Akumulator ci padł ew. masa silnika.
Jak cyka to masa lub silnik
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
Przyjrzyj się masie silnika.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Jeśli są metalowe to rozpiąć np małym śrubokrętem później ładnie się je spina z powrotem, jeśli plastilowe to z dwóch stron ścisnąć i schodzą, wypiąć wtyczkę, później już "tylko" duży pierścień przekręcić i pompa nasza:) zasilanie tam jest na stałe po bezpieczniku, sterowanie masą podczas kręcenia i pracy silnika. pozdr
do wycieraczek dochodza 4 przewody 53b czarny zsilanie +12v, 53 żołty zasilanie +12 v szybkie obroty silnika , 53e zielono niebieski styk włacznika ,53a czarno fioletowy styk włacznika, masa idzie po obudowie silnika pozdrawiam
Sprawdz ako,podlaczenie masy ,ako silnik powinno sie ukazac uszkodzenie.
Wcześniejszy panel wylogowany a nowy zalogowany? Powszechnym problemem Opli jest brak masy więc trzeba dołożyć nową silnik-karoseria.
Mam astre g 1.6 16v ecotec To zmienia bardzo dużo. Ale z gaśnięciem spróbuj dołożyć masę silnika.
Witam. Przetarty był kabel zasilania sterownika silnika i zwarł z masą. Dzięki za porady.
kolego przerabiałem ten sam temat w oplu astra 2004 rok , urwała się masa łącząca silnik z nadwoziem.. taki plaski pasek...
Do sprawdzenia ŻARÓWKĄ bezpieczniki i masa na silniku.
Tak, to . Naprawia się to łatwiutko.
Sygnał immo potrzebny jest tylko do uruchomienia silnika. Później w zależności od wersji silnika , na tym samym przewodzie jest sygnał prędkości auta. Jeżeli wersja silnika NZ to linka. Posprawdzaj wtyczki i masy w silniku.
Tak ma być, na trójce jest ekran "wiszący w powietrzu" . jest on połączony z masą w okolicach sterownika.
Sprawdź jeszcze raz - musiałeś rozbierać wszystko i na pewno źle poskładałeś - jakieś wtyczki albo masa
Tak na szybko, można masę sprawdzić między karoserią, a silnikiem.
skończyła sie masa na silniku
Masa od silnika dobra.
Odłącz zasilanie od świec (zdejmij kable) i zmierz ich rezystancję (względem masy).
Ostatni, w insigniach na fabrycznej mocy potrafił spłynąć tłok (większa masa, większe obciążenie silnika).
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
Klemy nie łączą, brak masy na silniku, brak jakiegoś głównego zasilania, sprawdź czy jest na grubym kablu plus przy rozruszniku, czy masa jest i pomyślimy dalej.
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
posprawdzaj dobrze masowanie silnika z rama i masę alternatora
3-immobilaizer 4,5 - masa 7-sterowanie silnikiem,radio 12-ABS,AIRBAG 16- +12v
Witam Miałem podobny problem z Oplem omegą taż jak było mało paliwa to gasł i ciężko zapalał. Tam problem był dziwny bo winny był kabel od masy silnika. Zobacz jak tam twoje kabelki i taśmy. POZDRAWIAM
Plecionki mają rok, są zabezpieczone, nakretki z nierdzewki szpilki przeszlifowane, zasmarowane, styki z blacha i silnikiem wyczyszczone, a na co wplywa przy stukaniu kiepska masa?
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Sprawdź ''masy'' na karoserii i silniku.
Tylko dlaczego do diabła podaje tą masę podczas hamowania silnikiem?
Gdzieś ci kolego masa ucieka. Jeśli jest to przy odpalonym silniku. Sprawdz podłączenie tablicy, i wiązki od niej prowadzące do masy pojazdu.
o sondach pisano wiele skorzystaj z opcji szukaj sygnał z zagrzanej sondy powinien oscylować w granicach 0-1 V sprawdzasz woltomierzem pomiędzy przewodem sygnałowym sondy a masą na pracujacym silniku
Po prawej stronie, do wewnętrznego boku podłużnicy (od strony silnika) jest przykręcony przewód masowy. To jest masa od klaksonu i m.in. przednich świateł. Zobacz, czy nie jest luźna.
Raz sterownik dwa zasilanie coś z tego wybierz ,musisz się upewnić czy jest zasilanie i masy na sterze gdy nie pali tylko proszę nie miernikiem.
Masa cewkomodułu nie przykręcona do silnika.
A masy silnika i skrzyni dobre? jakie błędy w sterowniku silnika? i masy na sterownik silnika i skrzyni?, powodzenia.
sprawdz masy w komorze silnika i najważniejsze masę cewki
kable i alternator będę wiedział jak sprawdzić, ale wzbudzenie??? przepraszam ale nie wiem. Wiecie może, gdzie szukać przewodu masy silnik-karoseria?
Zatarty silnik. Problemy z masą. Zdemontuj silnik, spróbuj odpalić na krótko z akumulatora i sprawdź, czy porusza się normalnie. Połącz klapę z nadwoziem jakimś dodatkowym przewodem o większym przekroju.
Czy przykręciliście kable masy do głowicy (nad alternatorem) ? i czy aparat w ogóle się obraca ?
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
Masa do silnika nowa. Puściłem z silnika do aku
Przekaźnik pompy paliwa (skrzynka w komorze silnikowej po lewej stronie) . Poluzowane kable zasilające przy akumulatorze , niepewne masy silnika. Czujnik położenia wału.
Sprawdź tak jak radził kolega czy jest napięcie i jakie na automacie (można podać bezpośrednio z plusa akumulatora na styk cewki automatu), sprawdź stan kabli dochodzących do rozrusznika z akumulatora, sprawdź masę silnika (zazwyczaj taśma miedziana między silnikiem a karoserią). Potem stan styków w automacie no i został już sam rozrusznik (styki, bendix,...
Ginie masa na przekaźnik pompki, typowe w tym modelu, uszkadza się sterownik silnika (hybrydka). Robi sie jedno obejście i już jest w porządku.
Diagnostyka co mówi jakie błędy których sterowników nie widzi. Masy sprawdzić.
Gazu nie ma. Sterownik przykrecony do silnika to masa ma dobrą.
Wygląda to na brak styku na głównej wiązce od akumulatora. Po pierwsze sprawdź klemy (odkręcić oczyścić mocno dokręcić). Po drugie masa na silnik do sprawdzenia.
wydaje mnie się że na 99% to regulator a co do diod mostka głownego to z reguły uszkodzenie powoduje obniżenie napięcia(przerwa) warto sprawdzić masę alternatorai silnika
Masa na karoserie i masa na silnik, skrzynię itp.
A co do masy to najmniejszy problem ponieważ jest zamontowany na karoserii . ? Poczekaj, aż będziesz miał kiepską mase na silniku.
Oczywiście Lolek, są masy jawne i masy utajnione.
warto sprawdzic wszystkie masy miedzy silnikiem oraz karoseria
Eee jakies zwarcie w wiązce silnika, albo urwana masa TPS.
Po stronie rozrządu masz na silniku poprzykręcane masy(nie koniecznie gruby przewód) , sprawdź tam.
Hej, mi pomogło dołożenie masy pomiędzy silnikiem a karoseria. Zobacz moje poprzednie posty.
ja bym jeszcze masy posprawdzał czy gdzieś nie urwana, to brązowe kable są kiedyś przekładałem silnik w swojej Astrze i zapomniałem tych oczek przykręcić do masy tam nad alternatorem to też nie chciała zapalić, tylko to eFka była więc inna wiązka inny komp ale masa zawsze ważna :)
Na razie dałem masę na silnik zobaczymy czy pomoże.
Powodów przy takiej operacji może być ze 100, zacznij od przewodów + i masy silnika wtyczki bezpiecznik itd.
Proponuję posprawdzać wszystkie podłączenia masy deski rozdzielczej (na schematach powinny być zaznaczone. Jest to astra, więc być może któryś z punktów podłączenia masy skorodował i nie ma należytego kontaktu, po zwiększaniu napięcia (silnik na wyższych obrotach masa zaczyna "łapać").
Nie znaleziono DTC. Może być to wina komputera sterującego silnikiem Nie wiem czy to pytanie czy stwierdzenie? Tak może być ,może też być uszkodzony przekaźnik,wiązka ,brak masy,uszkodzony UEC itd.
Możesz sprawdzić tak ale tylko sprzęgło, a czy tłoczy, bez gazu nic nie zrobisz.W sumie to zmierz tylko rezystancję,około 4 om.I akurat w oplu brązowy to masa a cewka może mieć diodę więc Twoim sposobem uszkodziłbyś ją.
Kilka lat temu walczyłem z identycznym objawem w Astrze G. Przyczyną okazał się brak masy silnika. Dołożyłem przewód 4mm2 od akumulatora do kolektora ssącego, dalej do modułu cewek i do komputera silnika. Problem już nie wrócił.
witam kontrolka nie świeci , bo jest ona z kompa a jeśli urwała ci się masa (przy akumulatorze) , to komputer nie ma zasilania pozdrawiam Dodano po 4 witam kontrolka nie świeci , bo jest ona z kompa a jeśli urwała ci się masa (przy akumulatorze) , to komputer nie ma zasilania pozdrawiam
tak moglo sie urwać przy wtyczce, ale mało prawdopodobne. A masz włączoną klimę?. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika i skrzynce bezpieczników w środku. Ze sprężarki do jej złącza wychodzą 2 przewody? Jeśli tak przewód brązowy to masa (-). czarno-bialy to +
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
Sprawdź a lepiej popraw(dołóż) masę silnika, przepustnicy, komputera i cewki.
Ten przewód prawdopodobnie do akumulatora idzie przez rozrusznik, do rozrusznika cieńszym przewodem, od - już tym grubym rozruchowym do akumulatora. Co by nie było, dokładnie zaizoluj i przyczep ten przewód, aby nie mógł zewrzeć się z silnikiem - do masy.
Ładowanie masz dobre nie ma się co przejmować, jeszcze weź jedną igłę miernika dotknij - na akumulatorze a drugą do silnika jeśli wartość na woltomierzu będzie prawie 0,00 to masę na silniku masz dobrą i wszystko jest dobre.
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Dzięki za szybką reakcję. Rozrusznik działa dobrze, niezależnie od problemów z ładowaniem (czyli masa na silniku jest). Pozdrawiam Adam.
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Czasami jeszcze brakuje masy między alternatorem a korpusem silnika.
Nie dostaje żadnego sterownia z jakiegoś komputera. Potrzebny mu masa i trzy plusy.
Elektromagnes nie jest w stanie wypchnąć zębnika w przypadku gdy jego uzwojenie główne nie dostaje masy poprzez obwód silnika rozrusznika.
Może być problem z masą silnika. Dołóż od akumulatora do przepustnicy, zespołu cewek i komputera na silniku.
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Dziękuje za odpowiedz naprawiłem uszkodzenie było przy taśmie co jest z masą do silnika z karoserii była podpięta masa z Kolteca i ona nie łączyła. Pozdrawiam
Sprawdź też masę na alternatorze i silniku. Kiedyś mi w Oplu pomogła dodatkowa masa tych elementów.
Do tej pory było OK z tym ładowaniem? Generalnie Ople miały problemy z klemami i masą silnika. Zobacz czy klemy nie robią się ciepłe.
Sprawdzę po błędzie ale podaj jakieś dane auta , rok ,silnik (typ) ew. vin ...
Sprawdź dobrze masy.
masa miedzy silnikiem a karoseria. ja mialem tak w golfie III i po przeczyszczeniu masy miedzy silnikiem a karoseria wszysko bylo w porzadku
Zwarte do masy kluczowanie wtryskiwacza
ABS Pin K -szary ---G -brązowy z białym Silnik Pin B- brązowy z żóltym ---G -brązowy z białym Pin E żarówka "piorun w silniku" (koloru nie jestem pewien) Pin A masa (brązowy) Pin F plus stały (chyba czerwony)
Sprawdz zasilanie cewki : 1.+12v po zapłonie 2.masa i przydał by się kod silnika .
czy to coś oznacza ?? To oznacza, ze sonda działa prawidłowo, czyli walczymy dalej ;) Co myśle : 1. Posprawdzać wszystkie masy na silniku, najlepiej oczyscic i na nowo poprzykręcac 2. Sprawdzić co się dzieje z napięciem na pompie paliwa,zmieżyć cisnienie paliwa, drożność dopływu, powrotu - filtry.
Witam, dzięki za podpowiedzi Koledzy, oczywiście sprawdzę przy najbliższej możliwości. Na razie przy próbach spaliłem zbyt dużą ilość bezpieczników :D A nie jest przypadkiem tak, że czujnik w skrzyni zwiera te przewody po wrzuceniu wstecznego? Gdzie mógłby zwierać wtedy do masy? Do silnika? Pozdrawiam, Maxwell055
bezpieczniki są opisane w instrukcji auta, jeśli nie masz, poszukaj na necie, wtedy będzie wiadomo od czego jest ten bezpiecznik, komputer na 90% niema z tym nic wspólnego, najpewniej gdzieś się jakiś kabel przetarł i przywiera się do masy (np do silnika) i spala bezpiecznik
To znaczy jakby dwa czujniki w jednej obudowie?? Jeden czujnik w jednej obudowie. Dodano po 37 i chciałem zewrzeć na chwile przewód do masy aby zobaczyć czy wskaźnik na desce jest dobry A potem płacz że komputer silnika uszkodzony. Czujnik ten jest na tym dziwacznym termostacie.
Jak brązowy z oczkiem to śmiało możesz go przykręcać do silnika.
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Masa!!!!!!!!!!!!!!!
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Na wtrysk pewnie dochodzi sam stały plus, a brakuje impulsów sterujących (zwieranie do masy).
Stawiam na rozrusznik. Ponadto sprawdzić wszystkie połączenia na drodze akumulator-wrzutka. Masę silnika, czy rozrusznik jest dobrze dokręcony.
Masy do sprawdzenia.
astra obroty silnika schemat silnika astra sterownik silnika astra
mercedes klocki czujnik schematy quick płyta indukcyjny załączyć wyłączać
radio mercedes comand kuchenka indukcyjna
Boss BD-2 Blues Driver – naprawa, serwis, autoryzowane punkty Roland, typowe usterki Linksys WRT54GC firmware 1.01.0 – gdzie pobrać, archiwa, SourceForge, Wayback Machine