskiwacze trochę kosztują. ASO wymieniło mi całą listwę o wartości 1500 lub 1800 zł Co za wyolbrzymione ceny, w takich pieniądzach założysz nową instalację (bez zbiornika bo już masz) na którą będziesz miał 2 lata gwarancji a w przypadku wymiany jakiegoś podzespołu nie musisz jechać do aso i płacić 3x więcej co...
Wymieniłem sondę i nadal to samo. Dodano po 4 Wymieniłem kilka rzeczy : silniczek krokowy, wtrysk, map sensor, czujnik temperatury, zawór EGR . Sprawdziłem układ zapłonowy oraz uszczelnienia czy nie ciągnie lewego powietrza. Ciągle wyrzuca błąd bogata mieszanka, raz odczytałem z kodów błyskowych za uboga ale to tylko raz się zdarzyło. Czy mógł się uszkodzić...
gwint wtrysku korekta wtrysku panda wtrysku
podłączyć przekaźnik centrala wyświetlacz graficzny tekst bascom lodówka moduł
Zrozumienie oznaczeń ogniwa Parkside UTC 18650 3,6V 1350mAh Fiat Ducato 2.8: Zamiana elektronicznej pompy na mechaniczną