pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Człowieku, nie czytaj głupot pisanych przez Macosmail masz mieć ponad 14V. Twoje pomiary mówią o skończonym akumulatorze lub fatalnie je wykonałeś.
Na początku tego działu jest objaśnienia jak podłączać ten alternator!
Tą nakrętkę odkręcisz po tych wstepnych czynnościach-muszisz wirnik chycić w szczeki imadła(przez miedziane podkładki,ewentualnie szmatkę,aby nie pokancerować).Szczotki sie nie połamią,przy składaniu musisz wsadzić drut w otwór.
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
A skąd, mase akcesoriów sprawdz, jest obok alternatora.
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Piszczy mi alternator - trzeba mu wymienić szczotki oraz łożyska. Nie robiłem tego jeszcze w Matizie; proszę kogoś o podanie nr. łożysk oraz coś o szczotkach - alternator DAC. Z góry dziękuję!
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
czyli będzie to wina alternatora?
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
wirnik ma za mało.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Połączenie przewodów przy klemie + lub uszkodzony alternator
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
po wyjeci alternatora i jego ponownym wsadzeniu zapomniałes przymocowac mase alternatora z silnikiem
sa elektroniczne woltomierze dedykowane pod gniazdko zapalniczki. Zobacz jakie ladowanie jest na klemach i jakie na alternatorze
Raczej przewody łączące alternator z akumulatorem, masa alternatora z ujemnym biegunem akumulatora, sam alternator. Za mało pomiarów by coś orzec. Zrób chociaż pomiary spadków napięć.
Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Musimy poczekać niech autor wyjaśni te kwestie bo pisał trochę mało precyzyjnie co robił.
Ściągasz węże za alternatorem i na termostacie i tam lejesz, o odpięciu z nagrzewnicy zapomnj.
Witam Na początek pisownia i polskie litery Potem kontrola elektrolitu w akumulatorze. Pomiar poboru prądu "spoczynkowego" auta. Kontrola ładowania (14,4V na odpalonym silniku) Pozdrawiam
Należało by zmierzyć napięcie ładowania , rano i po całkowitym zgaśnięciu kontrolki. Tylko nie wymieniaj jeszcze alternatora.
wystarczyło wymienić bezpiecznik pod konsolą a co śmieszniejsze,od radia i zmienić alternator;)
Ja bym sterownik silnika obejrzał... Dodano po 2 Coś musi siać do CAN jak nikt niczego nie podłączył i wiąże się z odpaleniem silnika, alternator - mało prawdopodobne, żeby na CAN jakoś przeszło...
Mało ,masz spadek na przewodach. Ile jest bezpośrednio na alternatorze?
kondensator może poprawić sprawe( sprawdzony firmowy ) ale jeśli nie będzie poprawy to mocniejszy alternator
Kolego ranger 7 w Matizie jest alternator 65A więc o jakim niedoładowaniu mówimy.P
Witam Posiadam wzmacniacz axton c500 4X70 W. Samochod w ktorym bedzie zamontowany wzmacniacz to Daewoo Matiz z akumulatorem o pojemnosci 28AH (takie oznaczenie wzialem z netu) i teraz pytanie czy alternator nadazy ladowac akumulator aby napiecie w akumulatorze nie spadlo,chodzi mi o to czy akumulator nie wyczerpie sie mimo tego ze bedzie ladowany przez...
np. uszkodzony alternator.
Najważniejsze jest to żeby kupić akumulator "świeży" a nie leżakowany niewiadome ile i w jakich warunkach w sklepie, zazwyczaj akumulatory w promocji do takich należą. No i przed montażem nowego akumulatora proponowałbym przyjrzeć się instalacji (wyczyścić wszystkie masy oraz zmierzyć jakie napięcie daje alternator w połączeniu z nowym akumulatorem).
Witam. Mam problem z matizem, nie ładuje się, nie świeci się kontrolka, alternator dobry. Zapala się od czasu do czasu kontrolka ( żarzy się i gaśnie). Proszę o posty i pomoc.[/syntax]
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Nie mówi się pompę wody, bo wody (kranówy) nie stosuje się w układzie chłodzenia. Niektórzy stosują :) Ale nieważne. Na innym zaprzyjaźnionym forum koledzy polecili wymienić od razu Simering wału korbowego
witam mam problemik i proszę o pomoc ,kupilem matiza 2000rok i gubi gdzieś prąd tzn rozładowuje akumulator i ie ma ładowania sęk w tym że alternator jest ok bo zawozilem juz go do elektryka,i wlaśnie wtedy gdy wykręcilem i ponownie włożylem alternator przez okolo tydzień autko nie zawodziło i po tygodniu dzieje sie to samo plisss pomórz ktoś gdzie szukać...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
Czym zalejesz cewkę i jak go wyważysz ? Zmierz opór tego drutu przed nawinięciem bo wychodzi za mało omów.
Dalej nie wiem jak sprawdzić, ale już mało ważne.
Zdj z podłączeniem dodałem dla pewności. Uważam, ze jest dobrze. Czasem dobrze jak ktoś zerknie. A fachowych oczu to nie mało 🙂
Witaj .Nie łam sobie głowy podjedź na szrot i kup alternator od matiza ,wtedy nic nie przerabiasz bo koło pasuje wzbudza się bez problemów i jest stosunkowo wydajny przy tak małych wymiarach
Obejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A jeżeli będzie mało to masz u góry przycisk "szukaj" i wpisz : alternator
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Przy odrobinie szczęścia mogło się nic lub bardzo mało zepsuć. Alternator ma zabezpieczenie, komputer także. Włożyć dobrze akumulator i zobaczymy.
Zgg to jest alternator Mistubishi 80 albo 90A. W mostku siedza diody 25A. 4 wyjscia ze stojana to mało... Alternator od Peugeota (Valeo ) jest 6 fazowy....
witam jakie łożyska do alternatora 140a a3 8p0 2.0tdi? Witam. Za mało danych , potrzebny numer alternatora. Dodano po 2 Jakie łożyska będą pasować do alternatora VALEO 058903016E do AUDI A4 1.8 ADR? Szumią już konkretnie a nie chcę całego alternatora wymieniać... Witam. Łożyska po rozbiciu numeru valeo A13VI156 : 6303 - 17x47x14 6202 - 15x35x11 Pozdrawiam...
Nie masz ładowania, 10.8 to sporo za mało. Prawdopodobnie alternator do wymiany.
Zamontuj małe koło pasowe, np Matiz tico polonez.
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Lepiej kupić nowy i mieć spokój .Przy okazji sprawdzić ładowanie alternatora . Dobry sprzedawca doradzi jaki akumulator kupić ( do matiza i tico wielkiego wyboru nie ma) i sprawdzi ładowanie .
Wystarczy. Różnice można usłyszeć w takich przejściówkach w średnich i wysokich. W niskich mało się to wyróżnia. A tuba na pierwszy zakupu może być.
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Nie którzy koledzy tu trochę się chyba za bardzo rozpędzili. Silnik zatarty owszem ale 9V na zaciskach akumulatora to stanowczo za mało więc i oczyszczanie klem czy kontaktów masy z alternatorem też w tym wypadku na nie wiele się przyda.
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
Mam pytanie od którego rocznika montowano alternator w maluchu. Rocznik 1978 miał, włoski (marelli) . Jak wcześniejsze to nie wiem. Te składane w makaroni, one miały mało wspólnego z tym co u nas produkowano. Nawet nazwa inna: Bambino...
Papier ścierny 120 i przeszlifuj do czystego metalu końcówkę masową na rozruszniku i alternatorze (ma być czysta miedź lub aluminium) możesz dodać miedzianego smaru, zabezpieczy przed korozją i poprawi kontakt. Zmierz napięcie na klemach podczas pracy oraz na alternatorze. Może być że alternator już wymaga regeneracji bo nie doładowuje akumulatora....
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów? Ma i zapewne nie kręci sie do 5000, operator tak mało wie o poprawnej obsłudze ciągnika, ze nie wie jakie widzi wskazania.... Problem leży w alternatorze, który...
A moze to gwizcze /slizga się/ pasek na alternatorze, jest za mało naciągnięty, lub zużyty.
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Witam Jest na elektrodzie kilka tematów na ten temat.Nawet nie dawno przeglądałem.Ten schemat powinien pomóc.Oczywiście należy kupić regulator.Ja przerabiałem koparkę z taką prądnicą.Silnik 3-cylindrowy.Przerabiałem na alternator z Tico lub Matiza.
Jak wyżej. Najlepiej zdemontować alternator i sprawdzić w całości na stole probierczym. Podejrzewam że problem może być z mostkiem prostowniczym- diodami. Regulatory rzadko przy nich padają. Warto jeszcze sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora. Jeśli to samo co na akumulatorze to można go wyciągać.
A ja bym bardzo dokładnie sprawdził alternator, kiedyś miałem podobny przypadek u kolegi i okazało się ze alternator był źle złożony.
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Po pierwsze na wolnych obrotach to normalka. Po drugie zmierz napięcia na wzmacniaczu podczas głośnego umcy umcy. W tej drezynie nie ma wielkiego alternatora przeważnie. Dodano po 1 Alternator ładowanie na światłach Jeśli mierzyłeś na alternatorze to za mało ci alternator daje, masz Boscha czy valeo?
Okażę się w praniu czy wystarczy prądowo, ciężko jest stwierdzić czy Ci starczy niektórzy mają takie elektrownie do oświetlenia że i 80A było by mało
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Mam go wyjąć z kieszeni? :-) Za mało czy za dużo te 5A?
Wkręć ten alternator w imadło, podłącz na wirnik 12V i zakręć. Sprawdź, czy się wzbudza i będziesz wiedział, czy działa. Swoją drogą, to nic bardziej nietypowego nie mógł kupić? Mało to alternatorów popularnych i tanich w utrzymaniu?
Tak, jak mówiłem wyżej, silnik to będzie drugi etap. Pierwszy i najważniejszy jazda na akumulatorach z odłączonym alternatorem. Akumulator 12V to chyba będzie za mało, bo alternator produkuje 14,5V? Gdy rozładuję akumulator do 11V czy samochód będzie nadal działał? Czy nie będzie potrzebna przetwornica by trzymać 14V mimo rozładowującego się akumulatora?
I masz 15 VAC bez regulatora? To za mało...
Co do poboru pradu przez ten kompresor to 25 A przy 12 V daje cos okolo 300 W. Dla porownania zapalone swiatla pobieraja ok 170 W. Alternator Matiza ma maksymalny prad ladowania 55 A wiec przy podwyzszonych obrotach powinien akumulator wytrzymac i nie zostac zbytnio rozladowany jednak po takim pompowaniu pozostawilbym samochod na chodzi przez pare minnut...
No ale mamy spadek 0,4V na drodze akumulator - alternator, to nie jest mało
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
Coś czytałem o tym inteligentnym alternatorze , tyle że chyba jest mało inteligentny. Po zgaszeniu auta napięcie jest 12.0v trochę mało. Po dwóch dniach postoju jest problem z odpaleniem auta , aku. nowy. Włączając pełne obciążenie , czyli nadmuch max tylna szyba światła i klima , nadal 12,5v.
... Pneumaty chodzą tylko muzyka gra. Specjalne. Do jednej operacji. Moment dokrecania wyregulowany "w laboratorium". Operator jest tylko przyuczona malpa, rzadko mechanikiem. :D
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Ale ja alternator mam prawidłowo podłączony winą okazała się kontrolka temu alternator się nie wzbudzał mnie teraz tylko zastanawia skat takie napięcie 13,5v gdyż wydaje mi się to troszkę mało
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Mam matiza i wiem że nawet bez korka nic sie nie dzieje. Pozatym uciałen już dawno kolektor dolotowy od strony alternatora i zaślepiłem wyjście wody bo tam wiecznie się leje. Pozatym podgrzewanie przepustnicy też czasami szwankuje. Musisz zalać do pełna wodą i czekać aż sie włączy wentylator na 1 prędkości . Oczywiście korek zamknięty, zobaczysz skąd...
na biegu jałowym napięcie na zaciskach alternatora utrzymywało się w granicach 13,8 Mało, wg mnie alternator do naprawy.
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Czyli teoria o większej baterii leży jeszcze bardziej.Dzienx za zwrócenie uwagi. On będzie jeździł,ja to akurat wiem,ale na pełne doładowanie taki cykl to za mało. Doczytaj,poniżej jest symylacja dla alternatora.
Mierzyliśmy właśnie ile akumulator dostaje mocy od alternatora j wyszło ze 11-11,5. To nie za mało? Bo tu kolega nam podsunął ze ten kupiony używany alternator pewnie trZeba będzie zregenerować.
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Jak masz zatarte, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe w rolce alternatora, to będzie piszczał, mało tego, nowy bardzo szybko zostanie wytarty/zniszczony
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Nie. Z alternatora wychodzi 14V Za mało. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator? Nie. Jaki przewód od alternatora do rozrusznika.
Alternator z Tico ma 50A a alternator z Matiza 65A. Może lepiej kupić alternator taki jaki ma być, nie kombinować moim zdaniem. Niech wypowie się też ktoś inny bardziej doświadczony w tym temacie. Pozdrawiam.
Przy okazji sprawdź stan wszystkich metalowych przewodów hamulcowych.Bardzo często gniły przy tylnym prawym kole tuż nad zbiornikiem paliwa,a także z przodu w komorze silnika w okolicach alternatora.W kilkuletnich Matizach całe przewody hamulcowe wyglądają tragicznie,niedosyć że są stalowe to w dodatku słabo zabezpieczone przed korozją :cry:
Fabrycznie c330 były na prądnicy i miały +na karoseri. Po przeróbce na alternator trzeba było odwrócić polaryzację. Nikt chyba nie zakładał elektrycznego wspomagania na prądnicy bo to za mało prądu. Zatem pewnie była to już wersja z alternatorem?
W tym z Volvo musisz podać aż 4 kabelki na regulator, mało tego istnieje ryzyko że sterowany jest komputerowo. Natomiast regulator "ze śrubką" aby pracował (ładował) wystarczy podać przez żaróweczkę 12 V.
Czytam ten temat i mam dziwne wrażenie, że szukasz jakiegoś xuja do *upy, Na elektrodzie ? Mało to portali "randkowych". Mój kumpel raz skorzystał z takiego portalu, do dziś płaci alimenty na dziecko (twierdzi że nie jego)
pasek alternatora matiz wymiana alternatora matiz matiz pasek alternatora
lexmark napełnianie połączenie szeregowy grzałka pralka mastercook instrukcja obsługa
czujnik strat ziarna czujnik strat ziarna
Ekspres Krups: Komunikat "Press Start" - Przyczyny i Rozwiązania Pilot dekodera miga na niebiesko - brak reakcji