stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Przewody WN ?
I co, teraz mamy zgadywać skoro wszystko tam już przerobiłeś i posługujesz się pojęciami z pod budki z piwem, "za mało prądu" ?
Akumulator nie wilgoć tak.
Napięcie na pompie paliwowej pojawia się na chwilę w momencie kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce po tym czasie jeżeli silnik się nie uruchomi pompa już nie dostaje napięcia.
A czasami czerwona dioda na desce Ci się nie pali?
Witam Mamy problem z Matizem. Nie da się go odpalić. Na wszystkich świecach jest iskra. Wymieniliśmy świece, kopułkę + palec (poprzedni był uszkodzony). Dodam, że na po tej wymianie samochód jeździł dwa dni. Kable ustawione zgodnie z schematami 1,3,2 od znaku 1 na kopułce. Zapłon nie przestawiany od nowości. Ciągle zalewa świece tak jakby był problem...
Oscyloskop zbędny i w dodatku do matiza...??!! Nie wychodzi z aparatu zapłonowego. Zajrzałeś pod kopułkę czy nie?
Tak więc przyczyną braku sterowania cewką WN i wtryskiwaczami było pęknięcie paska rozrządu.Teraz mam inny problem,ale to temat na inny wątek.Na razie muszę poradzić sobie z poprawnym założeniem nowego paska. Dzięki za porady-wątek zamykam.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Przed podmianą aparatu sprawdziłeś pierwsze bezpieczmiki i przekaźnik główny pod maską ?
A świece mokre czy suche?, być może brak napięcia na wtryskach i nie dochodzi paliwo do komór spalania
Tak, immo - rozmarzyłeś się nie powiem. Zasilanie do cewki dochodzi w ogóle?
Bezpieczniki sprawdzone?
Witam. Mam problem w swoim matizie. Mam Tylko jeden impuls. Wyminiłem cały aparat zapłonowy. Jest jak było. Proszę o radę co może być nie tak.
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Mam podobny problem z Matizem. Auto nie odpala. Po wielunastu probach odpali i wszystko wpozadku. Ale chcac ponownie uruchomic to nie chce. Brak iskry na swiecy, czasem jedna. Czy to tez moze byc rozdzielacz?
sam sobie odpowiedzałeś: wymień rozrusznik i akumulator na nowy,a matiz zapali ............(pchni go powinien zaskoczyc)........ pozdro rox..........
invisibleman - po co mam sprawdzać linie immo skoro ten komputer odcina wtrysk ?? Dwa immo zostało osunięte z komputera . Podmieniłem komputer z innego sprawnego samochodu , dalej nie ma iskry ( SIEMENS S115000010B ).
Mam problem z Matzem juz od jakiegos czasu zaczelo sie od rozladowywania akumalatora na postoju dluzszym niz 3 dni, byl kupiony nowy lecz sytuacja dalej sie powtarzala. Akumulator byl w sklepie sprawdzany i sprawny alteranator tez, wiec szukalismy miejsca gdzie moze pobierac prad na postoju. Wile osob sugerowalo Radio wiec odpielismy i nagle wszystko...
Witam Mam pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji dodam że na dzień dobry pojawia się jedna iskra i to tyle . Podczas napraw u kilku "mechaników" wymienione zostało: -cewka -aparat zapłonowy -komputer -immo A matiz jak nie pali tak nie pali brak błędów w kodach błyskowych proszę o pomoc
Witam, pomocy w matizie 2000 r padła pompa paliwa, przynajmniej tak na to wskazywało ba silnik po ok minucie tracił obroty i przestawał pracować, wymieniony sam silniczek pompy o było ok, po 15 minutach pracy silnika wyłączam zapłon przekręcam ponownie start i szok, silnik nie daje się uruchomić brak iskry co lepsze brak błędów w kompie (JEDYNIE 1500...
Może padł komputer.... sprawdz diode z immobilizera (w Matizie gdzies na srodku deski) jesli sie swieci tzn. ze musisz szukać w immo....
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Witam mam problem z odpaleniem auta, wszystko działało ok, 2 dni postoju i nie chce w ogóle zapalić, brak iskry na cewce, cewke sprawdzałem jest sprawna,rozrusznik kręci, mam błąd e. 1510 błąd przekaźnika głównego: - przerwa w obwodzie wyjściowym/zwarcie obwodu z obwodem zasilania. zamieniałem te przekaźniki 3 duże ale bez zmian, co może być nie tak...
I pomogło? Mam podobny przypadek.
witam jezeli chodzi o diode immo w matizie to przy wyjetym kluczyku powinna sie świecić a jak przekrecimy ów kluczyk w stacyjce powinna gasnać.Najleprzym rozwiazaniem byłoby odczytanie kodu migowego a jeszcze lepszym użyć do diagnozy scannera 11 .Czesta usterka jest aparat zapłonowy. Dodano po 5 a jezeli dioda wogóle nie świeci to proponuje zacząć od...
Nie czytałem wszystkich postów ale z pierwszych wychodziło że to statyka. Nie będzie żadnej iskry przy zwykłym braku zera. Na obudowie zasilacza nieuziemionego blaszaka z wewnętrznym zasilaczem typu AT, będzie zwykle mniej więcej połowa napięcia sieci, mierząc normalnym wysokoomowym woltomierzem. To za mało dla jakiejkolwiek iskry. Poza tym statyka...
A4 b5 96+ gaz +cewka to prawdopodobnie 1.6 benzyna - zgaduję - ale za mało informacji aby pomóc. Sprawdzenie iskry w tym przypadku mocno wskazane. Prawie miesiąc nic nie robiłeś z samochodem?
Witam. Czy jak padnie moduł optyczny, to jest to jakoś widoczne gołym okiem? Wymontowałem aparat - w środku był czyściutki. W gnieżdzie gdzie są diody, po odkręceniu dwóch śrubek, czy można delikatnie odgiąć tą górną pokrywę o 90 stopni - inaczej postawić do pionu? - nie mam iskry, - pompa działa, - immo działa - lampka gaśnie, - nie ma żadnego kodu...
Nie dam sobie uciąć ale iskra powinna być natomiast brak wtrysku.
Zakręć rozrusznikiem i zobacz czy wychodzi ci iskra z cewki zapłonowej, możesz też wyjąć aparat i przy włączonym zapłonie zakręcić nim. Jak iskra wychodzi z cewki to masz do wymiany palec ! a jak nie to cewka.
To nie jest żaden iskrownik, ale Ci podpowiem - mało oleju lub uszkodzony czujnik poziomu.
swiece wymieniłem na nowe iskra jest cały czas podczas kręcenia przy odpalaniu z gazem tak jakby go dusi delikatnie puszcza chmurke
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
No podstawa, musi powiedzieć czy iskry nie ma , czy pojawiają się dwie iskry i kaplica.
To nie totolotek , są trzy tryby pracy diody, potrzebne jest precyzyjne określenie stanu.
a jesli to nie jest to ?????? co dalej gdzie szukać??????
Magnes może się rozładować pod wpływem niektórych pól magnetycznych... Choć to mało prawdopodobne...
Na palcu poczujesz nawet 60V, a to dużo za mało, żeby była iskra. Tam jest zapłon CDI, nie ma iskrownika, jest prądnica prądu przemiennego.
Witam Jak już kolega powiedział - sprawdź rozrząd, ewentualnie rozdzielacz - mój mi raz takiego psikusa sprawił że się rozsypał i iskra była ale nie tam gdzie trzeba. Pozdrawiam
Akumulator masz do wymiany, sensu nie ma go naprawiać, woda na każdej dobrej stacji benzynowej, ładowanie pewnie masz dobre 2-3 tyg to norma jak mało uzywasz, schematy w dziale ze schematami. Iskra do sprawdzenia po poskładaniu wszystkiego do kupy.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Brak iskry.
Pytanie: iskra ginie, paliwa za mało czy może za bogato i się zalewa ? A po zgaśnięciu odpala ok czy z problemami ?
Eeee, źle - cewka dostaje tylko tyle ładunku, ile jest zgromadzone w kondensatorze. Czyli pewnie zbyt mało.
może jaki schemat masz? 100V jest na wyjsciu tr. WN? troszku mało...zeby byla iskra
Temat był poruszany na forum dałem tam nawet jakiś plik. Dodano po 1 wpisz w szukaj matiz i patrz
Silnik GY-6 automat ze skutera? Wnioskuję że to jest moduł DC-CDI, w zwykłym AC-CDI nie ma szans na wypalenie dziury. Moduł oczywiście nadaje się do wymiany, jednak może być kłopot ze znalezieniem zamiennika dobrej jakości. Chińskie moduły DC-CDI z którymi miałem styczność były albo kiepsko wykonane, albo bardzo mało trwałe.
Sprawdź bezpieczniki pod maską. :) Matizy tak lubią, że pali się jeden bezpiecznik w trakcie jazdy, auto gaśnie i nie można odpalić. :)
Trzeba sprawdzić czego brakuje, czy iskry czy paliwa.
Najlepiej oscyloskop, można też miernikiem na mV ale mało wiarygodne sam się na to złapałem.
no poradźcie cos jeszcze. na tablicy zadna kontrolka sie nie swieci migacze są swiatła działają itp.... sprawdzilem swiece i na każdą świece nie dochodzi iskra
Iskry są dlatego takie krutkie bo ten zasilacz ma z 12W co troche mało jest :/. A iskry skaczą w tym zasilaczu którym układ zasilasz ? Troche dziwne, a gdzie dokładnie przeskakują ? Z rdzenia do uzwojenia czy w uzwojeniu ?
to za mało
Matiz odpala normalnie ale po czasie gaśnie i niema iskry. Postoi z godzine i odpala normalnie. Co może byc przyczyną?
Samochód nie mój tylko brata. Jak wpadnie to posprawdzam. Najgorsze są te wiąchy kabli jak się coś przetarło w nich to ciężko będzie znaleźć. Dziękuję za zainteresowanie.
Z którego roku ta Vectra i jaki to silnik, bo 2.0 to trochę mało.
Iskra jest? Paliwo podaje? Jaki silnik?
może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. W wyniku nagrzania silnika hall w aparacie dostaje przerwy i nie masz iskry. Ot co.
Sprawdzę, a tak pytam bo napiecie na końcówkach a i b po zdjęciu przewodów z cewki to ok 2,6V przy kreceniu kluczem elektrycznym i odkręconej świecy. To chyba trochę za mało i może dlatego słaba iskra.
Ja nie wiem co jest tu niezrozumiałe co napisałem ? Przecież napisałem jasno, iskra jest tylko wtedy jak kowadełko jest zwarte(a nie może być musi być przerwa 0,4mm) jak rozewrę chociaż bardzo mało to iskry nie ma.
mam problem z matizem już drugi raz jak jest wilgotne powietrze (pada deszcz) nie odpala samochód stał na parkingu, wyczyściłem kopułkę, na świecy jest iskra. dzięki za podpowiedź pozdrawiam
Na jakiej podstawie wujek stwierdził że cewka jest OK? 90% uszkodzeń prostego CDI to awaria cewki zasilającej. Nawinięte wiele zwojów cieniutkim drucikiem jest mocno awaryjne. Lepiej zmierzyć napięcie przy zabudowanej cewce niż kupować nowy moduł. Chyba, że masz 4T i zapłon typu magnet. Wtedy cewka daje niższe napięcia i jest nawinięta grubszym drutem,...
A nie da rady przez wlew paliwa? Rozwiązanie z pompą paliwa wydaje mi się mało bezpieczne (opary, iskra...). Problem polega na tym, że pożyczyłem samochód i ktoś wpadł na genialny pomysł zatankowania samochodu benzyną z przemytu :/ Samochód muł totalny, a jest tego syfu cały bak. Czeka mnie jeszcze pewnie wymiana filtru. Mam nadzieję, że z wtryskami...
A czego brakuje gdy nie chce odpalić: iskry czy paliwa? Robiłeś diagnostykę? Możesz wymrugać błędy.
Za mało danych podałeś. Jest iskra? Paliwo dostaje?
Cewka zapłonowa mogła paść i gubi iskrę: odłącz od kopułki przewód WN łączący ją z cewką i sprawdź iskrę na samym przewodzie do masy- iskra ma być co najmniej 10mm
check taki pomarańczowy silniczek w zegarach Iskra będzie ale tylko kiedy?(chodzi o faze pracy silnika)
kręci się ale z dolnej części lecą iskry i się szybko grzeje i trochę śmierdzi. Czyli uszkodzony wirnik . Raczej mało opłacalna naprawa
napisałem że może być trudne z drugiej strony to chyba można go wymigać i może coś sam powie a z trzeciej jeśli to jest Simtec to może cz.poł.wału ale w tym przypadku powinien z bólem zapalić po długim kręceniu a jeśli paliwo dostaje i ma iskrę to albo paliwa za mało/dużo albo iskra w złym momencie z zapchanym wydechem też się chociaż odezwie (można...
Witam. U mnie pojawia się iskra tylko raz na początku kręcenia? Ktoś coś doradzi? 🤔
Mało danych czy jest iskra czy to wielopunt podaj kod silnika
z kostką od zapłonu (przełącznikiem były problemy) ale gdy biorę na krótko nic to nie daje kable sprawdzone też, cewka została wymontowana chciałem sprawdzić baterią czy działa prąd dochodzi do świecy niestety z paluszków wynosi tylko 4,5v czy to za mało żeby świeca miała iskrę czy po prostu wina zepsutej cewki ?
Nie jestem mechanikiem ale aparat zapłonowy kiedy iskra na świecach jest ok ?
Witam Powinieneś najpierw sprawdzić czy świeca nie jest mokra czy jest powietrze i paliwo oraz czy zapłon czyli iskra jest w odpowiednim momencie,podałeś za mało danych tak można wymienić wszystkie podzespoły,sprawdź czy jest kompresja tylko nie na palec a manometrem oraz czy w ogóle porusza się tłok w cylindrze .
Stawiam na czujnik położenia wału, za mało diagnostyki, iskra jest przy benzynie? bez smerania.
Iskra jest na wszystkich świecach
Taką techniką to pozostaje wymienić quada na działający. Ta wymieniona stacyjka na pewno jest dobra? Od tego modelu? Możesz ją odłączyć i spróbować? Tylko uważaj bez stacyjka trudno zgasić silnik. Układy z iskrownikiem/magento i CDI same się zasilają i nie potrzebują akumulatora. Do gaszenia w stacyjce jest styk zawierający do masy przewód z CD I. Może...
Beru tak. Dobre sa też mało znane na naszym rynku Eyquem.
matiz jak to matiz z silnikeim F8CV innych nie widziałem. Zapewne jak zgaśnie to nie ma iskry, radzę poszukiwania kierować w stronę aparatu a dokładniej czujnika w nim umieszczonego
Mało informacji. Sprawdź czy iskra zanika, czy sygnał na wtryski zanika i czy immo sprawne.
Dobrze, ale w jaki sposób ? Ponieważ ja mogę jedynie sprawdzić czy tłok jest w górze i czy pokrywa się ze znakiem z obudowy rozrządu i kołem pasowym(ale to będzie mało dokładne) bo z iskrą będę miał raczej problem bo to jest elektroniczny zapłon z nanoplex'em i czujnikiem położenia wału.
Czujnik Halla na nie pracującym silniku będzie wyrzucać. Odnośnie problemu to mało danych, paliwo strzyka? Iskra jest?
zapłon tam dział na takiej zasadzie że nie ma żadnych czujników fakt ale powinie byĆ pod magnetem impulsator który daje sygnał na modól że iskra ma przeskoczyĆ sprawdż magneto oraz ten impulsator możesz też zrobi zdjęcie tego modułu zapłonowego ??
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Jak pokręcisz trochę na rozruszniku to odkręć świecę i zobacz jaka jest jak będzie sucha to dostaje mało paliwa lub czujnik ssania jest uszkodzony, jeżeli będzie mokra to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej iskry, problem może być w module zapłonowym który to dostaje za mało prądu aby wytworzyć iskrę zdolną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Nie odpala bo brak iskry czy zasilania paliwem?
Skoro wtrysk podaje to trzeba wymontować kolejno świece zapłonowe i sprawdzać czy jest iskra na nich. Nie zaszkodziło by wymienić. Mało prawdopodobne by padły dwie cewki na raz. Jęśli padła to jedna a silnik na dwa baniaki powinien choć próbowac się odezwać. Dlatego sugeruje spradzać czy jest iskra na świecach (wszyskich). Widziałem kiedyś taki dziwny...
wezwę w przyszłym tygodniu jakiegoś specjalistę. "Jakiegoś", to za mało. Wybierz sobie z listy tego odpowiedniego : http://www.junkers.com/pl/pl/kontakt_2/k...
wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
Schemat połączenia czujnika jeśli by Cię ratowało.
Witam podłączylem pendrive do pc i pojawił się komunikat że urządzenie nie działa poprawnie, gdy zmieniłem inny port USB przy podpięciu wydaje mi się że przeskoczyła iskra ... Najczęściej przy odpinaniu Pendriva, mało kto używa "Bezpieczne usuwanie napędów USB". Można kontrolnie wylutować kontroler USB.
A ja bym sprawdził i przeczyścił tłumik. Oczywiście jak jest rozbieralny. Można zrobić próbę po odkręceniu kolanka od cylindra. Przy okazji można obejrzeć okno i króciec wylotowy z cylindra. Poza tym stwierdzenie typu: "iskra jest" bardzo mało mówi o sprawności zapłonu. Natomiast prosta próba "pomiaru" długości możliwej do uzyskania długości iskry,...
czyli ubić w ten sposób także ładowarkę ? Dodano po 31 po tym łuk nie powstanie,ślad nie zostanie, za mało mA
Witam. Odkręć wydech i próbuj uruchomić. Zbyt mało informacji.
mało prawdopodobne, wtryskiwacze klikają?
iskry matiz przyczyna braku iskry matiz vaillant iskry
odkurzacz uszkodzony turbo diesla benzyny pw3015 unitra
pompa ciepła split pompa ciepła split
Wymiana immobilizera w Volkswagen Polo 1.4 na 1.0 Radio Manta RS5501 Toronto - samoczynne włączanie