Witam. Nie wiem jak w 2009,ale w naszym 99 są dwa zabezpieczenia centralnego. na jednym bezpieczniku jest centralka ,na drugim siłowniki. Pozdrawiam
Powinno działać, bo Felicja fabrycznie ma praktycznie taki sam prymitywny CZ jak te uniwersalne. Brązowy i niebieski to silnik, biały masa, żółty i czarny sterowanie.
Otwórz sterownik zamka i podłącz się do przekaźników, jeden jest od zamykania, drugi od otwierania
Wymień siłownik.
Na rynku jest zatrzęsienie producentów. Ja osobiście wybierałem te siłowniki, które chodziły ciasno, tzn. nie miały jakiś luzów, nie klekotały w środku. Jedyną różnicą jaką znajdziesz w siłownikach, to obrotowa głowiczka w niektórych modelach, która ułatwia montaż ale taki siłownik jest dłuższy od normalnego o ponad 1 cm. No i są różne centralki, która...
Zamień przewody sterujące z/o w siłowniku Master.
Tak, czarny to masa. W skrajnych połozeniach siłownika zwiera do białego z jednej strony i brązowego z drugiej.
siłownik w drzwiach kierowcy jest "mechanicznie"(kluczykiem)sterowanym modułem CZ.podłącz przewody fabryczne,wykorzystaj 2 przewody i zamontuj siłownik slave.Niczego nie podpinaj pod oryginał!! Co ty pleciesz,slave jest sterownikiem mech,od kiedy to on ma kable sterujace???Wstawil sterownik i slave,a by miec zamek na pilota. Autor tematu niech sprawdzi,czy...
a ile jest kabli sterujacych z alarmu i ile wejsc sterujacych w centralce jesli to jest standardowa centrlka to na bank ma wejscia do sterowania masa(zeby mozna bylo serwo master podpiac)
Wydaję mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby użycie IIC, bo UART może być przydatny do podłączenia jednostki np do komputera To wybierasz MCU, który ma tyle UARTów ile potrzeba. I2C jest ok, tylko implementacja 1-wire przy pomocy UART jest tak prosta, że stosowanie scalonego kontrolera 1-wire, łączącego się z MCU przez I2C nie ma sensu - imlementacja...
Do sprawdzenia wiązki w drzwiach i siłownik (lub dwa) "master", czy to centralny fabryczny czy uniwersalny ?
witam. Masz najprawdopodobniej uszkodzoną wkładkę od strony kierowcy. Najlepszym i jednocześnie najbardziej opłacającym się sposobem jest zamontowanie sterownika centralnego zamka z pilota będzie wygodniej, nie będziesz katował kluczyka... Koszt takiego sterownika spokojnie powinien zamknąć się w 150 zł albo i taniej. Wymiana wkładki wiąże się albo...
Zdemontuj tapicerkę w drzwiach i organo - leptycznie sprawdź czy nie rozłączyło sie coś przy siłowniku sterującym (master)
Sprawdź siłownik MASTER.
W uniwersalnej centralce ,podłączenie jest proste. Kolory z siłowników sleve wchodzą teź do mastera/ów,Odłącz białe,czarne i brązowe z obu masterów,podaj na zmianę masę z czarnego na brązowy potem biały. Sprawdzamy to przy zamkniętych drzwiach. Powinien zamknąć lub otworzyć wszystkie. Jak w którychś drzwiach tego nie zrobi to albo ten siłownik padnięty.albo...
To odłącz siłownik i zwieraj naprzemiennie do czarnego raz biały, raz brązowy. Jak będzie działać normalnie, to wymień mastera i po problemie.
Ja bym sprawdził, czy w samej centralce coś się nie stało.
dokladnie tak
można zastąpić w siłowniku 5 przewodowym też masz taki przełacznik,2 przewody to silnik siłownika,a pozostałe 3 to ten przełącznik
W którym miejscu jest sterownik zamka? Pod maską tam gdzie zbiorniczek płynu chłodzącego?
czerwony-zasilanie czarny-masa zielony,niebieski-na przemian plus-minus biały i brązowy do mastera sterowanie
Widzę elek555, ze u ciebie już impreza... Witold5 siłowniki uniwersalne są teraz albo klejone, albo nitowane. W jednym i drugim przypadku ciężko to otworzyć. Można by jeszcze nawiercić dziurę w okolicy styków i próbować to spryskać jakimś kontaktem lub innym sprayem na styki. Tyle tylko, ze przy cenie nowego jest to gra niewarta świeczki.
spróbuj dokładnie wyregulowć siłowniki w 2 drzwiach bo to jest najczęstsza przyczyna pracy dwóch masterów
Prawdopodobnie uszkodzony jest master
w stykach "mastera"
Zamek dostawiany?Jeżeli tak to sprawdź mastera.
Szukam schematu jak podłączyć autoalarm do renaul master 2007 rok pod oryginalny centralny zamek ;]
od jakiego mastera , centralny masz oryginalny czy dokładany ?
do tego z zamkiem wchodzi normalnie alarm can
Sprawdź krancówki, odłącz siłownik lub siłowniki "master"
Nie wykluczone że uwalony może być któryś z siłowników (master).
Przyczyn może być kilka włącznie z naturalnym zużyciem,jeśli chcesz mieć możliwość sterowania drzwiami od strony pasażera musisz kupić siłownik typu master czyli sterujący.
Zgadzam się z kolegą powyżej - objawy uszkodzenia krańcówek w siłowniku master...
Na początek odłącz biały i brązowy przewód od tego nowego siłownika. Czarny podaje masę do przełącznika, który znajduje się w siłowniku. Nie musisz go odłączać. W zależności od położenia głowicy siłownika, przełącznik zwiera czarny przewód z brązowym lub białym. Spróbuj sterować pilotem. Jeśli siłownik porusza się odwrotnie niż pozostałe to zamień przewód...
Rozbierz drzwi kierowcy, będzie wtedy wiadomo co tam siedzi-fabryka czy dokładka.Na pewno jest tam siłownik typu master.
Zamek jest oryginał, czy dokładany? Jak dokładany, to najprawdopodobniej trzeba wyregulować/dokręcić cięgło. w najgorszym wypadku padł switch w masterze.
Nie będzie to prawdziwy centralny, bo bez siłowników master, nie będzie reagował na zamykanie/otwieranie z kluczyka/rygla, jedynie z pilota będą się otwierały/zamykały oboje drzwi... chyba, że jednak masz tam centralny zamek, tylko bez sterownia z pilota (do takich właśnie aut służy ten sterownik).
Sprawdź połączenia elektryczne przekaźnika centralnego zamka i siłownika master.
Tak, pozostaje tylko na stykach "inicjujących" siłownika master, w drzwiach kierowcy.
Zanim zaczniesz cokolwiek regulować i być może niepotrzebnie rozregulujesz sobie mastery,zmierz czy masz przejście na przewodach siłownika od strony kierowcy odpowiednio przy zamkniętym jak i otwartm zamku.Jak będziesz miał ok,to prubuj regulować mastery.
Tylko slave-przełacznik sterujacy zostaje fabryczny,nie trzeba nic regulowac pozatym ze sterwanie jest takie ze musi zginac masa i pojawić się na drugim czyli zwykły master nie zadziała
Styk 6 to jest wyjście sygnału (masy) przy otwartych drzwiach. Styki 3 i 4 to są wyjścia informujące o pozycji siłownika master zamka centralnego. Skoro masz cały czas zwarte styki 5 i 3 to na wyjściu styku 3 masz masę i idzie informacja do sterownika otwórz zamek. Najprawdopodobnie masz uszkodzony siłownik. Spróbuj odpiąć przewody że styków nr 3 i...
Jest to Ibiza z 1997 roku z silnikiem 1.0 z orginalnym centralnym zamkiem sterowanym pneumatycznie, pilot w kluczyku wyprodukowany przez Simensa.Cetralny działa tylko gdy wciskam dzwignie blokady zamka na drzwiach kierowcy tam gdzie znajduje się siłownik master.
Proponuję nie "bawić się" w zakładanie uniwersalnego centralnego do forda ka. Szkoda czasu... Proponuję centralny dedykowany pod Forda np.Mera-Błonie. Koszt ok.200 zł na dwoje drzwi. Pozdrawiam.
Po co szukać centralki :?: Może wystarczy tylko zaprogramować pilota :D
Same przekaźniki to mało. Musi być jeszcze układ odłączający je po chwili, bo sterowanie z siłowników master jest stanem, a nie impulsem. Taka centralka kosztuje 10 - 12 zł. Jej schemat zresztą pałętał się gdzieś na forum. Już lepiej rozejrzyj się za nową centralką z obsługą masterów i po sprawie.
witam w najbliższych dniach chciałbym sie zająć problemem z centralnym a konkretniej-zaczęło szwankować zamykanie i otwieranie z kluczyka (z pilota działa ok) zanim sie za to zabiorę chciałem sie dowiedzieć czy szukać przyczyny w mikroprzełaczniku zamka czy raczej w siłowniku master?
tak,2xminus to sterowanie dwoma masami,tak powinieneś skrosować przewody sterownika.
Ten zestaw potrzebuje pilota aby podgłaśniać kanały tył, przód, centralny, subwoofer a potem master. Po każdym odłączeniu zestawu z sieci wymaga podgłosnienia kanałów, domyślnie są one bardzo cicho ustawione.
Drzwi defakto, mogą byc GB (kupiłem gołe więc cięzko poznać), lewe przednie, od kierowcy (zatem jeśli GB to juz nie master). Centralny oprócz tego problemu działa, na ostro na starej wiązce zamyka i otwiera, oświetlenie kombinowane, bez auto off. jeśli faktycznie GB to czy wystarczy przełożyc siłownik ze starych ?
Witajcie, mam w Masterze 2001r centralny zamek dzialajacy z przycisku na podsufitce, chcialbym zamontowac centralke do otwierania samochodu z pilota, czy wystarczy sterowanie masa z nowej centarlki podpiac pod ten przycisk?
Master tylko w lewych.
najprawdopodobniej jest zlamany jezyczek plastikowy na suwaku mastera ,jezyczek ten steruje mikroprzelacznikami w masteze
A gdzie podłącza się sterowanie na pilota? Do sterownika centralnego czy do mastera??
Witam, mam centralny zamek firmy master w Audi 80.Alarm działa, tylko centralny zamek przestał zamykać drzwi.Chciałbym, żeby ktoś mi podpowiedział co zrobić.
wITAM! Mialem podobny problem - jeden z przewodow byl luzny - sprawdz polaczenia i kostki szczegolnie od mastera ;) Pozdrawiam
Dzień Dobry, Mam problem z dostaniem się do samochodu. Otóż gdy otwieram auto kluczem natychmiast zamek się zamyka i tak w kółko. Czy ktoś mógłby pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Trzeba wymieniać wszystko czy jakoś ręcznie dam radę to naprawić? Masz najprawdopodobniej uszkodzony siłownik "master" który wysyła sygnał zamknięcia/otwarcia do centralki/sterownika...
Pilot który jest w kluczyku (...) nie reaguje na samochód To samochód ma reagować na pilota a nie odwrotnie - właśnie tak niezrozumiale piszesz. i masz pretensje : Co tu jest niezrozumiałe??? Pozostaje przywrócić pełną funkcjonalność fabrycznego sterownika, ale skoro: elektronik samochodowy i rozłożył ręce to albo zmienić elektronika albo zamontować...
Centralny oryginał, czy dołożony? Bo z twojego opisu wygląda na rozregulowane/uszkodzone styki master w którymś zamku. Lub sam zamek może być zabrudzony i ciężko chodzić i siłownik nie ma siły go domknąć i odbija. Bo centralny reaguje poprawnie na pilota. Teraz musisz tylko sprawdzić, który to zamek.
Problem jest bardzo prosty 1. sterowniki od zamków się nie psują albo rzadko i jak wynika z twojego opisu działa jak naciskasz na przekaźniki. 2. częstą przyczyną takiego stanu rzeczy jeżeli nie są to orginalne siłowniki rozregulowanie cięgien to powoduje że jest brak sterowania oraz niepoprawna praca zamek nie chodzi w zakresie pracy siłownika. 3....
Bo czarny i biały są spoczynkowo zwarte i podają na stałe masę na zielony i niebieski czym blokują sterowanie masterem.
po pierwsze podłącz centralke do auta (mozna sobie oczywiscie stworzyc stanowisko ale po co) i podaj napięcie na przekażnik (na nóżki od cewki) - najpierw na jeden a potem na drugi - zaobserwujesz co z siłownikami, jeśli bedą się zamykać i otwierać przystąpisz do dalszego sprawdzania jeśli nie to przekażnik jest "walnięty". Można jeszcze wczesniej odnaleść...
Kolego wydaje mi się że nie ma zasilania na module UCH bo jak on nie jest zasilany,(albo uszkodzony) to nie ma kierunków i lampka immo nie świeci wyciągnij wtyczki z niego i przeczyść zobacz masy
tak oczywiście musisz tylko posiadać modół top 32 lub top 33. No i oczywiście siłownik master. POZDRAWIAM
Czy działa centralny zamek ?
Witam Mam centralny zamek firmy AMT, działa już 6 lat. Ostatnio pojawił się taki problem. Z pilota centralny zamek działa, ale tylko zamykanie drzwi pasażera, drzwi kierowcy podczas zamykania z pilota nie zamykają się. Natomiast zamykając drzwi ręcznie zarówno z kluczka jak i od wewnątrz zamek działa poprawnie i zamyka drzwi swoje (kierowcy) i pasażera....
sterowanie na siłowniku master niełączy krańcówka
Jeśli jest master,to master. Ze słave,nie zamkniesz całego auta kluczykiem,tylko pilotem.
teraz to pięknie opisałeś zrobię tak jutro i dam znać jak wyszło (sprawdzę biały i niebieski) jeszcze jedno muszę to zrobić w obu drzwiach bo mam dwa mastery tak?
Rozumiem że niezależnie od odległości (nawet z bliska) takie problemy są? Ja bym sprawdził jak dziala mechaniczne zamykanie (kluczyk z zewnątrz i dziwignia od środka) - możę tutaj coś się zacina i siłownik nie daje rady? Pewnie bez ściągniecia boczka drzwi się nie uda tego sprawdzić (jeśli to ten od kierowcy steruje zamykaniem wszystkich jako master).
ale jaki siłownik wymieniłeś master czy slave ?
Czy ten zamek centralny działa jak masterem ręcznie zamykasz i otwierasz ,jak nie to albo ta centralka faktycznie sie uszkodziła, albo ten master podstaw inny dla próby.
Aha, a lepiej kupić siłownik slave czy master?
Czego nie rozumiesz? Masz wszystko na rysunku. Sterowanie plusem lub masą, lub naprzemiennie. Jaki problem? No i oczywiście zasilanie centralki.
a czy kluczykiem można zamknąć poszczególne drzwi ? i czy dzrwi od pasażera nie uruchamiają centralki ? Daj se spokój z gdybaniem,tam nie ma masterów
Na pewno chce zrobić otwieranie na pilota i do tego potrzebny jest dodatkowy siłownik oraz urządzenie do sterowania siłownikami, może to być autoalarm. Ja mam to rozwiązane w ten sposób, że do orginalnego przełącznika w drzwiach kierowcy przykręcony jest dodatkowy siłownik (połączone są mechanicznie). W przypadku podmiany, czyli za przełącznik wstawiony...
Sprawdził bym jeszcze przewody a zwłaszcza pomiędzy drzwiami a karoserią jak również w drzwiach przy konektorach od siłowników. Miałem już kilka takich przypadków i były albo pourywane przewody albo przerwa (zaśniedziałe) zaraz przy konektorach. Siłowniki sprawdziłeś "na krótko" czy działają? Jak dobrze kojarzę to master od slave różni się tylko tym...
Ale ktury do czego
może masz pomylone przewody od siłowników(zamykanie ,otwieranie)spróbuj je zamienić.Tez kiedys miałem z tym problem(centralka z funkcją alarmu)po zamknieciu drzwi z pilota po kilku sekundach sie otwierały same:)Może siłownik master szwankuje!
CITROEN BX 19 GTI ZIELONY/ BIAŁY ZIELONY/ JASNY NIEBIESKI
mam w aucie centralny zamek. chce go zrobic na pilota. w sprzedarzy dostepne jest sterowanie centralnym zamkiem razem z 2 masterami. Moje pytanie brzmi: czy instalujac centralke na pilota musze zmieniac mastery w aucie na te co sa w komplecie czy to wszystko bedzie dzialalo ze starymi masterami.
wymień siłownik master
Mam problem z programowaniem drugiego pilota jako centralnego. Zaprogramowałem u rodzinki wszystkie rolety pilotem master (COSMO HM), w dodatku zaprogramowałem na nim centralne sterowanie wszystkimi żaluzjami. Później dodałem drugiego pilota do każdej z tych żaluzji. Każda jest sterowana przez drugiego pilota. Jednak nie mogę utworzyć na drugim pilocie...
Mam pytanko, czemu podpiąć tylko jednego mastera?
Od strony pasażera nie mam zdjęcia, ale jest to taki chiński zamiennik master. Do czego może służyć ta kość, wychodząca z centralki na brązowym i fioletowym przewodzie? https://obrazki.elektroda.pl/3329841700_... https://obrazki.elektroda.pl/9240118200_... https://obrazki.elektroda.pl/9840141200_...
Skoro może być sterowane za pomocą włącznika monostabilnego to po co Ci sterownik?
Witam wszystkich. Swgo czasu dostawałem pytania gdzie kupić siłowniki Master (5-przewodów) i Slave (3-przewody) W cenie 0k.16 zł jeszcze są dostępne w KME elektronik Można zamawiać przez internet. Pozdrawiam.
żółty i zielony w instalacji są od zamykania i otwierania i trzeba połączyć z niebieskim i zielonym w tym nowym siłownikiem Zielony - silnik siłownika Niebieski - silnik siłownika Czarny - masa Biały - mikroswitch wsunięty Brązowy - mikroswitch wysunięty Zacznij od podłączenia tych dwóch przewodów, które znasz (zielony i niebieski) i sprawdź czy instalacja...
Witam trafiło się Movano z 2002 roku z silnikiem 2,8L Nie działa w nim centralny zamek.Naprawiłem pilota bo był zniszczony przycisk i bateria padnięta.Kontroleczka w pilocie mruga ale w brak reakcji w samochodzi.Centralny chodzi bo zamykając drzwi kierowcy to pasażera się zamyka.Zan ktoś z was jakiś sposób dokodowania pilota ??Albo sposób na zbadanie...
Zasilanie jest , ale jak sprawdzić sygnał od mastera .
Witam. Master do niczego Ci się nie przyda, a będziesz miał więcej przewodów do podłączenia (oczywiście zakładając, że masz oryginalny centralny). A i tak będziesz musiał przejść z dwoma przewodami ze środka auta do drzwi. p.s. schemacik wrzucony we wcześniejszej odpowiedzi w formacie jpg. pozdrawiam.
mam central zamek otwierany bez pilota. W drzwiach kierowcy nie posiada on siłownika.Chcę dokupić sterowanie tym zamkiem na pilota i słyszałem ,że w drzwi kierowcy muszę założyć siłownik.Tylko nie wiem jaki SLAVE czy MASTER i jak go podłączyć
siłownik jest zespolony z zamkiem od biedy można zastosować uniwersalny master.nowy zamek kosztuje ok500,używane chodzą po ok 150
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
tak jak wyżej zostało napisane master i slave to silowniki zamka centralnego. Master ma 5 kabli, slave 2 kable. Master jest sterownikiem głównym (sterującym). Z samych slave'ów nie zbudujesz zamka centralnego. Siłownik slave jest można powiedzieć odbiornikiem sygnału, który jest wysyłany z mastera do centralki, a z centralni do pozostałych siłowników...
Proszę o podpowiedż jak skonfigurować fabrycznego pilota centralnego zamka w Renault Master sil 2,8 TDI rocznik 1999. Pilot sprawny /emituje/ przestał działać po wymianie baterii. po włożeniu do stacyjki rozblokowuje immobiliser tylko nie steruju centralnym zamkiem, drugi steruje.
Tam jest tylko sterowanie siłownikami, bez obsługi siłowników master.
Chce kupic caly zestaw zeby móc normlanie otworzyc auto z pilota Centralny zamek sterowany impulsami masy: zielony przewód (poz. N ° 5) do blokowania zielony przewód (poz. N ° 4) do odblokowania w białym złączu w okolicy lewego progu imo z pompy O tym nie będziemy dyskutować - regulamin nie mam pojecia jak wyglada i gdzie sie znajduje centralka centralnego...
Tico centralny dokładany. Wymienić mastera w drzwiach kierowcy,a wcześniej sprawdzić przelotkę w tych drzwiach.
Witam, chce założyć centralny zamek, ale w iveco nie ma siłownika master, wszystkie są jako slave, sterownie jest masą. Jaką centralkę kupić, żeby było najłatwiej, podłaćzyć? Czy 1 kanałem otwórz/zamknij w najprostszej centralce mi się to uda?
master centralny zamek zamek centralny master master centralny renault
amilo wymiana dysku odtwarzacz trzeszczy nagrywarka przerywa
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Uszczelnienie zaworu i biegunowość elektryczna Schemat modułu szybkościomierza Iveco Daily 35-10