Mi się masterem spoko robiło, fajnie się nakłada i szlifuje. Podobnie z Greinplastem. Jak nie robiłeś nigdy nożem, to czeka Cię trochę nauki. Co do marki, to musiałbyś wziąć do łapy i zobaczyć organoleptycznie. Nie kupuj szerszego niż 80 cm na początek.
Otwórz sterownik zamka i podłącz się do przekaźników, jeden jest od zamykania, drugi od otwierania
Szukam przyczyn problemów z masą w Renault Master 2019. Gdzie znajdują się kluczowe punkty masowe i jak je sprawdzić? Jakie są objawy i jak przeprowadzić diagnostykę?
SS mastera do masy, to nie jest dobry pomysł - jest to wyjście i możesz go sobie upalić. Dlaczego po prostu nie połączysz też linii SS mastera i slave ze sobą. Marek
Schemat + opis
A podłącz, na próbę do masy, ten 22n co był do suwaka master volume. Do masy master, a później do masy katod lamp końcowych. Może to pętla masy?
Ze styku sterującego siłownika master podać masę na przekaźnik zasilający ACC radia, po zamknięciu siłownik odetnie masę na przekaźnik a ten wyłączy ACC na radio. Minus jest taki, że gdy będziesz chciał zablokować drzwi podczas jazdy to nie posłuchasz sobie radia.
Witam, chce założyć centralny zamek, ale w iveco nie ma siłownika master, wszystkie są jako slave, sterownie jest masą. Jaką centralkę kupić, żeby było najłatwiej, podłaćzyć? Czy 1 kanałem otwórz/zamknij w najprostszej centralce mi się to uda?
tak,2xminus to sterowanie dwoma masami,tak powinieneś skrosować przewody sterownika.
Kolego wydaje mi się że nie ma zasilania na module UCH bo jak on nie jest zasilany,(albo uszkodzony) to nie ma kierunków i lampka immo nie świeci wyciągnij wtyczki z niego i przeczyść zobacz masy
Patrząc od strony elementów od lewej: 1. Zamknij z siłownika master 2. Otwórz z siłownika master 3. Wyjście I na silniki siłowników 4. +12V 5. Masa 6. Wyjście II na silniki siłowników 7. Otwórz z alarmu (masa) 8. Zamknij z alarmu (masa) Jeżeli siłowniki będą "skakały" to zmień podłączenia 3 i 6.
Tak symetryczne napięcie uzyskujesz wciskając lewy przycisk. - masz na - złączu kanału slave a + na + złączu kanału master, masa jest na + slave i - master.
W starej centrali podłącz się do wyjść mastera, masą i nic nie kombinuj.
Powinno działać, bo Felicja fabrycznie ma praktycznie taki sam prymitywny CZ jak te uniwersalne. Brązowy i niebieski to silnik, biały masa, żółty i czarny sterowanie.
Do czego ta kamera jest podłączona, skąd wzięty plus i masa?
Jeżeli podłączysz pod biały i brązowy sterowanie z siłownika master jak podpowiada kolega prze de mną, to spalisz siłowniki. Napisane jest jak wół że sterowanie impulsem masowym, a z mastera masa jest cały czas i nie zanika.
CSEL = 0 master CSEL = 1 slave Na kablu jest to tak zrobione, że masa dochodzi tylko do 1 złącza. To się tyczy tylko konfiguracji master/slave Potem musisz do rejestrze Device Select ustawić bit w zalezności od tego które urządzenie ma reagować na komendy
Mylisz sie kolego. Na silowniku master masa jest stala. Jak zamek otwarty- na jednym, jak zamkniety- na drugim. NA STALE. Mylisz z silnikiem silownika. Zapraszam na gg to Ci rozwiaze Twoj problem.
centralka oryginalna Dostaje zasilanie +12V i masę ?
Lub brak masy na hamulcu.
ta centralka nie miała nigdy pilotów Patrzac na zdjęcie nr. 3 idąc od prawej-- biały i brązowy -do mastera (podanie na któryś masy powoduje zamykanie lub otwieranie -umowne) -j.ziel do silnika silowników , rózowy do plusa 12v , zółty do masy -niebieski ciemniejszy do silnika siłowniów , (8)-jasnoniebieski do 12v, pom do masy ..czarny to masa zasilania...
W uniwersalnej centralce ,podłączenie jest proste. Kolory z siłowników sleve wchodzą teź do mastera/ów,Odłącz białe,czarne i brązowe z obu masterów,podaj na zmianę masę z czarnego na brązowy potem biały. Sprawdzamy to przy zamkniętych drzwiach. Powinien zamknąć lub otworzyć wszystkie. Jak w którychś drzwiach tego nie zrobi to albo ten siłownik padnięty.albo...
Gdzieś brakuje masy.
1 pomarańczowy do pinu ECU G2 wtyczka B 2 pomarańczowy do pinu ECU E2 wtyczka B 3 fioletowy (cienki) do pinu B4 wtyczka B 4 fioletowy (gruby) zasilanie po bezpiecznik f15 12v 5 biały do pinu G1 wtyczka B 6 czarny masa stała 12v
a ile jest kabli sterujacych z alarmu i ile wejsc sterujacych w centralce jesli to jest standardowa centrlka to na bank ma wejscia do sterowania masa(zeby mozna bylo serwo master podpiac)
Wariant pierwszy jest lepszy bo prostrzy, jednak ja bym dał podciąganie do masy a nie do plusa (przy założeniu że stanem aktywnym resetu jest stan niski). Ale jak podciągnę do masy to będą w ciągłym resecie, a ja wolałbym, żeby działały. Chodzi o resety ATMEG8 slejwów a nie Mastera. Jak rusza układ to dopuki Master nie wstanie ATMEGi8 są w resecie...
Pokaż tą wtyczkę. No i dlaczego zwarłeś napięcia do masy?
Masa w lampach sprawdzona?
Problem z masą
Czyli dostajesz IMPULSY MASY. Tak jako rzecze ta instrukcja. koniec. Kropka. Potrzebujesz sterownik centralnego. Choćby ten St 1000. I siłowniki podłączasz pod wyjścia (zielony i niebieski) a do wejścia dajesz te przewody oznaczone na instrukcji jako 7 i 8. Równocześnie możesz równolegle do tych przewodów podłączyć wyjścia z siłownika master (brązwoy...
Styk 6 to jest wyjście sygnału (masy) przy otwartych drzwiach. Styki 3 i 4 to są wyjścia informujące o pozycji siłownika master zamka centralnego. Skoro masz cały czas zwarte styki 5 i 3 to na wyjściu styku 3 masz masę i idzie informacja do sterownika otwórz zamek. Najprawdopodobnie masz uszkodzony siłownik. Spróbuj odpiąć przewody że styków nr 3 i...
czerwony-zasilanie czarny-masa zielony,niebieski-na przemian plus-minus biały i brązowy do mastera sterowanie
Tylko slave-przełacznik sterujacy zostaje fabryczny,nie trzeba nic regulowac pozatym ze sterwanie jest takie ze musi zginac masa i pojawić się na drugim czyli zwykły master nie zadziała
Czytam sobie i mnie trochę dziwicie. pasować może inny silicon kolory te same a zamki jak były silicona to są 4-przewodowe bo masa jest brana z białego i brązowego wewnątrz mastera, bo zawsze któryś jest do masy Będzie pasował każdy alarm plus moduł centralnego zamka. Jedyny problem to przeróbka (delikatna) siłownika master i dociągnięcie nowego przewodu,...
szara kostka - pin 5 (w tej kostce na pinie 1 mam 87,2 om) To nie masz masy tutaj. Czarny przewód bezpośrednio do minusa.
To są dwa gainy. Nie ma obowiązku rozkręcać ich na maxa. Na schemacie brakuje połączeń potencjometrów Middle i Master z masą tak przy okazji...
Prawdopodobnie rozregulował ci się któryś z siłowników masterowych (sterujących). Z opisu wnioskuję, że to central dokładany. Dla testu odłącz od masterów stałą masę i sprawdź czy zjawisko się powtórzy, podłącz najpierw masę do pierwszego mastera i wyreguluj skok siłownika względem cięgna. Z 2 siłownikiem tak samo.
To moze tak : mam 4 uklady slave oraz jeden master, warunek jest taki, że każdy z ukladow slave musi mieć odseparowana mase i masy tych ukladow nie moga sie łączyć, zatem master też musi być odseparowany. Transceivery które mam to max485 i one mają tylko jeden pin gnd, wspolny dla zasilania i dla ew. polaczenia z masami pozostalych max485 w magisteali....
To odłącz siłownik i zwieraj naprzemiennie do czarnego raz biały, raz brązowy. Jak będzie działać normalnie, to wymień mastera i po problemie.
Podpinam się do tematu, ja mam błąd DF001 - zasilanie napięciem, za słabe zasilanie, nie kasuje się. Co może być ? Dodano po 11 Oczywiście mam 2 plusy na stałe i jeden po zapłonie i dwie masy.
Problem z grzaniem świec master 2.3 dci BŁĄD P0380 podgrzewanie wstępne układ otwarty Świece sprawdzone przekaźnik sprawdzony Zasilania na pinach kostki przekaźnika Duże piny mam i - kolejne 4 piny od świec i dwa cienkie przewody na jednym plus na drugim nic. Podpowie ktoś, sterowanie tego przekaźnika wychodzi prosto z komputera i masa na cienkim przewodzie...
Tak, czarny to masa. W skrajnych połozeniach siłownika zwiera do białego z jednej strony i brązowego z drugiej.
B2-masa B1- sygnał A- + po stacyjce Tak było do rocznika 2006 a który to rocznik
Z tego co znalazłem w necie kabelki siłownikówmają następujący standard: - zielony & niebieski - zasilanie (master/slave), - biały & brązowy - sterowanie open/close (master), - czarny masa sterowania (master). Czy to prawda? Tak masz racje i na pewno odłączyłeś przewody biały i brązowy z obu drzwi. Muszą być odłączone oba dwa na raz w lewych i prawych...
Zobacz czy master podaje masy i czy ten żółty moduł je dostaje,oraz czy nie ma w nim zimnych lutów.Napięcie na siłowniki z modułu wychodzi?Lub czy siłownik pasażera dostaje zasilanie?
Załóż kolejną, a jak nie świeci, to sprawdź czy masz + w gnieździe żarówki, a masę również.
Witam !! Kolego na 99% źle podłączony siłownik "Master" jego styki "informują" centralkę co ma zrobić Zostaw tylko zasilanie siłownika Master przewody zielony i niebieski ,a pozostałe przewody zwieraj do masy te które idą w kierunku centralki , reszta siłowników powinna się otwierać i zamykać , w ten sposób dojdziesz czy masz uszkodzony siłownik Master...
Siłownik slave Nie slave tylko master. BX10 nie ma takiej opcji, musisz dołożyć dodatkową centralkę sterującą siłownikami http://obrazki.elektroda.pl/5685178100_1... Biały i brązowy z mastera trzeba pociągnąć do centralki a tą wysterować z BX10, oczywiście czarny z mastera do masy, w takiej konfiguracji zamkniesz wszystkie drzwi z klucza.
Witam chciałbym zrobić sterowanie centralnego z kluczyka a jest z pilota jest tam zwykły siłownik typu sleyw a jak podłączyć mastera ponieważ tam przy włączniku przy biegach jest przełącznik no i kolega mi podpowiedział że tam podłączyć brązowy i biały z siłownika mastera ale tam na włączniku znajduje się masa w momencie zamknięcia i odtwarcia ale tylko...
Masa silnika
Tak samo masz w Renault Master. Musisz mieć +12V (jeżeli po stacyjce to prawdopodobnie żółty), masę (czarny) , +podświetlenie i 2 wyjścia na silnik. Ja będziesz ręcznie załączał przekaźniki to szyba powinna chodzić.
Nieodpowiedni to raczej chyba nie jest skoro jest oryginalny, central jest na dwie masy. Spróbuję odłączyć część przewodów od mastera i zostawić tylko dwie masy, może to coś pomoże.
Mam uniwersalny central na dwoje drzwi.Jak podlaczyc do tego alarm???Centralka ma 8 kabelkow.W kolejnosci : plus, masa, 4 na silownik master i 2 na slawe. Kabelki od silniczkow sa polaczone na plytce.Pytanie jakie sygnaly podac na dwa kabelki od mastera???? Podanie masy na jeden z nich przepalilo sciezke :) dlatego dalej nie eksperymentowalem:). Pozdrawiam...
Sterowanie masą z modułu skrzyni
Niezalecane, musisz połączyć masy - zasilacz master musi podawać przez przekaźnik impuls na slave na pwr.
Siłownik master przerzuca masę - czarny na brązowy - zamknij lub biały - otwórz (może być odwrotnie). Wystarczy wpiąć diodę LED między przewód zasilający sterownik zamka centralnego a sterowanie z mastera (biały lub brązowy). Pamiętaj o wpięciu szeregowo z diodą rezystora, dla ograniczenia napięcia.
Podłącz jak powinno być; http://webserver.flak.no/vbilder/Airtop%... AT2000S różni się od 2000ST. wymrugala mi 6 wolnych 5 szybkich Problem z zewnętrznym czujnikiem temperatury, możliwe zwarcie do masy/plusa.
musisz wyłączyć wszystkie ECU na Can i zmierzyć R =120 (60) Om + wiązkę sprawdz +12v i masy na OBD
Sprawdź masy, napięcia z UCHa. Możesz wysterować np egr?
Tak, ale w tej Astrze masa z mastera leci bezpośrednio z siłownika do sterownika.
Sprawdź czy w położeniu parkowania napęd wycieraczek podaje masę na cienkim kablu we wtyczce zasilającej silnik.
ok a jeszcze powiedz jak ten układ wpiąć jak mówisz :> bo mam 5 kabli w siłowniku master : czarny (masa) biały ? , brązowy ? . niebieski i zielony które idą do innych siłowników . jeżeli dobrze kumam to mam to wpiąć mietodą prób i błędów miedzy biały albo brązowy w zależnosci który jest od zamknietych drzwi tak ??
Posprawdzaj jeszcze raz podłączenia, sprawdż czy centralka zamka podaję prąd i masę na mastera.
Pierwszy czy centralka jest sprawna? bo określenie że "po sprawdzałem napięcia" jest dla mnie niejasne, jak naciskasz pilota od centralki to zmienia się stan na przewodach sterujących?, może słychać cyknięcie przekaźnika? No fakt pisałem na szybko post wiec moglem troche niejasno przedstawić, a więc : po1. Posprawdzalem kable i napięcia, tzn zrodlo...
A masy do niego masz sprawdzone? Jakieś logi dynamiczne? (ciśnienie doładowania, wysterowanie elektrozaworu zmiennej geometrii) Może wężyki źle podłączone.
Jak już inwestujesz 300zł w obudowę to bierz coś lepszego niż AAB. W tej cenie masz też Fractal Design Define, Cooler Master 692 i masę innych.
Na budowę to laweta z dopel kabiną. Wszystko upchniesz pasami szczepisz i dzida. Typu Ducato,Master.
Zresetuj ustawienia bios i testuj ponownie. Dzień dobry, Bios zresetowany, lecz nic to nie zmieniło. Dalej te same czasy. W ogóle ta płyta jest jakaś do niczego, wolna strasznie - bios długo startuje. Do momentu pojawienia się na ekranie "Load Operation System" mija aż 15 sekund. W biosie nie ma żadnych opcji quickboot, fastboot tudzież podobnych....
drzwi: sterowany "-" najczęściej w poldku biały z czarnym paskiem odcięcie: nie tak jak myślisz ale, tniesz niebieski po stacyjce, od strony stacyjki na 30 i 86 z przekaźnika razem z żółtym z alarmu, 87a po drugiej stronie niebieskiego ; 85 do alarmu światła stop znajdziesz przy pedale :) fioletowy, 2 i 3 kanał w poldku raczej nie potrzebne syrenke...
montowalem dzis ten silownik CZ i podpinalem centralke pod alarm z tym ze z tego co zauwazylem nie potrzeba mi bylo silownika master bo sterowanie masa juz mialem, wiec nawet tych 3 kabli od silownika nie podpinalem. A moze powinienem ? Jest to jakas roznica dla silownika master?
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
Często pin stosuje się także jako Strong Pull-Upa dla 1Wire więc duża wydajność pinu może być pożądana. I jeszcze taka mała uwaga co do podłączenia RS485. Poza liniami A i B musisz też puścić wspólną masę.
Witam Mam taki komputer i jak do tej pory spisuje sie dobrze. Płyta głowna - Asrock P67extreme4 gen3 Procesor Intel - i7-2600k Ram - Corsair CMZ16GX3M4A1600C94x4 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM obudowa - jakiś duży cooler master z masą śmigiełek chłodzenie cpu - cooler master hyper 212 plus grafika - nvidia GeForce 660 TI 2048 MB Asus zasilacz - corsair TX850...
Albo uszkodzony siłownik, albo co bardziej prawdopodobne przetarty gdzieś kabel w drzwiach i styka do masy. Masz 2 mastery? Jak tak to dwoje drzwi do rozebrania :o
Niestety bez sterownika bedziesz mial problemy gdyz wlasnie sterownik powoduje ze masa z mastera pojawia sie tylko na 0.8sek
Tak dochodzą dwa zasilania i jedna masa reszta leci do uch i jeden do komory silnika
Na dzień dobry sprawdź czy master daje te masy bo może np są dwie i wtedy nie widzi zmiany stanów.Podstawa to co na kolorach które opisałem i jak na nie reaguje.Jeżeli to st1000 to schemat znajdź i w domu na stole sobie sprawdź.
Ds150 Gdy mierzę Can na zapalonym po podłączeniu czujnika wygląda na ok teraz Rezystencja ok 60kohm Napięcia ok Masa ok Czy możliwe że trzeba zrobić adaptację czujnika nox?
Kurcze, sprawdzałem chyba z 5 razy. Wyzwalanie na pewno tak jak ma być plusem bądź masą?
Przy odległościach o jakich piszesz możesz spokojnie testować połączenie bez konwerterów RS232. Po prostu połącz masy płytek, pin TX mastera z pinami RX slave'ów, nie szalej z prędkością transmisji ( 9600 baud na początek ) i na pewno ruszy. Uruchom komunikację między dwoma płytkami a jeśli ruszy i bedziesz zadowolony z rezultatów, dodaj trzecią płytkę....
No Panowie, zajęło mi to tydzień ale naprawiłem Mastera. Przyczyną usterki okazała się poluzowana Masa przy komputerze. Szukając najkrótszej drogi komputer puścił masę przez sterownik(który się spalił) czujnika wału. Stąd błąd 1808. Przykręciliśmy masę, elektryk coś tam polutował w komputerze i Masterek dalej hula. Wielkie dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
Kolego punkt podłączenia masy może powodować takie przydźwięki. Czasem warto masę podłaczyć przy pierwszym kondensatorze filtra anodowego a chassis podłączyć do masy jak najbliżej wejścia sygnału. Niektóre przewody masz skręcone i owinięte folią . Ta folia jest gdzieś podłączona do masy ? Jeśli nie to jest to błąd.
Witam ponownie, dziękuję! Szukanie igły w stogu siana nie takie trudne, jak wiesz, gdzie szukać ;) Przerwany przewód 4 mm² czarny, masa zapewne. Połączyłem, wszystko działa ;) Dziękuję jeszcze raz. Pozdrowienia
CameR prawie by Ci się udało. Niestety jest to prawdopodobnie Silicon Esprit lub Prelude. Wyjście na zamek w tych alarmach jest na czteropinowej kostce, która na zdjęciu powyżej jest przechylona na prawą stronę, nigdzie nie podłączona. Problem polega na tym, że nie wychodzą tu impulsy masy do sterowania modułem zewnętrznym. Alarm ten ma moduł w środku...
1. Czy gniazda SEND i RETURN mają być przyłączone do masy, jeśli tak to jak?. Masa tych gniazd powinna być podłączona w to samo miejsce co dolny koniec ścieżki potencjometru master volume. Jak wygląda twoja masa - szyna? gwiazda? 2. Czy gniazdo głośnikowe ma być podłączone do masy(jest metalowe)? W twoim układzie nie ma sprzężenia zwrotnego wyciągniętego...
Zauważyłem, że drzwi, jak bez łapania za klamkę pociągnę, to się zapalają, czyli dlatego jak ruszam, od razu problem ten sam. Reno Master 2011 r. Wk. Mnie to też. Francuzi nawet regulacji nie zrobili tych drzwi. Podejrzewam, że te czujniki trzeba będzie nowe kupić lub gdzieś może masa ucieka. Dam do elektryka, niech działa, bo nikt tu tego problemu...
To, że "suwak sięga jednej z bocznej nogi" nie jest wystarczające. Jeszcze ta noga musi być dołączona do masy wzmacniacza. W uwagach jest napisane, że w 2008 r. usunięto masę z potencjometrów. Nie wiem, czy chodzi o masę obudów potencjometrów, czy o coś innego. Sprawdź, czy nóżka 1 potencjometru Master jest podłączona do masy (i jest rzeczywiście 0...
Pele133, wskaźniki VU są podświetlane z napięcia +24V, ale i diody przycisków zasilane są z tego napięcia, do płyty MASTER dochodzi zasilanie ze złącza zasilacza, być może oberwał się kabel, albo od masy, albo od +24V. Skoro VU świecą, to +24V jest, tylko że one mają podświetlanie doprowadzone innym kabelkiem, bezpośrednio ze złącza zasilacza.
No właśnie, nie zawsze podłączenie według schematu jest poprawne. Przewody wychodzące z centrali alarmu (w kostce dotyczącej centralnego zamka) które na schemacie dołączone są do plusa zasilania podłącz do masy a te które są podłączone do masy pozostaw niepodłączone i będzie śmigać.
tak wystarczy podpiąć się pod ten przycisk jest sterowany masa dwa kabelki + zasilanie centralki i po kłopocie:)
Witam, tym razem trafiłem na ciężki temat, nie działają wycieraczki: - jest komunikacja z BSM PO WARSTWIE CAN - jest komunikacja z lewym silnikiem Master - zasilania są, masy są, ciągłość przewodów ok - maska silnika status zam. Został podmieniony lewy silnik, został podmieniony moduł BSM, wymieniłem transciver LIN w lewym silniku. Nie działa z poziomu...
Kolego a ile ty udzieliłeś tego wsparcia na forum ,ale do tematu niestety musisz szukać bo wygląda na zwarciu jednei z lin 5v ze sterownika do masy może to ten czujnik oleju, moze egr ,może mapsensor ,odpinaj i testuj
Pomieszałeś błędy z innych systemów,zamiast oddzielnie napisać. Czujnik wału masz błąd obwodu. Sprawdziłeś zasilanie czujnika i masę? To samo z czujnikiem abs?
Przedewszystkim sprawdź wszystkie przewody. Widać, że któryś z siłowników master łapie dodatkową masę. Może to być spowodowane rozregulowaniem się położenia siłownika, ewentualnie luźnym przewodem, który ma lub nie ma kontaktu. Też z tym walczyłem i okazało się, że były luzy przy podłaczeniu masy do sterownika !!!!!!!
A może trzeba poprosić Chińczyka o schemat połączeń w tym module? CD4541 ma wejścia: Autoreset (5), Master Reset (6), Q/~Q (9), Mode (10); aby resetował się przy włączaniu zasilania, Autoreset trzeba połączyć z masą; aby go zresetować, na Master Reset trzeba podać napięcie zasilania; aby sam się nie restartował, Mode trzeba połączyć z masą. Sygnał Q/~Q...
Witam wszystkich jeszcze raz Doszedłem co zrobiłem źle. Nie podłączyłem -SS- do zasilania w w MASTER a w SLAVE do masy. Jak to widać na rysunku : Wrzucam takze działające programy
Tzn. mnie tak na logikę zdawało się iż czerwony to plus brązowy masa idące do siłownika MASTER, w masterze w zależności od przekręcenia kluczyka poprzez niebieski kabel wysyłany jest sygnał +/- ...
Skrajne potencjometry są od spoczynkowego, środkowy tworzy jakiś układ z termistorem więc pewnie coś ala zabezpieczenie. Wyjście sygnału ma iśc z kondensatorów dokładnie z punktu w którym się łączą i to jest masa głośnika
Sprawdź czy na czarnym dochdzi masa do siłownika
No ale to slave wymusza start co te 30 min, nie master.
Trzeba dać przekaźnik. Pod nogę 30 przekaźnika daj gruby plus po zapłonie(żółty ze stacyjki) i zabezpiecz go bezpiecznikiem 15A. Z nogi 87 przekaźnika zasil dodatkową lampę, noga 85 do masy a do nogi 86 plus z żarówki wstecznego w lampie tylnej.
napęd master naped master master ciśnienie doładowania master renault master
przelacza benzyne panasonic plazma godziny konto google android blokada
pralka samsung stuki bębna mikrokomputer cobra1
Niedziałający licznik w Microcar MC1 - przyczyny i rozwiązania Wciągarka zwalnia przy otwieraniu chwytaka – Siemens, Demag, usterka zasilania, hydraulika