Cewka ustawiona na 0,3 wg. paska blachy o tejże grubości, natomiast ustawienie koła zamachowego przyznam ,że tylko oglądałem- patrzyłem czy nie jest luźne, i nie przeanalizowałem wg.położenia tłoka i zaworów .... pozdrawiam Sławek
Sprawdź "mijankę" zaworów, o której pisałem wyżej. po wykręceniu świecy widać grzybki zaworów. Ewentualnie odkręć odmę i wtedy możesz pomierzyć luzy. Do pomiaru musisz ustawić tłok około 4 mm za GMP po suwie sprężania.
Luzy dla obu zaworów wynoszą po 0,1 mm. Pomiar na zimnym silniku przy zamkniętych zaworach czyli tłok w górze między suwem sprężania i pracy.
Niepotrzebnie rozbierałeś silnik, teraz pewnie będą problemy z ustawieniem zaworów. Jeżeli ustawisz silnik kołem magnesowym do dołu to regulator sam ustawi się w odpowiedniej pozycji i po założeniu misy olejowej drucik będzie tam gdzie powinien. Złóż silnik i zwiększaj stopniowo kąt na regulatorze aż będzie dobrze, jeżeli wypadło Ci koło rozrządu to...
Odprężenie jest ok Ustawiłem luz zaworu wydechowego prawie na zero i silnik zaczął normalnie kręcić Pytanie tylko czy na tak ustawionym zaworze silnik będzie pracował normalnie i długo ?
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Nic nie kręć przy regulatorze obrotów, wyczyść gaźnik i sprawdź sprężynkę regulatora, może jest za bardzo naciągnięta. Luz zaworów ustawiłeś? Ten ogień z wydechu nie jest wcale takim normalnym objawem.
Witam szanownych forumowiczów. Mam gorącą prośbę o pomoc w ustawieniu rozrządu w tym silniku. Problem polega na tym że brak znaków na zębatce wału i nie widoczny znak na kole wałka rozrządu. Potrzebował bym fotkę ze znakiem na wale oraz opis pozycji krzywek wałka a dokładniej jak ustawione są krzywki w stosunku do zaworów w momencie zbieżności znaków....
Rozrząd jest ustawiony domyślnie w punkcie gdy dwa znaki na kołach zębatych mają do siebie najkrótszą drogę. Innej możliwości nie ma (mowa o modelu Vantage itp) A przyczyną wyrzutu oleju może być również silne zużycie prowadnic zaworów. Pozdrawiam
Witam serdecznie, Bardzo wszystkim dziękuję za trafne podpowiedzi bez Was nic bym nie zrobił. O godzinie 3.00 silnik po złożeniu bez problemu odpalił. Trudno w to uwierzyć ale sprzedawca od którego kupiłem kosiarkę wrzucił przez gniazdo świecy małą śrubkę, która zablokowała zawór. Nie ma innego wytłumaczenia śrubka mogła dostać się tylko przez celowe...
Witam Podepnę się pod temat, jakiś czas temu wszedłem w posiadanie kosiarki Tecumseh Vantage 35. Kosiarka nie była używana przez dłuższy nieokreślony czas. Od samego początku był problem z odpaleniem na zimnym silniku. Pierwszym krokiem była wymiana oleju, paliwa i świecy, przeczyszczenie gaźnika. Kosiarkę udało się odpalić i skosić kilka metrów trawnika...
Klin jest OK. Co do zaworów to oba ustawiłem na 0,15 z tym, że na przemian, czyli pierwszy wydechowy jak był u góry potem wydech, nie jak to piszą oba w pozycji góra i jednocześnie. Po tym zabiegu luźniej zaczął kręcić i już go nie stopowało na ssaniu, tylko kręcił. Zapalił po dawce samostarta, coś jeszcze jest z gaźnikiem. Musze sprawdzić, ale zapalił...
Właśnie przeglądając elektrodę zauważyłem rózne rodzaje tych wałów dlatego mnie to zaciekawiło. Mam zamiar dobrać jakieś prowadnice z samochodu osobowego, podszlifować zawory i ustawić luz, a wał przeszlifować i dodać między niego a korbowód jakąś panewkę, poskładać na starych pierścieniach. Jak zadziała i będzie pluło olejem to wymienię pierścienie,...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
Spaliny wydostające się przez odmę to skutek przedmuchów do komory korbowej (pierścienie lub prowadnice zaworów) Jeżeli wyciągałeś tłok to pierścienie ustawione są teraz w innym położeniu, stąd te przedmuchy. Cylinder, w tych silnikach, wyciera się zawsze owalnie. Powinny się ułożyć gdy silnik trochę popracuje. Uszczelka głowicy w Tecumsehach powinna...
Jeżeli silnik bierze olej w takim stopniu to oznacza że " odchodzi do krainy wiecznego koszenia " i naprawa jest nieopłacalna. Cylinder w tych silnikach wyciera się zawsze w owal. Założenie nowych pierścieni do tak wytartego cylindra tylko pogorszy sprawę i poniesiesz tylko niepotrzebne koszty. Jest jeszcze możliwość że olej przedostaje się do cylindra...
No uchylenie zaworu czujnikiem zegarowym idzie zmierzyć. W suwie sprężania ma delikatnie uchylić zawór dolotowy. Zdejmujesz pokrywę zaworow ustawiasz czujnik zegarowy na zaworze dolotowym tak by mierzyć jego otwarcie. Po zamknięciu ma go lekko uchylać gdzieś w polowie suwu sprężania.
Będziesz miał problem z prawidłowym ustawieniem tej zębatki. Jest jedno wyjście, załóż zębatkę, ustaw tłok idealnie w górnym położeniu i ustaw wałek rozrządu, tak aby oba zawory były lekko otwarte.
Kosiarka odpala od pierwszego szarpnięcia bez pompowania ale strasznie dymi. Właśnie a jak ustawia się te zawory. Z tego co zauważyłem nie widzę możliwości regulacji???
Wałek rozrządu ustaw tak żeby zawory się mijały, czyli że jeden się zamknie to z chwile drugi się otwiera i tak po środku żeby oba były zamknięte, a wał wtedy tak żeby tłok był na górze.
Wał zdemontowałem i jest wyprostowany. Złożyłem całość, koło na wale i wałka rozrządu ustawiłem zgodnie ze znakami. Czy trzeba jeszcze ustawiać zawory i jak ustawić zapłon, koło magnesowe na wale?
Luz, w prowadnicach zaworów, można sprawdzić w prosty sposób (bez pomiarów). Po odkręceniu głowicy, ustawiamy zawór w pozycji otwartej i sprawdzamy czy ma luz na boki. Prowadnice, w tych silnikach są częścią wymienną. Zaworek odmy masz dobrze założony? Wyjmij sprężynkę, którą tam włożyłeś. http://obrazki.elektroda.net/93_12738275...
mam problem podpaleniem traktorka silnik Tecumseh OHV 130 nie może zaskoczyć jak mu psiknę samostartem w filtr powietrza odpala i normalnie pracuje czasami mu się zdarza że pali od strzału bez samostartu cewka ustawiona na 0.3 zawory 01 gaźnik czyszczony świeca jest jakaś założona od motoru nie mam pojęcia jaka powinna być oryginalna.
Na zdjęciu masz pokazane, jak policzyć. Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie, gdy ustawisz tłok w maksymalnym górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, oba zawory powinny być lekko uchylone. http://obrazki.elektroda.pl/8000744800_1...
Po remoncie tego silnika nie wiem jaki ustawić luz na zaworach może ktoś ma jakieś dane techniczne .Znalazłem note 0,04'' cala wychodzi 0.10mm ale nie wiadomo na sto i czy dotyczy to ssacego jak i wydechowego.
Witam mam problem z odpaleniem silnika Tecumseh formula 12.5 hp. Silnik ma taką kompresję w pewnym momencie że rozrusznik nie potrafi go przekręcić. Rozrząd ustawiony po znakach. Po zmniejszeniu luzu na zaworze wydechowym na taki zeby był uchylony silnik kręci, nie odpala a po podaniu paliwa w gaźnik zachowuje się tak jakby coś go nagle blokowało.
Tak gaźnik oryginalny. Silnik był rozbierany przeze mnie; rozrząd jest ustawiony prawidłowo; oba zawory zamykają się podczas max wychylenia tłoka. Klin jest ok, bo ściągałem magneto. Mam jeszcze drugie, to sprawdzę, jak silnik pracuje na nim.
Nowy jest dość drogi, są wałki na Allegro. Przy zakupie, musisz zwracać uwagę na ustawienie krzywek, ponieważ są dwa rodzaje wałków. W zależności czy w silniku zawór wydechowy jest na dole czy u góry, patrząc z boku na cylinder.
Cześć posiadam traktorek MTD z silnikiem Tecumseh Enduro 12.5 XL/C. Kupiłego go jako uszkodzonego, jego głównym problemem był ciężki rozruch. Silnik się blokował podczas odpalania i rozrusznik nie miał siły zakręcić nim. Więc go rozebrałem i się okazało że ośka od dekompresatora na wałku rozrządu jest wyrobiona, więc ją wymieniłem i poskładałem silnik...
Witam ponownie! Tak się tydzień ułożył, że nie było czasu na kosiarkę. Dziś sobota czyli czasowy zawór bezpieczeństwa i działam :-) Sprawa się ma tak. Sąsiad się uparł, że będzie "pryskał" cyną w ten pływak. Czarno to widzę, ale niech mu będzie. Wyleciało z niego wszystko przez ten czas i odparowało. Zacząłem do kupy to składać, jeszcze raz przedmuchałem...
Wydaje mi się że masz jednak źle ustawiony rozrząd. Jeżeli tłok znajduje się dokładnie w górnym punkcie, po suwie wydechu, to oba zawory muszą być delikatnie otwarte. Zrób jakieś zdjęcia. Interesuje mnie też sposób montażu tego łożyska.
Zawory ustawione na zimnym silniku 0,10mm oba (było około 0,15-0,20mm każdy). Po rozgrzaniu i wyłączeniu ssania pracuje równo i miarowo. Teraz natomiast po wyłączeniu ssania i dodaniu gazu na maxa gaśnie. Przy włączonym ssaniu i dodawaniu powoli gazu, można doprowadzić do maksymalnych obrotów. Co dalej?
Iskra jest, zawory się zamykają zobaczyłem przez otwór świecy. Ustawię luzy na zaworach ssący 015 wydech 020. Klin na kole jest OK Tylko nie wiem czy tak powinien być założony -foto. Jakie powinno być ciśnienie w celindrze bo jak zatkam palcem to odrzuca palec. Jak się z tym uporam to wezmę się za gaźnik. Silnik w ogóle się nie odzywa , świeca zalana....
Witam Mam traktorek od szwagra. Bardzo zaniedbany. Wymieniłem cewkę i rozrusznik, ustawiłem zawory. Ma niskie ciśnienie sprężania około 3,5atm. Nowe silniki mają co najmniej 12atm. Silnik troszkę przegrzany nie ma rys na cylindrze. Czy jest sens dalszej zabawy i wymiany np pierścieni? Czy ktoś miał podobną sytuację i po wymianie pierścieni sprzęt trochę...
I tu jestem zaskoczony!!! -myślałem ze ta śrubka od dołu z boku gaźnika to tylko upust starego paliwa. -Naprawiałem sporo silników w zagęszczarkach zarówno diesel jak i benzynę ale takiej konstrukcji nie widziałem! w 99 przypadków to taka śrubka jest do spustu "syfu" -dziś podłączyłem gaźnik od silnika GX390, jednak nie dało się odpalić cały czas jak...
Nadal sugeruję sprawdzenie, czy nie został ścięty klin na wale. Jeśli odkręcisz nakrętkę od koła magnesowego, to będzie widać ewentualne przesunięcie koła magnesowego (zamachowego) względem wału i wówczas należy zamontować nowy klin. O odstępie cewki WN od koła magnesowego pisałem wcześniej ( ok. 0,3 mm ). Zwróć uwagę na stan gaźnika, jego regulację...
Problem z odpaleniem silnika Tecumseh ohv 13,5 od TRAKTORKA AL-KO T-800 Witam serdecznie CO SPRAWDZONE 1 sprawdzałem już klin kola zamachowego, dobry 2 ustawienie rozrządu, w porządku 3 gaźnik sprawny, dysze czyste (grawitacyjny) 4 kolo zamachowe brak małego kawałka magnesu ale to nie szkodzi bo już odpalał 5 zawory ustawiłem za pierwszym razem pierwszy...
Dzień dobry, mam problem z traktorkiem i chciałbym prosić Was o pomoc. Silnik zaczął ciężko odpalać, strzelał w dolot a po uruchomieniu miał mało mocy. Sprawdziłem zawory, ustawienie rozrządu wszystko ok. Okazało się że kąt wyprzedzenia zapłonu jest bardzo duży. Teraz moje pytanie ;), kiedy cewka wyzwala iskrę? Nigdzie nie znalazłem na to odpowiedzi...
tecumseh zaworów tecumseh ustawienie ustawienie zaworów
pomiar rezystywności gruntu tanie dobre radio samochodowe drukarka laserowa kolorowa
irobot stacja dokująca ew8h458bp filtr
Giant Twist Comfort 26V – kompatybilne panele sterowania RideControl LED i LCD Karcher SG2 – przebicie kociołka, objawy i wymiana grzałki w parownicy