Chyba niewłaściwy dział wybrałeś.
Witam Kupię kratkę maski do ursusa c 355 orginalną z siatka drobne oczko lub grube i wytłoczka na środku z napisem jeśli ktoś posiada takowe kratki atrapy maski do ursusa proszę o wiadomość. Zakupię również zegar licznik motogodzin starej produkcji model PRL 151.
uszczelek dekielka na masc Pod pokrywą są odboje, nie ma uszczelki na obrzeżu. https://allegro.pl/oferta/czopik-zderzak...
Tak dźwignie tą mam w stronę maski:)
Co do korka wlewu. Juz w kilku egzemplarzach widziałem "zaklepany" otwór w korku przez przylegającą pokrywe maski silnika.
A nie, akurat co do masy to jestem jej pewien w 100%. Masa do świateł przednich poprowadzona jest kablem wprost z wyłącznika masy, nie z maski. Zrobiłem to 2 lata temu, bo miałem z nią ciągły problem jak była na masce.
Ja bym pozostał przy starej blaszanej masce, bo może się zdarzyć, że człowiek gdzieś klupnie czy uderzy, plastikowa pewnie pęknie, blaszana trochę zagnie. Ale to jest tylko moje filozofowanie, nigdy nie widziałem takiej maski na żywo.
Zobacz czy bezpieczniki są dobre i czy kontaktują sprawdż także włącznik sugnału i połączenia (konektory). Co do świateł to pewnie pomyliłeś kolejność z przodu maski (zamień je miejscami).Powodzenia.
Witam Sprawdź czy nie jest gdzieś przygnieciona wiązka z przewodami.Mało prawdopodobne że problem w lampach.Sprawdź to pierwsze,a następnie czy jak lampy się przechylają po zmianie pozycji maski ,coś w nich nie goni i zwiera.
A wydobywający się dym z pod maski i świst kompresji ?? Może raczej się rozregulował , a nie odkręcił .? :|
Ja posiadam taki pistolet do piaskowania. Do tego używam dwóch sprężarek HS11 (od ursusa C330 ) i zbiornik 200l. Wydajności tego kompresora nigdy nie określałem ale nabicie beczki zajmuje ok 5 min. Z moich doświadczeń jest to za mała wydajność do tego urządzenia. Da się piaskować ale trzeba robić większe przerwy ( załadowanie pojemnika + chwila wytchnienia)....
Po odkręceniu korka od zbiornika paliwa nie słychać, że zasysa powietrze? Odpowietrzenie w korku drożne, maska nie "zaklepała" go?
Kolego, masz tam lampy robocze ale LED. Pisałeś zaś, że halogeny. Opony już zmieniłeś? Jeśli nie, to problemy z wjazdem na plantację mogą wynikać z braku bieżnika. W oczy rzuca się też brak obciążników - to zamierzone, czy przypadek? Powinny być chociaż na kołach, jeśli używasz tego ciągnika do orki. Przydałyby się też obciążniki zakładane na przedni...
Mam takie pytanie czy musze zdzierać stary lakier z maski i błotników żeby nałożyc nowy czy tylko dać podkład i lakier co by było lepiej??
Witam idzie wiosna i ciepło to będzie można pomajsterkować przy traktorku zrobię wreszcie hamulce pompka już czeka jest od ursusa C360 przewody kupiłem ,pomysł jest tylko ostatnio zima zniechęciła ale już sobie poszła . Do maski i błotników jeszcze troszkę czasu minie a pomysły się w głowie kłębią a zdjęcia też będą .
tylko Fiatowska kostka 3-biegunowa. Możesz wrzucić zdjęcie? Jak wygląda ta kostka? Masa reflektorów i klaksonu płynie sobie przez maskę po zawiasach itp. To tak jak w zwykłej c 330. Ja dałem kawałek przewodu 4 mm2 z końcówkami oczkowymi i podłaczyłem do maski i korpusu ciągnika. Teraz lampy mają solidną masę...
Zapewne złącza żarówek produkcji Wesem zostały zamontowane od drugiej strony (bo się da), i/lub masa żarówki została przyłączona do niewłaściwego styku, przez co żarówki świecą dwoma włóknami i prąd wraca się do kontrolki. Podobne zachowanie sprawia brak masy przednich lamp, która zrealizowana jest przez niepewne połączenie na zawiasach maski (należy...
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Kupię znaczek, który znajduje się z przodu maski (oryginalnej tzw. 40) i obciążniki na tylne koła, stary typ, okrągłe.
Liczniki od 4011, na uszczelnienia bardziej działa czas niż przebieg. Daj zdjęcie tylu, maski, i obciążników kół. Okaże się wszystko. Silniki diesla nie mają gaźników- tylko pompy wtryskowe, w tym wypadku tłoczkowa.
Tak zdecydowanie lepiej. Otwory w śmigle pasują i można założyć drugą łopatę "na krzyż". Bez zdjęcia maski i chłodnicy nie dojdziesz a śruby są zabezpieczone przed odkręceniem. Uwaga na węże od chłodnicy, mogą się uszkodzić.
Tak w ogóle sama konstrukcja tego tłumika pamięta jeszcze URSUSA C 4011 . To ponad 40 lat !! Zmieniały się opony silniki układ maski a to pozostało i na pewno nie spełnia wymagań co do natężenia hałasu . Archaiczna konstrukcja . Swego czasu dorabiałem tłumik do kompresora na silniku od autobusu . Nic lepiej nie pasowało od starej gaśnicy pianowej ....
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
chyba źle mnie zrozumiałeś kolego, amperomierz pokazuje znacznie większy pobór prądu przy halogenach niż przy światłach głównych. W światłach głównych zastosowałem żarówki h4 i przekaźniki zasilane przewodem o przekroju 4mm i przekaźnik jest z przodu przy samych lampach i po włączeniu świateł głównych wskazówka odchyla się nieznacznie, natomiast halogeny...
Podłączenie maski jest konektorowe a sygnał przykręcony do skrzynki z narzędźami. Popatrzyłem przy skrzynce z bezpiecznikami i wszysta tam jest dobrze podłączone. Wszystkie bezpieczniki są po 8A i żaden nie jest spalony, raz się jeden spalił jak sprawdzałem światła hamowania. Złącze płytkowe na lewym błotniku jest w porządku.
Odkręcasz 4 śruby od grila z przodu, potem odkręcasz poprzeczkę znajdująca się pod filtrem powietrza która łączy dwie strony maski, przy chłodnicy odkręcasz ucho/ śrubę kluczem 22, potem odkręcasz 10 śrub kluczem 10 wokół kierownicy. Następnie maskę zdejmujesz i masz zbiornik przykręcony 4 śrubami. W przypadku kabiny może być wymagane uniesienie delikatne...
Cześć. Wiązka położona została oryginalna. Muszę jednak przyznać iż po roku użytkowania nie jestem z tego rozwiązania zadowolony. Wiązka co prawda pasuje do ciągnika ale ma kilka wad, których nikt nie raczył rozwiązać i poprawić. Lepiej jednak taką wiązkę wykonać samemu. Poprowadzić większą liczbę żył, zastosować złącze główne deski itd. Obecnie gubi...
Albo źle podłączona, ale też mogą być cyrki z masą, światła dobrze podłącz do masy do karoserii ciągnika bo przez błotnik czy maskę może nie łączyć. :D
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Moim zdaniem wystarczyło zamontować przekaźnik i bezpiecznik na zewnątrz skrzynki narzędziowej, JD też ma tak zamontowaną elektrykę na silniku. Tyle że w starej instalacji elektrycznej jest tam montowany sygnał dźwiękowy, w nowym typie instalacji elektrycznej (C-330M z minusem na masie i światłami awaryjnymi) sygnał był montowany w masce przed chłodnicą.
Wykonałem lata temu taki ciągnik.Jak podejmowałem próbę jego wykonania objechałem kilku zapaleńców którzy już mieli wykonane ciągniczki i omawialiśmy jakie wady popełnili przy ich budowie oraz ich zalety.Wadą było mocowanie na skrzyni Lublina tarczy sprzęgłowej od żuka gdyż ukręcała się tuleja sprzęgła na wałku zdawczym skrzyni biegów więc od razu zamontowałem...
Niestety Kolego (at)opek34 nie masz racji, ten czujnik podłącza się inaczej. Dwa przewody łączą czujnik ze wskaźnikiem. Trzeci przewód czujnika do masy. Trzeci przewód wskaźnika do plusa. Niestety nie sprawdzę które to bo dużo jest roboty ze zdejmowaniem maski. Czujnik poziomu to potencjometr - ślizgacz ma być podłączony do masy - łatwo go zlokalizować...
Bezpiecznik, stacyjka. Oba łatwe do znalezienia i zdiagnozowania. Jeśli masz miernik z żarówki z kablem to sprawdzisz dokąd dochodzi napięcie. Sprawdź kostkę w okolicach chłodnicy pod maską, gdzie przewód rozgałęzia się na dwie lampy.
Hmm - niezła maska, jednak skoro zaszedłeś już do tego etapu jedź dalej ;)
Witam wszystkich no to tak kupiłem powyższy ciągnik, pojeździłem z 2-3 miesiące i ostatnio jadę drogą a tu mi para z pod maski , (myślałem że zagotował się) otwieram pokrywę a okazuję się że to wali dym z pod korka wlewu oleju . Po dotarciu do domu zacząłem "węszyć" najpierw sprawdziłem ciśnienie oleju i wynik mnie mocno zaskoczył po odkręceniu wężyka...
Witam Mam problem ze swoim Toledo 1.9 Tdi Arl 150 km Jadąc dziś samochodem po 3 km na 6 biegu i przy prędkości 120 km/h zaczęło cos dziwnego się dziać z autem zaczęło szarpać przy dodawaniu gazu jak by brakło paliwa a jest pół baku ,zredukowałem na niższy bieg to samo az do 1 i auto chodziło jak traktor ,myślałem ze sprzęgło poszło , auto dostało jakiś...
Wszystko zależy od tego ile jeździsz i czy będzie to miało uzasadniony sens. Oryginalna stacyjka i przełącznik od odpalania/grzania był przystosowany do poboru prądu przez światła czy przełącznik ale zwiększenie obciążenia (dokładanie halogenów itp) oraz dzisiejszy wyrób części słabo się w tej roli sprawdzają. Jeśli sporo jeździsz na światłach czy zimą...
Witam . Jakiś czas temu w moim ciapku poszła woda do oleju w silniku, czego skutkiem był kapitalny remont. Wymieniono tuleje, tłoki, pierścienie , słowem wszystko oprócz wału. Z górnych partii silnika zregenerowałem głowice, bo jeden zawór wydechowy nie trzymał, wymieniłem też wtryskiwacze. Niby wszystko było ok. ale po pewnym czasie silnik od czasu...
Do kościoła nie jeżdzę ciągnikiem ale wiem jak się tym jedzie na podbeskidziu po drodze z ładunkiem gdzie za każdą górką jest druga... jeszcze większa. 914 ma za mało pod maską jak na swoje gabaryty.
W temacie sworzni uszu łańcuchów, nie udało mi się znaleźć sworzni o rozmiarze oryginału. Teraz robią albo uszy ze sworzniami 12 mm, albo szekle ze sworzniami zabezpieczonymi przeciwnakrętką (stabilizatory polskiej produkcji). Jedyne rozwiązanie to dorobienie sworzni ze śruby M14 z niepełnym gwintem, w moim przypadku śruby klasy 8.8 o długości 80 mm...
a może to mieć jakiś związek z słabym wzbudzeniem?? Zauważyłem że kabel z zacisku 15 regulatora jest podłączony do stacyjki , oraz + żarówki również do stacyjki. natomiast kabelka z przysłowiowym "-" z 87 & 86 nie mam pojęcia dokąd prowadzi zbyt dużo kabelków pod maską i nie udało mi sie go zdiagnozować
Koło pasowe miało sprzęgło korby ale czy była dziura w masce. Zresztą zakręcić korbą przy pojemności 3,2 litra to trzeba pudziana.
Nie jest tak źle z tego co widzę brakuje jednego kabla od świateł pozycyjnych pod 57 pewnie jest wpięte od razy w bezpieczniki. To stara stacyjka. Tu masz schemat. http://obrazki.elektroda.pl/4465330400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6436953200_1... Coś musi być nie tak, przeleć po kablach, sprawdz prawidłowość podłączenia...
(at)kkknc akurat instalacji do alternatora nie ruszałem, rzeczywiście tam słabo to wygląda - do poprawy. Ale w jakim celu wykonać iskrzenie? (at)mczapski dioda ładowania nie działała, jest podpięty woltomierz który informuje o ładowaniu. (at)piotrekwoj1 ale sęk w tym że u mnie zacisk 15 jest zaślepiony, a brązowy i niebieski przewód idą pod maskę i...
Tylko że ja bym wolał zamontować coś na przodzie, znaczy schować pod maska. Od ostrówka jest chyba dość wielka więc tam bym jej nie zamontował. No ale jakiś trop już mam. Dzięki.
Krótki kosztorys z silnika 1,9TD: Głowica: - Materiał 100zł (niestety nowy, na złomie można taniej znaleźć) - Wytaczanie otworów + gwintowanie 300zł (w tym frezowanie wałka) - Zaworki z c360 16szt po 14zł Razem: 224zł - redukcje z 1" na 1/2" 16szt po około 2zł Razem 32zł Razem: 656zł Reszta: - Blok silnika 50zł - Obudowa z filtrem od samochodu os. 20zł...
Karcherem, to możecie sobie myć silniki w starych ursusach. Tutaj wszystkie złącza elektryczne naciągną wody i będzie dopiero kabaret.
Witam mam problem prostując maskę uszkodziłem kolektor i musiałem kupić nowy. Kolektor pasuje ale ma dwa gwintowane otwory od czego są i czy można je zaślepić.
"Dzik 2" był produkowany od roku 1960 i był napędzany silnikiem S-261C (8,5 KM), który gwarantował bardziej ekonomiczną pracę niż silnik S-82 (ok.8 KM) z "Dzika1". Nowa wersja oznaczona jako "Dzik 21" weszła do produkcji prawdopodobnie w 1969 roku i była wyposażona w silnik typ 160.03 (o mocy 11 KM). Jednak Dziki 21 produkowane w Stąporkowie miały silnik...
Cała ta dyskusja zbacza w stronę "Commodore, czy Atari?". Nie, raczej nie, bo tamte maszyny były porównywalne... Raczej "Czy lepiej mieć wyścigówkę, terenówkę, ciężarówkę czy ciągnik rolniczy?". Bugatti 16.4 Veyron ma silnik 1000 KM, ale nie zaorze pola jak Ursus C360 z silnikiem 50 KM. Nawet nie da rady na to pole dojechać, chociaż ma 20 razy więcej...
A akumulator tam nie jest z przodu (pod maską)? Bo możesz zastosować + do lampy na sterowanie przekaźnika, a + z przekaźnika do lampy podać. A jak akumulator będzie z przodu to prosta robota będzie :)
Biegi na środku jak w zetorze czy ostrówku jakoś lepiej to chodzi tylko trzeba zegary za kierownice wywalić. maska otwierana na szybę lub do przodu. Sprzęgło hydrauliczne. Balonówki z przodu jak w ostrówku. Jak mi coś się przypomni dopiszę.
Coś pękło na pewno (OBY tylko uszczelka), moje gratulacje, przez oszczędność poprzedniego właściciela teraz z silnika trzeba zrobić puzzle - sorry, nie ma rady. Woda dostaje się do komory spalania a spaliny do układu chłodzenia (i się zapowietrza). Ciesz się że pękło w tą stronę a może w obie i w oleju też masz wodę ?? ... Samochód nie nadaje się do...
Po dwuletniej eksploatacji ciągnika wystąpiły utrudnienia w załączeniu świateł drogowych. Okazało się, że zaczął ulegać przegrzaniu przełącznik świateł przy kierownicy (zapożyczony z fiata 126p, cinquecento) przez nadmierny pobór prądu prądożernych żarówek H4 reflektorów głównych. Usunięcie usterki polegało na wpięciu w powyższy obwód 2szt. przekaźników...
Kolego (at)robokop rozrusznik do C 328 raczej nie ma 10 lat- https://pl.wikipedia.org/wiki/Ursus_C-32... produkcję ciągnika zakończono 1968 roku. Nie potrzebuję Wikipedii żeby to wiedzieć. Większość C-328 była "unowocześniana" przez wymianę przedniej belki i maski. Co do jakości rozruszników redukcyjnych akuratnie chodzą u paru kolegów i nic się z nimi...
Witam chciałbym sobie zrobić taką ala deske rozdzielczą w moim romecie tylko nie chce mieć tam żadnych bajerów ale chciałbym zrobić coś takiego że wsadzić tam jakiś odtwarzacz np. stary cd-rom od kompa i jakos wyprowadzić przyciski do deski a naped gdzie indziej i słuchawkami do ucha i chciałbym się zapytać jakie jest potrzebne napięcie do takiego cxd-romu...
To bardzo przykre, ale muszę się zgodzić z (at)wpsowa692, gospodarzenie w obecnych realiach jest niezmiernie trudne a co za tym idzie, ładnie to ujmując, ekonomicznie mało efektywne... Na swoim przykładzie wiem jak trudno jest nie tkwić w stagnacji, jak trudno jest zrobić choć mały krok ku temu ażeby zacząć się rozwijać... Mam ponad dwadzieścia sztuk...
malowanie ursusa rozrusznik ursusa docieranie ursusa
schemat elektryczny forda mondeo sonda paliwa wyłączenie pilot evobox
wzmacniacz słuchawkowy zawora powietrza naczepa
Kocioł Ogniwo Eko Pellet 18 kW w instalacji otwartej Rozmiar gwintu anteny Wi-Fi: RP-SMA i SMA